abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98400354
Hoi, ik ben onlangs helaas gezakt, en heb nu twee bonnen van Groupon over voor lessen in Amsterdam of Utrecht. Als iemand geinteresseerd is, ze zijn beiden goed voor 10 lessen van een uur + een praktijkexamen (ik heb er 299,- per stuk voor betaald, gekocht omdat ik al aan zag komen dat ik het niet in een keer zou redden... echter ik heb voorlopig even geen zin om het nog een keer te proberen).
  maandag 20 juni 2011 @ 19:05:48 #177
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_98424089
10 lessen en dan praktijkexamen? Lijkt me ook een beetje kort, gemiddeld aantal lessen is toch 30?

Ik heb vandaag m'n theorie gehaald. Stond er van verbaasd hoeveel mensen gezakt waren. En ook van wat een feest mensen er van maakten als ze het gehaald hadden.
Maar ja, theorie is voor mij ook echt het probleem niet. De praktijk daarentegen... :')
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_98432766
Gefeliciteerd!, ik ga in begin juli :P. Had je geleerd met cdroms en zo ja vond je de examenvragen makkelijker bij het CBR?
pi_98435051
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:32 schreef das_phantom het volgende:
Gefeliciteerd!, ik ga in begin juli :P. Had je geleerd met cdroms en zo ja vond je de examenvragen makkelijker bij het CBR?
Ongeveer gelijkwaardig, maar als je de oefentoetsen een beetje doorneemt en bij de eerste paar vragen met remmen, gas los, niets een beetje logisch nadenkt dan haal je het makkelijk.
pi_98438780
30 juni een intakeles :D Ben benieuwd :)
graag verwijderen
pi_98439788
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:05 schreef Nagelschaartje het volgende:
10 lessen en dan praktijkexamen? Lijkt me ook een beetje kort, gemiddeld aantal lessen is toch 30?

Ik heb vandaag m'n theorie gehaald. Stond er van verbaasd hoeveel mensen gezakt waren. En ook van wat een feest mensen er van maakten als ze het gehaald hadden.
Maar ja, theorie is voor mij ook echt het probleem niet. De praktijk daarentegen... :')
Box. Mee eens. Alleen moet mijn theorie nog even halen.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 07:37:39 #182
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_98449109
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:32 schreef das_phantom het volgende:
Ik had een cdrom, maar die doet het niet op de mac (ondanks dat op de achterkant staat van wel).
Heb geoefend met een oefenboek van de ANWB. Dat was behoorlijk vergelijkbaar met het examen van het CBR.
Alleen had het CBR ineens een andere categorie voor de laatste 5 vragen, die kende ik niet van oefenexamens. Vragen bleken gelukkig niet heel moeilijk. Ben vergeten hoe het heette, 1 van de vragen was of er in een glas bier minder alcohol zit dan in een glas jenever.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 10:04:24 #183
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_98451681
Ik wil niet, mag ik terug? :') (theorie)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 21 juni 2011 @ 10:18:38 #184
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_98452160
Je kunt het! *O*
  dinsdag 21 juni 2011 @ 11:17:53 #185
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_98454342
Nope. Twee teveel. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 21 juni 2011 @ 11:46:29 #186
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_98455465
balen -O-
ach, volgende keer beter :+
pi_98456227
Hey wat jammer zeg, zo dichtbij ;( -O-

Hier net weer rijles gehad na 3 weken stop, rijd ineens veel beter :')
pi_98457439
Jammer, IJsdraakje! Volgende keer inderdaad beter!!

Ik heb net 2 uurtjes lessen erop zitten. Nog 4 lessen en dan mag ik op. Spannend!

Ben vandaag het eerste uur in Zwolle gebleven, een paar kruispunten geoefend waar ik nog wel eens moeite heb met voorsoorteren of vloeiendheid (dat je bijvoorbeeld links en direct weer rechts moet, in een soort S bocht).

Ik zat op de lessen dat er halverwege een koffiebreak wordt ingevoerd (dus je rijdt 60 min, 15 min pauze, 60 min, het gaat niet van je tijd af of zo). Dus, lekker kopje koffie bij de instructeur en zijn vrouw thuis (familie-rijschool), en daarna weer lekker aan de gang. Hij wilde me wat verder weg sturen. Apeldoorn werd het! Dus, lekker groot stukje snelweg, wat van de vervelende weggetjes in Apeldoorn meegepikt en weer teruggereden.

Paar foutjes gemaakt met.. hoe heet dat.. tapestroken? Maar omdat ik die bijna niet tegenkom moet dat kunnen.
pi_98480202
:9 Net ffe uurtje gereden, me eerste les en ook de intake voor de 6 daagse.
Ze vond het redelijk goed gaan.. alleen met bochten moest ik wel overpakken. En het schakelen moest veel rustiger(klein duwtje geven, als een wijf zei ze).. en ik keek ook af en toe naar de pook tijdens het schakelen. Voor de rest moest ik ook harder rijden, maar dat vond ik nogal bizar want ze zat daarvoor de hele tijd van "blijf maar in de 2".

Vond het vrij goed gaan.. had d'r ook verteld dat in de golf van mijn ouders dat die nogal eens afsloeg tijdens het wegrijden .. dus voor mijn huis moest ik ff stil staan en wegrijden zodat mijn moeder kon zien dat ik het wel kon.

:') en juist op dat moment liet ik hem afslaan.. heletijd niet gebeurt.
pi_98490782
mijn lieftallige instructeur werd gisteren weer helemaal boos. De hele les was redelijk goed gegaan, maar 2 of 3 keer afgeslagen, alleen toen ik iemand anders op moest halen en hij me op een afgesloten weg had gestuurd en we er nergens meer uit konden werd hij boos en zei hij dat ik meer initiatief moest tonen en het zelf moest doen(ondertussen moest ik weer een weg inrijden en weer keren en achteruit rijden.ik wist het ook allemaal niet meer). en dat ik met het aantal lessen dat ik heb gehad wel beter zou moeten kunnen en de auto VEEL te vaak afgeslagen was.

was mijn 13e les overigens
pi_98495554
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:42 schreef electronique het volgende:
mijn lieftallige instructeur werd gisteren weer helemaal boos. De hele les was redelijk goed gegaan, maar 2 of 3 keer afgeslagen, alleen toen ik iemand anders op moest halen en hij me op een afgesloten weg had gestuurd en we er nergens meer uit konden werd hij boos en zei hij dat ik meer initiatief moest tonen en het zelf moest doen(ondertussen moest ik weer een weg inrijden en weer keren en achteruit rijden.ik wist het ook allemaal niet meer). en dat ik met het aantal lessen dat ik heb gehad wel beter zou moeten kunnen en de auto VEEL te vaak afgeslagen was.

Vind dit echt niet kunnen hoor :N. Dit is niet normaal hoor!
pi_98501949
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:42 schreef electronique het volgende:

Lekker aardig :')

Anyway, ben zelf ook bezig met rijlessen en zit nu op 37 geloof ik. Ik, nogal lui zijnde, heb 't theorie-examen nog niet gedaan. Mijn rijlesleraarfiguur heeft in Juli een maandje vakantie en dus bedacht ik me dat ik dan maar eens dat ding ga halen. Zo gezegd, zo gedaan, 26e Juli moet ik op. Beetje laat maar oke. Mijn vraag is nu: als je 't gehaald heb, kun je dan in principe gelijk 't praktijkexamen doen? Iemand zei dat er een aantal weken overheen gingen voordat dat verwerkt werd oid. :{ Oftewel, dat wordt een dure grap (ja, eigen schuld). Ik heb een pakket van 40 lessen, dus daar ben ik bijna doorheen. Gelukkig zijn zn lessen 'maar' 30e p/h. Ik heb zelf niet geweldig veel talent maar 't gaat z'n gangetje. Leraar zei dat ik in Aug/Sept 't wel gehaald zou kunnen hebben.

Oja en nog een vraag: Zou ik nu alvast stoppen zodat ik in Aug. nog 3 lessen heb, of toch ff doorgaan tot Juli? Maken die twee weken extra niet lessen echt iets uit?
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
  woensdag 22 juni 2011 @ 15:59:39 #193
257041 Editeur
I LOVE MUDKIP K?
pi_98512184
Hebben jullie ook altijd zo'n berehonger na he lessen? Mén ik moet nog zoveel doen maar eerst eens wat tosti's in elkaar flansen :9
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_98516336
Vanochtend voor de derde keer gezakt. De vorige keer heb ik het flink verprutst vanwege de zenuwen, had nu wat Valeriaan extract genomen (145mg) en dat hielp ontzettend. Helaas was de examinator erg streng naar mijn mening, toen we terug kwamen bij het CBR was ik er vrijwel zeker van dat ik het gehaald had, helaas. :{ Ik ging iets te snel kruispunten op vond zij, zelf vond ik dat OPZICH wel meevallen, aangezien ik verder ook wel foutloos reed. Zij vond dat ik moest rijden alsof er bij elk hoekje ineens de kind voor de auto kon springen. Achja, volgende keer beter...
pi_98516703
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:41 schreef 91Vos het volgende:
Vanochtend voor de derde keer gezakt. De vorige keer heb ik het flink verprutst vanwege de zenuwen, had nu wat Valeriaan extract genomen (145mg) en dat hielp ontzettend. Helaas was de examinator erg streng naar mijn mening, toen we terug kwamen bij het CBR was ik er vrijwel zeker van dat ik het gehaald had, helaas. :{ Ik ging iets te snel kruispunten op vond zij, zelf vond ik dat OPZICH wel meevallen, aangezien ik verder ook wel foutloos reed. Zij vond dat ik moest rijden alsof er bij elk hoekje ineens de kind voor de auto kon springen. Achja, volgende keer beter...
Aaah...sneu voor je. Vind het ook best streng geëxamineerd dan, vooropgesteld dat je niet met rokende banden die kruispunten nam...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_98517098
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:53 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Aaah...sneu voor je. Vind het ook best streng geëxamineerd dan, vooropgesteld dat je niet met rokende banden die kruispunten nam...
Zat meestal in de 1, vond dat ik al aardig rustig reed. Maar dan kwam ze met dingen als. "ALS er dit en dat gebeurde, dan dit en dat"

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 11:33 schreef MissSpooky het volgende:

[..]
Mijn vraag is nu: als je 't gehaald heb, kun je dan in principe gelijk 't praktijkexamen doen? Iemand zei dat er een aantal weken overheen gingen voordat dat verwerkt werd oid. :{
Bij het afrijden moet jet het papiertje laten zien waar op staat dat je geslaagd bent voor je theorie examen. Aangezien je dat papiertje gelijk krijgt na het halen van je theorie kan het vrijwel daarna lijkt mij.

[ Bericht 40% gewijzigd door 91Vos op 22-06-2011 18:10:52 ]
  woensdag 22 juni 2011 @ 18:25:54 #197
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_98517985
Hoelang deden jullie over theorie leren? :o
pi_98523783
Heb nu een maandje ongeveer mn rijbewijs. Laatste tijd wat langere ritten gemaakt (van 3 uur ongv). Ik kreeg hierbij wat last van een vermoeide spier op mn voet, zeg maar aan de bovenkant tussen de enkel en de voet. Bij mn lessen nooit gehad. Had er ook vooral last van op lange stukken met een constante snelheid, dit heb je bij het lessen niet zo vaak natuurlijk. De vermoeidheid onstaat door het omhoog houden van de voet die het gaspedaal bedient :'). Klinkt nogal treurig, maar ik had er na 2 uur best wel last van. Zeg maar als je bv 80 moet rijden, en je moet je voet constant zo lafjes op het gaspedaal houden.

Zijn er meer (beginnende) bestuurders die hier last van hebben?
  woensdag 22 juni 2011 @ 20:34:29 #199
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_98524656
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:25 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Hoelang deden jullie over theorie leren? :o
Paar uur om het hele theorieboek te lezen en daarna nog ong 1,5 uur toetsen oefenen (niet achter elkaar, gok dat het zoveel was).
Maar ik hou van leren (ja echt :')) en ik kan heel makkelijk leren (theorie that is). Het schijnt heel veel onderschat te worden, wat bevestigd wordt door hoeveel mensen ik zag zakken.
pi_98528162
Binnen! Was wel ff spannend toen ik alvast mocht gaan en examinator met instructrice ging babbelen. Maar allez, gelukt en ook maar direct aangevraagd: vanaf maandag zou ie binnen kunnen zijn bij de gemeente :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')