Media zijn als geile honden bij dit soort dingen, hoernalisten komen klaar in hun broek bij het idee van bibberende lezers en kijkers, en spastische aanvallen van geluk bij het idee dat ze een bedrijfstak kapot hebben gekregen.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:25 schreef THEFXR het volgende:
die media moeten nu even hun kop houden, ipv veel onrust te veroorzaken!
quote:
Waarschijnlijk zit het helemaal niet in groente. De 'gewone' ehec zit meestal in rauw vlees etc, dus mi moeten ze het daar zoeken.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:29 schreef Gulo het volgende:
Spruiten worden toch altijd gekookt? Dan kan de EHEC toch niet overleven?
10 dagen meen ik gehoord te hebben.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:39 schreef aami325 het volgende:
wat is de incubatie tijd van die bacterie/virus eigenlijk????
quote:o 05 jun 2011, 17:28 | 149 reacties
Taugé kan oorzaak EHEC-epidemie zijn
HANNOVER - In de Duitse deelstaat Nedersaksen zijn nieuwe sporen ontdekt in de zoektocht naar de herkomst van de agressieve EHEC-bacterie. Daarbij kan taugé de oorzaak zijn van de zware epidemie, die in Europa nu al 22 levens heeft geëist. Het Duitse persbureau DPA vernam dat zondag van autoriteiten.
Het gaat om een „tamelijk heet spoor”, zei een deskundige in Hannover. De oorzaak van de uitbraak zou in de regio Uelzen liggen in het oosten van Duitsland. Een firma uit die plaats zou in relatie staan met de besmettingen die vooral in Lübeck opdoken. Taugé was jaren geleden ook de oorzaak van een grote EHEC-uitbraak in Azië.
Het gaat, in tegenstelling tot eerdere berichten, niet om spruitjes.
Tauge is een kiemgroente, dat groeit op enkel water.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:20 schreef Pietverdriet het volgende:
ZDF meldt nu ook dat het om Tauge gaat
Ze weten het helemaal niet. Testresultaten uit het lab komen morgen pas.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:29 schreef barthol het volgende:
Kan je nagaan, gaat het om een antibiotica resistente darmbacterie, en is de bron de kiemgroenten van een vegetarische bio boerderij...
Tenminste als het klopt wat ik lees dat het over deze toeleverancier gaat.
maar op lekker vet bemest water groeit ie veel beter, en afspoelen met koud water na het oogsten dat helpt nietquote:Op zondag 5 juni 2011 19:33 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Tauge is een kiemgroente, dat groeit op enkel water.
Je gaat kiemgroente toch niet bemesten? En zeker niet als het om biologische Tauge gaat.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar op lekker vet bemest water groeit ie veel beter
groeit wel veel snellerquote:Op zondag 5 juni 2011 19:36 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Je gaat kiemgroente toch niet bemesten? En zeker niet als het om biologische Tauge gaat.
koeiepoep is toch ook biologisch??quote:Op zondag 5 juni 2011 19:37 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het ging om biologische tauge, dus dan is er nooit sprake van bemesting.
Dat flikker je niet op kiemgroentequote:Op zondag 5 juni 2011 19:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
koeiepoep is toch ook biologisch??
quote:Op zondag 5 juni 2011 19:37 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het ging om biologische tauge, dus dan is er nooit sprake van bemesting.
En? Volgens ZDF zou het besmet zaadgoed zijn.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:33 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Tauge is een kiemgroente, dat groeit op enkel water.
Gooi jij maar lekker mest op je tauge danquote:
En? Dan ligt het dus niet aan "bemesting". Zoals ik al zei.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En? Volgens ZDF zou het besmet zaadgoed zijn.
Sorryquote:Op zondag 5 juni 2011 19:51 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Gooi jij maar lekker mest op je tauge dan
Ik heb er slechts water en een donker plekje voor nodig, om de tauge als een tierelier te laten ontkiemen.
Ja, dan zou het kunnen. Maar deze tauge was biologisch. Igv tauge, zou je enkel (maar ik zou niet weten waarom, want tauge ontkiemt onwijs snel) een kunstmest kunnen toevoegen aan het water. En dan mag het niet meer biologisch heten.quote:Op zondag 5 juni 2011 20:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sorry
Las besmetting ipv bemesting, maar als er mest in het water zit kan het natuurlijk wel degelijk
Mest in het water kan gewoon een gevolg zijn van gebrekkige hygiëne, meenemen aan je laarzen als je ruimte ingaat waar de tauge gaat kiemen, etc.quote:Op zondag 5 juni 2011 20:06 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ja, dan zou het kunnen. Maar deze tauge was biologisch. Igv tauge, zou je enkel (maar ik zou niet weten waarom, want tauge ontkiemt onwijs snel) een kunstmest kunnen toevoegen aan het water. En dan mag het niet meer biologisch heten.
Dat kan, maar het lijkt me heel onwaarschijnlijk. Tauge wordt namelijk in grote spoelbakken gekweekt. Iedere dag, moet al het water worden ververst.quote:Op zondag 5 juni 2011 20:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mest in het water kan gewoon een gevolg zijn van gebrekkige hygiëne, meenemen aan je laarzen als je ruimte ingaat waar de tauge gaat kiemen, etc.
Ik kan het me niet voorstellen, dat het de tauge zou zijnquote:Op zondag 5 juni 2011 20:15 schreef aloa het volgende:
Is het nu zeker dat het tauge is, of gaan nu de taugebedrijven naar de klote.?
Voor de zekerheid spruiten ook maar boycotten, weer een sector naar de kloten.quote:Op zondag 5 juni 2011 17:52 schreef Kluupkluup het volgende:
NU.nl verwart bean sprouts (taugé) met Brussels sprout (spruiten)!
Waar halen ze dat vandaan dan. Ik las wel dat het een aantal jaar geleden wel door tauge kwam.quote:Op zondag 5 juni 2011 20:18 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik kan het me niet voorstellen, dat het de tauge zou zijn![]()
Tauge is een kiemgroente. Het heeft enkel donker, water en een beetje warmte nodig om te kunnen ontspruiten. Ik kweek het zelf al 30 jaar in wekpotten met een kaasdoek erover in de meterkastDaar komt geen bemesting of wat dan ook aan te pas.
http://www.telegraaf.nl/b(...)k_EHEC___.html?p=1,1quote:Taugé was jaren geleden ook de oorzaak van een grote EHEC-uitbraak in Japan.
En ook geen erwten, linzen en bonen meer.quote:Op zondag 5 juni 2011 20:21 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Voor de zekerheid spruiten ook maar boycotten, weer een sector naar de kloten.
quote:Taugé en andere spruiten van gekiemde groente als erwten, linzen en bonen worden gezien als de mogelijke verspreidingsbron van de agressieve EHEC-bacterie in Duitsland. Dat heeft de minister van Landbouw van deelstaat Nedersaksen, Gert Lindemann, zondag bekendgemaakt.
De enige oorzaak zou dan kunnen zijn dat het water is besmet. Maar dat kan net zo goed gelden voor de ijsblokjes die in de cola-light gaan...quote:Op zondag 5 juni 2011 20:27 schreef aloa het volgende:
[..]
Waar halen ze dat vandaan dan. Ik las wel dat het een aantal jaar geleden wel door tauge kwam.
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)k_EHEC___.html?p=1,1
Ieder jaar wel weer een scholier die een science project doet en laat zien dat de ijsmachine smeriger is dan toiletbrillenquote:Op zondag 5 juni 2011 20:29 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
De enige oorzaak zou dan kunnen zijn dat het water is besmet. Maar dat kan net zo goed gelden voor de ijsblokjes die in de cola-light gaan...
Mobieltjes zijn ook smeriger dan toiletbrillen in veel onderzoeken.quote:Op zondag 5 juni 2011 20:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ieder jaar wel weer een scholier die een science project doet en laat zien dat de ijsmachine smeriger is dan toiletbrillen
Volgens mij kunnen we wel van 1 ding uitgaan en dat is dat de E.coli een intestinale soort vanquote:Op zondag 5 juni 2011 20:29 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
De enige oorzaak zou dan kunnen zijn dat het water is besmet. Maar dat kan net zo goed gelden voor de ijsblokjes die in de cola-light gaan...
quote:Op zondag 5 juni 2011 20:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ieder jaar wel weer een scholier die een science project doet en laat zien dat de ijsmachine smeriger is dan toiletbrillen
Daar zijn ze nu al hard mee bezig. Er zijn nog geen resultaten uit het lab en ook wordt er al een slag om de arm genomen dat ze er waarschijnlijk nooit een bron van zullen vinden.quote:Op zondag 5 juni 2011 20:43 schreef Felagund het volgende:
Ze zullen toch niet dezelfde fout maken bij de komkommers en weer te vroeg een schuldige aanwijzen?
Punt is, tauge valt beslist niet in de categorie van al die andere groenten. Simpelweg, omdat het niet in de volle grond wordt gekweekt, maar in spoelbakken. Het is een kiemgroente. Kiemgroenten worden niet bemest. Er kan slechts sprake zijn van besmet water in dat geval.quote:Op zondag 5 juni 2011 20:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen we wel van 1 ding uitgaan en dat is dat de E.coli een intestinale soort van
bacteriën is die slechts binnen de ingewanden van dieren (en mensen) groeit.
Dus, is de bron van al dit e.coli DIERlijk, niet plantaardig.
Maar door bemesting etc. kan het dus gemakkelijk in het grondwater komen en als de boeren
hun spruitjes , tauge, boontjes, komkommers of wat ze er ook vanmaken vandaag of morgen
nog, want het veranderd dus zo'n beetje 3x per dag...
maar als een Boer bijvoorbeeld door de droogte hun groente's hebben besproeid met
''onzuiver'' water (misschien wel uit de sloot) dan zou het dus ook op groente's kunnen
zitten.
ik weet alleen niet of groente die e.coli bacterie ook ''in zich opneemt'' doordat het natuurlijk
ook water uit de grond krijgt, misschien weet iemand anders dat?
Ik heb trouwens net boontjes gegeten en nog nergens last van, maar ze waren van Hak
dus die spreken geen Duits
En ook geen versiering als wortels en komkommer. Ik heb het niet over salade maar over die groenten als garnituur.quote:Op zondag 5 juni 2011 20:45 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Wie ooit in de Horeca heeft gewerkt, weet ook dat je never een koekje bij de geserveerde koffie of thee moet opeten dat niet in een zorgvuldig plasticje is verpakt
ja dat is dus heel goed mogelijkquote:Op zondag 5 juni 2011 20:47 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Punt is, tauge valt beslist niet in de categorie van al die andere groenten. Simpelweg, omdat het niet in de volle grond wordt gekweekt, maar in spoelbakken. Het is een kiemgroente. Kiemgroenten worden niet bemest. Er kan slechts sprake zijn van besmet water in dat geval.
zo'n wortelroosje bij de chinees...quote:Op zondag 5 juni 2011 20:48 schreef Staal het volgende:
[..]
En ook geen versiering als wortels en komkommer. Ik heb het niet over salade maar over die groenten als garnituur.
I know. Ik heb in de jaren negentig in de RSA in een Zwitsers restaurant gewerkt en daar hielden ze toen nog van die jaren zeventig groentekunstwerkjes. Daar moest je inderdaad heel zuinig op zijn, beetje afspoelen en het kon weer doorgegeven worden.quote:Op zondag 5 juni 2011 20:50 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
zo'n wortelroosje bij de chinees...
die worden bijna nooit opgegeten en dus tig keren opnieuw gebruikt totdat 1 of
andere sukkel hem wel opeet![]()
echt die sukkels heb je
da's toch goorquote:Op zondag 5 juni 2011 20:52 schreef Staal het volgende:
[..]
I know. Ik heb in de jaren negentig in de RSA in een Zwitsers restaurant gewerkt en daar hielden ze toen nog van die jaren zeventig groentekunstwerkjes. Daar moest je inderdaad heel zuinig op zijn, beetje afspoelen en het kon weer doorgegeven worden.
Garnituurtjes kunnen inderdaad van bord naar bord verhuizenquote:Op zondag 5 juni 2011 20:48 schreef Staal het volgende:
[..]
En ook geen versiering als wortels en komkommer. Ik heb het niet over salade maar over die groenten als garnituur.
NIemand weet het, maar ondertussen zijn er al vele bedrijven ten gronde gericht door slechts geruchten. Best triest.quote:Op zondag 5 juni 2011 20:49 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ja dat is dus heel goed mogelijk![]()
als het tauge is dan, want ik zou het op dit moment echt niet meer weten
ik heb ooit eens een programma gezien op TV is al een hele tijd geleden hoor,quote:Op zondag 5 juni 2011 20:55 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Garnituurtjes kunnen inderdaad van bord naar bord verhuizenYuck!
Ohw wat goor!quote:Op zondag 5 juni 2011 20:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ik heb ooit eens een programma gezien op TV is al een hele tijd geleden hoor,
maar daar hadden ze met een verborgen camera in een keuken van ''een chinees''
gefilmd en die hadden dus serieus !!! een emmer staan om hun behoefte op te doen
want ''de kok's'' mochten niet naar het toilet in het restaurant.
Treu storynooit meer chinees gegeten
![]()
quote:zo 05 jun 2011, 20:50
| lees voor
'Taugé wordt streng gecontroleerd'
AMSTERDAM - De productie van kiemgroente zoals taugé gaat gepaard met grotere risico's op de besmetting met bacteriën dan die van andere groente en wordt daarom sterk gecontroleerd.
Dat zei een woordvoerder van het Hoofdproductschap Akkerbouw zondag in reactie op de melding uit Duitsland dat besmette kiemgroente mogelijk de bron is van de EHEC-epidemie.
Van kiemgroente is bekend dat er microbiologische risico's bestaan.
Bij de kweek worden daarom zeer veel hygiënemaatregelen genomen, aldus de woordvoerder.
hmmmmmquote:
ik weet niet of ik jou wel serieus ga nemen ....quote:Op zondag 5 juni 2011 21:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik ben voor megastallen.
Veel beter voor het milieu vanwege de opvang van CO2 en verkoop als gas, en het gebruik van stront voor de energieopwekking
Ik jouw welquote:Op zondag 5 juni 2011 21:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
hmmmmm
[..]
ik weet niet of ik jou wel serieus ga nemen ....
Bij de veldgewassenquote:Warum Keimsprossen?
Wie unterscheiden sich die vielen Sorten?
Wie gesund sind sie wirklich?
Wie bereite ich welche Sprossen zu?
Das Samenkorn ist ein Lebensspeicher, aus dem die ganze Pflanze wächst. Alle lebenswichtigen Nährstoffe sind im Samenkorn enthalten. Durch die Keimung werden diese Inhaltsstoffe aufgeschlossen und vervielfacht! Nie wieder erreicht die Pflanze ein so hohes Vitalstoffangebot wie im Keimstadium!
Keimsprossen sind unser frischestes Gemüse. Sie enthalten je nach Sorte aufgeschlossene Vitamine (z.B. C, B1, B2, E) Ballaststoffe, lebenswchtige Mineralstoffe (z.B. Calcium, Eisen, Kalium), Aminosäuren und Spurenelemente.
Diese konzentrierte Kraft verbirgt sich hinter unserem Markenzeichen Sprossfit®!
Keimsprossen waren schon vor 3000 Jahren in China als ein hochwertiges Lebens- und Heilmittel bekannt und geschätzt. Was viele Jahrhunderte in Vergessenheit geraten war, findet heute endlich wieder Beachtung!
Seit über 20 Jahren produzieren wir, der Gärtnerhof in Bienenbüttel, täglich frische Sprossen aus hochwertigen Samen für einen wachsenden Bedarf. Dabei verzichten wir natürlich auf Zusatzstoffe, Mineraldünger und andere Hilfsmittel und verwenden soweit verfügbar - ökologisches Saatgut!
quote:Bio-Anbau seit 1978
Aus dem vegetarischen Gedanken, keine Nutztiere zu halten und zu töten, benutzen wir keine tierischen Düngemittel wie Gülle, Mist oder Horn, sondern setzen auf einen pflanzlichen Bodenaufbau. Die Grundlage unseres Anbaus ist die Dreifelderwirtschaft mit einem Brachejahr in jedem dritten Jahr.
Hier entwickeln wir durch vielseitige Gründüngung mit Leguminosen, blühenden und stark wurzelnden Pflanzen eine fruchtbare Bodengare. Auf diesem gesunden Boden wachsen unsere Feldfrüchte ohne chemischen „Kunstdünger“ und ohne Gentechnik. Verschiedene Gemüsearten düngen wir zusätzlich mit organischem Dünger pflanzlichen Ursprungs.
Gemäß unserer biologischen Überzeugung verwenden wir natürlich keine synthetischen Düngemittel oder Spritzmittel.
Im Einsatz sind:
Handhacke, Hackmaschinen, Grubber, Pflanzenextrakte und natürlich das Jäten auf den Feldern!
Als biologischen Pflanzenschutz setzen wir Blühstreifen, Knicks und Gehölze ein. Hier entwickelt sich ein natürliches Gleichgewicht für unsere Felder
Die Früchte unserer Wirtschaftsweise sind unser wohlschmeckendes, gut bekömmliches und vitales Gemüse.
Dafür steht unser Markenzeichen:
pflanorga® = pflanzlich – organisch
ja... hier heb je ook zo'n berichtquote:Op zondag 5 juni 2011 21:10 schreef barthol het volgende:
Als je de site van het verdachte bedrijf leest dan snap je er helemaal niets meer van.
Zoveel reclame voor de ekologisch verantwoorde aanpak
Bij de kiemgroenten
[..]
Bij de veldgewassen
[..]
Jawelquote:Op zondag 5 juni 2011 21:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dan was je niet voor Megastallen
Een weloverwogen oordeel over megastallen vereist een vergelijking van de voor- en nadelen.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Jawel
, en er zijn heel goede redenen voor
Nog afgezien van de concurrentie met het buitenland, maar ook de mogelijkheden voor energiebesparing / opwekking
Ik weet dat linkse fanatici altijd iedereen hun heilige mening willen opdringen.
Zodra ze hun mening gewijzigd hebben dan moet iedereen volgen
Ik wou er net iets over zeggen inderdaad.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
En dan heb ik de ellende voor de dieren er zelfs nog buiten gelaten...
ken je nagaan
Daarom neem ik hem ook niet serieusquote:Op zondag 5 juni 2011 21:25 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik wou er net iets over zeggen inderdaad.![]()
Mensen die megastallen promoten zijn waarlijk gewetenloos of uitgesproken dom.
Die nadelen slaan op de consumptie van Vlees niet op de keuze voor megastallen al dan nietquote:Op zondag 5 juni 2011 21:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Een weloverwogen oordeel over megastallen vereist een vergelijking van de voor- en nadelen.
Voordelen:
Dankzij de megastallen kan er op grote schaal goedkoop vlees worden geproduceerd en
verhandeld. .Een voordeel voor producenten en handelaren..
Dankzij de megastallen kunnen consumenten op grote schaal goedkoop vlees kopen en
consumeren. Een voordeel voor vleesetende consumenten.
Nadelen:
De productie van vlees leidt tot een grotere CO2 uitstoot dan al het verkeer bij elkaar
opgeteld.
Een nadeel voor alle mensen, zowel huidige als toekomstige generaties.
De productie van vlees leidt tot voedselschaarste.
De landbouwgrond die wordt gebruikt voor de productie van veevoer.zou veel meer voedsel
opleveren als diezelfde grond zou worden gebruikt voor mensenvoedsel
sukkeltjequote:Op zondag 5 juni 2011 21:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die nadelen slaan op de consumptie van Vlees niet op de keuze voor megastallen al dan niet, sukkeltje
Ga jankenquote:Op zondag 5 juni 2011 21:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Mensen die tegen megastallen zijn moeten daar niet over janken maar vlees kopen van dieren die daar niet in zitten.
Het een sluit het ander niet uit, Piet.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Mensen die tegen megastallen zijn moeten daar niet over janken maar vlees kopen van dieren die daar niet in zitten.
Dat is best betaalbaar ook nog eens. Behalve als het om kip gaat. Een biologische kipfilet is duurder dan een biologische biefstuk (die in prijs niet veel afwijkt van een "normaal" biefstukje).quote:Op zondag 5 juni 2011 21:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat weet ik, maar de meeste Nederlander zeggen wel dat ze tegen die megastallen en bioindustrie zijn, maar dat zijn ze alleen maar op het moment dat ze denken daar een mening over te moeten hebben. Ze lopen daarna net zo makkelijk naar de kiloknaller.quote:
en ze zouden de subsidie voor de Bio-industrie (miljoenen per jaar!) iets beter kunnenquote:Op zondag 5 juni 2011 21:34 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat is best betaalbaar ook nog eens. Behalve als het om kip gaat. Een biologische kipfilet is duurder dan een biologische biefstuk (die in prijs niet veel afwijkt van een "normaal" biefstukje).
quote:Op zondag 5 juni 2011 21:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Daar zal die biologische boer blij mee zijn met zijn scharrelvarkensquote:Op zondag 5 juni 2011 21:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
ik eet helemaal geen vlees meer![]()
die sterven snel uit, dus dat lost zich vanzelf opquote:Op zondag 5 juni 2011 21:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar de meeste Nederlander zeggen wel dat ze tegen die megastallen en bioindustrie zijn, maar dat zijn ze alleen maar op het moment dat ze denken daar een mening over te moeten hebben. Ze lopen daarna net zo makkelijk naar de kiloknaller.
Goed zo dan moet je jouw willetje niet opleggen aan mensen met een andere mening.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ga janken![]()
nah... ik zal het je nog sterker vertellen, ik eet helemaal geen vlees meer![]()
![]()
en ik jank nietik heb alleen geinformeerd
De Tuinbouw dan weer welquote:Op zondag 5 juni 2011 21:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daar zal die biologische boer blij mee zijn met zijn scharrelvarkens
Nee, helemaal geen subsidies, gewoon de mensen de keuze laten maken. Wordt tijd dat mensen eindelijk eens leren te stemmen met hun euro ipv alleen maar te kleppen.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:38 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
en ze zouden de subsidie voor de Bio-industrie (miljoenen per jaar!) iets beter kunnen
verdelen, geef de biologische boeren maar wat meer subsidie![]()
of dit:
http://www.dierenbescherming.nl/nieuws/758
Lager BTW-tarief voor biologisch vlees niet toegestaan (Why ????)
zou een goed idee zijn
Heb ik gezegd dat jij geen vlees mag eten ?quote:Op zondag 5 juni 2011 21:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Goed zo dan moet je jouw willetje niet opleggen aan mensen met een andere mening.
Ik ben voor Megastallen, omdat dieren het beter hebben en 1 megastal beter is dan tien oude stallen zonder ventilatie
Ik koop wel kilo vlees maar gooi het in delen in de vriezer, ik eet geen kippenvlees, maar wel fazantquote:Op zondag 5 juni 2011 21:38 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
die sterven snel uit, dus dat lost zich vanzelf op
quote:Op zondag 5 juni 2011 21:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik koop wel kilo vlees maar gooi het in delen in de vriezer, ik eet geen kippenvlees, maar wel fazant
En ik wacht tot de burger ook herten mag afknallen, dat is lekker
Jij bent dus overduidelijk aan het trollen. Jammer is dat.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Goed zo dan moet je jouw willetje niet opleggen aan mensen met een andere mening.
Ik ben voor Megastallen, omdat dieren het beter hebben en 1 megastal beter is dan tien oude stallen zonder ventilatie
Daarnaast kunne Megastallen de uitgestoite CO2 hergebruiken en de stront gebruiken voor energieopwekking
Bendk?quote:Op zondag 5 juni 2011 21:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik koop wel kilo vlees maar gooi het in delen in de vriezer, ik eet geen kippenvlees, maar wel fazant
En ik wacht tot de burger ook herten mag afknallen, dat is lekker
Ze willen het niet in de buurt maar dat het er is maakt ze dan niet uit want aan de verpakking zie je toch niks. Onbegrijpelijk eigenlijk.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar de meeste Nederlander zeggen wel dat ze tegen die megastallen en bioindustrie zijn, maar dat zijn ze alleen maar op het moment dat ze denken daar een mening over te moeten hebben. Ze lopen daarna net zo makkelijk naar de kiloknaller.
Ja ten onrechtequote:Op zondag 5 juni 2011 21:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]Je hebt me er wel op kunnen betrappen dat ik de Bio-industrie schandalig vind voor
mens, Dier en Milieu...
Nee, andere mening , schrik je daarvan ??quote:Op zondag 5 juni 2011 21:47 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Jij bent dus overduidelijk aan het trollen. Jammer is dat.
Ligt er maar net aan welk "buitenland" je bedoelt. Als ik in Nepal ben, mag ik zelf mijn geitje slachten in het slachthuisje en het bloed ervan offeren in de tempel die er pal naast ligt. Bijvoorbeeld.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja ten onrechte
Vaak zijn mensen erg op inovatie maar de tuinbouw en de landbouw moet maar net als 100 jaar geleden blijven werken , terwijl het buitenland wel verder gaat in de techniek, raar erg raar
Kreeg anders de indruk dat jij aan het zuurstof moet.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee, andere mening , schrik je daarvan ??
hebben je hersens wat ander licht nodig??
Daarom... als die Bio-industrie nu minder (of het liefst geen) subsidie zou krijgen maarquote:Op zondag 5 juni 2011 21:52 schreef Staal het volgende:
[..]
Ze willen het niet in de buurt maar dat het er is maakt ze dan niet uit want aan de verpakking zie je toch niks. Onbegrijpelijk eigenlijk.
Overigens vind ik wel lastig als mensen echt niet anders kunnen betalen dan vlees uit de bioindustrie. Die groep wordt namelijk ook steeds groter.
Ik principe heb je wel gelijk, maar ik denk dat dit maar een kleine groep is. Als je zo bewust bezig bent kan je er namelijk ook voor kiezen om 3 dagen in de week biologisch vlees te eten in plaats van alle dagen supermarktvlees.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:52 schreef Staal het volgende:
Overigens vind ik wel lastig als mensen echt niet anders kunnen betalen dan vlees uit de bioindustrie. Die groep wordt namelijk ook steeds groter.
quote:Op zondag 5 juni 2011 21:55 schreef Staal het volgende:
[..]
Kreeg anders de indruk dat jij aan het zuurstof moet.
Nee, het gaat om antibioticagebruik, dát zorgt voor resistentie. Als 1 koe ziek is geven ze de rest allemaal maar profylactisch antibiotica. Dat klopt niet..quote:Op zondag 5 juni 2011 21:58 schreef sigme het volgende:
Megastallen hebben zo hun nadelen, maar die moderne halfopen stallen zijn wel echt veel fijner voor koeien dan die nare donkere bedompte stallen die tot voor kort gebruikelijk waren.
Ik denk dat het voor EHEC niet uitmaakt, het staltype.
Dat hoeft niet eens (1 zieke koe). Vooral het gebruik van groeihormonen leidt daartoe. Door die groeihormonen wordt de melkproductie zo erg opgevoerd, dat een koe dat niet kan handelen zonder er ontstekingen aan de uiers aan over te houden. Dus worden naast de groeihormonen, ook maar meteen de antibiotica toegevoegd. Al die stoffen vind je terug in je glaasje melk: de groeihormonen, de pus van de uierontsteking en de antibiotica.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:41 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, het gaat om antibioticagebruik, dát zorgt voor resistentie. Als 1 koe ziek is geven ze de rest allemaal maar profylactisch antibiotica. Dat klopt niet..
Inderdaad, dat klopt niet. Dat gebeurt dan ook niet, niet in de rundveehouderij tenminste. Het zou ook knap stom zijn, want de vondst van antibioticaresidu in de melk levert een boer een boete van duizenden euro's op. En elk antibioticum heeft een wachttijd van minstens een week.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:41 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, het gaat om antibioticagebruik, dát zorgt voor resistentie. Als 1 koe ziek is geven ze de rest allemaal maar profylactisch antibiotica. Dat klopt niet..
Het gebruik van groeihormonen is in de EU al sinds de zestiger jaren verboden, en gebruik ervan komt dan ook nauwelijks voor. Al helemaal niet in de melkveehouderij.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:53 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat hoeft niet eens (1 zieke koe). Vooral het gebruik van groeihormonen leidt daartoe. Door die groeihormonen wordt de melkproductie zo erg opgevoerd, dat een koe dat niet kan handelen zonder er ontstekingen aan de uiers aan over te houden.
Onzin!quote:Op zondag 5 juni 2011 23:15 schreef freako het volgende:
[..]
Het gebruik van groeihormonen is in de EU al sinds de zestiger jaren verboden, en gebruik ervan komt dan ook nauwelijks voor. Al helemaal niet in de melkveehouderij.
http://www.veeteelt.nl/ar(...)voor-dierenwelzijn-0quote:slecht voor dierenwelzijn
BST slecht voor dierenwelzijn
Commissie raadt Europa af BST toe te laten voor gebruik bij melkkoeien
De commissie die in opdracht van de Raad van Europa het effect van BST onderzocht, kwam met een rapport naar buiten, waarin het BST-gebruik wordt afgeraden. Een van de 5 wetenschappers die in opdracht van de commissie het effect van BST op dierenwelzijn onderzocht, geeft hier de hoofdpunten van het rapport weer
Publicatiegegevens
Magazine:
Veeteelt
Publicatiejaar:
1999
Jaargang:
16
Editie:
8
Paginanummer(s):
424 - 426
Goed, weet niet precies welk deel dat dan wel doet, maar dat is toch echt de voornaamste oorzaak van resistentie.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:13 schreef freako het volgende:
[..]
Inderdaad, dat klopt niet. Dat gebeurt dan ook niet, niet in de rundveehouderij tenminste.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |