abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 mei 2011 @ 17:31:19 #201
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_97548187
Ik ben best links ingesteld enzo, maar voor zulke asielzoekers mogen ze wat mij betreft best een proeftijd doen. Eerste zoveel maanden criminele activiteiten? Opgerot.

Beter dan dat ze die arme kinderen eruit gooien na 6 jaar papierwerk en bureaucratie, terwijl ze vwo doen en volledig aan dit land gewend zijn.

Immigranten helpen prima, maar ze mogen ook wat terugdoen. Er zijn genoeg landen die hoge eisen stellen aan hun immigranten.
This isn't even my final form.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 17:33:51 #202
107445 Jajong
Hadouken!
pi_97548283
quote:
8s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee dit waren van die Zulu-types. Ik had ze ook niet als Somaliers herkend.

[ afbeelding ]

Ze zullen wel gewoon gelogen hebben dat het Somaliers zijn want tot voor kort kwam je dan per definitie binnen en paspoorten doet Somalie al 20 jaar niet aan!
Excuses brah.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_97548424
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:25 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Volgens ZureLucht (en dat is nu niet bepaald een of andere linkse goedprater) worden er anders genoeg teruggestuurd:

[..]

Onzin. De meeste blijven gewoon ondanks ze niet meer welkom zijn. En nogmaals, Somalieers mogen we niet terugsturen van de EU.
pi_97548495
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:21 schreef Jajong het volgende:

[..]

Gesproken als een echte ITer die teveel naar misdaadseries kijkt.
Whatever. Weetje wat het probleem is met de meeste Nederlanders? Als er iets gebeurd kijken ze ernaar en grijpt niemand in. Niemand komt voor elkaar op. En ondertussen wel wekelijks klagen over Marokkanen, Somaliers etc. Die mensen komen wel voor elkaar op iig. Als je dit soort dingen flikt waar dan ook ter wereld buiten West Europa en Oost Azie zal je zien dan familie, buurtgenoten, vrienden enzo opkomen voor elkaar als er iets gebeurd.

Denk je echt dat die mensen die je hebben overvallen het maar iets interesseert of TS misschien blijvend letsel oploopt of zn tel kwijt is? Natuurlijk niet wanneer iemand het verdient moet je diegene hard aanpakken. Volgende week is het misschien wel de mama van JaJong of Zero die in coma geslagen wordt om een handtasje :) Lef hebben en voor jezelf en je vrienden opkomen. Probeer dat eens te leren in plaats van alles maar afkeuren.

Ik heb dan wel niet een huis in de fik gestoken maar wel dingen zoals een auto overgoten met verfafbijt en dergelijke dingen. Als iemand het verdient moet je gewoon voor jezelf, vrienden, familie opkomen. Hoe je het doet moet je zelf weten maar ga niet zo politiek correct alles maar lopen afkeuren.
pi_97548597
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:39 schreef Noisiv het volgende:

[..]

Whatever. Weetje wat het probleem is met de meeste Nederlanders? Als er iets gebeurd kijken ze ernaar en grijpt niemand in. Niemand komt voor elkaar op. En ondertussen wel wekelijks klagen over Marokkanen, Somaliers etc. Die mensen komen wel voor elkaar op iig. Als je dit soort dingen flikt waar dan ook ter wereld buiten West Europa en Oost Azie zal je zien dan familie, buurtgenoten, vrienden enzo opkomen voor elkaar als er iets gebeurd.

Denk je echt dat die mensen die je hebben overvallen het maar iets interesseert of TS misschien blijvend letsel oploopt of zn tel kwijt is? Natuurlijk niet wanneer iemand het verdient moet je diegene hard aanpakken. Volgende week is het misschien wel de mama van JaJong of Zero die in coma geslagen wordt om een handtasje :) Lef hebben en voor jezelf en je vrienden opkomen. Probeer dat eens te leren in plaats van alles maar afkeuren.

Ik heb dan wel niet een huis in de fik gestoken maar wel dingen zoals een auto overgoten met verfafbijt en dergelijke dingen. Als iemand het verdient moet je gewoon voor jezelf, vrienden, familie opkomen. Hoe je het doet moet je zelf weten maar ga niet zo politiek correct alles maar lopen afkeuren.
Ja, en de reden dat wij dat niet zelf oplossen is omdat wij een rechtstaat hebben die dat doet. Zo wordt het geen grote chaos van mensen die wraak op elkaar gaan nemen en zonder objectieve standaarden subjectief eigen recht gaan spreken.

Die rechtstaat zorgt en passant ook nog even voor eigendomsrechtbescherming en patentbescherming, waardoor bedrijven innoveren en investeren.

De anarchie die jij beschrijft is verre van een ideaal dat we na moeten streven.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
  dinsdag 31 mei 2011 @ 17:44:20 #206
344056 Smulbaard
Smikkelen en smullen
pi_97548657
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 12:41 schreef LXIV het volgende:
Ik zou toch zo'n aanklacht invoeren. Al is het maar voor een paar tientjes. Gewoon, uit principe. En wellicht worden het later hardwerkende burgers en kunnen ze jou dan alsnog betalen.
Welnee het is enkel wachten tot ze de volgende argeloze persoon aanvallen en dan ligt het slachtoffer in coma of overlijdt.
Deze parasieten hebben hun kans verspeeld en gaan wat mij betreft linea recta terug naar de mondiale anus waar ze vandaan kwamen.
warning: spikes ahead!!
  dinsdag 31 mei 2011 @ 17:44:41 #207
107445 Jajong
Hadouken!
pi_97548672
quote:

[..]

Doe nou niet alsof je weet wie ik ben retard. Waar zie je mij klagen over buitenlanders? Ik ben zelf een allochtoon. En maak je geen zorgen, ik kan wel voor mezelf zorgen, waarschijnlijk stukken beter dan jij. Die dingen die jij voorstelt en doet zijn gewoon van een triest laag niveau en ontzettend laf.
pi_97548799
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:44 schreef Jajong het volgende:

[..]

Doe nou niet alsof je weet wie ik ben retard. Waar zie je mij klagen over buitenlanders? Ik ben zelf een allochtoon. En maak je geen zorgen, ik kan wel voor mezelf zorgen, waarschijnlijk stukken beter dan jij. Die dingen die jij voorstelt en doet zijn gewoon van een triest laag niveau en ontzettend laf.
Dus? Iemand onverwachts een cheapshot geven met een boksbeugel is niet ontzettend laf? Jij bent zeker het type wat pronkt met z'n vechtsport en dan verhaal gaat halen bij een groep van 6 man en dan denkt dat je nog iedereen neer krijgt ook Bruce Lee style.

Als je als een grote man 1 op 1 verhaal gaat halen is de kans groot dat je alsnog een mes tussen je ribben krijgt. Als iemand zo'n laffe actie zet dan kan hij het krijgen ook en kom je terug met 5 vrienden of pakt iets materieels van hem op een laffe manier. Het is maar goed dat jij hier in Nederland geboren bent en niet in de favelas van Rio anders geef ik je weinig kans met je helden acties :)

Ik wil niemand aanvallen ofzo maar het leven is hard en het werkt gewoon niet op een goede manier. Als je naar de rechter gaat moet je veel geld uitgeven voor een proces en krijg je uiteindelijk niks terug omdat de dader geen geld heeft. Als je in je eentje verhaal gaat halen is de kans groot dat hij een mes trekt want hij heeft toch niks te verliezen. Je kan wel op 3 vechtsporten zitten en in films winnen de helden altijd en verslaan ze tientallen lafaarden maar dat is niet de realiteit.

De laffe manier is hoe het meestal gaat wat denk je als je zo'n streek in Egypte of Mexico uithaalt? Dan wordt je zo goed als gelyncht en dan denken ze echt niet van ja is laf dus 1 tegen 1 vechten jullie het maar uit.

[ Bericht 20% gewijzigd door Noisiv op 31-05-2011 17:57:15 ]
  dinsdag 31 mei 2011 @ 17:56:48 #209
107445 Jajong
Hadouken!
pi_97549030
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:49 schreef Noisiv het volgende:

[..]

Dus? Iemand onverwachts een cheapshot geven met een boksbeugel is niet ontzettend laf? Jij bent zeker het type wat pronkt met z'n vechtsport en dan verhaal gaat halen bij een groep van 6 man en dan denkt dat je nog iedereen neer krijgt ook Bruce Lee style.

Als je als een grote man 1 op 1 verhaal gaat halen is de kans groot dat je alsnog een mes tussen je ribben krijgt. Als iemand zo'n laffe actie zet dan kan hij het krijgen ook en kom je terug met 5 vrienden of pakt iets materieels van hem op een laffe manier. Het is maar goed dat jij hier in Nederland geboren bent en niet in de favelas van Rio anders geef ik je weinig kans met je helden acties :)
Je aannames zijn wederom compleet verkeerd. Ik heb nooit ruzie of problemen, omdat mensen wel beter weten. Daarnaast is vechten gewoon triest en ik doe er alles aan om het te voorkomen. Maar als het echt niet anders kan, dan draai ik m'n hand er niet voor om hoor.
pi_97549379
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:56 schreef Jajong het volgende:

[..]

Je aannames zijn wederom compleet verkeerd. Ik heb nooit ruzie of problemen, omdat mensen wel beter weten. Daarnaast is vechten gewoon triest en ik doe er alles aan om het te voorkomen. Maar als het echt niet anders kan, dan draai ik m'n hand er niet voor om hoor.
Ik heb zelf ook nooit ruzie maar ik kom wel voor mijn vrienden, familie enzo op. Ik ben de beroerdste niet als zoiets bij een goede vriend is gebeurd om mee te gaan. Maar ik wil wel altijd het verhaal erbij weten als het is uitgelokt dan zoekt hij/zij het maar zelf uit. Ik heb het eigenlijk over de situatie van TS waarbij er zonder aanleiding een telefoon wordt gestolen en hij geslagen wordt door meerdere personen met wapens. Dat is in mijn ogen heel laf en komt in aanmerking voor een laffe wraakactie. In mijn eerste post was het meer een soort van wat als situatie.

Je lijkt me een heel redelijk persoon die voor zichzelf opkomt maar als jij in die situatie komt is het onverstandig om zelf 1 op 1 verhaal te gaan halen met een persoon die niks te verliezen heeft. Dan kan je beter wat vrienden meenemen zodat je wel een laffe maar veilige situatie krijgt waarbij je probeerd je bezittingen terug te krijgen. Of je neemt wraak door zijn bezittingen te vernielen. En dat kan je ook beter niet doen door eerst aan te bellen want dan is er een kans dat je zelf straf krijgt als slachtoffer om eigen rechter spelen. Maar ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je het laf vind maar in mijn ogen is het in sommige situaties rechtvaardig en de beste oplossing om iets op te lossen.
pi_97552532
Wees maar niet bang hoor. Als ik erachter kom wie ze zijn en waar ze wonen dan sla ik ze met knuppels het ziekenhuis in. We zijn niet voor niets teruggegaan natuurlijk met een knokploeg de week erna.

Maar goed, vooralsnog zitten ze vast en gaan we dus eerst dat traject in.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 20:08:15 #212
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_97554506
quote:

[..]

Wat ik al eerder probeerde uit te leggen, er kleven gevaren aan het eigen rechterje spelen. We leven niet voor niets in een rechtstaat. Eigen rechtertje spelen brengt meerdere risico's met zich mee, te weten:

a) de kans dat de verkeerde persoon de het slachtoffer wordt
b) de kans dat mensen onevenredig zwaar gaan straffen
c) de kans op escalatie / wraak / bloedvetes of familievetes die maar door blijven gaan, etc
d) waarschijnlijk nog genoeg andere bezwaren

Wanneer mensen wraak nemen handelen ze vaak uit emotie. Niet iedereen is hierbij in staat helder te denken, al denken velen van zichzelf van wel. En al is iemand wel in staat helder te denken, dan nog is er het probleem dat ieder persoon zijn of haar eigen normen en waarden heeft, zijn of haar eigen bereidheid tot het nemen van risico's etc.

Dit betekent dus dat eigen rechtertje spelen ervoor zorgt dat iedereen in de samenleving extra gevaar loopt. Naast dat je nu slachtoffer kan worden van een crimineel, kun je ook slachtoffer worden van een overemotionele of juist super koelbloedige op wraak beluste burger, die tijdens zijn wraakactie perongeluk (of ingecalculeerd) ook (of zelfs alleen maar) onschuldigen raakt.

Dat kan van klein (de verkeerde auto die in de fik wordt gestoken, of een tweede auto die perongeluk mee de fik in gaat), naar groter (een tweede woning van onschuldige buren die meeafbrandt), naar nog groter (man die wordt vermoord omdat hij toevallig dezelfde naam heeft als een verdachte en een of andere held na het lezen in de krant wel even eigen rechtertje wilde spelen).

Het feit dat iedereen eigen normen heeft maakt ook nog eens dat de strafmaten extreem uit de hand zullen lopen. Hoe zou jij het vinden wanneer jouw zoontje van 15 een keertje een appel steelt bij de groenteboer en de groenteman hakt opeens zijn handen af? Uiteraard gaat er iets niet goed wanneer jouw zoontje zoiets flikt. En uiteraard moet hij goed en tijdig aangepakt worden... maar direct de handen eraf? Tsja, maar voor de groenteman was dat een niet meer dan gepaste straf.

Om nog maar te zwijgen over vergeldingsacties op vergeldingsacties. Jij pakt de dader of verdachte terug en deze pakt jou weer terug. Die_Hofstadtgruppe wacht de dader(s) met een groepje vrienden op en slaat ze met knuppels in elkaar. De dader(s) komen terug met een grotere groep, Die_Hofdstadtgruppe met een nog grotere groep, en zo maar door. Echt iets waar we op zitten te wachten in onze samenleving.

Nee ik denk dat politie en justitie wat meer moeten doen aan probleem dat de burger zich in de steek gelaten voelt. Lijkt me een stuk betere oplossing.
Krekker is de bom!
pi_97554685
Kom op, wat denk je dat ze voor straf krijgen? Ik denk niet meer dan 9 maanden of zo, waarvan er 3 voorwaardelijk. Voorarrest eraf en hop binnen 4 maanden lopen ze gewoon weer vrij rond voor de volgende beroving, die dan misschien wel eens verkeerd afloopt, want met een boksbeugel bij iemand z'n slaap slaan kan makkelijk verkeerd aflopen. Ik sla z'n knieschijven aan gort, loopt hij de rest van z'n leven mank en zal niemand meer overvallen.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 20:14:58 #214
258802 Yreal
henk..!
pi_97554814
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dorpstraat/Vlamingstraat/Dobbepark.
Heb ik dat niet in de krant gelezen?

Ik durf nu echt niet meer naar buiten 's nachts..
  dinsdag 31 mei 2011 @ 20:16:25 #215
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_97554890
Wat de neuk zijn deze faalhaasjes in dit topic denkende?
Een beetje eigen rechter spelen met zelfgemaakte molotov cocktails. :')
Allemaal stoer gepraat van zoldernerds achter hun laptopje.
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
pi_97556894
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 20:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

Heb ik dat niet in de krant gelezen?

Ik durf nu echt niet meer naar buiten 's nachts..
Ze zijn gepakt!

Maar goed, ik zal niet snel meer alleen naar huis lopen naar de kroeg, liever de fiets dan. En ik loop met een taser op zak nu.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 21:06:36 #217
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_97557701
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 20:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ze zijn gepakt!

Maar goed, ik zal niet snel meer alleen naar huis lopen naar de kroeg, liever de fiets dan. En ik loop met een taser op zak nu.
Overigens nog meer reden om op te passen met het spelen van eigen rechtertje.

Wat me trouwens niet duidelijk is: als de heren zijn opgepakt, waarom stond je dan alsnog met dat groepje met honkbalknuppels een stakeout te houden? Wilde je de heren (die wellicht tijdelijk zijn vrijgelaten?) voor de rechtzaak nog even in elkaar slaan?
Krekker is de bom!
pi_97558171
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 21:06 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Overigens nog meer reden om op te passen met het spelen van eigen rechtertje.

Wat me trouwens niet duidelijk is: als de heren zijn opgepakt, waarom stond je dan alsnog met dat groepje met honkbalknuppels een stakeout te houden? Wilde je de heren (die wellicht tijdelijk zijn vrijgelaten?) voor de rechtzaak nog even in elkaar slaan?
Nee ze zijn pas aangehouden een paar dagen daarna.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 21:39:03 #219
330741 megadick
ja ik ben zeer groot geschapen
pi_97559506
-edit

[ Bericht 98% gewijzigd door Opa.Bakkebaard op 01-06-2011 16:05:22 (opflikkeren xenofoob. ) ]
  dinsdag 31 mei 2011 @ 21:42:06 #220
346644 KrokanteKrab
De krokantste
pi_97559675
Dit is populistische stemmingsmakerij.

gr, PvdA Bestuur Amsterdam.
Terug van vakantie, met gebruinde huid en alles.
  woensdag 1 juni 2011 @ 00:03:04 #221
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_97566851
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 14:32 schreef moezeidekoe het volgende:

het is wel waar dat de negers weinig uitvindingen hebben gedaan omdat alle sterke en slimme mensen mee werden genomen naar europa en amerika om daar als slaaf te werken, waardoor het zieke en zwakke volk achterbleef. daarna is het continent ook economisch uitgebuit in alle jaren van colonialisme. Daarom gedragen ze zich nu al beesten, want ze zijn arm en dom.
Wat een ontiegelijk dom gelul :|W
  woensdag 1 juni 2011 @ 00:09:42 #222
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_97567162
quote:

Volledig eensch
  woensdag 1 juni 2011 @ 05:02:36 #223
329389 Muscle.N3rd
Walk With A Dip
pi_97570902
Goed gezegd Noisiv.
pi_97570907
TS is niet sterk genoeg :')
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:07:15 #225
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_97573640
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 21:39 schreef megadick het volgende:

[..]

Tegen een heel volk ja, en met goede redenen, niets wat ik schreef is nl niet waar..
Er zijn te weinig oorlogen, er moeten er een hoop opgeruimd worden nl.
Jij bent ziek. Werkelijk ziek.
Ga je alsjeblieft opsluiten, want zulke mensen kunnen we niet gebruiken.
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:08:31 #226
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_97573671
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 00:09 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Volledig eensch
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 05:02 schreef Muscle.N3rd het volgende:
Goed gezegd Noisiv.
Ja leuk hè, eigen rechtertje spelen met benzine. Godzijdank is een huis in de fik steken of een auto helemaal in proportie met een overval en moet je dat ook maar snel doen. Totaal niet strafbaar of onveilig ofzo. :')
Jullie zijn meelopertjes die niet kunnen nadenken over de consequenties.
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:33:10 #227
329389 Muscle.N3rd
Walk With A Dip
pi_97576133
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:08 schreef Zero17 het volgende:

[..]

[..]

Ja leuk hè, eigen rechtertje spelen met benzine. Godzijdank is een huis in de fik steken of een auto helemaal in proportie met een overval en moet je dat ook maar snel doen. Totaal niet strafbaar of onveilig ofzo. :')
Jullie zijn meelopertjes die niet kunnen nadenken over de consequenties.
Hoeze niet proportioneel? Een celstraf van 10 jaar voor moord is wel een proportioneel gepaste straf? Laat me niet lachten.

En, aan mijn instemming met Noisiv's reactie stel jij dat ik niet nadenk over consequencies? Wat een onzin.

Zo te merken ben jij juist de persoon die niet nadenkt en snel zijn oordeel klaar heeft. Wellicht stemde ik in met Noisiv's reactie aangaande je mannetje staan en voor je medemens opkomen en niet zozeer de genoemde, en in jouw woorden, buiten proportionele tegenreactie.
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:52:00 #228
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_97576823
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 12:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Gelukkig heb ik Geert gestemd. JWTZ!
Hofstadgroep die op PVV stemt :')
  woensdag 1 juni 2011 @ 15:49:28 #229
330741 megadick
ja ik ben zeer groot geschapen
pi_97584233
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door Opa.Bakkebaard op 01-06-2011 16:02:24 (Dit soort geleuter mag je voor je houden.) ]
  woensdag 1 juni 2011 @ 17:51:07 #230
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_97588822
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:33 schreef Muscle.N3rd het volgende:

[..]

Hoeze niet proportioneel? Een celstraf van 10 jaar voor moord is wel een proportioneel gepaste straf? Laat me niet lachten.

En, aan mijn instemming met Noisiv's reactie stel jij dat ik niet nadenk over consequencies? Wat een onzin.

Zo te merken ben jij juist de persoon die niet nadenkt en snel zijn oordeel klaar heeft. Wellicht stemde ik in met Noisiv's reactie aangaande je mannetje staan en voor je medemens opkomen en niet zozeer de genoemde, en in jouw woorden, buiten proportionele tegenreactie.
Gelukkig zie jij duidelijk het verschil tussen voor jezelf opkomen en iemand spullen vernielen.
Niet.
pi_97595322
Zat vandaag bij een somalisch gezin in de trein die sinds 2 jaar in Nederland waren.

Waren erg nette mensen en ik kon een goed gesprek met ze voeren, weet nu een stuk meer over somalische piraten :7
pi_103866212
De officier van justitie in Den Haag heeft vandaag gevangenisstraffen van 4 jaar en 6 jaar geëist tegen een 19-jarige en een 20-jarige man uit Zoetermeer. De mannen worden verdacht van het plegen van enkele gewelddadige straatroven in de buurt van de Dorpsstraat en het Dobbepark in Zoetermeer in mei 2011.

De incidenten vonden 's nachts plaats. Volgens de officier van justitie benaderden de verdachten hun slachtoffers veelal op dezelfde manier door hen te vragen om een sigaret. Vervolgens werden de slachtoffers bedreigd met een mes of geslagen waarbij enkele slachtoffers flink gewond zijn geraakt. De verdachten namen bij deze overvallen telefoons en geld van de slachtoffers mee.

Extra surveillance
De officier van justitie meent dat deze straatroven een enorme impact hebben gehad op de slachtoffers en hebben gezorgd voor een ernstig gevoel van onveiligheid. Daarnaast hebben de straatroven in Zoetermeer tot veel maatschappelijke onrust geleid. De politie is extra gaan surveilleren om de straatroven tegen te gaan.

De verdachten konden uiteindelijk worden opgepakt nadat een van hen tijdens de laatste straatroof van de fiets afviel toen hij achterop wilde springen bij de medeverdachte. Hij werd direct gearresteerd door de politie. De tweede verdachte werd niet veel later ook aangehouden.

De rechtbank doet over 14 dagen uitspraak.

-----

Nu eens kieken of ze het ook echt krijgen.
pi_103866296
Als diie mensen geen enkeltje terug krijgen naar hun eigen land, dan weet ik het ook niet meer :')
pi_103866328
Waarschijnlijk een tik op de vingers en een paar weken plantsoentjes schoffelen
FH 420 eev Globetrotter XL
pi_103866425
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 14:47 schreef Zero17 het volgende:

[..]

Oké, dus jij bent voor ongelijke behandeling gebaseerd op afkomst, begrijp ik uit jouw post?
Dat heeft er niks mee te maken vind ik. Je komt hier als vluchteling om wellicht een nieuw leven op te bouwen. Nee wat doen ze? Overvallen plegen op Nederlanders :')

Dat zegt toch al genoeg denk ik? :s)
pi_103866435
quote:
De officier van justitie meent dat deze straatroven een enorme impact hebben gehad op de slachtoffers en hebben gezorgd voor een ernstig gevoel van onveiligheid.
De impact is zo groot dat ts er alleen nog op fok over durft te praten :P
  woensdag 2 november 2011 @ 10:26:39 #237
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_103866600
Gaat dit over Mauro?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_103866804
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 10:15 schreef FL_Freak het volgende:
Als diie mensen geen enkeltje terug krijgen naar hun eigen land, dan weet ik het ook niet meer :')
Nee krijgen ze niet. 100% zeker van niet. Want Somalie is gevaarlijk je weetz.
pi_103867590
Ik zou ze opzoeken en klappen mang, maar wel overdag want in het donker zie je ze niet zo goed :P
  woensdag 2 november 2011 @ 19:48:07 #240
341872 spookje-van-het-noorden
eng, maar toch best lief
pi_103887931
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 10:26 schreef 2NutZ het volgende:
Gaat dit over Mauro?
Mauro is lief O+ , deze kerels niet ;(
  woensdag 2 november 2011 @ 19:50:17 #241
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_103888046
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:48 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:

[..]

Mauro is lief O+ , deze kerels niet ;(
Misschien dat ie gefrustreerd was door alle drama...
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_103888126
^O^ , hoewel het eigenlijk veel te laag is.

Hoe is het met jouw gezondheid inmiddels?
  woensdag 2 november 2011 @ 19:53:22 #243
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_103888250
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 12:23 schreef HeatWave het volgende:
HOAX, asielzoekers zijn volgens de mensen die er verstand van hebben bij de PVDA heel erg aardig :Y.
Frustrated much? Jezus zeg.
  woensdag 2 november 2011 @ 19:56:07 #244
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_103888407
quote:
13s.gif Op woensdag 2 november 2011 10:20 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Dat heeft er niks mee te maken vind ik. Je komt hier als vluchteling om wellicht een nieuw leven op te bouwen. Nee wat doen ze? Overvallen plegen op Nederlanders :')

Dat zegt toch al genoeg denk ik? :s)
Ze? Je klinkt als een PVV'er die als een iemand hem niet zint het maar met 'ze' en 'hullie' gaat aanduiden.
  woensdag 2 november 2011 @ 20:16:03 #245
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_103889556
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 10:15 schreef FL_Freak het volgende:
Dat krijgen ze vast en zeker niet. Want Somalie is (itt Angola) toch wel gevaarlijk.

Het criterium voor het toelaten van asielzoekers is immers niet of dit aardige en waardevolle mensen zijn, maar of er kans is op vervolging in hun thuisland.

Daarom is het ook mogelijk dat oorlogsmisdadigers niet teruggestuurd worden naar hun eigen land (en minder criminele asielzoekers wel), omdat die in hun thuisland bijv. kans hebben op de doodstraf.

Dus als overvaller uit Somalië of als Taliban-oorlogsmisdadiger uit Afghanistan zijn je kansen beter dan als AMA uit Angola.
The End Times are wild
  woensdag 2 november 2011 @ 21:02:05 #246
323881 vlutje
Altijd in voor een feestje
pi_103892150
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 12:31 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ze moeten een kopje thee met ze gaan drinken, dat zal ze leren!!
_O-
pi_103892222
Heb je wel je telefoon terug?
Op vrijdag 4 november 2011 21:59 schreef bosi_wa het volgende:
Hammetje is op dreef met zn topics
pi_103892413
quote:
14s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:56 schreef Zero17 het volgende:

[..]

Ze? Je klinkt als een PVV'er die als een iemand hem niet zint het maar met 'ze' en 'hullie' gaat aanduiden.
Zucht,,,die twee Somaliers. Dat is wie ik bedoelde met 'ze'. Nooit Nederlands gehad op school? ^O^
  woensdag 2 november 2011 @ 21:30:59 #249
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_103893845
Hun huis in brand steken.

Enige remedie bij dit soort tuig
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_104106965
En hoe zit het met de schadevergoeding??
pi_104107660
Steek de dader in zijn reet met een breinaald, niet gevaarlijk maar hij kan de eerste maand niet meer zitten _O-
  dinsdag 8 november 2011 @ 01:13:12 #252
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_104108015
Heb je geprobeerd om via het internationaal recht de schade te verhalen op de Somalische overheid?
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 8 november 2011 @ 01:50:07 #253
320471 Bartcoah
Wats met jaw ouwe
pi_104108551
Alle Turken terug naar Marokko!!!!:!!:(!!!!!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kan me vinden bij de bloemist
pi_104108569
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 november 2011 01:13 schreef JimmyJames het volgende:
Heb je geprobeerd om via het internationaal recht de schade te verhalen op de Somalische overheid?
Welke Somalische overheid? :P
  Spellchecker dinsdag 8 november 2011 @ 01:54:35 #255
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_104108610
Stuur ze een mailtje, dat je graag geld aan hen wilt doneren, maar dat ze dan wel eerst wat naar jou moeten overmaken.
Tevens -purist.
  dinsdag 8 november 2011 @ 01:55:11 #256
320471 Bartcoah
Wats met jaw ouwe
pi_104108617
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 01:51 schreef fratsman het volgende:

[..]

Welke Somalische overheid? :P
_O-
Je kan me vinden bij de bloemist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo