abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:26:20 #101
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_97378219
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 12:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Revolution
Wil jij daadwerkelijk de objectiviteit van Auto, Motor & Sport in twijfel trekken? We hebben het hier niet over een SBS6 tv programma.
Ik ken die hele authoriteit niet. Als DS4 aangeeft dat een Auris beter is dan een Lexus en ook nog eens in een discussie niet met inhoudelijk argumenten komt dan kan ik hem niet echt serieus meer nemen.

Het is lastig om te discusseren met iemand die last heeft coginitieve dissonantie. c_/

Ik zal eens opzoek gaan naar de test. Ik ben nu wel nieuwsgierig. Juist omdat ik zoveel positieve verhalen heb gehoord.
pi_97378386
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 12:20 schreef Revolution-NL het volgende:

:|W Een auto bestaan inderdaad alleen uit een aandrijflijn.
Een Caddy rijd immers ook exact hetzelfde als een VW Golf.
Het vergelijk moet zijn: A3, Golf, enz. En ja, dan zijn de verschillen helemaal niet zo enorm.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:31:05 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97378402
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 12:26 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik ken die hele authoriteit niet.
Dan zou ik eerst maar eens kennis gaan maken met dat blad, is voor autos wat Ct Magazin voor computers is (en dan bedoel in NIET Computer Totaal).
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:31:13 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97378409
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2011 09:55 schreef SicSicSics het volgende:
Baal je dan even, met van die zware accu's in je auto! :P

Maar wat er hier ook gezegd word; Belastingvrije kentekens behouden en voor nieuwe auto's andere regels. Je moet niet mensen beloven 'belastingvrij' te kunnen rijden om daarna alsnog een belasting in te voeren. Dat kan je niet maken!
Voordat de Prius wegenbelastingvrij was (ja, die tijd is er ook geweest) telde het gewicht van de accu's niet mee voor de vaststelling van de hoogte van de wegenbelasting.

Overigens is het succes en het onbetaalbaar worden van de regeling vooral te danken (wijten) aan de 14% regeling, want het gros van de leaserijders die daardoor goedkoop uitzijn interesseert het hele milieuvriendelijke en zuinige rijden geen bal en gaat het alleen om de zuinigheid in de eigen portemonnee.

Ze hadden beter de 14% regel kunnen opheffen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  † In Memoriam † vrijdag 27 mei 2011 @ 12:32:17 #105
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_97378449
Al die hippiebakken die niemand koopt zonder lease en waarvan binnenkort de eerste ladingen op de tweedehandsmarkt komen worden dus nog goedkoper in aanschaf.
Carpe Libertatem
  woensdag 1 juni 2011 @ 17:04:43 #106
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_97587081
2014 wordt het dus. :P
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_97587772
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 09:01 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Vind ik totaal niet te vergelijken. Of je nou een gloednieuwe prius pakt waar 20-30.000km per jaar mee wordt gereden of een oldtimer uit 1950 waar misschien 2.000 km per jaar mee wordt gereden. Maakt nogal verschil. Bovendien is de oldtimer regeling al aangepast dat het alleen gaat om auto's tot 1985. Mij maak je niet wijs dat je met een auto van meer dan 26 jaar oud nog vrolijk heel veel km's gaat maken elk jaar.
Ik weet dat er in ieder geval genoeg Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond oude mercedessen gebruiken voor het dagelijkse verkeer. En zelfs naar Marokko wordt ermee gereden. Die mercedes 190's zijn super populair vanwege de belastingvrijstelling. Nu vind ik dit verder geen probleem, maar wat jij zegt klopt niet.
  woensdag 1 juni 2011 @ 18:29:06 #108
132605 kawotski
Il Dottore
pi_97590077
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 17:04 schreef Bayswater het volgende:
2014 wordt het dus. :P
yep, geen voordelen meer voor Aad Werknaat die z'n zuurverdiende centjes in een schonere auto heeft gestopt. Subsidies zijn voor mensen die zich niet gedragen en overlast geven.

On top of that gaan de energie prijzen straks skyrocketen dus een auto op electriciteit laat iedereen ook wel uit z'n hoofd.

Regering profiteert dus 3-dubbel straks, vuilere auto's nog duurder qua belasting, energiebelasting en belasting op de reeds schone auto's
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  woensdag 1 juni 2011 @ 19:11:48 #109
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_97591822
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:11 schreef Ringo het volgende:
CO2. :').
Neem dan de fiets als je zo nodig klimaatneutraal wilt zijn. :').
Dan stoot je ook CO2 uit hoor
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_97591946
Niks einde, aanscherping is het juiste woord.

quote:
VOORDELEN GROENE AUTO'S AFGESCHAFT
Fiscale voordelen voor groene auto's gaan verdwijnen. De regeling blijkt te duur te worden. Dat staat in de 'Autobrief' die staatssecretaris Weekers naar de Tweede Kamer stuurt.
Foto

Om toch te profiteren moeten de groene auto's nog zuiniger en schoner worden. Nu valt al een op de drie auto's in een fiscaal gunstige categorie. Daardoor komt er te weinig belasting binnen.
Ook in de toekomst blijft de categorie van meest zuinige auto’s vrijgesteld van de bpm. Vrijstelling van het betalen van motorrijtuigenbelasting blijft gelden tot begin 2014.
Bron
  woensdag 1 juni 2011 @ 19:16:29 #111
132605 kawotski
Il Dottore
pi_97591982
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:15 schreef Wokkel het volgende:
Niks einde, aanscherping is het juiste woord.

[..]

Bron
ja, precies, als je minder dan 1 gram co2 uitstoot val je nog binnen de voordelen
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  woensdag 1 juni 2011 @ 20:33:43 #112
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_97594888
Onder de 55 gram, daar rijdt er nu geen eentje op diesel of benzine van rond.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 1 juni 2011 @ 21:45:45 #113
132605 kawotski
Il Dottore
pi_97598277
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:33 schreef Bayswater het volgende:
Onder de 55 gram, daar rijdt er nu geen eentje op diesel of benzine van rond.
En ik betwijfel of dat in 2014 wel het geval is.

Om nog maar te zwijgen van de rest van de wereld.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:16:50 #114
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_97599927
Vergis mij, onder de 83 is het maar daar voldoet ook geen benzine- of dieselauto aan momenteel.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_97600252
Nu nog een einde aan de wegenbelastingvrije geimporteerde ouwe meuk en we komen ergens.
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:55:57 #116
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_97628072
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 21:45 schreef kawotski het volgende:

[..]

En ik betwijfel of dat in 2014 wel het geval is.

Om nog maar te zwijgen van de rest van de wereld.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:33 schreef Bayswater het volgende:
Onder de 55 gram, daar rijdt er nu geen eentje op diesel of benzine van rond.
Dat gaat ook niet gebeuren ook gezien dat technisch onhaalbaar is.
Enkel EV's en EV's met range extender zullen in deze categorie gaan vallen :)
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:57:34 #117
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_97628132
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 21:45 schreef kawotski het volgende:

[..]

En ik betwijfel of dat in 2014 wel het geval is.

Om nog maar te zwijgen van de rest van de wereld.
In de 2014 zal het aanbod in EV's al best op gang komen.

Het duurt niet lang meer voordat de Renault Fluence ZE, Nissan Leaf, Prius Plugin en de Opel Ampera op de markt verschijnen.
  donderdag 2 juni 2011 @ 19:09:47 #118
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97628631
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 22:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Nu nog een einde aan de wegenbelastingvrije geimporteerde ouwe meuk en we komen ergens.
Oldtimers vervuilen veel meer dan moderne autos echt veel meer. Roetfilters voor diesel verplichten (ook op vrachtwagens) en stookolie voor de scheepvaart aan strenge regels laten voldoen. Daar zijn grote slagen mee te winnen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97629322
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oldtimers vervuilen veel meer dan moderne autos echt veel meer. Roetfilters voor diesel verplichten (ook op vrachtwagens) en stookolie voor de scheepvaart aan strenge regels laten voldoen. Daar zijn grote slagen mee te winnen.
Mja die vrijstelling is niet zo erg en misschien zelfs wenselijk voor de echte liefhebber / verzamelaar die er nog geen 1000 km per jaar mee rijdt. Als je in grote steden rondrijdt (vooral bepaalde buurten) stikt het van de import mercedessen die onder het belastingvoordeel vallen. Daar wordt gewoon mee gereden als je zelf ook met je vaste wagen doet.
pi_97629722
Terecht dat de norm wordt aangescherpt. Je kunt niet meer van zuinige auto's spreken als zo'n 30% aan die norm voldoet en bovendien niet meer dan een tiental procenten zuiniger is dan niet-zuinige auto's. In 2015 is 60% van de auto's volgens deze norm zuinig. Dan heb je een auto die meer dan gemiddeld vervuilt, en toch heb je een belastingvoordeel voor zuinige auto's. Zulke normen moeten continu worden aangepast. Alleen op die manier stimuleer je de technologie en zul je uiteindelijk schonere auto's krijgen. Gewoon een goede maatregel van het kabinet om het wagenpark zuiniger te maken.

Daarnaast vraag ik me weleens af of het er echt voor zorgt dat de totale uitstoot van auto's minder wordt. Voor een groot deel van de mensen die een auto in deze categorie koopt, is het een tweede auto. M'n ouders hebben ook gekeken of ze de leaseauto uit de bijtelling konden halen en dan zo'n belastingvrije auto erbij te nemen. Dus geen vervanging maar een extra auto.
pi_97629871
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:35 schreef Schuifpui het volgende:
Terecht dat de norm wordt aangescherpt. Je kunt niet meer van zuinige auto's spreken als zo'n 30% aan die norm voldoet en bovendien niet meer dan een tiental procenten zuiniger is dan niet-zuinige auto's. In 2015 is 60% van de auto's volgens deze norm zuinig. Dan heb je een auto die meer dan gemiddeld vervuilt, en toch heb je een belastingvoordeel voor zuinige auto's. Zulke normen moeten continu worden aangepast. Alleen op die manier stimuleer je de technologie en zul je uiteindelijk schonere auto's krijgen. Gewoon een goede maatregel van het kabinet om het wagenpark zuiniger te maken.

Daarnaast vraag ik me weleens af of het er echt voor zorgt dat de totale uitstoot van auto's minder wordt. Voor een groot deel van de mensen die een auto in deze categorie koopt, is het een tweede auto. M'n ouders hebben ook gekeken of ze de leaseauto uit de bijtelling konden halen en dan zo'n belastingvrije auto erbij te nemen. Dus geen vervanging maar een extra auto.
Je moet 'goede' auto's niet goedkoper maken (je ziet wat ervan komt - als het slaagt kost het teveel geld) maar 'slechte' ouders extra belasten (win-win voor de overheid).

Ik denk dat die 'schone' auto regeling gewoon uit een lobby is voortgekomen; het zijn allemaal van die kut wagentjes die enkel als boodschappenwagen of 'auto erbij' aantrekkelijk zijn. De grootste groep dan. Zo'n polo blue-nog-wat zie je ook wel rijden. Denk dat die auto's tweedehands wel een extra duwtje gaan krijgen, aangezien die nieuw duurder waren dan een fatsoenlijke diesel zonder 'milieusubsidie'.
pi_97630132
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Je moet 'goede' auto's niet goedkoper maken (je ziet wat ervan komt - als het slaagt kost het teveel geld) maar 'slechte' ouders extra belasten (win-win voor de overheid).
Dat kan je ook niet blijven doen. In 2015 voldoet 60% van de auto's aan de norm, dan zullen de inkomsten uiteindelijk toch terug lopen en is er verder geen stimulans om nog zuinigere auto's te ontwikkelen. Als er straks auto's beschikbaar zijn die 50gram CO2/km uitstoten, wil de overheid dat mensen die kopen ipv de prius die nog rond de 100g/km zit. Je kan moeilijk mensen geld toe gaan geven als ze zo'n auto dan kopen.
pi_97630301
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:45 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Dat kan je ook niet blijven doen. In 2015 voldoet 60% van de auto's aan de norm, dan zullen de inkomsten uiteindelijk toch terug lopen en is er verder geen stimulans om nog zuinigere auto's te ontwikkelen. Als er straks auto's beschikbaar zijn die 50gram CO2/km uitstoten, wil de overheid dat mensen die kopen ipv de prius die nog rond de 100g/km zit. Je kan moeilijk mensen geld toe gaan geven als ze zo'n auto dan kopen.
Je ziet het verkeerd. Je stelt de norm elke paar jaar bij. Zo hou je een topgroep welke gewoon extra wordt belast.

Anyways, het is gewoon een melkkoe die auto. Laat ze het maar lekker in europees verband oplossen. Beter dan die stomme spaarlampen en het verbod op gloeilampen. :')
pi_97630709
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Je ziet het verkeerd. Je stelt de norm elke paar jaar bij.
Dat gebeurt nu toch ook? Het is misschien een wat grote stap, maar het wordt niet afgeschaft. Ik vind wel dat dit soort dingen duidelijk gemaakt moeten worden. Ik zag dit al heel lang aankomen, zo'n norm werkt een paar jaar, maar dan moet het worden aangepast. Zelfde voor energielabels bij wasmachines etc. Volgens mij scoort vrijwel elk apparaat tegenwoordig een A, lekker nuttig. :')

Ik ben zelf overigens helemaal geen voorstander van dit soort regelingen. Al die 3 cilinder-autootjes zijn op papier heel zuinig, maar in de praktijk valt het heel erg tegen. Je hebt toch je power nodig om op te trekken enz. Zeker gezien het feit dat dit soort autootjes voornamelijk in de stad gebruikt worden. Waar je met een gewone auto het gaspedaal voor 25% intrapt, moet je met die kleine auto's veel meer gasgeven. Veel kleine auto's halen de fabrieksopgave van benzineverbruik helemaal niet, terwijl de passat van m'n pa in de praktijk zelfs zuiniger is dan wat VW opgeeft.
pi_97630806
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:58 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Dat gebeurt nu toch ook? Het is misschien een wat grote stap, maar het wordt niet afgeschaft. Ik vind wel dat dit soort dingen duidelijk gemaakt moeten worden. Ik zag dit al heel lang aankomen, zo'n norm werkt een paar jaar, maar dan moet het worden aangepast. Zelfde voor energielabels bij wasmachines etc. Volgens mij scoort vrijwel elk apparaat tegenwoordig een A, lekker nuttig. :')

Ik ben zelf overigens helemaal geen voorstander van dit soort regelingen. Al die 3 cilinder-autootjes zijn op papier heel zuinig, maar in de praktijk valt het heel erg tegen. Je hebt toch je power nodig om op te trekken enz. Zeker gezien het feit dat dit soort autootjes voornamelijk in de stad gebruikt worden. Waar je met een gewone auto het gaspedaal voor 25% intrapt, moet je met die kleine auto's veel meer gasgeven. Veel kleine auto's halen de fabrieksopgave van benzineverbruik helemaal niet, terwijl de passat van m'n pa in de praktijk zelfs zuiniger is dan wat VW opgeeft.
Het grote issue met de HUIDIGE regeling is dat als er zuinige auto's worden gekocht de overheid centen misloopt - die ze op dit moment hard nodig hebben aangzien ze dratisch meer uitgeven / lenen dan dat er binnenkomt.

Met het extra belasten van onzuinige auto's heb je dit nadeel niet. En je krijgt niet al die extra kleine autootjes erbij, omdat die 'zo extreem goedkoop zijn'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')