abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 december 2011 @ 21:31:02 #276
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_105470960
Ik zit eraan te denken om een kleine ultrasoonreiniger te kopen. Lekker makkelijk voor de ketting en tandwielen. :D
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_105526845
Vandaag toch maar besloten een tweedehands fiets (ex huur) te kopen zodat ik er wat vaker op uit kan (3 a 4 keer per week is nu het plan). Dit is 'm geworden:

GT Avalanche 3.0 2010
17" hardtail met schijfremmen, voor ongeveer ¤260. Ik ben blij. ^O^
pi_105534857
Voor diegene die nog routes zoeken: http://www.RideMyMTB.com

Er staan op dit moment al meer dan 1000 routes op door heel Europa.
  zondag 18 december 2011 @ 14:27:25 #279
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_105723762
Singlespeed is al weer een tijdje af, rijd leuk!
binnenkort eens een fototje zoeken :)

Nu staat o.a. nog een on-one mary bar, andere frame/vork-kleur, andere banden e.d. op mn verlanglijstje.
26"
Fading slowly.
  zondag 18 december 2011 @ 14:49:14 #280
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_105724640
Fiets net ff roest- en oud vet vrij gemaakt. :s)
Wat pekel kan doen met een fiets..... :D
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_105767114
tvp
Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
pi_105855099
Beste uitzicht van het tochtje van vandaag:

Niet lang, wel mooi. :)
pi_105858682
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 07:16 schreef TinyTuna het volgende:
Beste uitzicht van het tochtje van vandaag:

[ afbeelding ]

Niet lang, wel mooi. :)
Je linkje doet het niet. Ziet er trouwens wel mooi uit! Het is vast niet in NL?
pi_105859241
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 10:48 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Je linkje doet het niet. Ziet er trouwens wel mooi uit! Het is vast niet in NL?
Hele site ligt er op het moment uit zo te zien...Ander linkje. In inderdaad niet in Nederland, maar in Nieuw-Zeeland. :)
pi_105867577
Gister een wegtraining gedaan. 30 km in 1:05. Ging best lekker, al was ik op het eind wel op.. Ik wen steeds beter aan de lagere temperaturen. Laatst had ik moeite om gemiddeld nog 25 te halen op de weg. Ging gister erg soepel!
pi_106165309
Waar kan je eigenlijk goede routes vinden? Ik ben nog een leek op dit gebeid maar het lijkt me wel leuk eens een keer wat tochten te maken. Dus ben ik op zoek naar routes, en dan met name in de provincie utrecht.
pi_106165426
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 14:33 schreef Stansfield het volgende:
Waar kan je eigenlijk goede routes vinden? Ik ben nog een leek op dit gebeid maar het lijkt me wel leuk eens een keer wat tochten te maken. Dus ben ik op zoek naar routes, en dan met name in de provincie utrecht.
Mooie routes zijn er in Lage vuursche, soesterberg. Dat zijn de officiele en het nadeel is dat die vrij druk zijn. Er zijn ook veel onofficiele, ik ben vooral bekend in het gebied bij den dolder en soest. Daar heb je mooie korte heuveltjes waar je over heen kunt knallen en het is er erg rustig.
Het schijnt dat je in de buurt van doorn ook mooie routes hebt maar daar ben ik nog nooit geweest.
pi_106166172
Tnx. Maar zijn er ook sites waarop dat te zien is? Met beginpunten enz?
  donderdag 29 december 2011 @ 15:53:47 #289
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_106168530
Op http://www.mtbroutes.nl zijn wel redelijk wat routes in NL te vinden.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_106273195
Ik wilde volgend jaar weer eens wat meer gaan fietsen. Dit zal dan vooral 's avonds zijn, aangezien ik overdag op stage zit en pas rond 8 uur weer thuis ben.

Heeft iemand tips voor het fietsen 's avonds? Anders kleden dan overdag? En wat is beter voor de kou? Ik heb nu een lange hardloopbroek die ik over m'n korte fietsbroek doe, en een dun shirt voor over m'n fietsshirt, maar heb ik wellicht meer aan arm en been-stukken? En een jas eroverheen?
Heb eigenlijk nog nooit gefietst in de winter, dus weet niet zeker wat het fijnste is :).
  vrijdag 6 januari 2012 @ 14:26:50 #291
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_106482444
hee,

ik heb even een vraagje: ik heb sinds een tijdje een mountainbike met Reba SL voorvork, luchtvering dus. Nu merk ik dat hij de laatste tijd ietsje 'slapper' is geworden, wat ik iets minder fijn vind fietsen wanneer ik omhoog of vlak fiets. nu heb ik het een en ander gelezen in de handleiding en op internet hoe ik dat kan afstellen, maar nergens of ik dat gewoon met een compressor kan doen?

dus kan ik mijn voorvork gewoon bijstellen met een normale compressor of moet ik daar iets anders voor gebruiken? :?

bedankt alvast ^O^
  zondag 8 januari 2012 @ 18:25:51 #292
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_106569025
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:26 schreef Shispeed het volgende:
hee,

ik heb even een vraagje: ik heb sinds een tijdje een mountainbike met Reba SL voorvork, luchtvering dus. Nu merk ik dat hij de laatste tijd ietsje 'slapper' is geworden, wat ik iets minder fijn vind fietsen wanneer ik omhoog of vlak fiets. nu heb ik het een en ander gelezen in de handleiding en op internet hoe ik dat kan afstellen, maar nergens of ik dat gewoon met een compressor kan doen?

dus kan ik mijn voorvork gewoon bijstellen met een normale compressor of moet ik daar iets anders voor gebruiken? :?

bedankt alvast ^O^
Luchtvorken kunnen inderdaad wat lucht lekken. Ook kan het door de lagere temperatuur nu komen, of doordat je zelf misschien iets zwaarder bent na de uitgebreide kerstdiners ;). Of je zithouding/rijdstijl is veranderd waardoor je wat meer op de vork rijdt.

Een compressor is geen goed idee. Er hoeft maar heel weinig lucht in zo'n vork (qua hoeveelheid) en je wilt het precies kunnen regelen. Er zijn speciale pompjes voor voorvorken (en achterdempers) te koop (ongeveer ¤40). Achterdempers en oudere voorvorken hebben een redelijk hoge druk nodig (10 - 12 bar bijvoorbeeld). Nieuwe voorvorken hebben veel minder nodig (orde grootte 3 tot 5 bar).

Het is handig om eens wat te experimenteren met de druk. Als je een hogere druk gebruikt, is het aan te raden om wat meer rebound demping in te stellen (anders veert de vork te snel uit) en andersom. En experimenteer ook eens met de andere instellingen van je vork (high en low speed compression damping, zie bijvoorbeeld http://www.sram.com/sites(...)l_tuningguide_en.pdf). Het is wel handig om dan een papiertje mee te nemen om op te schrijven wat wel lekker rijdt en wat niet. Als je de goede settings hebt gevonden: schrijf ze op een stuk tape en plak dat op je vorkpoot. Dan hoef je 't niet nog een keer uit te zoeken.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_106871537
Ik kom me ook even melden in deze reeks :s)
Zit eraan te denken te beginnen met mountainbiken, heb er hier in de buurt voldoende ( Holterberg / Sallandse Heuvelrug O+ ) mogelijkheid toe :s)

Nu ben ik vrij lang en onervaren en wil ik niet te veel geld uitgeven voor een fiets.. Heeft iemand tips?

Alvast bedankt _O_
Brutal. Fucking. Metal.
pi_106877754
Hier staat bijna alles wat je moet weten over een nieuwe/tweedehands fiets.
http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=29213
Ik zou een tweedehands fiets kopen van tussen de 200-300 euro. Er is een enorm aanbod op markplaats. Daarvoor kun je een leuke fiets kopen die met redelijk tot goede onderdelen is afgemonteerd. Het zou zonde zijn dat je 1000 euro aan een fiets spendeert en er dan achter komt dat het eigenlijk niets voor je is.
pi_106878300
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 15:23 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Nu ben ik vrij lang en onervaren en wil ik niet te veel geld uitgeven voor een fiets.. Heeft iemand tips?

Alvast bedankt _O_
Koop een fiets bij een zwerver! Voor 10 euro heb je er al 1!! ;)

Nee, gewoon eerst een redelijk goedkope aanschaffen via markplaats.
Als je dan echt zoiets hebt van: JA! Daar wil ik wel verder in, dan kun je altijd nog een betere / duurdere kopen :P

Is het Hulsbeek in Oldenzaal trouwens te ver voor jou? Daar kun je ook mooi fietsen en je hebt er een MTB-parcour! *O*
Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
pi_106886695
Cool, een MTB topic!

Ik rijd zelf alweer 2 jaar op een Trek 6300 van 2010. Redelijk onderhoudsvriendelijke fiets. Op de remblokjes en de bandjes na heeft hij mij alleen nog maar een vrijloop gekocht, snap niet hoe ik dit kapot heb gekregen :\

Ben vaak te vinden in Noordwijk, Lage Vuursche en de Drunense Duinen! Al vind ik een rondje Amerongen op zijn tijd ook wel leuk ;)

Momenteel op zoek naar een goede waterdichte set overschoenen. Mijn voeten zijn twee weken geleden echt afgestorven in Lage Vuursche. 12 km door plassen rijden met je zomerschoenen is niet aan te raden. Las dat de overschoenen van BBB en Bontrager erg goed zijn!
pi_106887150
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:03 schreef HardSun het volgende:
Momenteel op zoek naar een goede waterdichte set overschoenen. Mijn voeten zijn twee weken geleden echt afgestorven in Lage Vuursche. 12 km door plassen rijden met je zomerschoenen is niet aan te raden. Las dat de overschoenen van BBB en Bontrager erg goed zijn!
Ik heb BBB overschoenen (aangeschaft in 2005) en dit zijn prima dingen.
pi_107250940
Ik ben ook op zoek naar een 2de hands mountainbike en wil er rond de ¤ 400,- aan uitgeven.
Deze fiets ben ik nu tegengekomen.

Wat hij zegt...
Deze mountainbike is helemaal in orde en goed onderhouden.
En net 1000km gefietst.
Vrij wel nooit in het bos geweest.

Specificatie's:

voorvork: SR Suntour XCR-RL met spiraalveer, voorspanning, lock-out op afstand, 100 mm veerweg (80%)
2 bidon houders.
1 fietscomputer

Wielen: Shimano M435 alloy hubs; Bontrager AT-850 disc 32-hole rims
Banden: Bontrager XR1, wire bead, 26x2.2"
versnellingen: Shimano Deore M591, 9 speed
Voorderailleur: Shimano Deore
Achterderailleur: Shimano Deore XT M780 Shadow
Crankstel: Shimano M552, 42/32/24
Cassette: Shimano HG62-10 11-36, 9 speed.Shimano M446 hydraulische schijfremmen
Totale gewicht van de fiets is 12kg

Ik heb alleen geen idee of dit waar is voor mijn geld...
Iemand een professionele mening?

[ Bericht 57% gewijzigd door DSS24 op 26-01-2012 16:35:32 ]
pi_107282993
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 15:23 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik kom me ook even melden in deze reeks :s)
Zit eraan te denken te beginnen met mountainbiken, heb er hier in de buurt voldoende ( Holterberg / Sallandse Heuvelrug O+ ) mogelijkheid toe :s)

Alvast bedankt _O_
Naar een speciaalzaak gaan en kijken waar je het best oppast. Even verschillende mountainbikes uitproberen en kijken wat een geschikte framemaat is.
pi_107284690
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:07 schreef DSS24 het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een 2de hands mountainbike en wil er rond de ¤ 400,- aan uitgeven.
Deze fiets ben ik nu tegengekomen.

Wat hij zegt...
Deze mountainbike is helemaal in orde en goed onderhouden.
En net 1000km gefietst.
Vrij wel nooit in het bos geweest.

Specificatie's:

voorvork: SR Suntour XCR-RL met spiraalveer, voorspanning, lock-out op afstand, 100 mm veerweg (80%)
2 bidon houders.
1 fietscomputer

Wielen: Shimano M435 alloy hubs; Bontrager AT-850 disc 32-hole rims
Banden: Bontrager XR1, wire bead, 26x2.2"
versnellingen: Shimano Deore M591, 9 speed
Voorderailleur: Shimano Deore
Achterderailleur: Shimano Deore XT M780 Shadow
Crankstel: Shimano M552, 42/32/24
Cassette: Shimano HG62-10 11-36, 9 speed.Shimano M446 hydraulische schijfremmen
Totale gewicht van de fiets is 12kg

Ik heb alleen geen idee of dit waar is voor mijn geld...
Iemand een professionele mening?
Wat is het merk/modeljaar? Als hij vrij nieuw is en dus echt maar 1000km heeft gereden en het is bijv een Trek of een Cube dan is het een mooie prijs. Zoiets doet nieuw vanaf 700 euro, of meer richting de 800.
-weg-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')