Nee, planner van complexe bouwprojecten.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:26 schreef betyar het volgende:
[..]
Werkvoorbereider?? Lul niet man, ik kan zo starten met die opleiding als ik wil.
Knap van je, dat jij in staat bent bijv. het nieuwe station van Rotterdam eventjes in één middag te plannen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:26 schreef betyar het volgende:
[..]
Werkvoorbereider?? Lul niet man, ik kan zo starten met die opleiding als ik wil.
Of de noord-zuidlijnquote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Knap van je, dat jij in staat bent bijv. het nieuwe station van Rotterdam eventjes in één middag te plannen.
Waar staat dat?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Knap van je, dat jij in staat bent bijv. het nieuwe station van Rotterdam eventjes in één middag te plannen.
En die komt op de bouw even dagelijks bijhouden hoeveel stenen de metselaar weg heeft gelegd? Die zet de grote schalen uit ja, dan werkt iemand weer die lijnen fijner uit, dan weer iemand en weer en weer tot je bij de uitvoerder bent die de sluitvracht beton besteld op vrijdagmiddag.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, planner van complexe bouwprojecten.
Het heet niet voor niets ABP (architecture, building and planning)
Je hebt ook een master uitvoeringstechniek en construction management & engineering.
Wie weet.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:32 schreef GSbrder het volgende:
Jij zei dat plannen niet zo moeilijk was. Blijkbaar kan jij het bouwproces bij de Noord-Zuidlijn of Rotterdam CS dus plannen.
Ik wil je best iets sturen hoor, mag je je dit weekend lekker stukbijten op non-lineair programmerenquote:
Tof en gedaan.quote:
Goh, het hoort er toch allemaal bij, volgens jou kunnen timmerlieden zelf de grote schalen uitzetten, dus ze kunnen van tevoren inschatten hoeveel werknemers er waar en wanneer nodig zijn, hoe en waar de stenen gehaald worden, indien dat niet mogelijk is of vertraging oploopt, in hoeverre de orders gecancelled moeten worden, volgens jou kunnen timmerlieden dit allemaal!quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:33 schreef betyar het volgende:
[..]
En die komt op de bouw even dagelijks bijhouden hoeveel stenen de metselaar weg heeft gelegd? Die zet de grote schalen uit ja, dan werkt iemand weer die lijnen fijner uit, dan weer iemand en weer en weer tot je bij de uitvoerder bent die de sluitvracht beton besteld op vrijdagmiddag.
Het zou goddomme een Harvard opleiding moeten zijn, timmerman.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Goh, het hoort er toch allemaal bij, volgens jou kunnen timmerlieden zelf de grote schalen uitzetten, dus ze kunnen van tevoren inschatten hoeveel werknemers er waar en wanneer nodig zijn, hoe en waar de stenen gehaald worden, indien dat niet mogelijk is of vertraging oploopt, in hoeverre de orders gecancelled moeten worden, volgens jou kunnen timmerlieden dit allemaal!
Laten we het hopen, anders heb ik er een hard hoofd inquote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het zou goddomme een Harvard opleiding moeten zijn, timmerman.
Zoals altijd hebben we het verkeerd, snap dat dan.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Laten we het hopen, anders heb ik er een hard hoofd in
Bord voor je kop.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zoals altijd hebben we het verkeerd, snap dat dan.
Dat zeg ik niet, dat maak jij ervan. Ik zeg gewoon dat op de bouwplaats als iedereen zijn vak verstaat en zijn werk doet geen leidinggevenden nodig zijn. Een uitvoerder of opzichter is dan helemaal niet nodig. Verder praat ik over de opleiding van een werkvoorbereider. jij komt met allerlei voorbeelden die weinig tot niks met deze discussie te maken hebben. Nog even en je stelt voor dat een timmerman de BAM zomaar kan overnemen en het bedrijf kan runnen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Goh, het hoort er toch allemaal bij, volgens jou kunnen timmerlieden zelf de grote schalen uitzetten, dus ze kunnen van tevoren inschatten hoeveel werknemers er waar en wanneer nodig zijn, hoe en waar de stenen gehaald worden, indien dat niet mogelijk is of vertraging oploopt, in hoeverre de orders gecancelled moeten worden, volgens jou kunnen timmerlieden dit allemaal!
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het zou goddomme een Harvard opleiding moeten zijn, timmerman.
Is het mogelijk om het personeelsbeleid in die zin in te richten dat er enkel nog mensen die hun vak verstaan op de bouwplaats staan?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, dat maak jij ervan. Ik zeg gewoon dat op de bouwplaats als iedereen zijn vak verstaat en zijn werk doet geen leidinggevenden nodig zijn. Een uitvoerder of opzichter is dan helemaal niet nodig. Verder praat ik over de opleiding van een werkvoorbereider. jij komt met allerlei voorbeelden die weinig tot niks met deze discussie te maken hebben. Nog even en je stelt voor dat een timmerman de BAM zomaar kan overnemen en het bedrijf kan runnen.
Jij bekijkt het dus ontzettend eenzijdig. Je zegt wat er op de bouwplaats nodig is, maar kijkt niet naar het groter plaatje, waarbij die bouwplaats een kleine pion is in het grote bedrijf. De mensen waarvan jij zegt dat ze alleen maar in de weg lopen, hebben wel degelijk een verantwoordingsfunctie met de planners op kantoor bij BAM en de opdrachtgevers die heus wel wat meer doen dan alleen een dure leasebak rijden.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, dat maak jij ervan. Ik zeg gewoon dat op de bouwplaats als iedereen zijn vak verstaat en zijn werk doet geen leidinggevenden nodig zijn. Een uitvoerder of opzichter is dan helemaal niet nodig. Verder praat ik over de opleiding van een werkvoorbereider. jij komt met allerlei voorbeelden die weinig tot niks met deze discussie te maken heeft. Nog even en je stelt voor dat een timmerman de BAM zomaar kan overnemen en het bedrijf kan runnen.
Op de bouwplaats wel ja. Kijk naar Villa Flora. Iedereen regelt het zelf en met elkaar. De uitvoerder tekent alleen de bonnen. Op die bouw zitten alleen maar onderaannemers.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:52 schreef Reya het volgende:
[..]
Is het mogelijk om het personeelsbeleid in die zin in te richten dat er enkel nog mensen die hun vak verstaan op de bouwplaats staan?
Weet je, ik geloof dat iedereen z'n nut heeft in het geheel, anders waren ze er ook niet. De bouw kent al sinds het begin der tijden opzichters en leidinggevenden, als dat echt totaal nutteloos, duur en overbodig geweest was dan was het in de loop der jaren vast wel een keer veranderd zijn, maar nee.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:54 schreef betyar het volgende:
[..]
Op de bouwplaats wel ja. Kijk naar Villa Flora. Iedereen regelt het zelf en met elkaar. De uitvoerder tekent alleen de bonnen. Op die bouw zitten alleen maar onderaannemers.
Geinig prestigeprojectje van 18 miljoen belastingcenten.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:54 schreef betyar het volgende:
[..]
Op de bouwplaats wel ja. Kijk naar Villa Flora. Iedereen regelt het zelf en met elkaar. De uitvoerder tekent alleen de bonnen. Op die bouw zitten alleen maar onderaannemers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |