Amrobank komt voor ut Amsterdamse Bank en Rotterdamse Bank.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 07:51 schreef RaZ het volgende:
ABN Bank + Amro Bank = ABN Amro
PTT Post -> TNT - > TPG -> TNT -> PostNL
Jif -> Cif
Edet -> Plenty
Zo een paar die er even te binnen schieten
Smiths bestaat nog wel. Bepaalde shizzle wordt alleen onder Lays verkocht.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 07:53 schreef Karina het volgende:
Smiths -> Lays
er schiet me vast nog wel iets anders te binnen vandaag
Inderdaadquote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:55 schreef cafca het volgende:
Vroeger werd Dr Oetker nog gewoon met een OE uitgesproken, tegenwoordig zegt men Dr. Utker
Ja, werd om 7:51 uur nog genoemd.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:05 schreef craftyvirus het volgende:
[ afbeelding ]
werd
[ afbeelding ]
Of is dat de recent..?
quote:
C1000 komt toch uit de Centra-supermarkten, althans waar ik woon wel.quote:
De Boer heetten ze voor er Super voorkwam.quote:Op woensdag 25 mei 2011 20:10 schreef Lienekien het volgende:
En Super de Boer was daarvoor toch gewoon "Jan de Boer"? Kan alleen geen plaatje vinden.
Volgens mij ook 'Jan de Boer'. Dat hebben we nog tijden wel eens gezegd als we de Super bedoelden.quote:Op woensdag 25 mei 2011 20:32 schreef trovey het volgende:
[..]
De Boer heetten ze voor er Super voorkwam.
quote:
Bron :Wikipediaquote:Geschiedenis
In 1904 begon dhr. Van Boxtel met het repareren van kachels en gashaarden. In 1910 werd de eerste winkel geopend, die zich vooral richtte op de verkoop van lampen. Het familiebedrijf groeide en het assortiment werd uitgebreid met radio's in de jaren '20 en '30 en televisieapparatuur in de jaren '50. Witgoed en kleine huishoudelijke apparatuur werd aan huis gedemonstreerd; wasmachines en stofzuigers werden door de medewerkers van deur tot deur verkocht en ter plekke geplaatst. Zo werd Van Boxtel al gauw de bekendste elektrozaak in Noord-Brabant.
In 1992 fuseerde Van Boxtel met andere regionale elektroketens als Turksma, Kok en Wastora onder de naam It’s Electric. Tegelijkertijd vond in de regio Rotterdam en Den Haag een vergelijkbare fusie plaats toen Radio Modern, Radio Jacobs, Guco, Elektrorama en Valkenberg fuseerden tot Modern Electronics.
In 2000 opereerden beide concerns onder hun toenmalige moederbedrijf Vendex KBB en werden de logistiek en administratie van de twee organisaties geïntegreerd in Tilburg. In januari 2005 werd het bedrijf verzelfstandigd en gingen alle winkels verder onder de naam It’s. De merknaam Modern wordt enkel nog gebruikt voor een webwinkel.
Wat, bestaat Baukje niet meer!quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:18 schreef Isabeau het volgende:
[ afbeelding ]
Baukje en Saroma heten nu Dr.Oetker.
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:07 schreef marky het volgende:
[ afbeelding ]
werd
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
werd
[ afbeelding ]
Met Oxxio is dat niet veranderdquote:Op maandag 11 juli 2011 11:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Libertel -> Vodafone
Ben -> T-mobile -> Ben
En Oxxio is Oxxio geworden nadat de voorloper ervan (Durion) herhaaldelijk negatief in de media kwam door te agressieve verkoopmethoden.
T-Mobile is er nog steeds en heeft nog steeds de klanten die bleven. Ben is weer opnieuwe begonnen als bijmerkquote:Op maandag 11 juli 2011 11:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Libertel -> Vodafone
Ben -> T-mobile -> Ben
niet helemaal waar.quote:
En nu Diddy.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:20 schreef MissVanity het volgende:
Wat dacht je van Puff Daddy -> P. Diddy
Ja? Is het nu gewoon Diddy?quote:
Moest ik ook meteen aan denken.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:12 schreef Fusionfreak het volgende:
Dieze foto doet mij denken aan een scene uit de film Turks Fruit (1973) de ouders van Olga waren in deze film eigenaar van deze radio en TV zaak. Leuk als je naar die film kijk hoe de beeldbuis TV's uit die periode (die ik bewust heb meegemaakt ) er zeer ouderwets en gedateerd uitzien. Ook die politeauto's in 1973 waren nog Volkswagen Kevers.
[ afbeelding ]
Volgens mij is hier geen sprake van naamsverandering.quote:
Unilever heeft haren geleden zo'n 1000 merken opgedoekt en vervangen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:53 schreef Culthit. het volgende:
Royco -> Unox
Royco bestaat nog wel in België geloof ik. In Nederland al lang niet meer gezien.
Ik besta nog steeds hoorquote:Op woensdag 20 juli 2011 23:53 schreef Culthit. het volgende:
Royco -> Unox
Royco bestaat nog wel in België geloof ik. In Nederland al lang niet meer gezien.
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:42 schreef Hilzillah het volgende:
Prince die 'Symbol' werd.
En zo was er vroeger ook een supermarkt die heette de Torro. Een zwarte stier met een bloempje in zijn bek... Werd dat geen Edah?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jumbo_Supermarktenquote:De Torro-formule is in de jaren '90 overgegaan in Edah en Konmar.
Talpa -> Tien -> RTL 8quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:27 schreef sjoemie1985 het volgende:
yorin > talpa > rtl8
en libertel werd volgens mij orange en orange is volgens mij weer verdwenen
en telfort > O2 en nu weer telfort. (In duitsland bestaat O2 trouwen s nog wel.)
Libertel werd Vodafone. Orange kwam van Dutchtone, en is inderdaad weer weg van de Nederlandse markt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:27 schreef sjoemie1985 het volgende:
yorin > talpa > rtl8
en libertel werd volgens mij orange en orange is volgens mij weer verdwenen
en telfort > O2 en nu weer telfort. (In duitsland bestaat O2 trouwen s nog wel.)
Klopt.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:55 schreef trovey het volgende:
Centra
[..]
C1000 komt toch uit de Centra-supermarkten, althans waar ik woon wel.
Het is nu Diddy Dirty Money toch?quote:
Ja, dat werd toen groots onthuld en toen kregen ze een claim(dreiging) van WE ofzoquote:Op maandag 18 juli 2011 21:32 schreef rubbereend het volgende:
hebben ze tussendoor de naam niet in ME willen veranderen destijds?
Tussen PTT en TNT moet nog TPG.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:34 schreef PankPinther het volgende:
PTT post > TNT post > PostNL ?
Of zoiets...
Midnet, Oostnet, ZWN en NZHquote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:09 schreef DaMart het volgende:
Nuts Spaarbank -> VSB -> Fortis -> ABN Amro
Busmaatschappij NZH werd samen met o.a. Centraal Nederland: Connexxion. Volgens mij zaten daar ook nog wat andere bedrijven bij, maar die kan ik zo snel niet bedenken.
De VAD ook (Veluwse Autobus Dienst), meen ik. Of die heette tussendoor alweer anders.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:09 schreef DaMart het volgende:
Busmaatschappij NZH werd samen met o.a. Centraal Nederland: Connexxion. Volgens mij zaten daar ook nog wat andere bedrijven bij, maar die kan ik zo snel niet bedenken.
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 01:38 schreef Teun_ZHV het volgende:
De Ambachtsschool werd LTS en die werd weer VBO en later VMBO
Tsjecho-slowakije -> Tsjechië en Slowakijequote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:53 schreef MMUFC het volgende:
Je hebt ook nog wat landen die veranderd zijn:
Zaïre -> Congo-Kinshasa
Birma -> Myanmar
Opper-Volta -> Burkina Faso
Dahomey -> Benin
DABO->DVM->VEONN->Arriva->Qbuzzquote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:09 schreef DaMart het volgende:
Neequote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:48 schreef WeHD het volgende:
Lays en Smiths zijn eigenlijk verschillend.
Kijk:
http://www.smiths.nl/
www.lays.nl
Verschillend ;o
nog ff voor je opgezocht (op de smiths-site staat het)quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:52 schreef WeHD het volgende:
Zou kunnen, het blijft in iedergeval chips.
TNT is ook postnl geworden.
quote:Lay’s en Smiths
In 1992 is Smiths onderdeel geworden van PepsiCo, voor meer informatie zie PepsiCo.nl. Door die overname is sinds 2001 de merknaam van Smiths aardappelchips veranderd in Lay’s. De vrolijke zoutjes, zoals Hamka’s, Wokkels, Nibb-it, Chipito en Bugles vind je nog steeds onder het merk Smiths.
Bondsspaarbank.quote:
Ken ik jou niet van zo'n 10 jaar geleden ten tijden van de eerste BB's ?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:48 schreef Simba het volgende:
Vim > Jif > Cif
Sneeuw en ijspret > horrorwinter
hete zomer > opwarming van de aarde > klimaatverandering
grote vloedgolf > tsunami > ramp
kernramp > kernongeluk
jaquote:
Ja, kloptquote:Op zaterdag 24 maart 2012 16:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ken ik jou niet van zo'n 10 jaar geleden ten tijden van de eerste BB's ?
quote:Op maandag 11 juli 2011 15:32 schreef achterlijke_gladiool het volgende:
Vroeger
[ afbeelding ]
Nu
[ afbeelding ]
heb ik nog voor gewerkt jac hermans en a&pquote:
Heette na LBO VBOquote:Op maandag 14 mei 2012 11:27 schreef Muks het volgende:
Huishoudschool -> LHNO ->LBO -> VMBO en dr zat er nog een tussen ook volgens mij
-> Ferryquote:
Komas -> Nieuwe Weme -> Konmar -> Jumboquote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:15 schreef mien-moeke het volgende:
Nieuwe Weme > Jumbo
Zo maar eerst even.
En dat terwijl Melkunie niet meer van FrieslandCampina is maar van Arlaquote:Op woensdag 18 maart 2015 13:11 schreef Swiffer het volgende:
Campina-Melkunie-Campina.
Nu wel weer wat 'apartere' toetjes onder de naam Melkunie, maar overgrote deel is nog steeds Campina.
Als ze dat maar niet met de koetjesrepen gaan doen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:55 schreef cafca het volgende:
Vroeger werd Dr Oetker nog gewoon met een OE uitgesproken, tegenwoordig zegt men Dr. Utker
Terwijl UPC al uit Chello voortkwam. Toch?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:08 schreef Iwanius het volgende:
Voor de Rotterdammers onder ons:
[ afbeelding ]
bART Internet services. Heb nog zo een muismat hier liggen. Wat zeg ik: 2!
werd daarna:
[ afbeelding ]
Wat heeft overtoom met uitvaartzorg te maken?quote:Op woensdag 15 april 2015 08:38 schreef Symphonic het volgende:
Even Manutan bellen klinkt toch anders...
[ afbeelding ]
je bent in de war met Monutaquote:Op woensdag 15 april 2015 18:30 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Wat heeft overtoom met uitvaartzorg te maken?
check de PIquote:
Ohw die zie ik niet op mijn iPadquote:
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |