abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97658368
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:55 schreef rootus het volgende:

[..]

Op het internet (youtube) staan koran lessen.
Elke woord elke letter is direct van God.
Wie ben jij, nietig mens, dat je het beter weet dan God.
Die woorden neem je letterlijk, die van god zelf.
Als moslims zelf geen eenduidigheid vinden w.b.t. de uitleg van verzen, waar haal je dan de arrogantie vandaan dat jouw interpretatie de enige juiste is? Hoe kom je er überhaupt bij dat de koran letterlijk gelezen moet worden? Als in Leviticus staat dat je geen kleding bestaande uit verschillende soorten stof mag dragen, wonen in Nederland dus alleen maar 'slechte' christenen?
pi_97658395
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:24 schreef rootus het volgende:

[..]

Ik ontken niet dat de Islam ook een godsdienst is.
Maar moet dan ineens maar alles mogen en is kritiek niet meer toegestaan?
De waarheid is soms kwetsend maar we leren er wel van.
Ga nou niet suggereren dat ik zei of iemand die erkent dat islam een godsdienst is... beweert dat alles moet mogen en dat kritiek niet is toegestaan.
Dat is echt jouw fantasie en jouw haat

Er zit iets heel engs aan die ontkenning ..... ineens nemen velen die flauwekul (is pathologische tic ook een omschrijving ?) van Wilders over.
Het is ook dogmatisch.... de feiten worden compleet genegeerd.... en wie de feiten negeert die neigt de redelijkheid en de menselijkheid overboord te zetten.
pi_97659441
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:32 schreef rootus het volgende:

Hiermee bedoel ik niet dat de echte moslims allemaal aanslagen gaan plegen maar wel door politiek vrijheden zullen gaan aantasten.
Ik acht de kans dat het omgekeerd is juist groter. Het salafisme heeft een aardig grote aanhang onder Nederlandse moslims, maar ze hebben geen politieke macht zoals bijvoorbeeld de orthodox-gereformeerden die wel hebben via de SGP. Aangezien salafistische imams zich vooral focussen op de hersenspoeling van de derde generatie allochtonen, vormt dit geen direct gevaar voor de democatie, maar wel voor onze veiligheid. Van Gogh weet er alles van.
  † In Memoriam † vrijdag 3 juni 2011 @ 15:53:11 #144
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_97660077
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 15:02 schreef Bluesdude het volgende:

Er zit iets heel engs aan die ontkenning ..... ineens nemen velen die flauwekul (is pathologische tic ook een omschrijving ?) van Wilders over.
Het is ook dogmatisch.... de feiten worden compleet genegeerd.... en wie de feiten negeert die neigt de redelijkheid en de menselijkheid overboord te zetten.
Hetzelfde geldt voor de andere kant:
Omdat ze zich zo blind staren op het rechtse gedachtengoed is het ageren ertegen een tweede natuur waarbij ze alle grip op de realiteit verloren hebben.

We worden er bijna dagelijks mee geconfronteerd.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_97662140
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:03 schreef rootus het volgende:

[..]

Dat de Islam naast een geloof ook een politieke ideologie is bewijst zich elke keer weer.
De sharia (een goddelijke wetgeving) is een mooi voorbeeld.
Tien geboden en Tenach, anyone?
quote:
Deze wetten zijn onveranderbaar en niet gebaseerd op rede en gelijkheid.
Zelfde verhaal als bij de Sharia
quote:
Voor een echte (spreek niet extreem) moslim staat de islamitische wet boven de wetten die door mensen zijn gemaakt.
Moslims zijn geen mensen? Voor de SGP staat het woord van God ook boven het homohuwelijk, bijvoorbeeld.
quote:
In Turkey zie je langzaam maar zeker een terugval naar de sharia omdat hun president een fanatieke moslim is.
Als het volk hem heeft gekozen.
quote:
Voor de Islam bestaat namelijk geen scheiding tussen kerk en staat.
Oké
quote:
Een wetgeving die in landen en bevolkingsgroepen worden toegepast en voortkomt uit een bepaalde ideologie en heet sharia.Tenach
Deze ideologie is de Islam. Het Jodendom
De boeken zijn de Thore, en de Hadith Chetoeviem en de Netoviem(als ik het goed spel)
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_97662906
Om de kwalijke invloed van orthodoxe joden zou ik me nog het minst zorgen maken, Dutchnative. Die paar die nu nog in Buitenveldert huizen, zijn binnen een paar jaar toch allemaal geëmigreerd/het land uit gevlucht.
pi_97663591
Moslims zijn gevaarlijk. En dat dan gewoon 1000x herhalen - en een "feit" is geboren!
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 3 juni 2011 @ 17:42:45 #148
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_97663775
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 17:35 schreef Mutant01 het volgende:
Moslims zijn gevaarlijk. En dat dan gewoon 1000x herhalen - en een "feit" is geboren!
Oh ja!

Wilders is een haatzaaier, hij wil alle moslims dood. De PVV moet verboden worden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_97663975
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 15:02 schreef Xa1pt het volgende:

Hoe kom je er bij dat moslims de koran letterlijk moeten lezen?
Dat is Geen idee van mij!

Daar zijn de imams het wel over eens hoor.
Geen probleem.

Verder vind ik het een beetje vervelend dat ik voor hater wordt uitgemaakt.
Dat is niet zo.
Het is een doorzichtige manier om iemand schrik aan te jagen en zo monddood te maken.
Iedereen wordt door mij correct bejegend omdat ik vind dat iedereen gelijk is en het contraproductief is als ik anders zou handelen.
pi_97664022
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 15:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als moslims zelf geen eenduidigheid vinden w.b.t. de uitleg van verzen, waar haal je dan de arrogantie vandaan dat jouw interpretatie de enige juiste is? Hoe kom je er überhaupt bij dat de koran letterlijk gelezen moet worden? Als in Leviticus staat dat je geen kleding bestaande uit verschillende soorten stof mag dragen, wonen in Nederland dus alleen maar 'slechte' christenen?
Dat is "mijn" interpretatie niet!
Dat is die van de imams.
pi_97664175
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 15:33 schreef Mugger2.0 het volgende:

[..]

Ik acht de kans dat het omgekeerd is juist groter. Het salafisme heeft een aardig grote aanhang onder Nederlandse moslims, maar ze hebben geen politieke macht zoals bijvoorbeeld de orthodox-gereformeerden die wel hebben via de SGP. Aangezien salafistische imams zich vooral focussen op de hersenspoeling van de derde generatie allochtonen, vormt dit geen direct gevaar voor de democatie, maar wel voor onze veiligheid. Van Gogh weet er alles van.
kwestie van tijd.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 19:45:32 #152
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_97667950
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:25 schreef Xa1pt het volgende:

Schroom vooral niet om het Oude Testament eens open te slaan. En durf dan nog eens met droge ogen te beweren dat de christelijke god geheel geweldloos is.
Wat je voor het gemak vergeet er bij te vertellen (of gewoon niet weet...) is dat na Jezus offer, het oude- voorbij is en het nieuwe testament begint, met dito regels en gevolgen. G-d zeikt en draait ook niet, Hij is een G-d van liefde, èn als 'men er om vraagt' van jaloezie en straf. Dit uiteraard is mijn Bijbel kennis en interpretatie, volgens mij leg ik persoonlijk verantwoording af t.z.t.
Oudtestamentisch, nalatenschap, de zondvloed, akte 1, Jezus, deel 2 . . .
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_97667960
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 17:50 schreef rootus het volgende:

[..]

Dat is Geen idee van mij!

Daar zijn de imams het wel over eens hoor.
Geen probleem.
Eh, nee. Enig idee van de hoeveelheid leerscholen binnen de islam? Die zijn het allemaal met elkaar eens wil je zeggen? :')
  vrijdag 3 juni 2011 @ 19:47:25 #154
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_97668030
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 17:55 schreef rootus het volgende:

kwestie van tijd.
Klopt.
Op fok is er soort van 'holocaust ontkenning' als het gaat om rotterdam en 020 en hoe moslims daar de macht wilden grijpen in pvda besturen. PvdA-ers stapten op, marokkanen en turken onderling spleten uiteen, politie bewaking voor deze en gene, nieuwe-leden/stemmen ronselen praktijken....
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_97668075
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 19:45 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Wat je voor het gemak vergeet er bij te vertellen (of gewoon niet weet...) is dat na Jezus offer, het oude- voorbij is en het nieuwe testament begint, met dito regels en gevolgen.
Dat is slechts jouw mening / interpretatie. Genoeg gelovigen die danwel cherrypicken w.b.t. het OT, of gelovigen die het gehele OT letterlijk nemen. De Joden bijvoorbeeld. Nee, liefdevol en genadig heeft-ie zich in het OT niet bepaald getoond.

Om het OT níet serieus te nemen zijn weer allerhande constructies ingekapseld. Prima, maar laat moslims die datzelfde doen ook in hun waarde.

quote:
G-d zeikt en draait ook niet
Zal vast, gelovigen doen dat genoeg.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 19:49:26 #156
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_97668112
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:52 schreef Xa1pt het volgende:

Hoe kom je er bij dat moslims de koran letterlijk moeten lezen?

Iedere moslim moet op zijn minst de Koran, het Woord van Allah, in de Arabische taal kunnen lezen. En dan eigenlijk pas NA een ritueel wat veel NL moslims nalaten. Hogere islamieten noemen dat wel riffi's, ja uit het rifgbergte.
pi_97668404
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 17:35 schreef Mutant01 het volgende:
Nou ja, het scheelt natuurlijk ook dat jullie religie van die martelaars kent die - ter promotie van de islam - hier en daar eens een vliegtuigje laten neerploffen. Ik zou geen andere godsdienst kunnen verzinnen met zo'n beroerde marketingafdeling voor de westerse markt, haha.
pi_97668835
Alhoewel, de katholieke kerk met haar pedofielenkaders maakt natuurlijk ook niet echt reclame voor zichzelf de laatste tijd.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:55:43 #159
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97671174
quote:
4s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:07 schreef Mugger2.0 het volgende:
Alhoewel, de katholieke kerk met haar pedofielenkaders maakt natuurlijk ook niet echt reclame voor zichzelf de laatste tijd.
Je zegt het zelf inderdaad al..... En verder hebben ook de Katholieke IRA sinds 1916 aardig wat doden op haar geweten natuurlijk, maar omdat het sinds de jaren 90 aardig rustig is, vergeten we vaak wat er daarvoor gebeurd is.

Uit naam van het Christendom hebben o.a. Spanjaarden (maar ook Engelsen, Fransen en zelfs Nederlanders) vele miljoenen inheemsen uit Noord- en Zuid-Amerika, en Afrika vermoord. De Spanjaarden gingen daar heel ver in, en het kwam in veel gevallen neer op kiezen tussen de Bijbel en de dood.

Dan hebben we natuurlijk nog de moderne wereld, zoals de moorden op Abortusartsen in de VS, Australië, Canada en Zwitserland, de bom-aanslag op de Olympische Spelen in Atlanta die ook om diezelfde reden werd uitgevoerd, het bestaan van de KKK, die tot in de jaren 70 een "Wit Protestant" Amerika wilden, en uit naam van God zwarten vermoorde. (Of zeg maar gewoon, lynchen), en het Christen-terrorisme in India, omdat het daar een zeer kleine minderheid is die zich gediscrimineerd voelt.

Er zijn in het westen verder ook niet-religieuze terroristische organisaties met een bloedig verleden, zoals de ETA in Spanje, de Rote Armee Faction in Duitsland, en de RaRa in Nederland. Die groeperingen zijn in de 21e eeuw vrij stil gebleven..... (de RaRa bestaat ook niet meer geloof ik), en dus zijn ze in de vergetelheid geraakt.

Moslims waren de afgelopen 20, 30 jaar natuurlijk wel de MEEST bloederige terroristen. Maar is daarom een verbod op de Koran, een verbod op het openen van een moskee, een verbod op islamitische scholen, een "kopvodden" verbod en/of belasting, en een verbod op islamitische verenigingen nu ECHT noodzakelijk?

Dat helpt toch verder NIETS tegen terrorisme?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_97671467
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 19:56 schreef Mugger2.0 het volgende:

[..]

Nou ja, het scheelt natuurlijk ook dat jullie religie van die martelaars kent die - ter promotie van de islam - hier en daar eens een vliegtuigje laten neerploffen. Ik zou geen andere godsdienst kunnen verzinnen met zo'n beroerde marketingafdeling voor de westerse markt, haha.
Ik wist niet dat deze lieden deel uitmaakten van een officiele marketingafdeling. Deed Volkert van der G ook de marketing van Nederland toevallig? Net als Karst T? Of onze vriend uit Alphen?
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')