Ik dacht dat je met plakplinten laminaatplakplinten wilde.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:26 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
We willen gewoon hoge MDF plinten, bijvoorbeeld bij Cando. Maar zo een hoge plint kan natuurlijk niet bij de deur... Daar zou dan WEL een plakplint moeten liggen.
Jouw tips waren zeker nuttig! Emmer met rooster is erg fijn, en die 2 componentenroller ook. Resultaat vinden we ook heel mooi, maar dat moet ook na 3 lagen!
Ik bedoel eigenlijk de deuropening... Hoe het naast de deur afgewerkt moet worden weten we. Maar in de deuropening, dus waar je loopt, kan je geen hoge plint plaatsen... Maar er zit wel een kiertje tussen de drempel en de laminaat.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:32 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Ik dacht dat je met plakplinten laminaatplakplinten wilde.
Als je hoge plinten wil, kan het heel mooi zijn om de plinten door te laten lopen langs de deur.
Meestal zit er bij het kozijn een plint over het kozijn en de muur, om de naad tussen het kozijn en de muur af te werken.
Als je de plint door wil laten lopen, moet je de assetraaf ( of zoiets ) lossnijden ( meestal gekit ) en dan je plint door laten lopen.
Fijn dat me tips nuttig waren.
Nou zie je ook het verschil tussen een 2componenten roller en een gewone texroller!
Heb je msn en/of een foto?quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:36 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk de deuropening... Hoe het naast de deur afgewerkt moet worden weten we. Maar in de deuropening, dus waar je loopt, kan je geen hoge plint plaatsen... Maar er zit wel een kiertje tussen de drempel en de laminaat.
Waar je nu niets aan hebt:quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:36 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk de deuropening... Hoe het naast de deur afgewerkt moet worden weten we. Maar in de deuropening, dus waar je loopt, kan je geen hoge plint plaatsen... Maar er zit wel een kiertje tussen de drempel en de laminaat.
We kunnen wellicht nog de drempels eruit halen. In de overloop ligt nu nog geen laminaat (eerst verven) dus dan zouden we kunnen doorleggen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:53 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Waarom heb je de drempel niet verwijdert en het laminaat doorgelegd?
Kan je daar misschien een foto van maken? Ik ben benieuwd hoe dat eruit zietquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:18 schreef Ml-etje het volgende:
Wij hebben bij de drempel gekozen voor een plakplint.
Het ziet er mooi uit! Dat raam krijgt vast nog een verfje?
Nee, dat was Ll zelfquote:Op maandag 8 augustus 2011 00:47 schreef klusfoobje het volgende:
Die gipsplaten bij de trap en in de slaapkamers, heeft je aannemer die tegen de muur geschroeft ? Ik kreeg even de indruk dat de schroeven gratis waren
Dank je, we zijn er ook heel tevreden mee! Op de muren hebben we trouwens Forel (licht) en Klei (donker) van Histor.quote:
That was me, ik denk dat we nu aan schroef 4000 begonnen zijnquote:Op maandag 8 augustus 2011 00:47 schreef klusfoobje het volgende:
Die gipsplaten bij de trap en in de slaapkamers, heeft je aannemer die tegen de muur geschroeft ? Ik kreeg even de indruk dat de schroeven gratis waren
Je doelt op raam naast schuine dak? Dat wordt in z'n compleetheid nog vervangen voor ander raam/kozijn (dubbel glas).quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:18 schreef Ml-etje het volgende:
Wij hebben bij de drempel gekozen voor een plakplint.
Het ziet er mooi uit! Dat raam krijgt vast nog een verfje?
Zoals op de laatste foto hebben wij het.quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:24 schreef bobenjanneke het volgende:
Even op google gekeken voor foto's van plakplinten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit kan ook in combi met die hoge plinten.
Dus hoge plinten tegen de muur, en dan plakplinten tegen de hoge plint.
Beetje erge overkill maar zo wordt het ook wel eens gedaan.
Drempels eruit gaat niet meer, omdat het laminaat is afgezaagd tot de drempel dus klikken met de overloop kan niet meer, of er moet een kleine strip tussen.
Ook moet je er rekening mee houden als je toch de drempel eruit haalt, dat het wat meer kan gaan tochten, tenzij je er een tochtstrip onder de deur zet.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:39 schreef Ingetje79 het volgende:
Wij hebben het zo in de keuken als op de onderste foto, maar we waren even vergeten dat de deur er nog overheen moest kunnen draaien.
Dus nu hebben we daar heul hip kale plinten
Toen was het al te laatquote:
Wat?quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:10 schreef bobenjanneke het volgende:
Als je de spleetjes niet mooi vindt tussen de plakplint en het kozijn, ( de plakplint afplakken ) en netjes afkitten met acrylaatkit.
De acrylaatkit voldoende laten drogen en dan is de kut te gronden en te lakken in de kleur van het kozijn.
Beide wordt een beetje druk jaquote:Op maandag 8 augustus 2011 21:41 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ok lijkt mij een prima oplossing dan. Wel alleen bij de deur zoals op de foto, niet overal EN hoge plint EN plakplint
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |