Gelijk heb jequote:Op maandag 11 juli 2011 16:20 schreef Loveless85 het volgende:
Mjah inderdaad. Maar we gaan de aannemer ook wel even een mailtje sturen dat het hartstikke leuk is dat die man lekker kuilen heeft lopen graven, maar het niet ons probleem is dat ze niet diep genoeg hebben gegraven, want uiteindelijk zat het riool dus gewoon op de aangegeven plek. Dus dat hele dagje kuilen graven mag hij zelf lekker dokken
Groot gelijkquote:Op maandag 11 juli 2011 16:20 schreef Loveless85 het volgende:
Mjah inderdaad. Maar we gaan de aannemer ook wel even een mailtje sturen dat het hartstikke leuk is dat die man lekker kuilen heeft lopen graven, maar het niet ons probleem is dat ze niet diep genoeg hebben gegraven, want uiteindelijk zat het riool dus gewoon op de aangegeven plek. Dus dat hele dagje kuilen graven mag hij zelf lekker dokken
quote:Op maandag 11 juli 2011 17:32 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Groot gelijk![]()
Weet je zeker dat die vent stiekem geen Duitsert was?
Wie niet horen wil...quote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:15 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Hij was er trouwens niet echt blij mee, aan het einde van de dag was hij de hele tijd alleen maar aan het schelden (in het Pools, dus ik heb het niet precies goed kunnen verstaan).
Als hij pools was dan viel er denk ik heel vaak het woord "Kurva !" "Kurva !"quote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:15 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Hij was er trouwens niet echt blij mee, aan het einde van de dag was hij de hele tijd alleen maar aan het schelden (in het Pools, dus ik heb het niet precies goed kunnen verstaan).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:21 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Als hij pools was dan viel er denk ik heel vaak het woord "Kurva !" "Kurva !"
Wat in het Nederlands zoiets betekend als ..Ja, onder andere. Maar het betekent wel iets anders.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thanks! Ben vandaag weer langs het huis geweest en het schiet lekker op, 1 muur is al helemaal betegeld. Deze week is de badkamer klaarquote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:36 schreef Rewimo het volgende:
Het begint een echt huis te worden!
Gaaf zeg, nu wordt het alleen maar mooier omdat je nu echt kunt gaan afwerkenJullie hebben een bende werk verzet
![]()
En maandag komt de stukadoor voor de slaapkamers![]()
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:21 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Als hij pools was dan viel er denk ik heel vaak het woord "Kurva !" "Kurva !"
Wat in het Nederlands zoiets betekend als ..Kurva betekent op de Balkan en eigenlijk in heel Oost-Europa nagenoeg universeel voor 'hoer'.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
"Kut" begreep ik van mijn Poolse klasgenote een aantal jaar terug, maar goed; we hebben in ieder nog veel kurva's gehoord, wat het ook moge zijnquote:Op woensdag 13 juli 2011 10:50 schreef Seven. het volgende:
[..]
Kurva betekent op de Balkan en eigenlijk in heel Oost-Europa nagenoeg universeel voor 'hoer'.
quote:Op woensdag 13 juli 2011 10:50 schreef Seven. het volgende:
[..]
Kurva betekent op de Balkan en eigenlijk in heel Oost-Europa nagenoeg universeel voor 'hoer'.
Ja wij vonden het wel leuk om een beetje contrast te houden, anders is het allemaal zo wit als al het sanitair en de badmeubels wit zijn, en dan ook nog bad ombouw en alle muren + plafond. Ben er blij meequote:Op zondag 17 juli 2011 21:32 schreef Ingetje79 het volgende:
Jeetje Ll, ziet er goed uit!![]()
![]()
Die donkere tegels in de badkamert hebben wij eerst ook nog bekeken![]()
Heel gaaf, echt
Alle kranen zijn van Grohe, in de douche ligt idd een Easydrain, en de tegels zijn Profiker ofzo (witte wandtegels) en Revigres (vloertegels en stroken), allebei bij Jan Groen vandaan.quote:Op zondag 17 juli 2011 22:37 schreef Qwea het volgende:
Wtf? Volgens mij heb je zelfs dezelfde vloertegels alleen dan in het kleinEn wat heb je erin liggen? Een easydrain?
Die tegels hebben wij ook aan de muur iig. Ik ga ff kijken of ik een pic online heb staan, anders maak ik er 1. momentquote:Op zondag 17 juli 2011 22:41 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Alle kranen zijn van Grohe, in de douche ligt idd een Easydrain, en de tegels zijn Profiker ofzo (witte wandtegels) en Revigres (vloertegels en stroken), allebei bij Jan Groen vandaan.
Waar kan ik een foto vinden van jullie badkamer eigenlijk?![]()
Wij hebben dezelfde radiator besteld! Plieger Vela toch? Maar wij hebben antraciet besteld (en een andere maat), dus dat duurt nog een maandquote:
Ja, heb je het over de vloer of wandquote:Op zondag 17 juli 2011 22:48 schreef Loveless85 het volgende:
Neh, die van ons zijn volgens mij meer lichtgrijs en met minder structuur?
Zijn dezelfde (de grijze dan in ieder geval). De witte lijken hetzelfde inderdaadquote:Op zondag 17 juli 2011 22:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, heb je het over de vloer of wandIk kan de vloer niet zo goed zien van jullie
Ja, volgens mij wel! Ding komt bij de praxis vandaan. Ik wilde perse deze kleur paste netjes in de badkamerquote:Op zondag 17 juli 2011 22:48 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Wij hebben dezelfde radiator besteld! Plieger Vela toch? Maar wij hebben antraciet besteld (en een andere maat), dus dat duurt nog een maand![]()
De tegels lijken idd heel erg op de fotos, maar ben toch met Ll eens dat de onze lichter zijn
De grijze muurtegels zijn gewoon vloertegels, maar dan andere matenquote:Op zondag 17 juli 2011 22:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, volgens mij wel! Ding komt bij de praxis vandaan. Ik wilde perse deze kleur paste netjes in de badkamer![]()
En we hebben het over de muurtegels?Wat voor kleur voeg heb je er eigenlijk tussen? Lijkt op grijs, of zie ik dat verkeerd?
Zilvergrijsquote:Op zondag 17 juli 2011 22:56 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
De grijze muurtegels zijn gewoon vloertegels, maar dan andere maten
Tussen de witte tegels hebben we zilvergrijs voeg, tussen de grijze tegels donkergrijs.
Ik had geen idee dat dat konquote:Op zondag 17 juli 2011 22:55 schreef Qwea het volgende:
Ooh en de easydrain is baaslaat je tegels ín je easydrain leggen?
Dat is wat ons aangeraden werd bij Jan Groen, maar volgens de aannemer zou gewoon grijs te licht zijn voor de vloertegels, dus hij heeft donkergrijs (of iig iets wat donkerder is dan gewoon grijs) gehaald. Maar het ziet er goed uit!quote:Op zondag 17 juli 2011 22:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
ZilvergrijsWij ook
![]()
En op de vloer gewoon grijs
Ik moest lachen om dat gat in de container
Jazeker kan datquote:Op zondag 17 juli 2011 23:00 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Ik had geen idee dat dat konMaar ik denk het niet
[..]
Dat is wat ons aangeraden werd bij Jan Groen, maar volgens de aannemer zou gewoon grijs te licht zijn voor de vloertegels, dus hij heeft donkergrijs (of iig iets wat donkerder is dan gewoon grijs) gehaald. Maar het ziet er goed uit!
Ik moest ook lachen, eigenlijk had ik een filmpje moeten maken
Niet, er moet nog een hoge kast in die opnieuw besteld moet wordenquote:Op zondag 17 juli 2011 23:07 schreef Loveless85 het volgende:
Maar wat is het nut van tegels ín dat ding leggen danDat ontgaat me een beetje.
En er moeten dus nog spotjes in, en geluid, thermostaat , en een afzuigert, en dan is het klaaaar als er gestucced is
Geen nut, staat sjiekquote:Op zondag 17 juli 2011 23:07 schreef Loveless85 het volgende:
Maar wat is het nut van tegels ín dat ding leggen danDat ontgaat me een beetje.
En er moeten dus nog spotjes in, en geluid, thermostaat , en een afzuigert, en dan is het klaaaar als er gestucced is
Oh, geen idee. We zouden dus (als het mogelijk is met het type dat wij hebben) er wat van die strips in kunnen leggen.quote:Op zondag 17 juli 2011 23:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
Geen nut, staat sjiek
Die van ons kun je tegels ín leggen, of met de rug naar boven, dan zie je het aluminium zeg maar van dat ding
Welnee. Ik kan wel ff een pic maken voor je? Gaat hem worden met mn foon dan, moment.quote:Op zondag 17 juli 2011 23:13 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Oh, geen idee. We zouden dus (als het mogelijk is met het type dat wij hebben) er wat van die strips in kunnen leggen.
Maar loopt het dan niet minder goed door?
Nee, ik denk dat jij dan een iets andere easydrain hebtquote:Op zondag 17 juli 2011 23:32 schreef Loveless85 het volgende:
En dat is in plaats van het rooster dan? Ik weet het niet, ik vind dat rooster ook niet echt lelijk ofzo
Truestoryquote:Op zondag 17 juli 2011 23:39 schreef Loveless85 het volgende:
Oh ja, dan is tegels wel mooier, wij hebben dus echt gewoon zo'n rooster, wat ik opzicht prima vind. We kunnen altijd nog es varieren en dan wat van die reepjes er in leggen, daar houden we ongetwijfeld nog van over
Oh, dat is toch een stuk beter inderdaadquote:Op maandag 1 augustus 2011 22:22 schreef Loveless85 het volgende:
Zo zag de keuken er het weekend uit, dus er zit verbetering in:
[ afbeelding ]
Ik zou een plakplint rond de deur heen plakken.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:55 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Wij willen hoge witte plinten, dus de witte randjes aan de onderkant geven alvast een impressieWeet iemand hoe dat zit met hoge plinten en afwerking naast de deur? Moet daar dan wel een plakplint op?
We willen gewoon hoge MDF plinten, bijvoorbeeld bij Cando. Maar zo een hoge plint kan natuurlijk niet bij de deur... Daar zou dan WEL een plakplint moeten liggen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:10 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Ik zou een plakplint rond de deur heen plakken.
Als je langs de muur plakplinten plaatst, en stopt bij de deur is dat niet echt mooi mijn inziens.
Wat voor hoge plinten wil je?
Want als je hoge plinten wil heb je geen plakplinten nodig.
Ik ben nu zelf bezig om vuren latten van 10 cm hoog te bewerken die ik als plinten ga gebruiken.
Heb je nog iets aan mijn tips gehad?
Hele mooie kleuren trouwens!
Ik dacht dat je met plakplinten laminaatplakplinten wilde.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:26 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
We willen gewoon hoge MDF plinten, bijvoorbeeld bij Cando. Maar zo een hoge plint kan natuurlijk niet bij de deur... Daar zou dan WEL een plakplint moeten liggen.
Jouw tips waren zeker nuttig! Emmer met rooster is erg fijn, en die 2 componentenroller ook. Resultaat vinden we ook heel mooi, maar dat moet ook na 3 lagen!
Ik bedoel eigenlijk de deuropening... Hoe het naast de deur afgewerkt moet worden weten we. Maar in de deuropening, dus waar je loopt, kan je geen hoge plint plaatsen... Maar er zit wel een kiertje tussen de drempel en de laminaat.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:32 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Ik dacht dat je met plakplinten laminaatplakplinten wilde.
Als je hoge plinten wil, kan het heel mooi zijn om de plinten door te laten lopen langs de deur.
Meestal zit er bij het kozijn een plint over het kozijn en de muur, om de naad tussen het kozijn en de muur af te werken.
Als je de plint door wil laten lopen, moet je de assetraaf ( of zoiets ) lossnijden ( meestal gekit ) en dan je plint door laten lopen.
Fijn dat me tips nuttig waren.
Nou zie je ook het verschil tussen een 2componenten roller en een gewone texroller!
Heb je msn en/of een foto?quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:36 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk de deuropening... Hoe het naast de deur afgewerkt moet worden weten we. Maar in de deuropening, dus waar je loopt, kan je geen hoge plint plaatsen... Maar er zit wel een kiertje tussen de drempel en de laminaat.
Waar je nu niets aan hebt:quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:36 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk de deuropening... Hoe het naast de deur afgewerkt moet worden weten we. Maar in de deuropening, dus waar je loopt, kan je geen hoge plint plaatsen... Maar er zit wel een kiertje tussen de drempel en de laminaat.
We kunnen wellicht nog de drempels eruit halen. In de overloop ligt nu nog geen laminaat (eerst verven) dus dan zouden we kunnen doorleggen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:53 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Waarom heb je de drempel niet verwijdert en het laminaat doorgelegd?
Kan je daar misschien een foto van maken? Ik ben benieuwd hoe dat eruit zietquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:18 schreef Ml-etje het volgende:
Wij hebben bij de drempel gekozen voor een plakplint.
Het ziet er mooi uit! Dat raam krijgt vast nog een verfje?
Nee, dat was Ll zelfquote:Op maandag 8 augustus 2011 00:47 schreef klusfoobje het volgende:
Die gipsplaten bij de trap en in de slaapkamers, heeft je aannemer die tegen de muur geschroeft ? Ik kreeg even de indruk dat de schroeven gratis waren
Dank je, we zijn er ook heel tevreden mee! Op de muren hebben we trouwens Forel (licht) en Klei (donker) van Histor.quote:
That was me, ik denk dat we nu aan schroef 4000 begonnen zijnquote:Op maandag 8 augustus 2011 00:47 schreef klusfoobje het volgende:
Die gipsplaten bij de trap en in de slaapkamers, heeft je aannemer die tegen de muur geschroeft ? Ik kreeg even de indruk dat de schroeven gratis waren
Je doelt op raam naast schuine dak? Dat wordt in z'n compleetheid nog vervangen voor ander raam/kozijn (dubbel glas).quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:18 schreef Ml-etje het volgende:
Wij hebben bij de drempel gekozen voor een plakplint.
Het ziet er mooi uit! Dat raam krijgt vast nog een verfje?
Zoals op de laatste foto hebben wij het.quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:24 schreef bobenjanneke het volgende:
Even op google gekeken voor foto's van plakplinten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit kan ook in combi met die hoge plinten.
Dus hoge plinten tegen de muur, en dan plakplinten tegen de hoge plint.
Beetje erge overkill maar zo wordt het ook wel eens gedaan.
Drempels eruit gaat niet meer, omdat het laminaat is afgezaagd tot de drempel dus klikken met de overloop kan niet meer, of er moet een kleine strip tussen.
Ook moet je er rekening mee houden als je toch de drempel eruit haalt, dat het wat meer kan gaan tochten, tenzij je er een tochtstrip onder de deur zet.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:39 schreef Ingetje79 het volgende:
Wij hebben het zo in de keuken als op de onderste foto, maar we waren even vergeten dat de deur er nog overheen moest kunnen draaien.
Dus nu hebben we daar heul hip kale plinten
Toen was het al te laatquote:
Wat?quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:10 schreef bobenjanneke het volgende:
Als je de spleetjes niet mooi vindt tussen de plakplint en het kozijn, ( de plakplint afplakken ) en netjes afkitten met acrylaatkit.
De acrylaatkit voldoende laten drogen en dan is de kut te gronden en te lakken in de kleur van het kozijn.
Beide wordt een beetje druk jaquote:Op maandag 8 augustus 2011 21:41 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ok lijkt mij een prima oplossing dan. Wel alleen bij de deur zoals op de foto, niet overal EN hoge plint EN plakplint
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |