abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 juni 2011 @ 22:49:33 #201
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_98533676
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:17 schreef Fukjoeman het volgende:
Heb nu een maandje ongeveer mn rijbewijs. Laatste tijd wat langere ritten gemaakt (van 3 uur ongv). Ik kreeg hierbij wat last van een vermoeide spier op mn voet, zeg maar aan de bovenkant tussen de enkel en de voet. Bij mn lessen nooit gehad. Had er ook vooral last van op lange stukken met een constante snelheid, dit heb je bij het lessen niet zo vaak natuurlijk. De vermoeidheid onstaat door het omhoog houden van de voet die het gaspedaal bedient :'). Klinkt nogal treurig, maar ik had er na 2 uur best wel last van. Zeg maar als je bv 80 moet rijden, en je moet je voet constant zo lafjes op het gaspedaal houden.

Zijn er meer (beginnende) bestuurders die hier last van hebben?
Cruise control?
Ik heb daar meestal geen last van.. alleen als ik de halve dag al gereden heb.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_98534872
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:17 schreef Fukjoeman het volgende:
Heb nu een maandje ongeveer mn rijbewijs. Laatste tijd wat langere ritten gemaakt (van 3 uur ongv). Ik kreeg hierbij wat last van een vermoeide spier op mn voet, zeg maar aan de bovenkant tussen de enkel en de voet. Bij mn lessen nooit gehad. Had er ook vooral last van op lange stukken met een constante snelheid, dit heb je bij het lessen niet zo vaak natuurlijk. De vermoeidheid onstaat door het omhoog houden van de voet die het gaspedaal bedient :'). Klinkt nogal treurig, maar ik had er na 2 uur best wel last van. Zeg maar als je bv 80 moet rijden, en je moet je voet constant zo lafjes op het gaspedaal houden.

Zijn er meer (beginnende) bestuurders die hier last van hebben?
Ik heb nu 5 maanden mijn rijbewijs en heb er ook regelmatig last van bij langere ritten.
Dat komt denk ik omdat ik mijn voet toch niet helemaal in een goede houding op het pedaal heb staan, waardoor die een soort van gaat verkrampen.
Ik probeer er nu goed op te letten dat ik mijn hiel van 'mijn gaspedaalvoet' stevig op de grond (van de auto) laat rusten, dan heb ik er bijna geen last meer van.
  woensdag 22 juni 2011 @ 23:15:08 #203
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_98535635
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:27 schreef t.coenraad het volgende:
Binnen! Was wel ff spannend toen ik alvast mocht gaan en examinator met instructrice ging babbelen. Maar allez, gelukt en ook maar direct aangevraagd: vanaf maandag zou ie binnen kunnen zijn bij de gemeente :)
Gefeliciteerd! *O*
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  woensdag 22 juni 2011 @ 23:50:27 #204
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_98537654
Ik moet morgenvroeg op voor mijn rijexamen.

Volgens mijn instructeur moet het lukken. Hij heeft er vertrouwen in.

Hope so
pi_98539603
Succes man!
pi_98542700
Succes! En bedankt Nagelschaartje :D
pi_98545132
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 23:04 schreef Angelic_Rose het volgende:

[..]

Ik heb nu 5 maanden mijn rijbewijs en heb er ook regelmatig last van bij langere ritten.
Dat komt denk ik omdat ik mijn voet toch niet helemaal in een goede houding op het pedaal heb staan, waardoor die een soort van gaat verkrampen.
Ik probeer er nu goed op te letten dat ik mijn hiel van 'mijn gaspedaalvoet' stevig op de grond (van de auto) laat rusten, dan heb ik er bijna geen last meer van.
Oke dat zal ik eens proberen. Het moest natuurlijk aan de houding liggen, dus ik heb al wat krampachtige dingen geprobeerd :'). Thx iig
  donderdag 23 juni 2011 @ 10:51:22 #208
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_98545541
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 23:50 schreef Saninl het volgende:
Ik moet morgenvroeg op voor mijn rijexamen.

Volgens mijn instructeur moet het lukken. Hij heeft er vertrouwen in.

Hope so
Gezakt.
Blegh.

Te voorzichtig.. jaja
pi_98554675
Wat is jullie mening over de Tussentijdse toets? Is dat nuttig of kan ik dat beter niet nemen? (Kost al gauw 175 euro)
graag verwijderen
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:09:21 #210
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_98555641
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 14:47 schreef Niles-Crane het volgende:
Wat is jullie mening over de Tussentijdse toets? Is dat nuttig of kan ik dat beter niet nemen? (Kost al gauw 175 euro)
Ik zeg doe het niet.

Mocht je de eerste keer zakken voor je examen moet je dat gewoon zien als TTT. anders heb je dat geld mooi uitgespaard :)
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:10:37 #211
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_98555709
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:34 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Paar uur om het hele theorieboek te lezen en daarna nog ong 1,5 uur toetsen oefenen (niet achter elkaar, gok dat het zoveel was).
Maar ik hou van leren (ja echt :')) en ik kan heel makkelijk leren (theorie that is). Het schijnt heel veel onderschat te worden, wat bevestigd wordt door hoeveel mensen ik zag zakken.
Oh dat valt wel mee, hoor van sommige mensen dat ze er echt weken over hebben gedaan. :')
pi_98558232
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 14:47 schreef Niles-Crane het volgende:
Wat is jullie mening over de Tussentijdse toets? Is dat nuttig of kan ik dat beter niet nemen? (Kost al gauw 175 euro)
In het begin had ik zoiets van, nee, ik wil geen TTT, dat kost alleen maar geld.

Later heb ik uiteindelijk wel voor een TTT gekozen, met twee redenen. Ik reed erg wisselvallig, het ene moment reed ik de sterren van de hemel, het andere moment leek het alsof ik voor het eerst weer in de auto zat. Omdat hij een examen nog niet durfde af te spreken, werd het een TTT, om toch ergens naartoe te kunnen werken én om de angst voor het examen een beetje weg te nemen door me er al een beetje mee te confronteren.

Ik merk nu dat ik minder zenuwachtig ben voor mijn examen, doordat ik dus al een beetje weet wat er gaat gebeuren. Ik heb nog 4 lessen en dan mag ik voor mijn examen. :) (14 juli)
  donderdag 23 juni 2011 @ 16:26:32 #213
257041 Editeur
I LOVE MUDKIP K?
pi_98559739
Ik snap niets meer van mezelf :* 3 lessen geleden was ik de baas op de weg, toen twee lessen achter elkaar alsof ik er niets meer van wist, en vanmiddag was het weer dikke prima. Kan ik het nou of niet :? Zit op les 23 nu ongeveer
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_98563848
Als je normaal echt goed rijdt, dan kan je altijd een dipje hebben. Heb ik ook wel eens. De ene keer rijd ik prima en de andere keer heb ik 3 fietsers bijna platgereden, of maak 300 knullige foutjes. Toch staat mijn examen gepland, en dat zou ie niet doen als ie geen vertrouwen had. :)
pi_98565848
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 10:51 schreef Saninl het volgende:

[..]

Gezakt.
Blegh.

Te voorzichtig.. jaja
Balen man!
pi_98565907
Ik vond TTT ook beetje twijfelachtig.
Maar ik heb een pakket met rijbewijsgarantie, dus het is zowel in mijn belang als dat van de instructeur dat ik in 1 keer slaag. In dat pakket zit een TTT. Mijn theorie is dat als het geen zin zou hebben, het niet in dit pakket ingebouwd zou zitten. Kost immers meer geld.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_98566765
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 23:04 schreef Angelic_Rose het volgende:

[..]

Ik heb nu 5 maanden mijn rijbewijs en heb er ook regelmatig last van bij langere ritten.
Dat komt denk ik omdat ik mijn voet toch niet helemaal in een goede houding op het pedaal heb staan, waardoor die een soort van gaat verkrampen.
Ik probeer er nu goed op te letten dat ik mijn hiel van 'mijn gaspedaalvoet' stevig op de grond (van de auto) laat rusten, dan heb ik er bijna geen last meer van.
Ik heb er sinds kort géén last meer van. Ik heb te korte achillespezen en moet met die ene spier die steeds verkrampt(e) mijn voet dus actief omhoog houden en controleren bij het doseren van het gas. Kon eerst alleen rijden met hakken, sinds enkele weken lukt het ook met schoenen met platte zool. :')
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_98568391
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:27 schreef t.coenraad het volgende:
Binnen! Was wel ff spannend toen ik alvast mocht gaan en examinator met instructrice ging babbelen. Maar allez, gelukt en ook maar direct aangevraagd: vanaf maandag zou ie binnen kunnen zijn bij de gemeente :)
Verslagje, want dat vinden jullie toch zo leuk ;)

Voordat ik mijn eerste examen ging doen heb ik eerst nog een paar stukjes door Warnsveld en Zutphen gereden. Het ging redelijk, niet uitmuntend, ook niet echt héél slecht, maar ik kwam maar langzaam weg (had de motor al eens af laten slaan, namelijk bij 'de wok') en ik keek wat willekeurig (soms goed en soms niet). Toen maar richting de Bronsbergen gereden, auto geparkeerd (in 2 keer, want de eerste keer stond ik helemaal links in zo'n enorm vak 8)7) en na heel even te hebben gewacht en terwijl mijn rijinstructrice met een andere instructeur aan het babbelen was, had ik mezelf helemaal in de zenuwen :+ Toen opgeroepen, gegevens gecontroleerd en toen dan maar gegaan. Voordat we vertrokken kreeg ik nog een paar vragen over die mooie lampjes op het dashboard, maar die hadden we tien minuten geleden nog even doorgelopen *O* (gold ook voor het kentekenplaatlezen trouwens :Y) )

11:00. Vertrek.

> 'Ah, ik neem aan dat we hier links moeten?' (anders kom je niet van het terrein af)
< 'Goed aangenomen'
< 'Zo links, en dan nog een keer links, richting Zutphen'

Ik dus links en weer links. Richting vergeten (fout 1) en oversteken terwijl aan de overkant een auto nog aan het oversteken is en je dus niet zeker bent of dat kan ('fout 2', ik vond zelf dat het best kon, instructrice vond van minder, maar zei uiteraard niets).

< 'Tweede stoplichten links.'

Ah, stoplichten dus links van het midden maar voorsorteren, ik zie het al gebeuren dat ik rechts blijf rijden en er niet tussen mag van het overige verkeer. Dat is mij een keer eerder gebeurd daar en toen mocht ik doorrijden om daarna om te keren. Dus links gaan rijden en ik kon zo mee met de stroom auto's.

< 'Ja, ik zet ze op groen.'

Oké, dus nu mag ik invoegen. Prima, rustig aan doen (eerder had ik al eens wild van rijstrook gewisseld) en even goed kijken. Geen kip te zien! Niks aan het handje dus. Ondertussen praten we over wat ik na m'n (school)examen wil gaan doen en dat ik nog die middag een herkansing Wiskunde had te doen.
Doorrijden, tempo houden. Rotonde.

< ''
Rechtover, prima, autoweg. Even lekker versnellen, rechts blijven rijden en niets inhalen, want er wás niets in te halen.

< 'Zometeen bij de rotonde eerste links, en dan gelijk rechts.'

Nu bedacht ik me dat dit precies eens een route was met een rijles en wat toen fout ging: straatjes van rechts die ik veel te agressief naderde. Oké, gaat goed en héél goed kijken. Bleek té later.

< 'Nu meteen rechts.'

(zou het die straat zijn met dat 'hier niet inrijden'-bord? Het was 'm! Mooi, kan ik direct laten zien dat ik verkeersborden snap.)

Achteraf hoorde ik dat ik hier een straat over het hoofd had gezien, waar nog een auto uitkwam ook!

< 'We gaan in deze straat de stopopdracht doen.'

Er was maar een auto, met andere woorden, daar moest het gebeuren. Gek genoeg wel half voor een bocht. Ik stond er heel mooi achter. En toen tot mijn stomme verbazing bedacht ik dat ik misschien nog wat dichterbij moest? 8)7 (fout 3) De examinator wilde daarom bij het wegrijden nog even ingrijpen, maar ik was gelukkig snel genoeg met het stuur 8-)

(...)

< 'Dan wil ik hier omkeren.'

Fout 4: te strak langs een bocht voor bochtje achteruit en op de stoep: ingreep. Ik dacht werkelijk dat de eerste hobbel stoepje op, tweede stoepje af was, maar het was dus met een en daarna met twee wielen op de stoep :D Fout 5: een kruispunt om een bochtje achteruit te doen, natuurlijk nooit handig. En een auto uit de straat die ik achteruit inreed kennelijk gemist, namelijk nooit wat van meegekregen, maar achteraf van m'n instructrice :D

Hier weer rechts (terug naar waar we vandaan kwamen). Ik zag al verkeer aankomen en ik dacht nog 'dat gaat niet passen, maar of ík nou moet wachten of de anderen (zij kwamen namelijk uit een uitrit). Dat loste zichzelf op, want ze waren net op tijd weg.

(...)

< 'Hier links, dan meteen rechts.'

Naar punt, had het al een paar keer gereden en steeds van een zijstraat. Maar nu dus van de hoofdweg. Ik zag dat als ik links ging, een ander ook links ging (maar dan van zijn kant gezien). Wat nu? Om elkaar heen of voor elkaar langs. Ik had werkelijk geen idee (fout 5), nog nooit zoiets meegemaakt :? Gelukkig kwamen we allebei iets te hard aanrijden (fout 6) waardoor de instructeur dáár op wílde ingrijpen (hij deed het dus niet) en ik in de tussentijd kon zien dat de ander aanstalten maakte voorlangs te gaan. Prima, ik doe het kunstje met je mee hoor!

(...)

Heel eind doorgereden, hele tijd 60 - en op een bepaald punt wist ik dát niet meer zeker, maar toch maar 60 gehouden en dat bleek uiteindelijk wel zo te moeten ;) Ondertussen moest ik voor een steile spoorovergang stoppen, ik verwachtte dus iets als hellingtrekken, maar het werd een cluster: links, rechts, rechts. Stelde niets voor, hoewel ik bij de eerste links heel lang heb zitten twijfelen of ik wel kon en zelfs hardop heb geroepen 'ja, het kon dus net wel'. Daarna bij het rechts, rechts gingen we een autoweg weer op en je zag de instructeur uit z'n stoel komen omdat ik 'm zo direct doorreed (er kwam niets aan, maar dat kon hij niet zien). Even lekker doorgesjeest.

> 'Nu de borden 'Zutphen' volgen.'

Zelfs blind wist ik dat het de eerste rechts was op de rotonde. En, ik kon zo mee met de stroom. Ideaal.
Bij de afslag ook direct het eerste blokje overschreden (het werd mij eerder al eens verweten te lang te wachten) en zelfs de knipper even uitgezet *O*

> 'Nu borden 'Revelhorst''
< 'Gaan we die ook op?'
> 'Ja.'

Ik wist al wat dat betekende: laatste kruising was er een om weer op examenterrein te komen, maar je doorkruist er een 80-weg. Tot dan toe wachtte ik praktisch gezien altijd veel te lang, nu maar gewoon een moment gepakt. Ging helemaal prima!

11:30 Terug.

Daarna teruggereden, geparkeerd en met de mededeling 'ga maar vast', al vertrokken. Ze hebben kennelijk toen nog overlegd omdat de examinator twijfelde om mij te laten slagen: ik reed wel aardig, maar wilde soms té goed m'n best wilde doen, waardoor ik soms niet meer keek. Vooral aan het begin was dit blijkbaar het geval geweest, aan het eind heb ik nog punten gescoord door zo lekker vlot dat kruispunt met de 80-weg te doen.

> 'Je bent geslaagd.'
< ' :o echt?
> 'Ja.'
> 'Maar je moet het niet zo goed willen doen. Het is geen wiskunde!'

En nadat hij niet meer verder keek naar mijn zelfreflectie, was ik dus geslaagd. Met een beetje geluk. Een hele sloot geluk in feite.
pi_98570379
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 19:51 schreef t.coenraad het volgende:

[..]

Verslagje, want dat vinden jullie toch zo leuk ;)

Voordat ik mijn eerste examen ging doen heb ik eerst nog een paar stukjes door Warnsveld en Zutphen gereden. Het ging redelijk, niet uitmuntend, ook niet echt héél slecht, maar ik kwam maar langzaam weg (had de motor al eens af laten slaan, namelijk bij 'de wok') en ik keek wat willekeurig (soms goed en soms niet). Toen maar richting de Bronsbergen gereden, auto geparkeerd (in 2 keer, want de eerste keer stond ik helemaal links in zo'n enorm vak 8)7) en na heel even te hebben gewacht en terwijl mijn rijinstructrice met een andere instructeur aan het babbelen was, had ik mezelf helemaal in de zenuwen :+ Toen opgeroepen, gegevens gecontroleerd en toen dan maar gegaan. Voordat we vertrokken kreeg ik nog een paar vragen over die mooie lampjes op het dashboard, maar die hadden we tien minuten geleden nog even doorgelopen *O* (gold ook voor het kentekenplaatlezen trouwens :Y) )

11:00. Vertrek.

> 'Ah, ik neem aan dat we hier links moeten?' (anders kom je niet van het terrein af)
< 'Goed aangenomen'
< 'Zo links, en dan nog een keer links, richting Zutphen'

Ik dus links en weer links. Richting vergeten (fout 1) en oversteken terwijl aan de overkant een auto nog aan het oversteken is en je dus niet zeker bent of dat kan ('fout 2', ik vond zelf dat het best kon, instructrice vond van minder, maar zei uiteraard niets).

< 'Tweede stoplichten links.'

Ah, stoplichten dus links van het midden maar voorsorteren, ik zie het al gebeuren dat ik rechts blijf rijden en er niet tussen mag van het overige verkeer. Dat is mij een keer eerder gebeurd daar en toen mocht ik doorrijden om daarna om te keren. Dus links gaan rijden en ik kon zo mee met de stroom auto's.

< 'Ja, ik zet ze op groen.'

Oké, dus nu mag ik invoegen. Prima, rustig aan doen (eerder had ik al eens wild van rijstrook gewisseld) en even goed kijken. Geen kip te zien! Niks aan het handje dus. Ondertussen praten we over wat ik na m'n (school)examen wil gaan doen en dat ik nog die middag een herkansing Wiskunde had te doen.
Doorrijden, tempo houden. Rotonde.

< ''
Rechtover, prima, autoweg. Even lekker versnellen, rechts blijven rijden en niets inhalen, want er wás niets in te halen.

< 'Zometeen bij de rotonde eerste links, en dan gelijk rechts.'

Nu bedacht ik me dat dit precies eens een route was met een rijles en wat toen fout ging: straatjes van rechts die ik veel te agressief naderde. Oké, gaat goed en héél goed kijken. Bleek té later.

< 'Nu meteen rechts.'

(zou het die straat zijn met dat 'hier niet inrijden'-bord? Het was 'm! Mooi, kan ik direct laten zien dat ik verkeersborden snap.)

Achteraf hoorde ik dat ik hier een straat over het hoofd had gezien, waar nog een auto uitkwam ook!

< 'We gaan in deze straat de stopopdracht doen.'

Er was maar een auto, met andere woorden, daar moest het gebeuren. Gek genoeg wel half voor een bocht. Ik stond er heel mooi achter. En toen tot mijn stomme verbazing bedacht ik dat ik misschien nog wat dichterbij moest? 8)7 (fout 3) De examinator wilde daarom bij het wegrijden nog even ingrijpen, maar ik was gelukkig snel genoeg met het stuur 8-)

(...)

< 'Dan wil ik hier omkeren.'

Fout 4: te strak langs een bocht voor bochtje achteruit en op de stoep: ingreep. Ik dacht werkelijk dat de eerste hobbel stoepje op, tweede stoepje af was, maar het was dus met een en daarna met twee wielen op de stoep :D Fout 5: een kruispunt om een bochtje achteruit te doen, natuurlijk nooit handig. En een auto uit de straat die ik achteruit inreed kennelijk gemist, namelijk nooit wat van meegekregen, maar achteraf van m'n instructrice :D

Hier weer rechts (terug naar waar we vandaan kwamen). Ik zag al verkeer aankomen en ik dacht nog 'dat gaat niet passen, maar of ík nou moet wachten of de anderen (zij kwamen namelijk uit een uitrit). Dat loste zichzelf op, want ze waren net op tijd weg.

(...)

< 'Hier links, dan meteen rechts.'

Naar punt, had het al een paar keer gereden en steeds van een zijstraat. Maar nu dus van de hoofdweg. Ik zag dat als ik links ging, een ander ook links ging (maar dan van zijn kant gezien). Wat nu? Om elkaar heen of voor elkaar langs. Ik had werkelijk geen idee (fout 5), nog nooit zoiets meegemaakt :? Gelukkig kwamen we allebei iets te hard aanrijden (fout 6) waardoor de instructeur dáár op wílde ingrijpen (hij deed het dus niet) en ik in de tussentijd kon zien dat de ander aanstalten maakte voorlangs te gaan. Prima, ik doe het kunstje met je mee hoor!

(...)

Heel eind doorgereden, hele tijd 60 - en op een bepaald punt wist ik dát niet meer zeker, maar toch maar 60 gehouden en dat bleek uiteindelijk wel zo te moeten ;) Ondertussen moest ik voor een steile spoorovergang stoppen, ik verwachtte dus iets als hellingtrekken, maar het werd een cluster: links, rechts, rechts. Stelde niets voor, hoewel ik bij de eerste links heel lang heb zitten twijfelen of ik wel kon en zelfs hardop heb geroepen 'ja, het kon dus net wel'. Daarna bij het rechts, rechts gingen we een autoweg weer op en je zag de instructeur uit z'n stoel komen omdat ik 'm zo direct doorreed (er kwam niets aan, maar dat kon hij niet zien). Even lekker doorgesjeest.

> 'Nu de borden 'Zutphen' volgen.'

Zelfs blind wist ik dat het de eerste rechts was op de rotonde. En, ik kon zo mee met de stroom. Ideaal.
Bij de afslag ook direct het eerste blokje overschreden (het werd mij eerder al eens verweten te lang te wachten) en zelfs de knipper even uitgezet *O*

> 'Nu borden 'Revelhorst''
< 'Gaan we die ook op?'
> 'Ja.'

Ik wist al wat dat betekende: laatste kruising was er een om weer op examenterrein te komen, maar je doorkruist er een 80-weg. Tot dan toe wachtte ik praktisch gezien altijd veel te lang, nu maar gewoon een moment gepakt. Ging helemaal prima!

11:30 Terug.

Daarna teruggereden, geparkeerd en met de mededeling 'ga maar vast', al vertrokken. Ze hebben kennelijk toen nog overlegd omdat de examinator twijfelde om mij te laten slagen: ik reed wel aardig, maar wilde soms té goed m'n best wilde doen, waardoor ik soms niet meer keek. Vooral aan het begin was dit blijkbaar het geval geweest, aan het eind heb ik nog punten gescoord door zo lekker vlot dat kruispunt met de 80-weg te doen.

> 'Je bent geslaagd.'
< ' :o echt?
> 'Ja.'
> 'Maar je moet het niet zo goed willen doen. Het is geen wiskunde!'

En nadat hij niet meer verder keek naar mijn zelfreflectie, was ik dus geslaagd. Met een beetje geluk. Een hele sloot geluk in feite.
Bedankt voor je verslag! Erg leuk om te lezen, vooral omdat je precies zo lijkt te denken als ik en jij er dus gewoon gekomen bent (met precies het soort fouten wat ik altijd maak ook nog :P ). Gefeliciteerd *O*
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_98599643
Gister mijn eerste rijles van een uurtje gehad. Nu net terug van twee uur rijles. Het gaat al heel goed zegt mijn instructeur. Volgende les beginnen met kijk-oefeningen. Ik vind het rijden ook best leuk eigenlijk. Gezellig met alle andere lesauto's rond het CBR rijden.
Instructeur schat dat ik maximaal 25 lessen nodig heb, financieel is dat wel fijn natuurlijk :
Ook lekker een regenbui gehad. Zag vrij weinig maar ging allemaal wel goed. Het remmen gaat ook prima behalve dat ik soms iets te abrupt rem met een lage snelheid.

[ Bericht 23% gewijzigd door Zolcon op 24-06-2011 12:37:42 ]
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_98633997
Examen is gepland, nu "klaarstomen" voor examen. Nog keeropdracht, parkeren oefenen en nog wat andere dingen.
pi_98639608
Gisteren rijles 5 en 6 gehad.

Ik zou om 13:00 opgehaald worden, een kwartier eerder begon ik mezelf gereed te maken voor vertrek. Schoenen aan, jas aan, portemonnee pakken en even tellen of ik voldoende geld bij heb voor de lessen van vandaag en nog even gaan zeiken, oh dat laatste gaat niet lukken want de instructeur stond 10 minuten te vroeg voor de deur. Ach, het is toch maar 100 minuten les, moet geen probleem zijn.

Het vertrekken uit de straat ging op zich lekker, althans voor zover dat mogelijk is met de handrem omhoog. We reden een stukje verder naar een minder drukke straat om het straatje keren nog eens te oefenen, maar dit keer zonder enige aanwijzing van de instructeur. Poging 1 gingen de achterbanden de stoep op, poging 2 ging wel helemaal goed.

We reden ondertussen verder naar een andere lege straat, waar ik uitleg zou krijgen over het spiegelen. Ik kreeg een lang verhaal te horen met plaatjes en demonstraties over de dode hoek, het juist afstellen van de spiegels en hoe ik deze moest gebruiken bij het autorijden.
Voordat ik af ga slaan eerst binnenspiegel, buitenspiegel en schouder, dan pas richting aangeven en voordat ik de bocht in ga nog een nacontrole.

Op die wijze nog een stuk of 100 bochten geoefend en de instructeur noemde mijn kijkgedrag goed. Diezelfde woorden moest hij 50 meter later weer inslikken toen ik een verboden in te rijden bord over het hoofd zag. Het lijkt wel alsof ik automatisch alle verkeersborden filter...

Om 14:10 gingen we even naar de rijschool om mijn leskaart op te halen en ondertussen voelde ik mijn blaas wel heel erg vol raken. We reden een krappe inrit in waar ik de auto moest stoppen. "Blijf jij maar hier en verzin een manier om hier uit te komen, terwijl ik je leskaart even ga halen." Ah verrek, ik had even mee naar binnen willen gaan om mijn blaas te ledigen, maar vooruit, het zijn nog maar 30 minuutjes...
Via een ingewikkelde manoeuvre, waarbij ik onbewust achteruit een hellingproef deed, met de complimenten van de instructeur, verlieten we de uitrit.

Na nog wat rondgereden te hebben, was het alweer tijd om de volgende kandidaat op te halen. Vlak voor het einde van de les wordt mijn leskaart ingevuld en bespreken we nog even kort de les. De instructeur was erg tevreden met hoe ik de spiegels gebruik en hij vond me een stuk relaxter rijden dan eerst. Ja, vind je het gek als je me eerder steeds blind een kruispunt over stuurde. Met de juiste kijktechnieken lijkt zo'n kruispunt opeens niets meer voor te stellen... Ook de beheersing van de auto gaat steeds beter, alhoewel ik af en toe de koppeling toch nog wat langer vast moet houden bij het optrekken. En soms hield ik de koppeling ingetrapt in lastige bochten, dat moet ik vooral niet doen.

De volgende kandidaat kroop achter het stuur en we reden weer richting mijn huis. Eenmaal thuis sprintte ik naar het toilet en heb ik gepist zoals ik nog nooit eerder heb gepist.

Tip van de dag: ga plassen voordat je in de auto stapt.
pi_98640830
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 10:50 schreef Hartigan het volgende:
Gisteren rijles 5 en 6 gehad.

Ik zou om 13:00 opgehaald worden, een kwartier eerder begon ik mezelf gereed te maken voor vertrek. Schoenen aan, jas aan, portemonnee pakken en even tellen of ik voldoende geld bij heb voor de lessen van vandaag en nog even gaan zeiken, oh dat laatste gaat niet lukken want de instructeur stond 10 minuten te vroeg voor de deur. Ach, het is toch maar 100 minuten les, moet geen probleem zijn.

Het vertrekken uit de straat ging op zich lekker, althans voor zover dat mogelijk is met de handrem omhoog. We reden een stukje verder naar een minder drukke straat om het straatje keren nog eens te oefenen, maar dit keer zonder enige aanwijzing van de instructeur. Poging 1 gingen de achterbanden de stoep op, poging 2 ging wel helemaal goed.

We reden ondertussen verder naar een andere lege straat, waar ik uitleg zou krijgen over het spiegelen. Ik kreeg een lang verhaal te horen met plaatjes en demonstraties over de dode hoek, het juist afstellen van de spiegels en hoe ik deze moest gebruiken bij het autorijden.
Voordat ik af ga slaan eerst binnenspiegel, buitenspiegel en schouder, dan pas richting aangeven en voordat ik de bocht in ga nog een nacontrole.

Op die wijze nog een stuk of 100 bochten geoefend en de instructeur noemde mijn kijkgedrag goed. Diezelfde woorden moest hij 50 meter later weer inslikken toen ik een verboden in te rijden bord over het hoofd zag. Het lijkt wel alsof ik automatisch alle verkeersborden filter...

Om 14:10 gingen we even naar de rijschool om mijn leskaart op te halen en ondertussen voelde ik mijn blaas wel heel erg vol raken. We reden een krappe inrit in waar ik de auto moest stoppen. "Blijf jij maar hier en verzin een manier om hier uit te komen, terwijl ik je leskaart even ga halen." Ah verrek, ik had even mee naar binnen willen gaan om mijn blaas te ledigen, maar vooruit, het zijn nog maar 30 minuutjes...
Via een ingewikkelde manoeuvre, waarbij ik onbewust achteruit een hellingproef deed, met de complimenten van de instructeur, verlieten we de uitrit.

Na nog wat rondgereden te hebben, was het alweer tijd om de volgende kandidaat op te halen. Vlak voor het einde van de les wordt mijn leskaart ingevuld en bespreken we nog even kort de les. De instructeur was erg tevreden met hoe ik de spiegels gebruik en hij vond me een stuk relaxter rijden dan eerst. Ja, vind je het gek als je me eerder steeds blind een kruispunt over stuurde. Met de juiste kijktechnieken lijkt zo'n kruispunt opeens niets meer voor te stellen... Ook de beheersing van de auto gaat steeds beter, alhoewel ik af en toe de koppeling toch nog wat langer vast moet houden bij het optrekken. En soms hield ik de koppeling ingetrapt in lastige bochten, dat moet ik vooral niet doen.

De volgende kandidaat kroop achter het stuur en we reden weer richting mijn huis. Eenmaal thuis sprintte ik naar het toilet en heb ik gepist zoals ik nog nooit eerder heb gepist.
Wereld van verschil, dat spiegelen, niet waar? :P Wel zorgen dat als je spiegelt om in te halen, dat je twee keer kijkt zodat je een 'filmpje' kan maken van hoe hard die persoon rijdt en of je hem er nog tussen kunt krijgen!

quote:
Tip van de dag: ga plassen voordat je in de auto stapt.
Daar was ik ooit ook achter gekomen, haha. Dit is de beste tip die er is voor autorijden :Y
pi_98642124
Leuk verhaaltje Hartigan, zo te lezen ben jij wel een talentje :P.

Hier vandaag echt waardeloze les :'( Vorige keer beste les ooit, nu 100 keer de motor af laten slaan.................. Ik snap dr echt niks van en mijn instructeur weet ook niet goed wat hij moet zeggen. Iemand nog tips? Het is een diesel trouwens.
pi_98643271
Ja, het spiegelen zorgt er voor dat ik me veel bewuster wordt van wat er nu precies om me heen gebeurt. Vooral bij rotondes/kruispunten met fietspaden is dat een wereld van verschil. Ik keek in eerdere lessen niet in de dode hoek en het was dan maar hopen dat er niet ineens een fietser op de motorkap belandt. Ja, ik weet dat de instructeur voor mij kijkt en hij remt heus wel voor een fietser die ik niet aan zie komen, maar voor mijn gevoel steek ik gewoon blind over.

@phantom wanneer laat je de motor afslaan? Vooraan bij stoplichten/kruispunten? Is het geen stress omdat je het overige keer niet wil hinderen met te langzaam optrekken?
pi_98643359
Donderdag een proefexamen gehad (Geen echte TTT, maar bij een andere instructeur die objectief kon beoordelen, werd ook afgenomen als een examen, alleen goedkoper :D). 90% was goed, kom soms alleen te snel af op kruispunten waardoor ik niet genoeg tijd heb om te kijken. Tevens af-en-toe links spiegelen waar ik de laatste keer voor de bocht vergeet mee te nemen. Ook nog perongeluk een stoeprandje meegenomen :$. Afgezien van dat was het wel allemaal goed. Was ook een andere auto, k vind m'n normale lekkerder rijden. Nog ff twee lessen om de puntjes op de i te zetten en dan begin Juli examen.
pi_98643389
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 12:44 schreef das_phantom het volgende:
Leuk verhaaltje Hartigan, zo te lezen ben jij wel een talentje :P.

Hier vandaag echt waardeloze les :'( Vorige keer beste les ooit, nu 100 keer de motor af laten slaan.................. Ik snap dr echt niks van en mijn instructeur weet ook niet goed wat hij moet zeggen. Iemand nog tips? Het is een diesel trouwens.
Overkwam mij ook een tijd lang, vooral voor stoplichten ed. Mijn instructeur heeft me uiteindelijk het advies gegeven om dan maar meer gas te gebruiken en langzamer op laten komen. Sindsdien amper meer uitgevallen, plus later zelf de balans gevonden. Dus: Gewoon meer gas!
pi_98645225
Grappig dat je dat zegt. Ik zat me net te bedenken wat doe ik nou anders en bedenk me idd dat ik vandaag puur op de koppeling optrok. Instructeur riep ook een keer meer gas geven(!!!). Ga hier volgende keer mee aan de slag! Ben nu bij les 13 en vorige keer ging het ineens heel goed, waarschijnlijk omdat ik de 3 weken vakantie had geoefend op de pc en dan veel sneller gas geef bij koppelen.

Het gas erbij doe je vanaf aangrijpingspunt of daarvoor al?

Het is idd vaak bij stoplichten, maar daar moet ik ook vaak vanuit stilstand optrekken :P
pi_98649359
Het gas kan daarvoor nog wel, doe ik altijd omdat je dan sneller op kan trekken. Zolang je het gas nog maar niet heel hard indrukt, een beetje of net wat meer als bij de hellingproef.
pi_98651491
Mengen is beter, maar om het onder de knie te krijgen is ervoor ook niet zo erg zolang je het maar niet te bond maakt.
pi_98660150
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 16:48 schreef 91Vos het volgende:
Het gas kan daarvoor nog wel, doe ik altijd omdat je dan sneller op kan trekken. Zolang je het gas nog maar niet heel hard indrukt, een beetje of net wat meer als bij de hellingproef.
Koppeling in, plankgas geven en dan in een keer de koppeling los laten.

Nooit meer uitvallen ^O^
Ik wil die biertje beetje koud en die schoentje beetje mooi
pi_98660704
Ik zal volgende keer eraan denken

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 22:14 schreef honkhonk het volgende:

[..]

Koppeling in, plankgas geven en dan in een keer de koppeling los laten.

Nooit meer uitvallen ^O^
Volgens mij krijg je dan een burnout :P ?
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 26 juni 2011 @ 10:50:26 #233
132619 crew  D_A
Ben jij van die Š ?
pi_98671752
14 lessen, examen, vorige week pasje
opgehaald :9

Voor Amsterdam, behoorlijk rap gedaan :7
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 26 juni 2011 @ 11:43:57 #234
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_98672865
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 22:29 schreef das_phantom het volgende:
Ik zal volgende keer eraan denken

[..]

Volgens mij krijg je dan een burnout :P ?
Nou en? is wel stoer met een lesauto :P

quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 10:50 schreef Dark_Angelus het volgende:
14 lessen, examen, vorige week pasje
opgehaald :9

Voor Amsterdam, behoorlijk rap gedaan :7
Das indd schnell. Kon je soms al rijden voordat je begon? ;P
pi_98680010
Haha, dat wel ja :P

14 lessen zo snel jeetje. :o En dat in Amsterdam, hoe heb je dat gedaan?
pi_98684279
Net mijn 4e les gehad. Ging wat minder dan eerst. Het was ook flink druk op de weg in Amsterdam. Wel eerste stukje snelweg gereden en dat ging prima.
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 26 juni 2011 @ 17:37:21 #237
132619 crew  D_A
Ben jij van die Š ?
pi_98684375
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 11:43 schreef .Neovo. het volgende:

Das indd schnell. Kon je soms al rijden voordat je begon? ;P
Beetje tractor en wat landbouw ervaring met busjes ed. Dat scheelt wel wat in basis vaardigheden :)

quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 15:36 schreef das_phantom het volgende:
Haha, dat wel ja :P

14 lessen zo snel jeetje. :o En dat in Amsterdam, hoe heb je dat gedaan?
Laten zien dat je kan rijden :+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_98704660
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 10:50 schreef Dark_Angelus het volgende:
14 lessen, examen, vorige week pasje
opgehaald :9

Voor Amsterdam, behoorlijk rap gedaan :7
Lessen van 1 of 2 uur?
Ik wil die biertje beetje koud en die schoentje beetje mooi
  maandag 27 juni 2011 @ 10:20:28 #239
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_98710608
Vandaag achteruit ingeparkeerd en fileparkeren. Moet even leren om de handen en de voeten niet aan elkaar te koppelen. Als ik snel moet sturen ben ik geneigd ook de koppeling los te gooien en dus snel te rijden, werkt niet. Maar uiteindelijk kreeg ik hem er na een paar pogingen in, dus ik was happy.
Heb ook een stukje gereden met de tomtom. Die stuurde me zo de a13 op. Jeej we gaan hard dacht ik, maar zat met 85 achter een vrachtwagen }:|

En laatste stukje naar het huis van de instructeur gereden en overgestapt op automaat, omdat de volgende daarin moest lessen. Dan is rijden ineens makkelijk zeg :D
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  maandag 27 juni 2011 @ 12:20:40 #240
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_98714440
Net een dubbele les gehad, ging nog best ok. :)

Eerst een stukje door de stad, weinig interessants verder aangezien ik dat stuk eigenlijk altijd moet rijden. We hadden een uur extra, dus naar een van de omliggende dorpjes. Het was een beetje jammer dat iemand voor me niet doorhad dat we op een 80-weg reden (niet héél erg gek, want het was een Duitser en hij kwam van de ring af en daar mag je niet harder dan 70). Instructeur had blijkbaar zin in een toeristische trip, want we gingen naar zee. Een aantal kleine klotestraatjes verder en we konden de zee ook zien, best heiig nog. Maar goed, het blijft een les, dus weer terug via het bos.
Daarna nog wat in de stad rondcrossen en een aantal suffe acties van mijn kant. (Iets met geparkeerde auto's en het bijna lostikken van spiegels. :')) Tegen het einde nog een omkeeropdracht en die ging prima. Maar goed, aan een rondje rijden is geen kunst natuurlijk. ;) (Beide kanten van de weg stonden auto's geparkeerd, dus een stukje doorgereden naar een kruising. Daar was het compleet leeg, dus een heel mooi plekje om 'm te keren. :P)
Toen richting de volgende lesser en doordat de brug openstond ook mooi nog even m'n hellingproef kunnen oefenen. Geen dooien *O* (Tenzij je de geplette meeuw meetelt, maar die lag er al. ;()
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_98759009
Automaat lijkt me zo relaxt he :P Tomtom vind ik zelf wel makkelijker rijden omdat je al van te voren ziet of er bochten aankomen etc.

@ ijsdraakje: zo te horen hebben jij een stuk mooiere omgeving om in te rijden ;) Die geparkeerde auto's heb ik zelf ook wel last van. Vooral als er dan een reusachtige vrachwagen mijn kant opkomt stuur ik m naar rechts mijzelf de vernieling in :')

Hier net vooral met koppelen geoefend (ja dat is nodig nu nog :') omdat t vorige keer zo slecht ging. Ging wel aardig toen we daarna weer wat stoplichten pakten :) Ook wat meer gas bij t aangrijpingspunt hielp idd om sneller weg te komen. Ga nu voorlopig maar voor langzaam maar zeker weg :P
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:52:40 #242
257041 Editeur
I LOVE MUDKIP K?
pi_98759338
Over mijn theorie examen: Faaltje van de dag

dit dus :|W
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 13:00:06 #243
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_98762156
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:52 schreef Editeur het volgende:
Over mijn theorie examen: Faaltje van de dag

dit dus :|W
Da's niet erg handig nee. :')

@ phantom: zolang ze de boel niet platbranden is de omgeving hier best mooi. :P (woon in Alkmaar met Egmond, Bergen en Schoorl in de directe omgeving)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 28 juni 2011 @ 17:18:23 #244
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_98774704
Ik moet morgenochtend om 11:45 uur op. Om 10:30 uur word ik opgehaald...ben benieuwd!
pi_98795431
Ben vandaag geslaagd rond 2 uur
net op het randje zei de examinator :6
Over de 40 lessen gehad... voor de 3e keer pas geslaagd

lekker gevoel dit :7 :7 :7 :7
PSN:Vkashhh
  dinsdag 28 juni 2011 @ 22:35:54 #246
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_98795511
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:18 schreef ZuidGrens het volgende:
Ik moet morgenochtend om 11:45 uur op. Om 10:30 uur word ik opgehaald...ben benieuwd!
Succes!
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 22:34 schreef 2xuq773pps het volgende:
Ben vandaag geslaagd rond 2 uur
net op het randje zei de examinator :6
Over de 40 lessen gehad... voor de 3e keer pas geslaagd

lekker gevoel dit :7 :7 :7 :7
*O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 29 juni 2011 @ 12:55:21 #247
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_98814609
Nou, mij zien jullie hier niet meer, ben geslaagd!
  woensdag 29 juni 2011 @ 12:56:30 #248
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_98814656
Was trouwens wel echt zenuwachtig vooraf, maar tijdens het rijden nergens last van. Ik had gelukkig ook een relaxte examinator.
pi_98814692
Hartelijk gefeliciteerd! ^O^
  woensdag 29 juni 2011 @ 12:58:37 #250
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_98814747
Thanks!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')