abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:29:15 #51
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_97330867
quote:
7s.gif Op donderdag 26 mei 2011 11:23 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ik kom die zogenaamde rechtsen van jou in Nederland niet tegen. Het enige dat ik hoor is "we betalen allemaal zoveel dus wij willen dan OOK extra subsidies en meer regels" :') Nee, zo werkt het niet. Als de overheid geld over heeft voor speciale kadootjes, dan heeft de overheid te veel geld, en moeten de belastingen gewoon naar beneden.

Lagere overheidsbegroting en minder bemoeienis, daar wordt uiteindelijk 't land het beste van, want door al die regels en belastingen prijzen we onszelf uit de markt, en kunnen we dit welvaartsniveau nooit lang volhouden. (In mijn optiek)
Ons welvaartsniveau kunnen we niet volhouden als we niet snel transformeren naar een duurzame economie.

Diegene die nu al innoveert en zijn economie ombuigt is de winnaar van de toekomst.

Daar zit je dan met je conservatieve kabinet -O-
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:39:42 #52
5673 heijx
Qui que boue
pi_97331219
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 11:03 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Mee eens, zelf ook net een nieuwe auto gekocht maar mijzelf niet in zo'n sloom dieseldrinkend koekblik gestopt
Je kan veel zeggen over de Fiat Grande Punto JTD en Renault Clio/Twingo eco diesel, maar niet dat ze sloom zijn. 85 pk@3750rpm (Fiat) of 88pk@4000rpm (Renault) met 200 Nm@1750 koppel (beide) maakt van deze auto's nog net geen hot hatches maar je kunt er serieus snel mee uit de voeten.
Verder blijft de dieselprijs nog steeds ver achter bij de benzineprijs en heb je er nog minder van nodig dan je nu van benzine hebt.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:41:15 #53
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_97331283
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 11:29 schreef Revolution-NL het volgende:
Ons welvaartsniveau kunnen we niet volhouden als we niet snel transformeren naar een duurzame economie.

Diegene die nu al innoveert en zijn economie ombuigt is de winnaar van de toekomst.

Daar zit je dan met je conservatieve kabinet -O-
Dat denk ik ook! Ik vind het wel goed om keihard onderzoek naar duurzaamheid te doen (betere zonnecellen, cradle2cradle, duurzame kernenergie, lokale productie, energiezuinige woningen etc.) Juist inderdaad vanwege die betere concurrentiepositie wanneer de shit straks de fan gaat raken. Daar heb ik de vrees bij, dat het niet tijdig goed gaat komen zonder dat de overheid ons belastinggeld (ge/mis)bruikt voor research.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wat ik dan bijvoorbeeld weer verspilling vind, is NU grootschalige subsidies geven voor op dit moment onrendabele uitrol van windparken of getijdenenergie. Dat is weer puur een kadootje voor de makers van turbines etc. Een proefopstelling okee, maar dat politici echt doen alsof het bijdraagt, dat vind ik oneerlijk.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:54:25 #54
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_97331795
quote:
7s.gif Op donderdag 26 mei 2011 11:41 schreef eleusis het volgende:

[..]

Dat denk ik ook! Ik vind het wel goed om keihard onderzoek naar duurzaamheid te doen (betere zonnecellen, cradle2cradle, duurzame kernenergie, lokale productie, energiezuinige woningen etc.) Juist inderdaad vanwege die betere concurrentiepositie wanneer de shit straks de fan gaat raken. Daar heb ik de vrees bij, dat het niet tijdig goed gaat komen zonder dat de overheid ons belastinggeld (ge/mis)bruikt voor research.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wat ik dan bijvoorbeeld weer verspilling vind, is NU grootschalige subsidies geven voor op dit moment onrendabele uitrol van windparken of getijdenenergie. Dat is weer puur een kadootje voor de makers van turbines etc. Een proefopstelling okee, maar dat politici echt doen alsof het bijdraagt, dat vind ik oneerlijk.
Ik ben van mening dat belasting een uitermate effectief middel zijn om een gedrag te beinvloeden en financiele prikkels te geven. Wat mij betreft word dit nog veel te weinig gedaan als ik zie wat mensen dagelijks onbewust verspillen.

De overheid hoort actief sturing te geven bij dit soort kritische beleidsvorming. Als we niet snel transformeren naar een duurzame samenleving dan kunnen we fluiten naar onze welvaart.
Het is daar belangrijk dat ons voertuigpark snel overschakeld naar Plugin Hybrides of EV's. Deze zijn immers niet persee afhankelijk van fossiele brandstoffen maar kunnen bijv. (in de toekomst) met zonne-energie opgeladen worden

Het is daarom goed dat EV's en auto's onder de 50gram co2 gestimuleerd blijven worden.

Doordat de productie van en plugin hybrides en EV's vanaf 2012 echt op gang komt voorzie ik dat de verkopen van deze auto's door het dak zullen gaan.
pi_97332530
EN ZOO ZIET HET ERUIT!!!!!!!!!!!!!



WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
pi_97332539
nu.nl :')
pi_97332585
Oh sorry, ik dacht dat ik in het EHEC topic zat :+
  donderdag 26 mei 2011 @ 13:01:31 #58
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_97334448
Ook al op de FP nu:

Goedkoop autootje verdwijnt
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_97336340
Mooi, hopelijk neemt het aandeel "kleine kut autootjes" dan weer af in het Nederlandse wagenpark.
pi_97339091
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
Mooi, hopelijk neemt het aandeel "kleine kut autootjes" dan weer af in het Nederlandse wagenpark.
Je kon erop wachten en het is ook terecht dat ze het afschaffen. Er rijden al genoeg van die VW Slowmotions rond.
Get it and Bet it
pi_97339774
Zo doet het bruine kabinet dat. De milieubewuste keuze wordt ontmoedigd, mensen gaan weer fors betalen voor BPM en wegenbelasting. En aangezien rijke mensen toch wel genoeg geld hebben voor dure benzineslurpers, is dit dus weer een maatregel die mensen met een modaal inkomen het hardst treft. Bezuinigen over de rug van de gewone man.

:r
pi_97339854
Waarom worden mensen met een A-label genaaid? Ze hebben nog steeds een zeer zuinige auto toch? (=minder benzinekosten)
  donderdag 26 mei 2011 @ 15:11:20 #63
37248 BertV
Klei indiaan
pi_97339975
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:08 schreef kort het volgende:
Waarom worden mensen met een A-label genaaid? Ze hebben nog steeds een zeer zuinige auto toch? (=minder benzinekosten)
Precies, de verminderde BPM maakte de aanschaf aantrekkelijk, ik heb straks 3 jaar geen wegenbelasting betaald, en het verbruik blijft laag. Daarbij valt toekomstige wegenbelasting voor 775kg best mee. Prima zo.

Wat betreft subsidies is de overheid onvoorspelbaar.
Je zou maar voor het rondkomen afhankelijk zijn van HRA, dat lijkt me veel ernstiger.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  donderdag 26 mei 2011 @ 15:33:19 #64
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_97340785
Eigenlijk is het wel ironisch.

De overheid schaft deze regeling af omdat het geld kost. Het voordeel voor EV's laten ze bestaan. Met als gevolg dat half Nederland zometeen in een EV / Plugin Hybrid rondrijd die enkel op stroom rondrijden.

Wat gebeurt er, overheid loopt MRB / BPM en ook nog eens accijns mis. EV's maken namelijk niet gebruik van zwaar beprijsde benzine / diesels. Het gevolg laat zich raden.

De grote winnaars zijn Nissan, Renault , Opel en Toyota. Automerken met achter haalde verbrandingsmotoren gaan het nog zwaar krijgen :)
pi_97341760
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:05 schreef Boldface het volgende:
Zo doet het bruine kabinet dat. De milieubewuste keuze wordt ontmoedigd, mensen gaan weer fors betalen voor BPM en wegenbelasting. En aangezien rijke mensen toch wel genoeg geld hebben voor dure benzineslurpers, is dit dus weer een maatregel die mensen met een modaal inkomen het hardst treft. Bezuinigen over de rug van de gewone man.
Rustig aan. :) De doelstellingen voor schonere auto's op de weg zijn gehaald. Vanuit beleidsoogpunt is er dus geen enkele reden om het programma te handhaven. Daar komt bij dat de regeling ieder jaar heel wat geld kost, geld dat hard nodig is om de begroting binnen de perken te houden. Zelfs een SP/GL/PvdA kabinet had een dergelijke regeling kunnen afschaffen. Verder wordt de regeling heel kalm aan afgeschaft, zodat men tijd genoeg heeft om zich aan te passen.

Het zou overigens goed zijn als mensen leren dat de overheid een zeer onbetrouwbare partner is om zaken mee te doen. Wie bij zijn aanschaf uit gaat van een subsidieprogramma dat blijft bestaan is behoorlijk risicovol bezig.
pi_97343045
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 09:23 schreef huhggh het volgende:
Dus als ik het goed begrijp uit de TT is geen belasting betalen een vorm van subsidie.
Vreemde redenering.
Geen belasting betalen = geen belasting betalen.
Subsidie = geld krijgen.
Ik kan je vertellen dat ik geen geld van de overheid voor mijn auto heb gekregen.
Als jij geen belasting hoeft te betalen voor je auto en een ander wel dan is het gewoon een subsidie.
Hetzelfde geld voor de hypotheekrente aftrek, twee mensen die hetzelfde inkomen hebben, 1 met een koopwoning en 1 zonder zouden allebei hetzelfde moeten betalen, echter degene met de koopwoning heeft hypotheekrente aftrek en betaald daardoor minder belasting. Deze persoon krijgt dus een subsidie want ze krijgen geld terug van de belastingdienst :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_97343132
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:11 schreef BertV het volgende:

Wat betreft subsidies is de overheid onvoorspelbaar.
Je zou maar voor het rondkomen afhankelijk zijn van HRA, dat lijkt me veel ernstiger.
Die mensen komen ook nog aan de beurt... don't worry :D
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_97353428
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:29 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Als jij geen belasting hoeft te betalen voor je auto en een ander wel dan is het gewoon een subsidie.
Hetzelfde geld voor de hypotheekrente aftrek, twee mensen die hetzelfde inkomen hebben, 1 met een koopwoning en 1 zonder zouden allebei hetzelfde moeten betalen, echter degene met de koopwoning heeft hypotheekrente aftrek en betaald daardoor minder belasting. Deze persoon krijgt dus een subsidie want ze krijgen geld terug van de belastingdienst :)
.....tot zover het werk van decennialang overheidspropaganda.
Minder tot geen belasting kost zogenaamd geld, als je je overheidsuitgaven niet op orde hebt wel inderdaad. :')
Dat het ongelijk en daarmee krom is zal niemand ontkennen, behalve wellicht boomknuffelaars.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_97355645
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 11:29 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ons welvaartsniveau kunnen we niet volhouden als we niet snel transformeren naar een duurzame economie.

Diegene die nu al innoveert en zijn economie ombuigt is de winnaar van de toekomst.

Daar zit je dan met je conservatieve kabinet -O-
inderdaad!!! als we nu niet als de bliksem miljarden gaan investeren zullen we de slag gaan verliezen. en dan gaat het niet alleen over het klimaat...de energiekosten zullen de pan uit rijzen.

[ Bericht 2% gewijzigd door jasparon op 26-05-2011 21:17:20 ]
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:13:09 #70
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_97355939
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 08:54 schreef RaymondK het volgende:
Ik vind dat de nu "belastingvrije kentekens" zo moeten blijven.
Net zo als die van oldtimers.
Er komen geen nieuwe belastingvrije oldtimers meer bij, maar de gene die al belastingvrij rijden blijven dit.

Anders wordt je idd. genaaid waar je bij staat, en had je misschien wel een lichtere/goedkopere auto gekocht de afgelopen paar jaar.
Dat ja. Dit hele bericht stinkt naar telegraaf logica :r
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:14:18 #71
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_97355991
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 20:27 schreef huhggh het volgende:

[..]

.....tot zover het werk van decennialang overheidspropaganda.
Minder tot geen belasting kost zogenaamd geld, als je je overheidsuitgaven niet op orde hebt wel inderdaad. :')
Dat het ongelijk en daarmee krom is zal niemand ontkennen, behalve wellicht boomknuffelaars.
Ze hebben een kleinere auto, nieuw, en rijden minder dan gemiddeld. Why the fuck wil je dat meer belasten? :')
pi_97356039
Daar sta je dan emt je goede gedrag en dure prius zonder vermogen... joepie!
Whatever...
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:25:34 #73
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97356688
Ze zouden een eco benzine en eco diesel moeten aanbieden bij de tankstations voor 10 euro de liter en alleen als je dat tankt mag je groen links stemmen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97364546
Ik vind dat juist auto's met een hoge CO2 uitstoot vrijstelling moeten krijgen. Weet je wel hoeveel dat aan accijns oplevert?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_97364715
Lekker betrouwbare overheid zo, erg prettige timing ook net nu de boel weer aantrekt en bedrijven willen gaan investeren. Heel slim...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_97368033
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 10:13 schreef Revolution-NL het volgende:

Kan ik medio volgend jaar toch nog de Lexus CT200 :9~ bestellen met alle voordelen.
Heb je die wel eens in het echt gezien? Dat is net zo goed een lelijk ding. Vind ik de Auris er nog beter uit zien en die is op alle fronten de betere keuze EN veel goedkoper.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_97369064
Goed voor de inruilwaarde van m'n nieuwe belastingvrije benzine auto
  vrijdag 27 mei 2011 @ 06:47:36 #78
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97370238
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:29 schreef du_ke het volgende:
Lekker betrouwbare overheid .
Leermomentje voor je.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97370291
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Ze zouden een eco benzine en eco diesel moeten aanbieden bij de tankstations voor 10 euro de liter en alleen als je dat tankt mag je groen links stemmen.
En dan natuurlijk ook normaal smerige brandstoffen voor 20 euro de liter om de eco brandstoffen te sponseren en de algemene belastingdruk te verminderen. Dat mag je dan als vvd'er tanken.
pi_97370514
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 06:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Leermomentje voor je.
Alsof ik van mening ben dat de overheid perfect is of weinig faalt :').
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 08:11:59 #81
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_97370690
CO2. :').
Neem dan de fiets als je zo nodig klimaatneutraal wilt zijn. :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_97370717
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:11 schreef Ringo het volgende:
CO2. :').
Neem dan de fiets als je zo nodig klimaatneutraal wilt zijn. :').
Als westerse consument zul je nooit klimaat neutraal meer zijn in de huidige wereld hoe er energie wordt opgewekt.

Maar je kunt in ieder geval wel redelijk wat energie besparen (dus ook co2 uitstoot) door verschillende heel makkelijke maatregelen. Deze belastingkorting op auto's was er daar een van, maar dit kabinet heeft schijt aan milieumaatregelen. :')
pi_97370764
Betrouwbare overheid anyone?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_97370857
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:11 schreef Ringo het volgende:
CO2. :').
Neem dan de fiets als je zo nodig klimaatneutraal wilt zijn. :').
Is het echt zo'n ramp wanneer wat zuiniger auto's een beetje worden gestimuleerd ten opzichte van zwaar vervuilende auto's?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 08:55:20 #85
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_97371285
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Ze zouden een eco benzine en eco diesel moeten aanbieden bij de tankstations voor 10 euro de liter en alleen als je dat tankt mag je groen links stemmen.
Andersom. Als je op groenlinks stemt mag je uitsluitend nog maar eco benzine tanken.
;)

quote:
10s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Is het echt zo'n ramp wanneer wat zuiniger auto's een beetje worden gestimuleerd ten opzichte van zwaar vervuilende auto's?
Dat wordt het nog niet bedoel je?
Zoek voor de lol eens op hoeveel BPM er op een mercedes SLS zit.
Nee, ik vertel het je gewoon. een ton . 100.000 euro (!) aan BPM

Verder hebben we in dit land nog altijd accijns en gaat de MRB naar gewicht. Aan alle kanten wordt er al gestimuleerd om zuinige auto's te kopen maar blijkbaar helpt dat niet genoeg en moeten er nóg meer maatregelen komen die nu dus achteraf onbetaalbaar blijken te zijn.

Wat we blijkbaar wel kunnen leren is dat goed gedrag belonen beter werkt dan slecht gedrag bestraffen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_97371910
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als westerse consument zul je nooit klimaat neutraal meer zijn in de huidige wereld hoe er energie wordt opgewekt.

Maar je kunt in ieder geval wel redelijk wat energie besparen (dus ook co2 uitstoot) door verschillende heel makkelijke maatregelen. Deze belastingkorting op auto's was er daar een van, maar dit kabinet heeft schijt aan milieumaatregelen. :')
Energie besparen inderdaad. CO2-concentraties in de atmosfeer gaan wij amper beïnvloeden (de grootste vervuiler is nog lang niet klaar met groeien). Gelukkig gaat energie besparen en CO2-uitstoot te verlagen hand in hand. Maar ik blijf me ergeren aan die focus op CO2 want het toont een bepaalde kortzichtigheid aan. Het is immers een niet te winnen strijd. Aan de andere kant is het efficiënter omgaan met energie wel te behalen omdat het onze eigen beslissing is.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 11:16:19 #87
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_97375453
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 00:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Heb je die wel eens in het echt gezien? Dat is net zo goed een lelijk ding. Vind ik de Auris er nog beter uit zien en die is op alle fronten de betere keuze EN veel goedkoper.
Smaken verschillen, ik vind hem schitterend vooral in het wit met 18' antraciet lichtmetaal.

De CT200 komt overigens in de diverse tests beter uit de verf dan de Auris. Met name het onderstel en de binnen afwerking en geluidisolatie schijnen aanzienlijk beter te zijn.
pi_97375802
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 11:16 schreef Revolution-NL het volgende:

Smaken verschillen, ik vind hem schitterend vooral in het wit met 18' antraciet lichtmetaal.
Ja, maar jij vindt laminaat ook kunnen. ;)

quote:
De CT200 komt overigens in de diverse tests beter uit de verf dan de Auris. Met name het onderstel en de binnen afwerking en geluidisolatie schijnen aanzienlijk beter te zijn.
Apart. Vertel eens welke tests... Ik lees meer: oncomfortabeler, nog steeds een slechte wegligging, veel te duur. Even de conclusie van de test uit AMS samengevat...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 11:34:13 #89
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_97376091
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 11:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, maar jij vindt laminaat ook kunnen. ;)

[..]

Apart. Vertel eens welke tests... Ik lees meer: oncomfortabeler, nog steeds een slechte wegligging, veel te duur. Even de conclusie van de test uit AMS samengevat...
Stug geveerd is iets anders als oncomfortabel. Daarnaast heeft de Lexus meer geluids isolotatie en heeft de Lexus tov de Auris onafhankelijk achterwiel ophanging. Het afwerkingsniveau van het interieur en de gebruikte materialen is daarnaast van een hoger niveau.

quote:
Rijeigenschappen
Rijden met een Lexus behoort een superieur gevoel te geven. Alhoewel de prestaties niet meer dan voldoende zijn, is het weggedrag ronduit subliem. Bij het ontwerp van de auto heeft Lexus er alles aan gedaan om het gewicht zo veel mogelijk in het midden te concentreren. Zo zijn de accu's voor de achteras geplaatst en is waar mogelijk gewicht bespaard. Dat gaat zo ver, dat zelfs het audiosysteem minder weegt dan gebruikelijk.

Het onderstel is voor Lexus-begrippen ongebruikelijk stug en dat past bij het karakter van de auto. Het resultaat van al deze inspanningen is een absoluut subliem gevoel in het stuurwiel en een meer dan uitstekende wegligging. Premium auto's met een overbemeten motor geven een superieur gevoel omdat de krachtbron altijd een enorme reserve paraat heeft, de CT 200h haalt de superioriteit uit een onderstel dat altijd meer kan. De CT levert daarom ondanks het milieuvriendelijke karakter volop rijplezier. Sterker nog: dit is het type auto waar menigeen graag een rondje extra mee rijdt.


Ook is de zogenaamde "rechtuitstabiliteit" uitzonderlijk goed: de CT rijdt zonder enige correctie volmaakt rechtuit, zodat op de snelweg nauwelijks stuurcorrecties nodig zijn. Dit valt misschien niet direct op, maar het maakt het rijden met de CT op de lange afstand achteraf minder vermoeiend. Remmen doet de CT krachtig en perfect controleerbaar, en dat draagt bij aan een groot gevoel van veiligheid.

pi_97376202
En waar komt dat laatste stukje tekst vandaan?

Apart dat de tester spreekt over subliem weggedrag waar veel tests de lexus ronduit een onvoldoende gaven. W.o. AMS en dat is echt een autoriteit.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 11:43:19 #91
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_97376349
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 11:38 schreef DS4 het volgende:
En waar komt dat laatste stukje tekst vandaan?

Apart dat de tester spreekt over subliem weggedrag waar veel tests de lexus ronduit een onvoldoende gaven. W.o. AMS en dat is echt een autoriteit.
http://www.autozine.nl/text/923.html

Ik kan overigens wel meer test / reviews plaatsen die bijzonder positief zijn.

Maar ik vind het grappig dat je zegt dat een Auris een betere auto is met afhankelijke wielophangen, slechtere materialen, slechtere geluidsisolatie en een slechtere binnenafwerking :D
pi_97377026
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 11:43 schreef Revolution-NL het volgende:

http://www.autozine.nl/text/923.html
O wow! Een autoblogje... Dat is inderdaad veel betrouwbaarder dan een blad als Auto Motor en Sport die met budgetten werken die waarschijnlijk ruim het 100 voudige zijn en die zeer ervaren testrijders in dienst hebben, beschikking over testbanen, enz. enz.

quote:
Ik kan overigens wel meer test / reviews plaatsen die bijzonder positief zijn.
De serieuze bladen zijn op zijn best mild en vaak negatief.

quote:
Maar ik vind het grappig dat je zegt dat een Auris een betere auto is met afhankelijke wielophangen, slechtere materialen, slechtere geluidsisolatie en een slechtere binnenafwerking :D
Er is verdomd meer wat bij een onderstel telt dan de vraag of de achteras al dan niet star is.

Met name de demping is kennelijk veel te hard, wat de auto oncomfortabel maakt (dat is niet zo vreemd als de vering niet goed er bij is aangepast). En dat heeft kennelijk niet geleid tot een strak sturende auto. Ik heb er zelf niet in gereden, maar als AMS zoiets schrijft dan kun je er vergif op innemen dat deze dure toyota niet subliem stuurt!

Aldus AMS was de afwerking ook niet op zo'n geweldig niveau. Echt uit de lucht gegrepen lijkt dat niet, ook hier op Fok las ik in het autorai draadje teleurstelling over het afwerkniveau van deze dure toyota.

Iets meer geluidsisolatie is misschien een plus, maar een minder comfortabeler wegligging lijkt mij meer invloed te hebben.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:01:44 #93
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_97377163
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 11:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

O wow! Een autoblogje... Dat is inderdaad veel betrouwbaarder dan een blad als Auto Motor en Sport die met budgetten werken die waarschijnlijk ruim het 100 voudige zijn en die zeer ervaren testrijders in dienst hebben, beschikking over testbanen, enz. enz.

[..]

De serieuze bladen zijn op zijn best mild en vaak negatief.

[..]

Er is verdomd meer wat bij een onderstel telt dan de vraag of de achteras al dan niet star is.

Met name de demping is kennelijk veel te hard, wat de auto oncomfortabel maakt (dat is niet zo vreemd als de vering niet goed er bij is aangepast). En dat heeft kennelijk niet geleid tot een strak sturende auto. Ik heb er zelf niet in gereden, maar als AMS zoiets schrijft dan kun je er vergif op innemen dat deze dure toyota niet subliem stuurt!

Aldus AMS was de afwerking ook niet op zo'n geweldig niveau. Echt uit de lucht gegrepen lijkt dat niet, ook hier op Fok las ik in het autorai draadje teleurstelling over het afwerkniveau van deze dure toyota.

Iets meer geluidsisolatie is misschien een plus, maar een minder comfortabeler wegligging lijkt mij meer invloed te hebben.
Ik moet nog testrijden en de negatieve reviews heb ik niet gezien. Dat terwijl ik al redelijk wat reviews heb gezien.

Daarnaast zijn redelijk wat autobladen die zeer pro VAG zijn en alles wat maar veel brandstof verbruikt. Wat dat betreft zijn de belangen in de auto wereld erg groot en zijn er weinig partijen die echt onafhankelijk zijn.

Jij stelt dat Auris beter is, dat lijkt mij wederom schromelijk overdreven. Wat dat betreft heeft Lexus een naam hoog te houden.
pi_97377521
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:55 schreef Metro2005 het volgende:
Wat we blijkbaar wel kunnen leren is dat goed gedrag belonen beter werkt dan slecht gedrag bestraffen.
Ik ben bang dat de overheid toch een iets andere les gaat trekken: goed gedrag belonen kost ze geld, slecht gedrag afschtraffen levert ze geld op...

[ Bericht 2% gewijzigd door anboni op 27-05-2011 12:27:54 (typo) ]
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:14:42 #95
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97377746
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Is het echt zo'n ramp wanneer wat zuiniger auto's een beetje worden gestimuleerd ten opzichte van zwaar vervuilende auto's?
Subsidies zijn altijd fout.
Geen subsidies, geef aftrekposten, gewoon lagere belastingen. Enige wat dit soort maatregelen opleveren zijn een lekker gevoel bij bleeding hearts en een opgezwolle overheid. En als de zogenaamd goedbedoelde maatregelen daadwerkelijk een effect hebben schaffen ze ze af. Drank accijns omhoog om dat mensen te veel dronken. De markt voor sterke drank storte in dus werd het afgeschaft. En nu dit verhaal met zuinige autos, mensen kochten ze ook daadwerkelijk, oh dear, dat is niet de bedoeling.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:15:06 #96
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97377762
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 12:09 schreef anboni het volgende:

[..]

Ik ben bang dat de overheid toch een iets andere les gaat trekken: goed gedrag belonen kost ze geld, slecht gedrag afschaffen levert ze geld op...
Spijker, Kop
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97377850
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 12:01 schreef Revolution-NL het volgende:

Ik moet nog testrijden en de negatieve reviews heb ik niet gezien. Dat terwijl ik al redelijk wat reviews heb gezien.
Apart...

quote:
Daarnaast zijn redelijk wat autobladen die zeer pro VAG zijn en alles wat maar veel brandstof verbruikt. Wat dat betreft zijn de belangen in de auto wereld erg groot en zijn er weinig partijen die echt onafhankelijk zijn.
Sterk argument!

quote:
Jij stelt dat Auris beter is, dat lijkt mij wederom schromelijk overdreven. Wat dat betreft heeft Lexus een naam hoog te houden.
Lexus is meestal een toyota met duurdere afwerking, maar tevens een andere aandrijflijn. Nu is het technisch niets anders dan een prius of auris. En daar gaat het mis. Je kan de verpakking wijzigen, maar daarmee blijft de inhoud natuurlijk hetzelfde.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:20:48 #98
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_97377989
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 12:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Apart...

[..]

Sterk argument!

[..]

Lexus is meestal een toyota met duurdere afwerking, maar tevens een andere aandrijflijn. Nu is het technisch niets anders dan een prius of auris. En daar gaat het mis. Je kan de verpakking wijzigen, maar daarmee blijft de inhoud natuurlijk hetzelfde.

:|W Een auto bestaan inderdaad alleen uit een aandrijflijn.
Een Caddy rijd immers ook exact hetzelfde als een VW Golf.
pi_97378032
Zuinige auto's besparen al op brandstof. Waarom zouden ze ook nog gesubsidieerd moeten worden? Als ik een Pipistrel Panthera Electro koop hoef ik ook geen subsidie want ik bespaar dan al heel veel aan brandstof en voor m'n zeilboot geldt hetzelfde.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:23:05 #100
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97378078
Revolution
Wil jij daadwerkelijk de objectiviteit van Auto, Motor & Sport in twijfel trekken? We hebben het hier niet over een SBS6 tv programma.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')