Hoop ik wel, ik heb nog geen inhoudelijke reactie op mijn post mogen ontvangen.quote:
Die overdrachtsbelasting ben ik al kwijt. Verbouwen ben ik nog mee bezig. Dus voor nu is't wel ff goed zoquote:Op woensdag 1 juni 2011 21:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Langer goedkoop verbouwen
Schaf gewoon de overdrachtsbelasting af (die toch al kant noch wal raakt) en je schiet er per saldo veel meer mee op.
Ik heb al zoveel verbouwd. Maar daarbij heb ik van de BTW toch echt minder last gehad als van de OB.quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:11 schreef Whuzz het volgende:
Die overdrachtsbelasting ben ik al kwijt. Verbouwen ben ik nog mee bezig. Dus voor nu is't wel ff goed zo
Eigenlijk wel ja. Als er in 10 jaar tijd 1 miljoen koopwoningen bijkomen, dan moeten die in die tijd ook verkocht worden.quote:
Leuk filmpje.quote:
Een overschot aan angsthazen Jantje. Maar die weten we langzaam maar zeker het land uit te werken. Naar zweden bijvoorbeeld. Hoest met je critische noot betreffende de VVD Jan?quote:Op donderdag 2 juni 2011 09:41 schreef Censuur-152 het volgende:
Vroeger hadden we schaarste in Nederland, nu blijkbaar een overschot..
quote:Op donderdag 2 juni 2011 09:39 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Leuk filmpje.
Ondertussen blijkt ook maar weer dat keynesiaanse stimulering niet helpt. Het feest gaat beginnen, de ernstigste crisis in 70 jaar begint zichtbaar te worden.
Nice. Maar beter nemen ze kees de kort.quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:22 schreef Censuur-152 het volgende:
[ afbeelding ]
huizenmarkt-zeepbel.nl komt binnenkort misschien op TV. Hadden jullie dat al gehoord?
Ik ga natuurlijk ook niet zelf ;-)quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:22 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Nice. Maar beter nemen ze kees de kort.
Dan zou ik maar snel iemand gaan zoeken die minder onzin uitkraamt dan jij.quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:22 schreef Censuur-152 het volgende:
huilenmarkt-zeepbel.nl komt binnenkort misschien op TV. Hadden jullie dat al gehoord?
Nee, want linkjes dumpen en wegrennen gaat een beetje lastig op TV.quote:
Waarom dat plaatje nog een keer posten?quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:22 schreef Censuur-152 het volgende:
[ afbeelding ]
huizenmarkt-zeepbel.nl komt binnenkort misschien op TV. Hadden jullie dat al gehoord?
Ow ben jij de eigenaar van huizenmarkt-zeepbelquote:Op donderdag 2 juni 2011 10:25 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Ik ga natuurlijk ook niet zelf ;-)
Koning Kees kan de massamedia de ontkenners niet aandoen.
Niet helemaal, meer de promotor!quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ow ben jij de eigenaar van huizenmarkt-zeepbelDank u dank u
Ja dacht al dat huizenmarkt-zeepbel een eigen user had. Is die hier nog actief?quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:33 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Niet helemaal, meer de promotor!
Banken werden makkelijker in het verstrekken van hypotheken. Hierdoor konden huishoudens de prijsstijging van hun woning verzilveren. Dit geld consumeerden huishoudens, waardoor de economie harder kon groeien. Een vermogensversneller in feite. Omgekeerd werkt dit proces helaas ook: Bij tegenwind dalen de huizenprijzen, de consumptie loopt extra terug, economie krimpt verder, banken worden nog strenger, wat de daling van de huizenprijzen verder stimuleert. !
Dat was ik ook. Helaas waren er adverteerders die geklaagd hadden.quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ja dacht al dat huizenmarkt-zeepbel een eigen user had. Is die hier nog actief?
lol.quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:39 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Dat was ik ook. Helaas waren er adverteerders die geklaagd hadden.
Vandaar nu Censuur..
Je mist anderhalf jaar.quote:
... en werkende hersencellen!quote:
Kortgezegd, je hebt niks met die site te maken, maar je bent een trouwe volger omdat men daar eenzijdige en halve berichten post die in jouw straatje passen waardoor je hoop blijft houden dat je misschien ooit een huis in Nederland zal kunnen kopen.quote:
Wat een trolltopic is dit geworden zeg. Zonde.quote:Op donderdag 2 juni 2011 11:10 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Kortgezegd, je hebt niks met die site te maken, maar je bent een trouwe volger omdat men daar eenzijdige en halve berichten post die in jouw straatje passen waardoor je hoop blijft houden dat je misschien ooit een huis in Nederland zal kunnen kopen.
Groetjes,
Pierre
Het hele internet is 1 grote trollbende, met Fok als Queen of the trollsquote:Op donderdag 2 juni 2011 11:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Wat een trolltopic is dit geworden zeg. Zonde.
Cognitieve Dissonantie ole ole!quote:Op donderdag 2 juni 2011 11:10 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Kortgezegd, je hebt niks met die site te maken, maar je bent een trouwe volger omdat men daar eenzijdige en halve berichten post die in jouw straatje passen waardoor je hoop blijft houden dat je misschien ooit een huis in Nederland zal kunnen kopen.
Groetjes,
Pierre
Het tweede kwartaal zal er vermoedelijk een stuk slechter uitzien. Het keynesiaanse denken lijkt inderdaad uitgewerkt te zijn, het kan natuurlijk dat ze de geldpers binnenkort op standje 'waanzin' zetten maar dat zal niet leiden tot een evenredige stijging van het volume.quote:
Nee.... dat zal echt het humeur van een hoop wanhopige wannabe verkopers/beleggers onderuit halenquote:Op donderdag 2 juni 2011 10:25 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Ik ga natuurlijk ook niet zelf ;-)
Koning Kees kan de massamedia de ontkenners niet aandoen.
Een economische groei van 2.8% lijkt mij anders een heel mooi getal, bij meer groei komen er weer allerlei nieuwe problemen zoals oplopende inflatie.quote:Op donderdag 2 juni 2011 11:38 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het tweede kwartaal zal er vermoedelijk een stuk slechter uitzien. Het keynesiaanse denken lijkt inderdaad uitgewerkt te zijn, het kan natuurlijk dat ze de geldpers binnenkort op standje 'waanzin' zetten maar dat zal niet leiden tot een evenredige stijging van het volume.
Zoveel geld in de economie gepompt en dan zo'n mini-plusje herstel
Ik ben het met je eens dat de crisis van vandaag niet overeenkomt met die uit de jaren 30 van de vorige eeuw. Toch is er nu een schuldencrisis die niet vanzelf over zal waaien, daarnaast liggen er nog een aantal grote problemen voor ons (energiecrisis, vergrijzing, naweeën van de huidige crisis) voor ons waar geen passende antwoorden voor zijn, regeren is vooruit zien maar men leeft toch wel heel erg in het nu.quote:Op donderdag 2 juni 2011 11:45 schreef lutser.com het volgende:
Een economische groei van 2.8% lijkt mij anders een heel mooi getal, bij meer groei komen er weer allerlei nieuwe problemen zoals oplopende inflatie.
Het wijst in elk geval niet op de grootste crisis van de afgelopen 70 jaar.
Er komen inderdaad nog heel wat problemen op ons af maar 'de crisis' is grotendeels onder controle. Risico zit nog bij een aantal euro landen met te hoge schulden.quote:Op donderdag 2 juni 2011 11:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat de crisis van vandaag niet overeenkomt met die uit de jaren 30 van de vorige eeuw. Toch is er nu een schuldencrisis die niet vanzelf over zal waaien, daarnaast liggen er nog een aantal grote problemen voor ons (energiecrisis, vergrijzing, naweeën van de huidige crisis) voor ons waar geen passende antwoorden voor zijn, regeren is vooruit zien maar men leeft toch wel heel erg in het nu.
Dat probleem zie ik niet snel opgelost, arbeid, energie en grondstoffen worden alleen maar schaarser en duurder.quote:
Dus de oplopende staatsschuld van de overige eurolanden maakt volgens jou helemaal niets uit?quote:Op donderdag 2 juni 2011 12:00 schreef lutser.com het volgende:
Er komen inderdaad nog heel wat problemen op ons af maar 'de crisis' is grotendeels onder controle. Risico zit nog bij een aantal euro landen met te hoge schulden.
Ooh? En als we de broekriem gaan aanhalen, waar betalen we dan de onbetaalbare woningen van? Van de derde baan, polygamie en dan een hypotheek op 4 inkomens?quote:De 'problemen' die jij noemt zijn denk ik met gewoon de broekruim aanhalen al op te lossen, beetje begin jaren tachtig stijl. Gewoon weer naar de camping ipv 4 weken india.
http://statline.cbs.nl/St(...)NL&PA=70769ned&LA=NLquote:Op donderdag 2 juni 2011 12:09 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Dat probleem zie ik niet snel opgelost, arbeid, energie en grondstoffen worden alleen maar schaarser en duurder.
Vanaf nu gaan er ieder jaar meer mensen uit het arbeidsproces en gaan hun hut verkopen om het pensioen aan te vullen, dit gaat door tot 2030 en dan zijn er echt leegstand van woningen zoals nu al kantoren en winkellocatiesquote:Op donderdag 2 juni 2011 12:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
http://statline.cbs.nl/St(...)NL&PA=70769ned&LA=NL
Dalende bouwkosten!
Betaalbaar bouwen kunnen we vandaag de dag al, daar hoeft alleen maar een aantal speculanten voor af te boeken (de broekriem aanhalen). Betaalbaar wonen is feitelijk geen probleem, de vergrijzing en en de energiecrisis wel.
Nee, er komt juist een extra tekort aan woningen de komende 20-30 jaar.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Vanaf nu gaan er ieder jaar meer mensen uit het arbeidsproces en gaan hun hut verkopen om het pensioen aan te vullen, dit gaat door tot 2030 en dan zijn er echt leegstand van woningen zoals nu al kantoren en winkellocaties
De oudjes vliegen uit om het zo te zeggen
Jaarlijks worden er nu nog 50.000 woningen gebouwd terwijl men zou moeten stoppen met bouwen
Dar valt knap tegen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:12 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]Btw, woning verkopen om pensioen aan te vullen haha. Mensen van 65 hebben doorgaans hun huis voor een groot deel of geheel afbetaald en kunnen riant leven van hun pensioen.
Ze hebben groot gelijk. Als je tot je 65ste een normale baan hebt gehad, is er geld genoeg. En als het op is, snoep je gewoon 100K van je huis op. Overwaarde genoeg voor die ouwe knakkers.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dar valt knap tegen.
De meesten maken na hun 65 jaar veel te veel op, veel meer als toen ze werkten .
Maar een bank geeft geen extra hypotheek meer, ik hoor hele verhalen hoe die overwaarde eruit te halen, verkoop is de enige oplossing , maar dat is niet meer eenvoudig, er komt steeds meer aanbodquote:Op donderdag 2 juni 2011 13:30 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ze hebben groot gelijk. Als je tot je 65ste een normale baan hebt gehad, is er geld genoeg. En als het op is, snoep je gewoon 100K van je huis op. Overwaarde genoeg voor die ouwe knakkers.
Voor hen wel, ik vraag me af wat ik dan kan besteden. Pensioen is waarschijnlijk kut, AOW zal wel versoberd zijn, en ik moet tot mijn 67-70ste. Om daarna nog van mijn leven te gaan genieten zie ik niet zo zittenquote:Op donderdag 2 juni 2011 13:30 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ze hebben groot gelijk. Als je tot je 65ste een normale baan hebt gehad, is er geld genoeg. En als het op is, snoep je gewoon 100K van je huis op. Overwaarde genoeg voor die ouwe knakkers.
Plus dat de netto besteedbaar fors zal afnemen door hogere zorg en AOW kosten en daarnaast zelf sparen voor de eigen oude dagquote:Op donderdag 2 juni 2011 13:33 schreef antfukker het volgende:
[..]
Voor hen wel, ik vraag me af wat ik dan kan besteden. Pensioen is waarschijnlijk kut, AOW zal wel versoberd zijn, en ik moet tot mijn 67-70ste. Om daarna nog van mijn leven te gaan genieten zie ik niet zo zitten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |