Moeten jullie vaker doen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 23:09 schreef Dribbel_ het volgende:
Akoestisch liedjes. Met zowaar meerstemmige gitaren
http://picosong.com/uT6/
Ik luister al een jaar of 7 naar Queen!. Er is een periode geweest dat ik bijna de hele dag constant Queen draaide, was het niet qua studio albums van Queen zelf was het wel Roger/Brian solo of QPR of live werk!quote:
Ook een leuke versie. Is gewoon anders. Niet per definitie beter of slechter.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 23:03 schreef brother52 het volgende:
[..]
Fixed![]()
Ik wil ook een drummer met tuinbroek![]()
http://picosong.com/uFY/quote:
Hey, zo'n ding heb ik ookquote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:53 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Leuk dingetje, had je 'm een tijdje geleden hier gezet, had ik interesse gehad. Nu heb ik al wat anders:
[ afbeelding ]
Ook een 350D? Eerste camera, direct een SLRquote:
Yep, ook een 350D, ook 2e hands... En vorige week nog een tweede lens bijgekocht. Leuk spul en wilde toch een betere camera hebben voor mijn reis naar Oeganda. Dan is die compactcamera die ik heb niet helemaal voldoende...quote:Op zaterdag 4 juni 2011 00:33 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ook een 350D? Eerste camera, direct een SLR...
En ook gassen op camera spul, andere (nieuwere) objectieven, andere body.![]()
Eerst deze maar 'ns helemaal uitpluizen.
Oeh, Oeganda. Klinkt gaaf!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 00:40 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Yep, ook een 350D, ook 2e hands... En vorige week nog een tweede lens bijgekocht. Leuk spul en wilde toch een betere camera hebben voor mijn reis naar Oeganda. Dan is die compactcamera die ik heb niet helemaal voldoende...
quote:
Wat een vreselijke kansloze poppenkastquote:Op zaterdag 4 juni 2011 02:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Mick barr ftw! veel relaxter op dit tijdstip
Die eerste is de warm-up
want?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 02:35 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wat een vreselijke kansloze poppenkast
Omdat het totaal geen lijn of maar enige vorm van compositie of melodische waarde heeft. Dit is echt de muziekversie van vrije kunstenaards die een plastic zakje aan een raam nagelen en zeggen dat het 'de longen van de stad' zijnquote:
Ehm ik drink een ander bakkie koffiequote:Op zaterdag 4 juni 2011 02:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Mick barr ftw! veel relaxter op dit tijdstip
Die eerste is de warm-up
Oh ik vind dit juist nogal veel compositie en vorm hebben, ik heb verschillende cds van hem en er zit altijd een soort lijn in, alsof hij van vorm naar vorm beweegt. Dit zal wel weer zoiets zijn omdat jullie gitaar spelen dat je dan anders tegen muziek aankijkt. Ik kan zelf geen muziek maken dus beoordeel ik muziek denk ik op een andere manier, ik luister naar iets en denk dan hee dit is interesant, of juist niet. Mick Barr triggert bij mij altijd gelijk zoiets van huh, hè, jaaaaaaaaaaaaquote:Op zaterdag 4 juni 2011 09:45 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Omdat het totaal geen lijn of maar enige vorm van compositie of melodische waarde heeft. Dit is echt de muziekversie van vrije kunstenaards die een plastic zakje aan een raam nagelen en zeggen dat het 'de longen van de stad' zijn.
Ga eens naar Unexpect luisteren, misschien vind je dat ook interessantquote:Op zaterdag 4 juni 2011 09:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Oh ik vind dit juist nogal veel compositie en vorm hebben, ik heb verschillende cds van hem en er zit altijd een soort lijn in, alsof hij van vorm naar vorm beweegt. Dit zal wel weer zoiets zijn omdat jullie gitaar spelen dat je dan anders tegen muziek aankijkt. Ik kan zelf geen muziek maken dus beoordeel ik muziek denk ik op een andere manier, ik luister naar iets en denk dan hee dit is interesant, of juist niet. Mick Barr triggert bij mij altijd gelijk zoiets van huh, hè, jaaaaaaaaaaaa
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry ik ben altijd gefascineerd door het hoofd van muzikanten omdat ik zelf geen muziek kan maken.
Het is een beetje dezelfde categorie als el grupo nuevo de omar rodriguez lopez
(mijn vinyl versie heeft alleen niet die rare intro)
[ Bericht 16% gewijzigd door Bosbeetle op 04-06-2011 10:13:58 ]En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 10:05 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk dat hij ook meer in vormen werkt dan in melodien etc (ik kan voorla het album OV aanraden waarin hij heel smooth overgaat van vorm naar vorm, lijkt meer op het laatste youtube filmpje)Juist. Dit heeft echt niks meer met muziek maken te maken. Hij is meer een autonoom kunstenaar die een gitaar gebruikt. Sorry.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
haha mij lukt het iig niet iets te maken dat iemand anders interessant vind, hem welquote:Op zaterdag 4 juni 2011 10:55 schreef The_Dean het volgende:
Dat is gewoon interessant doen omdat het kan.
www.thomann.dequote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:20 schreef Farenji het volgende:
Waar kopen de FOK!gitaristen hun snaren, kabels, plectra en andere gitaarzooi online?
Vind ik wel supergaar dat Brian niet zelf langs komt om het voor je te doenquote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:15 schreef Braddie het volgende:
Straks even naar m`n werk, even de tremolo arm afstellen, hij blijft niet in de gitaar zitten, en ik kreeg een mailtje van de gitaarbouwer van Brian May(Na een mailtje van Brian zelf) dat ik blijkbaar onder de tremolo unit iets kan af stellen waardoor hij er in blijft zitten.
IDDquote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Vind ik wel supergaar dat Brian niet zelf langs komt om het voor je te doen
Ik snap nooit hoe mensen daar een hele show mee kunnen vullen. Ik vind het wel tof. Maar na 3 minuten ben je er ook wel redleij klaar mee weerquote:
Hij speelt niet alleen maar dat soort liedjes. Hij heeft ook nummers waar hij zingt en in een andere stijl speelt, zoals blues bijvoorbeeld. edit: dit is natuurlijk ook gewoon blues...quote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:04 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik snap nooit hoe mensen daar een hele show mee kunnen vullen. Ik vind het wel tof. Maar na 3 minuten ben je er ook wel redleij klaar mee weerBegint veel van hetzelfde dan te worden.
Dit dusquote:
Ja zo kan ik het ookquote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:41 schreef Farenji het volgende:
Ik heb zojuist de Sacksioni methode besteld, waarmee dit hopelijk binnen handbereik komt:
Iemand die deze methode kent? Ik hoorde er het eerst over in DWDD en het lijkt me wel wat, mooie volgende stap in mijn gitaarontwikkeling.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door genakt op 04-06-2011 16:49:28 ]Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
als je veel probeert kom je er vast wel maar echt niet zomaarquote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:41 schreef Farenji het volgende:
Ik heb zojuist de Sacksioni methode besteld, waarmee dit hopelijk binnen handbereik komt:
Iemand die deze methode kent? Ik hoorde er het eerst over in DWDD en het lijkt me wel wat, mooie volgende stap in mijn gitaarontwikkeling.
Nee, dat lijkt me nogal logisch.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:45 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
als je veel probeert kom je er vast wel maar echt niet zomaar
Als de basis er al ligt en 15 jaar spelen dan moet dat vast wel lukkenquote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:52 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt me nogal logisch.
Voor de duidelijkheid, ik speel al een jaar of 15, en ik doe al het eea met arrangementen van nummers voor sologitaar. Veel beatle-nummers zijn leuk om te spelen op sologitaar. Maar dat is lang niet zo geavanceerd als wat hij doet. Dus lijkt het me tof om dat wat verder uit te bouwen. Uiteraard is dat een kwestie van keihard oefenen.
QFTquote:Op zaterdag 4 juni 2011 17:37 schreef The_Dean het volgende:
Raar dat zoiets kan gebeuren en je hem speciaal moet aanpassen...
De braddie methodequote:Op zaterdag 4 juni 2011 17:48 schreef The_Dean het volgende:
Gewoon een gammel Stagg kwaliteitje dus.
De tremolo is niet slecht, daarmee bedoel ik dat hij niet bij elke aanraking ontstemd... en dat als je Jeff Beck style speelt dat de tremolo het ook wel goed trekt, maar je moet er niet mee gaan Diven.. want dat vind de strat niet leuk!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 18:15 schreef Dribbel_ het volgende:
Hij is niet slecht maar hij wordt wel vals, okee
#winquote:Op zaterdag 4 juni 2011 18:15 schreef Dribbel_ het volgende:
Lijkt een beetje op m'n ex als je die te ruw naar beneden duwde werd ze ook vals
Ik heb wel betere dingen te doen.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Vind ik wel supergaar dat Brian niet zelf langs komt om het voor je te doen
Vandaar dat het een Red Special is.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 17:37 schreef The_Dean het volgende:
Raar dat zoiets kan gebeuren en je hem speciaal moet aanpassen...
Ik speel sowieso nooit nummers waarin ik een tremolo gebruik. Zit me alleen maar in de weg dusquote:Op zaterdag 4 juni 2011 18:14 schreef Braddie het volgende:
Tremolo van de BulletStrat is helemaal niet slecht hoor, hij gaat niet heel zwaar en als je gewoon een beetje met de tremolo speelt voor vibrato ala Jeff Beck dan ontstemd hij niet, als je er mee gaat diven dan word hij wel vals ja.. niet extreem vals, maar wel wat merkbaar.
Ooh, nja.. dan is het geen probleem toch? stemvastheid van de gitaar is goed!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 19:12 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Ik speel sowieso nooit nummers waarin ik een tremolo gebruik. Zit me alleen maar in de weg dus
Zo'n bullet strat is als je 'm vergelijkt met Fender pure bagger zeg 't nou maar gewoonquote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:00 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ooh, nja.. dan is het geen probleem toch? stemvastheid van de gitaar is goed!
Klankmatig is er ook niet veel mis mee(Ja ok het sustain komt niet in de buurt van een Fender)
Maar zijn er ook betere alternatieven in die prijsklasse?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:17 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Zo'n bullet strat is als je 'm vergelijkt met Fender pure bagger zeg 't nou maar gewoon
Hoe duur is zo'n Bullet Strat eigenlijk?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:40 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Maar zijn er ook betere alternatieven in die prijsklasse?
bij thomann volgens mij 115, de les paul budget dingen zijn best wel lelijk/niet zo mooi als een eckte eckte les paul.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 22:53 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Hoe duur is zo'n Bullet Strat eigenlijk?Iets meer dan 100 euro toch? Ik weet niet of een Epi Les Paul budgetding dan een beter alternatiefi s eigenlijk
Ik ben achter mijn drumstel gaan zitten om mee te spelen met deze track. Hier te beluisteren:quote:
check die marktplaats shizzle of koop een line 6 spidertje ofzoquote:Op zondag 5 juni 2011 01:47 schreef Braddie het volgende:
Iemand nog een leuke goedkope versterker te koop ?
Of heeft er iemand een aanrader?, mijn Voxje is overleden en ik heb niet meer dan 100 euro te besteden voor een andere!
Gooi hem af en toe over de Tyros voor wat effecten, maar dat luistert heel nauw!~het signaal is of te zwak of te sterk..
Cube, done, kosten geen drol...quote:Op zondag 5 juni 2011 01:47 schreef Braddie het volgende:
Iemand nog een leuke goedkope versterker te koop ?
Of heeft er iemand een aanrader?, mijn Voxje is overleden en ik heb niet meer dan 100 euro te besteden voor een andere!
Gooi hem af en toe over de Tyros voor wat effecten, maar dat luistert heel nauw!~het signaal is of te zwak of te sterk..
Voor dat geld koop ik liever een echte gitaar.quote:Op zondag 5 juni 2011 12:22 schreef mr-green het volgende:
Ik was gisteren bij een demo van Line 6 bij Peter Verspuy en daar kwam ik deze gitaar tegen.
Hiermee heb je dus meerdere gitaren in eenEn je kan makkelijk naar drop D ofzo tunen met een enkele knop etc.
Iemand ervaring hiermee?
http://www.peterverspuy.n(...)iax-black-19921.html
QFT.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:40 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Voor dat geld koop ik liever een echte gitaar.
Versterker nodig? Je mag de cube wel lenen hoor!quote:Op zondag 5 juni 2011 13:41 schreef The_Dean het volgende:
Iemand nog leuke akoestische [rock]nummers die ik kan leren?
Heb op dit moment geen [werkende] versterker thuis.
Ik kende er drie, 2 daarvan hebben nu Telecasters en de derde speelt nu op een LP...quote:
Geen ervaring, maar een variax lijkt me ideaal hoorquote:Op zondag 5 juni 2011 12:22 schreef mr-green het volgende:
Ik was gisteren bij een demo van Line 6 bij Peter Verspuy en daar kwam ik deze gitaar tegen.
Hiermee heb je dus meerdere gitaren in eenEn je kan makkelijk naar drop D ofzo tunen met een enkele knop etc.
Iemand ervaring hiermee?
Dit zijn ook meerdere gitaren in 1:quote:Op zondag 5 juni 2011 12:22 schreef mr-green het volgende:
Iemand ervaring hiermee?
De zanger/gitarist van Skyclad gebruikt zo'n ding live. Switcht ook lekker makkelijk tussen electrisch met distortion en akoestisch en dat klinkt best goed. Althans, goed genoeg voor gigs in iets als de Baroegquote:Op zondag 5 juni 2011 13:44 schreef savale het volgende:
[..]
Geen ervaring, maar een variax lijkt me ideaal hoor![]()
begint eindelijk iets interessants te worden, oogt niet meer als een dinky toy. lijkt me wel vet om te hebben, maar zal denk ik niet zo snel een mainguitar wordenquote:Op zondag 5 juni 2011 12:22 schreef mr-green het volgende:
Iemand ervaring hiermee?
Helaas niet. Ben er binnenkort wel voor Stryperquote:Op zondag 5 juni 2011 14:03 schreef Scary_Hairy het volgende:
Vanavond ben ik in de boerderij voor Mr. Big. 1 van jullie erbij ?
quote:Op zondag 5 juni 2011 13:45 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Dit zijn ook meerdere gitaren in 1:
[ afbeelding ]
Ja, goeie plaatquote:
perfect! Die clip is echt coolquote:
en wij weten allemaal uiteraard waar jij het over hebtquote:Op zondag 5 juni 2011 14:51 schreef Braddie het volgende:
Bam, het intro van One Vision kan ik nu ook!, en Het intro van I Want It All ook al!, gaat goed !
Yupquote:Op zondag 5 juni 2011 14:03 schreef Scary_Hairy het volgende:
Vanavond ben ik in de boerderij voor Mr. Big. 1 van jullie erbij ?
Queen.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:10 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
en wij weten allemaal uiteraard waar jij het over hebt
Whutquote:Op zondag 5 juni 2011 16:56 schreef guitarist het volgende:
Ik zag zostraks in Zwolle iemand lopen met een Kamtried shirt!
Ik maak gewoon met de webcam video's zodat ik kan zien en horen wat ik speel, hoe ik het speel, waar een eventuele capo staat en ik spreek, mits relevant, iets in als ondersteuning (hoe de gitaar gestemd is bijvoorbeeld). Dit gaat allemaal in een grote map waar ik 1 keer in de zoveel tijd doorheen spit en de slechte dingen weg gooi. Als ik een nummer wil opnemen dan kijk ik er even doorheen en pik ik er eentje uitquote:Op zondag 5 juni 2011 21:27 schreef maniack28 het volgende:
Guys.. hoe doen jullie dat met het opnemen van riffjes of ideeën. Ik heb nu een map met "riffs" en een map met "intro's" en "outro's", maar van sommigen ben ik inmiddels weer vergeten wat ik speel of wat het is. Wat voor naam geven jullie bijv. aan je riffjes en documenteer je alles?
noobmodus
Dat doe ik dus ook, maar na 2 maanden raggen wordt het al gauw een zooitjequote:Op zondag 5 juni 2011 21:31 schreef SingleCoil het volgende:
niet. Ik geef ze allemaal onzinnamen en luister af en toe de hele boel weer eens af. Dan kom ik soms tot hele aardige nieuwe ideeen.
Dat is een goeie, moet ik wel een webcam hebben, maar dan kan je idd alles zien! Slimquote:Op zondag 5 juni 2011 21:32 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Ik maak gewoon met de webcam video's zodat ik kan zien en horen wat ik speel, hoe ik het speel, waar een eventuele capo staat en ik spreek, mits relevant, iets in als ondersteuning (hoe de gitaar gestemd is bijvoorbeeld). Dit gaat allemaal in een grote map waar ik 1 keer in de zoveel tijd doorheen spit en de slechte dingen weg gooi. Als ik een nummer wil opnemen dan kijk ik er even doorheen en pik ik er eentje uit
Klinkt wederom weer goed. Hier komt haar stem weer helemaal tot zijn rechtquote:Op zondag 5 juni 2011 13:44 schreef savale het volgende:
[..]
Geen ervaring, maar een variax lijkt me ideaal hoorIets wat je wel echt ff moet checken zijn dingen als delay, maar dat schijn je met deze niet te hebben.
hier trouwens het liedje dat we hadden voorbereid voor onze TVOH auditie:
die gast die de demo verzorgde was zelf niet van Line6 (natuurlijk door hun ingehuurd mrja) Enfin hij speelt zelf gigs met deze gitaar en wat hij liet horen klonk ook erg goedquote:Op zondag 5 juni 2011 22:01 schreef BurnaBoy het volgende:
Over die variaxes.
Het grootste voordeel wat ik zie is dat je ongelofelijk snel van stemming kunt wisselen. Op dunne snaren dus drop B spelen![]()
Alleen het gaat allemaal digitaal. En daar ben ik dan niet over uit zegmaar
thnx!quote:Op zondag 5 juni 2011 21:41 schreef mr-green het volgende:
[..]
Klinkt wederom weer goed. Hier komt haar stem weer helemaal tot zijn recht
www.saitenmarkt.comquote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:15 schreef Niles-Crane het volgende:
Als iemand ooit nog een bestelling bij Thomann of een andere (plectrum)winkel gaat doen, laat me even weten want ik heb nog wat plectrums nodig maar geen zin om 10 euro verzendkosten te betalen
Ja, stom. Bij Nederland Muziek hebben ze ze af en toe, vorige keer de hele voorraad opgekochtquote:Op zondag 5 juni 2011 22:47 schreef Zorro het volgende:
[..]
www.saitenmarkt.com
3,40 verzendkosten
Al zijn de Ibanez Heavy's die eerder genoemd werden daar ook 1,19 p/stuk. Dunlops hebben wel goede prijsjes
Die maak ik nooit bewust meequote:Op maandag 6 juni 2011 09:29 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Naja,
Zondagochtenden zijn gewoon leuker
beetje overkill van het aantal amps in verhouding tot de zaal hahaquote:Op maandag 6 juni 2011 00:17 schreef Scary_Hairy het volgende:
Zo, dat was een goed concert. Jammer dat ik heel laat binnen was en overal achteraan stond. Ik had net mijn eerste drankje en toen ging het licht uit en de spots aan. Het was een genot om Billy Sheehan aan het werk te zien. 'k zou bijna medelijden met zijn bas krijgen. Paul Gilbert vond ik niet zo goed uit de verf komen.
Nog wat wazige foto's.
Zag alleen het begin dat is dus gewoon een remake van falling down alleen dan door de foo fighters, briliante film trouwens echte aanraderquote:
Nee ik heb de X2, schijnt nog net een stapje beter te zijn maar die is uiteindelijk van de markt gehaald omdat er iets niet helemaal mocht omdat ze op bepaalde frequenties uitzonden ofzo.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:55 schreef Witchfynder het volgende:
Dribbel_, jij hebt toch een Line6 Relay G30?
Ja he, wat een goeie film!quote:Op maandag 6 juni 2011 13:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zag alleen het begin dat is dus gewoon een remake van falling down alleen dan door de foo fighters, briliante film trouwens echte aanrader
Klinkt tofquote:Op zondag 5 juni 2011 13:44 schreef savale het volgende:
[..]
Geen ervaring, maar een variax lijkt me ideaal hoorIets wat je wel echt ff moet checken zijn dingen als delay, maar dat schijn je met deze niet te hebben.
SPOILER: En nog wat mensen die er toch nog een pickguard op hebben geknutseld:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Binnenkort ga ik ze testen en dan kijken wat fijner speelt
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2011 14:58:14 ]
quote:Op maandag 6 juni 2011 14:57 schreef ElmoFan het volgende:
Ik heb even jullie mening nodig, welke vinden jullie mooier of lijkt jullie beter? Ik vind de les paul mooier klinken, maar ik vind hem niet zo mooi als een echte les paul, met die knoppen daar enzo.
[ afbeelding ]Sowieso voor tone gaanSPOILER: En nog wat mensen die er toch nog een pickguard op hebben geknutseld:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
Binnenkort ga ik ze testen en dan kijken wat fijner speelt![]()
Kiezen welke je het mooist vindt klinkenquote:
quote:Op maandag 6 juni 2011 14:57 schreef ElmoFan het volgende:
Ik heb even jullie mening nodig, welke vinden jullie mooier of lijkt jullie beter? Ik vind de les paul mooier klinken, maar ik vind hem niet zo mooi als een echte les paul, met die knoppen daar enzo.
[ afbeelding ]Twijfel je nou tussen een LP en een strat ? Ik volg je niet helemaal dnek ik ;')SPOILER: En nog wat mensen die er toch nog een pickguard op hebben geknutseld:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
Binnenkort ga ik ze testen en dan kijken wat fijner speelt
Wordt mijn eerste elektrische gitaar, humbuckers vind ik mooier klinken, maar ik denk dat de strat langer mee zal gaan.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:22 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Twijfel je nou tussen een LP en een strat ? Ik volg je niet helemaal dnek ik ;')
Het is ook niet echt dat ik de strat heel mooi vind hoor.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:21 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Kiezen welke je het mooist vindt klinkenLeuk dat je elke keer een mooie gitaar op je kamer hebt, maar als je tijdens het spelen je gewenste geluid niet krijgt...
Wat vind jij een leuk prijsje ?quote:Op maandag 6 juni 2011 15:28 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Wordt mijn eerste elektrische gitaar, humbuckers vind ik mooier klinken, maar ik denk dat de strat langer mee zal gaan.
[..]
Het is ook niet echt dat ik de strat heel mooi vind hoor.
Of is er nog een fokker die nog een les paul kwijt moet voor een leuk prijsje
Yep, viel me ook al meteen op. Scene met die fastfood-tent zit er ook in. Topfilm.quote:Op maandag 6 juni 2011 13:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zag alleen het begin dat is dus gewoon een remake van falling down alleen dan door de foo fighters, briliante film trouwens echte aanrader
oh my die ht1r is nog wel weer ff veelzijdiger! precies wat ik zoek.quote:
Die komt hier ooit ook nog eens te staanquote:
Zeker een fijne tone!quote:
Heb ik ook een keer gehad, band waar we een aantal keer mee hadden gespeeld best vaak met die gozer staan praten. Iemand via marktplaats die een pedaaltje op komt halen. Is hij hetquote:Op maandag 6 juni 2011 18:15 schreef Witchfynder het volgende:
Onze gitarist verkoopt via Marktplaats zijn GT-6, blijkt die kerel van de band te zijn die elke zondag in de oefenruimte naast ons oefent.
Aha! Ik denk na over de G30. Die is betaalbaar en hoor goede dingen over de geluidskwaliteit. Men vindt alleen de bouw een beetje plastic. Maar, zoals iemand al zei; je moet ook niet met je wireless gaan slingerenquote:Op maandag 6 juni 2011 13:46 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nee ik heb de X2, schijnt nog net een stapje beter te zijn maar die is uiteindelijk van de markt gehaald omdat er iets niet helemaal mocht omdat ze op bepaalde frequenties uitzonden ofzo.
quote:Op maandag 6 juni 2011 18:15 schreef Witchfynder het volgende:
Onze gitarist verkoopt via Marktplaats zijn GT-6, blijkt die kerel van de band te zijn die elke zondag in de oefenruimte naast ons oefent.
quote:Op maandag 6 juni 2011 18:20 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Heb ik ook een keer gehad, band waar we een aantal keer mee hadden gespeeld best vaak met die gozer staan praten. Iemand via marktplaats die een pedaaltje op komt halen. Is hij het
Klinkt lekker. Ik miste de drums, dus ik ben even achter mijn set gaan zitten. Dit is het resultaat:quote:Op zondag 5 juni 2011 13:44 schreef savale het volgende:
Ah, coolquote:Op maandag 6 juni 2011 19:14 schreef Dribbel_ het volgende:
Mn neefje heeft dat ding en is ooo erg tevreden
Over die X2 ben ik ook meer dan tevreden, ik hoor geen signaal verlies en geen storingen oid gehadquote:Op maandag 6 juni 2011 21:49 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ah, cool. Ga donderdag met een collega naar Rockpalace, want hij wil beginnen met gitaar spelen en is linkshandig
. Misschien gelijk die jetser uitproberen.
hehe hoe vet! Strak gespeeld!quote:Op maandag 6 juni 2011 20:58 schreef WinningMood het volgende:
[..]
Klinkt lekker. Ik miste de drums, dus ik ben even achter mijn set gaan zitten. Dit is het resultaat:
http://snd.sc/mfW0Cm
Ben benieuwdquote:Op maandag 6 juni 2011 21:51 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Over die X2 ben ik ook meer dan tevreden, ik hoor geen signaal verlies en geen storingen oid gehad
quote:
De linkse twee tops stonden aan. De rechtse niet. Dan is er nog de vraag: Hoeveel cabinets gebruikte hij er van de drie ?quote:Op maandag 6 juni 2011 12:41 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
beetje overkill van het aantal amps in verhouding tot de zaal haha
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 00:19 schreef Braddie het volgende:
Iemand intresse in een nieuwe Squier Bulletstrat? 100euro, of ruilen tegen een leuke simpele versterker met wat effectjes!
Gitaar is letterlijk NIEUW en misschien 1 uurtje bespeeld totaal, hij komt inclusief hoes!.
Dat was toch die gitaar die een vriend van je had gekocht maar niet wou spelen en hem dus maar bij jou ging neerleggen ?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 00:27 schreef Braddie het volgende:
Reageer dan niet, ik heb hem echt letterlijk 1 uur in m`n handen gehad, 1x om een solotje op te nemen, 1x om snaren en intonatie te vervangen en 1x voor een filmpje op Youtube van 4 minuten.
Gitaar is echt NIEUW.
Hoe weten wij dat jij hem letterlijk 1 uur in je handen hebt gehad en geen 46 of 67 minuten?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 00:19 schreef Braddie het volgende:
Iemand intresse in een nieuwe Squier Bulletstrat? 100euro, of ruilen tegen een leuke simpele versterker met wat effectjes!
Gitaar is letterlijk NIEUW en misschien 1 uurtje bespeeld totaal, hij komt inclusief hoes!.
Hmmm, is idd ook een idee. Tnx, die ga ik morgenavond maar eens proberen... nu pitten.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 01:04 schreef Dribbel_ het volgende:
Kan je hem niet gewoon omlaag stemmen en voor die andere een capo erop zetten ?
Of je koopt een Gibson Robot gitaarquote:Op dinsdag 7 juni 2011 00:46 schreef m0ridin het volgende:
Hmmm, is er een pedal oid welke je tuning kan aanpassen?
Heb bijvoorbeeld een paar nummers die in standaard E tuning gaan en een aantal in Eb. Heb een Behringer FX600 pedaaltje met pitch tuning wat volgens mij een beetje de richting is die je moet zoeken, maar dat klinkt voor geen meter...
Zijn er degelijke alternatieven? Of komt het neer op bijvoorbeeld 1 gitaar in Eb en 1 in standaard E. Wat een optie is, maar minder makkelijk dan een knop draaien/omzetten
ps. Wanneer ik zeg een paar nummers komt het neer op het nummer aan de hand waarvan ik nu lessen heb (Simple Man) en een aantal anderen die ik tegen kwam. Vroeg me dus simpelweg af of hier een manier voor is behalve het daadwerkelijk tunen van je gitaar.
Gewoon 2 gitaren, heb ik ook. Ene gitaar in standaard E, andere in Eb. Maar dan nog speel ik regelmatig op die gitaar in Eb met capo op de eerste fretquote:Op dinsdag 7 juni 2011 00:46 schreef m0ridin het volgende:
Hmmm, is er een pedal oid welke je tuning kan aanpassen?
Heb bijvoorbeeld een paar nummers die in standaard E tuning gaan en een aantal in Eb. Heb een Behringer FX600 pedaaltje met pitch tuning wat volgens mij een beetje de richting is die je moet zoeken, maar dat klinkt voor geen meter...
Zijn er degelijke alternatieven? Of komt het neer op bijvoorbeeld 1 gitaar in Eb en 1 in standaard E. Wat een optie is, maar minder makkelijk dan een knop draaien/omzetten
ps. Wanneer ik zeg een paar nummers komt het neer op het nummer aan de hand waarvan ik nu lessen heb (Simple Man) en een aantal anderen die ik tegen kwam. Vroeg me dus simpelweg af of hier een manier voor is behalve het daadwerkelijk tunen van je gitaar.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat zoiets echt helemaal 100% werkt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 08:54 schreef Muchachooo het volgende:
http://www.rockpalace.com/product/Morpheus-Droptune
Blijf het een vaag verhaal vinden. Vriend koopt een gitaar, geeft hem aan jou, want jij kan al spelen en hij niet. Vriend speelt er vervolgens blijkbaar niet op, jij neemt hem over en verpatst hem weer.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 00:44 schreef Braddie het volgende:
Klopt, toen heb ik hem van hem overgekocht:)
Nee die brommer vond hij pas nadat hij die microfoon gevonden had, ohnee wacht die brommer vond hij pas nadat hij die dyslectische kloon had gemaakt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:18 schreef Bosbeetle het volgende:
en toen vond je een brommer, ohnee dat is een ander verhaal
Moet eerlijk zeggen dat die dyslectische kloon wel erg grappig was; zeker omdat iedereen het meteen doorhadquote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:21 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nee die brommer vond hij pas nadat hij die microfoon gevonden had, ohnee wacht die brommer vond hij pas nadat hij die dyslectische kloon had gemaakt.
Het scheelt mij vooral veel moeite dat jullie track strak was. Jullie hebben een metronoom gebruikt, neem ik aan.quote:
en hij maar roepen: wie is tog steets die braddie waar julie het over heben?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:28 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Moet eerlijk zeggen dat die dyslectische kloon wel erg grappig was; zeker omdat iedereen het meteen doorhad![]()
Ja ik speelde op een metronoom inderdaad. Zat alleen rond de bridge een foutje, maar daar speelde je netjes meequote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:03 schreef WinningMood het volgende:
[..]
Het scheelt mij vooral veel moeite dat jullie track strak was. Jullie hebben een metronoom gebruikt, neem ik aan.
In welke stemming speel je ?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:48 schreef RoW_0 het volgende:
Een vriend van me heeft nog D'Addario EXL110 regular light gauge snaren staan. .10. Raden jullie mij die aan voor metal of niet?
Want me nieuwe ESP met .9 snaren klinkt op dit moment nergens naar![]()
D standard. Godv. ik weet niet of ik op me oude gitaar .10 of .11 heb. Maar ik wil dezelfde dikte!quote:
Hoe kan je dat nou niet weten?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:51 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
D standard. Godv. ik weet niet of ik op me oude gitaar .10 of .11 heb. Maar ik wil dezelfde dikte!
Als ze er vanaf de fabriek op zaten, of de gitaarwinkel ze heeft vervangen?quote:
25 geboden.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 00:19 schreef Braddie het volgende:
quote:
quote:
Klinkt echt goed! De zanger doet me qua stem heel erg ergens aan denken, maar kan er echt niet op komen welke band het nu is...quote:Op woensdag 8 juni 2011 00:16 schreef Dribbel_ het volgende:
Even maar weer wat spam van vanavond uit de oefenruimte. Dit wordt waarschijnlijk de definitieve versie van dit nummer![]()
Dank jequote:Op woensdag 8 juni 2011 07:49 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Klinkt echt goed! De zanger doet me qua stem heel erg ergens aan denken, maar kan er echt niet op komen welke band het nu is...
Heb ik bij de eerste optredens wel gedaan, nu maak ik ze gewoon in Wordquote:Op woensdag 8 juni 2011 16:08 schreef Dribbel_ het volgende:
Als je zelfs een setlist gaat photoshoppen weet je dat je niks te doen hebt
Misschien moet je jezelf eraan ophangen in dat geval?quote:Op woensdag 8 juni 2011 17:27 schreef RoW_0 het volgende:
Ik koop een setje snaren .11 van D'Addario... staat er blues/jazz rock op. Ik zeg dat ik metal speel. Maar ze begreep er niks van.
Moet ik 'm nu terugbrengen of?
Ik denk dat jij degene bent die het niet helemaal begrijpt.quote:Op woensdag 8 juni 2011 17:27 schreef RoW_0 het volgende:
Ik koop een setje snaren .11 van D'Addario... staat er blues/jazz rock op. Ik zeg dat ik metal speel. Maar ze begreep er niks van.
Moet ik 'm nu terugbrengen of?
Flatwound zeker?quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:54 schreef RoW_0 het volgende:
Waarom zijn jullie zo fucking onvriendelijk. Ik kan toch wel een beetje om advies vragen?
Ik heb een keer op een jazz-snaren gespeeldHet voelde als fucking glijmiddel tussen de snaren. Waardeloos dus.
D'r heb zeker een wijf aangezeten?quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:26 schreef RoW_0 het volgende:
Godverdomme. Me gloednieuwe bugera 6262 van 500 euro kraakt en is nu stuk.
Bugera is Behringer, toch?quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:26 schreef RoW_0 het volgende:
Godverdomme. Me gloednieuwe bugera 6262 van 500 euro kraakt en is nu stuk.
Wel even opletten wat voor snaren er op je gitaar zitten dan.quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:46 schreef RoW_0 het volgende:
Dan maar 1200 euro aan spul ergens anders kopen.
Ik speel 3 jaar. Hij klinkt gewoon verkeerd/fout, hij is gestemd maar hij klinkt gewoon niet strak. Nou.. vandaag nieuwe snaren gehaald. een maat van me zet ze morgen erop dus wie weet is het nog wel te redden.quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:50 schreef Dribbel_ het volgende:
En wat deugt er dan precies niet aan.
Wat verwacht je ervan, wat wil je horen/spelen, hoelang speel je zelf al ?
niet silverchair!quote:Op woensdag 8 juni 2011 08:33 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nee, meer richting Alice in Chains of Silverchair.
Of een gitaar strak klinkt of niet dat ligt toch echt ook aan jouw spel.quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:55 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ik speel 3 jaar. Hij klinkt gewoon verkeerd/fout, hij is gestemd maar hij klinkt gewoon niet strak. Nou.. vandaag nieuwe snaren gehaald. een maat van me zet ze morgen erop dus wie weet is het nog wel te redden.
En me versterker.. hij is gewoon serieus nu al stuk.
Hopen dat het alleen aan mijn snaren ligt dan. Want anders mag hij ook echt lekker terug. Godverdomme zeg. Ik ben niet eens boos, maar verdrietigquote:Op woensdag 8 juni 2011 20:05 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Of een gitaar strak klinkt of niet dat ligt toch echt ook aan jouw spel.
Dat die versterker verrot is is gewoon kut en weinig aan te doen.
Toch schijnt het best wel goed spul te zijn.quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:11 schreef The_Dean het volgende:
Ja, die Bugera's gaan bij bosjes. Probeer eens een nieuwe zekering
Ohja, ze hebben een dijk van een soundquote:Op woensdag 8 juni 2011 20:23 schreef brother52 het volgende:
[..]
Toch schijnt het best wel goed spul te zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat Vernon Reid rommel gebruikt.
Die van hem zal misschien ook net een beetje anders zijn van binnen dan die je in de winkel koopt?quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:23 schreef brother52 het volgende:
[..]
Toch schijnt het best wel goed spul te zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat Vernon Reid rommel gebruikt.
Ja, ik denk het wel. Die zullen wel vanaf de grond compleet opnieuw zijn opgebouwd..quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:28 schreef Cynic het volgende:
[..]
Die van hem zal misschien ook net een beetje anders zijn van binnen dan die je in de winkel koopt?
meestal wel jaquote:Op woensdag 8 juni 2011 20:28 schreef Cynic het volgende:
[..]
Die van hem zal misschien ook net een beetje anders zijn van binnen dan die je in de winkel koopt?
Waarom niet?quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:01 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
meestal wel ja![]()
Alsof Dave Mustane nu nog op een gitaar van 599 euro gaat spelen*
* Ja alleen voor de fotoshoot voor de advertentie's
Musicstore Keulen volgens mij.quote:
Ik heb gespeeld op de Dean Mustaine. Ik vond 'm niet zo lekker klinken als mijn ESP met EMG.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:17 schreef The_Dean het volgende:
Mustain speelt Dean, dat is uiteraard uitmuntende kwaliteit.
Nee, maar dat is het grote verschil van actieve en passieve elementen. Als je die set in die Mustain zet heb je eenzelfde sound.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:00 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ik heb gespeeld op de Dean Mustaine. Ik vond 'm niet zo lekker klinken als mijn ESP met EMG.
Even goed als jouw Duits, zeg maar.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:43 schreef brother52 het volgende:
[..]
Musicstore Keulen volgens mij.
Leuke winkel, alleen is het daar een beetje communiceren met handen en voeten. Het Engels van het personeel daar is niet echt geweldig.
Dacht ik ook alquote:
quote:
Als de prijs goed is en het personeel behulpzaam, maakt het mij weinig uit waar ik mijn spullen koop. Al mijn spullen komen uit een stuk of 7 verschillende winkels.quote:
Die had ik ook, alleen dan de combo-versie!quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:33 schreef The_Dean het volgende:
Enige wat ik ooit nieuw heb gekocht was mijn Marshall MG100HDFX halfstack, verder alles tweedehands.
Ja, snaren natuurlijk niet, maar die komen of van internet, of van Bob De Jong [ex-gitaarzaak in Leeuwarden].
Ik heb ook nog zo'n combo staan. Geen idee of die het nog doet, staat al bijna 2 jaar uit.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:53 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Die had ik ook, alleen dan de combo-versie!![]()
Tof.quote:Net gig gehad.. Veel positieve reacties van de aanwezigen!
Was dat dat ding met die vreemde brug?quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Zo, ook van mijn Phoenix strat af.
Uitgeleend aan een Belg.
Dan spreek je toch gewoon Duits? Een Nederlander mag toch wel een beetje Duits spreken?quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:43 schreef brother52 het volgende:
[..]
Musicstore Keulen volgens mij.
Leuke winkel, alleen is het daar een beetje communiceren met handen en voeten. Het Engels van het personeel daar is niet echt geweldig.
Dan heb je mij nog nooit Duits horen sprekenquote:Op woensdag 8 juni 2011 23:17 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dan spreek je toch gewoon Duits? Een Nederlander mag toch wel een beetje Duits spreken?
Jeff Waters speelt wel op zijn signature Epiphone live. De laatste keer was het 1 van de 3 gitaren die ik hem heb zien bespelen. Hij zegt geen belachelijke eisen te hebben aan een gitaar en vooral een gitaar op de markt wilde zetten die betaalbaar is voor de jonge gasten, zoals hij vroeger er ook een van was.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:15 schreef brother52 het volgende:
[..]
Waarom niet?
Als de gitaar het geluid heeft dat hij wil hebben en goed speelt, maakt het hem volgens mij vrij weinig uit of die nou 599 euro kost of 3721,94 euro.
Ik heb 2 gigabyte extra ram gekocht voor de PC(Heb nu 3.5) en heb 50euro gedoneerd voor m`n Tyros3!quote:
Nee, dat is een Vester. Die staat hier nog ergensquote:Op woensdag 8 juni 2011 23:17 schreef brother52 het volgende:
[..]
Was dat dat ding met die vreemde brug?
Heb je die brug nou al eens gesloopt om te kijken hoe die in elkaar zit?quote:Op donderdag 9 juni 2011 07:26 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nee, dat is een Vester. Die staat hier nog ergens
Jij ook al?quote:
En? Welke is het geworden?quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:49 schreef Asgard het volgende:
Zo, gister een gitaar besteld dus ff meelezen hier.
Ik heb totaal geen ervaring met instrumenten spelen, dus dat gaat nog leuk worden.
Ja, alleen gaat echt gitaarspelen me beter afquote:
quote:
O niets bijzonders hoor, gewoon een el cheapo om te kijken of het wel iets voor mij is.quote:
Nee. Ene keer kom ik er niet aan toe, en andere keer vergeet ik hetquote:Op donderdag 9 juni 2011 10:26 schreef brother52 het volgende:
[..]
Heb je die brug nou al eens gesloopt om te kijken hoe die in elkaar zit?
dat is niet erg duur!quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:58 schreef Asgard het volgende:
[..]
[..]
O niets bijzonders hoor, gewoon een el cheapo om te kijken of het wel iets voor mij is.
http://www.music-on-line-(...)stische_Gitaren.html
(de bovenste "Gitaar *ZWART* +Hoes +Stemfluit + 2 plectra Max 2 per bestelling")
Ja inderdaad. En volgens mij had ik de laatste want hij staat nu op tijdelijk uitverkocht, en ik heb gister besteld.quote:
quote:Op donderdag 9 juni 2011 13:05 schreef Asgard het volgende:
[..]
Ja inderdaad. En volgens mij had ik de laatste want hij staat nu op tijdelijk uitverkocht, en ik heb gister besteld.
quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:58 schreef Asgard het volgende:
O niets bijzonders hoor, gewoon een el cheapo om te kijken of het wel iets voor mij is.
http://www.music-on-line-(...)stische_Gitaren.html
(de bovenste "Gitaar *ZWART* +Hoes +Stemfluit + 2 plectra Max 2 per bestelling")
Is dat net zoiets als een bittergarnituur?quote:Hoes met ruggarnituur
Dat is pas Rock n Roll!quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:32 schreef RoW_0 het volgende:
Nu ff me nieuwe gitaar met nieuwe snaren spelen op een bass amp
No shit, ik vind het nog leuk klinken ookquote:Op donderdag 9 juni 2011 16:46 schreef KaMo het volgende:
[..]
Dat is pas Rock n Roll!
Doet me denken aan the ol' days!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |