abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97636963
Griekenland, Portugal en Ierland uit de Euro #5

quote:
Grieken staken op 15 juni tegen bezuinigingen

Gepubliceerd op 2 jun 2011 om 17:29 | Views: 231

Artikel
Reacties

ATHENE (AFN) - De vakbonden in Griekenland hebben voor woensdag 15 juni een algemene staking uitgeroepen tegen het bezuinigingsbeleid van de regering. De leden van de twee belangrijkste vakbonden, de GSEE, waarin vooral werknemers in de particuliere sector zijn verenigd, en de ambtenarenbond Adedy willen dan ook de ,,massale uitverkoop'' van staatsbedrijven aan de kaak stellen.

,,Wij verkopen niet en wij zijn niet te koop'', stelde de GSEE donderdag in een verklaring, waarin hij de regering verwijt toe te geven aan ,,chantage '' van de schuldeisers. De Europese Unie, het Internationaal Monetair Fonds en de Europese Centrale Bank hebben Griekenland 110 miljard euro geleend om het land voor een bankroet te behoeden. Zij zetten Athene zwaar onder druk om zijn beloften na te komen dat de staatsschuld en het overheidstekort fors worden teruggebracht en dat staatsbedrijven worden geprivatiseerd.
http://www.iex.nl/Nieuws/(...)n-bezuinigingen.aspx
2yr yield
  donderdag 2 juni 2011 @ 22:34:16 #2
344631 Conspicuous
Mensenrechtenactivist.
pi_97637236
Omdat dit topic nog steeds de verkeerde titel heeft, hierbij een repost van een eerdere post van mij, om maar eens de basis van een discussie te leggen (hoop ik, ik begin de moed een beetje te verliezen..)

quote:
De Euro is een van de lange-termijn oorzaken van de schuldenberg, dat wil ik toegeven, omdat het de illusie van politiek committment gaf en het de rentes te laag maakte in de zuidelijke landen. Niet de belangrijkste oorzaak hoor, dat waren de wereldwijde lage rentes 2000-2007 en politiek mismanagement.

Je hebt gelijk dat de als Griekenland nu de Euro niet had gehad, uit de situatie komen gemakkelijker was geweest. Maar dat is helaas niet de wereld waarin we leven, en ook niet eentje waar we naar terug kunnen.

Griekenland uit de Euro lost nu niets op, en kan nauwelijks. Op het moment dat Griekenland de Euro verlaat verplaatsen alle Grieken hun spaargeld naar het buitenland, want niemand wil Drachmes op de bank als er een devaluatie is aangekondigd. Als het gebeurt in combinatie met kapitaalrestricties heb je een ordinaire bank-run. Dat laat een kapitaalgat van ¤200bn achter (totaal spaargeld op Griekse banken), waardoor alle Griekse banken omvallen. Die zullen dan weer gered moeten worden, maar de getallen zijn vrij groot; de huidige Griekse staatschuld is ¤300bn, daar wil je die ¤200bn aan herkapitalisatie van de banken bij optellen? Voor dat bedrag kan je de hele Griekse staatschuld zo'n beetje aflossen!

Een 'externe devaluatie' door middel van een wisselkoers kan dus niet, en het competitief maken van de Griekse economie zal moeten gebeuren door een 'interne devaluatie', het verlagen van de reële lonen. Dat is nu al lang aan de gang en is ook de kern van het IMF-plan, dus ik zeg niets nieuws.

Conclusie: hou op met praten over de Euro alsof het iets te maken heeft met een oplossing voor de huidige crisis. Als je econoom bent en oorzaken van de huidige crisis aan het onderzoeken bent is het misschien historisch interessant, anders is het gewoon iets waarmee we moeten leven.
  donderdag 2 juni 2011 @ 23:32:41 #3
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_97639822
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:16 schreef SeLang het volgende:
Ik ben heel Peloponnesos rond gereden met de trein (in 1993 :') ) en die treinritten waren zo ruig dat je je rugzak moest vastbinden aan het bagagerek anders dan viel die eruit. In mijn zichtveld zat een keer een of andere Duitse hippie en die had dat niet gedaan en toen lazerde zijn rugzak van 20kg op het hoofd van een Grieks oud vrouwtje dat eronder zat. Dat mens werd echt kwaad :')

Pwnd!!!1111EINZ!!!! _O-
_O-
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 2 juni 2011 @ 23:56:14 #4
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_97640889
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:34 schreef Conspicuous het volgende:
Omdat dit topic nog steeds de verkeerde titel heeft, hierbij een repost van een eerdere post van mij, om maar eens de basis van een discussie te leggen (hoop ik, ik begin de moed een beetje te verliezen..)

[..]

Jij doet nu iedere keer alsof jouw mening de absolute waarheid is. Dat is natuurlijk niet zo. Jij hebt het over ''competitief maken van de Griekse economie''. Ik geloof daar niet in en ongetwijfeld nog een hele hoop mensen die deze reeks volgen.
Bedankt Hans.
  donderdag 2 juni 2011 @ 23:58:17 #5
323876 michaelmoore
pi_97640982
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 23:56 schreef bascross het volgende:

[..]

Jij doet nu iedere keer alsof jouw mening de absolute waarheid is. Dat is natuurlijk niet zo. Jij hebt het over ''competitief maken van de Griekse economie''. Ik geloof daar niet in en ongetwijfeld nog een hele hoop mensen die deze reeks volgen.
Grieken zijn lui en geboren belastingontduikers en absoluut corrupt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_97642129
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:34 schreef Conspicuous het volgende:
hierbij een repost van een eerdere post van mij, om maar eens de basis van een discussie te leggen [..]
Ziehier een eerdere reply.. Griekenland, Portugal en Ierland uit de Euro #5
  vrijdag 3 juni 2011 @ 10:35:47 #7
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97650238
quote:
Kredietwaardigheid Griekse banken omlaag

ATHENE (AFN) - Kredietbeoordelingsbureau Moody's heeft vrijdag de kredietwaardigheid van acht Griekse banken verlaagd. Eerder deze week stelde Moody's ook al de kredietwaardigheid van Grieks schuldenpapier scherp naar beneden bij.

Het gaat onder meer om de banken National Bank of Greece, Piraeus Bank en Alpha Bank. Volgens Moody's zullen de kapitaalposities van de banken verzwakt worden bij een herstructurering van de Griekse schulden omdat de waarde van de beleggingen zal dalen.
Moody's denkt dat Griekenland vrijwel zeker zijn schulden zal moeten herstructureren om de crisis het hoofd te kunnen bieden. Griekenland voert momenteel overleg met de EU, de ECB en het IMF over extra steun. Daar komt naar verwachting vrijdag een akkoord over naar buiten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 juni 2011 @ 10:37:54 #8
862 Arcee
Look closer
pi_97650292
Staat de langlopende rente (staatsobligaties?) van Griekenland nu al op 25%?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 10:39:18 #9
323876 michaelmoore
pi_97650321
quote:
vr 03 jun 2011, 07:00
Particuliere en professionele beleggers verdeeld over Griekenland
van onze redactie
http://www.telegraaf.nl/d(...)r_Griekenland__.html
AMSTERDAM - Regeringen in Europa zullen sneuvelen als gevolg van de steun aan het noodlijdende griekenland.
Althans, dat verwacht ruim de helft van de institutionele beleggers van OHV Vermogensbeheer. Van de particuliere beleggers die bij OHV investeren, verwacht ruim een derde dat er politieke chaos uitbreekt.
Meer dan de helft van de particulieren denkt echter dat het wel los loopt.

Dat is de belangrijkste uitkomst van de maandelijkse beleggingsbarometeter van OHV.
Ook wat betreft de noodzaak van monetaire hulp aan Griekenland verschillen professionele en particuliere beleggers van mening.
Van de professionele beleggers is 55,6% ervan overtuigd dat het voortbestaan van de monetaire unie zo belangrijk is dat er opnieuw geld naar Griekenland moet. Van de particulieren is dit maar 44,2%
  vrijdag 3 juni 2011 @ 11:17:12 #10
323876 michaelmoore
pi_97651212
quote:
vr 03 jun 2011, 10:47
Grieken bezetten ministerie van Financiën
ATHENE - Betogers hebben vrijdag het Griekse ministerie van Financiën geblokkeerd. Een linkse groep wil zo protesteren tegen de bezuinigingen die verband houden met noodleningen van de EU en IMF.

Op het ministerie in Athene was een spandoek gehangen dat opriep tot een algemene staking.
„We hebben de heilige plicht voor onze kinderen en onszelf om de plannen te bestrijden die werknemers veranderen in moderne slaven”, zei de linkse groep PAME in een verklaring.
„We mogen niet toestaan dat onze kinderen werken voor hongerlonen.”

De protesten tegen de bezuinigingen worden steeds grimmiger
pi_97659031
Weet je ik zou echt willen zien/weten op welke gronden wij als burger maar elke keer worden voorgehouden dat wij als NL Staat Griekenland,Portugal ed moeten helpen en als dat niet gebeurd we nog meer last krijgen op financieel gebied. :{ Ik wil dan zien waarin NL in die landen geinvesteerd heeft en of het echt zo schadelijk is voor ons de burger. }:|
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_97660858
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 15:21 schreef rubje het volgende:
Weet je ik zou echt willen zien/weten op welke gronden wij als burger maar elke keer worden voorgehouden dat wij als NL Staat Griekenland,Portugal ed moeten helpen en als dat niet gebeurd we nog meer last krijgen op financieel gebied. :{ Ik wil dan zien waarin NL in die landen geinvesteerd heeft en of het echt zo schadelijk is voor ons de burger. }:|
De directe blootstelling van Nederland aan Griekse, Ierse en Portugese ellende valt wel mee. Het wordt echter een ander verhaal als Spanje ook begint te wankelen:

Bron: Wall Street Journal

Erg nieuw is het grafiekje overigens niet, maar ik kan me niet voorstellen dat de situatie veel veranderd is.
pi_97669125
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 10:35 schreef SeLang het volgende:

Kredietbeoordelingsbureau Moody's heeft vrijdag de kredietwaardigheid van acht Griekse banken verlaagd.
Hoe kan het dan dat het IMF zegt dat ze verder kunnen gaan met steun verlenen?
Dat kan dan toch niet kloppen?
pi_97669279
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 15:21 schreef rubje het volgende:
Ooit zeiden ze dat het grotere Europa heel erg goed voor ons allemaal was.
We kregen een gezamelijke munt en dat koste ons Nederlanders al een hoop geld maar dat zou allemaal goed komen.
En nu gaan diezelfde figuren de problemen oplossen zeggen ze.
Waarom blijven we die lui vertrouwen?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 juni 2011 @ 22:22:43 #15
862 Arcee
Look closer
pi_97676373
Die Griek in Nieuwsuur klinkt als :+
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:26:27 #16
323876 michaelmoore
pi_97676600
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:22 schreef Arcee het volgende:
Die Griek in Nieuwsuur klinkt als [ afbeelding ] :+
De gewone grieken draaien op voor de malversaties van de EU samen met de rijke grieken
pi_97678841
Wat een goed verhaal had die Griekse professor bij Nieuwsuur.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 23:32:00 #18
323876 michaelmoore
pi_97680064
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 23:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat een goed verhaal had die Griekse professor bij Nieuwsuur.
.De gewone grieken willen democratie, en hoe hebben ze recht erop
pi_97680716
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 23:32 schreef michaelmoore het volgende:
.De gewone grieken willen democratie, en hoe hebben ze recht erop
Aardig punt was ook dat de huidige houding van de Grieken, dus de gewone Griek, ook ontstaan is doordat zij in zien dat de huidige maatregelen nooit tot een betere toekomst qua staatsschuld en qua economie gaan leiden (in het huidige plan zit volgens Nieuwsuur een begrotingsombuiging van 13 % in één jaar :D ). Juist doordat er geen concreet en tevens haalbaar toekomstdoel is zijn mensen nauwelijks geneigd een forse terugval te accepteren.

Het IMF en de EU moeten zich eens goed achter de oren krabben waar ze nou werkelijk mee bezig zijn, zij moeten de realiteit onder ogen gaan zien, het bancaire systeem is zo rot als het maar kan, en niet vasthouden aan hun domme politieke ideaaltjes waar iedereen buiten Brussel het liefst de open haard mee aanmaakt. Politieke ideaaltjes die nog eens aangewakkerd worden door een enorme angst voor alles wat maar met een echte oplossing te maken heeft, het afboeken van schulden die toch nooit meer terugbetaald worden en het bancair systeem saneren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:26 schreef michaelmoore het volgende:
De gewone grieken draaien op voor de malversaties van de EU samen met de rijke grieken
Juistem, Tinbergen zei niet voor niets, "Van de verdeling komt de winst." Het is de individuele welvaartsverdeling die er toe doet. Het is dus ook eigenlijk onzin om van 'de Grieken' te spreken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bolkesteijn op 03-06-2011 23:50:29 ]
  zaterdag 4 juni 2011 @ 00:00:27 #20
323876 michaelmoore
pi_97681566
Tuurlijk krijgen ze extra geld _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- , ik wist het
http://www.telegraaf.nl/d(...)w_deel_lening__.html
quote:
vr 03 jun 2011, 17:56
Griekenland krijgt nieuw deel lening
LUXEMBURG (AFN) - Het noodlijdende Griekenland krijgt nieuwe steun van EU en Internationaal Monetair Fonds (IMF). Het kan snel de volgende 12 miljard euro tegemoetzien van de lening van in totaal 110 miljard die het land vorig jaar is toegezegd.

Bovendien is er extra financiële hulp mogelijk, op voorwaarde dat de private sector op vrijwillige basis ook meedoet. _O_

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 04-06-2011 07:01:13 ]
pi_97682885
Lenen om de staatsschuld terug te dringen.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 07:24:10 #22
323876 michaelmoore
pi_97688581
quote:
r 03 jun 2011, 10:28
Kredietwaardigheid Griekse banken omlaag

ATHENE (AFN) - Kredietbeoordelingsbureau Moody's heeft vrijdag de kredietwaardigheid
van acht Griekse banken verlaagd. -O-
Eerder deze week stelde Moody's ook al de kredietwaardigheid van Grieks schuldenpapier scherp naar beneden bij.

Het gaat onder meer om de banken National Bank of Greece, Piraeus Bank en Alpha Bank.
De Griekse banken kunnen het nu internationaal wel schudden, ze zijn dood
Dit is een soort Griekse Lakeman actie
  zaterdag 4 juni 2011 @ 08:01:05 #23
37248 BertV
Klei indiaan
pi_97688655
Alleen gaat het bij Moody's om een externe partij, het land met de mega-schulden.

:o
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_97688892
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 00:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
Lenen om de staatsschuld terug te dringen.
dat is bijna hetzelfde als fucking for virginity
pi_97689827
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 16:14 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

De directe blootstelling van Nederland aan Griekse, Ierse en Portugese ellende valt wel mee. Het wordt echter een ander verhaal als Spanje ook begint te wankelen:
[ afbeelding ]
Bron: Wall Street Journal

Erg nieuw is het grafiekje overigens niet, maar ik kan me niet voorstellen dat de situatie veel veranderd is.
Is wel een leuk grafiekje voor de PVV-crowd, die maar niet kan begrijpen dat Nederland tot over de nek in de shit zit als de boel echt begint te schuiven.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 11:18:44 #26
323876 michaelmoore
pi_97690717
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 10:32 schreef HiZ het volgende:

[..]

Is wel een leuk grafiekje voor de PVV-crowd, die maar niet kan begrijpen dat Nederland tot over de nek in de shit zit als de boel echt begint te schuiven.
De ECB moet zich druk maken om landen die wel te reden zijn, Griekenland kan niet eens de rente van de huidige schulden betalen laat staan ooit aflossen
pi_97691821
Alle gekkigheid op een stokje. Hoe lang kan Griekenland nog overleven met die 12 miljard extra? Het schijnt dat ze nu nog "budget" hebben voor twee maanden, anders kunnen de ambtenaren niet worden betaald. Die 12 miljard, hoe lang gaan ze het daarmee redden dan?
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 4 juni 2011 @ 12:15:11 #28
323876 michaelmoore
pi_97692141
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 12:03 schreef Mutant01 het volgende:
Alle gekkigheid op een stokje. Hoe lang kan Griekenland nog overleven met die 12 miljard extra? Het schijnt dat ze nu nog "budget" hebben voor twee maanden, anders kunnen de ambtenaren niet worden betaald. Die 12 miljard, hoe lang gaan ze het daarmee redden dan?
men zegt tot 2014 maar het zal wel rap eerder zijn en dan ???
pi_97693284
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 12:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

men zegt tot 2014 maar het zal wel rap eerder zijn en dan ???
Dan gooit europa er nog wat miljarden tegen aan. Dat is toch wel voorspelbaar. ;)
pi_97696064
quote:
Griekenland is pas weer financieel gezond als de totale schuld niet meer dan zestig procent van het bnp, het nationale inkomen bedraagt. Dat is een Europese afspraak. Om dat te bereiken, zou het land de komende twintig jaar een begrotingsoverschot moeten hebben van 3.6 procent. Van 9,6 % tekort naar een overschot van 3,6 % is een ombuiging van 13,2 procent.
Jongens en meisjes in Brussel, stop er toch mee het wordt helemaal niks meer, dit is echt onbegonnen werk. Wil je op die staatsschuld/BNP verhouding van 60 % uitkomen dan is dus een ombuiging van 13,2 % in één jaar en een daarna een begrotingsoverschot van 3,6 % over de komende 20 jaar nodig, waarbij er dan nog vanuit gegaan wordt dat het BNP op hetzelfde niveau blijft bij zulke radicale bezuinigingen. Het mes snijdt aan twee kanten, de EU dringt Griekenland nieuwe schulden op, en de bezuinigingen doen het BNP krimpen.
pi_97708313
En daar gaan we al , weer 100 miljard naar griekenland.....

Neue Griechenland-Hilfe kostet über hundert Milliarden Euro

http://www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/0,1518,766645,00.html
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:53:19 #32
323876 michaelmoore
pi_97709399
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 20:26 schreef edwinh het volgende:

pi_97710302
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:29 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Jongens en meisjes in Brussel, stop er toch mee het wordt helemaal niks meer, dit is echt onbegonnen werk. Wil je op die staatsschuld/BNP verhouding van 60 % uitkomen dan is dus een ombuiging van 13,2 % in één jaar en een daarna een begrotingsoverschot van 3,6 % over de komende 20 jaar nodig, waarbij er dan nog vanuit gegaan wordt dat het BNP op hetzelfde niveau blijft bij zulke radicale bezuinigingen. Het mes snijdt aan twee kanten, de EU dringt Griekenland nieuwe schulden op, en de bezuinigingen doen het BNP krimpen.
Schuld deels kwijtschelden is dan de enige optie. En dat gaat pijn doen. We krijgen weer wankelende banken en verzekeraars, pensioenen zullen op lucht gebaseerd blijken te zijn, etc.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:18:34 #34
323876 michaelmoore
pi_97710588
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:12 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Schuld deels kwijtschelden is dan de enige optie. En dat gaat pijn doen. We krijgen weer wankelende banken en verzekeraars, pensioenen zullen op lucht gebaseerd blijken te zijn, etc.
Bij wankelende banken begint iedere politicus te huilen, wankelende vissers of kruideniers zal ze worst zijn
pi_97726148
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:12 schreef lyolyrc het volgende:
Ja, er zouden maar zwakheden aan het licht komen, en die moet je dan ook nog repareren. Dat zou te ver gaan, straks wordt de politiek nog nuttig. :o

Leuke vlag trouwens mm.
pi_97726289
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 20:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
hoax pic!!

Ik zie geen bier :P
  zondag 5 juni 2011 @ 17:27:16 #37
108913 Godshand
guide4you
pi_97744292
Waarom is de Euro verlaten voor Griekenland geen optie? Er worden nu maatregelen doorgedrukt waar de bevolking niet echt aan mee wil werken (zie de groeiende protesten). Zonder medewerking van de bevolking kosten de bezuinigingen denk ik uiteindelijk meer dan ze oplevert.

Als de Grieken uit de Euro gaan, kunnen ze op hun tempo hun financien op orde houden en eventueel later weer bijtreden.

Ik geloof niet zo in een bankrun als de Drachme herintroduceert wordt. Ook een kwestie om door de Griekse Minister van Financien dan gewoon een nieuwe koers in te stellen voor de nieuwe Drachme.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 5 juni 2011 @ 17:30:12 #38
323876 michaelmoore
pi_97744406
quote:
5s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:27 schreef Godshand het volgende:
Waarom is de Euro verlaten voor Griekenland geen optie? Er worden nu maatregelen doorgedrukt waar de bevolking niet echt aan mee wil werken (zie de groeiende protesten). Zonder medewerking van de bevolking kosten de bezuinigingen denk ik uiteindelijk meer dan ze oplevert.

Als de Grieken uit de Euro gaan, kunnen ze op hun tempo hun financien op orde houden en eventueel later weer bijtreden.

Ik geloof niet zo in een bankrun als de Drachme herintroduceert wordt. Ook een kwestie om door de Griekse Minister van Financien dan gewoon een nieuwe koers in te stellen voor de nieuwe Drachme.
En als men de drachme heeft kan Griekenland weer goedkoop worden, het is daar nu vreselijk duur geworden
Ze rijden daar nu allemaal rond Mercedessen en BMW's die ze eigenlijk helemaal niet kunnen betalen

Een devaluatie van een Drachme van pariteit euro naar -30% zou geweldig zijn en dit land weer een boost geven
pi_97746629
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Bij wankelende banken begint iedere politicus te huilen, wankelende vissers of kruideniers zal ze worst zijn
quote:
10s.gif Op zondag 5 juni 2011 03:48 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, er zouden maar zwakheden aan het licht komen, en die moet je dan ook nog repareren. Dat zou te ver gaan, straks wordt de politiek nog nuttig. :o

Leuke vlag trouwens mm.
Nederlandse politici gaan huilen als door afschrijvingen de pensioenen opeens toch niet zo waardevast blijken te zijn als men dacht. Dan buitelen namelijk de babyboomers over elkaar heen van woede.

Vooralsnog zal er wel niet veel gebeuren. Wellink zei in Buitenhof dat men eerst de lopende tekorten van Griekenland wil wegwerken, voordat men gaat herstructureren.
  zondag 5 juni 2011 @ 20:42:24 #40
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_97755146
Wie heeft een overzicht van de totale tot nu toe ontvangen leningen door Griekenland? Door vele berichtgevingen ben ik de tel kwijt geraakt..
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  zondag 5 juni 2011 @ 20:50:51 #41
323876 michaelmoore
pi_97755733
quote:
5s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:42 schreef Montelly het volgende:
Wie heeft een overzicht van de totale tot nu toe ontvangen leningen door Griekenland? Door vele berichtgevingen ben ik de tel kwijt geraakt..
De meeste leningen zijn vanaf 2005 via Goldman Sachs gelopen, om zo de EU om de tuin te leiden, alsof het geen staatsleningen waren maar normaal geldverkeer, GS ontving hiervoor een hele dikke beloning om de EU te belazeren.

Dus ik denk dat niemand het precies weet , maar wel hebben ze 350 miljard aan staatsschuld naast de gigantische pensioenverplichtingen, dus ze komen er echt niet meer uit
  zondag 5 juni 2011 @ 21:10:25 #42
37248 BertV
Klei indiaan
pi_97757141
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 20:26 schreef edwinh het volgende:

meanwhile in the EU

quote:
5s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:42 schreef Montelly het volgende:
Het gaat het gros toch al boven de pet, niet te bevatten en slim om nogmaals datzelfde bedrag te gebruiken. Wat een farce. Fysiek goud kopers zijn zo gek nog niet.
  maandag 6 juni 2011 @ 08:30:44 #43
324665 meth77
to do or not to do
pi_97775074
quote:
zo 05 jun 2011, 21:27
Grote Griekse betoging tegen politici
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=buitenland
ATHENE - Ruim 50.000 Grieken hebben zondagavond betoogd tegen politici, bankiers en belastingontduikers. „Dieven, oplichters, bankiers”, stond op een spandoek op het centrale Syntagmaplein in Athene
.
  maandag 6 juni 2011 @ 08:38:56 #44
37248 BertV
Klei indiaan
pi_97775182
Ik doe niet mee met de Telegraaf.
Het beschimpen van de Grieken is gewoon makkelijk scoren bij de SBS6 lezers.

De financiële wereld het zo ver heeft laten komen. Zij lopen nu als toetje ook nog weg met de financiële injecties na het incasseren van de hoge rentes door het hoge risico.

quote:
Veel Grieken vinden dat de grens van de bezuinigingen is bereikt.
Dat klinkt natuurlijk zwak en grappig maar ik moet het nog zien wat hier gebeurd als er verhoudingsgewijs zo bezuinigd wordt.
  maandag 6 juni 2011 @ 11:31:48 #45
324665 meth77
to do or not to do
pi_97779129
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
quote:
ma 06 jun 2011, 11:27 | 0 reacties
Miljoenen naar dode Grieken

Athene - Er zijn miljoenen euro's uitgekeerd voor de pensioenen van dode Grieken.

Louka Katseli van het ministerie van Arbeid in Griekenland maakte maandag bekend dat de fout 16 miljoen euro per jaar heeft gekost. De regering heeft persoonsgegevens niet goed bijgehouden waardoor familie van 4500 ambtenaren, die al overleden zijn, nog steeds pensioengeld ontvangen. Ook geven veel familieleden een overlijden niet door.

De Griekse overheid heeft een diepgravend onderzoek beloofd. Zo zijn er volgens de boekhouding opmerkelijk veel oud-ambtenaren van over de honderd jaar oud die nog steeds pensioen ontvangen.
_O- _O- _O_
  maandag 6 juni 2011 @ 11:43:24 #46
37248 BertV
Klei indiaan
pi_97779475

Iedereen kan op z'n klompen aanvoelen dat dit wel een juiste inschatting van de verdeling van de corruptie is.
pi_97779491
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 08:38 schreef BertV het volgende:
Ik doe niet mee met de Telegraaf.
Het beschimpen van de Grieken is gewoon makkelijk scoren bij de SBS6 lezers.

De financiële wereld het zo ver heeft laten komen. Zij lopen nu als toetje ook nog weg met de financiële injecties na het incasseren van de hoge rentes door het hoge risico.

[..]

Dat klinkt natuurlijk zwak en grappig maar ik moet het nog zien wat hier gebeurd als er verhoudingsgewijs zo bezuinigd wordt.
Yup, Nederland had het bij de verkiezingen over het bezuinigen van 15-18 miljard in vijf jaar tijd.

Ierland heeft het over het bezuinigen van een vergelijkbare bedrag in twee jaar, en dat op een bevolking van vier keer zo klein. 8x zo hard bezuinigen dus. En voor wat, zodat senior bondholders bij banken hun Ferrari niet hoeven in te ruilen voor slechts een BMW. (Populistisch gesteld, maar toch)
pi_97779522
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:43 schreef BertV het volgende:
[ afbeelding ]

Iedereen kan op z'n klompen aanvoelen dat dit wel een juiste inschatting van de verdeling van de corruptie is.
IJsland is aardig geel daar. Die banken zijn niet zomaar te groot geworden.
  maandag 6 juni 2011 @ 11:57:32 #49
37248 BertV
Klei indiaan
pi_97779936
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:44 schreef de_ier het volgende:

[..]

IJsland is aardig geel daar. Die banken zijn niet zomaar te groot geworden.
http://nieuws-uitgelicht.(...)isis-in-ijsland.html

Ze waren niet corrupter bezig waren dan de rest van de financiële wereld, maar dat bedoelde je vast niet. Vlak NL niet uit met een te grote bankwereld in vergelijking met de reële economie.
pi_97782187
Nou ja, er was gebrek aan toezicht. Maar gebrek aan toezicht is vaak niet toevallig...
pi_97782703
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:05 schreef de_ier het volgende:
Nou ja, er was gebrek aan toezicht. Maar gebrek aan toezicht is vaak niet toevallig...
Gebrek aan toezicht ontstaat doordat de overheid aan hetzelfde marktfalen onderhevig is (zoals niet in de toekomst kunnen, informatie verkeerd beoordelen, opportunisme) als de partijen waarop zij toezicht moet houden. Wat te denken van de houding van Frankrijk, die willen dat Basel III als maximumeis (in plaats van een minimumeis) gaat gelden omdat er in een Frankrijk anders een aantal bankverzekeraars hard getroffen worden. Daarom zie ik ook niet zoveel in verbeterd toezicht, natuurlijk kan er het een en ander verbeterd worden aan toezicht op de bancaire sector, maar daarmee zal de sector niet stabiel worden.
pi_97783239
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:43 schreef BertV het volgende:
[ afbeelding ]

Zo heel veel zeggen dit soort statistieken niet, want het zijn puur subjectieve schattingen van 'experts'. Niet zo gek dus dat je 'op je klompen kan aanvoelen' dat het een 'juiste' inschatting is.

Natuurlijk zal er wel een kern van waarheid in zitten. Maar ik vind het wel typisch dat landen waar men kritisch naar de overheid kijkt, zoals Duitsland en Tsjechië, vaak als relatief corrupt worden beschouwd en landen waar grof geld verdiend wordt, zoals Singapore, Qatar en Dubai, juist niet.
  maandag 6 juni 2011 @ 13:38:49 #53
324665 meth77
to do or not to do
pi_97783269
De ECB gaat ons geld over de balk gooien, maar ze willen wel even benadrukken dat ze dat doen voor ons eigen bestwil
http://www.telegraaf.nl/d(...)kland_is_duur__.html
De oplichter wordt beloond en zo hoort het
quote:
ma 06 jun 2011, 13:08
ECB: herstructurering Griekenland is duur

BERLIJN (AFN) - Een herstructurering van de schulden van Griekenland zou een zware wissel trekken op de portemonnee van Europese belastingbetalers. Dat zei bestuurder Lorenzo Bini Smaghi van de Europese Centrale Bank (ECB) maandag. Bini Smaghi legde opnieuw de argumenten van de ECB tegen een herstructurering van de Griekse schulden op tafel.

Volgens Smaghi is het een misverstand te denken dat als de private financiële sector gedwongen wordt mee te betalen aan Griekenland, wat bij een herstructurering het geval zou zijn, dat gunstig is voor de belastingbetaler. Volgens een rapport zou Duitsland er zeker 40 miljard euro bij inschieten als de Griekse schulden zouden worden aangepast.
  maandag 6 juni 2011 @ 13:42:27 #54
324665 meth77
to do or not to do
pi_97783399
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Zo heel veel zeggen dit soort statistieken niet, want het zijn puur subjectieve schattingen van 'experts'. Niet zo gek dus dat je 'op je klompen kan aanvoelen' dat het een 'juiste' inschatting is.

Natuurlijk zal er wel een kern van waarheid in zitten. Maar ik vind het wel typisch dat landen waar men kritisch naar de overheid kijkt, zoals Duitsland en Tsjechië, vaak als relatief corrupt worden beschouwd en landen waar grof geld verdiend wordt, zoals Singapore, Qatar en Dubai, juist niet.
Probeer daar eens iemand van corruptie te beschuldigen ;)
Tuurlijk komt daar meer corruptie voor maar het heeft geen zin om dat te zeggen, anderzijds zijn ze daar ook niet kinderachtig met straffen
pi_97785779
Op dit moment een LIVE debat op rtlz met Nout Wellink, Willem Buiter, Sweder van Wijnbergen en Arnoud Boot onder leiding van PvdA'er Plasterk.
http://www.rtl.nl/compone(...)of-nog-te-redden.xml

Wat ik tot nu toe ervan gezien heb is werkelijk ontluisterend. Faalhaasjes als Wellink die mede-oldboys als Buiter verwijten er geen verstand van te hebben. Wat een farce. En deze lieden moeten ons door de crisis leiden? :|W

Afijn, hoe je het ook wendt of keert, het is allang beklonken dat wij voor Griekenland gaan betalen, en veel ook. Zoveel is me wel duidelijk geworden.
pi_97786420
LOL het hoge woord is eruit: we zijn gewoon keihard geflest door onze eigen bankiers en politici, doordat al die noodfondsen helemaal achteraan sluiten als Griekenland default.

Wat een giller. Wat half Nederland al riep, maar wat als "onderbuikgevoelens" werd afgeschilderd, blijkt wederom 100% waar te zijn.
pi_97786677
En Noutje Wellink begrijp het niet meer. Ach, dat zijn we wel van hem gewend. :')
pi_97788306
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:54 schreef bbwgirliegirl het volgende:
LOL het hoge woord is eruit: we zijn gewoon keihard geflest door onze eigen bankiers en politici, doordat al die noodfondsen helemaal achteraan sluiten als Griekenland default.

Wat een giller. Wat half Nederland al riep, maar wat als "onderbuikgevoelens" werd afgeschilderd, blijkt wederom 100% waar te zijn.
Dat kon natuurlijk iedereen op zijn klompen aanvoelen. De leningen die Griekenland nou krijgt worden gewoon gebruikt om de bankensector te kunnen terugbetalen zodat die zo weinig mogelijk worden blootgesteld aan de herstructurering. De uiteindelijke rekening komt dus weer netjes bij de Europese belastingbetaler (of moet ik zeggen Noord Europese belasting betaler).
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_97790840
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:43 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat kon natuurlijk iedereen op zijn klompen aanvoelen. De leningen die Griekenland nou krijgt worden gewoon gebruikt om de bankensector te kunnen terugbetalen zodat die zo weinig mogelijk worden blootgesteld aan de herstructurering. De uiteindelijke rekening komt dus weer netjes bij de Europese belastingbetaler (of moet ik zeggen Noord Europese belasting betaler).
Rekening?

Het zijn LENINGEN, dus ik verwacht toch wel rente van de Grieken terug te krijgen...
pi_97791055
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:32 schreef Godshand het volgende:

[..]

Rekening?

Het zijn LENINGEN, dus ik verwacht toch wel rente van de Grieken terug te krijgen...
Hahahahaha _O- _O- , mensen die echt geloven dat we het gehele bedrag terug gaan krijgen. En dan heb ik het helemaal niet over de rente. Al zouden de Grieken ons met alle plezier willen terug betalen (waar ik ook aan twijfel) dan nog is het gewoon onmogelijk dat we het hele bedrag terug gaan zien, ondanks alle mooie praatjes van politici
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_97791311
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:36 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hahahahaha _O- _O- , mensen die echt geloven dat we het gehele bedrag terug gaan krijgen. En dan heb ik het helemaal niet over de rente. Al zouden de Grieken ons met alle plezier willen terug betalen (waar ik ook aan twijfel) dan nog is het gewoon onmogelijk dat we het hele bedrag terug gaan zien, ondanks alle mooie praatjes van politici
Waarom noemen ze het dan leningen? Geef het geld dan meteen weg, of beter nog, gooi het in een bodemloze put, zelfde effect als aan Griekenland geven volgens mij :')
pi_97791880
quote:
5s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:42 schreef Godshand het volgende:

[..]

Waarom noemen ze het dan leningen? Geef het geld dan meteen weg, of beter nog, gooi het in een bodemloze put, zelfde effect als aan Griekenland geven volgens mij :')
:') , omdat we met zijn allen net doen of het leningen zijn.
Dat verkoopt iets makkelijker naar de Europese burger als dat ze zeggen: Griekenland heeft met behulp van banken zich een weg in de euro kunnen liegen. Maar omdat de Spaanse en Italiaanse economieën in grote problemen komen als we Griekenland nu laten vallen moeten we wel geld doneren, dan kan Griekenland dat geld terug geven aan de banken. Op die manier kunnen de bankdirecteuren volgend jaar weer mooie resultaten presenteren en hun bonus kunnen innen en ja, de Europese belastingbetaler zit met een failliet land wat zal moeten herstructureren omdat het de rente over de leningen bij Europa en het IMF al niet eens kan terug betalen.
pi_97792682
quote:
5s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:42 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dan doen we nou toch ook? :?

Ik snap je punt niet helemaal. Of dacht je werkelijk dat omdat onze landelijke politici en andere "toppers" dit leningen noemden, wij daar ooit de vruchten van gaan plukken? Vergeet het maar, we worden gewoon goed verneukt door de gevestigde orde. Door al die liegende en om zich heen graaiende lieden die het meeste baat hebben bij handhaving van de status quo. Niks meer en niks minder.
  maandag 6 juni 2011 @ 22:49:55 #64
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97815698
quote:
Papandreou zinspeelt op referendum

De Griekse premier Panpandreou heeft gezinspeeld op een referendum over verdere bezuinigingen. Hij heeft er bij het kabinet op aangedrongen om zo'n referendum wettelijk mogelijk te maken.

Griekenland moet in eerste instantie al 78 miljard euro besparen om voor nog meer steun van de Europese Unie en het IMF in aanmerking te komen. Veel Grieken zien niets in verdere bezuinigingen en belastingverhogingen;gisteren waren in Athene 60.000 demonstranten op de been.

Papandreou benadrukte dat het overleg met internationale geldschieters over nieuwe bezuinigingsmaatregelen nog niet is afgerond.

Zullen we onze rekeningen gaan betalen of niet? Hmmmm...... moeilijk hoor. Laten we er een referendum over gaan houden. _O-
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_97815769
quote:
9s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:41 schreef bbwgirliegirl het volgende:
Op dit moment een LIVE debat op rtlz met Nout Wellink, Willem Buiter, Sweder van Wijnbergen en Arnoud Boot onder leiding van PvdA'er Plasterk.
http://www.rtl.nl/compone(...)of-nog-te-redden.xml

Wat ik tot nu toe ervan gezien heb is werkelijk ontluisterend. Faalhaasjes als Wellink die mede-oldboys als Buiter verwijten er geen verstand van te hebben. Wat een farce. En deze lieden moeten ons door de crisis leiden? :|W

Afijn, hoe je het ook wendt of keert, het is allang beklonken dat wij voor Griekenland gaan betalen, en veel ook. Zoveel is me wel duidelijk geworden.
Wat een "debat" zeg, beetje slap geouwehoer met een microfoon die het half doet...

Ze hadden beter Kees de Kort erbij kunnen halen.
  maandag 6 juni 2011 @ 22:53:20 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97815993
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:43 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Linksom of rechtsom zou die rekening toch wel daar terecht zijn gekomen. Wat dat betreft moeten we ons geen illusies maken.
Het 'allerergste' wat gebeurd is, is dat er gewoon gefraudeerd is met getallen door een staat. Maar ja, hoe straf je een staat? Dat gaat eigenlijk niet.
The End Times are wild
  maandag 6 juni 2011 @ 22:55:22 #67
37248 BertV
Klei indiaan
pi_97816156
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 22:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het 'allerergste' wat gebeurd is, is dat er gewoon gefraudeerd is met getallen door een staat. Maar ja, hoe straf je een staat? Dat gaat eigenlijk niet.

Dat gaat best, alleen heeft het gros het hier nog veel te goed.
  maandag 6 juni 2011 @ 23:01:28 #68
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_97816639
quote:
10s.gif Op maandag 6 juni 2011 22:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zullen we onze rekeningen gaan betalen of niet? Hmmmm...... moeilijk hoor. Laten we er een referendum over gaan houden. _O-
Ben benieuwd hoe de referendumvraag wordt geformuleerd als 't referendum er daadwerkelijk van komt. Iets van kiezen tussen "Bezuinigen en de euro houden" en "Defaulten en terug naar de drachme"?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_97817522
quote:

[..]

_O-

De volgende keer als ik weer eens een dikke rekening heb, zal ik het ook vragen aan m'n kinderen.
pi_97817661
quote:

[..]

Een IJslandje doen heet dat in het jargon.
pi_97817778
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 23:14 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Een IJslandje doen heet dat in het jargon.
En terecht natuurlijk.
pi_97825655
Dit gaat nog een heel lange zit worden ben ik bang.
"Ambition is the last refuge of failure." ~ Oscar Wilde
  dinsdag 7 juni 2011 @ 08:56:03 #73
324665 meth77
to do or not to do
pi_97828695
quote:
di 07 jun 2011, 07:51
'Grieken bedreigden Juncker met de dood'

STRAATSBURG - Boze Grieken hebben de Luxemburgse premier Jean-Claude Juncker, voorzitter van de eurozone, per brief met de dood bedreigd.
Dat zei Juncker maandagavond in het Europees Parlement in Straatsburg.

Het noodlijdende Griekenland krijgt een miljardenlening van de Europese Unie en het Internationaal Monetair Fonds. Het gaat in totaal om een bedrag van 110 miljard euro, dat in delen wordt uitgekeerd. In ruil voor het geld moet Athene fors bezuinigen,
pi_97829730
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 22:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Linksom of rechtsom zou die rekening toch wel daar terecht zijn gekomen. Wat dat betreft moeten we ons geen illusies maken.
Ik maak mij ook geen illusies dat dat geld straks gewoon pleite is. Ik verbaasd mij wel dat er mensen zijn die blijkbaar nog geloven dat Griekenland ooit in staat zal zijn zijn verplichtingen na te komen. Met zo'n schuldenberg kan iedereen toch aanvoelen dat zoiets eigenlijk onmogelijk is.

Een staat kunnen we niet straffen, maar GS die de boekhoudtrucjes heeft gefaciliteerd zouden we als eerste moeten uitsluiten van de Europese markt
pi_97830163
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 09:48 schreef Boris_Karloff het volgende:

Een staat kunnen we niet straffen, maar GS die de boekhoudtrucjes heeft gefaciliteerd zouden we als eerste moeten uitsluiten van de Europese markt
Zouden we oo niet kunnen proberen om GS erg foute posities in te laten nemen en dan de boel te laten klappen. :P
pi_97830236
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 10:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zouden we oo niet kunnen proberen om GS erg foute posities in te laten nemen en dan de boel te laten klappen. :P
Het trieste van het hele verhaal is dat ongeacht wat er gebeurt, de enigen die er uiteindelijk weer beter van worden de banken zijn. Die kunnen dus weer lekker bonussen uitdelen. Over de ruggen van de Europese belastingbetalers en de armlastige Grieken.

Hebben ze in Franse museums niet nog enkele guillotines staan :+
pi_97830336
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 08:56 schreef meth77 het volgende:

[..]

In Griekenland hoor je wel eens over extremisten die bomaanslagen op politieagenten plegen. Het is te hopen dat ze de weg naar Brussel niet weten te vinden.
pi_97830909
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 08:56 schreef meth77 het volgende:

[..]

Ze bedreigen de verkeerde. Maar het is wel fucking grappig natuurlijk, de zichtbare aftakeling van 'het systeem'.
pi_97830956
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 10:09 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Het trieste van het hele verhaal is dat ongeacht wat er gebeurt, de enigen die er uiteindelijk weer beter van worden de banken zijn. Die kunnen dus weer lekker bonussen uitdelen. Over de ruggen van de Europese belastingbetalers en de armlastige Grieken.

Hebben ze in Franse museums niet nog enkele guillotines staan :+
Waarom die :+ smiley?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:41:15 #80
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_97831096
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 10:34 schreef bbwgirliegirl het volgende:

[..]

Ze bedreigen de verkeerde. Maar het is wel fucking grappig natuurlijk, de zichtbare aftakeling van 'het systeem'.
Hm, weet niet of ik 'grappig' wel helemaal het juiste woord vind.. Eerder sneu hoe de bakermat van de democratie tenonder dreigt te gaan aan de klassieke valkuil van democratie, jezelf rijk stemmen ipv stemmen op verstandig langetermijnbeleid voor 't hele land.

Maar goed, daar maken niet alleen de Grieken zich schuldig aan, ze zijn alleen het snelst de pineut omdat ze het zo bont maakten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')