abonnement Unibet Coolblue
pi_303130
wie kent deze groep?

ik heb nu twee cd's
Milk and Spleen
en
Passage in Time


erg vreemde muziek maar ook erg lekkere

Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  Overall beste user 2022 vrijdag 18 augustus 2000 @ 20:00:25 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_303151
Ik ken het wel, maar het is niet mijn kopje thee
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_303510
Ik heb er nog nooit van gehoord.
Is dat de metal kant op ??
still dont do smilies!
pi_303519
Ik heb er wel van gehoord maar weet niet wat ik ervan moet verwachten, kan je een CD voor me branden?
Ik word wakker, ik doe een plas en sta op.. en denk ineens: "Verrek dat moest andersom!"
  zaterdag 19 augustus 2000 @ 02:13:16 #5
2949 Abma
Nu Skool Nihilist
pi_303558
Dead Can Dance zijn super! Ben al een tijdje van plan een paar van hun albums op cd aan te schaffen. Het is vreemd dat die groep nog steeds (alweer?) vrij onbekend is. Check out deze tekst, ren naar de winkel, en schaf aan die hap!
I am stretched at your grave and will lie there forever
With your hand held in mine I'd be sure we'd not sever
My apple tree, my brightness, 't is time we were together
For I smell of the earth and am slain by the weather

The priests and the fryers behold me in dread
Because I still love you, my love and you're dead
And would still be your shelter from rain and from storm
But with you in the cold grave I cannot keep warm

Metal is het trouwens niet, meer een soort gothic folk, met world music. Ergens tussen Loreena McKennitt, Rammstein, Nick Cave, Type O Negative en Arvo Part in. Zangeres Lisa Gerrard verzogde de soundtrack voor Gladiator en the Insider. The Insider heb ik nog niet gezien, maar de muziek van the Gladiator is echt cool, vind ik tenminste...

graag alleen serieuze reacties van bartypes..
pi_303592
Vond ik wel een tijdje leuk, ik heb een paar Cd's van ze. Heb net ff gezocht maar ik kan ze niet vinden. Dat betekent dus dat ik ze al een poos niet gedraaid heb. Anyway ik zocht naar de cd waar een bewerking van een song van Brecht opstaat "How fortunate the man with none" heet het. Openingsnummer van die cd is ook wel mooi. Maar het is vooral muziek om je stereo mee uit te testen vind ik. Mooi opgenomen dus. De nummers die die vent zingt vind ik trouwens mooier. Dat "Stretched on your grave" is ook door Sinead O'Conner gedaan.
Multiculturele Samenleving? *deel zoveel* Powered by HATE! version 1.1b
pi_303691
eindelijk iemand die een beetje weet uit te leggen wat voor muziek het is.
het lukte mij namelijk niet om uit te leggen wat dit voor een muziek is, dus liet ik het ook maar achterwegen.

Sommige nummers zijn zo ontzettend goed dat het gewoon is om eng van te worden, ik snap ook niet dat ze zo onbekend zijn gebleven, ze hebben namelijk een redelijk aantal cd's uitgegeven, het mag dan wel niet commercieel zijn, het blijft goede muziek.

ik heb het eens gebruikt om een voordracht te ondersteunen op de culturele avond bij mij op school.
m'n leraren vonden erg vage muziek, en dan kijken ze je aan en je ziet ze gewoon denken: "ben jij niet die jongen die muziek van de Bangles en de Army of Lovers hoog in het vaandel heeft staan? Die jongen die helemaal gek is van alles wat met Eek te Cat te maken heeft?"

echt een aanrader deze muziek.

Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_303717
quote:
Op 19 augustus 2000 11:30 schreef PhalanX het volgende:
ik heb het eens gebruikt om een voordracht te ondersteunen op de culturele avond bij mij op school.

Ik heb er wat van gehoord, maar mijn kopje thee is het ook niet echt. Misschien moet ik me er meer inverdiepen.

Hehe.. over school gesproken. Ik heb voor Nederlands mondeling examen een tekst van Osdopr Posse gekozen. Van één van hun nummers met Nembrionic (death metal bandje). De leraar wist niet wat ie hoorde toen ie mijn bandje beluisterde.. haha..

... na vijf jaar
  zaterdag 19 augustus 2000 @ 21:19:49 #9
3498 Barb
Graduated Fool
pi_304167
Ik heb The Serpents Egg ergens liggen. Draai het nooit meer, is meer uit mijn jeugd eigenlijk.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_14801094
Tss dat niet meer mensen deze band kennen

The Serpent's Egg is dus echt een goede CD, met name het eerste nummer (The Host of Seraphim) en het laatste (Ullyses). In tegenstelling tot de meeste bands zijn er hier 2 vocalists, een man en een vrouw. Het ene nummer wordt door hem gezongen, het andere door haar. Heel apart.

Kwa stijl zou ik het neerzetten als melancholisch. Heeft af en toe wat weg van Loreena McKennitt, volgens mij noemen ze dat 'world music'. En iedereen die van Enigma houdt, zou bovenstaande 2 nummers ook eens moeten beluisteren. En iedereen die van mooie vocals houdt ook

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_14801155
Het lijkt helemaal nergens op, als in: niks komt er bij in de buurt.
Totaal onvergelijkbare, niet te omschrijven muziek, die je bij je keel pakt en niet meer loslaat. Althans, een groot aantal nummers dan.
  donderdag 20 november 2003 @ 22:20:02 #12
21285 broeder
ze smelten de kazen
pi_14801237
en luister dan ook maar eens naar de cocteau twins ....
hemelse stem...gelaagde gitaren .....eerste album vind ik nog steeds een van de mooiste ...

GARLANDS

iedereen heeft gelijk !??!?!!?
pi_14831658
Ok als je een mooie en goede inleiding in hun muziek wilt krijgen raad ik je aan om Wake - Best Of - aan te schaffen. Deze dubbel cd geeft een goed overzicht van hun ontwikkeling van 1981 t/m 1998.
http://www.4ad.com/artists/catalogue/deadcandance/index.html (voor uitgebreide info)
En mocht je er wat meer centen voor over hebben dan beveel ik je de boxset DEAD CAN DANCE 1981 - 1998 aan. Een prachtige box met 3 cd's met nummers van hun eerdere cd's en onuitgebrachten nummers en een DVD met de registratie van hun live cd TOWARD THE WITHIN en 5 extra clips die bijna nooit eerder vertoond zijn......voor de Dead Can Dance fans een must have

Groet

Fred

pi_17275009
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 23:22 schreef Doeke het volgende:
Ok als je een mooie en goede inleiding in hun muziek wilt krijgen raad ik je aan om Wake - Best Of - aan te schaffen. Deze dubbel cd geeft een goed overzicht van hun ontwikkeling van 1981 t/m 1998.
http://www.4ad.com/artists/catalogue/deadcandance/index.html (voor uitgebreide info)
En mocht je er wat meer centen voor over hebben dan beveel ik je de boxset DEAD CAN DANCE 1981 - 1998 aan. Een prachtige box met 3 cd's met nummers van hun eerdere cd's en onuitgebrachten nummers en een DVD met de registratie van hun live cd TOWARD THE WITHIN en 5 extra clips die bijna nooit eerder vertoond zijn......voor de Dead Can Dance fans een must have
Yep- heb zelfs die box!
Heb alles van deze magnifieke band.

Beste albums zijn:
The Serpent's Egg
Spleen and Ideal
Within the Realm of a Dying Sun

Moeilijk mijn liefde voor die band onder woorden te brengen, maar een aantal van hun mooiere songs zijn de openingssongs van The Serpent's Egg (The Host of Seraphim), van Aion (The Arrival and the Reunion) en van Spleen and Ideal (De Profundis). Verder onder veel anderen Cantara, Devorzhum en ...

Op die 3-CD plus DVD-box staat trouwens een ZEER mooie clip van The Protagonist, een van hun ALLERmooiste songs. Dat stuk hoort eigenlijk bij Within the Realm of a Dying Sun, qua sfeer en toon.

Leuk om meer liefhebbers te zien hier.

pi_17275047
quote:
Op donderdag 20 november 2003 22:17 schreef Modus het volgende:
Het lijkt helemaal nergens op, als in: niks komt er bij in de buurt.
Totaal onvergelijkbare, niet te omschrijven muziek, die je bij je keel pakt en niet meer loslaat. Althans, een groot aantal nummers dan.
Precies, als ik Dead Can Dance vergeleken zie worden met Enigma, Enya, McKennitt...

Dead Can Dance is ECHT een FLINK stuk intenser, dieper, schoner, hoor.

Invloeden komen uit o.a. uit de '80 gothic/ new wave (een beetje de lichte basis), de (semi-)klassieke muziek, barok, "sferische (film)muziek", en allerlei wereldse invloeden, vooral Turkse, Arabische, Indiaanse, Ierse en Oost-Europese invloeden.
Om een beetje een indruk te geven.

Zie verder:
DCD
DCD
Ultimate DCD-site
DCD Links naar allerlei sites

[Dit bericht is gewijzigd door Sanvean op 18-02-2004 01:25]

  woensdag 18 februari 2004 @ 01:21:45 #16
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_17275113
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 01:17 schreef Sanvean het volgende:

Dead Can Dance is ECHT een FLINK stuk intenser, dieper, schoner, hoor.


Precies!!!
"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
  woensdag 18 februari 2004 @ 01:24:18 #17
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_17275170
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 01:17 schreef Sanvean het volgende:
Invloeden komen uit o.a. de rane '80 gothic/ new wave (een beetje de lichte basis)
Hûh, Joy Division (waar ze in het begin o.a door beïnvloed waren) noem je "een beetje de lichte basis"
"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
pi_17275244
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 01:24 schreef MasterPeace het volgende:

[..]

Hûh, Joy Division (waar ze in het begin o.a door beïnvloed waren) noem je "een beetje de lichte basis"


Vooral op hun debuutcd hoor je invloeden terug van andere Britse gothic/ wave-bands, o.a. van andere bands van het 4AD-label. Die "basis" verlieten ze al snel, zoals je wel weet.

Verder is er waarsch. sprake van "definitieverschillen", ik ben nogal makkelijk met verklein- en vergrootwoordjes.

pi_17275287
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2000 19:49 schreef PhalanX het volgende:Milk and Spleen
en
Haha, volgens mij is dit een samenvoeging van de Cocteau Twins en Dead Can Dance.
(Milk & Kisses en Spleen and Ideal)

Geeft niet, Cocteau Twins zijn ook niet te versmaden. Heerlijk etherisch.

pi_17275577
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 01:31 schreef Sanvean het volgende:

[..]

Haha, volgens mij is dit een samenvoeging van de Cocteau Twins en Dead Can Dance.
(Milk & Kisses en Spleen and Ideal)

Geeft niet, Cocteau Twins zijn ook niet te versmaden. Heerlijk etherisch.


Helemaal mee eens. Ook lekker, de 3 albums van This Mortal Coil.
  woensdag 18 februari 2004 @ 03:09:50 #21
39925 Fluffydroid
Do you wanne be fluffed?
pi_17276111
Ja dead can dance is toch wel heel erg heerlijke muziek. Afgelopen zomer heb ik op mera luna hun dvd nog gekocht. Ik zag hem staan en ik moest hem gelijk hebben. Maar ik had hun toch heel wat anders voorgesteld(uiterlijk), maar blijft kikke muziek.

Maar is het niemand opgevallen dat je DCD heel vaak op tv hoort (in documentaires en zo)

[Dit bericht is gewijzigd door Fluffydroid op 18-02-2004 03:17]

pi_17282621
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 01:31 schreef Sanvean het volgende:

[..]

Haha, volgens mij is dit een samenvoeging van de Cocteau Twins en Dead Can Dance.
(Milk & Kisses en Spleen and Ideal)

Geeft niet, Cocteau Twins zijn ook niet te versmaden. Heerlijk etherisch.


Is jouw naam niet een van de nummers van de eerste soloplaat van Lisa Gerrard.
Dat was de zangeres van Dead Can Dance, die nu net ook weer een nieuwe plaat heeft opgenomen. Schitterend .
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_17314559
Dead can dance

Ik heb maar 2 albums, maar die albums vind ik wel erg mooi.

pi_17321538
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 13:15 schreef Massive het volgende:Is jouw naam niet een van de nummers van de eerste soloplaat van Lisa Gerrard.
Klopt, maar dat is origineel een stuk van Dead Can Dance, dat Gerrard later mocht gebruiken voor haar solo-cd. Sanvean staat ook op de live-cd Toward the Within van DCD.
quote:
Dat was de zangeres van Dead Can Dance, die nu net ook weer een nieuwe plaat heeft opgenomen. Schitterend .
Klopt alweer!
Schitterende cd inderdaad!
pi_18057390
Voor de Dead Can Dance liefhebbers en misschien is dit al bekend bij een aantal van jullie.
Geruchten gaan (en deze zijn aangezwengeld door de man van Lisa Gerrard) dat Lisa en Brendan samen een nieuw album uitbrengen......met andere woorden er komt waarschijnlijk een nieuw Dead Can Dance album.

Hier een quote van het forum op www.lisagerrard.com!
quote:
well we finished Immortal Memory in February 2003... then did a track for a friend then One Perfect Day after that the 10min overture for Constantine then Salems Lot, Passion of Christ and now we are working on Layer Cake soundtrack then (3 weeks or so) back to Constantine after that… hmmm 1 solo albums,maybe 1 DCD album perhaps the new Nike Caro film score and there is one BIG surprise up our sleeve but that is toooo good to tell you (it is FANTASTIC well I think so anyway)...

please do not ask for details I will not divulge anymore then that… :p
pi_18236642
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 09:54 schreef Doeke het volgende:
Voor de Dead Can Dance liefhebbers en misschien is dit al bekend bij een aantal van jullie.
Geruchten gaan (en deze zijn aangezwengeld door de man van Lisa Gerrard) dat Lisa en Brendan samen een nieuw album uitbrengen......met andere woorden er komt waarschijnlijk een nieuw Dead Can Dance album.

Hier een quote van het forum op www.lisagerrard.com!
[..]

Ik hoop het echt! Ik vind dat ze echt te vroeg gestopt zijn en hoop dat er echt een nieuw album in de steigers staat.
pi_18237165
Ik heb laatst een live-DVD gezien. Gigantisch goed . Ik zou erg graag een nieuw album willen beluisteren.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_21814720


[ Bericht 100% gewijzigd door Doeke op 07-09-2004 23:08:15 (Verwijderd, goeie post staat hier onder) ]
pi_21814920
Voor de fans die het nog niet weten :
quote:
Originally posted on the 4ad messageboard
The Lisa Gerrard website has been updated with an "Immortal Memory" competition. Details can be found here: Immortal Memory Competition

There is also news of a DCD tour:
"Lots of talk and at this moment it all looks extremely good. The lineup of musicians is absolutely phenomenal, actually it is better then that, this will without doubt be the Dead Can Dance concert to see and hear, it is hard to contain my excitement and anticipation, but sometime in 2005 and no locations set yet. This beats Lisa playing the Thermen, which was planed for the last unfinished DCD album & tour. This will be a once in a lifetime occasion, no matter when or where I be there 110%, suggest you do the same and don't tell me I did not warn you."


HET GAAT DUS ECHT GEBEUREN!!!!! ik hoop zo dat ze ook weer naar Nederland komen.....
  dinsdag 7 september 2004 @ 23:06:36 #30
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_21814934
Heeft u deze al?



Een prachtige dubbelcd met enkele zeer verrassende covers van artiesten als Ulver, The Gathering, Black Tape For a Blue Girl, Monumentum en Jarboe.

Tracklist:

1. Arcana - In The Wake Of Adversity
2. Persephone - Spirit
3. Danny Lilker with Lisa Sehreib - Cantara
4. Ataraxia - Bylar
5. Faith And The Muse - Mesmerism
6. Trail Of Tears - The Arcane
7. Hortus Animae (with Liv Kristine Espenaes) - Windfall / Summoning Of The Muse
8. Amber Asylum - Cardinal Sin
9. Grido - Oman
10. Daniel Cavanagh - How Fortunate The Man With None
11. Imperia - The Lotus Eaters
12. Ephemeral Sun - Avatar
13. Sarah Jezebel Deva - The Wind That Shakes The Barley
14. Black Tape For A Blue Girl - Fortune Presents Gifts Not According To The Book
15. Jarboe - American Dreaming
16. Antimatter - Black Sun
17. The Gathering - In Power We Entrust The Love Advocated
18. Nightfall - The Ubiquitous Mr Lovegrove
19. Darkwell - Anywhere Out Of The World
20. Ulver - In The Kingdom Of The Blind The One-Eyed Are Kings
21. Akrabu - Desert Song
22. Noekk - How Fortunate The Man With None
23. Imperial Black - Enigma Of The Absolute
24. Secrets Of The Moon & Nostalgia - The Protagonist
25. Monumentum - Windfall
26. Subterranean Masquerade - Summoning Of The Muse (Deconstructed)

Zeer fraai verpakt ook, met veel informatie.
pi_21815042
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 23:06 schreef Summoner het volgende:
Heeft u deze al?

[afbeelding]

Een prachtige dubbelcd met enkele zeer verrassende covers van artiesten als Ulver, The Gathering, Black Tape For a Blue Girl, Monumentum en Jarboe.

Tracklist:

1. Arcana - In The Wake Of Adversity
2. Persephone - Spirit
3. Danny Lilker with Lisa Sehreib - Cantara
4. Ataraxia - Bylar
5. Faith And The Muse - Mesmerism
6. Trail Of Tears - The Arcane
7. Hortus Animae (with Liv Kristine Espenaes) - Windfall / Summoning Of The Muse
8. Amber Asylum - Cardinal Sin
9. Grido - Oman
10. Daniel Cavanagh - How Fortunate The Man With None
11. Imperia - The Lotus Eaters
12. Ephemeral Sun - Avatar
13. Sarah Jezebel Deva - The Wind That Shakes The Barley
14. Black Tape For A Blue Girl - Fortune Presents Gifts Not According To The Book
15. Jarboe - American Dreaming
16. Antimatter - Black Sun
17. The Gathering - In Power We Entrust The Love Advocated
18. Nightfall - The Ubiquitous Mr Lovegrove
19. Darkwell - Anywhere Out Of The World
20. Ulver - In The Kingdom Of The Blind The One-Eyed Are Kings
21. Akrabu - Desert Song
22. Noekk - How Fortunate The Man With None
23. Imperial Black - Enigma Of The Absolute
24. Secrets Of The Moon & Nostalgia - The Protagonist
25. Monumentum - Windfall
26. Subterranean Masquerade - Summoning Of The Muse (Deconstructed)

Zeer fraai verpakt ook, met veel informatie.
Heb hem nog niet.....las er vandaag over op : http://beggars.bway.net/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=12
Ben wel erg benieuwd
pi_21827041
Ik heb hem gehoord bij vrienden. Echt een geweldig album. Vooral de meesterlijke versie die Faith And The Muse (Zowieso goeie band) deed was erg, erg mooi. Van wat ik ervan gehoord heb, kan ik hem iedereen zeker aanraden!
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_22299394
Ik heb ff gekeken, maar het nieuws blijft nog wat vaag. Next to een nieuwe cd van Kate Bush, is dit het beste nieuws wat ik me kan voorstellen...

ff afwachten maar... ach, we wachten al zo lang.
pi_22300877
SEVERENCE, wat een nummer !
"Your life"
pi_23077241
Yessssssss!
DCD doet volgend jaar maart een eenmalig reünietoertje en ze staan op 12 maart in de PWA zaal van NCC (Congrescentrum?) in Den Haag. Vvk is al begonnen.
Eindelijk mijn oude helden weer eens live aan 't werk. Benieuwd of 't net zo mooi wordt als destijds in t Muziektheater en Carré...
  donderdag 4 november 2004 @ 16:47:28 #36
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_23077428
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 23:06 schreef Summoner het volgende:
Heeft u deze al?

Een prachtige dubbelcd met enkele zeer verrassende covers van artiesten als Ulver, The Gathering, Black Tape For a Blue Girl, Monumentum en Jarboe.
Jarboe van de Swans?

Verder zeggen 24 van de 26 artiesten op de tracklist me niets, maar aan de bandnamen te zien lijkt het me helaas een beetje preken voor eigen parochie. Ik vind tributealbums leuker en interessanter als er artiesten aan meedoen uit een compleet andere hoek, bijvoorbeeld technoversies van punkklassiekers, of omgekeerd

Of ik zit er helemaal naast, dat kan ook natuurlijk
pi_23079496
Bauhaus heeft ter ere van hun reunie een zeer fraaie versie van Severance opgenomen.

Aanrader!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:48:56 #38
101796 elrak
de Kanonier van Kruibeke
pi_24667439
Ik zoek info over de talen waarin ze( Dead can Dance) zingen en eventueel links naar vertaalde teksten
someone?

[ Bericht 7% gewijzigd door elrak op 21-01-2005 12:55:01 ]
pi_24668265
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:48 schreef elrak het volgende:
Ik zoek info over de talen waarin ze( Dead can Dance) zingen en eventueel links naar vertaalde teksten
someone?
Ze zingen voornamelijk in het zogeheten Engels: een West-Germaanse taal, oorspronkelijk gesproken in Groot-Brittannië, daarna in de VS, Australië, Canada, Nieuw-Zeeland en andere vroegere koloniën.

Maar als je het 'taaltje' van Lisa Gerrard bedoelt: dat is geen bestaande taal. Dat is haar 'eigen', zelfverzonnen taal, bestaande uit woorden en klanken die haar gevoelens en emoties (of boodschap, whatever) het dichtst benaderen.
pi_25269224
Nog 2 weken tot het concert in Den Haag. Ik zit de dagen al een tijdje af te tellen.

Wie gaan er nog meer?
pi_25455642
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 19:20 schreef DeathStella het volgende:
Wie gaan er nog meer?
Wil je echt ALLE namen hebben?
pi_25485880
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 12:16 schreef Stinkvis het volgende:

[..]

Wil je echt ALLE namen hebben?
Haha, ik vroeg me gewoon af welke fokkers er nog meer gingen. Maargoed, het concert is vanavond al. Ik kon me gisteravond niet inhouden en heb de setlist van Dublin bekeken.
pi_25486037
Ja kut, had ik dat nou eerder geweten. .
pi_25486271
IK ga ook vanavond, IK ga ook!!!

Ben reuze benieuwd...dacht jarenlang dat ik te laat geboren was om ze live te zien, en nu....*zucht* (zwijmelt)

Ik hoef de setlist niet te weten, laat maar een verrassing worden!

Enige nadeel: vriendin met wie ik mee zou gaan is haar ticket kwijtgeraakt..moet ik er alleen naar toe..niemand om deze superervaring mee te delen..zucht Stomme miep!
pi_25486293
Owja, nieuw album..ben ZEER benieuwd!! Laat maar komen.

Even wat favoriete songs noemen..onder vele anderen toch vooral The Host of Seraphim, Rakim, De Profundis (Out of the Depths of Sorrow), Ascension, Mesmerism, Chant of the Paladin, Summoning of the Muse, Persephone, The Arrival and the Reunion, Gloridean en Devorzhum.

OWJA...The Protagonist is een van de allerbeste songs ooit, en die dubbel-covercd is ook prima...veel onbekendere bands uit de gothic/electro/metal hoek, maar de moeite waard!

Wie biedt anders?

[ Bericht 18% gewijzigd door Sanvean op 12-03-2005 10:22:36 ]
pi_25486346
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:48 schreef elrak het volgende:
Ik zoek info over de talen waarin ze( Dead can Dance) zingen en eventueel links naar vertaalde teksten
someone?
Blijft leuk om mensen te zien zoeken naar songteksten en vertalingen.
pi_25487517
Is het voor vanavond al uitverkocht??
pi_25487802
Ik had de hoop dat ik ze ooit live zou zien ook a laten varen. (bouwjaar '87)

Maar toen ik het eenmaal hoorde was ik superblij, helaas heb ik niet meteen een kaartje besteld omdat ik eerst iemand wou overhalen om mee te gaan. Toe ik eenmaal iemand had overgehaald (autovervoer en slaapplaats i.p.v. het hele land door treinen) waren er alleen nog maar kaartjes voor de tweede rang. Maargoed, daar valt nog mee te leven.

Mijn favoriete zijn overigens: Ullyses, Enigma of the absolute en The wind that shakes the barley.
pi_25487820
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 12:08 schreef Kolkus het volgende:
Is het voor vanavond al uitverkocht??
De hele tour is volgens mij al een poosje uitverkocht.
pi_25488511
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 12:28 schreef DeathStella het volgende:

[..]

De hele tour is volgens mij al een poosje uitverkocht.
Jammer, een avondje Dead Can Dance leek me best sophisticated voor de zaterdagavond
  zaterdag 12 maart 2005 @ 13:39:50 #51
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_25488649
ik heb welgeteld 1 liedje van DCD
Yulunga

kvinnet wel ok opzich

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_25489810
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 13:27 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Jammer, een avondje Dead Can Dance leek me best sophisticated voor de zaterdagavond
Je kan de opname van vanavond en andere avonden bestellen:

http://www.dcddiscs.com

Groet

Fred
pi_25490612
Van Dead can Dance heb ik geen enkele cd of mp3, wel heb ik 7 clips. Ooit eens van iemand gekregen, die ze op zijn laptop had staan. Echt mooie clips zijn het.
  zondag 13 maart 2005 @ 01:15:27 #54
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_25499635
WOW

Dat was een HEEL mooi concert!

*stil is*
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_25503210
JA, ERG mooi concert!!!

WOW!

Wat ik niet snap, is dat het concert (blijkbaar) zo lang duurde...

Voorprogramma begon om 20:15, duurde misschien 20-25 minuten...laten we zeggen dat DCD om 21:15 begon..toen het concert afgelopen was was het opeens 23:30 (!!??).

Ze hebben dus blijkbaar ruim 2 uur gespeeld, als het niet meer is!! Weet iemand hoe lang ze precies gespeeld hebben?


Anyway, daardoor miste ik de laatste trein naar huis, zodat ik in Dordrecht een niet goedkoop hotelletje moest vinden voor overnachting..zucht.

Maarre, concert was supermooi, en de 5 a 6 songs die ik niet kende en waarschijnlijk op een nieuw album komen te staan waren ZEER de moeite waard!!
  zondag 13 maart 2005 @ 10:56:25 #56
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_25503357
quote:
Op zondag 13 maart 2005 10:47 schreef Sanvean het volgende:
Coole nickname!

Dat nummer mogen ze op mijn begrafenis draaien...

Denk dat het zo'n 2 uur en een kwartier geduurd heeft ja, heb gister ook met nog wat vrienden zitten rekenen...

Damn, als ik er aan terugdenk ben ik weer stil

Van gisteravond, weet niet van wie, maar ik kreeg net de links toegestuurd:

http://members.home.nl/dexter/DCD1.jpg
http://members.home.nl/dexter/DCD2.jpg
http://members.home.nl/dexter/DCD4.jpg
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  zondag 13 maart 2005 @ 11:13:30 #57
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_25503628
Nog wat info:
quote:
Just got back from the concert in Den Haag. It was a pretty stunning
show. Both Lisa and Brendan were breathtaking. The audience was
captivated, and between songs you could hear a pin drop, which prompted
Brendan to call out "is there anybody out there?". Another interesting
moment was at the beginning of Black Sun when something didn't get
quite right and Brendan made
a decisive gesture: stop! - we'll start over again.

The only thing short of perfection was a rendition of Cantara.
Otherwise it was a wonderful night - if you're going to see them you're
in for real treat - trust me!

Here's the set list:
1. Nierika
2. Rakim
3. ?? (new song?)
4. The Ubiquitous Mr. Lovegrove
5. ?? (might have been Lotus Eaters)
6. ?? (Brendan - the lyrics contained the words 'cosmic energy'
somewhere)
7. ?? (new song?)
8. Black Sun
9. The Wind That Shakes The Barley
10. How Fortunate The Man With None
11. Saltarello
12. Dreams Made Flesh (from It'll End in Tears)
13. ?? (new song I guess. Very distinctive drum rhythm, going
beat-beat-BEAT-gap-gap-beat-BEAT-gap)
14. ?? (Lisa sang, Brendan on guitar,appeared to have 5/8 rhythm.)
15. I Can See Now
16. American Dream
17. Sanvean

Encore:
18. Yulunga
19. ?? (Lisa sang - similar to Sanvean)
20. Severance

Second Encore:
21. ?? (Lisa, some kind of lullaby almost. Lyrics in plain English).
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_25504332
quote:
Op zondag 13 maart 2005 10:47 schreef Sanvean het volgende:
JA, ERG mooi concert!!!

WOW!

Wat ik niet snap, is dat het concert (blijkbaar) zo lang duurde...

Voorprogramma begon om 20:15, duurde misschien 20-25 minuten...laten we zeggen dat DCD om 21:15 begon..toen het concert afgelopen was was het opeens 23:30 (!!??).

Ze hebben dus blijkbaar ruim 2 uur gespeeld, als het niet meer is!! Weet iemand hoe lang ze precies gespeeld hebben?


Anyway, daardoor miste ik de laatste trein naar huis, zodat ik in Dordrecht een niet goedkoop hotelletje moest vinden voor overnachting..zucht.

Maarre, concert was supermooi, en de 5 a 6 songs die ik niet kende en waarschijnlijk op een nieuw album komen te staan waren ZEER de moeite waard!!
Wie was de support act?
  zondag 13 maart 2005 @ 12:07:59 #59
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_25504668
quote:
Op zondag 13 maart 2005 11:51 schreef Doeke het volgende:

[..]

Wie was de support act?
Kan niet op d'r naam komen... Lakyna ofzo...

ERG mooie stem, maar af en toe foutje op d'r gitaar... normaal gesproken speelt ze met een band, dit keer alleen... als singer/songwriter in d'r eentje zou ik wel een CD van d'r kopen...
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_25505461
Volgens ander forum was het La KIdda.
Net een nummertje gedownload van http://www.lakidda.com/ maar niet echt mijn 'cup of tea'
  zondag 13 maart 2005 @ 12:50:35 #61
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_25505517
quote:
Op zondag 13 maart 2005 12:46 schreef Doeke het volgende:
Volgens ander forum was het La KIdda.
Net een nummertje gedownload van http://www.lakidda.com/ maar niet echt mijn 'cup of tea'
Lakyna, lakidda... potatoes, aardappels...

Ik zat in de buurt (rij 4 )
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_25505838
quote:
Op zondag 13 maart 2005 10:56 schreef ChOas het volgende:

[..]

Coole nickname!

Dat nummer mogen ze op mijn begrafenis draaien...
Ja, ben blij met deze nickname..is erg mooi qua naam..en qua song.

IK ga trouwens voor "The Host of Seraphim" voor op mijn begrafenis... die song vind ik nóg mooier dan Sanvean, ik heet Seraphim op wat andere sites.
  zondag 13 maart 2005 @ 13:10:32 #63
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_25505902
quote:
Op zondag 13 maart 2005 13:07 schreef Sanvean het volgende:

[..]

Ja, ben blij met deze nickname..is erg mooi qua naam..en qua song.

IK ga trouwens voor "The Host of Seraphim" voor op mijn begrafenis... die song vind ik nóg mooier dan Sanvean, ik heet Seraphim op wat andere sites.
Ook een HEEL mooi nummer!!!

Bij het trouwen van de Gitarist en Zangeres van mijn band werd zij tijdens Sanvean naar het altaar gelopen door haar vader...

ZO fucked up... ZO mooi...
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_25505924
quote:
Op zondag 13 maart 2005 11:13 schreef ChOas het volgende:
Nog wat info:
[..]
Here's the set list:
5. ?? (might have been Lotus Eaters)
Vijfde song was inderdaad The Lotus Eaters, de tot nu toe laatste song van DCD (NU hebben ze weer nieuwe songs dus). Leuk dat ze dat ook speelden!!

De nieuwe songs waren erg goed, ook diegene met dat ERG levendige drumritme inderdaad, en de zang van Perry! Benieuwd naar die song(s) op cd.
  zondag 13 maart 2005 @ 13:25:37 #65
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_25506403
Was echt

Support was La Kidda, voormalig bandlid van Handsome 3some
pi_43918631


1. In Exile
2. Shadow Hunter
3. Come Tenderness
4. The Sea Whisperer
5. Mirror Medusa
6. Space Weaver
7. Abwoon
8. Serinity
9. Towards the Tower
10. Wandering Star
11. Sword of the Samurai
12. Devotion
13. The Valley of the Moon

Australian-only 2006 release from the multi-talented Lisa Gerard, best known for her work as vocalist with 4AD favorites Dead Can Dance. Her distinctive voice can also be heard on her soundtracks to Gladiator, Whale Rider and A Thousand Roads. 13 tracks including 'In Exile', 'Mirror Medusa' and 'Shadow Hunter'. Rubber Records.


Voor het eerst weer een solo album sinds The MIrror Pool uit 1995! Gaaf !
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
  maandag 27 november 2006 @ 09:25:47 #67
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_43921475
En hij is gewoon te bestellen via o.a. NLStore en Bol!
  zondag 22 april 2007 @ 22:39:19 #68
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_48616360
Ben vrijdagavond naar het solo-optreden van Lisa Gerard in het World Forum Theater in Den Haag geweest. Omdat een gedeelte van de parkeergarage niet open was, en één of andere miep auto's de verkeerde kant opstuurde, was er een grote opstoppig in de garage. Dit heeft een half uur geduurd, waardoor we nét 5 minuten te laat binnenkwamen, en we voor de pauze niet meer op onze eigen plaatsen (logekaarten, rij 5) mochten zitten. We werden naar het allerachterste gedeelte van de zaal verbannen, waardoor het halve concert gewoon verpest was.
Na de pauze konden we vooraan zitten, toen kregen we toch een stuk meer mee van het optreden. Lisa Gerard zong erg mooi, maar toch is het niet echt live-muziek. Jammer, we hadden de lat toch wat te hoog gelegd na het DCD-concert van 2 jaar geleden...
  maandag 23 april 2007 @ 01:53:24 #69
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_48620838
Ik wilde op zich ook wel, maar het was veelste duur voor mij.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_72882790
http://www.melkweg.nl/artikelpagina.jsp?language=nederlands&batchno=1&offset=0&artikelid=146390&disciplineid=muziek&agendaitemid=146391

As zondag Melkweg, optreden van Lisa Gerrard samen met Klaus Schulze n.a.v. hun samenwerking op het album Farscape. Kaartjes 50 euro. .

Ik wist niet eens van het bestaan van deze CD af. Laatste tijd veel KS geluisterd maar vooral oude stukken. Ik vond de soloconcerten van Lisa ook altijd een wat lange zit. In DCD was er altijd een betere balans door de afwisseling met de vocalen van Brendan.

Dan is 50 euro en een treinkaartje wel een beetje veel geld. .

Mod ms de TT aanpassen naar Dead Can Dance / Lisa Gerrard?
pi_73084271
Iemand nog geweest toevallig?

Die CD is best aardig maar wel te lang en een beetje voorspelbaar. Spreekt ws eerder de KS fans aan dan die van LG.

Verder luister ik wel eens naar wat dingen van Le Mystère des Voix Bulgares, daar zitten o.a. stemmen in die wat weg hebben van zoals Lisa zingt in o.a. Saldek en Echolalia. Ook wel aardig.
pi_84416489
Op 13 augustus treedt Brendan Perry op in de Dom in Utrecht, helaas al uitverkocht. Wel kan je er mogelijk nog in als je algemene festivalkaarten hebt maar het zal wel stampensvol zitten.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 23:54:09 #73
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_84421006
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:13 schreef Modus het volgende:
Op 13 augustus treedt Brendan Perry op in de Dom in Utrecht, helaas al uitverkocht. Wel kan je er mogelijk nog in als je algemene festivalkaarten hebt maar het zal wel stampensvol zitten.


Mooie muziek hoor, maar ik denk dat ik die stem van 'm niet trek....

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_84422497
Weet niet of het al gezegd is maar het is ook een liedje op runescape :')
  woensdag 3 november 2010 @ 02:54:52 #75
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_88275507
Tijdje terug dit ontdekt:
erg goed en mooi

Hun nummer "Dawn of the Iconoclast" (een soort dooms day song) wordt gesampled in Papua New Guinea. een nummer van FSOL. Één van de best elektronische producties van de jaren 90.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_88277854
THOS zat ook in de film The Mist die vandeweek op tv was.
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:39:50 #77
202348 Susi
Temple of Love
pi_88395150
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 juli 2010 22:13 schreef Modus het volgende:
Op 13 augustus treedt Brendan Perry op in de Dom in Utrecht, helaas al uitverkocht. Wel kan je er mogelijk nog in als je algemene festivalkaarten hebt maar het zal wel stampensvol zitten.
Was heel mooi
pi_103626275
Dit topic is al een tijdje dood, maar met een nieuw DCD album en een wereldtour in het vooruitzicht lijkt me dit een goed moment om het weer tot leven te wekken :) Ik was alweer een nieuw topic begonnen, maar toen werd mij door "krioro" gewezen op dit topic.
Ik zal mezelf even kort introduceren; Ik ben 17 jaar en stuur aan de PABO in groningen. Op een paar mensen van het Brendan perry forum na, die ik bij het concert van Brendan Perry vorige zomer heb ontmoet, ken ik geen DCD fans. Nu lijkt het me leuk om wat andere Nederlandse DCD fans te ontmoeten waar ik eventueel mee naar het DCD concert kan gaan volgend jaar, en dan nog het liefst fans van ongeveer mijn leeftijd : ) Dus ben je fan van Lisa en Brendan? Dan zou ik het leuk vinden als je even wat van je laat horen ;)
pi_103632754
_O_. Dit keer laat ik het niet aan me voorbij glippen zoals in 2005. :{. De solodingen zijn bij vlagen aardig maar eik niet meer dan dat, het haalt het gewoon niet bij de magie van het samen componeren/optreden.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 18:36:12 #80
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_103634049
Een van de weinige bands die ik graag nog aan mijn concertlijstje wil toevoegen.
= there is a light that never goes out =
pi_103634280
quote:
De solodingen zijn bij vlagen aardig maar ook niet meer dan dat, het haalt het gewoon niet bij de magie van het samen componeren/optreden.
Ik ben het met je eens dat niet al het solomateriaal dat Brendan en Lisa hebben uitgebracht even goed is. Vooral Lisa Gerrard heeft nog eens wat albums van wat mindere kwalitiet uitgebracht. Maar albums als "The Mirror Pool" "Immortal Memory" en "Ark" zijn wat mij berteft stuk voor stuk meesterwerken. Maar toch zie ook ik ze het liefst samen als Dead can Dance. Als die twee samen muziek maken ontstaat er gewoon een bepaalde magie. En die ga ik nu dus als het goed is voor het eerst live meemaken! :)
  donderdag 27 oktober 2011 @ 18:49:24 #82
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_103634658
Ik ben ook weer voornemens te gaan.
pi_103635969
Ik voel me al een stuk minder alleen ;) Begon al echt te denken dat ik de enige DCD fan was hier in Nederland...
  donderdag 27 oktober 2011 @ 19:33:05 #84
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_103636653
Fan is een groot woord, de tijd dat ik ergens 'fan' van was ligt ver achter me... :')
pi_103636837
Ik ben 17, dus ik mag het nog O-)
pi_103678984
Voor DCD begrippen bijna een popliedje, maar oh zo mooi
pi_103686355
"And the spirit of life is the will to carry on" Prachtig inderdaad _O_
pi_103744505
Dit verscheen net op de facebook van Dead Can Dance ^O^ :

Dead Can Dance will be embarking on a World tour starting in July 2012. Details for the shows will be released in the coming weeks. _O_

Nu maar hopen dat ze ook in Nederland komen..
  zondag 30 oktober 2011 @ 15:30:41 #89
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_103745006
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 15:17 schreef estampie het volgende:
Dit verscheen net op de facebook van Dead Can Dance ^O^ :

Dead Can Dance will be embarking on a World tour starting in July 2012. Details for the shows will be released in the coming weeks. _O_

Nu maar hopen dat ze ook in Nederland komen..
oeh tof! :D even in de gaten houden dus
nee, jij dan!
pi_105261469
Uit de nieuwsbrief:
quote:
Plans are now coming together for the 2012 World Tour, the first dates of which shall be announced shortly. As soon as they are, you will be the first to know...

Love,

Dead Can Dance
pi_105695238
Ben benieuwd waar ze in Nederland op gaan treden: ) (als ze überhaupt in Nederland komen)
pi_105699879
Ken het niet, vind de bandnaam wel cool!
  zaterdag 17 december 2011 @ 19:06:39 #93
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_105700368
Heb ze ook via FSOL ontdekt ^O^



Goede plaat dat, moet 'm alleen wat vaker draaien.
pi_106323572
Dead Can Dance poste dit vandaag op hun facebookpagina: "‎2012 ! We have started working on the album and the World Tour is taking shape....we will be announcing news in the coming weeks !" :)
  Moderator zaterdag 3 maart 2012 @ 10:06:48 #95
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108657031
Whoei we hebben kaartjes binnen voor vredenburg 25 sept *O* *O* *O*

:D (grappig om te zien dat deze dinoaurus van een topic gewoon 2 stijlen quotes heeft :o weinig topics van voor mijn tijd die nog leven, ook leuk om te zien dat de fipo van Ulx is _O_ )

[ Bericht 6% gewijzigd door Bosbeetle op 03-03-2012 10:16:35 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_108660144
Ik heb ook kaarten. _O_.
Lijkt nog niet eens uitverkocht te zijn, wat ik eik wel verwacht had (verkoop begon vanochtend 10u).

Volledige tourschema op http://deadcandance.com
  Moderator zaterdag 3 maart 2012 @ 12:39:00 #97
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108660185
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 12:37 schreef Modus het volgende:
Ik heb ook kaarten. _O_.
Lijkt nog niet eens uitverkocht te zijn, wat ik eik wel verwacht had (verkoop begon om 10u).
Pinkpop is ook in de voorverkoop daardoor loopt de verkoop bij ticketmaster stroef, bij tivoli had ik geen problemen :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_108660248
Ik ben zelfs helemaal naar Utrecht getogen om gewoon rechtstreeks bij de kassa te kopen, wilde het risico van online vastlopers etc. niet nemen.

Concert van 2005 gemist, dat ging me niet nog een keer gebeuren.
pi_108660269
Ook weer kaartjes in de pocket! ^O^
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
  Moderator zaterdag 3 maart 2012 @ 12:43:26 #100
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108660312
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 12:41 schreef Modus het volgende:
Ik ben zelfs helemaal naar Utrecht getogen om gewoon rechtstreeks bij de kassa te kopen, wilde het risico van online vastlopers etc. niet nemen.

Concert van 2005 gemist, dat ging me niet nog een keer gebeuren.
Ik ben ook fan van gewoon fysiek een kaartje kopen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_108660578
Voor sommige concerten wil ik het nog wel online proberen maar ik had echt verwacht dat dit binnen 5 min. uitverkocht zou zijn en dat er bij de kassa ook een berg mensen zou verschijnen. Ik was uiteindelijk de eerste van 5 ofzo toen ze open gingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Modus op 03-03-2012 13:03:31 ]
  Moderator zaterdag 3 maart 2012 @ 12:54:04 #102
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108660624
Ik had ook een run op de kaartjes verwacht daarom ben ik ook maar even voor 10en wakker geworden :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 3 maart 2012 @ 13:38:06 #103
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_108661963
Vredenburg heeft nog kaartjes, via Tivoli en Ticketservice uitverkocht.. sla je slag? Ik heb er 4 :)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  Moderator zaterdag 3 maart 2012 @ 13:39:52 #104
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108662026
Toch een goede zet geweest toch om vandaag alvast te kopen :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 3 maart 2012 @ 14:58:52 #105
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_108664428
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 13:39 schreef Bosbeetle het volgende:
Toch een goede zet geweest toch om vandaag alvast te kopen :)
*O* jeej we gaan heen *O*
nee, jij dan!
  zaterdag 3 maart 2012 @ 16:14:05 #106
202348 Susi
Temple of Love
pi_108667075
Ik heb ook een kaartje *O*
pi_109063673
Is het nummer Oman eik ooit op een officiële release verschenen, vóór Toward The Within?
pi_109239287
Ik heb mijn kaartje voor het concert in Utrecht ook meteen om 10:00 gekocht :)
Alleen jammer dat het vrije zitplaatsen zijn...dat wordt zeker twee uur wachten voor de ingang ben ik bang...
Maar ja, dat heb ik er zeker voor over :)
pi_109239343
@ modus, Oman is voor Toward the Within nooit op een officiele release verschenen. Ik hoorde dat nummer laatst trouwens nog op de achtergrond bij Nieuwsuur :P
pi_109357462
Hier de volledige (?) tourhistorie http://www.deadcandance.info/datesonly.html

Vroegâh kwamen ze dus gewoon best wel vaak in NL. Ik heb ze pas in ik denk 88 of 89 ontdekt. Heb Carré '90 en Stopera in '93 gezien, plus Lisa solo in '95. De Spiritchaser tour is daarna volkomen aan me voorbij gegaan, maar ik was er toen ook niet heel bewust naar op zoek geloof ik. Dat ik vervolgens Den Haag gemist heb vond ik net wat jammerderder. :P.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:35:40 #111
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_113412084
nee, jij dan!
  Moderator dinsdag 26 juni 2012 @ 14:39:55 #112
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_113412277
Maar eens eem luustrn dan veur dat wie naar t concert goan.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:43:36 #113
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_113412450
Donders dit klinkt beter dan verwacht zeg O+
nee, jij dan!
  Moderator dinsdag 26 juni 2012 @ 14:44:32 #114
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_113412484
Ik heb zin in september O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_113478689
Ligt het aan mij of is die streaming van het hele album alweer offline? Ook met de link hierboven kun je alleen nog Amnesia luisteren.
  donderdag 28 juni 2012 @ 09:45:01 #116
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_113499339
jups, hier hetzelfde, was blijkbaar een actie van korte duur -O-
nee, jij dan!
pi_113500507
Gelukkig staat alles inmiddels al op YT geloof ik. :+.
  donderdag 28 juni 2012 @ 10:28:17 #118
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_113500581
Ik wacht even op de vinyl-rip, vind het namelijk nogal vervelend als het niet kraakt :+
nee, jij dan!
pi_113774859
Zou dat nou een bewuste actie geweest zijn of gewoon een foutje, per ongeluk het hele album streaming aanbieden?

Voorlopige favoriet: Return of the SheMale. :Y).
pi_115601992
Hij kwam vandaag op de mat *O* en ook nog es op doorzichtig vinyl :o
nee, jij dan!
pi_115610189
Slechts 3 sterren op Allmusic.
pi_115610330
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:03 schreef Modus het volgende:
Slechts 3 sterren op Allmusic.
net als Mandylion van The Gathering daar dus

gelukkig geven ze af en toe wel eens meer sterren: http://www.allmusic.com/album/my-world-20-mw0001964538

:{
nee, jij dan!
pi_115610745
Ik ben het in zoverre wel met ze eens dat er niet zoveel nieuws onder de zon is en dat er helaas maar 1 nummer is waar ze samen op zingen terwijl dat juist 1 van hun sterkste punten is; en meteen ook het beste nummer.
pi_115636887
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:03 schreef Modus het volgende:
Slechts 3 sterren op Allmusic.
Daarom moet je ook gewoon alleen naar de Foks kijken. :)

Op Rateyourmusic scoort hij overigens ook wel hoog voor een nieuw album.
pi_115642170
Ik ben het zelf ook vaker eens met de cijfer op RYM dan met Pitchfork/Allmusic e.d. sowieso doen me die laatsten ook minder aangezien het daar om de mening van 1 persoon gaan en (hoewel soms wel interessant) vind ik het leuker om de mening te horen van de luisteraars en je digitale 'vriendjes' :P

op Musicmeter ook een nette score btw :)
nee, jij dan!
pi_115642599
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:06 schreef On het volgende:
Daarom moet je ook gewoon alleen naar de Foks kijken. :)
Ik lig verder niet wakker van een lage rating hoor. :P.
  zaterdag 8 september 2012 @ 22:44:31 #128
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_116548812
Bij sommige nummers van DCD moet ik weleens een traantje laten...
The Host of Seraphim, bijvoorbeeld, is van een betoverende schoonheid. Prachtige vocalen.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_116737302
Ik heb een kaartje over voor het concert van 25-9 in Utrecht. Mag gewoon voor kostprijs (49,-) weg.
Stuur even een PM als je interesse hebt.
pi_117264660
Been there, got the tshirt. B-).
Het was weer uitermate fijn.
  Moderator woensdag 26 september 2012 @ 10:00:43 #131
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_117264697
Ja tof concert, kreeg alleen wel een houten kont van die stoeltjes.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_117267841
quote:
2s.gif Op woensdag 26 september 2012 10:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja tof concert, kreeg alleen wel een houten kont van die stoeltjes.
Nog snel gekeken of ik je zou herkennen, maar plaatsje zoeken was belangrijker. :P.
Denk dat heel wat mensen de laatste toegift hebben gemist.
pi_117270979
ik vond het ook erg tof *O*

wat klinken die gasten live goed zeg O+

Nieuwe album komt ook goed uit de verf live ^O^

mijn enige minpuntje is eigenlijk dat ze aan het einde een paar nummer speelden (The Ubiquitous Mr. Lovegrove, Nierika, Dreams Made Flesh) die op zich leuker klonken dan op de plaat, maar die ik gewoon mindere nummers vind. Terwijl ze niets van Spleen and Ideal of Within the Realm of a Dying Sun speelde (mijn favoriete albums van hun) dus dat liet me, ondanks het vrij lange concert, een beetje lonkend naar meer achter...
nee, jij dan!
pi_117272317
oh dat voorprogramma was ook wel erg tof, nooit geweten dat men zo virtuoos met een tamboerijn kan zijn :P
nee, jij dan!
pi_117273518
Met een nieuwe plaat is het logisch dat daar de nadruk op ligt. Dan moeten ze voor de rest een keuze maken tussen oudere nummers, logisch dat dan niet alle albums aan de orde komen.
Dreams made flesh hebben ze denk ik ook al lang niet meer gedaan, dus in die zin verrassend. De cover van Song to the siren ook verrassend. Mr Lovegrove ook geweldig, dat is best wel een publieksfavo, evenals Sanvean.

In de tour van 2005 hadden ze meer 'vrij spel', toen was er geen nieuwe plaat en dat zie je terug aan de playlist. En ze spelen altijd wel 1 of 2 nummers die ze nog nooit of bijna nooit gespeeld hebben zoals dit keer dat Arabische en Griekse nummer dat Perry uitgebreid aankondigde.
pi_117281936
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 14:10 schreef Gehenna het volgende:
oh dat voorprogramma was ook wel erg tof, nooit geweten dat men zo virtuoos met een tamboerijn kan zijn :P
Dat was wel het meest onderhoudende stuk ja, verder, leuk apart instrument zo'n pan, maar voor de rest had het een hoog klankschaaltherapiegehalte. :').

Wat me verder nog opviel:

-volgens mij hadden ze bij meer dan 1 nummer wat loops meelopen, waar ze eerder volgens mij vrijwel altijd alle geluiden live reproduceerden.
-de hoeveelheid mensen die tussendoor de zaal verliet (pissen? roken? FB updaten :')?)

Maar nogmaals: al met al weer zeer indrukwekkend (beiden ook zeer goed bij stem).
pi_117298981
Echt een meter kippenvel.
Wat een geweldig concert.
Laatste keer dat ik ze gezien had was in Carre in 1990
Maar nog niks van de betovering ingeboet.
pi_117304245
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:00 schreef Benigoi het volgende:
Echt een meter kippenvel.
Wat een geweldig concert.
Laatste keer dat ik ze gezien had was in Carre in 1990
Maar nog niks van de betovering ingeboet.
_O_
nee, jij dan!
pi_117791333
Van welk album komt Rising of the moon? Ik zie alleen een solonummer van Lisa op The Silver Tree dat Valley of the moon heet....
pi_117801281
Staat op die cd maar heet "Wandering Star"

Krijg weer erg heimwee naar het concert als ik dit weer zie: O+ _O_
  woensdag 10 oktober 2012 @ 08:49:03 #143
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_117804152
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 10 oktober 2012 @ 09:04:39 #144
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_117804357
quote:
die man heeft toch ook een stem hoor O+
nee, jij dan!
pi_117825027
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 00:32 schreef Benigoi het volgende:
Staat op die cd maar heet "Wandering Star"

Krijg weer erg heimwee naar het concert als ik dit weer zie: O+ _O_
Dank u.
pi_119165324
24-6-2013 komen ze nog een keer, HMH. Voorverkoop begint deze vrijdag.
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 15:18:55 #147
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119165536
quote:
4s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:13 schreef Modus het volgende:
24-6-2013 komen ze nog een keer, HMH. Voorverkoop begint deze vrijdag.
Is dat dit keer staanplaatsen of weer zitten?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119166155
Geen idee, al moet ik liggen dan ga ik nog. :P.
  dinsdag 13 november 2012 @ 16:22:17 #149
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_119168178
ja hoor, eerst moet je 20 jaar wachten en nu komen ze elk half jaar?

geen problemen mee :P
nee, jij dan!
pi_119216554
pre-sale is al gestart: http://www.ticketmaster.nl/event/104921

Ben erweer bij,al is het nog ver weg,nu al zin in.
pi_119216768
Presale? Je kan of wel kopen of niet.... nu niet dus.
pi_119217118
ow wacht...
Kreeg deze link net op facebook maar is weer verwijdert daar,vreemd.
pi_119218211
Woei, gelukt! *O*.

[ Bericht 79% gewijzigd door Modus op 14-11-2012 22:06:19 ]
pi_119281987
Nog niet eens uitverkocht, als ik het zo snel zie?
  woensdag 20 maart 2013 @ 09:58:00 #156
202348 Susi
Temple of Love
pi_124283372
quote:
4s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:13 schreef Modus het volgende:
24-6-2013 komen ze nog een keer, HMH. Voorverkoop begint deze vrijdag.
Zag ik nu pas :o, snel kaarten besteld *O*
pi_128224293
En hoe vonden we het? Positief was dat ze een iets andere setlist hadden dan in Utrecht, maar in totaal hebben ze minder nummers gespeeld en ze zijn al niet van die praters tussendoor, maar nu hebben ze echt geen enkele aankondiging of iets gedaan. En maar 1 toegift dit keer, maar ja iets van een jaar lang touren hakt er ook wel in denk ik.

Verder waren ze wel gewoon goed in vorm, goed geluid, weinig muzikale foutjes, mooie moderne zaal.

Dit zou de setlist moeten zijn:

1 Children of the sun
2 Agape
3 Rakim
4 Kiko
5 Amnesia
6 Sanvean
7 Black sun
8 Nierika
9 Opium
10 The host of Seraphim
11 Ime prezakias
12 Cantara
13 All in good time
-----------
14 The Ubiquitous Mr. Lovegrove
15 Dreams made flesh
16 Return of the She-King

Ohja en nog een reactie van Brendan's forum
quote:
Amsterdam suffered from those egoistic retards who thought that taking a picture was more important then the artists and the audience SAD SAD people and no they were not 15/16 years old, but grown ups
with a total lack of decent human behaviour!
I wil cherish Brussels forever but Amsterdam was a disgrace on behalve of the selfish stupids and the security!
Nieuw dieptepunt in onbeschoft gedrag tijdens concerten idd.

[ Bericht 25% gewijzigd door Modus op 25-06-2013 02:10:43 ]
  dinsdag 25 juni 2013 @ 10:22:42 #158
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_128229555
Oh was dat gisteren, haha ik dacht pas ergens in spetember of zo. Ik zat dit weekend net te bedenken dat het wel tof zou zijn om weer heen te gaan :P

Setlist is bijna hetzelfde als toen in Utrecht, alleen iets korter lijkt..
nee, jij dan!
pi_128235226
Het was idd iets korter, maar uiteindelijk scheelde het maar 3 nummers. Alhoewel de zaal redelijk vol zat was het volgens mij toch niet uitverkocht.
  vrijdag 27 november 2015 @ 21:49:52 #161
202348 Susi
Temple of Love
pi_157869612
Kick. Ik hoop dat ze gauw eens terugkomen in NL.

* Susi luistert naar Rakim
pi_182089822
Bij toeval gezien dat DCD in mei twee keer in Tivoli staat. Nog net een kaartje kunnen kopen voor de derde rang op maandag.
pi_182090353
Ja die aankondigingsmail zat in mijn Spam. :(.
Ook net een kaartje gekocht voor dinsdag. Wel aan de zijkant, maar is beter dan niks.
  zondag 23 september 2018 @ 22:01:20 #165
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_182092647
En een nieuwe album binnenkort! :D
nee, jij dan!
pi_182092692
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 22:01 schreef Gehenna het volgende:
En een nieuwe album binnenkort! :D
Cool
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zondag 23 september 2018 @ 23:22:40 #167
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_182094398
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 22:02 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Cool
Eerste nummer was inmiddels te beluisteren: https://www.musicglue.com/deadcandance

Ik ben nog niet helemaal om...
nee, jij dan!
  maandag 24 september 2018 @ 12:17:48 #168
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_182100840
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2000 19:49 schreef PhalanX het volgende:

Ooit lang geleden was ik er redelijk enthousiast over ja
maar ik heb verder geen Cd er van of zo...
ik denk nu Echo and the Bunnyman
https://www.allmusic.com/(...)mn0000225948/related
This Mortal Coil Lisa Gerrard

[ Bericht 10% gewijzigd door Treehut362 op 24-09-2018 12:23:37 ]
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
pi_184977804
Inmiddels zijn beide Tivolishows uitverkocht.
Op de een of andere manier kan ik alleen nog niet wennen aan de nieuwe songs. Ben benieuwd naar de setlist van de komende tour.
pi_184980160
Ik heb ze ook nog niet echt goed geluisterd. Heb het hele album nog niet eens.
pi_186794141
Ik ga morgen. Eerdere setlisten heb ik bekeken: ik heb er nu nog meer zin in

Setlist van zaterdag in Frankrijk

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186801242
Ik heb ze vorige week in Londen gezien, was erg goed.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_186860737
Gisteren geweest in Utrecht. Was weer ouderwets mooi. Verrassende setlist ook met enkele nummers die ze al jaren niet meer live gespeeld hadden.

Leek alleen tegen het einde soort van akkefietje met Brendan. Na de reguliere setlist verdween hij en is niet meer teruggekomen. De rest heeft nog 2 nummers gespeeld en nam toen afscheid en bedankt het publiek, zonder Brendan erbij.
Op alle andere avonden hadden ze telkens 2 toegiften van 2 nummers, andere nummers ook nog eens. Beetje apart. Maandag schijnt het wel normaal gegaan te zijn.
Hij liet qua zang ook een paar hele kleine steekjes vallen hier en daar, misschien had het daar iets mee te maken. Maar goed, de man is ook al bijna 60 inmiddels, maar verder nog zeer goed qua stem en power.

Verder viel het op dat er nog best wel wat lege plekken (betere dan ik had) in de zaal waren, waar het toch echt overal als uitverkocht vermeld stond. Ik zat zijkant nogal hoog, ik kon nog net iedereen op het podium zien, en het geluid was verder ook nog prima.
pi_186862242
Hij had in Londen ook last van z'n stem zei hij, hoewel het niet te horen was.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_187474108
He verdomme. Ik ga woensdag naar DCD in Bochum, maar ik kom er vandaag achter (ja laat enzo) dat ik mijn ticket nooit heb ontvangen via de post. Wel een boekingsnummer en een verzendbevestiging. Het is begin juni aangeboden, blijkbaar was ik niet thuis en daarna staat een melding van 6/6 dat het nog een keer wordt aangeboden binnenkort. Maar ik heb nooit een melding in de brievenbus ontvangen.

Nu dus snel een mail naar Scorpio Tickets gestuurd en naar DHL. Ik zou het erg jammer vinden om nog een keer een ticket te moeten kopen.

Waarom kan het ticket niet simpel via de mail worden gestuurd.

;(
pi_187491420
Oh! Na contact met Scorpio Tickets en uitleg (en bewijs) van de situatie hebben ze mij op de gastenlijst gezet *O*
pi_187534416
Woensdag dus geweest. Het was mooi, heel mooi. Enthousiaste band ook weer.
Brendan was beter bij stem dan in Tivoli en deed dus ook de toegiften mee, hoewel hij soms toch nog iets te breekbaar klinkt.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 13:06:02 #179
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187535241
nice!
nee, jij dan!
pi_191487827
Lisa zingt (in navolging van Beth Gibbons vorig jaar) Henryk Górecki's Symphony No. 3: Symphony of Sorrowful Songs, Op. 36 met het Bulgaarse Genesis Orchestra:

Górecki Symphony No. 3: Symphony of Sorrowful Songs, an album by Lisa Gerrard, Genesis Orchestra, Yordan Kamdzhalov on Spotify

O+ O+ O+
nee, jij dan!
pi_195077529
2021 EU & US tour aangekondigd, maar vooralsnog geen NL concert daarbij.

https://www.deadcandance.com/live



[ Bericht 49% gewijzigd door Modus op 15-09-2020 20:15:41 ]
pi_195077764
Oh bedankt voor de tip! Ga ik mij weer richten op Bochum

Ik had trouwens in mijn achterhoofd dat Lisa ziek was, maar dat zal ik dan wel verzonnen hebben.
pi_196338509
Als ik het goed begrepen heb is de Europese tour 2021 opnieuw uitgesteld.

En Brendan heeft een nieuw album uit:

  vrijdag 20 november 2020 @ 19:49:12 #184
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_196339520
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 20:08 schreef Modus het volgende:
2021 EU & US tour aangekondigd, maar vooralsnog geen NL concert daarbij.

https://www.deadcandance.com/live

[ afbeelding ]
Hmm Bochum is 'maar' 2 uurtjes rijden vanaf hier...
Misschien wel een optie, mocht het doorgaan :X
nee, jij dan!
pi_201367601
quote:
Dubbel goed nieuws, want op zaterdag 23 en zondag 24 april 2022 komt het Australische duo Dead Can Dance terug naar Utrecht voor twee concerten in onze Grote Zaal met een selectie van hun beste werk!

De ticketverkoop voor de concerten start vrijdag 17 september om 10:00 uur.
Hurray
pi_201405265
Rang 1 - 64 euro
Rang 2 - 60 euro
Rang 3 - 57 euro
pi_201405337
Heb kaartje voor zaterdag, goeie plek.
pi_204524906
Ik ben gisteren geweest, was weer mooi. Brendan schijnt soms een heethoofd te zijn maar gisteren leek ie in zeer goede stemming.

Weinig interactie met publiek weer afgezien bandintroductie, en Lisa die af en toe oprecht geraakt lijkt door de reacties van publiek. Qua playlist ook weinig verrassingen, maar wel bijna 2 uur gespeeld.

Ik weet niet of ik meteen volgend jaar ofzo weer zou gaan, maar aan de andere kant, gezien hun leeftijden zullen er vast niet heel veel tours meer gaan volgen, zou je denken.
pi_209301858
quote:
I think Dead Can Dance is over now. It’s really finished now. I think this is it. We’ve done our season. And, you know, the last concerts, we were repeating the same pieces over and over again. And it’s like, unless we’re going to do something new, and it’s become incredibly difficult for Brendan.
Recent interview met Lisa
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')