Ja, stel je voor dat je out of the box gaat denken. Dat kan goed uitpakken. het kan ook zijn dat het uiteindelijke resultaat is dat je ergens met een uitkering in een huurhuis zit dat je nog duur vind ,met 400 euro.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:42 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zelfstandig kunnen denken is een aangeboren of aangeleerde eigenschap. Einstein was b.v. iemand die dat van nature had... Tja... misschien moeten we ' out of the box thinking' maar niet stimuleren... stel je voor dat mensen vragen gaan stellen die de gevestigde orde niet zo goed uitkomen.... the horror
Jullie zijn dan ook 2 handen op 1 buik. Zitten beiden in een uitzichtloze situatie zonder sociale prikkels, hij weliswaar in het buitenland, jij op je zolderkamer.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het zou best kunnen.... ik sluit het ook niet uit.... maar ik vermoed dat we het niet te weten zullen komen. Persoonlijk vind ik het ook niet interessant, wat zeepbel zijn motivatie ook mag zijn ik ben net zo pessimistisch over de huizenmarkt als dat hij/zij is
Nou ja, Xeno moet eigenlijk blij zijn dat wij, de koopwoningeigenaren, hem in staat stellen om op zijn eigen, unieke en bovenal ontroerende manier 'out of the box' te mogen thinkenquote:Op woensdag 1 juni 2011 16:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat je out of the box gaat denken. Dat kan goed uitpakken. het kan ook zijn dat het uiteindelijke resultaat is dat je ergens met een uitkering in een huurhuis zit dat je nog duur vind ,met 400 euro.
Nou, dan heb je 't gemaakt hoor, met je 'out of the box thinking'Laten we dat inderdaad maar niet stimuleren. Als er meer heldere lichten zijn die dat op jouw manier doen worden het er alleen maar meer.
Ik denk dat vriendje zeepbel nu ook hardop moet lachenquote:Op woensdag 1 juni 2011 16:45 schreef Scorpie het volgende:
Waarom mis jij het dan? Je kruipt namelijk dieper in de hol van Jan Cenzuur dan wie dan ook, en ik heb je nog nooit op een zelfverzonnen stukje wijsheid betrapt. Alleen maar geblaat van anderen nablaten.
Ik beweer ook nergens dat ik dezelfde kwaliteiten heb, ik opper alleen de suggestie dat we een voorbeeld aan hem zouden kunnen nemenquote:Je mag nog niet eens in de schaduw van Einstein lopen, laat staat dat je een vergelijking mag trekken met hem.
Vroeger huurde vrijwel iedereen. Toen kwamen er mensen op het idee om aan 'out of the box thinking' te doen en besloten zelf hun huis te kopen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat je out of the box gaat denken. Dat kan goed uitpakken. het kan ook zijn dat het uiteindelijke resultaat is dat je ergens met een uitkering in een huurhuis zit dat je nog duur vind ,met 400 euro.
Nou, dan heb je 't gemaakt hoor, met je 'out of the box thinking'Laten we dat inderdaad maar niet stimuleren. Als er meer heldere lichten zijn die dat op jouw manier doen worden het er alleen maar meer.
Mooi. Geef je nog een afscheidsreceptie?quote:
Geen idee, je zit volgens mij naast hem, vraag het hemquote:Op woensdag 1 juni 2011 16:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik denk dat vriendje zeepbel nu ook hardop moet lachen
Nou nee, het is altijd link als mindere goden een voorbeeld gaan nemen aan mensen die gerust onder het rijtje Supermensen kunnen worden geschaard. Gevaarlijke situaties enzo.quote:Ik beweer ook nergens dat ik dezelfde kwaliteiten heb, ik opper alleen de suggestie dat we een voorbeeld aan hem zouden kunnen nemen
In het buitenland? Want Nederland is kut!!quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mooi. Geef je nog een afscheidsreceptie?
Elk goed idee plant de zaden voor zijn eigen vernietiging... het probleem is dat als iemand een opportunistisch idee heeft, de kudde vanzelf volgt. Een plan wat voor enkele individuen goed werkt, werkt vaak niet voor de hele massa.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Vroeger huurde vrijwel iedereen. Toen kwamen er mensen op het idee om aan 'out of the box thinking' te doen en besloten zelf hun huis te kopen.
En nu is het nog niet goed
En zo is het. Weg met de huursubsidie en sociale zekerheid. Werknemersbescherming kan ook overboord. Laten we trouwens alle wetten ook maar afschaffen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:53 schreef xenobinol het volgende:
Elk goed idee plant de zaden voor zijn eigen vernietiging... het probleem is dat als iemand een opportunistisch idee heeft, de kudde vanzelf volgt. Een plan wat voor enkele individuen goed werkt, werkt vaak niet voor de hele massa.
Ook jij kan een supermens worden als je bereid bent je kuddediergen te onderdrukkenquote:Op woensdag 1 juni 2011 16:50 schreef Scorpie het volgende:
Nou nee, het is altijd link als mindere goden een voorbeeld gaan nemen aan mensen die gerust onder het rijtje Supermensen kunnen worden geschaard. Gevaarlijke situaties enzo.
Dus allemaal hebben ze een goed besluit genomen? Waarom staan er dan zoveel huizen te koop?quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Voorlopig bewijzen 4,3 miljoen huizenbezitters het tegendeel.
quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus allemaal hebben ze een goed besluit genomen? Waarom staan er dan zoveel huizen te koop?
Op het moment is de kudde niet van plan te kopen, dus eigenlijk moet je nu kopen?quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ook jij kan een supermens worden als je bereid bent je kuddediergen te onderdrukken
De kudde loopt ook niet de afgrond in!quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:06 schreef lutser.com het volgende:
Op het moment is de kudde niet van plan te kopen, dus eigenlijk moet je nu kopen?
Nee, die redenering werkt alleen maar als het hem uitkomt natuurlijk. Beginnen over kuddegedrag waarbij je jezelf ziet als die ene die zich losmaakt van de kudde is in deze context hetzelfde als roepen 'ik ben niet gek! de rest van de wereld is gek!'quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:06 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Op het moment is de kudde niet van plan te kopen, dus eigenlijk moet je nu kopen?
Dat zeg ik ook niet, er zullen vast tragische gevallen bij zitten. Maar er staan wel 240k woningen te koop, wat denk jij daar uit af te mogen leiden?quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:05 schreef CoolGuy het volgende:
![]()
Want alle huizen die te koop staan staan te koop omdat ze gedwongen verkocht moeten worden omdat de eigenaren in de problemen zitten?
Ik ken anders een hele grote kudde die elke maand hun huur over de rand van de afgrond mikt...quote:
Volgens jou loopt de kudde wel degelijk de afgrond in. Immers, 1e kocht er, en de rest va nde kudde gaat er achteraan, en nu beweer jij dat dat allemaal een heel slecht plan was, en dat die mensen allemaal in de problemen gaan komen (en daar hoop je ook op). dat is toch dan in de spreekwoordelijke afgrond lopen?quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De kudde loopt ook niet de afgrond in!
Je kan uit het gedrag van de kudde niet afleiden of iets wel of niet een goed idee is
Aangezien de prijzen niet echt kelderen? Dat het de meeste verkopers worst is. Tijd zat en ondertussen wonen ze gewoon door.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:09 schreef xenobinol het volgende:
Dat zeg ik ook niet, er zullen vast tragische gevallen bij zitten. Maar er staan wel 240k woningen te koop, wat denk jij daar uit af te mogen leiden?
Dat mensen niet bereid zijn de prijzen te betalen die momenteel gevraagd worden. Ik leid er in ieder geval niet uit af dat die 240k woningen die te koop staan gedwongen in de verkoop staan.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, er zullen vast tragische gevallen bij zitten. Maar er staan wel 240k woningen te koop, wat denk jij daar uit af te mogen leiden?
quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik ken anders een hele grote kudde die elke maand hun huur over de rand van de afgrond mikt...
Een zinloze activiteit dan om je woning te koop te zetten terwijl je weet dat je hem niet verkocht zal krijgen.... Of is het gewoon de zoektocht naar 'gouden bergen' ?quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat mensen niet bereid zijn de prijzen te betalen die momenteel gevraagd worden. Ik leid er in ieder geval niet uit af dat die 240k woningen die te koop staan gedwongen in de verkoop staan.
Wat is dat nou voor onzin? Mijn auto is ook wel eens te koop. Maar alleen voor de prijs die ik in gedachte heb. Krijg ik die niet blijf ik er zelf in rijden, krijg ik die wel koop ik een andere.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:23 schreef xenobinol het volgende:
Een zinloze activiteit dan om je woning te koop te zetten terwijl je weet dat je hem niet verkocht zal krijgen.... Of is het gewoon de zoektocht naar 'gouden bergen' ?
En toen je omhoog keek zag je het niveau van de huurprijzen zeker?quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:44 schreef Whuzz het volgende:
Rij ik net door de duitse Eiffel, door zo'n ENORM diep dal... zie ik daar het niveau van dit topic liggen
Zalig die A16 met max 130kmh nu. 150kmh op de teller, hooguit kans op een boete voor 10 - 12km te hard. Yihaa.quote:Kom ik weer in Nederland en wat zie ik daar liggen? Een agent achter een bosje met een lasergun
Nee, toen zag ik de zon schijnen. Maar dat is nu eenmaal hoe huizenbezitters de wereld zien, lekker zonnig en vrolijkquote:Op woensdag 1 juni 2011 18:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En toen je omhoog keek zag je het niveau van de huurprijzen zeker?
Lol! Dat had ik inderdaad toen ik vroeger een Starlet reed jaquote:Op woensdag 1 juni 2011 17:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
(Misschien een slecht voorbeeld, want jij hoeft je auto niet te koop te zetten, daar zal vast regelmatig een briefje onder de ruitenwisser zitten van een of andere opkoper.)
De prijs van jachten wordt dan ook gewoon bepaald door de vrije markt. Als jachten in Duitsland nog niet de helft zouden kosten van wat ze hier kosten, zou je vergelijking opgaan. Dat is echter niet het geval. Daarbij staat het je vrij om zo veel en zo grote jachten te laten bouwen als je maar wilt! Iets wat je met huizen in Nederland niet lukt. Slechte vergelijking dus...quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, de starters die niet genoeg hypotheek kunnen krijgen zonder allerlei foefjes, die zijn het haasje. Maar dat is logisch. Als je niet genoeg verdiend, kun je geen huis kopen. Lijkt me normaal. Een huis kunnen kopen is alleen voorbehouden aan diegenen waarvan het salaris hoog genoeg is. Men kan wel willen dat iedereen dat maar moet kunnen, maar zo werkt het nou eenmaal niet.
Er zijn ook mensen die een enorm jacht kunnen kopen. Ik kan dat niet. Moet ik dan heel hard gaan roepen dat er allerlei dingen moeten gebeuren zodat die jachten veel goedkoper worden zodat ik er ook een kan kopen, of moet ik gewoon accepteren dat ik niet alles kan kopen, omdat ik daar simpelweg het geld niet voor heb?
Het was een goede vergelijking, alleen jij verkracht hem door te doen alsof de vergelijking voor iets anders bedoeld was.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:10 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De prijs van jachten wordt dan ook gewoon bepaald door de vrije markt. Als jachten in Duitsland nog niet de helft zouden kosten van wat ze hier kosten, zou je vergelijking opgaan. Dat is echter niet het geval. Daarbij staat het je vrij om zo veel en zo grote jachten te laten bouwen als je maar wilt! Iets wat je met huizen in Nederland niet lukt. Slechte vergelijking dus...
Het huis ansich zal qua bouwkosten niet veel schelen met Duitsland. De grond e.d. is daar wel goedkoper.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:10 schreef RemcoDelft het volgende:
De prijs van jachten wordt dan ook gewoon bepaald door de vrije markt. Als jachten in Duitsland nog niet de helft zouden kosten van wat ze hier kosten, zou je vergelijking opgaan. Dat is echter niet het geval.
Het blijft me verbazen dat zoveel mensen keihard verdedigen dat je bij de aankoop van een klein huisje zo 100.000 euro belasting (op de grond) moet betalen! Deze eerste levensbehoefte ("dak boven je hoofd") wordt zwaarder belast dan auto's... En diezelfde mensen klagen over 6% overdrachtsbelasting...quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het huis ansich zal qua bouwkosten niet veel schelen met Duitsland. De grond e.d. is daar wel goedkoper.
Je komt nu dus een beetje over als iemand die in Duitsland een jacht laat bouwen en dan klaagt dat het liggeld in NL zo hoog is. Waarom zou je daar over willen klagen dan? Ga dan lekker met je jacht in Duitsland voor anker. Jij blij, NL blij.
Ik verdedig niks. Ik accepteer alleen dat het in NL duurder is dan in Duitsland. En dat accepteer ik omdat ik NIET in Duitsland wil wonen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:31 schreef RemcoDelft het volgende:
Het blijft me verbazen dat zoveel mensen keihard verdedigen dat je bij de aankoop van een klein huisje zo 100.000 euro belasting (op de grond) moet betalen! En diezelfde mensen klagen over 6% overdrachtsbelasting...
Ik kan wel een heel verhaal vertellen, maar dat heb jij al gedaan.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik verdedig niks. Ik accepteer alleen dat het in NL duurder is dan in Duitsland. En dat accepteer ik omdat ik NIET in Duitsland wil wonen.
Jij wilt kennelijk ook niet in Duitsland wonen, anders zat je hier niet te klagen, maar je vind wel dat alle andere mensen dan maar naar Duitsland moeten verkassen zodat er hier voor jou betaalbare ruimte vrijkomt.
Beetje hypocriet vind je niet?
Ga of naar Duitsland, of volg een inburgeringscursus.
Je accepteert het omdat er geen alternatieven zijn - voor jou iig. De gemeentelijke grondbedrijven danken u!quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik kan wel een heel verhaal vertellen, maar dat heb jij al gedaan.
Er zijn zat 'alternatieven'. Ik kan altijd geld over de balk gooien door een huis te gaan huren.quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Je accepteert het omdat er geen alternatieven zijn - voor jou iig. De gemeentelijke grondbedrijven danken u!
Dan moet je duur huren. Problematiek is hetzelfde. En graag wat volwassener reageren. Dank.quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er zijn zat 'alternatieven'. Ik kan altijd geld over de balk gooien door een huis te gaan huren.
Kortom, lul niet zo dom.
Duur huren? Gewoon anti-kraak gaan zitten. No problemo. En wie kaatst krijgt hem terug. Dank!quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Dan moet je duur huren. Problematiek is hetzelfde. En graag wat volwassener reageren. Dank.
Juist. De alternatieven die er zijn, verhuizen naar het buitenland (want daar is het gras groener toch?) bevallen me niet. Dus betaal ik wat meer voor kwaliteit.quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Je accepteert het omdat er geen alternatieven zijn - voor jou iig. De gemeentelijke grondbedrijven danken u!
Anti kraak is een heel ander product.quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Duur huren? Gewoon anti-kraak gaan zitten. No problemo. En wie kaatst krijgt hem terug. Dank!
Zoals je ziet, zat alternatieven dus.![]()
Nog meer oeverloos en slap gelul over andere landen en hun huizenmarkten in petto ?
Maar wel een alternatief.quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Anti kraak is een heel ander product.
Ik kan er weinig aan doen dat je niet snapt wat het woord alternatief betekent.quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Woordspelletjes zijn zo kansloos. Enjoy it in je doos naast de dom.
quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik kan er weinig aan doen dat je niet snapt wat het woord alternatief betekent.
Daarnaast is het natuurlijk een beetje erg flauw dat je een deportatie naar Duitsland wel een valide argument vind, wat minstens net zo kansloos is als anti-kraak. Maar ja, hypocriete huurders, ik kijk er niet eens meer van op.
Ga je dan nu weer even buiten dit topic spelen?![]()
Hoop ik wel, ik heb nog geen inhoudelijke reactie op mijn post mogen ontvangen.quote:
Die overdrachtsbelasting ben ik al kwijt. Verbouwen ben ik nog mee bezig. Dus voor nu is't wel ff goed zoquote:Op woensdag 1 juni 2011 21:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Langer goedkoop verbouwen
Schaf gewoon de overdrachtsbelasting af (die toch al kant noch wal raakt) en je schiet er per saldo veel meer mee op.
Ik heb al zoveel verbouwd. Maar daarbij heb ik van de BTW toch echt minder last gehad als van de OB.quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:11 schreef Whuzz het volgende:
Die overdrachtsbelasting ben ik al kwijt. Verbouwen ben ik nog mee bezig. Dus voor nu is't wel ff goed zo
Eigenlijk wel ja. Als er in 10 jaar tijd 1 miljoen koopwoningen bijkomen, dan moeten die in die tijd ook verkocht worden.quote:
Leuk filmpje.quote:
Een overschot aan angsthazen Jantje. Maar die weten we langzaam maar zeker het land uit te werken. Naar zweden bijvoorbeeld. Hoest met je critische noot betreffende de VVD Jan?quote:Op donderdag 2 juni 2011 09:41 schreef Censuur-152 het volgende:
Vroeger hadden we schaarste in Nederland, nu blijkbaar een overschot..
quote:Op donderdag 2 juni 2011 09:39 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Leuk filmpje.
Ondertussen blijkt ook maar weer dat keynesiaanse stimulering niet helpt. Het feest gaat beginnen, de ernstigste crisis in 70 jaar begint zichtbaar te worden.
Nice. Maar beter nemen ze kees de kort.quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:22 schreef Censuur-152 het volgende:
[ afbeelding ]
huizenmarkt-zeepbel.nl komt binnenkort misschien op TV. Hadden jullie dat al gehoord?
Ik ga natuurlijk ook niet zelf ;-)quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:22 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Nice. Maar beter nemen ze kees de kort.
Dan zou ik maar snel iemand gaan zoeken die minder onzin uitkraamt dan jij.quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:22 schreef Censuur-152 het volgende:
huilenmarkt-zeepbel.nl komt binnenkort misschien op TV. Hadden jullie dat al gehoord?
Nee, want linkjes dumpen en wegrennen gaat een beetje lastig op TV.quote:
Waarom dat plaatje nog een keer posten?quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:22 schreef Censuur-152 het volgende:
[ afbeelding ]
huizenmarkt-zeepbel.nl komt binnenkort misschien op TV. Hadden jullie dat al gehoord?
Ow ben jij de eigenaar van huizenmarkt-zeepbelquote:Op donderdag 2 juni 2011 10:25 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Ik ga natuurlijk ook niet zelf ;-)
Koning Kees kan de massamedia de ontkenners niet aandoen.
Niet helemaal, meer de promotor!quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ow ben jij de eigenaar van huizenmarkt-zeepbelDank u dank u
Ja dacht al dat huizenmarkt-zeepbel een eigen user had. Is die hier nog actief?quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:33 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Niet helemaal, meer de promotor!
Banken werden makkelijker in het verstrekken van hypotheken. Hierdoor konden huishoudens de prijsstijging van hun woning verzilveren. Dit geld consumeerden huishoudens, waardoor de economie harder kon groeien. Een vermogensversneller in feite. Omgekeerd werkt dit proces helaas ook: Bij tegenwind dalen de huizenprijzen, de consumptie loopt extra terug, economie krimpt verder, banken worden nog strenger, wat de daling van de huizenprijzen verder stimuleert. !
Dat was ik ook. Helaas waren er adverteerders die geklaagd hadden.quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ja dacht al dat huizenmarkt-zeepbel een eigen user had. Is die hier nog actief?
lol.quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:39 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Dat was ik ook. Helaas waren er adverteerders die geklaagd hadden.
Vandaar nu Censuur..
Je mist anderhalf jaar.quote:
... en werkende hersencellen!quote:
Kortgezegd, je hebt niks met die site te maken, maar je bent een trouwe volger omdat men daar eenzijdige en halve berichten post die in jouw straatje passen waardoor je hoop blijft houden dat je misschien ooit een huis in Nederland zal kunnen kopen.quote:
Wat een trolltopic is dit geworden zeg. Zonde.quote:Op donderdag 2 juni 2011 11:10 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Kortgezegd, je hebt niks met die site te maken, maar je bent een trouwe volger omdat men daar eenzijdige en halve berichten post die in jouw straatje passen waardoor je hoop blijft houden dat je misschien ooit een huis in Nederland zal kunnen kopen.
Groetjes,
Pierre
Het hele internet is 1 grote trollbende, met Fok als Queen of the trollsquote:Op donderdag 2 juni 2011 11:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Wat een trolltopic is dit geworden zeg. Zonde.
Cognitieve Dissonantie ole ole!quote:Op donderdag 2 juni 2011 11:10 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Kortgezegd, je hebt niks met die site te maken, maar je bent een trouwe volger omdat men daar eenzijdige en halve berichten post die in jouw straatje passen waardoor je hoop blijft houden dat je misschien ooit een huis in Nederland zal kunnen kopen.
Groetjes,
Pierre
Het tweede kwartaal zal er vermoedelijk een stuk slechter uitzien. Het keynesiaanse denken lijkt inderdaad uitgewerkt te zijn, het kan natuurlijk dat ze de geldpers binnenkort op standje 'waanzin' zetten maar dat zal niet leiden tot een evenredige stijging van het volume.quote:
Nee.... dat zal echt het humeur van een hoop wanhopige wannabe verkopers/beleggers onderuit halenquote:Op donderdag 2 juni 2011 10:25 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Ik ga natuurlijk ook niet zelf ;-)
Koning Kees kan de massamedia de ontkenners niet aandoen.
Een economische groei van 2.8% lijkt mij anders een heel mooi getal, bij meer groei komen er weer allerlei nieuwe problemen zoals oplopende inflatie.quote:Op donderdag 2 juni 2011 11:38 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het tweede kwartaal zal er vermoedelijk een stuk slechter uitzien. Het keynesiaanse denken lijkt inderdaad uitgewerkt te zijn, het kan natuurlijk dat ze de geldpers binnenkort op standje 'waanzin' zetten maar dat zal niet leiden tot een evenredige stijging van het volume.
Zoveel geld in de economie gepompt en dan zo'n mini-plusje herstel
Ik ben het met je eens dat de crisis van vandaag niet overeenkomt met die uit de jaren 30 van de vorige eeuw. Toch is er nu een schuldencrisis die niet vanzelf over zal waaien, daarnaast liggen er nog een aantal grote problemen voor ons (energiecrisis, vergrijzing, naweeën van de huidige crisis) voor ons waar geen passende antwoorden voor zijn, regeren is vooruit zien maar men leeft toch wel heel erg in het nu.quote:Op donderdag 2 juni 2011 11:45 schreef lutser.com het volgende:
Een economische groei van 2.8% lijkt mij anders een heel mooi getal, bij meer groei komen er weer allerlei nieuwe problemen zoals oplopende inflatie.
Het wijst in elk geval niet op de grootste crisis van de afgelopen 70 jaar.
Er komen inderdaad nog heel wat problemen op ons af maar 'de crisis' is grotendeels onder controle. Risico zit nog bij een aantal euro landen met te hoge schulden.quote:Op donderdag 2 juni 2011 11:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat de crisis van vandaag niet overeenkomt met die uit de jaren 30 van de vorige eeuw. Toch is er nu een schuldencrisis die niet vanzelf over zal waaien, daarnaast liggen er nog een aantal grote problemen voor ons (energiecrisis, vergrijzing, naweeën van de huidige crisis) voor ons waar geen passende antwoorden voor zijn, regeren is vooruit zien maar men leeft toch wel heel erg in het nu.
Dat probleem zie ik niet snel opgelost, arbeid, energie en grondstoffen worden alleen maar schaarser en duurder.quote:
Dus de oplopende staatsschuld van de overige eurolanden maakt volgens jou helemaal niets uit?quote:Op donderdag 2 juni 2011 12:00 schreef lutser.com het volgende:
Er komen inderdaad nog heel wat problemen op ons af maar 'de crisis' is grotendeels onder controle. Risico zit nog bij een aantal euro landen met te hoge schulden.
Ooh? En als we de broekriem gaan aanhalen, waar betalen we dan de onbetaalbare woningen van? Van de derde baan, polygamie en dan een hypotheek op 4 inkomens?quote:De 'problemen' die jij noemt zijn denk ik met gewoon de broekruim aanhalen al op te lossen, beetje begin jaren tachtig stijl. Gewoon weer naar de camping ipv 4 weken india.
http://statline.cbs.nl/St(...)NL&PA=70769ned&LA=NLquote:Op donderdag 2 juni 2011 12:09 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Dat probleem zie ik niet snel opgelost, arbeid, energie en grondstoffen worden alleen maar schaarser en duurder.
Vanaf nu gaan er ieder jaar meer mensen uit het arbeidsproces en gaan hun hut verkopen om het pensioen aan te vullen, dit gaat door tot 2030 en dan zijn er echt leegstand van woningen zoals nu al kantoren en winkellocatiesquote:Op donderdag 2 juni 2011 12:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
http://statline.cbs.nl/St(...)NL&PA=70769ned&LA=NL
Dalende bouwkosten!
Betaalbaar bouwen kunnen we vandaag de dag al, daar hoeft alleen maar een aantal speculanten voor af te boeken (de broekriem aanhalen). Betaalbaar wonen is feitelijk geen probleem, de vergrijzing en en de energiecrisis wel.
Nee, er komt juist een extra tekort aan woningen de komende 20-30 jaar.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Vanaf nu gaan er ieder jaar meer mensen uit het arbeidsproces en gaan hun hut verkopen om het pensioen aan te vullen, dit gaat door tot 2030 en dan zijn er echt leegstand van woningen zoals nu al kantoren en winkellocaties
De oudjes vliegen uit om het zo te zeggen
Jaarlijks worden er nu nog 50.000 woningen gebouwd terwijl men zou moeten stoppen met bouwen
Dar valt knap tegen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:12 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]Btw, woning verkopen om pensioen aan te vullen haha. Mensen van 65 hebben doorgaans hun huis voor een groot deel of geheel afbetaald en kunnen riant leven van hun pensioen.
Ze hebben groot gelijk. Als je tot je 65ste een normale baan hebt gehad, is er geld genoeg. En als het op is, snoep je gewoon 100K van je huis op. Overwaarde genoeg voor die ouwe knakkers.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dar valt knap tegen.
De meesten maken na hun 65 jaar veel te veel op, veel meer als toen ze werkten .
Maar een bank geeft geen extra hypotheek meer, ik hoor hele verhalen hoe die overwaarde eruit te halen, verkoop is de enige oplossing , maar dat is niet meer eenvoudig, er komt steeds meer aanbodquote:Op donderdag 2 juni 2011 13:30 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ze hebben groot gelijk. Als je tot je 65ste een normale baan hebt gehad, is er geld genoeg. En als het op is, snoep je gewoon 100K van je huis op. Overwaarde genoeg voor die ouwe knakkers.
Voor hen wel, ik vraag me af wat ik dan kan besteden. Pensioen is waarschijnlijk kut, AOW zal wel versoberd zijn, en ik moet tot mijn 67-70ste. Om daarna nog van mijn leven te gaan genieten zie ik niet zo zittenquote:Op donderdag 2 juni 2011 13:30 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ze hebben groot gelijk. Als je tot je 65ste een normale baan hebt gehad, is er geld genoeg. En als het op is, snoep je gewoon 100K van je huis op. Overwaarde genoeg voor die ouwe knakkers.
Plus dat de netto besteedbaar fors zal afnemen door hogere zorg en AOW kosten en daarnaast zelf sparen voor de eigen oude dagquote:Op donderdag 2 juni 2011 13:33 schreef antfukker het volgende:
[..]
Voor hen wel, ik vraag me af wat ik dan kan besteden. Pensioen is waarschijnlijk kut, AOW zal wel versoberd zijn, en ik moet tot mijn 67-70ste. Om daarna nog van mijn leven te gaan genieten zie ik niet zo zitten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |