abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97650216
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 10:24 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Reces? Betere dingen te doen dan open deuren intrappen?
Anyway de pvv is degene welke het hardst wil optreden tegen dit soort openbare orde verstorende lieden, mij is dat bekend, jij bent nog niet geheel op de hoogte zoals we zien.
Wat ik zo heerlijk schattig vind, is dat jij overal complotten ziet en dat de politieke (met name de PvdA) in jouw optiek niet is te vertrouwen. Tegelijkertijd loop je echter blindelings achter de PVV aan en schijn je werkelijk te denken dat die partij politieke spelletjes vreemd is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_97650877
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 10:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat ik zo heerlijk schattig vind, is dat jij overal complotten ziet en dat de politieke (met name de PvdA) in jouw optiek niet is te vertrouwen. Tegelijkertijd loop je echter blindelings achter de PVV aan en schijn je werkelijk te denken dat die partij politieke spelletjes vreemd is.
Koos, open je ogen! De PVV gaat de problemen aanpakken! Echt!
  vrijdag 3 juni 2011 @ 11:09:24 #123
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97650995
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Koos, open je ogen! De PVV gaat de problemen aanpakken! Echt!
Ach nee, de PVV is net als Vanish-Oxy-Action, ze beloven veel maar de hardnekkige vlekken krijg je er alsnog niet mee uit en het vernielt enkel je kleding.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_97652480
quote:
5s.gif Op donderdag 2 juni 2011 12:07 schreef Dutchnative het volgende:
Gewoon even een PVV-gerelateerd vraagje; Waarom is de Islam een politieke ideologie en geen godsdienst? Men gelooft toch in een god, of ben ik nu dom?
Dat de Islam naast een geloof ook een politieke ideologie is bewijst zich elke keer weer.
De sharia (een goddelijke wetgeving) is een mooi voorbeeld.
Deze wetten zijn onveranderbaar en niet gebaseerd op rede en gelijkheid.
Voor een echte (spreek niet extreem) moslim staat de islamitische wet boven de wetten die door mensen zijn gemaakt.
In Turkey zie je langzaam maar zeker een terugval naar de sharia omdat hun president een fanatieke moslim is.
Voor de Islam bestaat namelijk geen scheiding tussen kerk en staat.

Een wetgeving die in landen en bevolkingsgroepen worden toegepast en voortkomt uit een bepaalde ideologie en heet sharia.
Deze ideologie is de Islam.
De boeken zijn de Koran en de Hadith.
pi_97653066
Alle godsdiensten hebben hun regeltjes hoe men een braaf mens kan worden, een stap verder zijn er regeltjes hoe de gemeenschap een fout individu moeten straffen, hoe de gemeenschap zich moet organiseren Ook het christendom ken dit.
Dat mag je ideologie noemen, je kunt het zelfs politieke ideologie noemen, maar ga niet uit je nek lullen en ontkennen dat het om een godsdienst gaat.
pi_97653541
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:03 schreef rootus het volgende:

[..]

Dat de Islam naast een geloof ook een politieke ideologie is bewijst zich elke keer weer.
De sharia (een goddelijke wetgeving) is een mooi voorbeeld.
Deze wetten zijn onveranderbaar en niet gebaseerd op rede en gelijkheid.
Voor een echte (spreek niet extreem) moslim staat de islamitische wet boven de wetten die door mensen zijn gemaakt.
In Turkey zie je langzaam maar zeker een terugval naar de sharia omdat hun president een fanatieke moslim is.
Voor de Islam bestaat namelijk geen scheiding tussen kerk en staat.

Ja en? Als het aan de SGP lag hadden we vergelijkbare wetgeving. Is het christelijke geloof daarmee ook meteen een politieke ideologie?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_97656833
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:18 schreef maartena het volgende:
Heeft de Islam een veel grotere groep fundamentalisten dan het Christendom? Ja. Dat moge duidelijk zijn. Maar moeten ALLE moslims buigen voor de wetten van Wilders, alleen al omdat ze moslim zijn? Nee. Moslims in Nederland hebben typische allochtonenproblemen die ook onder Surinamers en Antillianen bestaan, maar geen van de problemen zijn direct toe te schrijven op de Islam.
Dat ben ik niet met je eens.
De koran maakt duidelijk een verschil tussen gelovigen en niet gelovigen.
Ongelovigen worden zelfs opgedeeld in Joden en Christenen.
Deze moeten ondergeschikt zijn aan de islamitische wet of worden bestreden.
Mohammed werd nogal militant naarmate hij machtiger werd zo ook zijn uitspraken.
Dit ook is verwerkt in de koran en hadith.

Mohammed was een gewelddadig krijgsheer en Jezus was geheel geweldloos.
Uiteraard zijn dan de volgelingen van Mohammed weldadiger.
Dat is het fundament van de Islam.
pi_97656925
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:20 schreef rootus het volgende:

Ah, mooi, dus de volgelingen van Mohammed zijn goede mensen? Probleem opgelost, toch?

PS: Wel grappig dat jij agressiever overkomt dan welke moslim dan ook die ik ooit ontmoet heb.
pi_97656960
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:23 schreef Bluesdude het volgende:
maar ga niet uit je nek lullen en ontkennen dat het om een godsdienst gaat.
Ik ontken niet dat de Islam ook een godsdienst is.
Maar moet dan ineens maar alles mogen en is kritiek niet meer toegestaan?
De waarheid is soms kwetsend maar we leren er wel van.
pi_97656974
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:20 schreef rootus het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens.
De koran maakt duidelijk een verschil tussen gelovigen en niet gelovigen.
De bijbel ook.

quote:
Ongelovigen worden zelfs opgedeeld in Joden en Christenen.
In de bijbel een indeling naar volkeren, valse profeten, et cetera. Moslims bestonden in die tijd niet dus konden ook niet worden genoemd.

quote:
Deze moeten ondergeschikt zijn aan de islamitische wet of worden bestreden.
Mohammed werd nogal militant naarmate hij machtiger werd zo ook zijn uitspraken.
Dit ook is verwerkt in de koran en hadith.
Hetzelfde geldt voor de bijbel. Neem de ongelovigen die met duizenden door god werden vermoord, slechts omdat ze ongelovig waren.

quote:
Schroom vooral niet om het Oude Testament eens open te slaan. En durf dan nog eens met droge ogen te beweren dat de christelijke god geheel geweldloos is.
pi_97657032
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:25 schreef Xa1pt het volgende:
Klopt het oude testament.
Je praat lang me heen.
pi_97657059
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:26 schreef rootus het volgende:

Klopt het oude testament.
Je praat lang me heen.
Je bent je ervan bewust dat de Christelijke religie beide boeken omvat, ja?
pi_97657238
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:23 schreef Tijger_m het volgende:

Ah, mooi, dus de volgelingen van Mohammed zijn goede mensen? Probleem opgelost, toch?

Dat ben ik in zoverre met je eens dat wanneer de moslim een eigen interpretatie van de Islam heeft en niet alles letterlijk neemt zoals een goed moslim eigenlijk moet doen dan is er geen enkel probleem.
Helaas is die in de minderheid.
Hiermee bedoel ik niet dat de echte moslims allemaal aanslagen gaan plegen maar wel door politiek vrijheden zullen gaan aantasten.
pi_97657302
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je bent je ervan bewust dat de Christelijke religie beide boeken omvat, ja?
Ja.
De regels van het oude testament gelden indien deze de regels van het nieuwe testament niet tegenspreken.
pi_97657374
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:34 schreef rootus het volgende:

[..]

Ja.
De regels van het oude testament gelden indien deze de regels van het nieuwe testament niet tegenspreken.
Dus niemand praat langs je heen als ze het OT inbrengen. Mooi, is dat ook weer duidelijk. Mischien moet je toch eens wat langer nadenken over je stellingen?
pi_97657408
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:32 schreef rootus het volgende:

[..]

Dat ben ik in zoverre met je eens dat wanneer de moslim een eigen interpretatie van de Islam heeft en niet alles letterlijk neemt zoals een goed moslim eigenlijk moet doen dan is er geen enkel probleem.
Hiermee bedoel ik niet dat de echte moslims allemaal aanslagen gaan plegen maar wel door politiek vrijheden zullen gaan aantasten.
Maar jij noemt ze weldadig.

Je spreekt jezelf nogal tegen tenzij je geen voorstander van politieke vrijheid bent, dat kan natuurlijk gegeven jouw steun voor de PVV.
pi_97657960
De moslim die de koran wel letterlijk neemt, de goede moslim die wil leven zoals Mohammed, die kan heel makkelijk gewelddadig worden op religieuze gronden.
Het bewijs zie je keer op keer op het nieuws.

Jij verdedigd de Islam die incompatibel is met vrijheid en je veroordeeld de PVV omdat die volgens jou de vrijheid zouden gaan aantasten.

Als jij denkt dat de PVV dat gaat doen moet je die zeker aanpakken met mijn zegen.
De Islam moet je dan ook eens bestuderen en niet alleen de Koran maar ook eens naar de Hadith kijken.
De hadith gaat over het leven van Mohammed.
Infidel van Ayaan is ook erg informatief omdat Ayaan een soort brug is tussen 2 werelden.
Geboren in de Moslim wereld en overgelopen naar het westen.
pi_97657988
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:32 schreef rootus het volgende:

[..]

Hoe kom je er bij dat moslims de koran letterlijk moeten lezen?

quote:
Kun je voorbeelden geven waaruit blijkt dat moslims vrijheden hier meer aantasten dan christenen? Want volgens mij is het tegendeel waar.
pi_97658117
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe kom je er bij dat moslims de koran letterlijk moeten lezen?

Op het internet (youtube) staan koran lessen.
Elke woord elke letter is direct van God.
Wie ben jij, nietig mens, dat je het beter weet dan God.
Die woorden neem je letterlijk, die van god zelf.
pi_97658218
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:51 schreef rootus het volgende:
De moslim die de koran wel letterlijk neemt, de goede moslim die wil leven zoals Mohammed, die kan heel makkelijk gewelddadig worden op religieuze gronden.
Het bewijs zie je keer op keer op het nieuws.
"het bewijs" wat je ziet gaat over bepaalde groepen .. de grote meerderheid die doet gewoon rustig zijn eigen leventje leiden... heel menselijk dus
de agressie moet je bij jezelf zoeken

quote:
De Islam moet je dan ook eens bestuderen en niet alleen de Koran maar ook eens naar de Hadith kijken.
Je gaat toch niet beweren dat jij wel de islam bestudeerd hebt ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')