Gebrek aan toezicht ontstaat doordat de overheid aan hetzelfde marktfalen onderhevig is (zoals niet in de toekomst kunnen, informatie verkeerd beoordelen, opportunisme) als de partijen waarop zij toezicht moet houden. Wat te denken van de houding van Frankrijk, die willen dat Basel III als maximumeis (in plaats van een minimumeis) gaat gelden omdat er in een Frankrijk anders een aantal bankverzekeraars hard getroffen worden. Daarom zie ik ook niet zoveel in verbeterd toezicht, natuurlijk kan er het een en ander verbeterd worden aan toezicht op de bancaire sector, maar daarmee zal de sector niet stabiel worden.quote:Op maandag 6 juni 2011 13:05 schreef de_ier het volgende:
Nou ja, er was gebrek aan toezicht. Maar gebrek aan toezicht is vaak niet toevallig...
Zo heel veel zeggen dit soort statistieken niet, want het zijn puur subjectieve schattingen van 'experts'. Niet zo gek dus dat je 'op je klompen kan aanvoelen' dat het een 'juiste' inschatting is.quote:Op maandag 6 juni 2011 11:43 schreef BertV het volgende:
[ afbeelding ]
Iedereen kan op z'n klompen aanvoelen dat dit wel een juiste inschatting van de verdeling van de corruptie is.
quote:ma 06 jun 2011, 13:08
ECB: herstructurering Griekenland is duur
BERLIJN (AFN) - Een herstructurering van de schulden van Griekenland zou een zware wissel trekken op de portemonnee van Europese belastingbetalers. Dat zei bestuurder Lorenzo Bini Smaghi van de Europese Centrale Bank (ECB) maandag. Bini Smaghi legde opnieuw de argumenten van de ECB tegen een herstructurering van de Griekse schulden op tafel.
Volgens Smaghi is het een misverstand te denken dat als de private financiële sector gedwongen wordt mee te betalen aan Griekenland, wat bij een herstructurering het geval zou zijn, dat gunstig is voor de belastingbetaler. Volgens een rapport zou Duitsland er zeker 40 miljard euro bij inschieten als de Griekse schulden zouden worden aangepast.
Probeer daar eens iemand van corruptie te beschuldigenquote:Op maandag 6 juni 2011 13:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Zo heel veel zeggen dit soort statistieken niet, want het zijn puur subjectieve schattingen van 'experts'. Niet zo gek dus dat je 'op je klompen kan aanvoelen' dat het een 'juiste' inschatting is.
Natuurlijk zal er wel een kern van waarheid in zitten. Maar ik vind het wel typisch dat landen waar men kritisch naar de overheid kijkt, zoals Duitsland en Tsjechië, vaak als relatief corrupt worden beschouwd en landen waar grof geld verdiend wordt, zoals Singapore, Qatar en Dubai, juist niet.
Dat kon natuurlijk iedereen op zijn klompen aanvoelen. De leningen die Griekenland nou krijgt worden gewoon gebruikt om de bankensector te kunnen terugbetalen zodat die zo weinig mogelijk worden blootgesteld aan de herstructurering. De uiteindelijke rekening komt dus weer netjes bij de Europese belastingbetaler (of moet ik zeggen Noord Europese belasting betaler).quote:Op maandag 6 juni 2011 14:54 schreef bbwgirliegirl het volgende:
LOL het hoge woord is eruit: we zijn gewoon keihard geflest door onze eigen bankiers en politici, doordat al die noodfondsen helemaal achteraan sluiten als Griekenland default.
Wat een giller. Wat half Nederland al riep, maar wat als "onderbuikgevoelens" werd afgeschilderd, blijkt wederom 100% waar te zijn.
Rekening?quote:Op maandag 6 juni 2011 15:43 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat kon natuurlijk iedereen op zijn klompen aanvoelen. De leningen die Griekenland nou krijgt worden gewoon gebruikt om de bankensector te kunnen terugbetalen zodat die zo weinig mogelijk worden blootgesteld aan de herstructurering. De uiteindelijke rekening komt dus weer netjes bij de Europese belastingbetaler (of moet ik zeggen Noord Europese belasting betaler).
Hahahahahaquote:Op maandag 6 juni 2011 16:32 schreef Godshand het volgende:
[..]
Rekening?
Het zijn LENINGEN, dus ik verwacht toch wel rente van de Grieken terug te krijgen...
Waarom noemen ze het dan leningen? Geef het geld dan meteen weg, of beter nog, gooi het in een bodemloze put, zelfde effect als aan Griekenland geven volgens mijquote:Op maandag 6 juni 2011 16:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hahahahaha![]()
, mensen die echt geloven dat we het gehele bedrag terug gaan krijgen. En dan heb ik het helemaal niet over de rente. Al zouden de Grieken ons met alle plezier willen terug betalen (waar ik ook aan twijfel) dan nog is het gewoon onmogelijk dat we het hele bedrag terug gaan zien, ondanks alle mooie praatjes van politici
quote:Op maandag 6 juni 2011 16:42 schreef Godshand het volgende:
[..]
Waarom noemen ze het dan leningen? Geef het geld dan meteen weg, of beter nog, gooi het in een bodemloze put, zelfde effect als aan Griekenland geven volgens mij
Dan doen we nou toch ook?quote:Op maandag 6 juni 2011 16:42 schreef Godshand het volgende:
[..]
Waarom noemen ze het dan leningen? Geef het geld dan meteen weg, of beter nog, gooi het in een bodemloze put, zelfde effect als aan Griekenland geven volgens mij
Zullen we onze rekeningen gaan betalen of niet? Hmmmm...... moeilijk hoor. Laten we er een referendum over gaan houden.quote:Papandreou zinspeelt op referendum
De Griekse premier Panpandreou heeft gezinspeeld op een referendum over verdere bezuinigingen. Hij heeft er bij het kabinet op aangedrongen om zo'n referendum wettelijk mogelijk te maken.
Griekenland moet in eerste instantie al 78 miljard euro besparen om voor nog meer steun van de Europese Unie en het IMF in aanmerking te komen. Veel Grieken zien niets in verdere bezuinigingen en belastingverhogingen;gisteren waren in Athene 60.000 demonstranten op de been.
Papandreou benadrukte dat het overleg met internationale geldschieters over nieuwe bezuinigingsmaatregelen nog niet is afgerond.
Wat een "debat" zeg, beetje slap geouwehoer met een microfoon die het half doet...quote:Op maandag 6 juni 2011 14:41 schreef bbwgirliegirl het volgende:
Op dit moment een LIVE debat op rtlz met Nout Wellink, Willem Buiter, Sweder van Wijnbergen en Arnoud Boot onder leiding van PvdA'er Plasterk.
http://www.rtl.nl/compone(...)of-nog-te-redden.xml
Wat ik tot nu toe ervan gezien heb is werkelijk ontluisterend. Faalhaasjes als Wellink die mede-oldboys als Buiter verwijten er geen verstand van te hebben. Wat een farce. En deze lieden moeten ons door de crisis leiden?![]()
Afijn, hoe je het ook wendt of keert, het is allang beklonken dat wij voor Griekenland gaan betalen, en veel ook. Zoveel is me wel duidelijk geworden.
Linksom of rechtsom zou die rekening toch wel daar terecht zijn gekomen. Wat dat betreft moeten we ons geen illusies maken.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:43 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat kon natuurlijk iedereen op zijn klompen aanvoelen. De leningen die Griekenland nou krijgt worden gewoon gebruikt om de bankensector te kunnen terugbetalen zodat die zo weinig mogelijk worden blootgesteld aan de herstructurering. De uiteindelijke rekening komt dus weer netjes bij de Europese belastingbetaler (of moet ik zeggen Noord Europese belasting betaler).
quote:Op maandag 6 juni 2011 22:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het 'allerergste' wat gebeurd is, is dat er gewoon gefraudeerd is met getallen door een staat. Maar ja, hoe straf je een staat? Dat gaat eigenlijk niet.
Ben benieuwd hoe de referendumvraag wordt geformuleerd als 't referendum er daadwerkelijk van komt. Iets van kiezen tussen "Bezuinigen en de euro houden" en "Defaulten en terug naar de drachme"?quote:Op maandag 6 juni 2011 22:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zullen we onze rekeningen gaan betalen of niet? Hmmmm...... moeilijk hoor. Laten we er een referendum over gaan houden.
quote:Op maandag 6 juni 2011 22:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zullen we onze rekeningen gaan betalen of niet? Hmmmm...... moeilijk hoor. Laten we er een referendum over gaan houden.
Een IJslandje doen heet dat in het jargon.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
En terecht natuurlijk.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Een IJslandje doen heet dat in het jargon.
quote:di 07 jun 2011, 07:51
'Grieken bedreigden Juncker met de dood'
STRAATSBURG - Boze Grieken hebben de Luxemburgse premier Jean-Claude Juncker, voorzitter van de eurozone, per brief met de dood bedreigd.
Dat zei Juncker maandagavond in het Europees Parlement in Straatsburg.
Het noodlijdende Griekenland krijgt een miljardenlening van de Europese Unie en het Internationaal Monetair Fonds. Het gaat in totaal om een bedrag van 110 miljard euro, dat in delen wordt uitgekeerd. In ruil voor het geld moet Athene fors bezuinigen,
Ik maak mij ook geen illusies dat dat geld straks gewoon pleite is. Ik verbaasd mij wel dat er mensen zijn die blijkbaar nog geloven dat Griekenland ooit in staat zal zijn zijn verplichtingen na te komen. Met zo'n schuldenberg kan iedereen toch aanvoelen dat zoiets eigenlijk onmogelijk is.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Linksom of rechtsom zou die rekening toch wel daar terecht zijn gekomen. Wat dat betreft moeten we ons geen illusies maken.
Het 'allerergste' wat gebeurd is, is dat er gewoon gefraudeerd is met getallen door een staat. Maar ja, hoe straf je een staat? Dat gaat eigenlijk niet.
Zouden we oo niet kunnen proberen om GS erg foute posities in te laten nemen en dan de boel te laten klappen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
Een staat kunnen we niet straffen, maar GS die de boekhoudtrucjes heeft gefaciliteerd zouden we als eerste moeten uitsluiten van de Europese markt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |