Moeten jullie vaker doen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 23:09 schreef Dribbel_ het volgende:
Akoestisch liedjes. Met zowaar meerstemmige gitaren
http://picosong.com/uT6/
Ik luister al een jaar of 7 naar Queen!. Er is een periode geweest dat ik bijna de hele dag constant Queen draaide, was het niet qua studio albums van Queen zelf was het wel Roger/Brian solo of QPR of live werk!quote:
Ook een leuke versie. Is gewoon anders. Niet per definitie beter of slechter.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 23:03 schreef brother52 het volgende:
[..]
Fixed![]()
Ik wil ook een drummer met tuinbroek![]()
http://picosong.com/uFY/quote:
Hey, zo'n ding heb ik ookquote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:53 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Leuk dingetje, had je 'm een tijdje geleden hier gezet, had ik interesse gehad. Nu heb ik al wat anders:
[ afbeelding ]
Ook een 350D? Eerste camera, direct een SLRquote:
Yep, ook een 350D, ook 2e hands... En vorige week nog een tweede lens bijgekocht. Leuk spul en wilde toch een betere camera hebben voor mijn reis naar Oeganda. Dan is die compactcamera die ik heb niet helemaal voldoende...quote:Op zaterdag 4 juni 2011 00:33 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ook een 350D? Eerste camera, direct een SLR...
En ook gassen op camera spul, andere (nieuwere) objectieven, andere body.![]()
Eerst deze maar 'ns helemaal uitpluizen.
Oeh, Oeganda. Klinkt gaaf!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 00:40 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Yep, ook een 350D, ook 2e hands... En vorige week nog een tweede lens bijgekocht. Leuk spul en wilde toch een betere camera hebben voor mijn reis naar Oeganda. Dan is die compactcamera die ik heb niet helemaal voldoende...
quote:
Wat een vreselijke kansloze poppenkastquote:Op zaterdag 4 juni 2011 02:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Mick barr ftw! veel relaxter op dit tijdstip
Die eerste is de warm-up
want?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 02:35 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wat een vreselijke kansloze poppenkast
Omdat het totaal geen lijn of maar enige vorm van compositie of melodische waarde heeft. Dit is echt de muziekversie van vrije kunstenaards die een plastic zakje aan een raam nagelen en zeggen dat het 'de longen van de stad' zijnquote:
Ehm ik drink een ander bakkie koffiequote:Op zaterdag 4 juni 2011 02:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Mick barr ftw! veel relaxter op dit tijdstip
Die eerste is de warm-up
Oh ik vind dit juist nogal veel compositie en vorm hebben, ik heb verschillende cds van hem en er zit altijd een soort lijn in, alsof hij van vorm naar vorm beweegt. Dit zal wel weer zoiets zijn omdat jullie gitaar spelen dat je dan anders tegen muziek aankijkt. Ik kan zelf geen muziek maken dus beoordeel ik muziek denk ik op een andere manier, ik luister naar iets en denk dan hee dit is interesant, of juist niet. Mick Barr triggert bij mij altijd gelijk zoiets van huh, hè, jaaaaaaaaaaaaquote:Op zaterdag 4 juni 2011 09:45 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Omdat het totaal geen lijn of maar enige vorm van compositie of melodische waarde heeft. Dit is echt de muziekversie van vrije kunstenaards die een plastic zakje aan een raam nagelen en zeggen dat het 'de longen van de stad' zijn.
Ga eens naar Unexpect luisteren, misschien vind je dat ook interessantquote:Op zaterdag 4 juni 2011 09:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Oh ik vind dit juist nogal veel compositie en vorm hebben, ik heb verschillende cds van hem en er zit altijd een soort lijn in, alsof hij van vorm naar vorm beweegt. Dit zal wel weer zoiets zijn omdat jullie gitaar spelen dat je dan anders tegen muziek aankijkt. Ik kan zelf geen muziek maken dus beoordeel ik muziek denk ik op een andere manier, ik luister naar iets en denk dan hee dit is interesant, of juist niet. Mick Barr triggert bij mij altijd gelijk zoiets van huh, hè, jaaaaaaaaaaaa
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry ik ben altijd gefascineerd door het hoofd van muzikanten omdat ik zelf geen muziek kan maken.
Het is een beetje dezelfde categorie als el grupo nuevo de omar rodriguez lopez
(mijn vinyl versie heeft alleen niet die rare intro)
[ Bericht 16% gewijzigd door Bosbeetle op 04-06-2011 10:13:58 ]En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 10:05 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk dat hij ook meer in vormen werkt dan in melodien etc (ik kan voorla het album OV aanraden waarin hij heel smooth overgaat van vorm naar vorm, lijkt meer op het laatste youtube filmpje)Juist. Dit heeft echt niks meer met muziek maken te maken. Hij is meer een autonoom kunstenaar die een gitaar gebruikt. Sorry.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
haha mij lukt het iig niet iets te maken dat iemand anders interessant vind, hem welquote:Op zaterdag 4 juni 2011 10:55 schreef The_Dean het volgende:
Dat is gewoon interessant doen omdat het kan.
www.thomann.dequote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:20 schreef Farenji het volgende:
Waar kopen de FOK!gitaristen hun snaren, kabels, plectra en andere gitaarzooi online?
Vind ik wel supergaar dat Brian niet zelf langs komt om het voor je te doenquote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:15 schreef Braddie het volgende:
Straks even naar m`n werk, even de tremolo arm afstellen, hij blijft niet in de gitaar zitten, en ik kreeg een mailtje van de gitaarbouwer van Brian May(Na een mailtje van Brian zelf) dat ik blijkbaar onder de tremolo unit iets kan af stellen waardoor hij er in blijft zitten.
IDDquote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Vind ik wel supergaar dat Brian niet zelf langs komt om het voor je te doen
Ik snap nooit hoe mensen daar een hele show mee kunnen vullen. Ik vind het wel tof. Maar na 3 minuten ben je er ook wel redleij klaar mee weerquote:
Hij speelt niet alleen maar dat soort liedjes. Hij heeft ook nummers waar hij zingt en in een andere stijl speelt, zoals blues bijvoorbeeld. edit: dit is natuurlijk ook gewoon blues...quote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:04 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik snap nooit hoe mensen daar een hele show mee kunnen vullen. Ik vind het wel tof. Maar na 3 minuten ben je er ook wel redleij klaar mee weerBegint veel van hetzelfde dan te worden.
Dit dusquote:
Ja zo kan ik het ookquote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:41 schreef Farenji het volgende:
Ik heb zojuist de Sacksioni methode besteld, waarmee dit hopelijk binnen handbereik komt:
Iemand die deze methode kent? Ik hoorde er het eerst over in DWDD en het lijkt me wel wat, mooie volgende stap in mijn gitaarontwikkeling.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door genakt op 04-06-2011 16:49:28 ]Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
als je veel probeert kom je er vast wel maar echt niet zomaarquote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:41 schreef Farenji het volgende:
Ik heb zojuist de Sacksioni methode besteld, waarmee dit hopelijk binnen handbereik komt:
Iemand die deze methode kent? Ik hoorde er het eerst over in DWDD en het lijkt me wel wat, mooie volgende stap in mijn gitaarontwikkeling.
Nee, dat lijkt me nogal logisch.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:45 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
als je veel probeert kom je er vast wel maar echt niet zomaar
Als de basis er al ligt en 15 jaar spelen dan moet dat vast wel lukkenquote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:52 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt me nogal logisch.
Voor de duidelijkheid, ik speel al een jaar of 15, en ik doe al het eea met arrangementen van nummers voor sologitaar. Veel beatle-nummers zijn leuk om te spelen op sologitaar. Maar dat is lang niet zo geavanceerd als wat hij doet. Dus lijkt het me tof om dat wat verder uit te bouwen. Uiteraard is dat een kwestie van keihard oefenen.
QFTquote:Op zaterdag 4 juni 2011 17:37 schreef The_Dean het volgende:
Raar dat zoiets kan gebeuren en je hem speciaal moet aanpassen...
De braddie methodequote:Op zaterdag 4 juni 2011 17:48 schreef The_Dean het volgende:
Gewoon een gammel Stagg kwaliteitje dus.
De tremolo is niet slecht, daarmee bedoel ik dat hij niet bij elke aanraking ontstemd... en dat als je Jeff Beck style speelt dat de tremolo het ook wel goed trekt, maar je moet er niet mee gaan Diven.. want dat vind de strat niet leuk!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 18:15 schreef Dribbel_ het volgende:
Hij is niet slecht maar hij wordt wel vals, okee
#winquote:Op zaterdag 4 juni 2011 18:15 schreef Dribbel_ het volgende:
Lijkt een beetje op m'n ex als je die te ruw naar beneden duwde werd ze ook vals
Ik heb wel betere dingen te doen.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Vind ik wel supergaar dat Brian niet zelf langs komt om het voor je te doen
Vandaar dat het een Red Special is.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 17:37 schreef The_Dean het volgende:
Raar dat zoiets kan gebeuren en je hem speciaal moet aanpassen...
Ik speel sowieso nooit nummers waarin ik een tremolo gebruik. Zit me alleen maar in de weg dusquote:Op zaterdag 4 juni 2011 18:14 schreef Braddie het volgende:
Tremolo van de BulletStrat is helemaal niet slecht hoor, hij gaat niet heel zwaar en als je gewoon een beetje met de tremolo speelt voor vibrato ala Jeff Beck dan ontstemd hij niet, als je er mee gaat diven dan word hij wel vals ja.. niet extreem vals, maar wel wat merkbaar.
Ooh, nja.. dan is het geen probleem toch? stemvastheid van de gitaar is goed!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 19:12 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Ik speel sowieso nooit nummers waarin ik een tremolo gebruik. Zit me alleen maar in de weg dus
Zo'n bullet strat is als je 'm vergelijkt met Fender pure bagger zeg 't nou maar gewoonquote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:00 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ooh, nja.. dan is het geen probleem toch? stemvastheid van de gitaar is goed!
Klankmatig is er ook niet veel mis mee(Ja ok het sustain komt niet in de buurt van een Fender)
Maar zijn er ook betere alternatieven in die prijsklasse?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:17 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Zo'n bullet strat is als je 'm vergelijkt met Fender pure bagger zeg 't nou maar gewoon
Hoe duur is zo'n Bullet Strat eigenlijk?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:40 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Maar zijn er ook betere alternatieven in die prijsklasse?
bij thomann volgens mij 115, de les paul budget dingen zijn best wel lelijk/niet zo mooi als een eckte eckte les paul.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 22:53 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Hoe duur is zo'n Bullet Strat eigenlijk?Iets meer dan 100 euro toch? Ik weet niet of een Epi Les Paul budgetding dan een beter alternatiefi s eigenlijk
Ik ben achter mijn drumstel gaan zitten om mee te spelen met deze track. Hier te beluisteren:quote:
check die marktplaats shizzle of koop een line 6 spidertje ofzoquote:Op zondag 5 juni 2011 01:47 schreef Braddie het volgende:
Iemand nog een leuke goedkope versterker te koop ?
Of heeft er iemand een aanrader?, mijn Voxje is overleden en ik heb niet meer dan 100 euro te besteden voor een andere!
Gooi hem af en toe over de Tyros voor wat effecten, maar dat luistert heel nauw!~het signaal is of te zwak of te sterk..
Cube, done, kosten geen drol...quote:Op zondag 5 juni 2011 01:47 schreef Braddie het volgende:
Iemand nog een leuke goedkope versterker te koop ?
Of heeft er iemand een aanrader?, mijn Voxje is overleden en ik heb niet meer dan 100 euro te besteden voor een andere!
Gooi hem af en toe over de Tyros voor wat effecten, maar dat luistert heel nauw!~het signaal is of te zwak of te sterk..
Voor dat geld koop ik liever een echte gitaar.quote:Op zondag 5 juni 2011 12:22 schreef mr-green het volgende:
Ik was gisteren bij een demo van Line 6 bij Peter Verspuy en daar kwam ik deze gitaar tegen.
Hiermee heb je dus meerdere gitaren in eenEn je kan makkelijk naar drop D ofzo tunen met een enkele knop etc.
Iemand ervaring hiermee?
http://www.peterverspuy.n(...)iax-black-19921.html
QFT.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:40 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Voor dat geld koop ik liever een echte gitaar.
Versterker nodig? Je mag de cube wel lenen hoor!quote:Op zondag 5 juni 2011 13:41 schreef The_Dean het volgende:
Iemand nog leuke akoestische [rock]nummers die ik kan leren?
Heb op dit moment geen [werkende] versterker thuis.
Ik kende er drie, 2 daarvan hebben nu Telecasters en de derde speelt nu op een LP...quote:
Geen ervaring, maar een variax lijkt me ideaal hoorquote:Op zondag 5 juni 2011 12:22 schreef mr-green het volgende:
Ik was gisteren bij een demo van Line 6 bij Peter Verspuy en daar kwam ik deze gitaar tegen.
Hiermee heb je dus meerdere gitaren in eenEn je kan makkelijk naar drop D ofzo tunen met een enkele knop etc.
Iemand ervaring hiermee?
Dit zijn ook meerdere gitaren in 1:quote:Op zondag 5 juni 2011 12:22 schreef mr-green het volgende:
Iemand ervaring hiermee?
De zanger/gitarist van Skyclad gebruikt zo'n ding live. Switcht ook lekker makkelijk tussen electrisch met distortion en akoestisch en dat klinkt best goed. Althans, goed genoeg voor gigs in iets als de Baroegquote:Op zondag 5 juni 2011 13:44 schreef savale het volgende:
[..]
Geen ervaring, maar een variax lijkt me ideaal hoor![]()
begint eindelijk iets interessants te worden, oogt niet meer als een dinky toy. lijkt me wel vet om te hebben, maar zal denk ik niet zo snel een mainguitar wordenquote:Op zondag 5 juni 2011 12:22 schreef mr-green het volgende:
Iemand ervaring hiermee?
Helaas niet. Ben er binnenkort wel voor Stryperquote:Op zondag 5 juni 2011 14:03 schreef Scary_Hairy het volgende:
Vanavond ben ik in de boerderij voor Mr. Big. 1 van jullie erbij ?
quote:Op zondag 5 juni 2011 13:45 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Dit zijn ook meerdere gitaren in 1:
[ afbeelding ]
Ja, goeie plaatquote:
perfect! Die clip is echt coolquote:
en wij weten allemaal uiteraard waar jij het over hebtquote:Op zondag 5 juni 2011 14:51 schreef Braddie het volgende:
Bam, het intro van One Vision kan ik nu ook!, en Het intro van I Want It All ook al!, gaat goed !
Yupquote:Op zondag 5 juni 2011 14:03 schreef Scary_Hairy het volgende:
Vanavond ben ik in de boerderij voor Mr. Big. 1 van jullie erbij ?
Queen.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:10 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
en wij weten allemaal uiteraard waar jij het over hebt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |