abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97430224

Wat de meesten al wisten wordt nu in een uitgebreid artikel in de Nieuwe Revu nog eens fijntjes herhaalt. Herman Den Blijker's realityprogramma "HERRIE"is er alleen om RTL,de sponsors en natuurlijk Herman zelf succes op te leveren en de kandidaten op termijn ellende en langlopende schulden. Ook opmerkelijk is dat er vanuit het horecawereldje geen enkele openbare kritiek komt op hoe Herman Den Blijker zich profileert met zijn gescripte adviezen hoe kandidaten hun horecazaak moeten runnen. :(

Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  zaterdag 28 mei 2011 @ 20:03:49 #2
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_97430664
dat restaurant Amarant in Apeldoorn ging alsnog een paar maand later failliet

en het hotel dat "Hij er weer bovenop geholpen had" wordt binnenkort verzorgt tot een verzorgingshuis.
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
pi_97431106
Mensen die commerciële tv kijken en dan verbaasd zijn dat de programma's vooral worden gemaakt om succes voor de sponsors te genereren....

Dat is zo'n beetje de crux van commerciële televisie...
  zondag 29 mei 2011 @ 15:44:38 #4
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_97458200
Maar wat ik opvallend vind is dat mensen ondanks dat ze weten dat het allemaal een korte termijn oplossing
is,zich toch blijven aanmelden om mee te doen met dit soort programma's. Onbegrijpelijk.
pi_97495177
Mensen willen graag belazert worden,dat is de kern van alles :Y omdat ze denken dat wat anderen overkomt,overkomt mij niet. :') |:( 8)7
  maandag 30 mei 2011 @ 14:49:41 #6
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_97496271
Ook zonder hulp van Herman gaan er veel beginnende restaurants failliet, er is ook teveel concurentie.
Alleen als je een uniek product aanbied kanje het lang redden.
pi_97497246
Is hetgeen Herman dan aanbiedt zo uniek? :|W Volgens mij hooguit instant bekendheid dat zo weer is vervolgen.. :Y
  maandag 30 mei 2011 @ 16:51:23 #8
308975 Strychnos
Ignorance is bliss
pi_97501241
Achteraf gezeik van horeca ondernemers. Je doet bewust mee met een tv programma en je weet dat je een risico loopt wanneer je een eigen zak opent!
  maandag 30 mei 2011 @ 16:53:11 #9
45 SiGNe
pi_97501325
quote:
15s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:17 schreef rubje het volgende:
Is hetgeen Herman dan aanbiedt zo uniek? :|W Volgens mij hooguit instant bekendheid dat zo weer is vervolgen.. :Y
Las Palmas is redelijk uniek doordat ze een flink assortiment aan verse vis hebben.
En hij heeft naamsbekendheid wat natuurlijk ook erg handig is in dat vak.
Maar als je in een willekeurige stad een Frans bistrootje wil openen dan weet je dat je flink wat concurenten hebt.
Als je dan een goed lopende tent wil hebben moet je óf beter zijn dan je concurenten óf een unieke ervaring bieden (met stikstof koken bijvoorbeeld of met unieke producten werken zoals bijv. divers wild vlees)
pi_97511092
Wat een gehuil. Ze doen toch zelf mee? :')
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  maandag 30 mei 2011 @ 21:51:31 #11
344469 Amsel
zonder t
pi_97515520
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:53 schreef SiGNe het volgende:

Las Palmas is redelijk uniek doordat ze een flink assortiment aan verse vis hebben.
Las Palmas heeft inmiddels meer vlees dan vis op de kaart staan en teert meer op bekendheid dan dat het nou echt kwalitatief zo enorm geweldig is.
  maandag 30 mei 2011 @ 23:47:25 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97522775
En wat is er nieuw aan dat artikeltje in de Nieuwe Revu?
Wat wisten we nog niet?

Overigens Rubje, waar komt jouw persoonlijke haat tegen Den Blijker vandaan? Valt me op dat je hem wel erg vaak aanvalt? En het is trouwens fileert

[ Bericht 5% gewijzigd door golfer op 30-05-2011 23:52:43 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_97536265
Doozo in Leeuwarden, de 2e uit het eerste seizoen "mijn tent is top" dacht ik, draait nog steeds goed?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 mei 2011 @ 13:15:32 #14
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_97536760
Bij mijn tent is top weet je toch dat alleen de winnaar vanaf '0' kan beginnen. De investeringen krijg je cadeau. Dat was het concept.

Weinig nieuws in dit stuk.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_97538222
@SiGNe: ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar in de Rotterdamse horeca is over het algemeen bekend dat las Palmas gewoon overpriced is voor hetgeen je op je bord krijgt. En dan te bedenken dat het geen Michellinster restaurant is waar geproportioneerde borden normaal zijn. :(

Allemaal weer grote borden met miniscule porties voor de hoofdprijs alsof je een ster hebt. :( Zo werkt het dus niet en dat klopt wel aangezien Blijker's grootste zorg en uitspraak was dat hij vorig jaar Las Palmas nog heeft weten open te houden te meer hij niet alleen eigenaar meer is maar gewoon mede-eigenaar met 4 anderen die ook een deel van zijn zaak hebben. :)

@ Golfer: mijn (en vele anderen) hun bezwaar tegen Den Blijker is dat hij erg van de toren blaast inzake zijn kunde en kennis. Bedoel de verhalen dat de breuk tussen hem en Crouwel aan Crouwel lag is je reinste kul daar Crouwel indertijd De Engel redde dankzij zijn rekenkundigheid. Voordat Den Blijker Crouwel leerder kennen leefde Den Blijker als gewone kok van zomerjob naar zomerjob. Dankzij Crouwel en natuurlijk zijn kennis op kokgebied hebben ze zo een grote weg omhoog kunnen maken maar te meer Crouwel op de centjes lette,iets dat Den Blijker helemaal niet kon. Sterker nog,zonder Crouwel was Den Blijker nooit zo succesvol geworden aangezien Den Blijker in 1 ding erg goed is voordat hij zijn huidige vrouw leerde kennen en dat was een grote bek in de horeca opzetten en maar vinden dat alles naar zijn hand moest.

waarom denk je dat Den Blijker nu nog steeds werkt voor RTL? Ja..vanwege zijn goede contract maar geloof mij maar dat de achterliggende gedachte anders is nl. Las Palmas draaiende wetende te houden en verder zijn hypotheken te moeten betalen want denk niet dat Crouwel Den Blijker erg makkelijk heeft laten gaan. Die heeft 1 voordeel tov Den Blijker: Hij hoeft niets meer,Den Blijker moet nog steeds werken voor zijn geld. :)
  dinsdag 31 mei 2011 @ 14:12:26 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97538822
quote:
15s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:56 schreef rubje het volgende:

waarom denk je dat Den Blijker nu nog steeds werkt voor RTL? Ja..vanwege zijn goede contract maar geloof mij maar dat de achterliggende gedachte anders is nl. Las Palmas draaiende wetende te houden en verder zijn hypotheken te moeten betalen want denk niet dat Crouwel Den Blijker erg makkelijk heeft laten gaan. Die heeft 1 voordeel tov Den Blijker: Hij hoeft niets meer,Den Blijker moet nog steeds werken voor zijn geld. :)
En waar haal jij die kennis vandaan? Kan je die beweringen waarmaken of is het onderdeel van jouw lastercampagne die je al enige tijd richting Den Blijker voert.
Nogmaals de vraag aan jou: waarom val je hem steeds aan? Ben je een ex-werknemer van hem of heeft ie jou op een andere manier iets geflikt?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 31 mei 2011 @ 14:15:22 #17
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_97538962
En toch klink je vreselijk rancuneus, Rub.
pi_97539367
@ Golfer: die kennis heb ik uit eerste hand,hoe wat en waarom laat ik mij niet overuit maar enige nuance vwb de geweldige status van Den Blijker is wel op zijn plaats. Laster? Kom maar op want alles kan weerlegd worden mag jij eerst aantonen dat het laster is als eisende partij want anders veegt elke Rechter dit soort onzin van tafel. Heb al vaker met dit soort blufferaars te maken gehad die dachten dat ze een zaak hadden en uiteindelijk bakzeil moesten halen omdat hun gronden niet ontvankelijk werden verklaart.

Als je goed leest in het Nieuwe Revu artikel durft niemand openlijk met naam en toenaam dat te zeggen wat er waar is van de verhalen over Den Blijker en Crouwel en Den Blijker zijn staat van dienst. waarom zou dat nou zijn? Mensen zijn toch niet bevreest van je als je niks fouts doet Men is alleen bevreest als er iets stinkt. :)

Zo moet de horeca toch niet zijn? Dat de angst regeert?
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:45:27 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97546117
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 14:25 schreef rubje het volgende:
@ Golfer: die kennis heb ik uit eerste hand,hoe wat en waarom laat ik mij niet over uit
Klinkt niet erg overtuigend als bewijs dan. Die eerste hand kennis die je niet wilt aantonen. ;)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:54:15 #20
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_97546520
En als Den Blijker en Crouwel nou wel met ruzie uit elkaar zijn gegaan? SO FUCKING WHAT?!
Dan vind ik het alleen maar helemaal goed dat ze niet rollebollend over straat zijn gegaan.

Dat mensen uit elkaar gaan, na jaren partnerschap komt dagelijks voor. Daar hoef je je echt niet voor te schamen en ik heb totaal geen behoefte om perse een schuldige aan te wijzen.
Niemand is perfect, veel mensen die wat bereiken zijn klootzakken, brallers en bluffers.
Big deal.

Het artikel vind ik nogal nikszeggend. Geef mij eerst maar eens wat echte feiten, zoals hoeveel restaurants het wel redden na tussenkomst van den Blijker en hoeveel van de restaurants die zo'n programma net niet gehaald hebben en dus op eigen kracht moesten opstarten of overleven er kapot zijn gegaan. Want dat er restaurants failliet zijn gegaan lijkt me geen nieuws. En dat mensen achteraf ergens spijt van hebben ook niet.
pi_97547248
Den Blijker is in dat programma toch ook gewoon niet veel meer dan een bekend gezicht dat kijkers moet trekken? Hij loopt een paar minuten door het restaurant, brult wat en dat was het dan, natuurlijk zie je hem na de opnames nooit meer :') En natuurlijk gaat je restaurant vanzelf goed lopen als Den Blijker er rondrent en er televisieopnames plaatsvinden, en natuurlijk wordt het snel rustiger als dat allemaal voorbij is. Net als alle "talenten" die uit programma's als X-Factor en Idols voortkomen, zodra het programma afgelopen is (en hun waardeloze CD door niemand is gekocht) hoor je daar ook nooit meer iets van. Ik vind de eigenaren van die restaurants eigenlijk nogal naïef, maar goed, misschien moet je sowieso een beetje naïef zijn om aan zo'n programma mee te doen.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_97560353
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:14 schreef Boldface het volgende:
Mensen die commerciële tv kijken en dan verbaasd zijn dat de programma's vooral worden gemaakt om succes voor de sponsors te genereren....

Dat is zo'n beetje de crux van commerciële televisie...
Dit dus.
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:00:44 #23
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_97575117
Ah, alweer een rancuneus topic van Rubje.

Je beseft in je blinde haat wel dat de meeste van die ondernemers failliet zouden zijn zonder de hulp van het programma? Dat er dan alsnog een aantal het niet redden is dan ook niet meer dan logisch. De publiciteit is een boost maar uiteindelijk moeten ondernemers het wel zelf doen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:39:48 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97576363
Wat is nu eigenlijk je verwachting, Rubje? Dit is TV, het dient niet de ondernemers op de been te helpen, maar om de kijker met leedvermaak zover te krijgen dat hij/zij de reclamespotjes bekijkt. Net zo goed als al die talentenjacht programmas dienen om de kijker te amuseren met mensen die geheel geen talent hebben.
Blijker speelt gewoon een Rol,de rol van Gordon Ramsey in de Engelse versie van het programma, net zoals Simon Cowell de hufter speelt bij X-Factor en dezelfde rol gespeeld wordt in hetzelfde programma in Duitsland (DSDSS) door Dieter Bohlen. Het is gewoon een format.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:51:19 #25
42366 Staal
pi_97576799
Het is gelukkig geen Gordon Ramsey-kopie geworden. Dat was geloof ik aanvankelijk wel de bedoeling.

Ik kijk wel omdat ik het leuk vind dat mensen geholpen worden, daarom vind ik Herrie XXL geen leuk programma. De laatste keer dat ik keek zag ik een ontredderde huilende man met door hem zelf opgebouwde schulden etc. Dan begrijp ik gewoon niet dat zo iemand niet het advies krijgt er de stekker uit te trekken.
Un certain jeune homme
pi_97576952
Ik kan me wel voorstellen dat je je wat genaaid voelt als de deskundigen in zo'n programma je overhalen tot de aanschaf van bijvoorbeeld een vitrine, terwijl je die dan eigenlijk aangeraden wordt omdat de vitrineleverancieer sponsor is of het installeren ervan leuke tv oplevert. Ik zeg niet dat het zo is, maar het zou kunnen.

Natuurlijk is het show, maar je mag van Den Blijker best eisen dat hij integer is in die zin dat als hij iets adviseert, hij ook echt meent dat dat het beste is voor die tent, en niet voor het programma.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_97581844
Kijk en dat bedoel ik nou wat Weltschmerz zegt. :Y Den Blijker doet alsof hij met zijn programma een defintieve oplossing voor problemen biedt. }:| Dat is ten eerste helemaal niet zo aangezien het programma puur en alleen ter meerdere glorie is van Den Blijker zodat sponsors onder de indruk geraken van zijn portefolio en dan willen meedoen,en niet op grond van zijn echte vakbekwaamheid.
Ten tweede is wat voor de 1 geldt niet voor de ander perse goed hoeft te zijn. :N Iedereen die een beetje de programma's volgt ziet en weet dat Den Blijker maar 1 concept heeft en dat is wat hij zelf indertijd zelf in zijn eigen zaken opzette als je praat over het interieur en de opmaak vd borden. :{ Loungeachtige clubs waren er al voordat Den Blijker het hier deed en die grote borden is iets wat je al in de jaren 80 had in het buitenland en we toen in Nl op beperkte schaal als Nouvelle Cuisine kende. Kortom niks nieuws en de mensen denken dat het wiel op horeca-gebied opnieuw is uitgevonden. :r

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:54 schreef RobinOok het volgende:
En als Den Blijker en Crouwel nou wel met ruzie uit elkaar zijn gegaan? SO FUCKING WHAT?!
Dan vind ik het alleen maar helemaal goed dat ze niet rollebollend over straat zijn gegaan.
Als je goed leest dan zie je dat ik zaken in perspectief probeer neer te zetten want het enige wat je teveel en tevaak ziet is een eenzijdig beeld alsof de wereld door die bolle is geschapen en wij alleen maar volgens het Blijker concept moeten koken of onze horeca-toko moeten inrichten. :r

quote:
Het artikel vind ik nogal nikszeggend. Geef mij eerst maar eens wat echte feiten, zoals hoeveel restaurants het wel redden na tussenkomst van den Blijker en hoeveel van de restaurants die zo'n programma net niet gehaald hebben en dus op eigen kracht moesten opstarten of overleven er kapot zijn gegaan. Want dat er restaurants failliet zijn gegaan lijkt me geen nieuws. En dat mensen achteraf ergens spijt van hebben ook niet.
Echte feiten zijn simpel: Praktisch alle restaurants die Den Blijker ooit heeft geadviseerd zijn allemaal over de kop of in een andere vorm verder gegaan. Kortom de overblijfselen met het bijbehorende succes( lees= toeloop publiek) van toen is er niet meer!

Reden van Den Blijkers verkoop van bijna al zijn restaurants? Niet omdat Blijker geen zin meer had,of welke andere kul die je weleens las. simpel: Teruglopende klandizie omdat het Den Blijker effect uitgewerkt was voor de klanten die van kwaliteit hielden en frequent zijn restaurants bezochten. :Y Nog simpeler: Waar Den Blijker altijd anderen zo goed wist te wijzen op hun kwaliteit van hun produkten, liet hij in zijn eigen restaurants het heel vaak te wensen over! En vaste klanten die genoeg geld hebben kun je maar tot zekere hoogte bedonderen,en komen dan niet meer! :Y

Grootste financiele fiasco? Jachtclub Hilligersberg te Rotterdam waar hij trouwens zelf woont en waar men Den Blijker men zijn bombastisch gebral en drammerigheid niet moest en tegenwerkte!

Moet ik nu meer details prijsgeven want dit is nog niks. }:|
  woensdag 1 juni 2011 @ 14:53:09 #28
45 SiGNe
pi_97582459
Ik zag laatst ook in een preview van z'n nieuwe programma een stel zeggen dat het water ze tot de lippen staat, dat ze nog tot oktober hebben om uit de schulden te komen en wat zegt Herman: "die bar moet eruit en er moet een flinke verbouwing komen"
Lijkt me niet handig om die mensen op zo'n moment nog een flinke investering te laten doen.
Prima dat er aan het menu gekloot wordt en dat de naam van het restaurant evt. veranderd wordt maar een hele nieuwe inrichting gaat een stuk verder dan een restaurant redden.
pi_97588284
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 14:53 schreef SiGNe het volgende:
Ik zag laatst ook in een preview van z'n nieuwe programma een stel zeggen dat het water ze tot de lippen staat, dat ze nog tot oktober hebben om uit de schulden te komen en wat zegt Herman: "die bar moet eruit en er moet een flinke verbouwing komen"
Lijkt me niet handig om die mensen op zo'n moment nog een flinke investering te laten doen.
Prima dat er aan het menu gekloot wordt en dat de naam van het restaurant evt. veranderd wordt maar een hele nieuwe inrichting gaat een stuk verder dan een restaurant redden.
Dat vind ik dan wel weer om te kotsen, misbruik maken van adermans wanhoop :r
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:33:46 #30
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97600787
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 14:53 schreef SiGNe het volgende:

Daar krijgen ze dus van de programmamakers/sponsoren een budget voor om die verbouwing uit te bekostigen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_97606992
quote:
6s.gif Op woensdag 1 juni 2011 14:30 schreef rubje het volgende:
[...]

Moet ik nu meer details prijsgeven want dit is nog niks. }:|
Eh, nee? :P Volgens mij ben je gewoon geobsedeerd door Herman den Blijker.
  donderdag 2 juni 2011 @ 00:31:16 #32
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97607174
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 00:27 schreef pussywillow het volgende:

Eh, nee? :P Volgens mij ben je gewoon geobsedeerd door Herman den Blijker.
Ik denk dat hij een ex-minnaar is van Herman en nog niet uit de Den Blijkerkast durft te komen. ;)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 2 juni 2011 @ 11:09:12 #33
45206 Pietverdriet
pi_97614676
Geruchten die ik hoor is dat den Blijker veelvuldig leerbars bezoekt in Berlijn. Ze noemen hem daar de grabbelton.
  donderdag 2 juni 2011 @ 12:07:16 #34
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_97616277
Dat zijn geen leuke grappen he! :{w
pi_97616689
Ik vind dat jullie wel voorbij gaan aan een stukje eigen verantwoordelijkheid van de restaurant eigenaren zelf. Natuurlijk moet den Blijker integer zijn, maar we hebben geen feiten om aan te nemen van niet. Dat veel zaken uit de programma's daarna op de fles gaan, tsja. Is dat bijzonder? Ze zitten al diep in de shit op het moment dat ze zijn programma erbij halen, het is dus al een voorselectie van tenten die in de shit zitten. Zo gek is het dan niet dat veel daarvan op de fles gaan.
pi_97616888
Ik trek die grens dus bij dat de adviezen integer zijn. Als zijn advies puur en oprecht het beste advies is wat hij kan geven aan die mensen, dan is de rest hun eigen verantwoordelijkheid. Hij moet geen reclameboodschappen als advies gaan verpakken, dan bedonder je mensen en dat is ook voor commerciele tv niet kies.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_97621100
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 12:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik trek die grens dus bij dat de adviezen integer zijn. Als zijn advies puur en oprecht het beste advies is wat hij kan geven aan die mensen, dan is de rest hun eigen verantwoordelijkheid. Hij moet geen reclameboodschappen als advies gaan verpakken, dan bedonder je mensen en dat is ook voor commerciele tv niet kies.
Mee eens, maar er is geen enkele aanwijzing dat hij dat doet toch?
pi_97633246
Ik vind in dat artikel niet veel bijzonders staan. Behalve dat ik zelf dacht dat juist David Crouwel het brein was in De Engelgroep en Herman vooral de grote bek en het charisma was. Mijn beeld klopt dus niet?

Restaurants gaan dagelijks over de kop. De horecabranche heeft een enorme faillisementsdichtheid, als ik het me goed herinner is de gemiddelde levensduur van een horecabedrijf zo'n 3 jaar. De restaurants die mijn tent is top niet hebben gewonnen hebben alsnog een stevige duw in de rug gekregen. Een hoop media aandacht helpt echt wel om je zaak een goede jumpstart te geven. Als je het daarna niet red, tja dan had je het zonder TVprogramma ook wel niet gered.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:35:34 #39
42366 Staal
pi_97653416
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:02 schreef Fixers het volgende:
Ik vind in dat artikel niet veel bijzonders staan. Behalve dat ik zelf dacht dat juist David Crouwel het brein was in De Engelgroep en Herman vooral de grote bek en het charisma was. Mijn beeld klopt dus niet?

Restaurants gaan dagelijks over de kop. De horecabranche heeft een enorme faillisementsdichtheid, als ik het me goed herinner is de gemiddelde levensduur van een horecabedrijf zo'n 3 jaar. De restaurants die mijn tent is top niet hebben gewonnen hebben alsnog een stevige duw in de rug gekregen. Een hoop media aandacht helpt echt wel om je zaak een goede jumpstart te geven. Als je het daarna niet red, tja dan had je het zonder TVprogramma ook wel niet gered.
Plus dat er een hoop restaurants het daardoor wel hebben gered. Maar daar wil Rubje niks van horen natuurlijk. Stond gisteren nog een stukje in BN de Stem. Dat zaakje in Zeeland is dik tevreden nadat Herman en zijn team geweest zijn.
Un certain jeune homme
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:39:04 #40
45206 Pietverdriet
pi_97653539
quote:

Restaurants gaan dagelijks over de kop. De horecabranche heeft een enorme faillisementsdichtheid,
Als je kijkt naar hoeveel restaurants er failliet gaan, wat de kosten zijn en de hoeveelheid vergunningen en controles waar je mee te maken krijgt tegenover het geld wat je onder de streep overhoud als je zaak winst maakt dan is het beginnen van een horecazaak niet iets wat je doet vanuit je verstand.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:42:05 #41
42366 Staal
pi_97653653
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je kijkt naar hoeveel restaurants er failliet gaan, wat de kosten zijn en de hoeveelheid vergunningen en controles waar je mee te maken krijgt tegenover het geld wat je onder de streep overhoud als je zaak winst maakt dan is het beginnen van een horecazaak niet iets wat je doet vanuit je verstand.
Ik vind het alleen zo eigenaardig dat er vervolgens het eerst bezuinigd wordt op het eten. :{.
Un certain jeune homme
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:46:09 #42
45206 Pietverdriet
pi_97653772
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:42 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik vind het alleen zo eigenaardig dat er vervolgens het eerst bezuinigd wordt op het eten. :{.
Jep,
Een vriend van mij heeft al jarenlang een zeer goed lopende steak frites, en die heeft 1 ding zeer goed in de gaten, de kwaliteit van zijn vlees, vis en bijlages is excellent.
Het liep met de crisis wat minder goed, maar dat was het dan ook, wat minder goed, niet slecht.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:59:59 #43
42366 Staal
pi_97654261
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep,
Een vriend van mij heeft al jarenlang een zeer goed lopende steak frites, en die heeft 1 ding zeer goed in de gaten, de kwaliteit van zijn vlees, vis en bijlages is excellent.
Het liep met de crisis wat minder goed, maar dat was het dan ook, wat minder goed, niet slecht.
Zo'n adres is voor een gast ook goud waard. Serieus, ik zou wensen dat zo'n zaak hier zou zitten want ik kan op mijn eigen dorp niet uit eten.

Er zit een Tasty Wok, uitleg niet nodig. Een Italiaan die verbrande pizza's en lasagne vol broodkruim stopt i.p.v. gehakt. Dan nog een oubollige tent waar ik een heerlijke biefstuk heb gegeten en waar ik dus echt week later voor terugging en toen was een taaie lap leer, droge zoutloze friet en ik verzin het niet met Bonduellegroenten uit blik. Dan hebben we nog een prachtig klassiek pand, de pracht van het dorp maar dat is op de e.o.a. manier in handen gekomen van een Argentijnse noob die het heeft ingericht met een mengeling van Poolse en Chinese meubelen. Geen hond gaat daar ooit eten en hij overleeft door huisjes te verhuren op een nabij gelegen familiepark.

En wat ze allemaal gemeen hebben is 1 menu en daar gaan ze dan onveranderd mee door.
In aspergetijd, waar de omringende velden hier mee volliggen en het gewoon niet op de kaart zetten. |:( .

Herman zou hier eens langs moeten komen.
Un certain jeune homme
pi_97660215
quote:
Daarin hebben ze duidelijk herman niet teveel voor zijn kale schedel willen stoten want dat deel klopt gewoon niet. :{ Crouwel (echte Jood trouwens! :D )was terdege de man van de financiën en dat is al jaren bekend. :Y Hoe denk je dat men het faillissement heeft gekregen en daarna weer teniet heeft gedaan? Herman die vond dat alles moest waardoor de kosten de pan uit rezen en hij het adagium handhaafde: "ach dat verdienen wij wel terug" terwijl Crouwel elke keer probeerde de centjes binnenshuis te houden.
Pas daarna liet Herman Crouwel echt alle financiën binnen hun samenwerking door hem alleen doen want daarvoor besteede Herman dat uit aan een vriend van hem die een adminstratiekantoor had en part-time chef was (hij was te zien in die aflevering dat Herman in Schotland was en whiskey dronk met een 'maat'van hem aan de bar die hij voorstelde. :{ Die is het!)
quote:
Nou dus zijn wij bij het punt wat ik zei over Den Blijkers adviezen die een beperkte houdbaarheidsdatum hebben terwijl het programma wel pretendeert dat als Herman is geweest dat ben veilig cq heb je een goede basis voor de toekomst. }:| Niet dus want zijn adviezen leveren meer ellende op langer termijn op dan een echte oplossing. :r

Den Blijker is zeker een goede kok(anders behaal je geen ster alhoewel chefkok Martin-blonde,lange vent die je weleens in zijn shows zag- indertijd daar kookte) maar de groei en het onstaan van hun imperium is grotendeels te wijten aan het plan van Crouwel indertijd en het beheer van de centjes want voordat Herman Crouwel ontmoette was het een doodgewone kok die van zomerjob naar zomerjob werkte en verder de mooie sier maakte in zijn vrije tijd en verder geen leidraad in zijn leven had. :N

Herman's succes?: veel brallen en charisma en een beetje koken wanneer hij gevraagd( en betaalt!) wordt bij beurzen ed waar toevalligerwijs ook andere koks zijn. :Y
pi_97660246
-niet nodig-

[ Bericht 89% gewijzigd door MissHobje op 04-06-2011 15:56:49 (was ik nog vergeten te editten!) ]
pi_97660336
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 15:58 schreef essentieel het volgende:
-edit-
Is Herman homo?

[ Bericht 18% gewijzigd door MissHobje op 04-06-2011 15:57:30 (vast niet? reactie op quote) ]
  vrijdag 3 juni 2011 @ 16:38:34 #47
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97661771
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 15:58 schreef essentieel het volgende:
-edit-
Joop Braakhekke :r ?

[ Bericht 15% gewijzigd door MissHobje op 04-06-2011 15:57:50 (reactie op quote) ]
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 4 juni 2011 @ 03:46:20 #48
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_97688166
Topic ietwat opgeschoond..
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zaterdag 4 juni 2011 @ 04:21:52 #49
42366 Staal
pi_97688362
quote:
15s.gif Op [ url=http://forum.fok.nl/topic/1658932/1/100#97688166]zaterdag 4 juni 2011 03:46[/url] schreef MissHobje het volgende:
Topic ietwat opgeschoond..
-verhaal-

En nee, mijn avatar is geen uiting van fan zijn, deze heb ik al langer en ook ik heb kritiek maar dan wel gewoon op een formule en geen hetze die Rubje wel graag wil creëren.

[ Bericht 10% gewijzigd door MissHobje op 04-06-2011 16:07:07 (duidelijk ) ]
Un certain jeune homme
pi_97696204
Jij moet het verschil weten tussen een userbash en bewust zaken te linken die een userbash kunnen veroorzaken. :O Dat laatste is op FOK verboden en dat het jou niet bevalt zal niemand boeien. :{ Inzake Den Blijker noem jij het bewust zwartmakerij richting die bolle terwijl het op feiten zijn gebaseerd die jij schijnbaar niet wilt horen. Als je een bekende kop hebt en veelvuldig daarmee in de media koketteert en een beeld oproept dat het allemaal zo geweldig is dan kun je op je vingers natellen dat als iemand iets meer inside informatie heeft hoe het echt in elkaar zit dit logischerwijs naar buiten brengt. Een mod op FOK kan heus wel zien of hetgeen ik zeg niet klopt want dan is er terdege sprake van zwarmakerij richting den Blijker en was de post allang weggehaald. :s) Het Rotterdamse horecawereldje is tenslotte erg klein en vervelende dingen omtrendt iemand's verleden doen snel de ronde. :Y

Ik vind het des te opvallender dat jij zijn avatar gebruikt en erg vaak het voor hem opneemt en nog beweert dat dit niet zo is en je een evenwichtig beeld probeert op te roepen. :|W Tuurlijk. :Y :W
  zaterdag 4 juni 2011 @ 14:42:27 #51
45206 Pietverdriet
pi_97696400
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:35 schreef rubje het volgende:
Jij moet het verschil weten tussen een userbash en bewust zaken te linken die een userbash kunnen veroorzaken. :O Dat laatste is op FOK verboden en dat het jou niet bevalt zal niemand boeien. :{ Inzake Den Blijker noem jij het bewust zwartmakerij richting die bolle terwijl het op feiten zijn gebaseerd die jij schijnbaar niet wilt horen. Als je een bekende kop hebt en veelvuldig daarmee in de media koketteert en een beeld oproept dat het allemaal zo geweldig is dan kun je op je vingers natellen dat als iemand iets meer inside informatie heeft hoe het echt in elkaar zit dit logischerwijs naar buiten brengt. Een mod op FOK kan heus wel zien of hetgeen ik zeg niet klopt want dan is er terdege sprake van zwarmakerij richting den Blijker en was de post allang weggehaald. :s) Het Rotterdamse horecawereldje is tenslotte erg klein en vervelende dingen omtrendt iemand's verleden doen snel de ronde. :Y

Ik vind het des te opvallender dat jij zijn avatar gebruikt en erg vaak het voor hem opneemt en nog beweert dat dit niet zo is en je een evenwichtig beeld probeert op te roepen. :|W Tuurlijk. :Y :W
Mensen die aanhanger zijn van een bepaalde persoonlijkheidscult willen niets weten van kritiek op hun held.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 14:49:05 #52
42366 Staal
pi_97696594
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mensen die aanhanger zijn van een bepaalde persoonlijkheidscult willen niets weten van kritiek op hun held.
Ja vast en zeker, Piet.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 14:34 schreef Staal het volgende:
Overigens vind ik deze formule helemaal niet leuk. Die mensen geven zichzelf op, dat weet ik wel maar toch.

Die man zat gisteren helemaal in tranen, ten einde raad. En dat is vermaak op televisie maar voor die man is de realiteit dat hij in de schulden zit, huurachterstand heeft en de belastingdienst die beslag wil gaan leggen. Natuurlijk heeft hij er zelf dan ook wel een potje van gemaakt maar om mensen zo in ontreddering achter zien blijven vind ik toch wel heel erg zielig.

En ook vind ik deze reeks te oppervlakkig. Het gaat nergens dieper op in, alleen maar een verfje, boompje kappen en een gerechtje in de keuken. Ik heb dat boek eigenlijk al tien keer uit.
Ik vind het ziekelijk dat iemand bijv. ieder topic in de TV-reeks probeert te verzieken met roddel en achterklap die helemaal niemand kan controleren.
Un certain jeune homme
  zaterdag 4 juni 2011 @ 14:51:09 #53
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_97696656
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:35 schreef rubje het volgende:
Inzake Den Blijker noem jij het bewust zwartmakerij richting die bolle terwijl het op feiten zijn gebaseerd die jij schijnbaar niet wilt horen.
Het is niet "op feiten gebaseerd", het is gebaseerd op een verkeerd uitgangspunt, namelijk dat Den Blijker en zijn programma zouden pretenderen dat als Herman is geweest, dan ben je veilig cq heb je een goede basis voor de toekomst. Dat is iets dat eigenlijk alleen jij erin ziet.

Alleen met dat uitgangspunt is het interessant om te horen dat er wel degelijk restaurants alsnog failliet gaan nadat den Blijker langs is geweest, of nieuwe restaurants het niet redden ondanks een vliegende start in een tv-programma. Maar dat uitgangspunt klopt niet, ieder normaal mens snapt dat. Alleen jij niet.

Het is net zo oninteressant als de huwelijkse problemen van de relatietherapeut waar je bij loopt of de ongezonde eetgewoonten van je cardioloog. Roddel en achterklap is wat het is, meer niet. Waarbij ik dus NIET zeg dat het allemaal niet waar zou zijn, kan best, maar het boeit gewoon niet.
pi_97696752
@ staal:

Jij noemt het roddel en achterklap en dan zou het dus niet waar moeten zijn in jouw ogen. Punt is dat ik feiten opsom die als je toegang hebt tot dat horecawereldje je dit allemaal kan natrekken want zo moeilijk is dat niet. :{ Punt is dat jij elke 'aanval' op den Blijker als een persoonlijke aanval ziet die jij ogenschijnlijk moet verdedigen. :Y Als jij het dan allemaal zo veel beter weet dan bv. ik,kom dan met tegenbewijzen dat mijn "roddel en achterklap" weerlegd. Bedoel dan moet mijn roddel en achterklap toch gemakkelijk te weerleggen zijn? O-)

Het feit dat ik dit met zekerheid weet en kan weerleggen ,is geen excuus voor jou om het omdat jij het niet kan tegenspreken als onzin af te doen? :6

@ RobinOok:

Oh wacht! waarom hebben bijna al zijn realityprogramma's als uitgangspunt dat men er is om mensen te helpen of er beter van te worden? Je maakt niet iemand,of iets, beter voor het korte (tv)termijnwerk of mis ik nu iets? :{ En het is vd gekke om ervan uit te gaan dat wat Den Blijker pretendeert wel zaligmakend is en men dus verliezen maar op de koop toe moet nemen en niet aan hem kan toeschrijven. :|W

Jij vindt het niet interessant en benoemt het netzo als staal roddel en achterklap. Punt is dat wij hier over de mediapersoon/bekende nederlander etc." Den Blijker" spreken die zich als de God van horeca Nl waant op gronden waar een hoop over is te zeggen en wat ik toevalligerwijs weet en bekend maak. :Y

[ Bericht 2% gewijzigd door rubje op 04-06-2011 15:28:30 ]
  zaterdag 4 juni 2011 @ 15:01:53 #55
42366 Staal
pi_97697009
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:53 schreef rubje het volgende:
@ staal:

Jij noemt het roddel en achterklap en dan zou het dus niet waar moeten zijn in jouw ogen. Punt is dat ik feiten opsom die als je toegang hebt tot dat horecawereldje je dit allemaal kan natrekken want zo moeilijk is dat niet. :{ Punt is dat jij elke 'aanval' op den Blijker als een persoonlijke aanval ziet die jij ogenschijnlijk moet verdedigen. :Y Als jij het dan allemaal zo veel beter weet dan bv. ik,kom dan met tegenbewijzen dat mijn "roddel en achterklap" weerlegd. Bedoel dan moet mijn roddel en achterklap toch gemakkelijk te weerleggen zijn? O-)

Het feit dat ik dit met zekerheid weet en kan weerleggen ,is geen excuus voor jou om het omdat jij het niet kan tegenspreken als onzin af te doen? :6
Niemand kan die roddel en achterklap natrekken. Het is ook niet interessant. In plaats van dat je het bij de programma's laat zit je ook nog eens in iemands priveleven te snuffelen.
Jij bent gewoon niet bij je hoofd met je hetzevoering in verschillende topics en daar laat ik het bij.
Succes met je obsessie. ^O^ .
Un certain jeune homme
  zaterdag 4 juni 2011 @ 15:25:19 #56
45 SiGNe
pi_97697627
Afgelopen jaren is het voor de horeca ook erg moeilijk geweest, rookverbod, crisis..
logisch dat er restaurants failliet gaan, ook restaurants waar den Blijker mee aan de slag is geweest.
Dat die eigenaren nadat de opnames geen gehoor meer krijgen van den Blijker is ergens ook logisch, het was tenslotte geen liefdadigheidsproject en ze hebben neem ik aan ook alle tips gekregen om het restaurant succesvol te houden.
pi_97698204
Rubje gaat ervan uit dat meedoen aan een van Hermans tv-programma's een wondermiddel moet zijn. Als die kale langsgeweest is dan kan je zaak niet meer stuk wat je ook doet.

Dat klopt dus niet.

Zaken die in Herrie langskomen staan vaak al met een been in het graf. Als er niet gebeurd zullen ze zowiezo op de fles gaan. Herman helpt, geeft tips zet de boel op het goede spoor. Maar dat is een kortdurende eenmalige ingreep. Daarna moet je het als restauranthouder toch echt weer zelf doen. Dat kan goed gaan maar ook verkeerd. zelfs al krijg je goudenadviezen en een enorme berg media aandacht en reclame. Als je een beroerde ondernemer bent ben je een beroerde ondernemer. Er is een reden dat je bij een programma als dat van Herman aanklopt.

Wat rubje verder allemaal roept aan zwartmakerij: dat is roddel en achterklap. "Na te trekken voor wie in het roterdamse horeca wereldje zit" is geen bron. Zoiets is gewoon niet na te trekken.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 16:04:21 #58
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_97698852
quote:
13s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 04:21 schreef Staal het volgende:

[..]

-verhaal-

En nee, mijn avatar is geen uiting van fan zijn, deze heb ik al langer en ook ik heb kritiek maar dan wel gewoon op een formule en geen hetze die Rubje wel graag wil creëren.
Beter opgeschoond nu en misschien kun je dat dan aangeven per pm ofzo wat het probleem dan is, wellicht bij die persoon ? voegt gewoon niets toe aan dit topic om dat zo kenbaar te maken.
Dat je iemand niet mag/moet of iets in die strekking, prima, maar dat hoeft dan niet steeds terug te komen.
En ja ik was idd een opmerking nog vergeten in het topic en ja ook dat is nu weg, hoop dat dat nu in orde is voor je en je ermee kunt leven dat ik ook gewoon maar een "mens" ben die ook wat kan vergeten. Zit totaal niets achter mocht je dat denken.

Hoop dat het topic nog iets wordt zo :)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zaterdag 4 juni 2011 @ 16:36:14 #59
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97699930
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 16:04 schreef MissHobje het volgende:

Dat je iemand niet mag/moet of iets in die strekking, prima, maar dat hoeft dan niet steeds terug te komen.
Hij mag toch lekker z'n obsessie hebben? ;)

quote:
Hoop dat het topic nog iets wordt zo :)
Weinig kans op, zolang rubje z'n beweringen niet kan waarmaken met bewijzen i.p.v. hearsay.
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:13:08 #60
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_97705236
Nou, Rub, voor mij ben jij de enige die Den Blijker de God van de horeca noemt. Dat is mijn punt.
pi_97789223
Moet je wel goed lezen in welke context ik dat aangeef want als er iets is wat ik den Blijker helemaal niet vind dan is dat wel een God vd de Nl horeca. :{ Er is een wezelijk verschil tussen je gedragen als een alleskunner(God) vd horeca en er echt 1 zijn. :Y

1 van de mooiste momenten bijvoorbeeld was bij dat programma van Jensen toen Gordon Ramsay te gast was en Jensen hem naar de kwaliteit van de gemiddelde nederlandse chefkok vroeg en de naam van den Blijker noemde. Ramsay reageerde tot twee maal toe met "ken ik niet" en gelijk Johnny de Boer noemde als een "amazing chef". :Y
  maandag 6 juni 2011 @ 16:07:14 #62
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97789439
quote:
15s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:03 schreef rubje het volgende:

1 van de mooiste momenten bijvoorbeeld was bij dat programma van Jensen toen Gordon Ramsay te gast was en Jensen hem naar de kwaliteit van de gemiddelde nederlandse chefkok vroeg en de naam van den Blijker noemde. Ramsay reageerde tot twee maal toe met "ken ik niet" en gelijk Johnny de Boer noemde als een "amazing chef". :Y
Dat een zelfverklaarde horecagod als Ramsay hem niet kent zegt mij niets. Evenals het feit dat Ramsay het dus blijkbaar had over Johnny de Boer, terwijl hij Johnny Boer heet. Geeft het niveau van de kennis van Ramsay over de Nederlandse horeca meteen aan.
Poef.....gone! ©golfer
pi_97791218
Golfer weer door de bocht :') Ramsay heeft iig meer recht van spreken een God te zijn dan Herman als je 3 sterren hebt behaalt. Of ga je daar ook op of aanmerkingen overmaken... }:|

En het feit dat jij gaat muggenziften over een naam laat zien dat je loopt te eikelen om niks aangezien een goed verstaander kan lezen dat Ramsay daarmee duidelijk laat zien niks op te hebben met de kunsten van Herman den Blijker. >:) Alsof jij dacht dat hij echt nooit van Herman den Blijker had gehoord toen hij voor 2 dagen in NL was om zijn boek te promoten en de beste horeca-chefs van Nl bezocht. :W
pi_97791689
quote:
15s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:40 schreef rubje het volgende:
Golfer weer door de bocht :')
Hoezo :') ? JIJ komt met het argument dat Herman een slechte kok is OMDAT Ramsey zijn naam niet kent.
  maandag 6 juni 2011 @ 16:54:54 #65
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97791984
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:49 schreef Fixers het volgende:

Hoezo :') ? JIJ komt met het argument dat Herman een slechte kok is OMDAT Ramsay zijn naam niet kent.
Dat dus.
De gebruikelijke kronkel in het hoofd van rubje 'bewijslast' van hear-say weer en nog steeds geen enkel concreet feit om alle zaken die door hem beweert worden te staven.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 6 juni 2011 @ 17:05:45 #66
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_97792527
quote:
15s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:03 schreef rubje het volgende:
Moet je wel goed lezen in welke context ik dat aangeef want als er iets is wat ik den Blijker helemaal niet vind dan is dat wel een God vd de Nl horeca. :{ Er is een wezelijk verschil tussen je gedragen als een alleskunner(God) vd horeca en er echt 1 zijn. :
Ik lees prima. Dus nogmaals, jij bent de enige die den Blijker steeds zo neerzet. Dat doet ie zelf niet en dat zie ik anderen ook niet doen.

En dat Ramsay hem niet kent zegt toch helemaal niks?
pi_97792668
Rubjes frustratie komt hoofdzakelijk uit het punt dat hij TV niet helemaal begrijpt?
pi_97793056
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:09 schreef pussywillow het volgende:
Den Blijker is in dat programma toch ook gewoon niet veel meer dan een bekend gezicht dat kijkers moet trekken? Hij loopt een paar minuten door het restaurant, brult wat en dat was het dan, natuurlijk zie je hem na de opnames nooit meer :') En natuurlijk gaat je restaurant vanzelf goed lopen als Den Blijker er rondrent en er televisieopnames plaatsvinden, en natuurlijk wordt het snel rustiger als dat allemaal voorbij is. Net als alle "talenten" die uit programma's als X-Factor en Idols voortkomen, zodra het programma afgelopen is (en hun waardeloze CD door niemand is gekocht) hoor je daar ook nooit meer iets van. Ik vind de eigenaren van die restaurants eigenlijk nogal naïef, maar goed, misschien moet je sowieso een beetje naïef zijn om aan zo'n programma mee te doen.
Hij heeft wel degelijk nog contact met ex-deelnemers van zijn programma's, tenminste dat hij heeft hij aan mijn vader verteld toen die ~8 maanden geleden at in Las Palmas en hem vroeg naar de mensen achter Doozo in Leeuwarden. Den Blijker wist een paar niet echt publieke details over de mensen achter die zaak te noemen, vrij recente details ook nog.

Laten we wel zijn, het runnen van een horeca onderneming is een vrij zware (ook fysieke) taak, en een vrij darwinistisch proces waarin de zwakkeren het meestal niet al te lang volhouden. Als je je dat niet beseft voordat je aan zo'n programma mee werkt, tsja dan is het toch zeker deels eigen schuld als er iets mis gaat.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_97828551
Tja, ik zie het zo: De mensen die reeds een restaurant hebben en aan Herman's programma's meedoen, zítten al op het randje van het faillissement. Slechter kan het al niet worden. Zonder Herman zou het sowieso fout gaan, met zijn hulp is er misschien nog een kansje (hoe minuscuul ook) dat ze uit de ellende komen. Gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis.

Ik snap die mensen die eraan meedoen dus wel.

Wat ik van de mensen moet denken die nog geen restaurant hebben, en met Herman's hulp iets op proberen te starten ('Mijn tent is top'), weet ik niet. Het blijkt vaak verkeerd af te lopen met die mensen. :{
pi_97829385
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 08:46 schreef female81 het volgende:
Wat ik van de mensen moet denken die nog geen restaurant hebben, en met Herman's hulp iets op proberen te starten ('Mijn tent is top'), weet ik niet. Het blijkt vaak verkeerd af te lopen met die mensen. :{
Mja, daar vraag ik mij bij af of hun idee übehaupt al levensvatbaar is. Als je rekent op winnen en je ervan uitgaat dat je alle schulden kwijtgescholden krijgt en daarom te hoog inzet is dat natuurlijk dom. Als je een goed concept neerzet, dan zou je het ook zonder Herman kunnen starten. Je hebt dan een extra opstartboost in media-aandacht en een kruiwagen om door de red-tape heen te komen.

Kortom: als je het met TV-aandacht niet redt, dan redt je het zonder ook niet.
pi_97841339
quote:
Fixers schreef;
Hoezo ? JIJ komt met het argument dat Herman een slechte kok is OMDAT Ramsey zijn naam niet kent.
Dat maak jij ervan,dus lees je opnieuw gewoon slecht en lees je alleen wat je wilt zien. :|W
Ik zeg nergens dat die kale een slechte kok is,dat maak jij ervan. :r
Jij gaat ervan uit dat Ramsay echt den Bijker niet kent terwijl ik die gedachte onderuit haal met het feit dat hij 2 dagen in Nl was toen om niet alleen zijn boek te promoten maar toen ook op de agenda had staan de beste koks van Nl eens een bezoek te brengen. Hij kreeg van zijn assistenten een lijst met alle 'geweldige'chefkoks van NL. en daar stond den Blijker ook bij. Dus wist hij wie den Blijker was en toen hij meer info kreeg wist hij dus dat dit in zijn ogen geen geweldige kok was. :W

quote:
golfer schreef:
Dat dus.
De gebruikelijke kronkel in het hoofd van rubje 'bewijslast' van hear-say weer en nog steeds geen enkel concreet feit om alle zaken die door hem beweert worden te staven.
Nee hoor, de gebruikelijk tekortkoming van iemand die erg goed is in het willen zeiken om niks en zelf elke keer laakt om integer te zijn als het hem betreft. Jij bent altijd erg goed in het ophalen van zaken als het een ander betreft,maar oh wee als iemand jou terugpakt dan ben je de eerste die om privacybreuk oid schreeuwt en aantasting van je rechten. In dat opzicht ben je net een klein kind in een oud lichaam met een tunnelvisie. :Y Kom jij maar eens met het tegenbewijs als het allemaal toch roddel en achterklap is en dus niks waard. Totdan blijft mijn informatie staan. :W

quote:
RobinOok
Ik lees prima. Dus nogmaals, jij bent de enige die den Blijker steeds zo neerzet. Dat doet ie zelf niet en dat zie ik anderen ook niet doen.En dat Ramsay hem niet kent zegt toch helemaal niks?
je leest niet prima ,je lees alleen wat je wilt lezen. Ik zet Den Blijker neer als een prima kok die alleen teveel pretendeert met zijn programma's.Lezen! }:| Dat laatste probeer ik duidelijk te maken maar schijnbaar is iets goed begrijpen en goed lezen te moeilijk voor sommigen en gaat men dus over tot zwakke argumenten dat het roddel en achterklap is.

Tav Ramsay voor de duizendste keer. ramsay is een topkok! (ongeacht of je hem een lul vindt) die elke topkok kent of tenminste herkent daar alle topkoks ter wereld elkaar wel op een of andere manier kennen. Dus als hij in een tv programma met op deze achtergrond ontkend Den Blijker te kennen,dan heeft dat een reden,zeker als hij de vraag met de naam van een andere kok beantwoord. :O
  dinsdag 7 juni 2011 @ 16:02:53 #72
45 SiGNe
pi_97841999
Z'n pannen en BBQvat zijn in elk geval prima, niet te duur voor een goede kwaliteit.
Dit soort dingen doet Den Blijker er allemaal bij, net zoals de TV programma's.
Logisch ook want met een restaurant alleen redt je het vaak niet (zoals blijkt uit de vele failissementen)

Overigens, Rubje, Jij vindt Ramsey een topkok terwijl daar door heel veel mensen anders over wordt gedacht.
In z'n restaurants serveert ie bijvoorbeeld half fabrieksvoer, vlees dat vacuum is verpakt en al is voorgekookt, hoeft verder alleen nog heel even de pan in om op te warmen en een leuk kleurtje te krijgen.
En doordat ie zoveel restaurants heeft en enorm veel TV programma's maakt staat ie nog amper zelf achter de pannen en zijn z'n restaurants in kwaliteit enorm gedaald.
het enige dat Ramsey tegenwoordig nog zo'n beetje doet is voornamelijk Fuck roepen op TV en kandidaten schofferen, dat maakt je nog geen topkok, hoogstens een TVpersoonlijkheid.
Dat Ramsey Den Blijker niet kent zegt overigens ook niks, ook al is het wereldje niet zo groot, je kent niet iedereen.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 16:45:14 #73
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97843935
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:44 schreef rubje het volgende:

Kom jij maar eens met het tegenbewijs als het allemaal toch roddel en achterklap is en dus niks waard. Totdan blijft mijn informatie staan. :W

Beetje vreemde redenatie van je. Ik zou moeten bewijzendat jij ongelijk hebt over iets dat jij zonder enkele bewijs hier maar steeds neerplempt en zonder dat je te controleren bronnen citeert?
Zoiets van roepen dat jij volslagen gestoord bent en dan aan iemand anders te vragen om met bewijzen te komen dat ik helemaal ongelijk heb? :')
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 7 juni 2011 @ 16:52:39 #74
45 SiGNe
pi_97844300
Trouwens, als Ramsey 2 dagen in Nederland is en eet hier ook in restaurants dan wil je natuurlijk wel naar een toprestaurant, Jonnie Boer, Lucas Rive evt naar Kranenborg of zelfs naar Joop :r hekke
Niet dat Braakhekke nou zo'n toprestaurant heeft maar hij heeft een grote bek en er komen veel sterren bij 'm eten.
het draait allemaal om de naam en reputatie.
De meeste buitenlanders komen Amsterdam verder ook niet uit dus dan zit je al snel in het Amstel hotel te dineren of bij Joop dus..
pi_97844681
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 14:25 schreef rubje het volgende:
@ Golfer: die kennis heb ik uit eerste hand,hoe wat en waarom laat ik mij niet overuit maar enige nuance vwb de geweldige status van Den Blijker is wel op zijn plaats. Laster? Kom maar op want alles kan weerlegd worden mag jij eerst aantonen dat het laster is als eisende partij want anders veegt elke Rechter dit soort onzin van tafel.
Ik wil best met feiten komen hoor. Gooi maar op. Welke BV is eigenaar van 'De Engel'. (=Herrest BV) Volgens mij is dat " De Engel Holding" en daarboven hangt "Den Blijker Holding" (Las Palmas hangt tevens onder deze constructie).

David heeft ook een grote berg met BV's. Dus zeg het maar.... Van welk restaurant is Herman geen eigenaar meer?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 17:15:21 #76
45206 Pietverdriet
pi_97845289
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:52 schreef SiGNe het volgende:
Trouwens, als Ramsey 2 dagen in Nederland is en eet hier ook in restaurants dan wil je natuurlijk wel naar een toprestaurant, Jonnie Boer, Lucas Rive evt naar Kranenborg of zelfs naar Joop :r hekke
Niet dat Braakhekke nou zo'n toprestaurant heeft maar hij heeft een grote bek en er komen veel sterren bij 'm eten.
het draait allemaal om de naam en reputatie.
De meeste buitenlanders komen Amsterdam verder ook niet uit dus dan zit je al snel in het Amstel hotel te dineren of bij Joop dus..
Joop braakhekke is geen kok
pi_97846771
Ik vind het echt zo'n mooie man!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 18:36:49 #78
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_97848796
Je maakt een grapje?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 18:47:43 #79
45206 Pietverdriet
pi_97849399
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:52 schreef Mercer het volgende:
Braakhekke?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 19:01:41 #80
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97850215
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:52 schreef Mercer het volgende:
rubje of Herman of Joop? :')
Poef.....gone! ©golfer
pi_97850721
Herman natuurlijk, die kop van hem, prachtig! En sowieso zijn hele manier van doen.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 19:15:23 #82
45206 Pietverdriet
pi_97850959
quote:
16s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 19:10 schreef Mercer het volgende:
Herman natuurlijk, die kop van hem, prachtig! En sowieso zijn hele manier van doen.
Bottom, duidelijk
pi_97851271
quote:
Nou heeft hij ergens wel in de verste verte wat, toch krijk ik wegren neigingen als ik hem zie.
pi_97851304
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 19:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bottom, duidelijk
:O
pi_97943374
Rubje...???
  donderdag 9 juni 2011 @ 23:53:36 #86
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_97964247
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Joop braakhekke is geen kok
Slechts ondernemer?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 juni 2011 @ 23:55:20 #87
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_97964330
quote:
99s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Rubje...???
Heeft het vast druk met Marco Kroon lastig vallen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 9 juni 2011 @ 23:55:53 #88
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97964361
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2011 23:55 schreef borisz het volgende:

Heeft het vast druk met Marco Kroon lastig vallen.
Is dat z'n nieuwe stalk-object?
Poef.....gone! ©golfer
pi_97964424
quote:
Pierre Wind _O_
  vrijdag 10 juni 2011 @ 00:27:16 #90
42366 Staal
pi_97965704
quote:
Het is zeker een man met charisma. Ik val er ook op trouwens.
Un certain jeune homme
pi_97965842
Ik heb weinig verstand van restaurants etc., maar die Den Blijker heb ik altijd al een onbenullige zak hooi gevonden. Ook die clichématige, populistische manier van presenteren.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 00:39:12 #92
42366 Staal
pi_97966157
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 00:30 schreef Absurditeit het volgende:
Ik heb weinig verstand van restaurants etc., maar die Den Blijker heb ik altijd al een onbenullige zak hooi gevonden. Ook die clichématige, populistische manier van presenteren.

Jij bent wrs. ook een student die sowieso niets met horeca opheeft?
Overigens begrijp ik dat wel trouwens.
Un certain jeune homme
pi_97966321
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 00:39 schreef Staal het volgende:

[..]

Jij bent wrs. ook een student die sowieso niets met horeca opheeft?
Overigens begrijp ik dat wel trouwens.
Met restaurants niet echt. Ik eet denk ik 3/4 x per jaar in een restaurant, maar heb er verder vrij weinig verstand van. Als ik bijv. naar een Argentijns restaurant ga en een steak kan eten en een x-aantal biertjes kan drinken ben ik tevreden. Veel gerechten zeggen mij weinig en van combinaties etc. weet ik ook niets.

Het moet redelijk veel vlees zijn en het bier moet koud zijn. Verder stel ik weinig eisen en pretendeer ik ook 0,0 wat betreft mijn eetgedrag.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 00:52:08 #94
42366 Staal
pi_97966696
Ik snap dat wel trouwens. Hoop dat je een lekkere tent in je omgeving hebt ook.
Als gast vind ik dat je vooral in het middensegment aardig vernacheld wordt.

Of je nu van Den Blijker houdt of niet, er zijn een paar basisprincipes die toch op grote schaal verneukt worden
Un certain jeune homme
pi_97966813
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 00:52 schreef Staal het volgende:
Ik snap dat wel trouwens. Hoop dat je een lekkere tent in je omgeving hebt ook.
Als gast vind ik dat je vooral in het middensegment aardig vernacheld wordt.

Of je nu van Den Blijker houdt of niet, er zijn een paar basisprincipes die toch op grote schaal verneukt worden
Ik woon in De Domstad, dus meer dan genoeg keuzemogelijkheden. Van Mexicaanse tot Vietnamese restaurants etc. Zoals gezegd stel ik niet zoveel eisen. Als het prima smaakt en je kunt er een beetje gezellig zitten, is het prima wat mij betreft. Er zal best het 1 en ander aan te merken zijn op de restaurants die ik wel eens bezoek, maar dat laat ik over aan de 'experts'.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 01:11:14 #96
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97967167
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 00:56 schreef Absurditeit het volgende:

Ik woon in De Domstad, dus meer dan genoeg keuzemogelijkheden. Van Mexicaanse tot Vietnamese restaurants etc. Zoals gezegd stel ik niet zoveel eisen. Als het prima smaakt en je kunt er een beetje gezellig zitten, is het prima wat mij betreft. Er zal best het 1 en ander aan te merken zijn op de restaurants die ik wel eens bezoek, maar dat laat ik over aan de 'experts'.
Utrecht heeft prima tentjes inderdaad. Zeker gezien het een studentenstad is.
Wat studeer je eigenlijk?
Poef.....gone! ©golfer
pi_97967207
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 01:11 schreef golfer het volgende:

[..]

Utrecht heeft prima tentjes inderdaad. Zeker gezien het een studentenstad is.
Wat studeer je eigenlijk?
Ik ben gewoon een geboren Utrechter en er niet naar verhuisd om te studeren oid. Ik studeer ook niet meer.

Waar kom jij dan graag in Utrecht wat betreft eetgelegenheden?
  vrijdag 10 juni 2011 @ 01:17:49 #98
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97967300
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 01:12 schreef Absurditeit het volgende:

Ik ben gewoon een geboren Utrechter en er niet naar verhuisd om te studeren oid. Ik studeer ook niet meer.

Mijn vrouw heeft er ruim 40 jaar gewoond voordat ik haar richting onze huidige woonplaats kon lokken. Heel wat leuke eettenten daar bezocht.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 10 juni 2011 @ 01:20:55 #99
42366 Staal
pi_97967368
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 01:12 schreef Absurditeit het volgende:

Un certain jeune homme
  vrijdag 10 juni 2011 @ 01:24:47 #100
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97967439
Den Blijker's restaurant in Utreg. :6

is teveel non-ontopic, maar je kunt er vast wel een stel vinden via onze recensiepagina's
Poef.....gone! ©golfer
pi_97967606
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 01:24 schreef golfer het volgende:
Den Blijker's restaurant in Utreg. :6

is teveel non-ontopic, maar je kunt er vast wel een stel vinden via onze recensiepagina's
Volgens mij niet. En als je een naam weet of een omschrijving weet te geven, laat het hier dan gewoon weten, want ik denk dat er maar weinig mensen zin hebben om jullie recensie-blogs door te spitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')