quote:
ik vind boter op mijn boterham ranzigquote:Op donderdag 26 mei 2011 12:03 schreef Darkestrah het volgende:
Een overdaad aan sambal bij je eten.
Geen boter op je boterham doen.
Vooral bij spruitjes is dat verschrikkelijk, terwijl ze zo lekker zijnquote:Op donderdag 26 mei 2011 12:05 schreef Bleie het volgende:
Groenten tot moes koken (zoals onze oma's dat vroeger deden).
quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ik vind boter op mijn boterham ranzig
Kaas, vlees, gezond. Meestal onder de gril. Mijn huidige favoriet kaas, tomaat en daarna een dosis basilicum.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:09 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Wat eet je vooral op je boterham?
Dat doe ik altijd met m'n bamiquote:Op donderdag 26 mei 2011 12:05 schreef PP. het volgende:
Eten verdrinken in Saté saus / ketchup / mayo o.i.d
Dat jaquote:Op donderdag 26 mei 2011 11:57 schreef technofreak86 het volgende:
Aan tafel zonder te proeven een lading zout en maggi over je eten gooien.
dat is juist lekkerquote:Op donderdag 26 mei 2011 12:05 schreef Bleie het volgende:
Groenten tot moes koken (zoals onze oma's dat vroeger deden).
Eten prakken (op je bord)
wat is dat ? die 2 dl pakjes slagroom die je zelf moet kloppen vind ik altijd wel prima (maar dat is toch niet synthetisch), en wtf is broodsap.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:16 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
van die zelfmaak-/synthetische klopslagroom en broodsap
Ja hee, de grill verandert de zaak. Dan is het goed te doen zonder boter.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:10 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Kaas, vlees, gezond. Meestal onder de gril. Mijn huidige favoriet kaas, tomaat en daarna een dosis basilicum.
Alleen bij hagelslag hoort boter maar ik eigenlijk nooit iets zoets op mijn brood.
Sowieso kaas met boter eronderquote:Op donderdag 26 mei 2011 12:23 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ja hee, de grill verandert de zaak. Dan is het goed te doen zonder boter.
Nog eentje: pure tomatenpuree op je zelfgemaakte pizza.
Ik vind lasagna zo lastig eten in hele plakken, net als canneloni.quote:
Spaghetti achtige pasta's dan, goed punt.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vind lasagna zo lastig eten in hele plakken
Nee gewoon rauw. Ik vind het zo glibberig en het smaakt naar boterquote:Op donderdag 26 mei 2011 12:36 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Absoluut niet. (Of je hebt het nog over de grill, dan wel ja)
Zout op eten gooien wat je niet hebt geproefdquote:Op donderdag 26 mei 2011 11:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat zijn in jullie ogen culinaire doodzondes die je toch nog vaak tegenkomt?
(ik heb zelf geen echt idee maar zoiets als "het tot moes laten pruttelen van een wok gerecht" vind ik er wel 1)
Volgens die logica mag je ook geen sla op je shoarmabroodje doenquote:Op donderdag 26 mei 2011 12:12 schreef Viking84 het volgende:
Aardbeien in chocola dopen!. Of slagroom op aardbeien (muv een enkele keer dat je uit eten bent). "Hoe kun je iets gezonds verpesten met iets ongezonds?" vraag ik me dan altijd af
.
Doe jij sla op je broodje shoarma??quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:44 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Volgens die logica mag je ook geen sla op je shoarmabroodje doen
Jawel, want dan voeg je iets gezonds toe aan iets ongezonds zodat het minder slecht wordt, dan mag het weer welquote:Op donderdag 26 mei 2011 12:44 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Volgens die logica mag je ook geen sla op je shoarmabroodje doen
Bedoel je echte boter of margarine?quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee gewoon rauw. Ik vind het zo glibberig en het smaakt naar boter
Of je verpest je heerlijke, gezonde sla met ongezonde shoarma. Het is maar hoe je het bekijktquote:Op donderdag 26 mei 2011 12:45 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Jawel, want dan voeg je iets gezonds toe aan iets ongezonds zodat het minder slecht wordt, dan mag het weer wel
Wat was er eerder, het broodje shoarma of de sla, tja tja, lastige discussiequote:Op donderdag 26 mei 2011 12:46 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Of je verpest je heerlijke, gezonde sla met ongezonde shoarma. Het is maar hoe je het bekijkt
Onder kaas beide, trouwens echte boter is wel erg lekkerquote:
Ik doe altijd eerst de sla. Nee, da's niet waar, eerst een smeerseltje knoflooksaus. Dus nee, sla mag nietquote:Op donderdag 26 mei 2011 12:47 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Wat was er eerder, het broodje shoarma of de sla, tja tja, lastige discussie
quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:23 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ja hee, de grill verandert de zaak. Dan is het goed te doen zonder boter.
Nog eentje: pure tomatenpuree op je zelfgemaakte pizza.
http://www.lmgtfy.com/?q=broodsapquote:Op donderdag 26 mei 2011 12:16 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Sowieso frikadellen, van die zelfmaak-/synthetische klopslagroom en broodsap
Blijkbaar wel... gezien het feit dat de tweede hit dit topic is en in de andere slechts 'brood, sap' te vinden is...quote:
Voor veel pakjes geldt ook wel dat er best een aardige kruidencombinatie is samengesteld. Als je dan alles wat erin zit vers koopt wordt het best lekker.quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Als ik pasta maak koop ik altijd een pakje van honig dan alle ingrediënten die ik nodig denk te zijn voor pasta, dan maak ik de pasta en bedenk ik me dat ik dat pakje nog heb staan, en die gaat dan in de kast voor nood
Als ik bepaalde mensen te eten heb, dan zet ik het niet eens op tafel. Het is een slechte gewoonte, net als ketchup.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:57 schreef technofreak86 het volgende:
Aan tafel zonder te proeven een lading zout en maggi over je eten gooien.
Überhaupt maggi in huis hebben snap ik al niet.quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:30 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Als ik bepaalde mensen te eten heb, dan zet ik het niet eens op tafel. Het is een slechte gewoonte, net als ketchup.
Bruine boterham met boter en een plakje kaas. Met maggi erop.quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Überhaupt maggi in huis hebben snap ik al niet.
beetje maggiplant in de soepquote:Op donderdag 26 mei 2011 14:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat vind ik ook een goede culinaire doodzonde!quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:33 schreef Lord Katundro het volgende:
[..]
Bruine boterham met boter en een plakje kaas. Met maggi erop.![]()
Daarom maggi.
nee man, weet je hoe lekker dat is?quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat vind ik ook een goede culinaire doodzonde!
quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:37 schreef Lord Katundro het volgende:
[..]
nee man, weet je hoe lekker dat is?
quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:39 schreef Lord Katundro het volgende:
[..]
Bruine boterham met kaas en een laagje marmite dan?![]()
Of lust je ook geen marmite?
Eens!quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:16 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Dat jaHeb je netjes alles op smaak gebracht tijdens het koken, is het eerste wat ze doen er een lading zout/peper overheen gooien.
Het schijnt te betekenen dat je dan slecht in bed bent.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:16 schreef Karina het volgende:
Ergens zout op kwakken zonder dat je het eerst geproefd hebt.
Ik gebruik het alleen voor de sladressing; olie, azijn en een beetje maggi.quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Drink heel vaak wijn met water. Gisteren nog bij het eten, droge witte wijn met spa rood en wat ijs.\quote:
Er zijn hele volksstammen die menen dat als je een pakje gebruikt je het zelf gemaakt hebt.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Alles uit een pakje halen, en vervolgens credits eisen voor wat je gemaakt hebt.
Doodzonde nee, irritant ja.
Carl Sagan kon zich daar ook aan ergeren: If you want to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er zijn hele volksstammen die menen dat als je een pakje gebruikt je het zelf gemaakt hebt.
carl is een persoon naar mijn hart!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:36 schreef thabit het volgende:
[..]
Carl Sagan kon zich daar ook aan ergeren: If you want to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:36 schreef thabit het volgende:
[..]
Carl Sagan kon zich daar ook aan ergeren: If you want to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
QFT!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
carl is een persoon naar mijn hart!
quote:
5x per week aardappels, bestaan die mensen nog? Op het fossiele deel van de mensen na dan...quote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:13 schreef Pipo1234 het volgende:
Ik vind de doorsnee Hollander een belediging voor elke vorm van culinairiteit. Als ze niet hun hele bord volstorten met zout, dan doen ze het wel met sausjes. De definitie van de gemiddelde Nederlander van culinairireit is 5 keer per week aardappelen en één keer per week pasta en nasi. Bij voorkeur wel uit een pakje, want het moet niet te gek worden natuurlijk.
Nu ik het er toch over heb. Mijn moeder is ook het toppunt van culinaire doodzondes. Die weet elke maaltijd te verpesten. Zelfs pannenkoeken weet ze vakkundig te verkloten. Dan krijg je zo'n pannenkoek van een halve centimeter dik op je bord. Die dus van binnen nog helemaal klef is.
Volgens mij eet bijna niemand meer iedere dag aardappels.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:17 schreef Bravebart het volgende:
[..]
5x per week aardappels, bestaan die mensen nog? Op het fossiele deel van de mensen na dan...
Ja die bestaan nog. Je kunt het ook omdraaien. Mensen die vijf keer week pasta eten (inclusief Knorr-/Maggi-mix en twee dagen per week aardapelen en nasi.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:17 schreef Bravebart het volgende:
[..]
5x per week aardappels, bestaan die mensen nog? Op het fossiele deel van de mensen na dan...
Begin van de zomer haal ik dat makkelijk, nieuwe aardappels zijn een delicatesse...quote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:17 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ik ben er een voorbeeld van ik vind het heerlijk en ben 25quote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:17 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ik big bang regelmatig, en beweeg hemel en aarde, mensen die het proeven noemen me ook bij mijn naam, Oh God en hebben orale orgasmes.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:36 schreef thabit het volgende:
[..]
Wat is er mis met aardappels?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:17 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Idd :S Ik ben geen fan van aardappelen, maar een doodzonde.. ??quote:
Aromat. Dat is toch zo'n vergif.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:08 schreef Lyriella het volgende:
[..]
Idd :S Ik ben geen fan van aardappelen, maar een doodzonde.. ??
Wat ik een doodzonde vind, naast het 'overal zout overheen kiepen zonder het geproefd te hebben' is... aromat. Wat is dat smerig zeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |