Op maandag 30 mei 2011 23:40 schreef sneakypete het volgende:Een korte reactie had ik gisteren al gegeven, maar in navolging van Eriksd hier mijn
blurry herinneringen. Ik heb tijdens de meet een paar keer gehoord dat mensen mij vooral kenden als de 'jongen met die lange posts' en dat imago ga ik 'ns even lekker bevestigen:
Ik was voornemens om rond 15:00 u aanwezig te zijn en ondanks dat ik eigenlijk thuis een terras moest betegelen in de tuin smeet ik het werk rond 12:30 neer om mij vervolgens door mijn vrouw te laten afzetten bij station Breda.
Dat ging als volgt: Eerst kwam ik er achter dat er geen treinen reden tussen Den Bosch en Utrecht. Ik vroeg een machinist op het perron (conducteurs waren onvindbaar) om advies. Hij adviseerde mij de Fyra (een soort turbo-intercity) te nemen naar Schiphol en daar over te stappen. Aangekomen op het juiste perron las ik op het bord dat een toeslag gold. Getergd rende ik de trap af en weer op richting de machinist in kwestie om te vragen hoe dat zit. Volgens hem gold deze toeslag vandaag nu net weer niet (ondanks dat dit expliciet vermeld werd op het tijdsbordje bij de trein), dus ik wéér terug naar dat andere perron. Ik besloot maar een sigaretje te gaan roken, terwijl ondertussen werd omgeroepen dat er vandaag geen toeslag gold voor de Fyra (kennelijk een gevolg van mijn vragen aan de machinist). Toen ik net het eerste trekje van de sigaret nam floot de conducteur af om 13:49 terwijl de trein om 13:54 pas zou vertrekken. Haastig doofde ik de peuk en rende ik naar de trein, maar de deur bleek dicht. Ik vroeg aan anderen op het perron of zij wisten wat hier gaande was; volgens hen gingen de deuren wel weer open, dat had de conducteur althans beweerd. En ja, dat gingen ze na 1 minuut. De trein binnenlopend hoorde ik de conducteur met een opvallend geïrriteerde intonatie te verstaan geven dat de trein echt niet te vroeg zou vertrekken (wat dachten wij achterlijke treinreizigers wel niet?) en dat we dus echt niet in paniek hoefden te raken. Godzijdank werd al dit onrecht gecompenseerd doordat ik van een lief uitziende negerin achter een cateringwagen een gratis koffie kreeg nadat ik een pils besteld had, omdat deze koffie eerst besteld en vervolgens toch geannuleerd was door een twijfelaar.
Op schiphol stapte ik over, maar niet voordat ik (stiekem, want rookverbod) achter een zuil een peuk had genuttigd. Ik trof een mederoker op weg naar de toppers (dat bleek nadat ik hem vroeg naar de betekenis van dat maffe witte shirt met gouden kroon erop) en twee dames op middelbare leeftijd die giechelden als schoolmeisjes toen ze in navolging van mij ook stiekem een peuk opstaken.
Toen zat ik eindelijk in de IC naar Utrecht en dacht dat het nu weldra goed zou komen, maar neen. De trein viel stil en er werd omgeroepen dat er een 'lampje was gaan branden', maar dat de machinist het subiet zou oplossen. Na een kwartier werd omgeroepen dat het toch wat langer duurde dan verwacht, waar ik inmiddels al achter was natuurlijk. Na 5000 uur ging de trein alsnog weer rijden. Toen als een dier, draaiend op oerinstincten, mezelf na het uitstappen door het station en de binnenstad van Utrecht gemanoevreerd. Even twijfelde ik nog of de Dom de Dom was (zó hoog is-ie eigenlijk ook weer niet) maar de bewegwijzering gaf uitsluitsel.
Ik liep onder de Dom door en trof een tentje aan met de tekst 'Walden' aan de buitenkant. Kennelijk moest ik hier zijn.
Ik trad binnen en ging even, wat onwennig (ondanks mijn vele voornemens gelijk op de Fok-ers af te stappen) aan de bar staan in de hoop dat iemand me een seintje gaf. Een beetje twijfelachtig kwam dat seintje en even later zat ik met een duveltje in de hand (eerst nog geserveerd in het foute glas, wat ik niet zo oké vond waarna het juiste glas alsnog gevonden werd) te praten met Mwatanabu(?), die een sympathieke indruk maakte.
Daarna dacht ik even dat ik Bolkesteijn zag, maar dat bleek Du_ke te zijn. Ik keek even naar hem met de zelfde blik als hij naar mij, om daarna gewoon lekker te gaan staan babbelen onder het genot van een sigaretje.
Kort erna ontmoette ik de echte Bolkesteijn, die er net als Du_ke anders uitzag dan ik verwacht had. Dit itt Reya die ik even in de hoek zag zitten, maar die heeft dan ook een foto op zijn profiel. Ik zag Eriksd en Voorschrift, die beiden iets karikatoraals hadden om het nog even zwak uit te drukken.
Nu ga ik even wat sneller want nu wordt het wel érg lang:
Ook Illiberal ontmoette ik, die precies het verwachtte type was. Met hem heb ik het meest staan praten. Ook was er iemand met een ché guevarra shirt (wat ik zelf wel geestig vond) en iemand met een Brabants accent.
Ook vroeg iemand me w-w-w-w-w-w-w-aa-r-r-o-p ik had gestemd, dat was whosvegas, die verder overigens een vriendelijke indruk maakte en dus maar een biertje kreeg aan de bar.
Dan waren ook Hexagon en Friek_ er, maar ondanks een kort voorstellen heb ik helaas niet de gelegenheid gekregen om verder met ze te praten, terwijl ik dat best leuk had gevonden.
Friek_ zag er overigens ook heel anders uit dan ik had verwacht.
Wat valt er nog meer te melden?
Het eten was beslist in orde, het bier te veelvuldig en de terugreis al even langdurig als de heenreis, maar daar ga ik maar niet over uitweiden.
Wie nu nog leest heeft beslist geen leven: ga iets leuks doen!