abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 mei 2011 @ 22:03:43 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97269733
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:02 schreef Brembo het volgende:
Je kunt er als je de materieelplanning goed doet, twee stammen ICRm kwijt op een zijde, dus het kan opzich prima. Dan kan je deventer als eindpunt alleen om dan eerst met de trein naar Apeldoorn en dan de bus naar Zwolle moeten pakken, lijkt me ook niet fijn. Ik gok dat de trein doorrijdt tot Wijhe.

Ze hebben in Ah-z toch ook een tijdelijke installatie neergezet?
Punt is alleen wel dat er in Dv ook nog andere treinen komen, die WEL normaal door moeten kunnen rijden ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 mei 2011 @ 22:06:26 #103
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_97269918
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:52 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Maar wat deed ie er dan? :P
Om even in reactie van Peterselieman een duidelijker antwoord te geven: http://www.spoorwensdag.n(...)7-spoorwenns-express
pi_97270261
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Punt is alleen wel dat er in Dv ook nog andere treinen komen, die WEL normaal door moeten kunnen rijden ;)
Spoor 3 - Deventer - Roosendaal , keert op zichzelf.
De sprinter en ic naar Rotterdam op spoor 1.

Spoor 4
Schiphol :14 :44
Enschede :19 :49
Dat past toch prima :P.
pi_97270605
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:02 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Nee, want op het HRN is de drgl al goed. Maar waar moet die gigantische reizigersgroei vandaankomen. Alle wegen rond Utrecht zijn verbreed of gaan verbreed worden. De files nemen af. Dan gaan er juist minder mensen met de trein.
Je weet toch hoe dat gaat: grafiekje maken en dan lineair extrapoleren. De belastingbetaler betaalt wel. Overigens gaat Eindhoven ook nog op de schop, ook met het argument van toenemende reizigersaantallen. Dat project moet in 2016 klaar zijn.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 22:17:10 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97270698
Sprintertjes naar Apd en Es doen we ook niet meer aan? En in de spits moeten er 4 uit en naar Rotterdam keren he :P

maar misschien kan het wel hoor, heel goed heb ik er ook niet naar gekeken :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_97271075
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:15 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Je weet toch hoe dat gaat: grafiekje maken en dan lineair extrapoleren. De belastingbetaler betaalt wel. Overigens gaat Eindhoven ook nog op de schop, ook met het argument van toenemende reizigersaantallen. Dat project moet in 2016 klaar zijn.
Ja, het is echt een ramp. Eindhoven heeft echt geen capaciteitsproblemen. En heeft het dat wel, ram dan gewoon een brug halverwege die perrons. Dat is namelijk het grootste probleem.
Bij Utrecht ook, omdat ze de jaarbeurstraverse gaan verbouwen, staan daar allemaal houden platen. Zie ik daar 2 schilders al die platen blauw verven. Wat is dat voor zinloze werkverschaffing :{w

En dan zul je zien dat ze overal consequent net als in Hilversum toch de perrons verkeerd gaan doen voor die SLT.
Rotterdam was wel echt nodig.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 24 mei 2011 @ 22:23:30 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97271191
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:21 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ja, het is echt een ramp. Eindhoven heeft echt geen capaciteitsproblemen. En heeft het dat wel, ram dan gewoon een brug halverwege die perrons. Dat is namelijk het grootste probleem.
Een tweede dwarsverbinding is daar wel dringend gewenst ja. Be it brug, be it tunnel.

Nog harder nodig dan in Almelo, waar ze zoiets ook wel kunnen gebruiken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_97271425
Er komt dus een tunnel van 35 meter breed naast de huidige van 8 m breed. Er kunnen dan ook liften geplaatst worden, wat op dit moment nog een probleem is.
pi_97271427
'k Snap ook niet waarom Eindhoven zonodig verbouwd moet worden.. Tuurlijk is het druk in de spits als er in 4 minuten 2 sprinters en 4 intercities arriveren/vertrekken, maar 't loopt altijd prima door in de tunnel. En ja, een uitgang aan de oostzijde was sowieso een betere beslissing geweest. Scheelt toch al gauw 2x de volledige perronlengte naar de TU lopen :{w
pi_97271830
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:26 schreef Ireyon het volgende:
'k Snap ook niet waarom Eindhoven zonodig verbouwd moet worden.. Tuurlijk is het druk in de spits als er in 4 minuten 2 sprinters en 4 intercities arriveren/vertrekken, maar 't loopt altijd prima door in de tunnel. En ja, een uitgang aan de oostzijde was sowieso een betere beslissing geweest. Scheelt toch al gauw 2x de volledige perronlengte naar de TU lopen :{w
Precies. Sowieso waar is die 35 meter voor nodig. Ze zien het geloof ik als een belangrijke wandelroute, maar ik heb het nooit gezien.
Ze moeten gewoon bij ieder station vanaf nu zorgen dat er 2 goed bereikbare ingangen zijn. Nu is er altijd 1 zo ondergeschikt dat niemand 'm gebruikt.

Gaat die tunnel van R'dam eigenlijk nog breder? Want die is wel veel te smal.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_97271907
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:26 schreef Ireyon het volgende:
'k Snap ook niet waarom Eindhoven zonodig verbouwd moet worden.. Tuurlijk is het druk in de spits als er in 4 minuten 2 sprinters en 4 intercities arriveren/vertrekken, maar 't loopt altijd prima door in de tunnel. En ja, een uitgang aan de oostzijde was sowieso een betere beslissing geweest. Scheelt toch al gauw 2x de volledige perronlengte naar de TU lopen :{w
Je kunt ook naar het eind van het perron lopen, de sporen oversteken richting de treindienstleiding en daar linksaf. Dan kom je uit bij het Dommeltunneltje. :Y
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_97273091
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:32 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Je kunt ook naar het eind van het perron lopen, de sporen oversteken richting de treindienstleiding en daar linksaf. Dan kom je uit bij het Dommeltunneltje. :Y
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De huidige tunnel en voorgevel zijn volgens mij, historisch erfgoed. Daarom wordt er een tweede tunnel bijgemaakt. Mij lijkt een aansluiting bij de dommeltunnel van meer nut.
pi_97273551
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:02 schreef Brembo het volgende:
[..]
Je kunt er als je de materieelplanning goed doet, twee stammen ICRm kwijt op een zijde, dus het kan opzich prima. Dan kan je deventer als eindpunt alleen om dan eerst met de trein naar Apeldoorn en dan de bus naar Zwolle moeten pakken, lijkt me ook niet fijn. Ik gok dat de trein doorrijdt tot Wijhe.

Ze hebben in Ah-z toch ook een tijdelijke installatie neergezet?
Wijhe als eindpunt is echt niet haalbaar. Er liggen geen wissels, dus je moet over hetzelfde spoor terug naar Olst. Bovendien is het hele traject Zwolle-Olst niet geschikt om linkerspoor te rijden. Er staan dus geen seinen, en alle overwegen die je tegenkomt hebben alleen van de andere kant een aanrij-sectie, die gaan zonder aanpassingen dus pas dicht zodra je met de eerste wiel-as *op* de overweg bent.

Die aanpassingen kunnen volgens mij economisch gezien echt nooit uit...

Stel trouwens dat leeg materieel keren op het opstelterrein bij Zwolle wel mogelijk is, dan kun je natuurlijk wel naar Wijhe rijden, leeg naar Zwolle, keren, leeg naar Wijhe en dan weer terug!
pi_97274226
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:50 schreef Brembo het volgende:
De huidige tunnel en voorgevel zijn volgens mij, historisch erfgoed. Daarom wordt er een tweede tunnel bijgemaakt. Mij lijkt een aansluiting bij de dommeltunnel van meer nut.
Ik vrees dat een paar honderd TU-studenten en -medewerkers onvoldoende argument is om daar een aansluiting te gaan maken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:57 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Wijhe als eindpunt is echt niet haalbaar. Er liggen geen wissels, dus je moet over hetzelfde spoor terug naar Olst. Bovendien is het hele traject Zwolle-Olst niet geschikt om linkerspoor te rijden. Er staan dus geen seinen, en alle overwegen die je tegenkomt hebben alleen van de andere kant een aanrij-sectie, die gaan zonder aanpassingen dus pas dicht zodra je met de eerste wiel-as *op* de overweg bent.

Die aanpassingen kunnen volgens mij economisch gezien echt nooit uit...

Stel trouwens dat leeg materieel keren op het opstelterrein bij Zwolle wel mogelijk is, dan kun je natuurlijk wel naar Wijhe rijden, leeg naar Zwolle, keren, leeg naar Wijhe en dan weer terug!
Er gaan ook rails en wissels verlegd worden tijdens die 4 weken. Daarom is het maar de vraag of keren bij Zwolle kan.
pi_97274335
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:06 schreef lyolyrc het volgende:
Er gaan ook rails en wissels verlegd worden tijdens die 4 weken. Daarom is het maar de vraag of keren bij Zwolle kan.
Ja, dat weet ik, maar volgens mij vooral aan de west-kant van het station, daar moet het meeste gebeuren voor de Hanzelijn en het aansluiten van het vierde perron. Volgens mij heb je aan de oostkant echt nog wel een paar spoortjes geschikt om te keren naar/van Meppel/Deventer.

Maarja, het duurt nog een jaar, we zien het tegen die tijd vast wel! :)
pi_97274448
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ja, dat weet ik, maar volgens mij vooral aan de west-kant van het station, daar moet het meeste gebeuren voor de Hanzelijn en het aansluiten van het vierde perron. Volgens mij heb je aan de oostkant echt nog wel een paar spoortjes geschikt om te keren naar/van Meppel/Deventer.

Maarja, het duurt nog een jaar, we zien het tegen die tijd vast wel! :)
Wil jij de treinen naar het noorden via Deventer sturen? :?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 23:12:31 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97274591
Deventer is het centrum van het heelal beste vriend. Onderschat dat niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_97274786
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:10 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Wil jij de treinen naar het noorden via Deventer sturen? :?
Dat gebeurt wel vaker hoor, maar dan met wel een echte stop langs het perron in Zwolle: afgelopen jaar is er al meerdere keren tijdens werkzaamheden bij de IJsselbrug de intercity Groningen-Zwolle-Amersfoort veranderd in Groningen-Zwolle-(Deventer)-Roosendaal

quote:
6s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Deventer is het centrum van het heelal beste vriend. Onderschat dat niet.
Inderdaad, zo is het! 8-)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 mei 2011 @ 23:19:45 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_97275048
Ik denk dat het keren niet mogelijk is omdat de infra nabij station Zwolle op de schop gaat. Mijn vermoeden is dat ook aan de oostkant wat wissels en bovenleidingen worden vervangen. Zo kunnen de treinen straks sneller binnenkomen en vertrekken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_97275194
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dat gebeurt wel vaker hoor, maar dan met wel een echte stop langs het perron in Zwolle: afgelopen jaar is er al meerdere keren tijdens werkzaamheden bij de IJsselbrug de intercity Groningen-Zwolle-Amersfoort veranderd in Groningen-Zwolle-(Deventer)-Roosendaal
En dat was met stop in Zwolle, wat volgens het persbericht niet mogelijk is.
quote:
Inderdaad, zo is het! 8-)
Zwolle-tegen-Deventerrellen!! })
  dinsdag 24 mei 2011 @ 23:33:19 #122
258802 Yreal
henk..!
pi_97275769


Faalfoto, maar vond em wel hip.

Zat vol met kwijlende mongols die een leuk dagje hadden :s)
  dinsdag 24 mei 2011 @ 23:38:12 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97276015
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:22 schreef lyolyrc het volgende:
Zwolle-tegen-Deventerrellen!! })
oh je relt maar een eind raak joh :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 mei 2011 @ 23:39:55 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97276090
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:33 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]

Faalfoto, maar vond em wel hip.
Ik heb wel kostelijke momenten beleefd in zoeen trein moet ik zeggen O+

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 mei 2011 @ 23:45:45 #125
258802 Yreal
henk..!
pi_97276355
Wat voor iets is het?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 23:47:22 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97276426
een Plan U in een zinkfabriek :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_97277064
Goed, dan ga ik ook eens een foto-reisverslagje posten...

Afgelopen zondag eens gekeken hoe het er bij onze oosterburen aan toe gaat, en met een SchönerTagTicket NRW een dagje rondgedwaald door Nordrhein-Westfalen.

De route: Deventer - Enschede - Dortmund - Wuppertal - Köln - Mönchengladbach - Venlo - Arnhem - Deventer.

Te beginnen in Enschede:


1. De LINT van de Prignitzer Eisenbahn komt binnenrijden op spoor 5 van station Enschede. Let ook even op het dwergseintje aan het eind van perron 4, wat al jarenlang niets anders doet dan rood licht geven aangezien het spoor daar op houdt B-)
Er zijn overigens plannen om binnenkort heel station Enschede om te gooien, en de trein naar Gronau hier van spoor 4 te laten vertrekken. Scheelt een heel eind omlopen als je over wilt stappen van/naar de andere treinen.

Vervolgens bracht dit treintje mij naar Gronau, en door naar Dortmund. Een groot gedeelte van dit traject is trouwens nog steeds voorzien van arm-seinen en een ter plaatse bediend seinhuis op ieder station! :D


2. Station Dortmund, Alwaar de S-Bahn S8 naar Hagen, doorgaand als S5 naar Wuppertal, Düsseldorf en Mönchengladbach gereed staat.
Niet ver buiten Dortmund barstten de donkere wolken die je op de vorige foto al enigszins kunt zien open in een enorme plensbui, zodanig dat je het spoor naast je niet meer kunt zien! Waterdichtheid van de trein getest en goed gekeurd ^O^

In Wuppertal was het weer droog, en kon ik weer foto's maken, van wel hele bijzondere treinen: hier rijden ze niet op de rails, maar hangen ze eronder aan!

3. De 'Keiserwagen' van de Wuppertaler Schwebebahn kwam toevallig precies langs toen ik er stond te fotograferen. De machinist zwaaide/toeterde zelfs nog even :@

Terug op het station reed net de trein naar Venlo voor mijn neus weg, maarja, ik wilde toch ook nog even langs Keulen.


4. De spoorbrug, ookal zie je geen treinen :P Het was vrij druk, en ik had maar een kwartiertje de tijd dus niet heel geweldige foto's kunnen maken helaas.
Nog wel eentje met een trein voor de liefhebbers dan:



Hierna via Venlo en nog een tussenstop op station Arnhem (die verbouwing schiet eindelijk echt op!) weer terug naar huis.

Nog wat meer foto's: http://imgur.com/a/0rYzK/

[ Bericht 2% gewijzigd door Scarlet_Dragonfly op 25-05-2011 00:08:40 (linkje naar hele album toegevoegd) ]
  woensdag 25 mei 2011 @ 00:05:20 #128
258802 Yreal
henk..!
pi_97277163
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 00:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Goed, dan ga ik ook eens een foto-reisverslagje posten...

Afgelopen zondag eens gekeken hoe het er bij onze oosterburen aan toe gaat, en met een SchönerTagTicket NRW een dagje rondgedwaald door Nordrhein-Westfalen.

De route: Deventer - Enschede - Dortmund - Wuppertal - Köln - Mönchengladbach - Venlo - Arnhem - Deventer.

Te beginnen in Enschede:

[ link | afbeelding ]
1. De LINT van de Prignitzer Eisenbahn komt binnenrijden op spoor 5 van station Enschede. Let ook even op het dwergseintje aan het eind van perron 4, wat al jarenlang niets anders doet dan rood licht geven aangezien het spoor daar op houdt B-)
Er zijn overigens plannen om binnenkort heel station Enschede om te gooien, en de trein naar Gronau hier van spoor 4 te laten vertrekken. Scheelt een heel eind omlopen als je over wilt stappen van/naar de andere treinen.

Vervolgens bracht dit treintje mij naar Gronau, en door naar Dortmund. Een groot gedeelte van dit traject is trouwens nog steeds voorzien van arm-seinen en een ter plaatse bediend seinhuis op ieder station! :D

[ link | afbeelding ]
2. Station Dortmund, Alwaar de S-Bahn S8 naar Hagen, doorgaand als S5 naar Wuppertal, Düsseldorf en Mönchengladbach gereed staat.
Niet ver buiten Dortmund barstten de donkere wolken die je op de vorige foto al enigszins kunt zien open in een enorme plensbui, zodanig dat je het spoor naast je niet meer kunt zien! Waterdichtheid van de trein getest en goed gekeurd ^O^

In Wuppertal was het weer droog, en kon ik weer foto's maken, van wel hele bijzondere treinen: hier rijden ze niet op de rails, maar hangen ze eronder aan!
[ link | afbeelding ]
3. De Wuppertaler Schwebebahn

Terug op het station reed net de trein naar Venlo voor mijn neus weg, maarja, ik wilde toch ook nog even langs Keulen.

[ link | afbeelding ]
4. De spoorbrug, ookal zie je geen treinen :P Het was vrij druk, en ik had maar een kwartiertje de tijd dus niet heel geweldige foto's kunnen maken helaas.
Nog wel eentje met een trein voor de liefhebbers dan:

[ link | afbeelding ]

Hierna via Venlo en nog een tussenstop op station Arnhem (die verbouwing schiet eindelijk echt op!) weer terug naar huis.
Gronau O+ O+
  woensdag 25 mei 2011 @ 00:09:12 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97277347
Mooie plaat in Dortmund met die donkere wolken O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_97277821
O ja, trouwens, die Duitse conducteurs zijn al net zo onvoorspelbaar wanneer ze kaartjes komen knippen als hier in Nederland. In de trein van Enschede naar Dortmund heb ik de conducteur 3x gezien, in de overige 5 treinen waar ik in gezeten heb helemaal niemand meer...
  Redactie Sport woensdag 25 mei 2011 @ 04:13:19 #131
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_97281561
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:00 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Wat wil je bereiken met 3 minuten wachttijd in Olst? :?
De kruising ligt nu ten noorden van Olst, en als je maar één spoor wilt ombouwen is dat wat lastig :P
Wanneer je de kruising verlegt naar station Olst, heb je daar geen last van.
De tijden zijn nu:
x.26 -> Zwolle
x.33 -> Deventer

Als je de trein uit Wijhe 4 minuten eerder laat vertrekken daar en de trein naar Wijhe 4 minuten laat wachten dan kun je dus met één omgebouwd spoor toe.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport woensdag 25 mei 2011 @ 04:15:12 #132
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_97281575
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 00:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Te beginnen in Enschede:

[ link | afbeelding ]
1. De LINT van de Prignitzer Eisenbahn komt binnenrijden op spoor 5 van station Enschede. Let ook even op het dwergseintje aan het eind van perron 4, wat al jarenlang niets anders doet dan rood licht geven aangezien het spoor daar op houdt B-)
Er zijn overigens plannen om binnenkort heel station Enschede om te gooien, en de trein naar Gronau hier van spoor 4 te laten vertrekken. Scheelt een heel eind omlopen als je over wilt stappen van/naar de andere treinen.
Klein verbeterpuntje: het is geen Lint maar een Talent.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 25 mei 2011 @ 04:28:07 #133
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_97281621
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 04:15 schreef dennistd het volgende:

[..]

Klein verbeterpuntje: het is geen Lint maar een Talent.
Inderdaad, Lint'en zijn kut.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 25 mei 2011 @ 04:52:18 #134
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_97281655
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:31 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Precies. Sowieso waar is die 35 meter voor nodig. Ze zien het geloof ik als een belangrijke wandelroute, maar ik heb het nooit gezien.
Ze moeten gewoon bij ieder station vanaf nu zorgen dat er 2 goed bereikbare ingangen zijn. Nu is er altijd 1 zo ondergeschikt dat niemand 'm gebruikt.

Gaat die tunnel van R'dam eigenlijk nog breder? Want die is wel veel te smal.
Ik ga uit van een laag driecijferig getal...
  woensdag 25 mei 2011 @ 05:08:20 #135
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_97281674
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:02 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Nee, want op het HRN is de drgl al goed. Maar waar moet die gigantische reizigersgroei vandaankomen. Alle wegen rond Utrecht zijn verbreed of gaan verbreed worden. De files nemen af. Dan gaan er juist minder mensen met de trein.
Ik denk dat de files blijven staan of zelfs aangroeien als lokale overheden doelloos VINEX-wijken uit de grond stampen. Filebestrijding is slechts een zoethoudertje voor de verstokte automobilist...
  woensdag 25 mei 2011 @ 07:29:03 #136
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_97281999
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:33 schreef Yreal het volgende:
Zat vol met kwijlende mongols die een leuk dagje hadden :s)
Ik hoop niet dat je die 'kwijlende mongols' verkeerd bedoelt ;)
  woensdag 25 mei 2011 @ 08:26:58 #137
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_97282533
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat het keren niet mogelijk is omdat de infra nabij station Zwolle op de schop gaat. Mijn vermoeden is dat ook aan de oostkant wat wissels en bovenleidingen worden vervangen. Zo kunnen de treinen straks sneller binnenkomen en vertrekken.
Reken er inderdaad maar niet op.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 25 mei 2011 @ 09:33:44 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97283849
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 07:29 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat je die 'kwijlende mongols' verkeerd bedoelt ;)
Want anders...? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 mei 2011 @ 09:46:20 #139
258802 Yreal
henk..!
pi_97284148
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 07:29 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat je die 'kwijlende mongols' verkeerd bedoelt ;)
Oh nee hoor, maar ik hou niet zo van politiek correct gedrag. Mensen met het Syndroom van Down met speeksel in hun mondhoeken is ook weer een beetje te :') . Erg leuk om te zien zo'n trein en die gasten zagen er verdomd gelukkig uit.

Alleen had ik wel zoiets van , deze trein rijd 10 km/u en mijn trein zit er achter :%
  woensdag 25 mei 2011 @ 09:48:51 #140
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_97284220
Wij hadden een spoorwensclubje dat een rondleiding kreeg op de post.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 mei 2011 @ 10:08:05 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_97284674
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:31 schreef Ascendancy het volgende:

Gaat die tunnel van R'dam eigenlijk nog breder? Want die is wel veel te smal.
Inclusief winkels komt het straks uit op 49 meter
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 25 mei 2011 @ 10:08:38 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_97284685
In de Metro van vandaag staat een overzichtje van waar verbouwd wordt... op dit moment zijn 10 stations in verbouwing. Metro, pagina 2.
  woensdag 25 mei 2011 @ 10:14:12 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97284829
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 10:08 schreef James1988 het volgende:
In de Metro van vandaag staat een overzichtje van waar verbouwd wordt... op dit moment zijn 10 stations in verbouwing. Metro, pagina 2.
Den Bosch? :? Alweer? :?

En je kunt je inderdaad afvragen waar al die reizigersverdubbelingen vandaan moeten komen :') Als je dan nu extra asfalt gaat aanleggen langs de A12 weten we in ieder geval waar het NIET vandaan gaat komen :')

Enneh "even doorbijten voor de reiziger"? Het is al zeker 6 jaar ieder weekend even doorbijten voor de reiziger. En zo te zien blijft dat de komende 20 jaar nog zo :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_97284925
Het valt in Nederland meer op omdat het spoor intensief gebruikt wordt en er naar verhouding weinig spoor ligt. In Duitsland zijn de lijsten met werkzaamheden ellenlang maar daar zijn zoveel spoorlijnen dat het minder opvalt. Vaak wordt daar ook maar 1 spoor buiten gebruik genomen voor spoorvernieuwing of onderhoud, terwijl hier in NL dat niet kan/mag.
  woensdag 25 mei 2011 @ 11:29:21 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_97287063
quote:
15s.gif Op woensdag 25 mei 2011 10:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Den Bosch? :? Alweer? :?
Fly-over Diezebrug en aanpassing emplacement.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 25 mei 2011 @ 11:32:24 #146
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97287170
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 05:08 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik denk dat de files blijven staan of zelfs aangroeien als lokale overheden doelloos VINEX-wijken uit de grond stampen. Filebestrijding is slechts een zoethoudertje voor de verstokte automobilist...
Dat inderdaad. Als ze nou van meet af aan zorgen voor goed OV in die wijken, dan heb je kans dat mensen dat ook gebruiken. Nou bouwen ze eerst zo'n wijk en pas als er mensen wonen denken ze dat het misschien wel handig is om er een bus heen te sturen of er in de buurt een trein te laten stoppen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 25 mei 2011 @ 11:34:41 #147
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_97287243
quote:
3s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Fly-over Diezebrug en aanpassing emplacement.
:Y , de rails die voor het postperron/gebouw lagen zijn allemaal weg.

voor meer info ->
http://www.prorail.nl/Pub(...)brief%203%20SiDB.pdf
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 25 mei 2011 @ 11:39:18 #148
258802 Yreal
henk..!
pi_97287389
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:32 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Dat inderdaad. Als ze nou van meet af aan zorgen voor goed OV in die wijken, dan heb je kans dat mensen dat ook gebruiken. Nou bouwen ze eerst zo'n wijk en pas als er mensen wonen denken ze dat het misschien wel handig is om er een bus heen te sturen of er in de buurt een trein te laten stoppen.
ja, of heel misschien is het gewoon chiller om zelf te rijden ipv op de bus te hoeven wachten, daarna op de trein moeten wachten en daarna hutje mutje worden te vervoerd?
pi_97287858
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 04:13 schreef dennistd het volgende:

[..]

De kruising ligt nu ten noorden van Olst, en als je maar één spoor wilt ombouwen is dat wat lastig :P
Wanneer je de kruising verlegt naar station Olst, heb je daar geen last van.
De tijden zijn nu:
x.26 -> Zwolle
x.33 -> Deventer

Als je de trein uit Wijhe 4 minuten eerder laat vertrekken daar en de trein naar Wijhe 4 minuten laat wachten dan kun je dus met één omgebouwd spoor toe.
Dit zou inderdaad passen, maar het is de vraag of er aanpassingen gedaan gaan worden. Bovendien rijdt er een bus tussen Zwolle en Deventer die ook Olst en Wijhe aandoet. De kosten van spoor- en dienstregelingaanpassing wegen waarschijnlijk niet op tegen een paar extra bussen laten rijden. Te zijner tijd zullen we het wel zien. :)
  woensdag 25 mei 2011 @ 12:19:01 #150
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97288848
quote:
3s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Fly-over Diezebrug en aanpassing emplacement.
Oh ja klopt. Ik wou zeggen, het station is onlangs nog jarenlang in de verbouwing geweest. Maar goed, ook van deze aanpassingen gaan we WEER last hebben natuurlijk. Even doorbijten :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 25 mei 2011 @ 12:52:15 #151
155227 crew  Guppy
dus
pi_97290144
:W

Ik ben terug uit New York en heb daar kennis gemaakt met de AirTrain O+ Wat een leuk en handig treintje is dat! Geen bestuurder, en hij rijdt de hele dag rondjes op JFK. Supermakkelijk, en je kunt reuzegoedkoop naar Manhattan reizen.

Daarnaast kon ik het niet laten en ben ik even bij de Amtrak treinen wezen kijken. Dat viel me toch een beetje tegen, moet er niet aan denken daarmee een lange reis te maken :X wat spartaans wel!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 25 mei 2011 @ 13:04:58 #152
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97290580
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

ja, of heel misschien is het gewoon chiller om zelf te rijden ipv op de bus te hoeven wachten, daarna op de trein moeten wachten en daarna hutje mutje worden te vervoerd?
Ja, dat ook. Maar als ik moet kiezen tussen OV wat stipt op tijd rijdt of met de auto in de file staan kies ik wel voor het OV.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 25 mei 2011 @ 13:11:34 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97290821
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 12:52 schreef Guppyfriend het volgende:
:W

Ik ben terug uit New York en heb daar kennis gemaakt met de AirTrain O+ Wat een leuk en handig treintje is dat! Geen bestuurder, en hij rijdt de hele dag rondjes op JFK. Supermakkelijk, en je kunt reuzegoedkoop naar Manhattan reizen.

Daarnaast kon ik het niet laten en ben ik even bij de Amtrak treinen wezen kijken. Dat viel me toch een beetje tegen, moet er niet aan denken daarmee een lange reis te maken :X wat spartaans wel!
Hop hop, voor den draedt met die fotoos :P

Hai Gupps :W :*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 mei 2011 @ 13:45:47 #154
271494 stinow
of the Afghaan
pi_97292062
Hallooooo :)

Zojuist mijn eerste 'spot' gemaakt. Een paar foto's van het (rangeer?) terrein bij de achterkant van het station in Amersfoort. Ik kwam daar toevallig langs en er stonden daar een oude koploper, blauw-witte sprinter en een (oud-NS?) rode hondenkop. Waarvan de laatste absoluut de mooiste was.

Er stond daarnaast nog een klassiek luxueus treinstel waarvan ik de oorsprong niet ken. Ik zal de foto's later plaatsen (als ik een kabel voor mijn telefoon heb).

Heerlijk, treinen spotten tussen werk door (moest 2 uur wachten).

:)
Like a vulcano! (C) Voodoo Lady
  woensdag 25 mei 2011 @ 13:49:13 #155
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97292183
Welkom, dzjoin de klup :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 mei 2011 @ 13:51:54 #156
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_97292285
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 12:52 schreef Guppyfriend het volgende:

Daarnaast kon ik het niet laten en ben ik even bij de Amtrak treinen wezen kijken. Dat viel me toch een beetje tegen, moet er niet aan denken daarmee een lange reis te maken :X wat spartaans wel!
Veertien jaar geleden heb ik nog eens met de Amtrak van New York (Penn Station) naar Washington DC (Union Station) gereisd. Ik herinner me dat het best comfortabel was. Maar goed, dat telt, zelfs in de VS, misschien wel als lange-afstandstrein :P.
  woensdag 25 mei 2011 @ 13:55:56 #157
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_97292431
Welkom, stinow. :W
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 25 mei 2011 @ 14:15:14 #158
271494 stinow
of the Afghaan
pi_97293169
Dank voor het warme welkom!

* Ben tevens dieselloc liefhebber (2200, 2400 etc).
Like a vulcano! (C) Voodoo Lady
  woensdag 25 mei 2011 @ 14:21:09 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97293408
2200 staat meestal ook wel in Amersfoort, in de vorm van een Videoschouwtrein :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 mei 2011 @ 14:21:45 #160
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_97293435
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2011 14:15 schreef stinow het volgende:
Dank voor het warme welkom!

* Ben tevens dieselloc liefhebber (2200, 2400 etc).
Dan is dit boek wellicht iets voor je: http://www.nvbswinkel.com(...)=260282&cat=0&page=1

Zaterdag 4 juni komen de auteurs van 12-14 uur signeren in NVBS Centraal in het stationsgebouw van Amersfoort.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 25 mei 2011 @ 14:30:21 #161
271494 stinow
of the Afghaan
pi_97293799
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 14:21 schreef Dr_Flash het volgende:
2200 staat meestal ook wel in Amersfoort, in de vorm van een Videoschouwtrein :)
Daar las ik iets over op wiki inderdaad. Er zijn er niet veel meer over van de 2200 volgens mij.
Trouwens, die kilometers in je signature.. staat dat voor gereden kilometers by train? If so, hoe bereken je dat? Middels googlemaps of iets dergelijks? :)

@MREn: thanks voor de tip. Voor mij nog ietswat aan de prijs, maar leuk dat ze komen signeren!
NVBS zal ik me trouwens ook eens in gaan verdiepen....
Like a vulcano! (C) Voodoo Lady
  woensdag 25 mei 2011 @ 14:32:44 #162
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_97293904
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 14:30 schreef stinow het volgende:

@MREn: thanks voor de tip. Voor mij nog ietswat aan de prijs, maar leuk dat ze komen signeren!
NVBS zal ik me trouwens ook eens in gaan verdiepen....
Klopt, maar de verwachting is dat zo'n boek alleen maar duurder wordt. De boeken over de 1100 en 1300 enzo zijn vrijwel niet meer te vinden onder de 100 euro.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 25 mei 2011 @ 15:13:09 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_97295733
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:32 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Als ze nou van meet af aan zorgen voor goed OV in die wijken, dan heb je kans dat mensen dat ook gebruiken. Nou bouwen ze eerst zo'n wijk en pas als er mensen wonen denken ze dat het misschien wel handig is om er een bus heen te sturen of er in de buurt een trein te laten stoppen.
Almere is anders redelijk OV-focused (denk: veel fiets- en busbanen) gebouwd. Maar of je nou in Almere wil wonen :?
  woensdag 25 mei 2011 @ 15:51:40 #164
258802 Yreal
henk..!
pi_97297402
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 15:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Almere is anders redelijk OV-focused (denk: veel fiets- en busbanen) gebouwd. Maar of je nou in Almere wil wonen :?
dat heeft meer met de bevolking te maken..
  woensdag 25 mei 2011 @ 16:00:51 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97297748
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 14:30 schreef stinow het volgende:

Trouwens, die kilometers in je signature.. staat dat voor gereden kilometers by train? If so, hoe bereken je dat? Middels googlemaps of iets dergelijks? :)
Zie linkjes in de OP ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 mei 2011 @ 16:14:19 #166
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_97298252
Beste spoorbelangstellenden,

Recent verscheen het boek D.E.-locomotieven serie 2200/2300 en 2400/2500 van de hand van Sicco Dierdorp en Davy Beumer.
In 464 pagina's vol informatie met ruim 900 foto's worden de ontwikkelingen, technische informatie en afvoer van deze locs behandeld.

Op zaterdag 4 juni zullen de auteurs, Sicco Dierdorp en Davy Beumer, van 12:00-14:00 in NVBS Centraal aanwezig zijn om uw exemplaar te signeren.
Uiteraard is het boek deze dag ook nog te koop in de NVBS Winkel. Tevens loopt er een eenmalige actie: u krijgt het boek “Betuweroute, document van een historisch Nederlands bouwwerk” cadeau bij besteding van minstens 75 euro in de NVBS Winkel in NVBS Centraal (Amersfoort).

Ook de NVBS bibliotheek is geopend deze middag. De koffie staat voor u klaar!"

Voor locatie en bereikbaarheid: http://www.nvbs.com/Winkel/
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 25 mei 2011 @ 16:27:52 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_97298804
Ook voor niet-leden?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 25 mei 2011 @ 16:31:22 #168
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_97298970
Officieel niet, maar eenmalige introductie wordt toegestaan.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 25 mei 2011 @ 16:32:58 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_97299049
Leuk! Ik bedenk me alleen net dat ik helemaal niet Nederland ben dan. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 25 mei 2011 @ 18:11:09 #170
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_97303420
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 13:45 schreef stinow het volgende:en een (oud-NS?) rode hondenkop. Waarvan de laatste absoluut de mooiste was.
:)
Betreft De Plan U 115 van Stichting DE3. Wij zijn druk bezig met de trein opknappen.
  woensdag 25 mei 2011 @ 18:19:23 #171
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_97303775
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 18:11 schreef greavy het volgende:

[..]

Betreft De Plan U 115 van Stichting DE3. Wij zijn druk bezig met de trein opknappen.
Greavy wat is het verschil met die van het spoorwegmuseum?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 25 mei 2011 @ 18:20:20 #172
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_97303812
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 18:19 schreef bork het volgende:

[..]

Greavy wat is het verschil met die van het spoorwegmuseum?
De ramen _O-
  woensdag 25 mei 2011 @ 18:20:37 #173
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_97303829
Fyra op topsnelheid naar faillissement
Amsterdam NS Hispeed moet blijvend onrendabele tarieven rekenen om de hogesnelheidstrein Fyra enigszins vol te krijgen. De vervoerder kondigde gisteren aan dat de kaartjes ook na 1 juli goedkoper zullen zijn dan oorspronkelijk de bedoeling was.

De toeslag op het traject Amsterdam-Breda blijft minimaal tot januari 2012 gehandhaafd op 2,70 euro voor een enkele reis. De oorspronkelijke toeslag bedroeg 7,40 euro, maar die hoeven reizigers sinds januari al niet meer te betalen. Sinds februari geldt het 65 procent lagere tarief. De kortingsperiode zou 1 juli eindigen.

NS Hispeed stelt dat dit besluit genomen is om over een langere periode het effect van de lage prijzen op het aantal reizigers te kunnen meten. Dat lagere prijzen meer reizigers trekken staat buiten kijf. Volgens NS Hispeed zaten er in het vierde kwartaal van vorig jaar 215 duizend reizigers in de Fyra. In de eerste drie maanden van dit jaar zouden dat er 530 duizend zijn geweest.

De groei van het aantal reizigers heeft niet alleen met de tariefsverlaging te maken, maar ook met het simpele feit dat er steeds meer hsl-treinen rijden. Sinds oktober rijden twee in plaats van één Fyra per uur en sinds april rijdt de Fyra ook tussen Rotterdam en Breda.

De huidige kosten-batenanalyse komt neer op een hsl-rit naar een faillissement. In 2009 leed de High Speed Alliance (HSA), het consortium van NS Hispeed en KLM dat de hogesnelheidslijn exploiteert, 105 miljoen euro verlies op de exploitatie. Vorig jaar was dat 123 miljoen euro.

[..]

NS Hispeed-directeur Maarten Spaargaren gaf in december openlijk toe dat hij de Fyra de komende vijftien jaar waarschijnlijk verliesgevend blijft. Minister Schultz van Haegen (Infrastructuur) alarmeerde de Tweede Kamer een maand later over de deplorabele toestand van de hsl-onderneming. Ingrijpen is volgens haar noodzakelijk.

Schultz zal de Kamer eind juni een reddingsplan presenteren. Ze sluit daarbij niets uit. Het contract met HSA opzeggen en met een andere vervoerder in zee gaan is een van de oplossingen die genoemd zijn. Een andere is het verlagen van de concessievergoeding.

Als Schultz voor de laatste optie kiest, creëert ze voor zichzelf een nieuw probleem, namelijk een begrotingstekort van 2,4 miljard euro.

Bron en volledige artikel: Volkskrant 25 mei 2011, pagina 23.
Aldus Bee op OVNL
  Moderator woensdag 25 mei 2011 @ 18:21:39 #174
155227 crew  Guppy
dus
pi_97303877
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2011 13:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hop hop, voor den draedt met die fotoos :P

Hai Gupps :W :*
Jetlag je weetz... :O

Daarnaast weet ik even niet meer of ik wel foto's heb genomen van de Amtrak treinen... De spoorbeambten keken heel streng naar ons, en toen durfde ik niet meer zo goed :@ Amerikanen zijn best autoritair, heb ik gemerkt...

Van de AirTrain heb ik zeker geen foto's, want toen zat de camera ver weg in m'n koffer. Maar hier heb je een oude foto ervan:


Het leuke is dat je als reiziger dus voor het raampje kunt gaan staan en lekker vooruit kan kijken.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_97304104
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 18:20 schreef greavy het volgende:
Fyra op topsnelheid naar faillissement

De toeslag op het traject Amsterdam-Breda blijft minimaal tot januari 2012 gehandhaafd op 2,70 euro voor een enkele reis.
Amsterdam - Rotterdam is ¤2,70, naar Breda is ¤3,60 (wat slechts 20 cent meer is dan Schiphol - Breda terwijl Amsterdam - Breda los wel ¤0,70 kost)..
  woensdag 25 mei 2011 @ 18:48:00 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_97305007
quote:
Disruption:
[-] Rotterdam C-Amsterdam C/Utrecht Centraal
Tussen Rotterdam C en Alexander rijden geen treinen door een aangereden viaduct.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 20:30 uur verholpen.
Dat wordt voor mij zometeen maar een GtbV'tje invullen :s) (ik kwam net aan te Gouda toen dit bekend werd, ben nu onderweg naar Den Haag).
  woensdag 25 mei 2011 @ 18:57:50 #177
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_97305530
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 18:20 schreef greavy het volgende:

[..]

De ramen _O-
ok, wat is dan de meerwaarde van dit project?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:02:56 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97305779
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 18:57 schreef bork het volgende:

[..]

ok, wat is dan de meerwaarde van dit project?
Zwakbegaafden een leuk dagje geven :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_97306099
Vandaag in Noord-Nederland:


Ten behoeve van de tweedaagse Spoorwensdag, waarop NS en ProRail spoorgerelateerde wensen in vervulling laat gaan, werd onder andere Veendam aangedaan. Vanuit het spoorwegmuseum in Utrecht is Plan U 114 van stal gehaald om de tocht naar het hoge Noorden af te leggen. Op de terugweg passeert dit dieseltreinstel als trein 28114 het station van Kropswolde.


Een kleine week voor het waarschijnlijke eind van het vervoer van containers per spoor van/naar Leeuwarden, vertrekt HTRS nog altijd vijf maal per week even voor het middaguur uit de Friese hoofdstad met trein 50063 naar de ECT terminal op de Maasvlakte West. Daarbij is het helaas niet meer vanzelfsprekend dat de trein altijd goed beladen is. Gisterenavond was de tegentrein, die onder nummer 50064 rond 21:00 's avonds hier arriveert, geheel leeg. Gelukkig was er wel voldoende aanbod van containers op de trein naar Rotterdam. De grootste klant van de containerterminal in Leeuwarden, Friesland Campina, wil graag switchen van modaliteit. Het containerschip zou een grote uitkomst zijn, maar de gemeente Leeuwarden staat niet te popelen om hieraan mee te werken. Momenteel zijn er nog geen enkele aanpassingen gedaan om ook maar één container van vrachtwagen op schip te beladen. Het is dan ook de vraag wat er gaat gebeuren met het vervoer van containers van/naar Leeuwarden. De vrachtwagenchauffeurs hebben het nu relatief makkelijk: fabriek en containerterminal liggen op een kleine 10 minuten rijden van elkaar. De veel gehoorde optie om de containers naar Meppel te rijden en aldaar op een schip te beladen, gaat veel meer tijd kosten. Het contract met HTRS loopt 1 juli 2011 af maar alles lijkt erop dat men het een maand eerder al voor gezien houdt. Op de uiterst zonnige woensdag 25 mei 2011 is de trein met de 1621 aan kop zojuist uit Leeuwarden vertrokken en passeert hier een boerenveldje ter hoogte van Goutum, alwaar uw fotograaf op een laddertje voor een plaatje zorgt. Doordat de trein relatief rustig op gang kwam, schrokken de paarden niet en bleven rustig van het zonnetje genieten.
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:08:37 #180
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97306129
quote:
245 Teletekst wo 25 mei
*************************************
***************************** NED.2
*************************************

19.25-19.55 uur RAIL AWAY

Serie waarin markante spoorlijnen in
beeld worden gebracht.Afl.:België:
Luik-Eupen en Vervier-Spa.

Het startpunt van deze treinrit is
Luik,op het futuristische nieuwe
station Luik-Guillemins.Met de
InterCity gaat de reis dwars door de
Ardennen naar het Duitstalige Eupen.

Daarna wordt de draad weer opgepakt in
Verviers.Hier vertrekt de stoptrein
naar Spa,de stad die bekend is om het
bronwater uit de Ardennen.Onderweg
passeren we talrijke kleine stations.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_97306479
Volgens mij heb ik die uitzending al eens gezien.

Was een mooie aflevering. :P

Wilde zelfs naar aanleiding ervan keertje met de Intercity naar Eupen gaan, dat is er helaas nog niet van gekomen...
pi_97306482
quote:
4s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..Rail away..]

Hmm.. goed idee.. Het enige programma van de EO wat het kijken waard is ^O^
pi_97306864
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:13 schreef Socios het volgende:
Wilde zelfs naar aanleiding ervan keertje met de Intercity naar Eupen gaan, dat is er helaas nog niet van gekomen...
Moet je doen ^O^ . Prima trein, prachtig traject, vanaf Brussel met 200km/h zonder fratsen. België _O_ .
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:21:29 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_97306990
Den Haag CS :r

Wat een donker, muf ruikend kutstation :r
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:22:11 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97307027
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:19 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Moet je doen ^O^ . Prima trein, prachtig traject, vanaf Brussel met 200km/h zonder fratsen. België _O_ .
Tot Luik dan he, daarna is de gein er wel weer af ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_97307132
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Tot Luik dan he, daarna is de gein er wel weer af ;)
Wou net zeggen. :+

Brussel - Luik wel meerdere keren afgelegd. :P
pi_97307175
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tot Luik dan he, daarna is de gein er wel weer af ;)
Dan komt het mooie traject juist pas :P . 'k Zorg dan altijd dat ik aan het uiteinde van de trein zit, vind het altijd mooi om in die bochten de rest van de trein te kunnen zien :) .
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:25:37 #188
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97307188
NU!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:30:05 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_97307433
"L11 rijtuigen"? I11 toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_97307511
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:25 schreef Ireyon het volgende:
Dan komt het mooie traject juist pas :P
Ja, precies.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 mei 2011 @ 19:40:57 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_97307971
Jammer dat ze het containervervoer per spoor in Leeuwarden willen staken. Het zal ook wel het einde van de 6702 zijn.

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_97308073
Zonde inderdaad...
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:44:40 #193
258802 Yreal
henk..!
pi_97308127
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:21 schreef James1988 het volgende:
Den Haag CS :r

Wat een donker, muf ruikend kutstation :r
beter dan utrecht CS :{w
pi_97308153
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:44 schreef Yreal het volgende:
beter dan utrecht CS :{w
Inderdaad!
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:50:42 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_97308427
Net een Fyra vanaf Breda zien binnenkomen te Rotterdam... in het snelle voorbijgaan heb ik niet één reiziger gezien. Nu is het wel avond natuurlijk, maar in de trein waar ik nu in zit (vertrokken vanaf Den Haag om 19:21) zit het rijtuig (halverwege de trein, dus niet de eerste vanaf de perronopgang) toch nog minstens halfvol.
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:52:54 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97308531
quote:
11s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
Jammer dat ze het containervervoer per spoor in Leeuwarden willen staken. Het zal ook wel het einde van de 6702 zijn.

O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_97308604
Vandaag in de trein een leuk "trein wedstrijdje" meegemaakt. Zat zelf in de Intercity Maastricht-Alkmaar, en net na station Eindhoven (of misschien Hertogenbosch) was er een kleine race tussen onze trein en de Intercity naar Den Haag.

De mensen naast me aan de andere kant van het gangpad vonden het wel heel spannend en kwamen zelfs aan deze kant van de trein kijken. "oh ik wist niet dat treinen dit deden, wat zijn die rare tekens boven de deuren? het lijkt wel een stoptrein!"
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:55:23 #198
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_97308667
Wat is Hoek van Holland een afgrijselijk kut-station geworden zeg..
- Je hebt er alleen maar SLeT
- Sporen 4, 5 en 6 lijken zeker Buiten Dienst, op spoor 6 hebben de bosjes en andere gewassen hun intrede zwaar gedaan, maar het sein op dat spoor brand nog steeds op rood ri Maassluis _O-
- De kopperrons bij sporen 4, 5 en 6 zijn echt al lang niet meer onderhouden :(

Binnenkort een fotoreportage..
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:55:27 #199
258802 Yreal
henk..!
pi_97308673
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:54 schreef Basekid_NZ het volgende:
Vandaag in de trein een leuk "trein wedstrijdje" meegemaakt. Zat zelf in de Intercity Maastricht-Alkmaar, en net na station Eindhoven (of misschien Hertogenbosch) was er een kleine race tussen onze trein en de Intercity naar Den Haag.

De mensen naast me aan de andere kant van het gangpad vonden het wel heel spannend en kwamen zelfs aan deze kant van de trein kijken. "oh ik wist niet dat treinen dit deden, wat zijn die rare tekens boven de deuren? het lijkt wel een stoptrein!"
Sprinten naar boxtel :P De trein den haag wint vrijwel altijd..
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:56:26 #200
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_97308715
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:54 schreef Basekid_NZ het volgende:
Vandaag in de trein een leuk "trein wedstrijdje" meegemaakt. Zat zelf in de Intercity Maastricht-Alkmaar, en net na station Eindhoven (of misschien Hertogenbosch) was er een kleine race tussen onze trein en de Intercity naar Den Haag.

De mensen naast me aan de andere kant van het gangpad vonden het wel heel spannend en kwamen zelfs aan deze kant van de trein kijken. "oh ik wist niet dat treinen dit deden, wat zijn die rare tekens boven de deuren? het lijkt wel een stoptrein!"
Dat is de IC Maastricht-Alkmaar die een stuk naast de IC Venlo-Den Haag komt te rijden, en vrijwel altijd word er een "wedstrijd" gehouden, dan heelt de een de ander in, en later weer andersom..
  Redactie Sport woensdag 25 mei 2011 @ 19:57:38 #201
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_97308765
Dat geldt ook voor het uitrijden van Amersfoort richting noord en oost, hoewel het daar minder lang duurt. En richting Hilversum en Utrecht is nog korter.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_97308791
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:55 schreef Yreal het volgende:

[..]

Sprinten naar boxtel :P De trein den haag wint vrijwel altijd..
Hm kan me niet herinneren dat ik Boxtel voorbij reed (maar zal wel). De andere trein ging inderdaad iets sneller, ik denk omdat ie de fly-over moest hebben dus wat meer snelheid nodig had ofzo....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')