Kijk en dat bedoel ik nou wat Weltschmerz zegt.

Den Blijker doet alsof hij met zijn programma een defintieve oplossing voor problemen biedt.

Dat is ten eerste helemaal niet zo aangezien het programma puur en alleen ter meerdere glorie is van Den Blijker zodat sponsors onder de indruk geraken van zijn portefolio en dan willen meedoen,en niet op grond van zijn echte vakbekwaamheid.
Ten tweede is wat voor de 1 geldt niet voor de ander perse goed hoeft te zijn.

Iedereen die een beetje de programma's volgt ziet en weet dat Den Blijker maar 1 concept heeft en dat is wat hij zelf indertijd zelf in zijn eigen zaken opzette als je praat over het interieur en de opmaak vd borden.

Loungeachtige clubs waren er al voordat Den Blijker het hier deed en die grote borden is iets wat je al in de jaren 80 had in het buitenland en we toen in Nl op beperkte schaal als Nouvelle Cuisine kende. Kortom niks nieuws en de mensen denken dat het wiel op horeca-gebied opnieuw is uitgevonden.
quote:
Op dinsdag 31 mei 2011 16:54 schreef RobinOok het volgende:En als Den Blijker en Crouwel nou wel met ruzie uit elkaar zijn gegaan? SO FUCKING WHAT?!
Dan vind ik het alleen maar helemaal goed dat ze niet rollebollend over straat zijn gegaan.
Als je goed leest dan zie je dat ik zaken in perspectief probeer neer te zetten want het enige wat je teveel en tevaak ziet is een eenzijdig beeld alsof de wereld door die bolle is geschapen en wij alleen maar volgens het Blijker concept moeten koken of onze horeca-toko moeten inrichten.
quote:
Het artikel vind ik nogal nikszeggend. Geef mij eerst maar eens wat echte feiten, zoals hoeveel restaurants het wel redden na tussenkomst van den Blijker en hoeveel van de restaurants die zo'n programma net niet gehaald hebben en dus op eigen kracht moesten opstarten of overleven er kapot zijn gegaan. Want dat er restaurants failliet zijn gegaan lijkt me geen nieuws. En dat mensen achteraf ergens spijt van hebben ook niet.
Echte feiten zijn simpel: Praktisch alle restaurants die Den Blijker ooit heeft geadviseerd zijn allemaal over de kop of in een andere vorm verder gegaan. Kortom de overblijfselen met het bijbehorende succes( lees= toeloop publiek) van toen is er niet meer!
Reden van Den Blijkers verkoop van bijna al zijn restaurants? Niet omdat Blijker geen zin meer had,of welke andere kul die je weleens las. simpel: Teruglopende klandizie omdat het
Den Blijker effect uitgewerkt was voor de klanten die van kwaliteit hielden en frequent zijn restaurants bezochten.

Nog simpeler: Waar Den Blijker altijd anderen zo goed wist te wijzen op hun kwaliteit van hun produkten, liet hij in zijn eigen restaurants het heel vaak te wensen over! En vaste klanten die genoeg geld hebben kun je maar tot zekere hoogte bedonderen,en komen dan niet meer!
Grootste financiele fiasco? Jachtclub Hilligersberg te Rotterdam
waar hij trouwens zelf woont en waar men Den Blijker men zijn bombastisch gebral en drammerigheid niet moest en tegenwerkte!
Moet ik nu meer details prijsgeven want dit is nog niks.