Whutquote:Op zondag 5 juni 2011 16:56 schreef guitarist het volgende:
Ik zag zostraks in Zwolle iemand lopen met een Kamtried shirt!
Ik maak gewoon met de webcam video's zodat ik kan zien en horen wat ik speel, hoe ik het speel, waar een eventuele capo staat en ik spreek, mits relevant, iets in als ondersteuning (hoe de gitaar gestemd is bijvoorbeeld). Dit gaat allemaal in een grote map waar ik 1 keer in de zoveel tijd doorheen spit en de slechte dingen weg gooi. Als ik een nummer wil opnemen dan kijk ik er even doorheen en pik ik er eentje uitquote:Op zondag 5 juni 2011 21:27 schreef maniack28 het volgende:
Guys.. hoe doen jullie dat met het opnemen van riffjes of ideeën. Ik heb nu een map met "riffs" en een map met "intro's" en "outro's", maar van sommigen ben ik inmiddels weer vergeten wat ik speel of wat het is. Wat voor naam geven jullie bijv. aan je riffjes en documenteer je alles?
noobmodus
Dat doe ik dus ook, maar na 2 maanden raggen wordt het al gauw een zooitjequote:Op zondag 5 juni 2011 21:31 schreef SingleCoil het volgende:
niet. Ik geef ze allemaal onzinnamen en luister af en toe de hele boel weer eens af. Dan kom ik soms tot hele aardige nieuwe ideeen.
Dat is een goeie, moet ik wel een webcam hebben, maar dan kan je idd alles zien! Slimquote:Op zondag 5 juni 2011 21:32 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Ik maak gewoon met de webcam video's zodat ik kan zien en horen wat ik speel, hoe ik het speel, waar een eventuele capo staat en ik spreek, mits relevant, iets in als ondersteuning (hoe de gitaar gestemd is bijvoorbeeld). Dit gaat allemaal in een grote map waar ik 1 keer in de zoveel tijd doorheen spit en de slechte dingen weg gooi. Als ik een nummer wil opnemen dan kijk ik er even doorheen en pik ik er eentje uit
Klinkt wederom weer goed. Hier komt haar stem weer helemaal tot zijn rechtquote:Op zondag 5 juni 2011 13:44 schreef savale het volgende:
[..]
Geen ervaring, maar een variax lijkt me ideaal hoorIets wat je wel echt ff moet checken zijn dingen als delay, maar dat schijn je met deze niet te hebben.
hier trouwens het liedje dat we hadden voorbereid voor onze TVOH auditie:
die gast die de demo verzorgde was zelf niet van Line6 (natuurlijk door hun ingehuurd mrja) Enfin hij speelt zelf gigs met deze gitaar en wat hij liet horen klonk ook erg goedquote:Op zondag 5 juni 2011 22:01 schreef BurnaBoy het volgende:
Over die variaxes.
Het grootste voordeel wat ik zie is dat je ongelofelijk snel van stemming kunt wisselen. Op dunne snaren dus drop B spelen![]()
Alleen het gaat allemaal digitaal. En daar ben ik dan niet over uit zegmaar
thnx!quote:Op zondag 5 juni 2011 21:41 schreef mr-green het volgende:
[..]
Klinkt wederom weer goed. Hier komt haar stem weer helemaal tot zijn recht
www.saitenmarkt.comquote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:15 schreef Niles-Crane het volgende:
Als iemand ooit nog een bestelling bij Thomann of een andere (plectrum)winkel gaat doen, laat me even weten want ik heb nog wat plectrums nodig maar geen zin om 10 euro verzendkosten te betalen
Ja, stom. Bij Nederland Muziek hebben ze ze af en toe, vorige keer de hele voorraad opgekochtquote:Op zondag 5 juni 2011 22:47 schreef Zorro het volgende:
[..]
www.saitenmarkt.com
3,40 verzendkosten
Al zijn de Ibanez Heavy's die eerder genoemd werden daar ook 1,19 p/stuk. Dunlops hebben wel goede prijsjes
Die maak ik nooit bewust meequote:Op maandag 6 juni 2011 09:29 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Naja,
Zondagochtenden zijn gewoon leuker
beetje overkill van het aantal amps in verhouding tot de zaal hahaquote:Op maandag 6 juni 2011 00:17 schreef Scary_Hairy het volgende:
Zo, dat was een goed concert. Jammer dat ik heel laat binnen was en overal achteraan stond. Ik had net mijn eerste drankje en toen ging het licht uit en de spots aan. Het was een genot om Billy Sheehan aan het werk te zien. 'k zou bijna medelijden met zijn bas krijgen. Paul Gilbert vond ik niet zo goed uit de verf komen.
Nog wat wazige foto's.
Zag alleen het begin dat is dus gewoon een remake van falling down alleen dan door de foo fighters, briliante film trouwens echte aanraderquote:
Nee ik heb de X2, schijnt nog net een stapje beter te zijn maar die is uiteindelijk van de markt gehaald omdat er iets niet helemaal mocht omdat ze op bepaalde frequenties uitzonden ofzo.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:55 schreef Witchfynder het volgende:
Dribbel_, jij hebt toch een Line6 Relay G30?
Ja he, wat een goeie film!quote:Op maandag 6 juni 2011 13:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zag alleen het begin dat is dus gewoon een remake van falling down alleen dan door de foo fighters, briliante film trouwens echte aanrader
Klinkt tofquote:Op zondag 5 juni 2011 13:44 schreef savale het volgende:
[..]
Geen ervaring, maar een variax lijkt me ideaal hoorIets wat je wel echt ff moet checken zijn dingen als delay, maar dat schijn je met deze niet te hebben.
SPOILER: En nog wat mensen die er toch nog een pickguard op hebben geknutseld:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Binnenkort ga ik ze testen en dan kijken wat fijner speelt
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2011 14:58:14 ]
quote:Op maandag 6 juni 2011 14:57 schreef ElmoFan het volgende:
Ik heb even jullie mening nodig, welke vinden jullie mooier of lijkt jullie beter? Ik vind de les paul mooier klinken, maar ik vind hem niet zo mooi als een echte les paul, met die knoppen daar enzo.
[ afbeelding ]Sowieso voor tone gaanSPOILER: En nog wat mensen die er toch nog een pickguard op hebben geknutseld:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
Binnenkort ga ik ze testen en dan kijken wat fijner speelt![]()
Kiezen welke je het mooist vindt klinkenquote:
quote:Op maandag 6 juni 2011 14:57 schreef ElmoFan het volgende:
Ik heb even jullie mening nodig, welke vinden jullie mooier of lijkt jullie beter? Ik vind de les paul mooier klinken, maar ik vind hem niet zo mooi als een echte les paul, met die knoppen daar enzo.
[ afbeelding ]Twijfel je nou tussen een LP en een strat ? Ik volg je niet helemaal dnek ik ;')SPOILER: En nog wat mensen die er toch nog een pickguard op hebben geknutseld:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
Binnenkort ga ik ze testen en dan kijken wat fijner speelt
Wordt mijn eerste elektrische gitaar, humbuckers vind ik mooier klinken, maar ik denk dat de strat langer mee zal gaan.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:22 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Twijfel je nou tussen een LP en een strat ? Ik volg je niet helemaal dnek ik ;')
Het is ook niet echt dat ik de strat heel mooi vind hoor.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:21 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Kiezen welke je het mooist vindt klinkenLeuk dat je elke keer een mooie gitaar op je kamer hebt, maar als je tijdens het spelen je gewenste geluid niet krijgt...
Wat vind jij een leuk prijsje ?quote:Op maandag 6 juni 2011 15:28 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Wordt mijn eerste elektrische gitaar, humbuckers vind ik mooier klinken, maar ik denk dat de strat langer mee zal gaan.
[..]
Het is ook niet echt dat ik de strat heel mooi vind hoor.
Of is er nog een fokker die nog een les paul kwijt moet voor een leuk prijsje
Yep, viel me ook al meteen op. Scene met die fastfood-tent zit er ook in. Topfilm.quote:Op maandag 6 juni 2011 13:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zag alleen het begin dat is dus gewoon een remake van falling down alleen dan door de foo fighters, briliante film trouwens echte aanrader
oh my die ht1r is nog wel weer ff veelzijdiger! precies wat ik zoek.quote:
Die komt hier ooit ook nog eens te staanquote:
Zeker een fijne tone!quote:
Heb ik ook een keer gehad, band waar we een aantal keer mee hadden gespeeld best vaak met die gozer staan praten. Iemand via marktplaats die een pedaaltje op komt halen. Is hij hetquote:Op maandag 6 juni 2011 18:15 schreef Witchfynder het volgende:
Onze gitarist verkoopt via Marktplaats zijn GT-6, blijkt die kerel van de band te zijn die elke zondag in de oefenruimte naast ons oefent.
Aha! Ik denk na over de G30. Die is betaalbaar en hoor goede dingen over de geluidskwaliteit. Men vindt alleen de bouw een beetje plastic. Maar, zoals iemand al zei; je moet ook niet met je wireless gaan slingerenquote:Op maandag 6 juni 2011 13:46 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nee ik heb de X2, schijnt nog net een stapje beter te zijn maar die is uiteindelijk van de markt gehaald omdat er iets niet helemaal mocht omdat ze op bepaalde frequenties uitzonden ofzo.
quote:Op maandag 6 juni 2011 18:15 schreef Witchfynder het volgende:
Onze gitarist verkoopt via Marktplaats zijn GT-6, blijkt die kerel van de band te zijn die elke zondag in de oefenruimte naast ons oefent.
quote:Op maandag 6 juni 2011 18:20 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Heb ik ook een keer gehad, band waar we een aantal keer mee hadden gespeeld best vaak met die gozer staan praten. Iemand via marktplaats die een pedaaltje op komt halen. Is hij het
Klinkt lekker. Ik miste de drums, dus ik ben even achter mijn set gaan zitten. Dit is het resultaat:quote:Op zondag 5 juni 2011 13:44 schreef savale het volgende:
Ah, coolquote:Op maandag 6 juni 2011 19:14 schreef Dribbel_ het volgende:
Mn neefje heeft dat ding en is ooo erg tevreden
Over die X2 ben ik ook meer dan tevreden, ik hoor geen signaal verlies en geen storingen oid gehadquote:Op maandag 6 juni 2011 21:49 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ah, cool. Ga donderdag met een collega naar Rockpalace, want hij wil beginnen met gitaar spelen en is linkshandig
. Misschien gelijk die jetser uitproberen.
hehe hoe vet! Strak gespeeld!quote:Op maandag 6 juni 2011 20:58 schreef WinningMood het volgende:
[..]
Klinkt lekker. Ik miste de drums, dus ik ben even achter mijn set gaan zitten. Dit is het resultaat:
http://snd.sc/mfW0Cm
Ben benieuwdquote:Op maandag 6 juni 2011 21:51 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Over die X2 ben ik ook meer dan tevreden, ik hoor geen signaal verlies en geen storingen oid gehad
quote:
De linkse twee tops stonden aan. De rechtse niet. Dan is er nog de vraag: Hoeveel cabinets gebruikte hij er van de drie ?quote:Op maandag 6 juni 2011 12:41 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
beetje overkill van het aantal amps in verhouding tot de zaal haha
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 00:19 schreef Braddie het volgende:
Iemand intresse in een nieuwe Squier Bulletstrat? 100euro, of ruilen tegen een leuke simpele versterker met wat effectjes!
Gitaar is letterlijk NIEUW en misschien 1 uurtje bespeeld totaal, hij komt inclusief hoes!.
Dat was toch die gitaar die een vriend van je had gekocht maar niet wou spelen en hem dus maar bij jou ging neerleggen ?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 00:27 schreef Braddie het volgende:
Reageer dan niet, ik heb hem echt letterlijk 1 uur in m`n handen gehad, 1x om een solotje op te nemen, 1x om snaren en intonatie te vervangen en 1x voor een filmpje op Youtube van 4 minuten.
Gitaar is echt NIEUW.
Hoe weten wij dat jij hem letterlijk 1 uur in je handen hebt gehad en geen 46 of 67 minuten?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 00:19 schreef Braddie het volgende:
Iemand intresse in een nieuwe Squier Bulletstrat? 100euro, of ruilen tegen een leuke simpele versterker met wat effectjes!
Gitaar is letterlijk NIEUW en misschien 1 uurtje bespeeld totaal, hij komt inclusief hoes!.
Hmmm, is idd ook een idee. Tnx, die ga ik morgenavond maar eens proberen... nu pitten.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 01:04 schreef Dribbel_ het volgende:
Kan je hem niet gewoon omlaag stemmen en voor die andere een capo erop zetten ?
Of je koopt een Gibson Robot gitaarquote:Op dinsdag 7 juni 2011 00:46 schreef m0ridin het volgende:
Hmmm, is er een pedal oid welke je tuning kan aanpassen?
Heb bijvoorbeeld een paar nummers die in standaard E tuning gaan en een aantal in Eb. Heb een Behringer FX600 pedaaltje met pitch tuning wat volgens mij een beetje de richting is die je moet zoeken, maar dat klinkt voor geen meter...
Zijn er degelijke alternatieven? Of komt het neer op bijvoorbeeld 1 gitaar in Eb en 1 in standaard E. Wat een optie is, maar minder makkelijk dan een knop draaien/omzetten
ps. Wanneer ik zeg een paar nummers komt het neer op het nummer aan de hand waarvan ik nu lessen heb (Simple Man) en een aantal anderen die ik tegen kwam. Vroeg me dus simpelweg af of hier een manier voor is behalve het daadwerkelijk tunen van je gitaar.
Gewoon 2 gitaren, heb ik ook. Ene gitaar in standaard E, andere in Eb. Maar dan nog speel ik regelmatig op die gitaar in Eb met capo op de eerste fretquote:Op dinsdag 7 juni 2011 00:46 schreef m0ridin het volgende:
Hmmm, is er een pedal oid welke je tuning kan aanpassen?
Heb bijvoorbeeld een paar nummers die in standaard E tuning gaan en een aantal in Eb. Heb een Behringer FX600 pedaaltje met pitch tuning wat volgens mij een beetje de richting is die je moet zoeken, maar dat klinkt voor geen meter...
Zijn er degelijke alternatieven? Of komt het neer op bijvoorbeeld 1 gitaar in Eb en 1 in standaard E. Wat een optie is, maar minder makkelijk dan een knop draaien/omzetten
ps. Wanneer ik zeg een paar nummers komt het neer op het nummer aan de hand waarvan ik nu lessen heb (Simple Man) en een aantal anderen die ik tegen kwam. Vroeg me dus simpelweg af of hier een manier voor is behalve het daadwerkelijk tunen van je gitaar.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat zoiets echt helemaal 100% werkt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 08:54 schreef Muchachooo het volgende:
http://www.rockpalace.com/product/Morpheus-Droptune
Blijf het een vaag verhaal vinden. Vriend koopt een gitaar, geeft hem aan jou, want jij kan al spelen en hij niet. Vriend speelt er vervolgens blijkbaar niet op, jij neemt hem over en verpatst hem weer.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 00:44 schreef Braddie het volgende:
Klopt, toen heb ik hem van hem overgekocht:)
Nee die brommer vond hij pas nadat hij die microfoon gevonden had, ohnee wacht die brommer vond hij pas nadat hij die dyslectische kloon had gemaakt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:18 schreef Bosbeetle het volgende:
en toen vond je een brommer, ohnee dat is een ander verhaal
Moet eerlijk zeggen dat die dyslectische kloon wel erg grappig was; zeker omdat iedereen het meteen doorhadquote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:21 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nee die brommer vond hij pas nadat hij die microfoon gevonden had, ohnee wacht die brommer vond hij pas nadat hij die dyslectische kloon had gemaakt.
Het scheelt mij vooral veel moeite dat jullie track strak was. Jullie hebben een metronoom gebruikt, neem ik aan.quote:
en hij maar roepen: wie is tog steets die braddie waar julie het over heben?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:28 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Moet eerlijk zeggen dat die dyslectische kloon wel erg grappig was; zeker omdat iedereen het meteen doorhad![]()
Ja ik speelde op een metronoom inderdaad. Zat alleen rond de bridge een foutje, maar daar speelde je netjes meequote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:03 schreef WinningMood het volgende:
[..]
Het scheelt mij vooral veel moeite dat jullie track strak was. Jullie hebben een metronoom gebruikt, neem ik aan.
In welke stemming speel je ?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:48 schreef RoW_0 het volgende:
Een vriend van me heeft nog D'Addario EXL110 regular light gauge snaren staan. .10. Raden jullie mij die aan voor metal of niet?
Want me nieuwe ESP met .9 snaren klinkt op dit moment nergens naar![]()
D standard. Godv. ik weet niet of ik op me oude gitaar .10 of .11 heb. Maar ik wil dezelfde dikte!quote:
Hoe kan je dat nou niet weten?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:51 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
D standard. Godv. ik weet niet of ik op me oude gitaar .10 of .11 heb. Maar ik wil dezelfde dikte!
Als ze er vanaf de fabriek op zaten, of de gitaarwinkel ze heeft vervangen?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |