Ons welvaartsniveau kunnen we niet volhouden als we niet snel transformeren naar een duurzame economie.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:23 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ik kom die zogenaamde rechtsen van jou in Nederland niet tegen. Het enige dat ik hoor is "we betalen allemaal zoveel dus wij willen dan OOK extra subsidies en meer regels"Nee, zo werkt het niet. Als de overheid geld over heeft voor speciale kadootjes, dan heeft de overheid te veel geld, en moeten de belastingen gewoon naar beneden.
Lagere overheidsbegroting en minder bemoeienis, daar wordt uiteindelijk 't land het beste van, want door al die regels en belastingen prijzen we onszelf uit de markt, en kunnen we dit welvaartsniveau nooit lang volhouden. (In mijn optiek)
Je kan veel zeggen over de Fiat Grande Punto JTD en Renault Clio/Twingo eco diesel, maar niet dat ze sloom zijn. 85 pk@3750rpm (Fiat) of 88pk@4000rpm (Renault) met 200 Nm@1750 koppel (beide) maakt van deze auto's nog net geen hot hatches maar je kunt er serieus snel mee uit de voeten.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:03 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Mee eens, zelf ook net een nieuwe auto gekocht maar mijzelf niet in zo'n sloom dieseldrinkend koekblik gestopt
Dat denk ik ook! Ik vind het wel goed om keihard onderzoek naar duurzaamheid te doen (betere zonnecellen, cradle2cradle, duurzame kernenergie, lokale productie, energiezuinige woningen etc.) Juist inderdaad vanwege die betere concurrentiepositie wanneer de shit straks de fan gaat raken. Daar heb ik de vrees bij, dat het niet tijdig goed gaat komen zonder dat de overheid ons belastinggeld (ge/mis)bruikt voor research.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:29 schreef Revolution-NL het volgende:
Ons welvaartsniveau kunnen we niet volhouden als we niet snel transformeren naar een duurzame economie.
Diegene die nu al innoveert en zijn economie ombuigt is de winnaar van de toekomst.
Daar zit je dan met je conservatieve kabinet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar wat ik dan bijvoorbeeld weer verspilling vind, is NU grootschalige subsidies geven voor op dit moment onrendabele uitrol van windparken of getijdenenergie. Dat is weer puur een kadootje voor de makers van turbines etc. Een proefopstelling okee, maar dat politici echt doen alsof het bijdraagt, dat vind ik oneerlijk.Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:41 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dat denk ik ook! Ik vind het wel goed om keihard onderzoek naar duurzaamheid te doen (betere zonnecellen, cradle2cradle, duurzame kernenergie, lokale productie, energiezuinige woningen etc.) Juist inderdaad vanwege die betere concurrentiepositie wanneer de shit straks de fan gaat raken. Daar heb ik de vrees bij, dat het niet tijdig goed gaat komen zonder dat de overheid ons belastinggeld (ge/mis)bruikt voor research.Ik ben van mening dat belasting een uitermate effectief middel zijn om een gedrag te beinvloeden en financiele prikkels te geven. Wat mij betreft word dit nog veel te weinig gedaan als ik zie wat mensen dagelijks onbewust verspillen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar wat ik dan bijvoorbeeld weer verspilling vind, is NU grootschalige subsidies geven voor op dit moment onrendabele uitrol van windparken of getijdenenergie. Dat is weer puur een kadootje voor de makers van turbines etc. Een proefopstelling okee, maar dat politici echt doen alsof het bijdraagt, dat vind ik oneerlijk.
De overheid hoort actief sturing te geven bij dit soort kritische beleidsvorming. Als we niet snel transformeren naar een duurzame samenleving dan kunnen we fluiten naar onze welvaart.
Het is daar belangrijk dat ons voertuigpark snel overschakeld naar Plugin Hybrides of EV's. Deze zijn immers niet persee afhankelijk van fossiele brandstoffen maar kunnen bijv. (in de toekomst) met zonne-energie opgeladen worden
Het is daarom goed dat EV's en auto's onder de 50gram co2 gestimuleerd blijven worden.
Doordat de productie van en plugin hybrides en EV's vanaf 2012 echt op gang komt voorzie ik dat de verkopen van deze auto's door het dak zullen gaan.
Je kon erop wachten en het is ook terecht dat ze het afschaffen. Er rijden al genoeg van die VW Slowmotions rond.quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
Mooi, hopelijk neemt het aandeel "kleine kut autootjes" dan weer af in het Nederlandse wagenpark.
Precies, de verminderde BPM maakte de aanschaf aantrekkelijk, ik heb straks 3 jaar geen wegenbelasting betaald, en het verbruik blijft laag. Daarbij valt toekomstige wegenbelasting voor 775kg best mee. Prima zo.quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:08 schreef kort het volgende:
Waarom worden mensen met een A-label genaaid? Ze hebben nog steeds een zeer zuinige auto toch? (=minder benzinekosten)
Rustig aan.quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:05 schreef Boldface het volgende:
Zo doet het bruine kabinet dat. De milieubewuste keuze wordt ontmoedigd, mensen gaan weer fors betalen voor BPM en wegenbelasting. En aangezien rijke mensen toch wel genoeg geld hebben voor dure benzineslurpers, is dit dus weer een maatregel die mensen met een modaal inkomen het hardst treft. Bezuinigen over de rug van de gewone man.
Als jij geen belasting hoeft te betalen voor je auto en een ander wel dan is het gewoon een subsidie.quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:23 schreef huhggh het volgende:
Dus als ik het goed begrijp uit de TT is geen belasting betalen een vorm van subsidie.
Vreemde redenering.
Geen belasting betalen = geen belasting betalen.
Subsidie = geld krijgen.
Ik kan je vertellen dat ik geen geld van de overheid voor mijn auto heb gekregen.
Die mensen komen ook nog aan de beurt... don't worryquote:Op donderdag 26 mei 2011 15:11 schreef BertV het volgende:
Wat betreft subsidies is de overheid onvoorspelbaar.
Je zou maar voor het rondkomen afhankelijk zijn van HRA, dat lijkt me veel ernstiger.
.....tot zover het werk van decennialang overheidspropaganda.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:29 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Als jij geen belasting hoeft te betalen voor je auto en een ander wel dan is het gewoon een subsidie.
Hetzelfde geld voor de hypotheekrente aftrek, twee mensen die hetzelfde inkomen hebben, 1 met een koopwoning en 1 zonder zouden allebei hetzelfde moeten betalen, echter degene met de koopwoning heeft hypotheekrente aftrek en betaald daardoor minder belasting. Deze persoon krijgt dus een subsidie want ze krijgen geld terug van de belastingdienst
inderdaad!!! als we nu niet als de bliksem miljarden gaan investeren zullen we de slag gaan verliezen. en dan gaat het niet alleen over het klimaat...de energiekosten zullen de pan uit rijzen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:29 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ons welvaartsniveau kunnen we niet volhouden als we niet snel transformeren naar een duurzame economie.
Diegene die nu al innoveert en zijn economie ombuigt is de winnaar van de toekomst.
Daar zit je dan met je conservatieve kabinet
Dat ja. Dit hele bericht stinkt naar telegraaf logicaquote:Op donderdag 26 mei 2011 08:54 schreef RaymondK het volgende:
Ik vind dat de nu "belastingvrije kentekens" zo moeten blijven.
Net zo als die van oldtimers.
Er komen geen nieuwe belastingvrije oldtimers meer bij, maar de gene die al belastingvrij rijden blijven dit.
Anders wordt je idd. genaaid waar je bij staat, en had je misschien wel een lichtere/goedkopere auto gekocht de afgelopen paar jaar.
Ze hebben een kleinere auto, nieuw, en rijden minder dan gemiddeld. Why the fuck wil je dat meer belasten?quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:27 schreef huhggh het volgende:
[..]
.....tot zover het werk van decennialang overheidspropaganda.
Minder tot geen belasting kost zogenaamd geld, als je je overheidsuitgaven niet op orde hebt wel inderdaad.
Dat het ongelijk en daarmee krom is zal niemand ontkennen, behalve wellicht boomknuffelaars.
Heb je die wel eens in het echt gezien? Dat is net zo goed een lelijk ding. Vind ik de Auris er nog beter uit zien en die is op alle fronten de betere keuze EN veel goedkoper.quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:13 schreef Revolution-NL het volgende:
Kan ik medio volgend jaar toch nog de Lexus CT200bestellen met alle voordelen.
En dan natuurlijk ook normaal smerige brandstoffen voor 20 euro de liter om de eco brandstoffen te sponseren en de algemene belastingdruk te verminderen. Dat mag je dan als vvd'er tanken.quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Ze zouden een eco benzine en eco diesel moeten aanbieden bij de tankstations voor 10 euro de liter en alleen als je dat tankt mag je groen links stemmen.
Alsof ik van mening ben dat de overheid perfect is of weinig faaltquote:
Als westerse consument zul je nooit klimaat neutraal meer zijn in de huidige wereld hoe er energie wordt opgewekt.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:11 schreef Ringo het volgende:
CO2..
Neem dan de fiets als je zo nodig klimaatneutraal wilt zijn..
Is het echt zo'n ramp wanneer wat zuiniger auto's een beetje worden gestimuleerd ten opzichte van zwaar vervuilende auto's?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:11 schreef Ringo het volgende:
CO2..
Neem dan de fiets als je zo nodig klimaatneutraal wilt zijn..
Andersom. Als je op groenlinks stemt mag je uitsluitend nog maar eco benzine tanken.quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Ze zouden een eco benzine en eco diesel moeten aanbieden bij de tankstations voor 10 euro de liter en alleen als je dat tankt mag je groen links stemmen.
Dat wordt het nog niet bedoel je?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Is het echt zo'n ramp wanneer wat zuiniger auto's een beetje worden gestimuleerd ten opzichte van zwaar vervuilende auto's?
Energie besparen inderdaad. CO2-concentraties in de atmosfeer gaan wij amper beïnvloeden (de grootste vervuiler is nog lang niet klaar met groeien). Gelukkig gaat energie besparen en CO2-uitstoot te verlagen hand in hand. Maar ik blijf me ergeren aan die focus op CO2 want het toont een bepaalde kortzichtigheid aan. Het is immers een niet te winnen strijd. Aan de andere kant is het efficiënter omgaan met energie wel te behalen omdat het onze eigen beslissing is.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als westerse consument zul je nooit klimaat neutraal meer zijn in de huidige wereld hoe er energie wordt opgewekt.
Maar je kunt in ieder geval wel redelijk wat energie besparen (dus ook co2 uitstoot) door verschillende heel makkelijke maatregelen. Deze belastingkorting op auto's was er daar een van, maar dit kabinet heeft schijt aan milieumaatregelen.
Smaken verschillen, ik vind hem schitterend vooral in het wit met 18' antraciet lichtmetaal.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 00:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Heb je die wel eens in het echt gezien? Dat is net zo goed een lelijk ding. Vind ik de Auris er nog beter uit zien en die is op alle fronten de betere keuze EN veel goedkoper.
Ja, maar jij vindt laminaat ook kunnen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:16 schreef Revolution-NL het volgende:
Smaken verschillen, ik vind hem schitterend vooral in het wit met 18' antraciet lichtmetaal.
Apart. Vertel eens welke tests... Ik lees meer: oncomfortabeler, nog steeds een slechte wegligging, veel te duur. Even de conclusie van de test uit AMS samengevat...quote:De CT200 komt overigens in de diverse tests beter uit de verf dan de Auris. Met name het onderstel en de binnen afwerking en geluidisolatie schijnen aanzienlijk beter te zijn.
Stug geveerd is iets anders als oncomfortabel. Daarnaast heeft de Lexus meer geluids isolotatie en heeft de Lexus tov de Auris onafhankelijk achterwiel ophanging. Het afwerkingsniveau van het interieur en de gebruikte materialen is daarnaast van een hoger niveau.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, maar jij vindt laminaat ook kunnen.
[..]
Apart. Vertel eens welke tests... Ik lees meer: oncomfortabeler, nog steeds een slechte wegligging, veel te duur. Even de conclusie van de test uit AMS samengevat...
quote:Rijeigenschappen
Rijden met een Lexus behoort een superieur gevoel te geven. Alhoewel de prestaties niet meer dan voldoende zijn, is het weggedrag ronduit subliem. Bij het ontwerp van de auto heeft Lexus er alles aan gedaan om het gewicht zo veel mogelijk in het midden te concentreren. Zo zijn de accu's voor de achteras geplaatst en is waar mogelijk gewicht bespaard. Dat gaat zo ver, dat zelfs het audiosysteem minder weegt dan gebruikelijk.
Het onderstel is voor Lexus-begrippen ongebruikelijk stug en dat past bij het karakter van de auto. Het resultaat van al deze inspanningen is een absoluut subliem gevoel in het stuurwiel en een meer dan uitstekende wegligging. Premium auto's met een overbemeten motor geven een superieur gevoel omdat de krachtbron altijd een enorme reserve paraat heeft, de CT 200h haalt de superioriteit uit een onderstel dat altijd meer kan. De CT levert daarom ondanks het milieuvriendelijke karakter volop rijplezier. Sterker nog: dit is het type auto waar menigeen graag een rondje extra mee rijdt.
Ook is de zogenaamde "rechtuitstabiliteit" uitzonderlijk goed: de CT rijdt zonder enige correctie volmaakt rechtuit, zodat op de snelweg nauwelijks stuurcorrecties nodig zijn. Dit valt misschien niet direct op, maar het maakt het rijden met de CT op de lange afstand achteraf minder vermoeiend. Remmen doet de CT krachtig en perfect controleerbaar, en dat draagt bij aan een groot gevoel van veiligheid.
http://www.autozine.nl/text/923.htmlquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:38 schreef DS4 het volgende:
En waar komt dat laatste stukje tekst vandaan?
Apart dat de tester spreekt over subliem weggedrag waar veel tests de lexus ronduit een onvoldoende gaven. W.o. AMS en dat is echt een autoriteit.
O wow! Een autoblogje... Dat is inderdaad veel betrouwbaarder dan een blad als Auto Motor en Sport die met budgetten werken die waarschijnlijk ruim het 100 voudige zijn en die zeer ervaren testrijders in dienst hebben, beschikking over testbanen, enz. enz.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:43 schreef Revolution-NL het volgende:
http://www.autozine.nl/text/923.html
De serieuze bladen zijn op zijn best mild en vaak negatief.quote:Ik kan overigens wel meer test / reviews plaatsen die bijzonder positief zijn.
Er is verdomd meer wat bij een onderstel telt dan de vraag of de achteras al dan niet star is.quote:Maar ik vind het grappig dat je zegt dat een Auris een betere auto is met afhankelijke wielophangen, slechtere materialen, slechtere geluidsisolatie en een slechtere binnenafwerking
Ik moet nog testrijden en de negatieve reviews heb ik niet gezien. Dat terwijl ik al redelijk wat reviews heb gezien.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
O wow! Een autoblogje... Dat is inderdaad veel betrouwbaarder dan een blad als Auto Motor en Sport die met budgetten werken die waarschijnlijk ruim het 100 voudige zijn en die zeer ervaren testrijders in dienst hebben, beschikking over testbanen, enz. enz.
[..]
De serieuze bladen zijn op zijn best mild en vaak negatief.
[..]
Er is verdomd meer wat bij een onderstel telt dan de vraag of de achteras al dan niet star is.
Met name de demping is kennelijk veel te hard, wat de auto oncomfortabel maakt (dat is niet zo vreemd als de vering niet goed er bij is aangepast). En dat heeft kennelijk niet geleid tot een strak sturende auto. Ik heb er zelf niet in gereden, maar als AMS zoiets schrijft dan kun je er vergif op innemen dat deze dure toyota niet subliem stuurt!
Aldus AMS was de afwerking ook niet op zo'n geweldig niveau. Echt uit de lucht gegrepen lijkt dat niet, ook hier op Fok las ik in het autorai draadje teleurstelling over het afwerkniveau van deze dure toyota.
Iets meer geluidsisolatie is misschien een plus, maar een minder comfortabeler wegligging lijkt mij meer invloed te hebben.
Ik ben bang dat de overheid toch een iets andere les gaat trekken: goed gedrag belonen kost ze geld, slecht gedrag afschtraffen levert ze geld op...quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:55 schreef Metro2005 het volgende:
Wat we blijkbaar wel kunnen leren is dat goed gedrag belonen beter werkt dan slecht gedrag bestraffen.
Subsidies zijn altijd fout.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Is het echt zo'n ramp wanneer wat zuiniger auto's een beetje worden gestimuleerd ten opzichte van zwaar vervuilende auto's?
Spijker, Kopquote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:09 schreef anboni het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de overheid toch een iets andere les gaat trekken: goed gedrag belonen kost ze geld, slecht gedrag afschaffen levert ze geld op...
Apart...quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:01 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik moet nog testrijden en de negatieve reviews heb ik niet gezien. Dat terwijl ik al redelijk wat reviews heb gezien.
Sterk argument!quote:Daarnaast zijn redelijk wat autobladen die zeer pro VAG zijn en alles wat maar veel brandstof verbruikt. Wat dat betreft zijn de belangen in de auto wereld erg groot en zijn er weinig partijen die echt onafhankelijk zijn.
Lexus is meestal een toyota met duurdere afwerking, maar tevens een andere aandrijflijn. Nu is het technisch niets anders dan een prius of auris. En daar gaat het mis. Je kan de verpakking wijzigen, maar daarmee blijft de inhoud natuurlijk hetzelfde.quote:Jij stelt dat Auris beter is, dat lijkt mij wederom schromelijk overdreven. Wat dat betreft heeft Lexus een naam hoog te houden.
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Apart...
[..]
Sterk argument!
[..]
Lexus is meestal een toyota met duurdere afwerking, maar tevens een andere aandrijflijn. Nu is het technisch niets anders dan een prius of auris. En daar gaat het mis. Je kan de verpakking wijzigen, maar daarmee blijft de inhoud natuurlijk hetzelfde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |