Ja, stel je voor dat je out of the box gaat denken. Dat kan goed uitpakken. het kan ook zijn dat het uiteindelijke resultaat is dat je ergens met een uitkering in een huurhuis zit dat je nog duur vind ,met 400 euro.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:42 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zelfstandig kunnen denken is een aangeboren of aangeleerde eigenschap. Einstein was b.v. iemand die dat van nature had... Tja... misschien moeten we ' out of the box thinking' maar niet stimuleren... stel je voor dat mensen vragen gaan stellen die de gevestigde orde niet zo goed uitkomen.... the horror
Jullie zijn dan ook 2 handen op 1 buik. Zitten beiden in een uitzichtloze situatie zonder sociale prikkels, hij weliswaar in het buitenland, jij op je zolderkamer.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het zou best kunnen.... ik sluit het ook niet uit.... maar ik vermoed dat we het niet te weten zullen komen. Persoonlijk vind ik het ook niet interessant, wat zeepbel zijn motivatie ook mag zijn ik ben net zo pessimistisch over de huizenmarkt als dat hij/zij is
Nou ja, Xeno moet eigenlijk blij zijn dat wij, de koopwoningeigenaren, hem in staat stellen om op zijn eigen, unieke en bovenal ontroerende manier 'out of the box' te mogen thinkenquote:Op woensdag 1 juni 2011 16:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat je out of the box gaat denken. Dat kan goed uitpakken. het kan ook zijn dat het uiteindelijke resultaat is dat je ergens met een uitkering in een huurhuis zit dat je nog duur vind ,met 400 euro.
Nou, dan heb je 't gemaakt hoor, met je 'out of the box thinking'Laten we dat inderdaad maar niet stimuleren. Als er meer heldere lichten zijn die dat op jouw manier doen worden het er alleen maar meer.
Ik denk dat vriendje zeepbel nu ook hardop moet lachenquote:Op woensdag 1 juni 2011 16:45 schreef Scorpie het volgende:
Waarom mis jij het dan? Je kruipt namelijk dieper in de hol van Jan Cenzuur dan wie dan ook, en ik heb je nog nooit op een zelfverzonnen stukje wijsheid betrapt. Alleen maar geblaat van anderen nablaten.
Ik beweer ook nergens dat ik dezelfde kwaliteiten heb, ik opper alleen de suggestie dat we een voorbeeld aan hem zouden kunnen nemenquote:Je mag nog niet eens in de schaduw van Einstein lopen, laat staat dat je een vergelijking mag trekken met hem.
Vroeger huurde vrijwel iedereen. Toen kwamen er mensen op het idee om aan 'out of the box thinking' te doen en besloten zelf hun huis te kopen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat je out of the box gaat denken. Dat kan goed uitpakken. het kan ook zijn dat het uiteindelijke resultaat is dat je ergens met een uitkering in een huurhuis zit dat je nog duur vind ,met 400 euro.
Nou, dan heb je 't gemaakt hoor, met je 'out of the box thinking'Laten we dat inderdaad maar niet stimuleren. Als er meer heldere lichten zijn die dat op jouw manier doen worden het er alleen maar meer.
Mooi. Geef je nog een afscheidsreceptie?quote:
Geen idee, je zit volgens mij naast hem, vraag het hemquote:Op woensdag 1 juni 2011 16:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik denk dat vriendje zeepbel nu ook hardop moet lachen
Nou nee, het is altijd link als mindere goden een voorbeeld gaan nemen aan mensen die gerust onder het rijtje Supermensen kunnen worden geschaard. Gevaarlijke situaties enzo.quote:Ik beweer ook nergens dat ik dezelfde kwaliteiten heb, ik opper alleen de suggestie dat we een voorbeeld aan hem zouden kunnen nemen
In het buitenland? Want Nederland is kut!!quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mooi. Geef je nog een afscheidsreceptie?
Elk goed idee plant de zaden voor zijn eigen vernietiging... het probleem is dat als iemand een opportunistisch idee heeft, de kudde vanzelf volgt. Een plan wat voor enkele individuen goed werkt, werkt vaak niet voor de hele massa.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Vroeger huurde vrijwel iedereen. Toen kwamen er mensen op het idee om aan 'out of the box thinking' te doen en besloten zelf hun huis te kopen.
En nu is het nog niet goed
En zo is het. Weg met de huursubsidie en sociale zekerheid. Werknemersbescherming kan ook overboord. Laten we trouwens alle wetten ook maar afschaffen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:53 schreef xenobinol het volgende:
Elk goed idee plant de zaden voor zijn eigen vernietiging... het probleem is dat als iemand een opportunistisch idee heeft, de kudde vanzelf volgt. Een plan wat voor enkele individuen goed werkt, werkt vaak niet voor de hele massa.
Ook jij kan een supermens worden als je bereid bent je kuddediergen te onderdrukkenquote:Op woensdag 1 juni 2011 16:50 schreef Scorpie het volgende:
Nou nee, het is altijd link als mindere goden een voorbeeld gaan nemen aan mensen die gerust onder het rijtje Supermensen kunnen worden geschaard. Gevaarlijke situaties enzo.
Dus allemaal hebben ze een goed besluit genomen? Waarom staan er dan zoveel huizen te koop?quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Voorlopig bewijzen 4,3 miljoen huizenbezitters het tegendeel.
quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus allemaal hebben ze een goed besluit genomen? Waarom staan er dan zoveel huizen te koop?
Op het moment is de kudde niet van plan te kopen, dus eigenlijk moet je nu kopen?quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ook jij kan een supermens worden als je bereid bent je kuddediergen te onderdrukken
De kudde loopt ook niet de afgrond in!quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:06 schreef lutser.com het volgende:
Op het moment is de kudde niet van plan te kopen, dus eigenlijk moet je nu kopen?
Nee, die redenering werkt alleen maar als het hem uitkomt natuurlijk. Beginnen over kuddegedrag waarbij je jezelf ziet als die ene die zich losmaakt van de kudde is in deze context hetzelfde als roepen 'ik ben niet gek! de rest van de wereld is gek!'quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:06 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Op het moment is de kudde niet van plan te kopen, dus eigenlijk moet je nu kopen?
Dat zeg ik ook niet, er zullen vast tragische gevallen bij zitten. Maar er staan wel 240k woningen te koop, wat denk jij daar uit af te mogen leiden?quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:05 schreef CoolGuy het volgende:
![]()
Want alle huizen die te koop staan staan te koop omdat ze gedwongen verkocht moeten worden omdat de eigenaren in de problemen zitten?
Ik ken anders een hele grote kudde die elke maand hun huur over de rand van de afgrond mikt...quote:
Volgens jou loopt de kudde wel degelijk de afgrond in. Immers, 1e kocht er, en de rest va nde kudde gaat er achteraan, en nu beweer jij dat dat allemaal een heel slecht plan was, en dat die mensen allemaal in de problemen gaan komen (en daar hoop je ook op). dat is toch dan in de spreekwoordelijke afgrond lopen?quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De kudde loopt ook niet de afgrond in!
Je kan uit het gedrag van de kudde niet afleiden of iets wel of niet een goed idee is
Aangezien de prijzen niet echt kelderen? Dat het de meeste verkopers worst is. Tijd zat en ondertussen wonen ze gewoon door.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:09 schreef xenobinol het volgende:
Dat zeg ik ook niet, er zullen vast tragische gevallen bij zitten. Maar er staan wel 240k woningen te koop, wat denk jij daar uit af te mogen leiden?
Dat mensen niet bereid zijn de prijzen te betalen die momenteel gevraagd worden. Ik leid er in ieder geval niet uit af dat die 240k woningen die te koop staan gedwongen in de verkoop staan.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, er zullen vast tragische gevallen bij zitten. Maar er staan wel 240k woningen te koop, wat denk jij daar uit af te mogen leiden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |