Jij FOK!t vanuit je graf?quote:
4 van de 7 dagen school, 2 van de 7 werkenquote:
Thx! Heb er al een testritje mee gemaaktquote:
Ik droog 'm nooit af.quote:Op zondag 18 september 2011 11:37 schreef das_phantom het volgende:
[..]
Thx! Heb er al een testritje mee gemaakt. Nu nog een fietsgeul in de flat aanleggen zodat ik niet steeds hoef te slepen
(Heb geen berging op BG helaas)
Als jullie trouwens na een fikse regenbui thuiskomen, drogen jullie de fiets dan helemaal af of moet ie daar tegen kunnen?
Ik prefereer het om de draaiende en bewegende delen even droog te deppen. De rest droog ik niet tot nauwelijks af.quote:Op zondag 18 september 2011 11:37 schreef das_phantom het volgende:
[..]
Thx! Heb er al een testritje mee gemaakt. Nu nog een fietsgeul in de flat aanleggen zodat ik niet steeds hoef te slepen
(Heb geen berging op BG helaas)
Als jullie trouwens na een fikse regenbui thuiskomen, drogen jullie de fiets dan helemaal af of moet ie daar tegen kunnen?
Dat smeerzooi stoot ook water af he.quote:Op zondag 18 september 2011 14:00 schreef x3ro het volgende:
[..]
Ik prefereer het om de draaiende en bewegende delen even droog te deppen. De rest droog ik niet tot nauwelijks af.
Klopt, maar trekt ook troep aan, dus prefereer 't daarom droog te vegen en wanneer nodig nog wat in te vettenquote:Op zondag 18 september 2011 14:04 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
DatDie smeerzooi stoot ook water af he.
Gaan we muggenziften?quote:Op zondag 18 september 2011 14:07 schreef x3ro het volgende:
[..]
Klopt, maar trekt ook troep aan, dus prefereer 't daarom droog te vegen en wanneer nodig nog wat in te vetten
Neuhquote:
Vandaag Gewennigstocht (50 km) gedaan in Wijhe. Morgen Jaarsma-De Boer (65 km) tocht in Hengelo. Ontzettend lekker weer om te fietsen !!quote:Op donderdag 22 september 2011 17:54 schreef Moffol het volgende:
Van het weekend wordt het lekker mtb weer.
Koop dan ook een echte fietsquote:Op zondag 18 september 2011 15:05 schreef x3ro het volgende:
[..]
NeuhAlleen geen zin om binnen no-time de lagers van mijn Nicolai weer te moeten vervangen
Word een dure aangelegenheid dan
Gewoon de hogedruk gebruiken, al die onzin over lagers enzo.. Hoe lang wil je de fiets gebruiken? 100 jaar? Mijn cadex is van half jaren 90 en die heeft wat spuitjes gehad inclusief hotwax, beetje teflon daarna en 2011 rijdt nog als nieuw!quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:02 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dit is precies waar ik me deze week in wou verdiepen. Ben blij dat ik mijn hogedrukspuit nog niet uit de schuur had gehaald.
Nicolai geen echte fiets?quote:
ik hoef niets te leren over echte fabrikanten als een fiets niet tegen kan waar die voor gebouwd zou moeten zijn. Op papier hebben veel fietsen leuke specs maar in praktijk moeten die wel uitwijzen natuurlijk. Ik bekritiseer je fiets overigens niet hoor, als die voor jou voldoet is het goed genoeg, probeer nog maar eens wijs te worden uit het aanbod tegenwoordigquote:Op maandag 26 september 2011 00:21 schreef x3ro het volgende:
[..]
Nicolai geen echte fiets?Ga maar eens snel wat leren over 'echte' fabrikanten
De Nicolai kan ook best tegen een hogedrukspuit, alleen het is niet goed, voor elke fiets niet. Je kan de fiets ook best op een iets subtielere manier schoonmaken. De fiets moet er tegen kunnen, maar goed is het niet om alles onder hoge druk schoon te spuiten. Daarnaast, een Nicolai geen echte fiets noemen, ik denk dat zijn freeride/downhill Nicolai meer aankan dan elke 'normale' mountainbike.quote:Op maandag 26 september 2011 08:54 schreef kawotski het volgende:
[..]
ik hoef niets te leren over echte fabrikanten als een fiets niet tegen kan waar die voor gebouwd zou moeten zijn. Op papier hebben veel fietsen leuke specs maar in praktijk moeten die wel uitwijzen natuurlijk. Ik bekritiseer je fiets overigens niet hoor, als die voor jou voldoet is het goed genoeg, probeer nog maar eens wijs te worden uit het aanbod tegenwoordig
Het is een van de meest onverwoestbare freeride frames ooit gemaakt(op misschien een Karpiel na), dus ga je maar eens goed inlezen in hun 'praktijk ervaring', want je weet kennelijk niet dat dit toch echt een van de hoogst aangeschreven fabrikanten is. Besides that is 't normaal dat die lagers niet van hogedrukreinigers houden.quote:Op maandag 26 september 2011 08:54 schreef kawotski het volgende:
[..]
ik hoef niets te leren over echte fabrikanten als een fiets niet tegen kan waar die voor gebouwd zou moeten zijn. Op papier hebben veel fietsen leuke specs maar in praktijk moeten die wel uitwijzen natuurlijk. Ik bekritiseer je fiets overigens niet hoor, als die voor jou voldoet is het goed genoeg, probeer nog maar eens wijs te worden uit het aanbod tegenwoordig
quote:Op zondag 25 september 2011 14:09 schreef tomaat52 het volgende:
Nog ff en het is winter.Maar is pekel niet schadelijk voor bepaalde onderdelen?
Ik heb er zelf geen (zie UI), maar ik ken wel iemand die een wat oudere Remedy heeft. Die bevalt volgens mij wel goed. De Remedies komen ook altijd erg goed uit de test, vooral de 9.9. Maar ja, dat mag ook wel voor die prijs.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 23:32 schreef Moffol het volgende:
Heeft een van de posters hier een Trek? En dan doel ik voornamelijk op de full suspensions zoals Trek Fuel EX8 en Trek Remedy 7.
Dat moet je inderdaad niet doen, teruglezen in deze reeks brengt mijn verhaal naar bovenquote:Op maandag 3 oktober 2011 19:20 schreef tomaat52 het volgende:
Banden verwisselen is een eitje, maar waar moet ik op letten bij de schijfrem? Had ergens gelezen dat je de hendel niet mag indrukken als het wiel er niet in zit.
quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:40 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat moet je inderdaad niet doen, teruglezen in deze reeks brengt mijn verhaal naar boven![]()
Als je te ver indrukt dan komen de zuigers te ver naar buiten (geen weerstand) en dan past je wiel er niet meer in. Om dit op te lossen moet je er echt wel verstand van hebben, ik begin er iig niet meer aan. Ik heb nu een plastic plaatje wat ik tussen de remblokjes plaats als mijn wiel er uit is.
Mwah, 't valt allemaal wel mee. Met een grote platte schroevendraaier kan je de blokken ook weer naar buiten duwen. Dat moet je bijvoorbeeld ook doen als je nieuwe (dus dikkere) blokken gaat plaatsen. Bij sommige remsystemen gaat dit wat makkelijker dan bij andere. Zoek voor de zekerheid even de handleiding van je remsysteem op op internet. Alleen als je de remhendel echt ver indrukt dan zou je de remzuigers misschien uit de klauw kunnen duwen of de rubbers beschadigen (hangt allemaal van de constructie af natuurlijk). Maar waarschijnlijk kunnen de zuigers niet zover als de blokken er nog in zitten. Een plaatje oid er tussen stoppen is inderdaad wel makkelijk.quote:
Tjah, kenda..quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:35 schreef tomaat52 het volgende:
Koop nooit Kenda banden.Ze beginnen nu al te scheuren.
Ik kan eigenlijk niet echt zien wat er fout gaat. Wat me wel opvalt is de stand van het derailleur: had je 'em voor 't filmpje voor ook op het grote blad liggen ofzo?quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:19 schreef Crazy-M het volgende:
Al gekeken om iets bij te stellen.
Je kunt zien dat de ketting schuin wordt getrokken, hij zit nu op zijn grootste tandwiel.
Vanmiddag in het bos moest ik zelfs stoppen, Tijdens berg op klapte de hele ketting eraf (maar dat was meer schakel fout) Voor zat in groot blad en achter klein, dus ketting lag ook schuin.
Cheap ass China stuff.quote:
Nou ik er nog 's over nadenk: die stand van 't derailleur klopt toch wel, ziet er alleen een beetje raar uit vanuit deze hoek denk ik.quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:49 schreef FHR het volgende:
[..]
Ik kan eigenlijk niet echt zien wat er fout gaat. Wat me wel opvalt is de stand van het derailleur: had je 'em voor 't filmpje voor ook op het grote blad liggen ofzo?
Er zijn op internet echt stapels met sites met uitleg te vinden over hoe je een derailleur moet afstellen, bijvoorbeeld: http://www.parktool.com/b(...)justments-derailleur. Btw, misschien je pulleywieltjes 's schoonmaken is ook geen slecht idee
Op een andere fiets heb ik de Schwalbe Hurricane Performance. Superbanden.quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:05 schreef kawotski het volgende:
Ik rij al 15 jaar met Schwalbe , de kevlars, die verslijt je tot op de draad. Ze zijn wat duurder in aanschaf maar dat haal je er dan ook dubbel en dwars uit
Ik heb al drie jaar dezelfde banden op m'n Merida Kalahari 6. Het was echt een cheap-ass fiets, met goedkope standaard banden. Die zitten er nu nog steeds op, en nu pas is m'n achterband aan vervanging toe. Sinds ik nog véél meer mountainbike dan vroeger (lees vier keer per week) en veel slip is de achterband nu wel aan het slijten. Hoewel alleen het midden van de band slijt.quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:54 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Cheap ass China stuff.![]()
[ afbeelding ]
Zo rond de rode lijn zijn ze aan het scheuren, de hele band al rond.Kwam er toevallig achter tijdens het oppompen.
4 maanden oud.
Voor zat in het midden.quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:49 schreef FHR het volgende:
[..]
Ik kan eigenlijk niet echt zien wat er fout gaat. Wat me wel opvalt is de stand van het derailleur: had je 'em voor 't filmpje voor ook op het grote blad liggen ofzo?
Er zijn op internet echt stapels met sites met uitleg te vinden over hoe je een derailleur moet afstellen, bijvoorbeeld: http://www.parktool.com/b(...)justments-derailleur. Btw, misschien je pulleywieltjes 's schoonmaken is ook geen slecht idee
Je houd ze zeker ook fatsoenlijk op spanning?quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:14 schreef Moffol het volgende:
[..]
Ik heb al drie jaar dezelfde banden op m'n Merida Kalahari 6. Het was echt een cheap-ass fiets, met goedkope standaard banden. Die zitten er nu nog steeds op, en nu pas is m'n achterband aan vervanging toe. Sinds ik nog véél meer mountainbike dan vroeger (lees vier keer per week) en veel slip is de achterband nu wel aan het slijten. Hoewel alleen het midden van de band slijt.
Ik pomp ze regelmatig op, ja.quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:33 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Je houd ze zeker ook fatsoenlijk op spanning?
* tomaat52
Is de Cube ook in de verkoop? Zo ja, hoeveel wil je ervoor hebben en wat is de framemaat?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:09 schreef Unsub het volgende:
* Unsub meld zich ook meteen met een Cube stereo rx, een singlespeed Lynx, en een Torpado hardtail in de verkoop!
De singlespeed hoop ik voor de winter af te hebben, ben echter nog steeds op zoek naar een goedkope crankset.. (voor vierkante as, 32t blad, cheap!!)
Hij schakelt verder redelijk, wel kwam ik er gister achter dat het net is of hij niet van de 7de naar het 8ste gaat (of dat hij al op het 8ste zit terwijl de schakeling nog zegt dat hij in de 7de zit)quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:06 schreef FHR het volgende:
[..]
Nou ik er nog 's over nadenk: die stand van 't derailleur klopt toch wel, ziet er alleen een beetje raar uit vanuit deze hoek denk ik.
Schakelt 'ie verder wel goed? Of wil de ketting ook moeilijk naar het grootste tandwiel toe? Is de derailleur hanger nog wel recht?
Kijk anders hier ook even naar: http://www.mbr.co.uk/advice/gear-set-up-video/. Die is voor SRAM, maar het idee is hetzelfde.
Hahaha, 't is een 20,5", maar zeker niet te koopquote:Op woensdag 5 oktober 2011 00:18 schreef Moffol het volgende:
[..]
Is de Cube ook in de verkoop? Zo ja, hoeveel wil je ervoor hebben en wat is de framemaat?
quote:Soms verwacht je simpelweg iets gewoon niet. Neem dit gevalletje bijvoorbeeld. Het ene moment zit je lekker fanatiek op je fiets en het ander moment lig je aangeslagen op de grond jezelf afvragende wat de fok er in hemelsnaam gebeurd is.
Die is van het Weblog.quote:
Waar wil je je mountainbike voor gebruiken? Wat is je budget?quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:19 schreef KneusTeun het volgende:
Ik zit beetje rond te kijken naar een leuke mountainbike om mee te beginnen.
Iemand nog tips? leuke aanbiedingen? ik zat naar een cube te kijken aim disc ofzo.
Waar was dat? !quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:02 schreef Moffol het volgende:
Iemand vandaag naar de mini-downhill in Nieuwegein geweest?
Het is handig om ook even de volgende dingen te vermelden:quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:19 schreef KneusTeun het volgende:
Ik zit beetje rond te kijken naar een leuke mountainbike om mee te beginnen.
Iemand nog tips? leuke aanbiedingen? ik zat naar een cube te kijken aim disc ofzo.
Uiteindelijk het volgende besteld:quote:Op maandag 21 november 2011 19:20 schreef GuitarJJ het volgende:
Aangezien ik ergens in juni ben begonnen met fietsen heb ik nog geen winterkleding qua mountainbiken.
Iemand tips? Wat heb je eigenlijk nodig? Lange broek, shirt met lange mouwen en een jasje voldoende? Las ook al het een of ander over een zogenaamde 'windstopper'.
http://www.cyclewear.eu/ bleek wel goedkope kleding te hebben.
Inderdaad, tweedehands via Marktplaats. Vaste vork en gewone velgremmetjes, remmen is eigenlijk niet nodig op strand, alleen voor loslopende honden.quote:Op maandag 5 december 2011 21:42 schreef wormtrein het volgende:
Leuk idee, zo'n bike hoeft niet veel te kosten. Mag je trouwens gewoon op het strand fietsen?
Je linkje doet het niet. Ziet er trouwens wel mooi uit! Het is vast niet in NL?quote:Op woensdag 21 december 2011 07:16 schreef TinyTuna het volgende:
Beste uitzicht van het tochtje van vandaag:
[ afbeelding ]
Niet lang, wel mooi.
Hele site ligt er op het moment uit zo te zien...Ander linkje. In inderdaad niet in Nederland, maar in Nieuw-Zeeland.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:48 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Je linkje doet het niet. Ziet er trouwens wel mooi uit! Het is vast niet in NL?
Mooie routes zijn er in Lage vuursche, soesterberg. Dat zijn de officiele en het nadeel is dat die vrij druk zijn. Er zijn ook veel onofficiele, ik ben vooral bekend in het gebied bij den dolder en soest. Daar heb je mooie korte heuveltjes waar je over heen kunt knallen en het is er erg rustig.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:33 schreef Stansfield het volgende:
Waar kan je eigenlijk goede routes vinden? Ik ben nog een leek op dit gebeid maar het lijkt me wel leuk eens een keer wat tochten te maken. Dus ben ik op zoek naar routes, en dan met name in de provincie utrecht.
Luchtvorken kunnen inderdaad wat lucht lekken. Ook kan het door de lagere temperatuur nu komen, of doordat je zelf misschien iets zwaarder bent na de uitgebreide kerstdinersquote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:26 schreef Shispeed het volgende:
hee,
ik heb even een vraagje: ik heb sinds een tijdje een mountainbike met Reba SL voorvork, luchtvering dus. Nu merk ik dat hij de laatste tijd ietsje 'slapper' is geworden, wat ik iets minder fijn vind fietsen wanneer ik omhoog of vlak fiets. nu heb ik het een en ander gelezen in de handleiding en op internet hoe ik dat kan afstellen, maar nergens of ik dat gewoon met een compressor kan doen?
dus kan ik mijn voorvork gewoon bijstellen met een normale compressor of moet ik daar iets anders voor gebruiken?![]()
bedankt alvast
Koop een fiets bij een zwerver! Voor 10 euro heb je er al 1!!quote:Op maandag 16 januari 2012 15:23 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Nu ben ik vrij lang en onervaren en wil ik niet te veel geld uitgeven voor een fiets.. Heeft iemand tips?
Alvast bedankt
Ik heb BBB overschoenen (aangeschaft in 2005) en dit zijn prima dingen.quote:Op maandag 16 januari 2012 21:03 schreef HardSun het volgende:
Momenteel op zoek naar een goede waterdichte set overschoenen. Mijn voeten zijn twee weken geleden echt afgestorven in Lage Vuursche. 12 km door plassen rijden met je zomerschoenen is niet aan te raden. Las dat de overschoenen van BBB en Bontrager erg goed zijn!
Naar een speciaalzaak gaan en kijken waar je het best oppast. Even verschillende mountainbikes uitproberen en kijken wat een geschikte framemaat is.quote:Op maandag 16 januari 2012 15:23 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik kom me ook even melden in deze reeks
Zit eraan te denken te beginnen met mountainbiken, heb er hier in de buurt voldoende ( Holterberg / Sallandse Heuvelrug) mogelijkheid toe
Nu ben ik vrij lang en onervaren en wil ik niet te veel geld uitgeven voor een fiets.. Heeft iemand tips?
Alvast bedankt
Wat is het merk/modeljaar? Als hij vrij nieuw is en dus echt maar 1000km heeft gereden en het is bijv een Trek of een Cube dan is het een mooie prijs. Zoiets doet nieuw vanaf 700 euro, of meer richting de 800.quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:07 schreef DSS24 het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een 2de hands mountainbike en wil er rond de ¤ 400,- aan uitgeven.
Deze fiets ben ik nu tegengekomen.
Wat hij zegt...
Deze mountainbike is helemaal in orde en goed onderhouden.
En net 1000km gefietst.
Vrij wel nooit in het bos geweest.
Specificatie's:
voorvork: SR Suntour XCR-RL met spiraalveer, voorspanning, lock-out op afstand, 100 mm veerweg (80%)
2 bidon houders.
1 fietscomputer
Wielen: Shimano M435 alloy hubs; Bontrager AT-850 disc 32-hole rims
Banden: Bontrager XR1, wire bead, 26x2.2"
versnellingen: Shimano Deore M591, 9 speed
Voorderailleur: Shimano Deore
Achterderailleur: Shimano Deore XT M780 Shadow
Crankstel: Shimano M552, 42/32/24
Cassette: Shimano HG62-10 11-36, 9 speed.Shimano M446 hydraulische schijfremmen
Totale gewicht van de fiets is 12kg
Ik heb alleen geen idee of dit waar is voor mijn geld...
Iemand een professionele mening?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |