abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97782703
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:05 schreef de_ier het volgende:
Nou ja, er was gebrek aan toezicht. Maar gebrek aan toezicht is vaak niet toevallig...
Gebrek aan toezicht ontstaat doordat de overheid aan hetzelfde marktfalen onderhevig is (zoals niet in de toekomst kunnen, informatie verkeerd beoordelen, opportunisme) als de partijen waarop zij toezicht moet houden. Wat te denken van de houding van Frankrijk, die willen dat Basel III als maximumeis (in plaats van een minimumeis) gaat gelden omdat er in een Frankrijk anders een aantal bankverzekeraars hard getroffen worden. Daarom zie ik ook niet zoveel in verbeterd toezicht, natuurlijk kan er het een en ander verbeterd worden aan toezicht op de bancaire sector, maar daarmee zal de sector niet stabiel worden.
pi_97783239
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:43 schreef BertV het volgende:
[ afbeelding ]

Iedereen kan op z'n klompen aanvoelen dat dit wel een juiste inschatting van de verdeling van de corruptie is.
Zo heel veel zeggen dit soort statistieken niet, want het zijn puur subjectieve schattingen van 'experts'. Niet zo gek dus dat je 'op je klompen kan aanvoelen' dat het een 'juiste' inschatting is.

Natuurlijk zal er wel een kern van waarheid in zitten. Maar ik vind het wel typisch dat landen waar men kritisch naar de overheid kijkt, zoals Duitsland en Tsjechië, vaak als relatief corrupt worden beschouwd en landen waar grof geld verdiend wordt, zoals Singapore, Qatar en Dubai, juist niet.
  maandag 6 juni 2011 @ 13:38:49 #53
324665 meth77
to do or not to do
pi_97783269
De ECB gaat ons geld over de balk gooien, maar ze willen wel even benadrukken dat ze dat doen voor ons eigen bestwil
http://www.telegraaf.nl/d(...)kland_is_duur__.html
De oplichter wordt beloond en zo hoort het
quote:
ma 06 jun 2011, 13:08
ECB: herstructurering Griekenland is duur

BERLIJN (AFN) - Een herstructurering van de schulden van Griekenland zou een zware wissel trekken op de portemonnee van Europese belastingbetalers. Dat zei bestuurder Lorenzo Bini Smaghi van de Europese Centrale Bank (ECB) maandag. Bini Smaghi legde opnieuw de argumenten van de ECB tegen een herstructurering van de Griekse schulden op tafel.

Volgens Smaghi is het een misverstand te denken dat als de private financiële sector gedwongen wordt mee te betalen aan Griekenland, wat bij een herstructurering het geval zou zijn, dat gunstig is voor de belastingbetaler. Volgens een rapport zou Duitsland er zeker 40 miljard euro bij inschieten als de Griekse schulden zouden worden aangepast.
  maandag 6 juni 2011 @ 13:42:27 #54
324665 meth77
to do or not to do
pi_97783399
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Zo heel veel zeggen dit soort statistieken niet, want het zijn puur subjectieve schattingen van 'experts'. Niet zo gek dus dat je 'op je klompen kan aanvoelen' dat het een 'juiste' inschatting is.

Natuurlijk zal er wel een kern van waarheid in zitten. Maar ik vind het wel typisch dat landen waar men kritisch naar de overheid kijkt, zoals Duitsland en Tsjechië, vaak als relatief corrupt worden beschouwd en landen waar grof geld verdiend wordt, zoals Singapore, Qatar en Dubai, juist niet.
Probeer daar eens iemand van corruptie te beschuldigen ;)
Tuurlijk komt daar meer corruptie voor maar het heeft geen zin om dat te zeggen, anderzijds zijn ze daar ook niet kinderachtig met straffen
pi_97785779
Op dit moment een LIVE debat op rtlz met Nout Wellink, Willem Buiter, Sweder van Wijnbergen en Arnoud Boot onder leiding van PvdA'er Plasterk.
http://www.rtl.nl/compone(...)of-nog-te-redden.xml

Wat ik tot nu toe ervan gezien heb is werkelijk ontluisterend. Faalhaasjes als Wellink die mede-oldboys als Buiter verwijten er geen verstand van te hebben. Wat een farce. En deze lieden moeten ons door de crisis leiden? :|W

Afijn, hoe je het ook wendt of keert, het is allang beklonken dat wij voor Griekenland gaan betalen, en veel ook. Zoveel is me wel duidelijk geworden.
pi_97786420
LOL het hoge woord is eruit: we zijn gewoon keihard geflest door onze eigen bankiers en politici, doordat al die noodfondsen helemaal achteraan sluiten als Griekenland default.

Wat een giller. Wat half Nederland al riep, maar wat als "onderbuikgevoelens" werd afgeschilderd, blijkt wederom 100% waar te zijn.
pi_97786677
En Noutje Wellink begrijp het niet meer. Ach, dat zijn we wel van hem gewend. :')
pi_97788306
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:54 schreef bbwgirliegirl het volgende:
LOL het hoge woord is eruit: we zijn gewoon keihard geflest door onze eigen bankiers en politici, doordat al die noodfondsen helemaal achteraan sluiten als Griekenland default.

Wat een giller. Wat half Nederland al riep, maar wat als "onderbuikgevoelens" werd afgeschilderd, blijkt wederom 100% waar te zijn.
Dat kon natuurlijk iedereen op zijn klompen aanvoelen. De leningen die Griekenland nou krijgt worden gewoon gebruikt om de bankensector te kunnen terugbetalen zodat die zo weinig mogelijk worden blootgesteld aan de herstructurering. De uiteindelijke rekening komt dus weer netjes bij de Europese belastingbetaler (of moet ik zeggen Noord Europese belasting betaler).
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_97790840
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:43 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat kon natuurlijk iedereen op zijn klompen aanvoelen. De leningen die Griekenland nou krijgt worden gewoon gebruikt om de bankensector te kunnen terugbetalen zodat die zo weinig mogelijk worden blootgesteld aan de herstructurering. De uiteindelijke rekening komt dus weer netjes bij de Europese belastingbetaler (of moet ik zeggen Noord Europese belasting betaler).
Rekening?

Het zijn LENINGEN, dus ik verwacht toch wel rente van de Grieken terug te krijgen...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_97791055
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:32 schreef Godshand het volgende:

[..]

Rekening?

Het zijn LENINGEN, dus ik verwacht toch wel rente van de Grieken terug te krijgen...
Hahahahaha _O- _O- , mensen die echt geloven dat we het gehele bedrag terug gaan krijgen. En dan heb ik het helemaal niet over de rente. Al zouden de Grieken ons met alle plezier willen terug betalen (waar ik ook aan twijfel) dan nog is het gewoon onmogelijk dat we het hele bedrag terug gaan zien, ondanks alle mooie praatjes van politici
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_97791311
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:36 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hahahahaha _O- _O- , mensen die echt geloven dat we het gehele bedrag terug gaan krijgen. En dan heb ik het helemaal niet over de rente. Al zouden de Grieken ons met alle plezier willen terug betalen (waar ik ook aan twijfel) dan nog is het gewoon onmogelijk dat we het hele bedrag terug gaan zien, ondanks alle mooie praatjes van politici
Waarom noemen ze het dan leningen? Geef het geld dan meteen weg, of beter nog, gooi het in een bodemloze put, zelfde effect als aan Griekenland geven volgens mij :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_97791880
quote:
5s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:42 schreef Godshand het volgende:

[..]

Waarom noemen ze het dan leningen? Geef het geld dan meteen weg, of beter nog, gooi het in een bodemloze put, zelfde effect als aan Griekenland geven volgens mij :')
:') , omdat we met zijn allen net doen of het leningen zijn.
Dat verkoopt iets makkelijker naar de Europese burger als dat ze zeggen: Griekenland heeft met behulp van banken zich een weg in de euro kunnen liegen. Maar omdat de Spaanse en Italiaanse economieën in grote problemen komen als we Griekenland nu laten vallen moeten we wel geld doneren, dan kan Griekenland dat geld terug geven aan de banken. Op die manier kunnen de bankdirecteuren volgend jaar weer mooie resultaten presenteren en hun bonus kunnen innen en ja, de Europese belastingbetaler zit met een failliet land wat zal moeten herstructureren omdat het de rente over de leningen bij Europa en het IMF al niet eens kan terug betalen.
pi_97792682
quote:
5s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:42 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dan doen we nou toch ook? :?

Ik snap je punt niet helemaal. Of dacht je werkelijk dat omdat onze landelijke politici en andere "toppers" dit leningen noemden, wij daar ooit de vruchten van gaan plukken? Vergeet het maar, we worden gewoon goed verneukt door de gevestigde orde. Door al die liegende en om zich heen graaiende lieden die het meeste baat hebben bij handhaving van de status quo. Niks meer en niks minder.
  maandag 6 juni 2011 @ 22:49:55 #64
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97815698
quote:
Papandreou zinspeelt op referendum

De Griekse premier Panpandreou heeft gezinspeeld op een referendum over verdere bezuinigingen. Hij heeft er bij het kabinet op aangedrongen om zo'n referendum wettelijk mogelijk te maken.

Griekenland moet in eerste instantie al 78 miljard euro besparen om voor nog meer steun van de Europese Unie en het IMF in aanmerking te komen. Veel Grieken zien niets in verdere bezuinigingen en belastingverhogingen;gisteren waren in Athene 60.000 demonstranten op de been.

Papandreou benadrukte dat het overleg met internationale geldschieters over nieuwe bezuinigingsmaatregelen nog niet is afgerond.

Zullen we onze rekeningen gaan betalen of niet? Hmmmm...... moeilijk hoor. Laten we er een referendum over gaan houden. _O-
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_97815769
quote:
9s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:41 schreef bbwgirliegirl het volgende:
Op dit moment een LIVE debat op rtlz met Nout Wellink, Willem Buiter, Sweder van Wijnbergen en Arnoud Boot onder leiding van PvdA'er Plasterk.
http://www.rtl.nl/compone(...)of-nog-te-redden.xml

Wat ik tot nu toe ervan gezien heb is werkelijk ontluisterend. Faalhaasjes als Wellink die mede-oldboys als Buiter verwijten er geen verstand van te hebben. Wat een farce. En deze lieden moeten ons door de crisis leiden? :|W

Afijn, hoe je het ook wendt of keert, het is allang beklonken dat wij voor Griekenland gaan betalen, en veel ook. Zoveel is me wel duidelijk geworden.
Wat een "debat" zeg, beetje slap geouwehoer met een microfoon die het half doet...

Ze hadden beter Kees de Kort erbij kunnen halen.
  maandag 6 juni 2011 @ 22:53:20 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97815993
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:43 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Linksom of rechtsom zou die rekening toch wel daar terecht zijn gekomen. Wat dat betreft moeten we ons geen illusies maken.
Het 'allerergste' wat gebeurd is, is dat er gewoon gefraudeerd is met getallen door een staat. Maar ja, hoe straf je een staat? Dat gaat eigenlijk niet.
The End Times are wild
  maandag 6 juni 2011 @ 22:55:22 #67
37248 BertV
Klei indiaan
pi_97816156
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 22:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het 'allerergste' wat gebeurd is, is dat er gewoon gefraudeerd is met getallen door een staat. Maar ja, hoe straf je een staat? Dat gaat eigenlijk niet.

Dat gaat best, alleen heeft het gros het hier nog veel te goed.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  maandag 6 juni 2011 @ 23:01:28 #68
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_97816639
quote:
10s.gif Op maandag 6 juni 2011 22:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zullen we onze rekeningen gaan betalen of niet? Hmmmm...... moeilijk hoor. Laten we er een referendum over gaan houden. _O-
Ben benieuwd hoe de referendumvraag wordt geformuleerd als 't referendum er daadwerkelijk van komt. Iets van kiezen tussen "Bezuinigen en de euro houden" en "Defaulten en terug naar de drachme"?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_97817522
quote:

[..]

_O-

De volgende keer als ik weer eens een dikke rekening heb, zal ik het ook vragen aan m'n kinderen.
pi_97817661
quote:

[..]

Een IJslandje doen heet dat in het jargon.
pi_97817778
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 23:14 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Een IJslandje doen heet dat in het jargon.
En terecht natuurlijk.
pi_97825655
Dit gaat nog een heel lange zit worden ben ik bang.
"Ambition is the last refuge of failure." ~ Oscar Wilde
  dinsdag 7 juni 2011 @ 08:56:03 #73
324665 meth77
to do or not to do
pi_97828695
quote:
di 07 jun 2011, 07:51
'Grieken bedreigden Juncker met de dood'

STRAATSBURG - Boze Grieken hebben de Luxemburgse premier Jean-Claude Juncker, voorzitter van de eurozone, per brief met de dood bedreigd.
Dat zei Juncker maandagavond in het Europees Parlement in Straatsburg.

Het noodlijdende Griekenland krijgt een miljardenlening van de Europese Unie en het Internationaal Monetair Fonds. Het gaat in totaal om een bedrag van 110 miljard euro, dat in delen wordt uitgekeerd. In ruil voor het geld moet Athene fors bezuinigen,
pi_97829730
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 22:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Linksom of rechtsom zou die rekening toch wel daar terecht zijn gekomen. Wat dat betreft moeten we ons geen illusies maken.
Ik maak mij ook geen illusies dat dat geld straks gewoon pleite is. Ik verbaasd mij wel dat er mensen zijn die blijkbaar nog geloven dat Griekenland ooit in staat zal zijn zijn verplichtingen na te komen. Met zo'n schuldenberg kan iedereen toch aanvoelen dat zoiets eigenlijk onmogelijk is.

Een staat kunnen we niet straffen, maar GS die de boekhoudtrucjes heeft gefaciliteerd zouden we als eerste moeten uitsluiten van de Europese markt
pi_97830163
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 09:48 schreef Boris_Karloff het volgende:

Een staat kunnen we niet straffen, maar GS die de boekhoudtrucjes heeft gefaciliteerd zouden we als eerste moeten uitsluiten van de Europese markt
Zouden we oo niet kunnen proberen om GS erg foute posities in te laten nemen en dan de boel te laten klappen. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')