ik heb ooit eens een programma gezien op TV is al een hele tijd geleden hoor,quote:Op zondag 5 juni 2011 20:55 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Garnituurtjes kunnen inderdaad van bord naar bord verhuizenYuck!
Ohw wat goor!quote:Op zondag 5 juni 2011 20:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ik heb ooit eens een programma gezien op TV is al een hele tijd geleden hoor,
maar daar hadden ze met een verborgen camera in een keuken van ''een chinees''
gefilmd en die hadden dus serieus !!! een emmer staan om hun behoefte op te doen
want ''de kok's'' mochten niet naar het toilet in het restaurant.
Treu storynooit meer chinees gegeten
![]()
quote:zo 05 jun 2011, 20:50
| lees voor
'Taugé wordt streng gecontroleerd'
AMSTERDAM - De productie van kiemgroente zoals taugé gaat gepaard met grotere risico's op de besmetting met bacteriën dan die van andere groente en wordt daarom sterk gecontroleerd.
Dat zei een woordvoerder van het Hoofdproductschap Akkerbouw zondag in reactie op de melding uit Duitsland dat besmette kiemgroente mogelijk de bron is van de EHEC-epidemie.
Van kiemgroente is bekend dat er microbiologische risico's bestaan.
Bij de kweek worden daarom zeer veel hygiënemaatregelen genomen, aldus de woordvoerder.
hmmmmmquote:
ik weet niet of ik jou wel serieus ga nemen ....quote:Op zondag 5 juni 2011 21:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik ben voor megastallen.
Veel beter voor het milieu vanwege de opvang van CO2 en verkoop als gas, en het gebruik van stront voor de energieopwekking
Ik jouw welquote:Op zondag 5 juni 2011 21:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
hmmmmm
[..]
ik weet niet of ik jou wel serieus ga nemen ....
Bij de veldgewassenquote:Warum Keimsprossen?
Wie unterscheiden sich die vielen Sorten?
Wie gesund sind sie wirklich?
Wie bereite ich welche Sprossen zu?
Das Samenkorn ist ein Lebensspeicher, aus dem die ganze Pflanze wächst. Alle lebenswichtigen Nährstoffe sind im Samenkorn enthalten. Durch die Keimung werden diese Inhaltsstoffe aufgeschlossen und vervielfacht! Nie wieder erreicht die Pflanze ein so hohes Vitalstoffangebot wie im Keimstadium!
Keimsprossen sind unser frischestes Gemüse. Sie enthalten je nach Sorte aufgeschlossene Vitamine (z.B. C, B1, B2, E) Ballaststoffe, lebenswchtige Mineralstoffe (z.B. Calcium, Eisen, Kalium), Aminosäuren und Spurenelemente.
Diese konzentrierte Kraft verbirgt sich hinter unserem Markenzeichen Sprossfit®!
Keimsprossen waren schon vor 3000 Jahren in China als ein hochwertiges Lebens- und Heilmittel bekannt und geschätzt. Was viele Jahrhunderte in Vergessenheit geraten war, findet heute endlich wieder Beachtung!
Seit über 20 Jahren produzieren wir, der Gärtnerhof in Bienenbüttel, täglich frische Sprossen aus hochwertigen Samen für einen wachsenden Bedarf. Dabei verzichten wir natürlich auf Zusatzstoffe, Mineraldünger und andere Hilfsmittel und verwenden soweit verfügbar - ökologisches Saatgut!
quote:Bio-Anbau seit 1978
Aus dem vegetarischen Gedanken, keine Nutztiere zu halten und zu töten, benutzen wir keine tierischen Düngemittel wie Gülle, Mist oder Horn, sondern setzen auf einen pflanzlichen Bodenaufbau. Die Grundlage unseres Anbaus ist die Dreifelderwirtschaft mit einem Brachejahr in jedem dritten Jahr.
Hier entwickeln wir durch vielseitige Gründüngung mit Leguminosen, blühenden und stark wurzelnden Pflanzen eine fruchtbare Bodengare. Auf diesem gesunden Boden wachsen unsere Feldfrüchte ohne chemischen „Kunstdünger“ und ohne Gentechnik. Verschiedene Gemüsearten düngen wir zusätzlich mit organischem Dünger pflanzlichen Ursprungs.
Gemäß unserer biologischen Überzeugung verwenden wir natürlich keine synthetischen Düngemittel oder Spritzmittel.
Im Einsatz sind:
Handhacke, Hackmaschinen, Grubber, Pflanzenextrakte und natürlich das Jäten auf den Feldern!
Als biologischen Pflanzenschutz setzen wir Blühstreifen, Knicks und Gehölze ein. Hier entwickelt sich ein natürliches Gleichgewicht für unsere Felder
Die Früchte unserer Wirtschaftsweise sind unser wohlschmeckendes, gut bekömmliches und vitales Gemüse.
Dafür steht unser Markenzeichen:
pflanorga® = pflanzlich – organisch
ja... hier heb je ook zo'n berichtquote:Op zondag 5 juni 2011 21:10 schreef barthol het volgende:
Als je de site van het verdachte bedrijf leest dan snap je er helemaal niets meer van.
Zoveel reclame voor de ekologisch verantwoorde aanpak
Bij de kiemgroenten
[..]
Bij de veldgewassen
[..]
Jawelquote:Op zondag 5 juni 2011 21:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dan was je niet voor Megastallen
Een weloverwogen oordeel over megastallen vereist een vergelijking van de voor- en nadelen.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Jawel
, en er zijn heel goede redenen voor
Nog afgezien van de concurrentie met het buitenland, maar ook de mogelijkheden voor energiebesparing / opwekking
Ik weet dat linkse fanatici altijd iedereen hun heilige mening willen opdringen.
Zodra ze hun mening gewijzigd hebben dan moet iedereen volgen
Ik wou er net iets over zeggen inderdaad.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
En dan heb ik de ellende voor de dieren er zelfs nog buiten gelaten...
ken je nagaan
Daarom neem ik hem ook niet serieusquote:Op zondag 5 juni 2011 21:25 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik wou er net iets over zeggen inderdaad.![]()
Mensen die megastallen promoten zijn waarlijk gewetenloos of uitgesproken dom.
Die nadelen slaan op de consumptie van Vlees niet op de keuze voor megastallen al dan nietquote:Op zondag 5 juni 2011 21:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Een weloverwogen oordeel over megastallen vereist een vergelijking van de voor- en nadelen.
Voordelen:
Dankzij de megastallen kan er op grote schaal goedkoop vlees worden geproduceerd en
verhandeld. .Een voordeel voor producenten en handelaren..
Dankzij de megastallen kunnen consumenten op grote schaal goedkoop vlees kopen en
consumeren. Een voordeel voor vleesetende consumenten.
Nadelen:
De productie van vlees leidt tot een grotere CO2 uitstoot dan al het verkeer bij elkaar
opgeteld.
Een nadeel voor alle mensen, zowel huidige als toekomstige generaties.
De productie van vlees leidt tot voedselschaarste.
De landbouwgrond die wordt gebruikt voor de productie van veevoer.zou veel meer voedsel
opleveren als diezelfde grond zou worden gebruikt voor mensenvoedsel
sukkeltjequote:Op zondag 5 juni 2011 21:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die nadelen slaan op de consumptie van Vlees niet op de keuze voor megastallen al dan niet, sukkeltje
Ga jankenquote:Op zondag 5 juni 2011 21:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Mensen die tegen megastallen zijn moeten daar niet over janken maar vlees kopen van dieren die daar niet in zitten.
Het een sluit het ander niet uit, Piet.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Mensen die tegen megastallen zijn moeten daar niet over janken maar vlees kopen van dieren die daar niet in zitten.
Dat is best betaalbaar ook nog eens. Behalve als het om kip gaat. Een biologische kipfilet is duurder dan een biologische biefstuk (die in prijs niet veel afwijkt van een "normaal" biefstukje).quote:Op zondag 5 juni 2011 21:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat weet ik, maar de meeste Nederlander zeggen wel dat ze tegen die megastallen en bioindustrie zijn, maar dat zijn ze alleen maar op het moment dat ze denken daar een mening over te moeten hebben. Ze lopen daarna net zo makkelijk naar de kiloknaller.quote:
en ze zouden de subsidie voor de Bio-industrie (miljoenen per jaar!) iets beter kunnenquote:Op zondag 5 juni 2011 21:34 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat is best betaalbaar ook nog eens. Behalve als het om kip gaat. Een biologische kipfilet is duurder dan een biologische biefstuk (die in prijs niet veel afwijkt van een "normaal" biefstukje).
quote:Op zondag 5 juni 2011 21:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Daar zal die biologische boer blij mee zijn met zijn scharrelvarkensquote:Op zondag 5 juni 2011 21:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
ik eet helemaal geen vlees meer![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |