Onzin!quote:Op zondag 5 juni 2011 23:15 schreef freako het volgende:
[..]
Het gebruik van groeihormonen is in de EU al sinds de zestiger jaren verboden, en gebruik ervan komt dan ook nauwelijks voor. Al helemaal niet in de melkveehouderij.
http://www.veeteelt.nl/ar(...)voor-dierenwelzijn-0quote:slecht voor dierenwelzijn
BST slecht voor dierenwelzijn
Commissie raadt Europa af BST toe te laten voor gebruik bij melkkoeien
De commissie die in opdracht van de Raad van Europa het effect van BST onderzocht, kwam met een rapport naar buiten, waarin het BST-gebruik wordt afgeraden. Een van de 5 wetenschappers die in opdracht van de commissie het effect van BST op dierenwelzijn onderzocht, geeft hier de hoofdpunten van het rapport weer
Publicatiegegevens
Magazine:
Veeteelt
Publicatiejaar:
1999
Jaargang:
16
Editie:
8
Paginanummer(s):
424 - 426
Goed, weet niet precies welk deel dat dan wel doet, maar dat is toch echt de voornaamste oorzaak van resistentie.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:13 schreef freako het volgende:
[..]
Inderdaad, dat klopt niet. Dat gebeurt dan ook niet, niet in de rundveehouderij tenminste.
Nee, dat is geen onzin. BST is ten strengste verboden. Het staat zelfs in de titel van je bron. BST is nooit toegelaten in de EU. Elk medicijn dat niet is toegelaten mag niet gebruikt worden, en is dus verboden.quote:
Iets afraden, is niet iets verbieden.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:22 schreef freako het volgende:
[..]
Nee, dat is geen onzin. BST is ten strengste verboden. Het staat zelfs in de titel van je bron. BST is niet toegelaten in de EU. Elk medicijn dat niet is toegelaten mag niet gebruikt worden, en is dus verboden.
Niet toelaten = verbieden. BST is nooit toegelaten, en is dus verboden.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:23 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Iets afraden, is niet iets verbieden.
Iets afraden is niet iets niet toelaten en is dus iets niet verbieden. En is dus niet verboden.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:24 schreef freako het volgende:
[..]
Niet toelaten = verbieden. BST is nooit toegelaten, en is dus verboden.
BST is nooit toegelaten. Dit is een of ander onderzoekje van de Raad van Europa omdat er ooit sprake van is geweest om BST alsnog toe te laten op de Europese markt. Dat plan is vervolgens weer afgeschoten, oa hierdoor. De huidige status van BST is dezelfde status als BST altijd heeft gehad: niet toegelaten.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:26 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Iets afraden is niet iets niet toelaten en is dus iets niet verbieden. En is dus niet verboden.
En jij denkt dat alle Boeren zich netjes aan de regels houden?quote:Op zondag 5 juni 2011 23:15 schreef freako het volgende:
[..]
Het gebruik van groeihormonen is in de EU al sinds de zestiger jaren verboden, en gebruik ervan komt dan ook nauwelijks voor. Al helemaal niet in de melkveehouderij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was toch die taugé, makker!quote:Op maandag 6 juni 2011 09:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb nu zelf al een week last van diarree, buikkrampen, spierpijn en last van mijn milt. Ik begin me toch zorgen te maken.²
Eet ik nooit.quote:
En je bent niet recent in de buurt van Hamburg geweest?quote:
Nee, wel 3 weken in Marokko. En eigenlijk heb ik daar altijd diarree. Maar ik ben nu al ruim een week terug en nog steeds.quote:Op maandag 6 juni 2011 10:49 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
En je bent niet recent in de buurt van Hamburg geweest?
quote:Op maandag 6 juni 2011 10:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, wel 3 weken in Marokko. En eigenlijk heb ik daar altijd diarree. Maar ik ben nu al ruim een week terug en nog steeds.²
je moet in marokko ook pizza's eten en water drinken, niet die zooi die ze op markten klaarmakenquote:Op maandag 6 juni 2011 10:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, wel 3 weken in Marokko. En eigenlijk heb ik daar altijd diarree. Maar ik ben nu al ruim een week terug en nog steeds.²
Die zooi op markten eet ik ook nooit. Maar wat je daar ook eet, diarree zul je krijgen. Op een random dag kun je daar zo 3 keer laxeren.quote:Op maandag 6 juni 2011 11:14 schreef meth77 het volgende:
[..]
je moet in marokko ook pizza's eten en water drinken, niet die zooi die ze op markten klaarmaken
totaal geen last van gehad daar, maar ik eet dan ook geen gewassen tomaten of sla enzoquote:Op maandag 6 juni 2011 11:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die zooi op markten eet ik ook nooit. Maar wat je daar ook eet, diarree zul je krijgen. Op een random dag kun je daar zo 3 keer laxeren.²
Ok, dat kan. Ik eet die dingen wel en heb het bij elk bezoek in Marokko gehad. En ik kom er al 30 jaarquote:Op maandag 6 juni 2011 11:27 schreef meth77 het volgende:
[..]
totaal geen last van gehad daar, maar ik eet dan ook geen gewassen tomaten of sla enzo
gewassen sla en gewassen tomaten met drinkwater uit een fles zelf wassen of niet eten, of vers plukken en dan wassenquote:Op maandag 6 juni 2011 11:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ok, dat kan. Ik eet die dingen wel en heb het bij elk bezoek in Marokko gehad. En ik kom er al 30 jaar²
30 jaar? Ik had je echt niet ouder geschat dan 15. Go figurequote:Op maandag 6 juni 2011 11:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ok, dat kan. Ik eet die dingen wel en heb het bij elk bezoek in Marokko gehad. En ik kom er al 30 jaar²
Maar het bewijs is nog steeds niet geleverd, begrijp ik uit de berichten?quote:Op maandag 6 juni 2011 11:39 schreef paddy het volgende:
Het ging om de een bepaald bedrijf waar de verse gewassen vandaan kwamen en leverde aan meerdere restaurants. Dus bedrijf is gesloten. Misschien zijn we nu van de onzekerheid af.
Is er dan al echte duidelijkheid nu, want ondertussen geloof ik niet meer zo in alle hersenspinselen uit Duitsland.quote:Op maandag 6 juni 2011 11:39 schreef paddy het volgende:
Het ging om de een bepaald bedrijf waar de verse gewassen vandaan kwamen en leverde aan meerdere restaurants. Dus bedrijf is gesloten. Misschien zijn we nu van de onzekerheid af.
HIJ begon...quote:Op maandag 6 juni 2011 07:35 schreef Pietverdriet het volgende:
FANNvanhetlaatsteuur, zullen we het hier vooral over EHEC hebben en niet over je Vegashisme?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmm, dan waren er denk ik al wel meer Duitsers gevallen...quote:Op maandag 6 juni 2011 11:56 schreef OmniRocket het volgende:
straks blijkt het in het bier te zitten
Dat zou me dan weer niks verbazen, met China's geschiedenis in voedselveiligheid.quote:Op maandag 6 juni 2011 13:43 schreef barthol het volgende:
Bild loopt al wat vooruit op de persconferentie, en meldt dat er via het verdachte bedrijf een spoor naar China is.
Moslimsquote:Op maandag 6 juni 2011 14:39 schreef spuitje het volgende:
En als het niet uit China blijkt te komen, wie is dan de volgende die als schuldige wordt aangewezen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Voor extra ironie punten: Rusland!quote:Op maandag 6 juni 2011 14:39 schreef spuitje het volgende:
En als het niet uit China blijkt te komen, wie is dan de volgende die als schuldige wordt aangewezen?
En weer een hele landbouwsector voor niks de nek omgedraaid.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:37 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ook Noord-Duitse boerderij niet de bron van EHEC-epidemie
Aluhoedjes op!quote:Op maandag 6 juni 2011 19:48 schreef Gulo het volgende:
Een doorgaans erg nuchtere collega probeerde mij er vandaag van te overtuigen dat de EHEC ontstaan is als kruising als gevolg van militiair onderzoek dat in Noord-Duitsland verricht wordt..
1/3 van de slachtoffers reed in een Opel, dus stel ik voor meteen alle Opels te vernietigen,en de Opel fabriken te sluiten... voor het geval het deze keer WEL de oorzaak is.quote:Op maandag 6 juni 2011 07:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vind het trouwens zorgelijk dat de politici zo geil zijn een succes te melden dat ze het nu al weer melden dat ze de bron gevonden hebben voordat het labresultaat binnen is.
Komkommers -> paniek, niets gevonden
Tomaten -> , niets gevonden
Restaurant -> , niets gevonden
Er kan ook iemand daar naar de WC zijn gegaan en de mensen die na hem kwamen hun handen niet gewassen.quote:Op maandag 6 juni 2011 19:54 schreef Alleskids het volgende:
de oorspronkelijke bacterie zat misschien in een groente die misschien in het restaurant gegeten is, maar de rest van de geinfecteerden is aangestoken door een ander
een koemens, half mens/half koe zou kunnenquote:Op maandag 6 juni 2011 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er kan ook iemand daar naar de WC zijn gegaan en de mensen die na hem kwamen hun handen niet gewassen.
Zei hij niet ook nog, na het teruggooien van die taugé, iets van "Kijk, geen bacterie te zien hier!"?quote:Op maandag 6 juni 2011 19:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Net op het RTL4 journaal, Taugé teler die zegt prima product, ruik maar, drukt medewerker een dot Taugé in het gezicht en gooit het daarna terug in de kweekcontainer.
Nee, wij zijn een keurig bedrijf die hard zijn best doen voor een goed product.
Blunder
![]()
zo denk men dus goed bezig te zijnquote:Op maandag 6 juni 2011 20:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Zei hij niet ook nog, na het teruggooien van die taugé, iets van "Kijk, geen bacterie te zien hier!"?
Dan zal hij doorgaans minder nuchter zijn dan hij overkomt vermoed ikquote:Op maandag 6 juni 2011 19:48 schreef Gulo het volgende:
Een doorgaans erg nuchtere collega probeerde mij er vandaag van te overtuigen dat de EHEC ontstaan is als kruising als gevolg van militiair onderzoek dat in Noord-Duitsland verricht wordt..
Kans dat je nog gelijk hebt ook. Sowieso geloof ik niet meer dat ze de bron zullen achterhalen.quote:Op maandag 6 juni 2011 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er kan ook iemand daar naar de WC zijn gegaan en de mensen die na hem kwamen hun handen niet gewassen.
Tief alsjeblieft op naar ONZquote:Op maandag 6 juni 2011 20:10 schreef plonsikduik het volgende:
KUNNEN JULLIE NOU HELEMAAL NIETS
hebben die duisters wel om 4 uur hun cupe soep gehad ???
Derrick is dood, maar wellicht kan men Schimanski afstoffenquote:Op maandag 6 juni 2011 20:18 schreef plonsikduik het volgende:
nou ze hebben genoeg aanknopingspunten, niet alleen doden maar ook zieken ! , moet toch te vinden zijn of is alleen de Duitse versie van warenwet hiermee bezig . en geen mensen die meer en vaker opsporingen doen.
opsporing verzocht ??
ouwe tatort of die andere ouwe
Dat verbaast me nietsquote:Op maandag 6 juni 2011 20:55 schreef fokthesystem het volgende:
Uit EHEC topic #1 ook soja scheuten niet de boosdoener...... blijkt : ook soja scheuten a.k.a. tauge niet de boosdoener.
Die bron van jequote:Op maandag 6 juni 2011 21:55 schreef tntkiller het volgende:
http://www.naturalnews.com/032622_ecoli_bioengineering.html
http://www.amsterdampost.(...)an-het-duitse-leger/quote:Op maandag 6 juni 2011 21:55 schreef tntkiller het volgende:
http://www.naturalnews.com/032622_ecoli_bioengineering.html
Op BBC ging het zojuist over de EHEC bacterie, Spanje is woest en wil compensatie en dequote:Op maandag 6 juni 2011 20:08 schreef Staal het volgende:
[..]
Kans dat je nog gelijk hebt ook. Sowieso geloof ik niet meer dat ze de bron zullen achterhalen.
Het is toch eigenlijk verschrikkelijk al dat geouwehoer allemaal.
Heb er speciaal op gelet: de taugé lag onaangeraakt vol in de schappen en de landensalades niet ver van de uiterste datum in de gangpadvitrines in de aanbieding.
Vraag me af of er misschien vegetariërs tussen de zieken/slachtoffers zaten en dat ze daarom zo snel tot de 'conclusie' kwamen dat het van groenten moest komen.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:54 schreef Injetta het volgende:
Het lijkt wel alsof ze in een tunnelvisie zitten daar.....
Ze zijn de tunnel van "groenten" ingegaan en blijven nu maar daar op doorgaan.
Telkens als er dan een aantal zieke mensen hetzelfde hebben gegeten qua groenten, dan volgen ze dat spoor.
En... het moet ook het liefst niet uit Duitsland komen.
living on the edgequote:Op maandag 6 juni 2011 22:47 schreef WammesWaggel het volgende:
Wij hebben gisteren tauge en vandaag komkommer gegeten, riskant hoor
Wanneer je besmet bent met de EHEC-bacterie kun je anderen besmetten zolang de bacterie inquote:Op maandag 6 juni 2011 22:54 schreef Injetta het volgende:
Het lijkt wel alsof ze in een tunnelvisie zitten daar.....
Ze zijn de tunnel van "groenten" ingegaan en blijven nu maar daar op doorgaan.
Telkens als er dan een aantal zieke mensen hetzelfde hebben gegeten qua groenten, dan volgen ze dat spoor.
En... het moet ook het liefst niet uit Duitsland komen.
Op die manier zien ze uiteraard van alles over het hoofd en negeren andere tekenen of signalen of aanknopingspunten.
Bijv. besmet water (wellicht hebben ze allemaal een bepaald soort water gedronken??). Of... iets van vlees.
Kan dat bacterie alleen maar overgebracht worden via voedsel? Of kan het ook anders? Want dan doet de bron er eigenlijk allang niet meer toe.. Dan moet nu alles er op gericht zijn om verdere besmetting op die andere manier te voorkomen.
Ik zit nu met een bak druiven, wie weet krijgen die morgen de schuldquote:Op maandag 6 juni 2011 22:47 schreef WammesWaggel het volgende:
Wij hebben gisteren tauge en vandaag komkommer gegeten, riskant hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze wachten: alles is vandaag nog mogelijk.
De directeur van het Robert Koch Instituut heeft ondertussen laten weten dat de bacterie net zo goed nooit gevonden kan worden.![]()
![]()
Niveau van het onderwijs blijft maar dalen.quote:Schoolreisje uitgesteld om EHEC
Van een onzer verslaggeefsters
AMSTERDAM - Het Damstede College in Amsterdam-Noord heeft vanwege de EHEC-bacterie in Duitsland een leerlingenreisje naar Trier uitgesteld.
„Wat een paniekvoetbal om niets. De school heeft een ad hoc beslissing genomen omdat ouders van 2 leerlingen het te gevaarlijk vinden in Duitsland. Trier ligt 600 km van Hamburg vandaan en er geldt geen negatief reisadvies”, aldus een boze vader die liever niet met zijn naam in de krant wil.
Pas gistermiddag kregen de leerlingen van 3 en 4 gymnasium te horen dat hun driedaagse excursie naar Trier niet door gaat. ’Gezien de nog steeds onzekere omstandigheden rond de EHEC-bacterie in Duitsland hebben wij besloten de reis naar Trier uit te stellen tot september’, zo valt te lezen in een brief aan de ouders die in het bezit is van deze krant.
„Alle leerlingen zijn zwaar teleurgesteld omdat ze zich enorm hadden verheugd. Het was beter geweest als school had besloten dat de kinderen van verontruste ouders dan maar thuis blijven en de rest wel weg kon”, aldus de vader.
Het Damstede College was niet bereikbaar voor commentaar.
quote:Schoolreisje uitgesteld om EHEC
AMSTERDAM - Het Damstede College in Amsterdam-Noord heeft vanwege de EHEC-bacterie in Duitsland een leerlingenreisje naar Trier uitgesteld.
„Wat een paniekvoetbal om niets. De school heeft een ad hoc beslissing genomen omdat ouders van 2 leerlingen het te gevaarlijk vinden in Duitsland. Trier ligt 600 km van Hamburg vandaan en er geldt geen negatief reisadvies”, aldus een boze vader die liever niet met zijn naam in de krant wil.
Pas gistermiddag kregen de leerlingen van 3 en 4 gymnasium te horen dat hun driedaagse excursie naar Trier niet door gaat. ’Gezien de nog steeds onzekere omstandigheden rond de EHEC-bacterie in Duitsland hebben wij besloten de reis naar Trier uit te stellen tot september’, zo valt te lezen in een brief aan de ouders die in het bezit is van deze krant.
„Alle leerlingen zijn zwaar teleurgesteld omdat ze zich enorm hadden verheugd. Het was beter geweest als school had besloten dat de kinderen van verontruste ouders dan maar thuis blijven en de rest wel weg kon”, aldus de vader.
Het Damstede College was niet bereikbaar voor commentaar.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 06:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)-EHEC-mysterie.dhtml
Radeloosheid om aanhouden EHEC-mysterie
07/06/11, 04:07
Niemand weet het meer. Zelfs de buren van Tuinbouwbedrijf Bienenbüttel zeggen maandagavond
sceptisch: 'Eerst waren het de komkommers, nu de taugé, morgen vast de aardbeien.'
De wereld kijkt naar Bienenbüttel, omdat die zich verbaast over Duitsland, het land waarvan allen
dachten dat alles er zo goed geregeld was.
Maar in twee weken is het aantal besmettingen er tot tweeduizend gestegen, en het dodental tot
21. Sindsdien worden wel schuldigen aangewezen, maar geen resultaten geboekt.
Buiten, voor de deur bij de tuinbouwer, bestellen de Spaanse cameramensen een pizza, zonder sla.Dat RKI (de RIVM van Duitsland) staat gewoon met de rug tegen de muur. Alles gaat zo traag omdat Duitsland te maken heeft met tientallen bundeslanden die elk hun eigen dingen regelen. Het RKI moet vervolgens met hen onderhandelen en daar gaat het fout.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze wachten: alles is vandaag nog mogelijk.
De directeur van het Robert Koch Instituut heeft ondertussen laten weten dat de bacterie net zo goed nooit gevonden kan worden.![]()
[ afbeelding ]
Ik zeg niet dat het we in Nederland beter gedaan zouden hebben (zie Qkoorts), maar als wij met zoiets te maken krijgen staan de provincies ten minste onder verantwoording van de minister. Die krijgt vervolgens wel advies van het rivm etc, maar hij neemt de beslissingen.Shine bright like a diamond.
Dit is wel heel erg triest. Je zou als ouder geneigd zijn subiet (hadden we die trouwens al gehad, de bieten?) je kind van die school te halen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 07:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Paniek!!!
[..]
Niveau van het onderwijs blijft maar dalen.
http://nos.nl/tekst/24643(...)+%28NOS+Teletekst%29quote:De Europese ministers van Landbouw houden vanmiddag spoedberaad over de EHEC-bacterie. Ze praten in Luxemburg onder meer over steun aan tuinders, die door de crisis veel omzet mislopen. Er komt mogelijk een Europees noodfonds.
Vermoedelijk eist Spanje van Duitsland schadevergoeding omdat de Duitsers ten onrechte zeiden dat Spaanse komkommers de oorzaak waren van de EHEC-uitbraak. Die beschuldiging zou de Spaanse telers 225 miljoen euro per week kosten.
Door de EHEC-bacterie zijn 2200 mensen ziek geworden;22 zijn eraan overleden. Het zijn vooral Duitsers en mensen die onlangs in Duitsland zijn geweest.
Zou je niet weer even de dokter bellen? En hoe lang zou de uitslag van die kweek eigenlijk duren?quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:19 schreef BansheeBoy het volgende:
Hmm, heb nog steeds last van (verse) diarree, zit nu zelfs wat bloed bij.²
ik dacht eerst dat je een grapje maakte, als dat niet zo isquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:19 schreef BansheeBoy het volgende:
quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:45 schreef Staal het volgende:
[..]
Zou je niet weer even de dokter bellen? En hoe lang zou de uitslag van die kweek eigenlijk duren?
http://www.nu.nl/buitenla(...)ie-aangetroffen.htmlquote:'Gemuteerde EHEC-bacterie aangetroffen'
AMSTERDAM - Duitse deskundigen hebben op komkommerresten in een vuilnisbak, een gemuteerde variant van de gevreesde EHEC-bacterie aangetroffen.
Dat melden Duitse media woensdag op gezag van een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid. De vondst werd gedaan in de vuilnisbak van een gezin waarvan iemand met de EHEC-bacterie is besmet.
Is al eerder gezegd en ik zeg het ook, neem contact op met je huisarts.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:19 schreef BansheeBoy het volgende:
Maar wel weer bron Duitsland.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:33 schreef Dance99Vv het volgende:
En lees op de telegraaf dat ook frankrijk eindelijk zijn eerste ehec zieke heeft:
Frankrijk heeft eerste geval EHEC
http://www.telegraaf.nl/b(...)ankrijk__.html?p=9,3
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |