quote:Op zondag 29 mei 2011 18:34 schreef Specularium het volgende:
Die eerste 4 regels, prachtig, tranen, alles.
Bedoel je die? Dat zijn inderdaad wel de beste.quote:Ik weet niet goed waar ik het neer moet zetten, dus dan maar hier.
Ik heb een lied geschreven, een kleine 5 jaar nadat het uitging met een meid, en ik weet dat het mijn schuld was. Ik heb er nooit helemaal overheen kunnen komen, misschien nu wel.
Anyway, hier is het lied.
Jij hebt zeker vaak klappen gehad op de basisschool?quote:Op zondag 29 mei 2011 18:35 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
[..]
Bedoel je die? Dat zijn inderdaad wel de beste.
Ik zat alleen met een schuldgevoel, en een andere manier om het te verwoorden heb ik niet.quote:Op zondag 29 mei 2011 18:34 schreef Falco het volgende:
Je moet jezelf wel heel erg haten om dit te schrijven.
Zal ik ook wel doen, moet ik eerst de juiste apparatuur hebben om het op te kunnen nemen.quote:Op zondag 29 mei 2011 18:40 schreef drumstickNL het volgende:
Even zelf inzingen en op Youtube zetten, dat zou het compleet maken.
Zal wel zware emo-metal worden ofzoquote:Op zondag 29 mei 2011 18:41 schreef MeraViglioSa het volgende:
Ik vind het mooi, ben erg benieuwd naar de melodie.
Sorry, het is geen rap, daarvoor zou het wel een beetje heel erg kort zijn of niet?quote:
Nice. Wel linkje dumpen hiero!quote:Op zondag 29 mei 2011 19:18 schreef Wateengebruikersnaam het volgende:
Update: heb het lied opgenomen, en ben bezig het op youtube te zetten.
Jammer. Ik had het wel eens met deze beat willen horen:quote:Op zondag 29 mei 2011 18:59 schreef Wateengebruikersnaam het volgende:
[..]
Sorry, het is geen rap, daarvoor zou het wel een beetje heel erg kort zijn of niet?
Ik kan niet rappen, dus helaas, maar zal er naar luisterenquote:Op zondag 29 mei 2011 20:02 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Jammer. Ik had het wel eens met deze beat willen horen:
Het valt alleszins meequote:Op zondag 29 mei 2011 20:01 schreef Wateengebruikersnaam het volgende:
Ik heb het lied nu geupload: Geen beeld, kon mijn webcam niet vinden.
Mooie introquote:Op zondag 29 mei 2011 20:01 schreef Wateengebruikersnaam het volgende:
Ik heb het lied nu geupload: Geen beeld, kon mijn webcam niet vinden.
De stem is ook wat zeikerig en qua akkoordenschema's valt inderdaad veel meer te variëren. Maar ik hoor hier wel de nieuwe James Blunt in ja hoor jaquote:Op zondag 29 mei 2011 20:08 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Mooie intro
Verder mooi, al vind ik het een klein beetje eentonig (letterlijk) in de coupletten. Een beetje meer variatie in de melodie mag wel. Maar misschien ligt dat aan je stem.
Ik zou ook wat meer variatie in de akkoorden kunnen brengen. Maar dankquote:Op zondag 29 mei 2011 20:09 schreef Falco het volgende:
[..]
De stem is ook wat zeikerig en qua akkoordenschema's valt inderdaad veel meer te variëren. Maar ik hoor hier wel de nieuwe James Blunt in ja hoor ja
Het helpt wellicht al veel als je er een afwijkend accoordensetje onder zet met de piano/synth.quote:Op zondag 29 mei 2011 20:19 schreef Wateengebruikersnaam het volgende:
[..]
Ik zou ook wat meer variatie in de akkoorden kunnen brengen. Maar dank
Ja idd, dat zal ook allicht wel helpen ja, echter, ik heb alleen maar een gitaarquote:Op zondag 29 mei 2011 20:20 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Het helpt wellicht al veel als je er een afwijkend accoordensetje onder zet met de piano/synth.
Er is wel software voor om dat gewoon op je computer te doen.quote:Op zondag 29 mei 2011 20:27 schreef Wateengebruikersnaam het volgende:
[..]
Ja idd, dat zal ook allicht wel helpen ja, echter, ik heb alleen maar een gitaar
Ah oke, juist, ik zal er eens naar Googlen, bedankt voor de tip!quote:Op zondag 29 mei 2011 20:44 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Er is wel software voor om dat gewoon op je computer te doen.
Je kunt dan alles los opnemen (gitaar, dan synth, dan zang) en eventueel bewerken ook, mocht je er net naast zitten. Met uitgebreide software kun je zelfs de klanken nog bewerken en er nog meer bij zetten, zoals bijvoorbeeld een subtiele baslijn voor extra drama in de ballad.
Dank je. Op tekst alleen kun je ook geen verwachtingen gaan scheppenquote:Op zondag 29 mei 2011 20:51 schreef Resistor het volgende:
Toen ik de tekst zo las dacht ik dat het een keihard metal nummer was met veel gegrunt.
Maar jij bent maar alleen (met de muziek), gelukkig maar, veel mooier zo.
Dank je, ben er ook mee bezigquote:Op zondag 29 mei 2011 23:00 schreef Wumb0 het volgende:
Moet meer variatie hebben (heb YouTube filmpje bekeken) maar vind het wel heel erg mooi gezongen, eigenlijk moet je meer gaan maken!
Dank je. Ik zal jullie ook zeker op de hoogte gaan houden!quote:Op maandag 30 mei 2011 08:56 schreef MissVanity het volgende:
Knap hoor. Ik vind het zeker heel mooi.
Ga zo door en houd ons op de hoogte van eventuele nieuwe creaties!
Haha begrijpelijk, maar bedankt voor de tips!quote:Op maandag 30 mei 2011 23:00 schreef Gummiebeer het volgende:
Klinkt echt niet eens zo heel verkeerd.
Doet me een beetje denken aan een ballad wat oorspronkelijk een vuig nummertje zou kunnen zijn.
Een beetje heavy gitaarwerk met drum en begeleidend bas werkje zou niet mistaan met dit nummer.
Wel ff iets aan je stem doen, een beetje meer variatie zou mooi zijn. Het is nu namelijk een beetje monotoon. Werkt op zich wel met zo'n ballad maar ik zou toch iets variatie erop maken.
Mijn god....
Nu lijkt het net zo'n x factor moment
Van welke song is dat?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:51 schreef wallofdolls het volgende:
Mij deden die eerste 4 regels vooral hieraan denken:
Who's the one that made you happy
Who's the one that always makes you laugh
Who's the reason you're smiling
And dragged you through these times so rough
en ik heb dus ook gelijk die melodieerbij in mn hoofd
Ah thanks, ik had hem ook al gevonden, ook wel een mooie songquote:
quote:I've been waking up in this dream
Stripped from all reality I don't want to wake up
Because you're here with me, and I see
We're together now just you and me
All against the world and I don't care
You can take me anywhere, anywhere you want to
[refrein]
Cuz baby I love you
And I want to be with you
There's no other choice to
make, it's really true
It seems we're growing closer, closer every day
Please baby stay, please just don't go right now
And if you've got to go, please make this vow
That we'll stay together, together forever
Baby I need you so, there's no place for me to go
Then your really big heart, your really big heart
[Refrein]
When I see you, I see flowers that start to bloom
Every time we meet, my heart suddenly skips a beat
I don't know what to say, but I know I am safe
You put up a smile, and then for a while
I know it's all alright, It'll be another crazed fun night
I really want you to stay, make love to me every day
[Refrein]
Hoezo niet, wat ontbreekt er dan aan?quote:
Dank je, misschien dat ik ook nog wel een zachte baslijn toe ga voegen ofzoquote:Op vrijdag 10 juni 2011 21:30 schreef Wimmel95 het volgende:
iig is je 1e liedje kei goed! Beetje eentonig en je had bijvoorbeeld een couplet moeten maken over hoe het nu verder zou moeten gaan dat je over haar heen zou zijn, en dat je wat harder zou kunnen zingen met drums erbij (gewoon tikken met je handen op tafel) en een wat hardere akkoordenspel
Maar ik geef het een 7/10 omdat mijn liedjes falen LOL
quote:I don't know if I should stay
I don't know what to say
There's nothing here for me
I can't believe what I see
We all need to move on
And we need to be strong
Maybe there's hope somewhere
But I don't know where
Life itself doesn't seem fair
I don't know if someone will care
Please let the rain come