Mag ik nu beweren dat verboden niet werken?quote:Op maandag 30 mei 2011 15:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Relatief meer randfiguren en een andere mentaliteit dan in Nederland.
Dat argument is al eerder weerlegt.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Harddrugs zijn ook verboden in de VS. Toch kent het land relatief meer gebruikers dan Nederland.
Zonder slag of stoot, uiteraard. Vito Corleone is voor niets gestorven.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:52 schreef Morendo het volgende:
Ik denk dat drugskartels zich meer zullen richten andere illegale activiteiten. Bij een legalisering van drugs is daar toch geen droog brood meer mee te verdienen.
Hoe is dat weerlegd, als ik vragen mag?quote:Op maandag 30 mei 2011 15:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat argument is al eerder weerlegt.
Herhalen maakt geen waarheid.
Maar ik meen dat in Amerika de veel sterkere drugs juist populairder worden, net zoals in Nederland de wiet steeds meer THC bevat.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:48 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, maar ik doelde meer op het relatief populairder worden van 'light' sigaretten tov ultra zware shag.
Nee, armzalige kuthippies die zich naar de tering willen helpen met drugs doen dat toch wel.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mag ik nu beweren dat verboden niet werken?
Kun je in je eigen historie terug vinden. Het was nota bene jijzelf die het eerder aanhaalde.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe is dat weerlegd, als ik vragen mag?
Dat lijkt mij wel. Kijk, het enige probleem bij bepaalde harddrugs is dat ze nogal lastig te verbouwen en dus schaars zijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:53 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Zonder slag of stoot, uiteraard. Vito Corleone is voor niets gestorven.
Overigens heeft het rookverbod er vooral voor gezorgd dat er nu enkel nog in huiskamers wordt gerookt.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, armzalige kuthippies die zich naar de tering willen helpen met drugs doen dat toch wel.
Maar daarom mag je nog wel een doelgroep inperken om de rest te beschermen of in ieder geval de wind uit de zeilen te nemen van gebruikers.
Ook dat is verboden in sommige plekken in New York.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Overigens heeft het rookverbod er vooral voor gezorgd dat er nu enkel nog in huiskamers wordt gerookt.
Dat is een gevolg van het verbod. Hash is ontzettend zwaar en dus makkelijk te onderscheppen, synthetische huis-tuin-en-keuken drugs, hoewel zeer schadelijk, zijn makkelijker en goedkoper te maken.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:54 schreef waht het volgende:
[..]
Maar ik meen dat in Amerika de veel sterkere drugs juist populairder worden, net zoals in Nederland de wiet steeds meer THC bevat.
Nou ja, ik weet ook niet direct of de legalisering van met name zeer verslavende drugs uiteindelijk succesvol zou uitpakken, maar een aantal punten gaan sowieso ook op voor harddrugs. Als je harddrugs legaliseert krijg je geen strafblad meer voor het gebruik.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:51 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
De onmiddellijke gevolgtrekking dat de legalisering van harddrugs dus net zo succesvol zou uitpakken. Maar goed, ze gaan hun gang maar, dan is Charlie Sheen verzekerd van een baan als reclame-acteur.
Gaat dat niet een beetje ver. Sommige Amerikaanse staten hebben tot vrij recent ook 'sodomie' nog verboden.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ook dat is verboden in sommige plekken in New York.
Mijn steun heeft het niet, maar het werkt wel, daarom haalde ik het aan.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:58 schreef Morendo het volgende:
[..]
Gaat dat niet een beetje ver. Sommige Amerikaanse staten hebben tot vrij recent ook 'sodomie' nog verboden.
Je bent in de war met iemand anders.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, ik heb jou een eerdere discussie enkel zien beweren dat de VS en Nederland niet zijn te vergelijken en daarom was mijn argument volgens jou niet valide. Ik ben nog niet op cijfers festuit waaruit blijkt dat het gebruik in de VS lager ligt dan in Nederland.
En daar word jij vrolijk van?quote:Op maandag 30 mei 2011 15:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ook dat is verboden in sommige plekken in New York.
Nee, maar het werkt wel.quote:
Oh, wilde 3-voud citeren. Ging niet helemaal goed, blijkbaar.quote:
Correct.quote:
Precies, de meeste mensen rijden ook niet door rood om maar wat te noemen.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Correct.
Dat is de zoveelste aanwijzing al. We kunnen rustig vaststellen dat een verbod een goed effect heeft.
Mwoah, mensen gaan eerder in het geniep gebruiken. Denk niet dat men massaal met roken stopt als gevolg van het verbod.quote:
Als een verbod een garantie is voor succes, waarom woedt er dan al veertig jaar een war on drugs en komt de VS daarmee geen steek verder?quote:Op maandag 30 mei 2011 16:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Precies, de meeste mensen rijden ook niet door rood om maar wat te noemen.
In het geniep roken?quote:Op maandag 30 mei 2011 16:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, mensen gaan eerder in het geniep gebruiken. Denk niet dat men massaal met roken stopt als gevolg van het verbod.
Sure.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, mensen gaan eerder in het geniep gebruiken. Denk niet dat men massaal met roken stopt als gevolg van het verbod.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |