abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:26:20 #101
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_97378219
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 12:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Revolution
Wil jij daadwerkelijk de objectiviteit van Auto, Motor & Sport in twijfel trekken? We hebben het hier niet over een SBS6 tv programma.
Ik ken die hele authoriteit niet. Als DS4 aangeeft dat een Auris beter is dan een Lexus en ook nog eens in een discussie niet met inhoudelijk argumenten komt dan kan ik hem niet echt serieus meer nemen.

Het is lastig om te discusseren met iemand die last heeft coginitieve dissonantie. c_/

Ik zal eens opzoek gaan naar de test. Ik ben nu wel nieuwsgierig. Juist omdat ik zoveel positieve verhalen heb gehoord.
pi_97378386
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 12:20 schreef Revolution-NL het volgende:

:|W Een auto bestaan inderdaad alleen uit een aandrijflijn.
Een Caddy rijd immers ook exact hetzelfde als een VW Golf.
Het vergelijk moet zijn: A3, Golf, enz. En ja, dan zijn de verschillen helemaal niet zo enorm.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:31:05 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97378402
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 12:26 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik ken die hele authoriteit niet.
Dan zou ik eerst maar eens kennis gaan maken met dat blad, is voor autos wat Ct Magazin voor computers is (en dan bedoel in NIET Computer Totaal).
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:31:13 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97378409
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2011 09:55 schreef SicSicSics het volgende:
Baal je dan even, met van die zware accu's in je auto! :P

Maar wat er hier ook gezegd word; Belastingvrije kentekens behouden en voor nieuwe auto's andere regels. Je moet niet mensen beloven 'belastingvrij' te kunnen rijden om daarna alsnog een belasting in te voeren. Dat kan je niet maken!
Voordat de Prius wegenbelastingvrij was (ja, die tijd is er ook geweest) telde het gewicht van de accu's niet mee voor de vaststelling van de hoogte van de wegenbelasting.

Overigens is het succes en het onbetaalbaar worden van de regeling vooral te danken (wijten) aan de 14% regeling, want het gros van de leaserijders die daardoor goedkoop uitzijn interesseert het hele milieuvriendelijke en zuinige rijden geen bal en gaat het alleen om de zuinigheid in de eigen portemonnee.

Ze hadden beter de 14% regel kunnen opheffen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  † In Memoriam † vrijdag 27 mei 2011 @ 12:32:17 #105
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_97378449
Al die hippiebakken die niemand koopt zonder lease en waarvan binnenkort de eerste ladingen op de tweedehandsmarkt komen worden dus nog goedkoper in aanschaf.
Carpe Libertatem
  woensdag 1 juni 2011 @ 17:04:43 #106
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_97587081
2014 wordt het dus. :P
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_97587772
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 09:01 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Vind ik totaal niet te vergelijken. Of je nou een gloednieuwe prius pakt waar 20-30.000km per jaar mee wordt gereden of een oldtimer uit 1950 waar misschien 2.000 km per jaar mee wordt gereden. Maakt nogal verschil. Bovendien is de oldtimer regeling al aangepast dat het alleen gaat om auto's tot 1985. Mij maak je niet wijs dat je met een auto van meer dan 26 jaar oud nog vrolijk heel veel km's gaat maken elk jaar.
Ik weet dat er in ieder geval genoeg Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond oude mercedessen gebruiken voor het dagelijkse verkeer. En zelfs naar Marokko wordt ermee gereden. Die mercedes 190's zijn super populair vanwege de belastingvrijstelling. Nu vind ik dit verder geen probleem, maar wat jij zegt klopt niet.
  woensdag 1 juni 2011 @ 18:29:06 #108
132605 kawotski
Il Dottore
pi_97590077
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 17:04 schreef Bayswater het volgende:
2014 wordt het dus. :P
yep, geen voordelen meer voor Aad Werknaat die z'n zuurverdiende centjes in een schonere auto heeft gestopt. Subsidies zijn voor mensen die zich niet gedragen en overlast geven.

On top of that gaan de energie prijzen straks skyrocketen dus een auto op electriciteit laat iedereen ook wel uit z'n hoofd.

Regering profiteert dus 3-dubbel straks, vuilere auto's nog duurder qua belasting, energiebelasting en belasting op de reeds schone auto's
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  woensdag 1 juni 2011 @ 19:11:48 #109
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_97591822
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:11 schreef Ringo het volgende:
CO2. :').
Neem dan de fiets als je zo nodig klimaatneutraal wilt zijn. :').
Dan stoot je ook CO2 uit hoor
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_97591946
Niks einde, aanscherping is het juiste woord.

quote:
VOORDELEN GROENE AUTO'S AFGESCHAFT
Fiscale voordelen voor groene auto's gaan verdwijnen. De regeling blijkt te duur te worden. Dat staat in de 'Autobrief' die staatssecretaris Weekers naar de Tweede Kamer stuurt.
Foto

Om toch te profiteren moeten de groene auto's nog zuiniger en schoner worden. Nu valt al een op de drie auto's in een fiscaal gunstige categorie. Daardoor komt er te weinig belasting binnen.
Ook in de toekomst blijft de categorie van meest zuinige auto’s vrijgesteld van de bpm. Vrijstelling van het betalen van motorrijtuigenbelasting blijft gelden tot begin 2014.
Bron
  woensdag 1 juni 2011 @ 19:16:29 #111
132605 kawotski
Il Dottore
pi_97591982
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:15 schreef Wokkel het volgende:
Niks einde, aanscherping is het juiste woord.

[..]

Bron
ja, precies, als je minder dan 1 gram co2 uitstoot val je nog binnen de voordelen
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  woensdag 1 juni 2011 @ 20:33:43 #112
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_97594888
Onder de 55 gram, daar rijdt er nu geen eentje op diesel of benzine van rond.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 1 juni 2011 @ 21:45:45 #113
132605 kawotski
Il Dottore
pi_97598277
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:33 schreef Bayswater het volgende:
Onder de 55 gram, daar rijdt er nu geen eentje op diesel of benzine van rond.
En ik betwijfel of dat in 2014 wel het geval is.

Om nog maar te zwijgen van de rest van de wereld.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:16:50 #114
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_97599927
Vergis mij, onder de 83 is het maar daar voldoet ook geen benzine- of dieselauto aan momenteel.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_97600252
Nu nog een einde aan de wegenbelastingvrije geimporteerde ouwe meuk en we komen ergens.
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:55:57 #116
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_97628072
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 21:45 schreef kawotski het volgende:

[..]

En ik betwijfel of dat in 2014 wel het geval is.

Om nog maar te zwijgen van de rest van de wereld.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:33 schreef Bayswater het volgende:
Onder de 55 gram, daar rijdt er nu geen eentje op diesel of benzine van rond.
Dat gaat ook niet gebeuren ook gezien dat technisch onhaalbaar is.
Enkel EV's en EV's met range extender zullen in deze categorie gaan vallen :)
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:57:34 #117
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_97628132
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 21:45 schreef kawotski het volgende:

[..]

En ik betwijfel of dat in 2014 wel het geval is.

Om nog maar te zwijgen van de rest van de wereld.
In de 2014 zal het aanbod in EV's al best op gang komen.

Het duurt niet lang meer voordat de Renault Fluence ZE, Nissan Leaf, Prius Plugin en de Opel Ampera op de markt verschijnen.
  donderdag 2 juni 2011 @ 19:09:47 #118
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97628631
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 22:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Nu nog een einde aan de wegenbelastingvrije geimporteerde ouwe meuk en we komen ergens.
Oldtimers vervuilen veel meer dan moderne autos echt veel meer. Roetfilters voor diesel verplichten (ook op vrachtwagens) en stookolie voor de scheepvaart aan strenge regels laten voldoen. Daar zijn grote slagen mee te winnen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97629322
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oldtimers vervuilen veel meer dan moderne autos echt veel meer. Roetfilters voor diesel verplichten (ook op vrachtwagens) en stookolie voor de scheepvaart aan strenge regels laten voldoen. Daar zijn grote slagen mee te winnen.
Mja die vrijstelling is niet zo erg en misschien zelfs wenselijk voor de echte liefhebber / verzamelaar die er nog geen 1000 km per jaar mee rijdt. Als je in grote steden rondrijdt (vooral bepaalde buurten) stikt het van de import mercedessen die onder het belastingvoordeel vallen. Daar wordt gewoon mee gereden als je zelf ook met je vaste wagen doet.
pi_97629722
Terecht dat de norm wordt aangescherpt. Je kunt niet meer van zuinige auto's spreken als zo'n 30% aan die norm voldoet en bovendien niet meer dan een tiental procenten zuiniger is dan niet-zuinige auto's. In 2015 is 60% van de auto's volgens deze norm zuinig. Dan heb je een auto die meer dan gemiddeld vervuilt, en toch heb je een belastingvoordeel voor zuinige auto's. Zulke normen moeten continu worden aangepast. Alleen op die manier stimuleer je de technologie en zul je uiteindelijk schonere auto's krijgen. Gewoon een goede maatregel van het kabinet om het wagenpark zuiniger te maken.

Daarnaast vraag ik me weleens af of het er echt voor zorgt dat de totale uitstoot van auto's minder wordt. Voor een groot deel van de mensen die een auto in deze categorie koopt, is het een tweede auto. M'n ouders hebben ook gekeken of ze de leaseauto uit de bijtelling konden halen en dan zo'n belastingvrije auto erbij te nemen. Dus geen vervanging maar een extra auto.
pi_97629871
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:35 schreef Schuifpui het volgende:
Terecht dat de norm wordt aangescherpt. Je kunt niet meer van zuinige auto's spreken als zo'n 30% aan die norm voldoet en bovendien niet meer dan een tiental procenten zuiniger is dan niet-zuinige auto's. In 2015 is 60% van de auto's volgens deze norm zuinig. Dan heb je een auto die meer dan gemiddeld vervuilt, en toch heb je een belastingvoordeel voor zuinige auto's. Zulke normen moeten continu worden aangepast. Alleen op die manier stimuleer je de technologie en zul je uiteindelijk schonere auto's krijgen. Gewoon een goede maatregel van het kabinet om het wagenpark zuiniger te maken.

Daarnaast vraag ik me weleens af of het er echt voor zorgt dat de totale uitstoot van auto's minder wordt. Voor een groot deel van de mensen die een auto in deze categorie koopt, is het een tweede auto. M'n ouders hebben ook gekeken of ze de leaseauto uit de bijtelling konden halen en dan zo'n belastingvrije auto erbij te nemen. Dus geen vervanging maar een extra auto.
Je moet 'goede' auto's niet goedkoper maken (je ziet wat ervan komt - als het slaagt kost het teveel geld) maar 'slechte' ouders extra belasten (win-win voor de overheid).

Ik denk dat die 'schone' auto regeling gewoon uit een lobby is voortgekomen; het zijn allemaal van die kut wagentjes die enkel als boodschappenwagen of 'auto erbij' aantrekkelijk zijn. De grootste groep dan. Zo'n polo blue-nog-wat zie je ook wel rijden. Denk dat die auto's tweedehands wel een extra duwtje gaan krijgen, aangezien die nieuw duurder waren dan een fatsoenlijke diesel zonder 'milieusubsidie'.
pi_97630132
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Je moet 'goede' auto's niet goedkoper maken (je ziet wat ervan komt - als het slaagt kost het teveel geld) maar 'slechte' ouders extra belasten (win-win voor de overheid).
Dat kan je ook niet blijven doen. In 2015 voldoet 60% van de auto's aan de norm, dan zullen de inkomsten uiteindelijk toch terug lopen en is er verder geen stimulans om nog zuinigere auto's te ontwikkelen. Als er straks auto's beschikbaar zijn die 50gram CO2/km uitstoten, wil de overheid dat mensen die kopen ipv de prius die nog rond de 100g/km zit. Je kan moeilijk mensen geld toe gaan geven als ze zo'n auto dan kopen.
pi_97630301
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:45 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Dat kan je ook niet blijven doen. In 2015 voldoet 60% van de auto's aan de norm, dan zullen de inkomsten uiteindelijk toch terug lopen en is er verder geen stimulans om nog zuinigere auto's te ontwikkelen. Als er straks auto's beschikbaar zijn die 50gram CO2/km uitstoten, wil de overheid dat mensen die kopen ipv de prius die nog rond de 100g/km zit. Je kan moeilijk mensen geld toe gaan geven als ze zo'n auto dan kopen.
Je ziet het verkeerd. Je stelt de norm elke paar jaar bij. Zo hou je een topgroep welke gewoon extra wordt belast.

Anyways, het is gewoon een melkkoe die auto. Laat ze het maar lekker in europees verband oplossen. Beter dan die stomme spaarlampen en het verbod op gloeilampen. :')
pi_97630709
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Je ziet het verkeerd. Je stelt de norm elke paar jaar bij.
Dat gebeurt nu toch ook? Het is misschien een wat grote stap, maar het wordt niet afgeschaft. Ik vind wel dat dit soort dingen duidelijk gemaakt moeten worden. Ik zag dit al heel lang aankomen, zo'n norm werkt een paar jaar, maar dan moet het worden aangepast. Zelfde voor energielabels bij wasmachines etc. Volgens mij scoort vrijwel elk apparaat tegenwoordig een A, lekker nuttig. :')

Ik ben zelf overigens helemaal geen voorstander van dit soort regelingen. Al die 3 cilinder-autootjes zijn op papier heel zuinig, maar in de praktijk valt het heel erg tegen. Je hebt toch je power nodig om op te trekken enz. Zeker gezien het feit dat dit soort autootjes voornamelijk in de stad gebruikt worden. Waar je met een gewone auto het gaspedaal voor 25% intrapt, moet je met die kleine auto's veel meer gasgeven. Veel kleine auto's halen de fabrieksopgave van benzineverbruik helemaal niet, terwijl de passat van m'n pa in de praktijk zelfs zuiniger is dan wat VW opgeeft.
pi_97630806
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:58 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Dat gebeurt nu toch ook? Het is misschien een wat grote stap, maar het wordt niet afgeschaft. Ik vind wel dat dit soort dingen duidelijk gemaakt moeten worden. Ik zag dit al heel lang aankomen, zo'n norm werkt een paar jaar, maar dan moet het worden aangepast. Zelfde voor energielabels bij wasmachines etc. Volgens mij scoort vrijwel elk apparaat tegenwoordig een A, lekker nuttig. :')

Ik ben zelf overigens helemaal geen voorstander van dit soort regelingen. Al die 3 cilinder-autootjes zijn op papier heel zuinig, maar in de praktijk valt het heel erg tegen. Je hebt toch je power nodig om op te trekken enz. Zeker gezien het feit dat dit soort autootjes voornamelijk in de stad gebruikt worden. Waar je met een gewone auto het gaspedaal voor 25% intrapt, moet je met die kleine auto's veel meer gasgeven. Veel kleine auto's halen de fabrieksopgave van benzineverbruik helemaal niet, terwijl de passat van m'n pa in de praktijk zelfs zuiniger is dan wat VW opgeeft.
Het grote issue met de HUIDIGE regeling is dat als er zuinige auto's worden gekocht de overheid centen misloopt - die ze op dit moment hard nodig hebben aangzien ze dratisch meer uitgeven / lenen dan dat er binnenkomt.

Met het extra belasten van onzuinige auto's heb je dit nadeel niet. En je krijgt niet al die extra kleine autootjes erbij, omdat die 'zo extreem goedkoop zijn'.
pi_97631119
Wij hebben voor aanschaf van onze nieuwe auto nagevraagd wat de mrb per maand zou zijn, mocht de regeling afgeschaft worden. Ik hoop alleen wel dat er naast gewicht ook een staffel voor uitstoot komt. Ik wil best weer belasting gaan betalen maar net zoveel als een net zo zware diesel met 2x zoveel uitstoot zou overdreven zijn.

En de traagheid van onze Evo valt alles mee :p
  donderdag 2 juni 2011 @ 20:14:27 #127
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_97631380
Die staffel van uitstoot zat al in het BPM-voordeel. Dat de prijzen kunstmatig hoog werden gehouden in Nederland is marktwerking maar dat zal de overheid een worst zijn. Overigens is 50 de nieuwe grens van de MRB in 2015.

Hieronder de feiten geplukt van een website van een autobedrijf (dus benaderd aan de positieve kant)

De nieuwe CO2-grenzen

Belangrijk is natuurlijk hoe de nieuwe CO2-grenzen eruit gaan zien voor BPM-vrijstelling en 14 procent bijtelling. De eerste aanpassing vindt plaats 1 juli 2012, daarna steeds per 1 januari van het nieuwe jaar. De verschuivingen zijn klein. Autos die precies op de grens zitten vallen uiteraard als eerste af, maar nieuwe autos als de SEAT Ibiza Ecomotive blijven nog zeer lange tijd belastingvrij en goed voor 14 procent bijtelling. Het verschil tussen diesel en benzineautos gaat komende jaren langzaam verdwijnen. Wel krijgen dieselautos een kleine heffing per gram CO2 om de lage accijns te compenseren. Het schema voor de komende jaren:

De maximum CO2-uitstoot voor 14 procent bijtelling en BPM-vrijstelling voor achtereenvolgens diesel- en benzine-autos:

Op dit moment: 95 en 110 gram

1 juli 2012: 91 en 102 gram

2013 88 en 95 gram

2014 86 en 89 gram

2015 83 gram voor zowel diesel als benzine autos

Dieselautos krijgen wel een BPM-toeslag per gram CO2 vanaf 70 gram om de lage accijns te compenseren

De grenzen voor 20% bijtelling voor achtereenvolgens diesel- en benzine-autos:

Op dit moment: 116 en 140 gram

1 juli 2012 114 en 132 gram

2013 112 en 124 gram

2014 111 en 112 gram

2015 110 gram voor zowel diesel- als benzine-autos


[ Bericht 14% gewijzigd door Bayswater op 02-06-2011 20:28:28 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  donderdag 2 juni 2011 @ 20:22:23 #128
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97631716
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Mja die vrijstelling is niet zo erg en misschien zelfs wenselijk voor de echte liefhebber / verzamelaar die er nog geen 1000 km per jaar mee rijdt. Als je in grote steden rondrijdt (vooral bepaalde buurten) stikt het van de import mercedessen die onder het belastingvoordeel vallen. Daar wordt gewoon mee gereden als je zelf ook met je vaste wagen doet.
Hebben die liefhebbers maar pech.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97632649
Dus als ik het goed begrijp zijn er twee opties: Of beleid werkt niet en dan heeft het vooral veel procesgeld gekost. Of beleid werkt wel en het wordt afgeschaft omdat het geld kost.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
  donderdag 2 juni 2011 @ 20:52:00 #130
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_97632871
Een soort happy hour voor fluitjes in een kroeg waar je niet meer uit kan. ;)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  donderdag 2 juni 2011 @ 23:16:49 #131
321876 Cherna
Fuck the System
pi_97639088
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:29 schreef kawotski het volgende:

[..]

yep, geen voordelen meer voor Aad Werknaat die z'n zuurverdiende centjes in een schonere auto heeft gestopt. Subsidies zijn voor mensen die zich niet gedragen en overlast geven.

On top of that gaan de energie prijzen straks skyrocketen dus een auto op electriciteit laat iedereen ook wel uit z'n hoofd.

Regering profiteert dus 3-dubbel straks, vuilere auto's nog duurder qua belasting, energiebelasting en belasting op de reeds schone auto's
Zo gaat het altijd. Het systeem gaat zijn ondergang tegemoet door zijn eigen succes. De regering bedenkt iets en schaft het gelijk weer af bij een te hoge deelname. Dat had je kunnen weten.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 3 juni 2011 @ 11:38:07 #132
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_97651720
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:29 schreef kawotski het volgende:

[..]

yep, geen voordelen meer voor Aad Werknaat die z'n zuurverdiende centjes in een schonere auto heeft gestopt. Subsidies zijn voor mensen die zich niet gedragen en overlast geven.

On top of that gaan de energie prijzen straks skyrocketen dus een auto op electriciteit laat iedereen ook wel uit z'n hoofd.

Regering profiteert dus 3-dubbel straks, vuilere auto's nog duurder qua belasting, energiebelasting en belasting op de reeds schone auto's
`
Dit is dus JUIST een reden om voor een EV te gaan. Met één zonnepaneel produceer je genoeg energie om 1500-1700km te rijden voor een jaar. De gemiddelde Nederland hoeft dus maar 10 panelen aan te schaffen kan de komende 30 jaar gratis auto rijden.

Even voor je beeldvorming één zonnepaneel van 280wp kost ongeveer 6 a 700 euro. Met een installatie van 7000 euro ben je dus voor de komende 30 jaar klaar.

Electrisch rijden heeft de toekomst en gaat de komende 10 jaar heel hard doorbreken
  vrijdag 3 juni 2011 @ 11:40:01 #133
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_97651779
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:38 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

`
Dit is dus JUIST een reden om voor een EV te gaan. Met één zonnepaneel produceer je genoeg energie om 1500-1700km te rijden voor een jaar. De gemiddelde Nederland hoeft dus maar 10 panelen aan te schaffen kan de komende 30 jaar gratis auto rijden.

Even voor je beeldvorming één zonnepaneel van 280wp kost ongeveer 6 a 700 euro. Met een installatie van 7000 euro ben je dus voor de komende 30 jaar klaar.

Electrisch rijden heeft de toekomst en gaat de komende 10 jaar heel hard doorbreken
De overheid zal nog een grote hekel krijgen aan het zelf opwekken van electra
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 3 juni 2011 @ 11:41:55 #134
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_97651835
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De overheid zal nog een grote hekel krijgen aan het zelf opwekken van electra
De overheid zal er inderdaad niet op zitten te wachten dat men compleet onafhankelijk word.
Dat is ook de reden dat de kilometerheffing er 100% zal komen. Anders is men namelijk het kip met de gouden eieren kwijt.

Nog even uitgerekend:

De doorsnee Nederlander die 15k per jaar rijd in een benzine auto met een gecombineerd verbruik van 1:14 is voor één jaar al 1800 euro kwijt met een EV en eigen zonnepanelen is dat 233 euro per jaar.
pi_97653581
Nogal raar dat ze aan de ene kant meten op Co2 uitstoot, en aan de andere kant op gewicht(oude auto's). Klopt niets van die wegenbelasting. :{w
  maandag 6 juni 2011 @ 16:23:30 #136
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_97790377
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 23:16 schreef Cherna het volgende:

[..]

Zo gaat het altijd. Het systeem gaat zijn ondergang tegemoet door zijn eigen succes. De regering bedenkt iets en schaft het gelijk weer af bij een te hoge deelname. Dat had je kunnen weten.
De overheid is vaak net als KPN.
Maar net als KPN zal de overheid uiteindelijk ook zijn businessmodel moeten aanpassen en op een nadere manier belasting gaan heffen als ze nog inkomsten wil genereren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De overheid zal nog een grote hekel krijgen aan het zelf opwekken van electra
Het zou een grondrecht moeten zijn van iedere burger om zijn eigen energie op te wekken (zolang je anderen niet in gevaar brengt tenminste).
Het zou ook verboden moeten worden om het extra te gaan belasten.
Ik denk dat er binnen 10-15 jaar wel een gemeentelijke zonnepaneel belasting oid is.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oldtimers vervuilen veel meer dan moderne autos echt veel meer. Roetfilters voor diesel verplichten (ook op vrachtwagens) en stookolie voor de scheepvaart aan strenge regels laten voldoen. Daar zijn grote slagen mee te winnen.
Ik heb ooit eens gelezen dat het verschil tussen ene Opel Corsa diesel uit 1990 en een recente Opel Corsa diesel al een factor 60 in uitstoot scheelt.
Maar dan gaat het vooral om echt vervuilende stoffen (roet, koolwaterstoffen, NOx) en niet om CO2 dat relatief onschadelijk is.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  maandag 6 juni 2011 @ 16:57:11 #137
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_97792096
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 20:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Het grote issue met de HUIDIGE regeling is dat als er zuinige auto's worden gekocht de overheid centen misloopt - die ze op dit moment hard nodig hebben aangzien ze dratisch meer uitgeven / lenen dan dat er binnenkomt.

Met het extra belasten van onzuinige auto's heb je dit nadeel niet. En je krijgt niet al die extra kleine autootjes erbij, omdat die 'zo extreem goedkoop zijn'.
Dat is een kwestie van jezelf rijk rekenen. De overheid telt alleen niet mee dat een ontzettend groot gedeelte van deze auto's überhaupt niet gekocht zouden zijn zonder die regeling. Dus die inkomsten hadden ze dan ook niet gehad... Mensen zouden dan eerder voor een tweedehands auto hebben gekozen die dan ook nog eens flink belastender is voor het milieu. Ook leuk: krijg binnenkort een nieuwe lease-auto die nu nog binnen de 20% categorie valt, maar vanaf juli volgende jaar dus niet meer. Waar moet ik het toch allemaal van betalen? (en nee, ik heb geen eigen keuze wat betreft auto)
Don't let my username fool you...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')