Ja maar in Nederland is het toch ook al langere tijd bekend en dat ligt toch echt aanquote:Op zondag 5 juni 2011 15:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Veel derde wereldlanden koop je het gewoon bij de drogist, zonder recept.
Mensen voelen zich beter, maken kuurtje niet af, bacterieen worden resistent.
En toch is het geen gist wat daar wordt ingezet, dat men taal fout gebruikt kan ik niets aan doen.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik zie toch echt een ''vergistingstank'' op dit plaatje Pietermans![]()
[ afbeelding ]
Nah... ik ben geen expert maar ik hou het er maar op dat als en ik herhaal alsquote:Op zondag 5 juni 2011 16:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En toch is het geen gist wat daar wordt ingezet, dat men taal fout gebruikt kan ik niets aan doen.
Er kan veel, maar men is nu vooral aan het raden.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:16 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nah... ik ben geen expert maar ik hou het er maar op dat als en ik herhaal als
Biogas er iets mee te maken heeft (want morgen zeggen ze misschien weer iets anders)
dat er dan ''iets'' verkeerd is gegaan aangezien er ook mest en gier wordt gebruikt bij
dat proces.
maar geen zin om me er verder in te verdiepen want morgen ligt het misschien wel weer
aan iets anders... ik wacht wel even af... lijkt me beter
Ja, dat wordt nog moeilijk zoeken wat nu de ''echte'' bron is geweest, misschien wel gewoon 1 kokquote:Op zondag 5 juni 2011 16:25 schreef thumbnail het volgende:
De paniek is dus groot.
Kennelijk weten ze totaal niet waar ze moeten zoeken zodat nu alles verdacht is.
quote:Dodental stijgt naar 21
Het dodental door de agressieve EHEC-bacterie in Duitsland is opgelopen tot 21. Dat heeft de voorzitter van het nationale gezondheidsinstituut Robert Koch, Reinhard Burger, zondag bekendgemaakt. Het dodental in Duitsland stond eerder op 18.
Naast de Duitse gevallen is er ook in Zweden een vrouw bezweken aan de gevolgen van de EHEC-bacterie. Het totaal aantal doden komt daardoor op 22.
In heel Duitsland zijn er minstens 1526 EHEC-gevallen bekend. Bij 627 patiënten is ook het gevaarlijke nierprobleem HUS vastgesteld. Talrijke patiënten verkeren in levensgevaar.
quote:Op zondag 5 juni 2011 17:21 schreef UltraR het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)k-ehec-epidemie.html
En nu zijn het weer spruitjes. Ik denk dat ik maar op crackers ga leven de komende weken. Of nee, misschien zijn crackers wel de oorzaak! :'
Wat een flipperkast op die foto.quote:
quote:Op zondag 5 juni 2011 17:40 schreef Conflict het volgende:
Ze hebben er nu snel tauge van gemaakt
Ik wist niet wat ik zag!
quote:zo 05 jun 2011, 17:28 | 4 reacties
Spruitjes kunnen oorzaak EHEC-epidemie zijn
HANNOVER - In de Duitse deelstaat Nedersaksen zijn nieuwe sporen ontdekt in de zoektocht naar de herkomst van de agressieve EHEC-bacterie. Daarbij kunnen spruitjes de oorzaak zijn van de zware epidemie, die in Europa nu al 22 levens heeft geëist. Het Duitse persbureau DPA vernam dat zondag van autoriteiten.
Het gaat om een ;tamelijk heet spoor”, zei een deskundige in Hannover. De oorzaak van de uitbraak zou in de regio Uelzen liggen in het oosten van Duitsland. Een firma uit die plaats zou in relatie staan met de besmettingen die vooral in Lübeck opdoken. Spruitjes waren jaren geleden ook de oorzaak van een grote EHEC-uitbraak in Azië.
Minister van Landbouw Gert Lindemann van Nedersaksen geeft zondag om zes uur een persconferentie.
quote:Op zondag 5 juni 2011 17:21 schreef UltraR het volgende:
En nu zijn het weer spruitjes. Ik denk dat ik maar op crackers ga leven de komende weken. Of nee, misschien zijn crackers wel de oorzaak!![]()
Medische wereld laat zich weer van zijn beste kant zien. Oh wat zijn we toch ver ontwikkeld, maar een bron van een besmetting opsporen dat kunnen we niet...
quote:Op zondag 5 juni 2011 17:40 schreef Conflict het volgende:
Ik wist niet wat ik zag!
NU.nl verwart bean sprouts (taugé) met Brussels sprout (spruiten)!quote:Op zondag 5 juni 2011 17:40 schreef Conflict het volgende:
Ik wist niet wat ik zag!
Je moet eens googlen op 'spruiten' + EHEC..quote:Op zondag 5 juni 2011 17:52 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
NU.nl verwart bean sprouts (taugé) met Brussels sprout (spruiten)!
Fok frontpage ookquote:Op zondag 5 juni 2011 17:53 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Je moet eens googlen op 'spruiten' + EHEC..
Telegraaf, Spits.. allemaal klakkeloos overgenomen van ANP..
Ons DNA is 95% identiek met chimpanseesquote:Op zondag 5 juni 2011 17:09 schreef Gulo het volgende:
Het dna van deze bacterie is toch voor 93% identiek aan die van in de Centraal-Afrikaanse Republiek.
Is het dan niet logisch dat hier een verband in zou moeten zitten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |