Ik ken die hele authoriteit niet. Als DS4 aangeeft dat een Auris beter is dan een Lexus en ook nog eens in een discussie niet met inhoudelijk argumenten komt dan kan ik hem niet echt serieus meer nemen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Revolution
Wil jij daadwerkelijk de objectiviteit van Auto, Motor & Sport in twijfel trekken? We hebben het hier niet over een SBS6 tv programma.
Het vergelijk moet zijn: A3, Golf, enz. En ja, dan zijn de verschillen helemaal niet zo enorm.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:20 schreef Revolution-NL het volgende:
Een auto bestaan inderdaad alleen uit een aandrijflijn.
Een Caddy rijd immers ook exact hetzelfde als een VW Golf.
Dan zou ik eerst maar eens kennis gaan maken met dat blad, is voor autos wat Ct Magazin voor computers is (en dan bedoel in NIET Computer Totaal).quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:26 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik ken die hele authoriteit niet.
Voordat de Prius wegenbelastingvrij was (ja, die tijd is er ook geweest) telde het gewicht van de accu's niet mee voor de vaststelling van de hoogte van de wegenbelasting.quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:55 schreef SicSicSics het volgende:
Baal je dan even, met van die zware accu's in je auto!
Maar wat er hier ook gezegd word; Belastingvrije kentekens behouden en voor nieuwe auto's andere regels. Je moet niet mensen beloven 'belastingvrij' te kunnen rijden om daarna alsnog een belasting in te voeren. Dat kan je niet maken!
Ik weet dat er in ieder geval genoeg Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond oude mercedessen gebruiken voor het dagelijkse verkeer. En zelfs naar Marokko wordt ermee gereden. Die mercedes 190's zijn super populair vanwege de belastingvrijstelling. Nu vind ik dit verder geen probleem, maar wat jij zegt klopt niet.quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:01 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Vind ik totaal niet te vergelijken. Of je nou een gloednieuwe prius pakt waar 20-30.000km per jaar mee wordt gereden of een oldtimer uit 1950 waar misschien 2.000 km per jaar mee wordt gereden. Maakt nogal verschil. Bovendien is de oldtimer regeling al aangepast dat het alleen gaat om auto's tot 1985. Mij maak je niet wijs dat je met een auto van meer dan 26 jaar oud nog vrolijk heel veel km's gaat maken elk jaar.
yep, geen voordelen meer voor Aad Werknaat die z'n zuurverdiende centjes in een schonere auto heeft gestopt. Subsidies zijn voor mensen die zich niet gedragen en overlast geven.quote:
Dan stoot je ook CO2 uit hoorquote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:11 schreef Ringo het volgende:
CO2..
Neem dan de fiets als je zo nodig klimaatneutraal wilt zijn..
Bronquote:VOORDELEN GROENE AUTO'S AFGESCHAFT
Fiscale voordelen voor groene auto's gaan verdwijnen. De regeling blijkt te duur te worden. Dat staat in de 'Autobrief' die staatssecretaris Weekers naar de Tweede Kamer stuurt.
Foto
Om toch te profiteren moeten de groene auto's nog zuiniger en schoner worden. Nu valt al een op de drie auto's in een fiscaal gunstige categorie. Daardoor komt er te weinig belasting binnen.
Ook in de toekomst blijft de categorie van meest zuinige auto’s vrijgesteld van de bpm. Vrijstelling van het betalen van motorrijtuigenbelasting blijft gelden tot begin 2014.
ja, precies, als je minder dan 1 gram co2 uitstoot val je nog binnen de voordelenquote:Op woensdag 1 juni 2011 19:15 schreef Wokkel het volgende:
Niks einde, aanscherping is het juiste woord.
[..]
Bron
En ik betwijfel of dat in 2014 wel het geval is.quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:33 schreef Bayswater het volgende:
Onder de 55 gram, daar rijdt er nu geen eentje op diesel of benzine van rond.
quote:Op woensdag 1 juni 2011 21:45 schreef kawotski het volgende:
[..]
En ik betwijfel of dat in 2014 wel het geval is.
Om nog maar te zwijgen van de rest van de wereld.
Dat gaat ook niet gebeuren ook gezien dat technisch onhaalbaar is.quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:33 schreef Bayswater het volgende:
Onder de 55 gram, daar rijdt er nu geen eentje op diesel of benzine van rond.
In de 2014 zal het aanbod in EV's al best op gang komen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 21:45 schreef kawotski het volgende:
[..]
En ik betwijfel of dat in 2014 wel het geval is.
Om nog maar te zwijgen van de rest van de wereld.
Oldtimers vervuilen veel meer dan moderne autos echt veel meer. Roetfilters voor diesel verplichten (ook op vrachtwagens) en stookolie voor de scheepvaart aan strenge regels laten voldoen. Daar zijn grote slagen mee te winnen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Nu nog een einde aan de wegenbelastingvrije geimporteerde ouwe meuk en we komen ergens.
Mja die vrijstelling is niet zo erg en misschien zelfs wenselijk voor de echte liefhebber / verzamelaar die er nog geen 1000 km per jaar mee rijdt. Als je in grote steden rondrijdt (vooral bepaalde buurten) stikt het van de import mercedessen die onder het belastingvoordeel vallen. Daar wordt gewoon mee gereden als je zelf ook met je vaste wagen doet.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oldtimers vervuilen veel meer dan moderne autos echt veel meer. Roetfilters voor diesel verplichten (ook op vrachtwagens) en stookolie voor de scheepvaart aan strenge regels laten voldoen. Daar zijn grote slagen mee te winnen.
Je moet 'goede' auto's niet goedkoper maken (je ziet wat ervan komt - als het slaagt kost het teveel geld) maar 'slechte' ouders extra belasten (win-win voor de overheid).quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:35 schreef Schuifpui het volgende:
Terecht dat de norm wordt aangescherpt. Je kunt niet meer van zuinige auto's spreken als zo'n 30% aan die norm voldoet en bovendien niet meer dan een tiental procenten zuiniger is dan niet-zuinige auto's. In 2015 is 60% van de auto's volgens deze norm zuinig. Dan heb je een auto die meer dan gemiddeld vervuilt, en toch heb je een belastingvoordeel voor zuinige auto's. Zulke normen moeten continu worden aangepast. Alleen op die manier stimuleer je de technologie en zul je uiteindelijk schonere auto's krijgen. Gewoon een goede maatregel van het kabinet om het wagenpark zuiniger te maken.
Daarnaast vraag ik me weleens af of het er echt voor zorgt dat de totale uitstoot van auto's minder wordt. Voor een groot deel van de mensen die een auto in deze categorie koopt, is het een tweede auto. M'n ouders hebben ook gekeken of ze de leaseauto uit de bijtelling konden halen en dan zo'n belastingvrije auto erbij te nemen. Dus geen vervanging maar een extra auto.
Dat kan je ook niet blijven doen. In 2015 voldoet 60% van de auto's aan de norm, dan zullen de inkomsten uiteindelijk toch terug lopen en is er verder geen stimulans om nog zuinigere auto's te ontwikkelen. Als er straks auto's beschikbaar zijn die 50gram CO2/km uitstoten, wil de overheid dat mensen die kopen ipv de prius die nog rond de 100g/km zit. Je kan moeilijk mensen geld toe gaan geven als ze zo'n auto dan kopen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Je moet 'goede' auto's niet goedkoper maken (je ziet wat ervan komt - als het slaagt kost het teveel geld) maar 'slechte' ouders extra belasten (win-win voor de overheid).
Je ziet het verkeerd. Je stelt de norm elke paar jaar bij. Zo hou je een topgroep welke gewoon extra wordt belast.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:45 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dat kan je ook niet blijven doen. In 2015 voldoet 60% van de auto's aan de norm, dan zullen de inkomsten uiteindelijk toch terug lopen en is er verder geen stimulans om nog zuinigere auto's te ontwikkelen. Als er straks auto's beschikbaar zijn die 50gram CO2/km uitstoten, wil de overheid dat mensen die kopen ipv de prius die nog rond de 100g/km zit. Je kan moeilijk mensen geld toe gaan geven als ze zo'n auto dan kopen.
Dat gebeurt nu toch ook? Het is misschien een wat grote stap, maar het wordt niet afgeschaft. Ik vind wel dat dit soort dingen duidelijk gemaakt moeten worden. Ik zag dit al heel lang aankomen, zo'n norm werkt een paar jaar, maar dan moet het worden aangepast. Zelfde voor energielabels bij wasmachines etc. Volgens mij scoort vrijwel elk apparaat tegenwoordig een A, lekker nuttig.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Je ziet het verkeerd. Je stelt de norm elke paar jaar bij.
Het grote issue met de HUIDIGE regeling is dat als er zuinige auto's worden gekocht de overheid centen misloopt - die ze op dit moment hard nodig hebben aangzien ze dratisch meer uitgeven / lenen dan dat er binnenkomt.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:58 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dat gebeurt nu toch ook? Het is misschien een wat grote stap, maar het wordt niet afgeschaft. Ik vind wel dat dit soort dingen duidelijk gemaakt moeten worden. Ik zag dit al heel lang aankomen, zo'n norm werkt een paar jaar, maar dan moet het worden aangepast. Zelfde voor energielabels bij wasmachines etc. Volgens mij scoort vrijwel elk apparaat tegenwoordig een A, lekker nuttig.![]()
Ik ben zelf overigens helemaal geen voorstander van dit soort regelingen. Al die 3 cilinder-autootjes zijn op papier heel zuinig, maar in de praktijk valt het heel erg tegen. Je hebt toch je power nodig om op te trekken enz. Zeker gezien het feit dat dit soort autootjes voornamelijk in de stad gebruikt worden. Waar je met een gewone auto het gaspedaal voor 25% intrapt, moet je met die kleine auto's veel meer gasgeven. Veel kleine auto's halen de fabrieksopgave van benzineverbruik helemaal niet, terwijl de passat van m'n pa in de praktijk zelfs zuiniger is dan wat VW opgeeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |