Als moslims zelf geen eenduidigheid vinden w.b.t. de uitleg van verzen, waar haal je dan de arrogantie vandaan dat jouw interpretatie de enige juiste is? Hoe kom je er überhaupt bij dat de koran letterlijk gelezen moet worden? Als in Leviticus staat dat je geen kleding bestaande uit verschillende soorten stof mag dragen, wonen in Nederland dus alleen maar 'slechte' christenen?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:55 schreef rootus het volgende:
[..]
Op het internet (youtube) staan koran lessen.
Elke woord elke letter is direct van God.
Wie ben jij, nietig mens, dat je het beter weet dan God.
Die woorden neem je letterlijk, die van god zelf.
Ga nou niet suggereren dat ik zei of iemand die erkent dat islam een godsdienst is... beweert dat alles moet mogen en dat kritiek niet is toegestaan.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:24 schreef rootus het volgende:
[..]
Ik ontken niet dat de Islam ook een godsdienst is.
Maar moet dan ineens maar alles mogen en is kritiek niet meer toegestaan?
De waarheid is soms kwetsend maar we leren er wel van.
Ik acht de kans dat het omgekeerd is juist groter. Het salafisme heeft een aardig grote aanhang onder Nederlandse moslims, maar ze hebben geen politieke macht zoals bijvoorbeeld de orthodox-gereformeerden die wel hebben via de SGP. Aangezien salafistische imams zich vooral focussen op de hersenspoeling van de derde generatie allochtonen, vormt dit geen direct gevaar voor de democatie, maar wel voor onze veiligheid. Van Gogh weet er alles van.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:32 schreef rootus het volgende:
Hiermee bedoel ik niet dat de echte moslims allemaal aanslagen gaan plegen maar wel door politiek vrijheden zullen gaan aantasten.
Hetzelfde geldt voor de andere kant:quote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:02 schreef Bluesdude het volgende:
Er zit iets heel engs aan die ontkenning ..... ineens nemen velen die flauwekul (is pathologische tic ook een omschrijving ?) van Wilders over.
Het is ook dogmatisch.... de feiten worden compleet genegeerd.... en wie de feiten negeert die neigt de redelijkheid en de menselijkheid overboord te zetten.
Tien geboden en Tenach, anyone?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:03 schreef rootus het volgende:
[..]
Dat de Islam naast een geloof ook een politieke ideologie is bewijst zich elke keer weer.
De sharia (een goddelijke wetgeving) is een mooi voorbeeld.
Zelfde verhaal als bij de Shariaquote:Deze wetten zijn onveranderbaar en niet gebaseerd op rede en gelijkheid.
Moslims zijn geen mensen? Voor de SGP staat het woord van God ook boven het homohuwelijk, bijvoorbeeld.quote:Voor een echte (spreek niet extreem) moslim staat de islamitische wet boven de wetten die door mensen zijn gemaakt.
Als het volk hem heeft gekozen.quote:In Turkey zie je langzaam maar zeker een terugval naar de sharia omdat hun president een fanatieke moslim is.
Okéquote:Voor de Islam bestaat namelijk geen scheiding tussen kerk en staat.
quote:Een wetgeving die in landen en bevolkingsgroepen worden toegepast en voortkomt uit een bepaalde ideologie en heet sharia.Tenach
Deze ideologie is de Islam. Het Jodendom
De boeken zijn de Thore, en de Hadith Chetoeviem en de Netoviem(als ik het goed spel)
Oh ja!quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:35 schreef Mutant01 het volgende:
Moslims zijn gevaarlijk. En dat dan gewoon 1000x herhalen - en een "feit" is geboren!
Dat is Geen idee van mij!quote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:02 schreef Xa1pt het volgende:
Hoe kom je er bij dat moslims de koran letterlijk moeten lezen?
Dat is "mijn" interpretatie niet!quote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als moslims zelf geen eenduidigheid vinden w.b.t. de uitleg van verzen, waar haal je dan de arrogantie vandaan dat jouw interpretatie de enige juiste is? Hoe kom je er überhaupt bij dat de koran letterlijk gelezen moet worden? Als in Leviticus staat dat je geen kleding bestaande uit verschillende soorten stof mag dragen, wonen in Nederland dus alleen maar 'slechte' christenen?
kwestie van tijd.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:33 schreef Mugger2.0 het volgende:
[..]
Ik acht de kans dat het omgekeerd is juist groter. Het salafisme heeft een aardig grote aanhang onder Nederlandse moslims, maar ze hebben geen politieke macht zoals bijvoorbeeld de orthodox-gereformeerden die wel hebben via de SGP. Aangezien salafistische imams zich vooral focussen op de hersenspoeling van de derde generatie allochtonen, vormt dit geen direct gevaar voor de democatie, maar wel voor onze veiligheid. Van Gogh weet er alles van.
Wat je voor het gemak vergeet er bij te vertellen (of gewoon niet weet...) is dat na Jezus offer, het oude- voorbij is en het nieuwe testament begint, met dito regels en gevolgen. G-d zeikt en draait ook niet, Hij is een G-d van liefde, èn als 'men er om vraagt' van jaloezie en straf. Dit uiteraard is mijn Bijbel kennis en interpretatie, volgens mij leg ik persoonlijk verantwoording af t.z.t.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:25 schreef Xa1pt het volgende:
Schroom vooral niet om het Oude Testament eens open te slaan. En durf dan nog eens met droge ogen te beweren dat de christelijke god geheel geweldloos is.
Eh, nee. Enig idee van de hoeveelheid leerscholen binnen de islam? Die zijn het allemaal met elkaar eens wil je zeggen?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:50 schreef rootus het volgende:
[..]
Dat is Geen idee van mij!
Daar zijn de imams het wel over eens hoor.
Geen probleem.
Klopt.quote:
Dat is slechts jouw mening / interpretatie. Genoeg gelovigen die danwel cherrypicken w.b.t. het OT, of gelovigen die het gehele OT letterlijk nemen. De Joden bijvoorbeeld. Nee, liefdevol en genadig heeft-ie zich in het OT niet bepaald getoond.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:45 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Wat je voor het gemak vergeet er bij te vertellen (of gewoon niet weet...) is dat na Jezus offer, het oude- voorbij is en het nieuwe testament begint, met dito regels en gevolgen.
Zal vast, gelovigen doen dat genoeg.quote:G-d zeikt en draait ook niet
Iedere moslim moet op zijn minst de Koran, het Woord van Allah, in de Arabische taal kunnen lezen. En dan eigenlijk pas NA een ritueel wat veel NL moslims nalaten. Hogere islamieten noemen dat wel riffi's, ja uit het rifgbergte.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:52 schreef Xa1pt het volgende:
Hoe kom je er bij dat moslims de koran letterlijk moeten lezen?
Nou ja, het scheelt natuurlijk ook dat jullie religie van die martelaars kent die - ter promotie van de islam - hier en daar eens een vliegtuigje laten neerploffen. Ik zou geen andere godsdienst kunnen verzinnen met zo'n beroerde marketingafdeling voor de westerse markt, haha.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:35 schreef Mutant01 het volgende:
Moslims zijn gevaarlijk. En dat dan gewoon 1000x herhalen - en een "feit" is geboren!
Je zegt het zelf inderdaad al..... En verder hebben ook de Katholieke IRA sinds 1916 aardig wat doden op haar geweten natuurlijk, maar omdat het sinds de jaren 90 aardig rustig is, vergeten we vaak wat er daarvoor gebeurd is.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:07 schreef Mugger2.0 het volgende:
Alhoewel, de katholieke kerk met haar pedofielenkaders maakt natuurlijk ook niet echt reclame voor zichzelf de laatste tijd.
Ik wist niet dat deze lieden deel uitmaakten van een officiele marketingafdeling. Deed Volkert van der G ook de marketing van Nederland toevallig? Net als Karst T? Of onze vriend uit Alphen?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:56 schreef Mugger2.0 het volgende:
[..]
Nou ja, het scheelt natuurlijk ook dat jullie religie van die martelaars kent die - ter promotie van de islam - hier en daar eens een vliegtuigje laten neerploffen. Ik zou geen andere godsdienst kunnen verzinnen met zo'n beroerde marketingafdeling voor de westerse markt, haha.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |