abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 mei 2011 @ 08:28:10 #101
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97282554
wat raar mef :{

Trix :*

ik ga nu met Amelie weer naar t ziekenhuis, ben benieuwd... Vannacht was bagger iig, heel zielig weer huilen enzo. Ze heeft om mij heen gevouwen geslapen, ik heb geen oog dicht gedaan :')
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 25 mei 2011 @ 08:28:39 #102
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97282564
Harry heeft heel erg lang niet/nauwelijks geslapen bij mijn schoonouders. Misschien wel 10 maanden ofzo, terwijl hij daar elke week 2 dagen is. Sinds 1,5 maand slaapt hij er overdag net zo lang als thuis overdag (tussen de 2,5 en 3 uur).

Aah, ik ben dus niet de enige met een kind dat zo reageert op bepaalde geluiden ;)

Ow freecell, succes met kamperen! :o
Hoe is het eigenlijk met je sneutje op dit moment?

Och huup, arme Amélie :{
Veel succes in het ziekenhuis. Hopelijk hebben ze een oplossing :*
  woensdag 25 mei 2011 @ 08:32:06 #103
100412 mefke79
komt goed!
pi_97282619
Huup, weer helemaal mis dus. Nou ja, ik hoop dat ze maar snel iets vinden dat echt soelaas biedt. Ik bedoel, tuurlijk kan je nu weer laxeren en dan is ze weer even leeg, maar het komt telkens terug.
En hopelijk krijg je het voor elkaar om je beide meiden bij 1 arts te krijgen. Succes!
Moet je alleen? Of kan B. mee?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_97282675
Ach Amélie toch. Klinkt zo zielig en ook vermoeiend voor jullie Huup.
Succes!

Inca, hopen dat jullie aanpak uiteindelijk positief gaat uitpakken.

Free, jullie tent is toch wel lekvrij mag ik hopen :D Veel plezier (en laat je plezier niet bederven door de weersvoorspellingen). :)

Mart heeft redelijk geslapen. Om 23u00 huilen, schreeuwen maar na 10 min ging hij weer slapen. Helaas maar voor 20 min toen weer wakker met het nodige geluid. Troosten hielp niet. Hij bleef maar huilen en huilen. Zetpil erin en huilend in bed gelegd weer. En toen viel hij zo pardon in slaap tot vanmorgen 07u00. Hopelijk zijn de hoektanden snel door (tenminste ik denk dat het daarvan is)
  woensdag 25 mei 2011 @ 08:36:52 #105
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97282704
B. moet werken, ik ga alleen met haar, mijn opa en oma komen om op Elin te passen. Ze staat op een permanente dosis laxeer dus het zou uberhaupt niet moeten kunnen dat het weer verstopt raakt, we zijn tussendoor niet gestopt; het zou gewoon moeten doorlopen zeg maar.

Nouja goed, ik zie er in elk geval goed verrot uit, en zij ook :P dat helpt wel om je verhaal kracht bij te zetten over hoe het 's nachts gaat. Als je er alletwee heul fris en fruitig bijloopt dan rijmt het niet zo met elkaar. :') volgens mij heb ik zelfs een blauwe plek bij mn oogkas van een onbedoelde elleboog-punt van haar :o :')
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 25 mei 2011 @ 08:39:13 #106
100412 mefke79
komt goed!
pi_97282746
Och Huup, ik dacht dat er even gestopt/geminderd was met de laxeer. Niet dus. Arm meisje...En wel fijn dat je niet ook nog Elin mee hoeft te slepen. En ja, je verhaal met je uiterlijk kracht bij zetten wil nog wel eens helpen. Al heb ik het idee dat ze jullie sowieso redelijk serieus nemen.
pi_97283277
Huup, veel succes vandaag! Ben benieuwd wat ze zeggen!

We hebben een goede, grote tent, gaan overmorgen pas weg en florian is weer in normaal gedrag, grotendeels.
pi_97283357
Pfff Huup... Heel veel succes zo. Ik hoop heel hard mee dat er toch weer verder gekeken gaat worden enzo. En sterkte vandaag.

Wij gaan vanmiddag ook naar het ziekenhuis voor een gehoortest en vrijdag op controle bij de KNO. Ik verwacht geen rariteiten, het gaat goed.

Trix, hoe is de nacht gegaan?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_97283696
Oh jemig Huup wat sneu voor jullie :{ Heel veel sterkte en succes straks in het ziekenhuis. Zou fijn zijn als ze er nou eens echt achterkomen wat jullie Ameliefje heeft..

Trix! Hoe was je nacht?

Rienk hoorde we vannacht rond 23:00 ook ineens huilen, en toen ik er heen ging lag hij in zijn slaap te huilen :? Ik heb zn speen in zn mond gestopt en hij sliep daarna weer rustig verder. Sneu hoor.
Gister op Twitter had ik het er ook al over, maar ik wil het hier graag ook nog even kwijt. Rienk zit he-le-maal onder de bultjes. Het begon een week of 2 geleden met zijn voeten, de hak had een dikke bult en vanuit daar kwamen bultjes omhoog. De dokter wist niet wat het was en ik kreeg nystatine voor de spruw die hij toen had en antibiotica voor de ooronsteking en voor de bultjes. De bultjes bleven door groeien en ik ben gestopt met de AB. Vorige week ben ik weer terug gegaan. Hij had een schimmelluieruitslag en we kregen miconazol voor dat en een hele dikke creme voor de benen.
De luieruitslag is inmiddels weg en de bultjes zitten nu over zijn hele lijfje.

Nu heb ik straks om 11:10 een afspraak bij de HA omdat ik een verwijzing wil voor de kinderarts of een huidarts. Ik heb echt geen flauw idee wat het is. ben zelf aan het googelen geweest en gister is ook vanalles opgenoemd, maar niks klopt met wat Rienk heeft of had. Hij is niet ziek geweest en is dat nu ook niet. Hij heeft verder niks en heeft ook geen koorts.
Dus roodvonk, 5e en 6e ziekte, netelroos. Het is het allemaal niet.

Gelukkig heeft Rienk er dus geen last van. In de bultjes zitten allemaal kleine vochtpuntjes. maar het is veeeel te klein voor waterpokken?

Heeft iemand van jullie nog een idee?

Bedankt voor het lezen :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 25 mei 2011 @ 10:10:20 #110
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_97284724
rodehond? of bazel ik nu heel erg, heb ook geen idee hoe dat eruit ziet hoor, s6 in elk geval bij de ha straks Vlundur!

Huup jullie s6 in het ziekenhuis, sneu dat het gewoon niet lijkt te helpen :*

Trix een beetje kunnen slapen?
Wicky s6 bij de kno en de gehoortest !

Free gezellig kamperen en hopelijk valt het met de regen redelijk mee ;)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_97288746
Nou. We zijn terug van de dokter en echt duidelijker is het niet.

Rienk heeft over zn hele lijf een 'gewone rash' die helemaal niet ernstig is want het komt vaker voor als de kinderen wat minder weerstand hebben (Rienk is vaak verkouden)
Op zn voeten heeft ie nu weer een schimmel waar we miconazol voor moeten smeren en verder niks om me door te sturen.
Ik vind het nogal vaag allemaal en vertrouw het stiekem nog steeds niet, dus ik bedacht me nog dat ik Rienk op het QT-Syndroom wilde laten testen dus daarvoor een doorverwijzing gekregen en als ik daar dan toch ben kan ik mooi nog even zn lichaam laten zien.

Het LQTS zit bij J in de familie. Al zijn broers en zus hebben het ook (5) . Van hun kinderen is tot nu toe 1 die het ook heeft en in totaal lopen er 3 inclusief het neefje met een pacemaker. Bij geen van de rest is er 'last' te vernemen behalve 1 broer die zware medicijnen slikt. De andere broer heeft er sinds 2 jaar één. Hij was altijd erg moe en de pacemaker bleek te uitkomst.
J. is de enige die niet is getest. Hij vind het niet nodig om het te weten want hij heeft nergens last van. :') Mijnheer heeft een ernstige onregelmatige hartslag die ook nog eens heel laag is. In rust soms maar 40.. Daarom wil ik Rienk wel laten testen. Als Rienk het wel heeft heeft J. het dus ook en als Rienk het niet heeft, heeft B2 alsnog 50% kans om het te krijgen. Of 0% maar dan moet J. zich laten testen.
  woensdag 25 mei 2011 @ 12:42:29 #112
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97289823
Jemig Vlindur wat eng en naar :{ Wil J. zich ook niet laten testen omwille van zijn zoon? Ik bedoel, zo'n onderzoek is voor J. allicht minder belastend dan voor Rienk. Ik kan me wel voorstellen dat je zoiets getest en uitgesloten wilt hebben.
En die Rash is ook naar, wat het ook mag zijn.

We zijn weer terug uit het ziekenhuis. Mn kleine dappere is een pleister en een mooie Nijntje-ballon rijker O+ de kinderarts vond het veel drinken/veel plassen zorgwekkend klinken, dus die wilde, ondanks dat ze 3 maanden geleden ook op suiker geprikt is, toch weer suiker laten prikken, was keurig in orde verder, niets aan de hand gelukkig.
Opnieuw bloedprikken hebben we, in overleg, besloten niet te doen. Er kan absoluut iets in de uitslagen veranderen, maar dat er nu iets uitkomt waar ze al anderhalf jaar van geobstipeerd is, wat er dan 3 maanden geleden niet uit gekomen is, die kans is heel klein. Voor haar is bloedprikken best belastend dus dat stellen we tot nader orde even uit.

De dosering forlax is tijdelijk verhoogd naar de max, van 14 mg naar 24 mg. En we moeten om de dag klysma's gaan geven, ze zat voelbaar nog steeds flink vol en dat moet er eerst allemaal uit.
Daarnaast hebben we potjes gekregen om ontlasting en urine mee op te vangen om darmparasieten enzovoorts uit te sluiten. Dat was het enige wat nog niet getest is, de arts acht de kans erg klein omdat ze zo klein was nog toen het begon, maar voor de volledigheid.
Als hier weer helemaal niets uit komt en het gaat niet beter als de darm helemaal leeg is dan gaat er weer verder gekeken worden naar de darm zelf. Eerste prioriteit is dat ding leeg en mn meisje van de buikpijn af.

Gelukkig groeit en ontwikkelt ze zich wel goed verder :) 83 cm en 11,2 kg *O*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 25 mei 2011 @ 12:45:10 #113
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97289922
En ik heb de foto te zien gekregen die de eerste keer gemaakt is, mijn god de tranen sprongen me in mn ogen. Mn arme kleine meisje :{ waar heeft ze het toch aan verdiend -O-
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97290095
Aggos huup, ik heb de tranen in mijn ogen. Wat een ellende toch met het poepen steeds. De nieuwe dosis moet maar gauw zn werk doen zodat ze weer lekker poepen kan.

En die klysma's. Hoe werkt dat? Blijft ze dan netjes liggen en wacht ze tot het klaar is of is het best een strijd om dat klaar te krijgen? En zo'n foto lijkt me ook wel heel heftig. Het zit jullie niet mee. Amélie die zo verstopt zit en Elin met haar melk -O- bah.. :*

Rienk zijn oudere neefje is getest door een kastje om de nek en dat stelde verder niet veel voor gelukkig. J wil het er niet eens over hebben om zich te testen. Stomme dwarskop o|O
  woensdag 25 mei 2011 @ 12:55:55 #115
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97290273
oh okay, kastje om de nek valt mee als dat alles is. Maar toch. Wat een rare koppigheid :D

Het zijn microlax klysma's, die kun je ook gewoon bij de drogist halen en die zijn niet zo heel heftig. Het grote voordeel is dat ze nog een luier draagt en nog geen 'schaamte' heeft omtrent poepen of dit soort toestanden. Kwestie van toedienen (gaat net zo snel als een zetpil ongeveer), luier weer om en afwachten, binnen 5 minuten tot 1 uur gegarandeerd resultaat. Soms alleen lucht, maar ook dat kan behoorlijk dwars zitten natuurlijk. En de hoeveelheid lucht die er dan uitkomt is belachelijk bijna.

We hebben een keer eerder een ander klysma gekregen, maar daar begin ik niet meer aan :') toen moest ze 15 minuten op haar linkerzij blijven liggen. :D ze je het voor je? :')

en het klysma maakt de poep dus ook eerst zacht zeg maar. Het is niet zo dat er dan met geweld harde poep uit geforceerd wordt ofzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97290509
Ah ok. Ik heb even gegoogeld met die merknaam want in mn hoofd had ik die Patty Brard taferelen :X :')
Maar dit ziet er prima kind vriendelijk uit zeg. Fijn dat ze zulke dingen hebben uitgevonden. Hoop dat ze nu gauw opknapt. Want zo'n zielig wurmpie is ook niks :N
pi_97290747
Hopelijk is de darm weer snel leeg en heeft Amélie er geen last meer van.
En dan maar hopen op snel een oplossing dat het niet weer zover hoeft te komen.
Zielig hoor! Snap die tranen in je ogen helemaal. Gelukkig heeft ze lieve ouders die er voor haar zijn.
  woensdag 25 mei 2011 @ 13:10:12 #118
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97290762
Hahaha Patty Brard :D :') slang in je hol en gaan met die banaan! :Y)

nee hoor, het is idd minder dramatisch dan het klinkt. Dit is trouwens ook over t algemeen wat je krijgt als je na de bevalling niet kunt/durft te poepen, niet zo eng als het klinkt dus :)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97290940
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 13:10 schreef huuphuup het volgende:
Hahaha Patty Brard :D :') slang in je hol en gaan met die banaan! :Y)

nee hoor, het is idd minder dramatisch dan het klinkt. Dit is trouwens ook over t algemeen wat je krijgt als je na de bevalling niet kunt/durft te poepen, niet zo eng als het klinkt dus :)
Oh echt! :o _O-
Ik was/ben dus echt serieus bang voor klysma's omdat ik dacht dat het altijd zo ging!
Bedankt! Je bent mn held van de dag O+ :D
pi_97291058
Poeh dat ziet er hevig uit Vlindur. Hopelijk heeft het inderdaad te maken met een verlaagde weerstand en verdwijnt het snel. :*
En ik snap goed dat je het voor Rienk wel wil weten, ook al wil J. het voor zichzelf niet weten.

Lieve Huupmeis, wat naar zeg. De tranen sprongen ook in mijn ogen door je opmerking. Arme Liedje. En wat lijkt het me zwaar dat het gewoon zo onduidelijk is wat er aan de hand is. Bah.
Hopelijk gaat het snel helpen, de klysma's en de medicijnen zodat ze in elk geval snel verlost is van de buikpijn. :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 25 mei 2011 @ 13:18:50 #121
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_97291079
Als het dan toch over poep gaat he, ik heb net poep onder Emma's oksels vandaan geschraapt. :') :Y)
Yay voor de doorkomende kiezen!

Huup, ik vind het altijd zo sneu om over Amélies problemen te lezen. :'( Ik hoop echt dat het binnenkort, na het leeglopen zeg maar, spontaan opgelost is of dat er een oorzaak én oplossing gevonden wordt. :* voor jullie!

Vlindur, fijn dat het niks ernstigs lijkt te zijn, die uitslag. Succes met de andere onderzoeken!
Het kan trouwens praktisch gezien wel verstandig zijn van J. om zich niet te laten testen. Als je weet dat je 't hebt moet je 't ook melden bij hypotheekaanvragen etc. Dat geldt ook voor Rienk natuurlijk, later.
Of 't verstandig is om je niet te laten testen is een heel ander verhaal natuurlijk. :*

Whaha, dacht je echt dat er een tuinslang oid naar binnen ging bij een klysma? :D Gelukkig niet zeg! .
Huup, hoe verzinnen ze het dat je een dreumes een kwartier op haar zij moet laten liggen! Dat gaat vast lukken inderdaad. :D
A grand adventure has begun.
pi_97292240
Keshet, dat is precies zijn probleem. We hebben het er net over gehad en 1 van zijn broers kon geen hypotheek krijgen. Totdat hij bij een maatschappij gewoon níet vermeldde dat hij het had. Hij heeft daar nu een hyptheek lopen.
Zijn neef(je) Heeft vanaf jongsafaan een grotemensen verzekering gehad om ze hem niet als kind wilde verzekeren omdat ze bang zouden zijn dat hij te duur zou worden..
Dus ja, er zitten zeker een hoop minnen aan. Maar ik wil wel echt gewoon weten of Rienk het heeft.
Dit is me nu gewoon te onzeker.. :{
pi_97292969
Amelie toch, succes Huup met het poepscheppen... (leuk van die potjes ;), hebben we bij Mirte eens moeten doen, die had een parasiet, was alsmaar aan de diarree). Goed dat ze zo stap voor stap dingen uit proberen te sluiten. En fijn dat er ook echt nagedacht wordt of het meerwaarde heeft om een naald in je kleine meisje te steken. :*

Rienk onder de vlekken :* hopelijk gauw weer vlekloos.
Op zich wel goed om dat QT syndroom na te laten kijken. Heeft het nog consequenties als hij het wel zou hebben? (medicatie, extra controles oid?)
Fake it till you make it...
  woensdag 25 mei 2011 @ 14:18:31 #124
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_97293300
Rienk gelukkig niks bijzonders, maar toch vervelend!
s6 met de eventuele andere testen, klinkt best "eng"

Amelie s6 weer meisje en lekker gegroeid :D

Ik hoor Roy over de babyfoon blazen 8)7 echt lippen opelkaar en dan blazen.
En vervolgens moet hij lachen om zijn geblaas :') O+
pi_97293812
Nijna, in het ergste geval moet hij een pacemaker, in een minder erg geval zn levenlang medicijnen, maar waarschijnlijk gewoon niks. J's zus en de 2 andere broers hebben ook nergens last van.
Zijn neef D, heeft de pacemaker al vanaf dat hij 5 was. Of hij echt nodig is geweest is niet te zeggen. D vind dat het ding op hol slaat soms, wij denken dat hij zn werk doet ;) D's broertje S heeft het syndroom niet.

Een pace maker is tegenwoordig een klein kastje dat onder het sleutelbeen zit.
Vroeger was hij groot en lomp. Hij zat toen in de buik geloof ik.

Roy :D Lekker aan het bellenblazen jongen? O+
pi_97293826
Ik heb Mart zijn bed verzet. De stond eerst los, dus niet tegen een muur aan.
Nu staat het bed met de zijkant (lange zijde dus) tegen de muur en hij heeft sinds vanmiddag weer zn slaapzak aan. (steeds maar kort slapen) ben benieuwd wat dit nu doet.
pi_97293907
Roy :D Gekkie.

Mart kan tegenwoordig ook zelfs zijn eten blazen. Bord op tafel, mart met zijn hoofd erboven, lippen bijna op het eten en dan pffffffff. Te grappig om te zien gewoon. Maar nu blaast hij alles, zn drinken, koekjes echt alles! ;)
  woensdag 25 mei 2011 @ 15:06:52 #128
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_97295454
hehehe Mart dat kan Roy ook en dan ligt zijn avondeten door de woonkamer :X
Hopelijk wilt hij nu wat langer slapen ;)
Roy heeft zeker dik 3 kwartier zitten spelen in bed,voordat het stil werd en Roy besloot laat ik nu maar eens slapen ;).
pi_97297913
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 14:32 schreef ymme het volgende:
Roy :D Gekkie.

Mart kan tegenwoordig ook zelfs zijn eten blazen. Bord op tafel, mart met zijn hoofd erboven, lippen bijna op het eten en dan pffffffff. Te grappig om te zien gewoon. Maar nu blaast hij alles, zn drinken, koekjes echt alles! ;)
ja, die ken ik :(
er mag hier niet geprrrft worden tijdens het eten }:| door niemand }:|

beterschap voor de zieken ;( uitslagjes, poeproblemen, het moet gewoon allemaal direct over zijn! ik beveel het :Y
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_97310579
Hm wat vaag die uitslag Vlindur :? vreemd hoor. Het ziet er best vurig uit
En wat heftig joh, wat in de familie van je man voorkomt. Laten we hopen dat Rienk dat niet heeft zeg :*

Huup, wat ''jammer'' toch dat er weer geen echte oorzaak gevonden is waardoor ze niet kan poepen. Lijkt me toch dat er hoe dan ook echt ergens iets niet helemaal goed werkt?!
Moest effe slikken van je verhaal, het arme meiske :'(
Wat fijn dat de klysma's nog redelijk goed toe te dienen zijn

en een dikke :* voor Inca. Pfff wat heftig zeg, heb je verhalen meerdere malen doorgelezen maar heb geen raad voor je en daar baal ik zo van. Wou dat ik iets voor je kon doen!
Je woont niet in de buurt geloof ik, maar iets als serieus hem een nachtje bij mij brengen zou ik met alle liefde voor je doen zodat je zelf eens 1 nacht bijslapen kunt. 1 nacht voor mij wakker zijn is dan een eitje.
Nogmaals :*

En ik las dat Ko het zo naar zn zin heeft op de kresj *O* leuk zeg! Toch best ''knap'', hij is nog geen 2 jaar en nu al zo goed meedraaien op een peuterspeelzaal met grotere kindjes ^O^ O+

Hier gaat alles zn gangetje.Wolf zit met mij op dreumes muziekles 1x in de week, echt een aanrader!
Een beetje antroposofische :P juf met makkelijke meezingliedjes en leuke attributen en materialen zoals belletjes,buizen e.d om samen muziek mee te maken en dingen uit te beelden
Ze eindigt de les altijd met haar dwarsfluit, Wolf gaf haar vorige keer een luid applaus na afloop :D
Morgen gaan we weer, ik zal mijn fototoestel meenemen!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_97312328
Dreumesmuziekles... dat klinkt gezellig!

en ik ben het helemaal eens met Simmu: "uitslagjes, poepproblemen, het moet gewoon allemaal direct over zijn! ik beveel het" Ik ook! Beterschap iedereen! (Misschien helpt het als we het met meer bevelen ;) )

Ik word zo moe van m'n rugpijn nu... heel de dag alleen maar bezig zijn met 'verantwoord bewegen'... blegh.. ik wil gewoon lekker m'n ventje tillen en knuffelen! Wel fijn dat Lars nu al zelf gaat staan, dat tilt alwel ietsjes makkelijker. Vanmiddag Midalgalcreme gekocht, met kruik in m'n rug gezeten (en 't was al zo warm)... Overigens bedenk ik me net dat ik eigenlijk wel blij ben dat ik zelf iets heb, ipv Lars. Met hem gaat het al een tijdje keigoed!
* Shandaly zoekt een stukje hout om op af te kloppen

Bij het babyzwemmen zijn we Larsje juist aan het leren om ppffffrrt te doen.. belletjes blazen! Zodat ze weten dat wanneer ze met hun mond onder water komen, dat ze uitblazen ipv inademen. Hij heeft gelukkig nog niet door dat het met eten in je mond ook een 'leuk' effect kan geven >:)
  woensdag 25 mei 2011 @ 21:30:44 #132
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_97313618
Och jemig, Huup, wat een verdrietigmakend berichtje.. Weer aan de slag met klysma's en extra laxeermiddel, gewoon om voor elkaar te krijgen wat normaal zou moeten zijn. Ik moet er zelfs al van slikken, laat staan jullie.. Dikke :* :* voor jullie allemaal, en ik hoop echt dat er dan toch snel eens een oorzaak gevonden kan worden, alleen de symptomen bestrijden lijkt me op een bepaald punt zó frustrerend worden. Succes ermee :*

Rienk! :o Wat doe je nu?? Arm ventje, wat ziet dat er rood uit zeg! Vlindur, tjemig, ook dikke kus voor jullie hoor! :* en huuu, doe maar geen enge syndromen, gatver zeg :X Maar ik denk dat ik hEt ook zou willen laten testen hoor, je moet er toch niet aan denken dat er iets ergs gebeurt omdat je het niet wist? De gevolgen voor familieleden zijn daarentegen ook weer niet misselijk, ook weer iets om je dan druk over te maken. Bah. Nee. Doe maar gewoon niet nee :X

Ymme, haha, Stef gooit er gewoon mee, blazen klinkt lolliger :D

Wolf! Oh, Poppejans, ik word echt helemaal blij van je omschrijving van die muzieklessen, hoe kom je daaraan? Wel zeggen als de foto's er staan hoor! En weet jiij ook of alles ok is met Twinks? Ze postte minder omdat het even minder ging, toch? Ik denk aan haar! Oh, en je bent toch zo'n lieverd he? Ik moet er een beetje an snotteren, ik ben soms zo blij dat ik jullie heb O+ Thnx lieverd, je bent een schat! En als de meet van zondag niet doorgaat dan kom ik gewoon naar jullie toe, ofzo :)

En wat lief dat jullie allemaal aan ons gedacht hebben vandaag O+ :* Vannacht ging eigenlijk best ok, hij is rond vieren wakker geworden, ik heb een fles met 170 cc pap en 10 cc water ingeplugd, hij heeft nog wat gemorreld en heeft vervolgens netjes geslapen nog, tot een uurtje of kwart over zes. Ik denk dat de rust in zijn bedje hem wel goed heeft gedaan, tegenwoordig gooit hij werkelijk álles zijn bed uit, behalve Poesje. Hermie, voorheen een tweede vriendje waar hij nog wel eens mee knuffelde, krijgt ook een gooi, meteen als hij zijn bed in gaat. Daarnaast zitten we ons af te vragen of het helpt dat we hem al twee nachen zonder slaapzak hebben liggen (uit nood geboren), de afgelopen twee nachten gingen best aardig. Daarnet waren zijn slaapzakjes allebei weer schoon, maar we hebben hem zonder slaapzak in bed gelegd.

Voor deze nacht hebben we een fles an 160 cc pap en 10 cc water gepland staan. Tot nu toe maakt hij geen problemen omtrent de hoeveelheid die langzaam afneemt, hopelijk blijft dat nog even (of het liefst for ever ;)) zo. Qua logeren hebben we met enige regelmaat (eens in de 3 weken ofzo) een bijslaapnachtje, maar we moeten het nu écht structureler aan gaan pakken, want ook met bijslaapnachtjes lukt het niet meer goed om het bol te werken met z'n tweetjes. En ja, het is dus echt gewenning, dus dan wordt het nu gewoon tijd voor die zure appel en ontwenning..

[ Bericht 0% gewijzigd door Incantrix op 25-05-2011 21:41:20 ]
3!
  woensdag 25 mei 2011 @ 21:31:24 #133
95408 Incantrix
pi_97313640
En een :* voor Shandaly!
3!
pi_97313907
Knap hoe jullie het aanpakken Inca, en succes vannacht
Van Twinkly heb ik effe niet meegekregen dat het even niet zo lekker loopt, wat rot!
Ik weet alleen als laatste bericht dat ze met me mee rijdt zondag naar de meet

Shandaly, wat leuk dat je op babyzwemmen zit met Lars! Lijkt mij ook erg leuk

ik zal morgen dus wat foto's proberen te maken van de muziekles
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 25 mei 2011 @ 21:42:48 #135
95408 Incantrix
pi_97314312
Ow, nu ga ik ook alweer twijfelen aan mezelf hoor, haha! Nouja, hopelijk gaat het al beter dan :) En thnx, ik ben benieuwd hoe het vannacht zal gaan :P
3!
pi_97317846
Vlindur, ik hoop dat de uitslag snel weg is. Mette heeft ook snel uitslag als ze verkouden is, of een schimmel bij haar billen.
Hopelijk heeft hij niet die aandoening en ja ik zou het ook willen weten. Zeker omdat zo'n jong kind eigenlijk niks kan aangeven.

Inca, het gaat goedkomen, echt!!

Ik mis Twinks en Claudia!!! Ik hoop dat ze snel weer af en toe een postje achterlaten :*

Mette en ik hebben een tripje ziekenhuis gedaan vandaag. Het is 6 weken geleden dat ze geholpen is en nu is de nacontrole. We hadden vandaag de gehoortest. Die dus weer mislukte. Ze moet namelijk doodstil zijn 2 minuten lang (en dat per oor), ze krijgen dan een dopje in hun oren die ze vast plakken. Dat ging dus weer fout. Ze ging huilen, want ze wilde niet.
Daarna doen ze een druktest om de druk op het trommelvlies te meten. Die lukte wel omdat ze mocht huilen en ik haar in de houdgreep hield.
Rechteroor (waar de meeste problemen mee waren) was de druk goed wat betekend dat het buisje er nog in zit.
Linkeroor was tot 2x toe eigenlijk niet goed.... Waarschijnlijk is het buisje er dan uit... Maar vrijdag kan de KNO arts het goed bekijken, dus we wachten vrijdag even af.

Huup al met klysma's in de weer geweest?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_97318222
Ohw dat zou kloten zijn wickie, als het buisje er nu al uit is...en sneu dat mette zo moest huilen...

Ohw arme Amelie en huup, alles is al gezegd maar ik denk ook zeker aan jullie...

Toitoitoi voor inca

Lars heeft weer wat nieuws, hij is zo'n autogek, hij weet inmiddels dat opa een Opel heeft en ze hebben een speelgoedbmw, die noemt ie beebeebee
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 25 mei 2011 @ 22:57:53 #138
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_97318766
Huup een hele dikke :* voor je arme meisje. Het mag nu gewoon wel eens over zijn hoor met die poepproblemen.

En Vlindur wat naar zeg van de uitslag. Hopelijk ishet snel weg. En at van die test is heftig zeg :*

Mijn uk zei bij het naar bed gaan ineens "Nee boekie van Buhba (nee boekje van bumba)" toen we met een ander voorleesboekje aan kwamen zetten :o Soms is het wel heel duidelijk dat er hier nog een kwekkie rondloopt dat als goed voorbeeld dient :D En ze kan al echte vlechtjes in haar haartjes O+
  donderdag 26 mei 2011 @ 07:39:28 #139
95408 Incantrix
pi_97325314
Stiemie, woah, knáp!! Een enorme zin ook meteen :o *O*

De nacht ging hier eigenlijk verbazingwekkend goed :o Om kwart over 5 ging de fles er pas in en 160 met 10 cc water gaf geen problemen! Hij heeft nog 3 kwartier geslapen en werd toen goedgehumeurd wakker. Hij verzint steeds leukere manieren om ons te vertellen dat hij eruit wil, zo lief O+ vanochtend hoorde ik "papa? Tie-tiiiieee!" (= kiekeboe) O+ Oftewel: papa, kiekeboe jezelf mijn kamer maar in :D

Nouja, anyway, het lijkt erop dat de afgenomen prikkels, eventueel in combinatie met het slapen zonder slaapzak maar dat weten we nog niet, al voor wat meer rust in de tent heeft gezorgd. Durf het ook niet te hard te zeggen, maar we krijgen in elk geval een beetje de hoop dat er weer nachten aan gaan breken waar we ooit ook al moe van werden, maar op dit moment bij bij zouden kunnen slapen: doorslapen tot een uur of 5 a 6 :P
3!
pi_97326106
INca, goed nieuws! *O* Gaat langzaam de goede kant op!

Stiemie :D Dat is knap!
Florian praat nog steeds niet zoveel.
Hij zegt wél altijd 'dankie!' als je hem wat geeft O+
pi_97326237
Trix, wat fijhijn! O+
En 'papa? Tie-tiiiieee!' is echt super gaaf *;

Esmee vlechtjes O+

De muziek les van Wolf lijkt me leuk zeg! :Y

Och arme Mette. Wat moeten ze nou ook aan je oren te frummelen he :( :*

*gaaaaap*

Rienk werd gistermiddag ineens met 39.8 wakker. Maar we zouden naar opa en oma want die gaan vrijdag voor 4 weken naar Italie en ik wilde nog wel even doei zeggen. Dus onder het motto 'hij kan daar ook wel ziek zijn' zetpil er in en gaan met die banaan. De zetpil heeft zn werk prima gedaan en het was reuze gezellig. Thuis waren we om 21:30 en Rienk werd s'avonds steeds wakker. De laatste keer was om 01:00 en dat was werkelijk niet tof. janken krijsen en brullen. Niks was goed, wilde niet drinken niks. Uit eindelijk na een half uur brullen stil gekregen met Hopla op mijn telefoon. Na 2 hopla's kon ik meneer weer rustig in bed leggen en hij werd om 7:30 wakker. Helemaal sip en heet weer. En ik met hoofdpijn :{ Hij heeft met zn vader gedoucht en daarna trok hij goed bij.
Inmidels zit zn ontbijt in de maag en hij doet weer prima. Ben benieuwd hoe het gaat, want we zouden straks naar McLaura en Thijs!
  donderdag 26 mei 2011 @ 09:26:00 #142
100412 mefke79
komt goed!
pi_97326973
Vlindur, heb je em nu dan nog een zetpil gegeven? Ik zou dat in jouw geval wel doen. Beetje onder het motto: hij is niet lekker, hij hoeft zich niet zieker te voelen dan nodig...(maar goed, van de andere kant heeft koorts ook een functie enzo). Enig idee waar de koorts vandaan komt? Tanden?
En hoe is het met de uitslag? Al minder?
Over die afwijking. Pff, lastig hoor. Ik snap je man ook wel, wat niet weet wat niet deert enzo. Maar pff ik denk dat ik het ook zou willen weten voor Rienk.

Huup, zucht. Ik kreeg ook de tranen van je verhaal over de foto. Tuurlijk, je kan je iets voorstellen bij een te volle darm, maar het echt zien is wat anders...Gaat het goed met de laxeerpillen? Fijn dat de suiker iig goed was. Zou je dan echt uit zichzelf zo veel drinken, omdat ze ergens het idee heeft dat dat beter is voor haar buikpijn?

Incantrix, de goede kant op dus! Gelukkig zeg. Nou moet je em straks nog leren dat ie om vijf uur zelf dat flesje pakt en dan kan je weer doorslapen...

Stiemie, wat worden ze dan groot he. Als ze in plaats van wijzen en die die roepen ineens vragen of er een ander boekje gelezen mag worden.

Met Driekus gaat het op zich goed. Hij is nog niet helemaal lekker, maar dat komt volgens mij echt door de kies. Ook geen nachtmerrie gisteravond. Hij heeft wel liggen roepen naar ons, maar aangezien ik tegelijk met hem ook in bed was gaan liggen ( :') ) kon ik meteen reageren. En dat werkte. Hij heeft nog wel een half uur liggen kletsen in bed (tegen zijn knuffels ofzo) maar geen dramatische dromen. Alsof ie de dag al verwerkt had door te gaan liggen kletsen.
  donderdag 26 mei 2011 @ 09:35:21 #143
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97327217
Ik heb het zo te doen met Amélie (en huup)...

Inca, fijn dat het beter gaat!
pi_97328532
Och Mette toch -O- wie bedenkt dat ook dat ze dan 2 minuten stil moeten zijn per oor :? dat kun je op je vingers nagaan dat dat niet lukt...
Jammer zeg :{

Trix wat fijn! O+

Och Driekus scheetje O+ zo schattig dat praten tegen die knuffels :D fijn dat het daarna beter ging.

Stiemie dat schreeuwt om een foto! <3

:* voor de zieke kindjes

Ik heb geen flauw idee hoe het vannacht is gegaan. B. is op de bank gaan liggen en heeft Amelie voor zn rekening genomen zodat ik een flinke nacht slaap in kon halen. Ik heb dus echt als een blok geslapen en ben alleen 1 keer wakker geworden voor Elin.
Aan de wallen onder Amelie's oogjes denk ik wel te kunnen zien dat ze nog niet echt geweldig heeft geslapen... hopelijk stoppen ze hiernaast snel met de betonboor en het tegels afbikken want dan kan ze naar bed }:| en het duurt nog 6 weken die verbouwing ;( :X

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar we hebben gister gelijk het eerste klysma gegeven en de eerste hoge dosering forlax, gelijk maar mee begonnen zeg maar. Vandaag dus geen klysma en morgen weer wel en zo verder.

Mef we hebben geen laxeerpillen :) het is poeder dat opgelost moet in water. Ik weet het niet, ik vind het vele drinken niet zo heel raar omdat ik zelf ook erg veel drink altijd. Ik drink gerust 3 liter op een dag. (eerlijk is eerlijk, das niet altijd water :') :P) maar goed, ik denk dat ze gewoon veel drinkt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 26 mei 2011 @ 10:23:50 #145
100412 mefke79
komt goed!
pi_97328665
O, poeder met water klinkt al stukken beter dan pillen. Ik dacht al effe, hoe ga je dat erin krijgen. En veel drinken is ook geen probleem, beter veel dan te weinig, maar ik snap wel dat een arts dan denkt: even suiker prikken.
Enne, drink jij niet alleen water?! Foei toch ;)
pi_97328716
Mefke, nee ik heb hem nu geen zetpil gegeven. Als hij redelijk functioneert en niet heet ik geef ik niet niet. Ik geef het alleen bij koorts én ernstig miepen
  donderdag 26 mei 2011 @ 10:31:54 #147
100412 mefke79
komt goed!
pi_97328941
Vlindur, hoeveel geef je eigenlijk aan pcm? Wij geven die vloeibare, dat speelt wat makkelijker met hoeveelheden. Bovendien, zetpillen lijken hier niet zo goed te werken. Hoe doen anderen dat eigenlijk? Ik vind het soms maar lastig om te bepalen of ie nou of wel niet krijgt en zo ja, hoeveel dan. Driekus wordt namelijk bij ongeveer 38,7 - 39 graden echt doodziek. Niet van het ziek zijn, maar van de koorts dus. Dus ik probeer me altijd daaronder te houden...
pi_97329191
Wat een vreemde manier van oren testen bij een dreumes,Wickie! Logisch dat ze niet 2x 2 minuten stil zitten wou, ik geen geen dreumes die dat kan hoor

Haha die Lars! Dat wordt vast een jongetje dat straks van iedere auto het merk en type kan aanwijzen Karin.

Stiemie, wat knap dat ze dat zo zeggen kan!

Lekker dat je hebt kunnen bijslapen Huup, echt belangrijk hoor

Wij zijn net weer terug van dreumes muziekles, onder de spoiler fotootjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_97329488
Wat gaaf zeg :D Zouden ze dat hier ook hebben? :?
Ziet er cool uit en Florian is fan van muziek.

Laatst speelde hij op de xylofoon de eerste twee regels van 'mieke heeft een lammetje' 8-)
En tróts!
Het is hem nog niet weer gelukt helaas :P
  donderdag 26 mei 2011 @ 10:51:13 #150
100412 mefke79
komt goed!
pi_97329514
Poppejans, dat ziet er echt heel gezellig uit! Toch eens kijken of dat hier ook ergens te doen valt.
pi_97329762
Het ziet er inderdaad heel gezellig uit, Poppejans. (Alleen dat op de grond zitten is iets waar ik nu echt niet aan moet denken :X )

Babyzwemmen is inderdaad ontzettend leuk ook. We zijn net sinds twee weken over naar de 'grote' groep, met kindjes vanaf 1 jaar. Dat is toch wel weer even wennen hoor. Ineens is Lars weer de kleinste van de groep. En de meeste andere kindjes daar die lopen al, klimmen zelf de glijbaan op enzo...
pi_97329827
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 10:31 schreef mefke79 het volgende:
Vlindur, hoeveel geef je eigenlijk aan pcm? Wij geven die vloeibare, dat speelt wat makkelijker met hoeveelheden. Bovendien, zetpillen lijken hier niet zo goed te werken. Hoe doen anderen dat eigenlijk? Ik vind het soms maar lastig om te bepalen of ie nou of wel niet krijgt en zo ja, hoeveel dan. Driekus wordt namelijk bij ongeveer 38,7 - 39 graden echt doodziek. Niet van het ziek zijn, maar van de koorts dus. Dus ik probeer me altijd daaronder te houden...
ik geef eigenlijk alleen pcm als ze ofwel over de 39 koorts hebben, en dan leg ik direct een spiegel aan tot de koorts echt weg is, danwel wanneer ze ergens pijn lijken te hebben en dan bekijk ik het gewoon per keertje
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:02:27 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97329904
Bij ons ook dus idd.
Ik temp ook alleen als ze super-super ziek zijn, niet als hij wat warm aan voelt of zo.
Het is al vervelend genoeg om het af en toe te doen en ik wil ze niet te vaak pesten met de thermometer verder. Als ze ziek zijn merk ik dat ook wel zonder de thermometer. :Y

Dus bij echt heel ziek en overduidelijk pijn enzo wel, maar anders is mijn devies 'eerst maar eens even aankijken'.
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:03:23 #154
100412 mefke79
komt goed!
pi_97329930
hmpf... ik hoor net dat het vriendinnetje van Driekus van het kdv naar een andere groep gaat miv 1 juni. Volgens mij blijft ie nou als enige 'dreumes' over in de babygroep en dat tot 1 september. Daarna mag ie naar de verticale groep...twijfel twijfel...ik kan natuurlijk vragen of ie toch naar de peutergroep mag....

Simmu, worden ze bij jou echt ziek van koorts? Of valt dat wel mee? Ik heb nu al een paar keer gemerkt dat als we er niet snel bij zijn en de koorts oploopt naar 39/40 Driekus echt van de wereld raakt (geen stuipen, maar gewoon nauwelijks reageren enzo) en dan duurt het dus ook zo maar een halve dag om die koorts omlaag te krijgen. Geef ik wel meteen, dus bij 38 zeg maar, dan blijft de koorts onder de 39 en is ie wel beroerd en ziek, maar niet van de wereld. Ik herken dat ook van mezelf zeg maar.
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:05:20 #155
100412 mefke79
komt goed!
pi_97329998
Koorts meten doen wij met de oorthermometer en omdat we van de winter een tijdlang hebben moeten kijken hoe het zat met koorts (rondom de longontsteking) en em er mee hebben laten spelen, vindt ie het ook geen probleem. Piep piep noemt ie em. Ik temp ook alleen als ik denk dat er iets is (dus en warm aanvoelen en miepen zeg maar).
pi_97330052
Ik temp als ze een beetje warm aanvoelen. Ik voel het echt al aan hun koppie als ze 37,5 hebben, dan zijn ze warmer dan anders, maar het verschil tussen verhoging en heel erg koorts kan ik niet altijd goed voelen :?
Dus dan check ik even.
Ze vinden het niet vervelend.
pi_97330148
Ik heb zetpillen van 240 en die doen geweldig werk. Ik had vloeibare gekocht maar die vind hij zo vies dat hij er nog verdrietiger van wordt dan dat hij dan al is..

Ik heb nu tabletjes gekocht, maar omdat ik de zetpillen ken heb ik die gister nog gebruikt. Hij heeft gister 2 keer een zetpil gehad, om 15:30 toen hij uit bed kwam en om 00:00 toen hij zielig was. Ik had hem om 22:00 nog getemperatuurd, maar toen was hij niet belachelijk heet. Toen had hij 'maar' 37.6 en toén was hij niet zielig :N Alleen moe :P
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:11:44 #158
100412 mefke79
komt goed!
pi_97330219
zetpillen leidt hier tot groot protest, de vloeibare klokt ie met een beetje water zo naar binnen. Hij lijkt het lekker te vinden zelfs.
pi_97330245
ik temp als ze heel warm aanvoelen en/of pijn lijken te hebben en/of slecht eten of drinken. meestal wanneer het een combi is. alleen koortshebben zijn ze doorgaans niet zo ziek van gelukkig. selene hou ik bv ook niet binnen als ze zo tussen de 38 en de 38.5 zit. waar ze hier wel snel beroerd van zijn, is zo'n echte nare snotverkoudheid. meestal is dat koortsloos, maar dan voelen ze zich wel heel naar.

selene heeft eens 6de ziekte gehad, en dat merkte ik pas toen het al bijna over was ;) die at gewoon, dronk gewoon, maar bleek achteraf 39 koorts te hebben. je mertke der niks aan
pi_97330290
overigens gebruiken we pcm zo weinig, bij selene had ik een doosje gekocht bij de apotheek, die allerlaagste dosis, vlak voor der eerste prikjes. dat doosje is vorig jaar opgegaan ;) we zitten meestal een dosis lager dan de leeftijdsindicatie.
pi_97330307
ik voel bij twijfel met mijn lippen op hun voorhoofd. tot nu toe heeft dat nog nooit gefaald ;)
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:19:33 #162
100412 mefke79
komt goed!
pi_97330498
hmm, dan gebruiken wij wel wat meer pcm. Nou ja, ieder zijn manier, toch.
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:23:09 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97330641
Oh, maar ik ben ook weer niet heel erg terughoudend ermee hoor, meer met dat temperaturen. ;)

Pijn of ellendig voelen is voor mij een betere indicator.
Soms zijn ze goed heet en merk je niks aan ze terwijl ze soms al heel ellendig zijn zonder heet aan te voelen.
Ik stop dat ding ook niet om de haverklap in mijn eigen kont als ik eens hoofdpijn heb ofzo. ;) En toch slik ik dan wel een pcm.
Zo ook bij hen, zeker bij nachtelijke ontroostbaarheid. Eerst checken of een flesje melk de oplossing is, dan wat troosten etc, maar als dat verder niks uit haalt en hij (meestal is het Oscar, Sasha wordt zelden 's nachts wakker) nog steeds heel verdrietig en zielig blijft gaat er een pcm-etje in hoor. :Y En dat is vaak precies genoeg om weer verder te slapen een kwartiertje later. ;)
pi_97330736
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 11:19 schreef mefke79 het volgende:
hmm, dan gebruiken wij wel wat meer pcm. Nou ja, ieder zijn manier, toch.
och, als je kindje het nodig lijkt te hebben is dat toch prima? als mijn gebroed meer nodig zou lijken te hebben zou ik het ook gewoon geven hoor!
pi_97330823
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 11:23 schreef Brighteyes het volgende:
Ik stop dat ding ook niet om de haverklap in mijn eigen kont als ik eens hoofdpijn heb ofzo. ;)
_O-
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:29:38 #166
100412 mefke79
komt goed!
pi_97330881
@Be, ik heb niet voor niets een oorthermometer...heb echt een bloedhekel aan een normale.
pi_97331347
Oh ik vind t wel wat hebben :9 :+

Ik weet niet waar ie ligt :@ zal wel boven ergens zijn, ik vind het meestal teveel gedoe; wat BE zegt, hoe je kind 'is' is een betere indicator voor ons.
Haha Simmu, ik hou Amelie idd ook niet binnen, zolang ze zelf graag naar buiten wil en zich okay genoeg lijkt te voelen, waarom niet. Frisse lucht is alleen maar goed lijkt me dan.

Paracetamol gaat er harder doorheen. Maar goed he, buikpijn enzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97331504
ohja poppejans dat ziet er super uit zeg! O+ O+ wat leuk <3
misschien wel een leuk kado voor hier voor de verjaardag, zoiets. eens goed over denken. :Y
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 26 mei 2011 @ 12:05:09 #169
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_97332139
Ik weet ook niet wat de basistemperatuur van Morris is. Rond de 37 denk ik. >:O
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_97332244
Ik temperatuur elke ochtend, dan word je ook wel eens wakker met 'niks aan de hand voel me ok' en een totaal onlogische temperatuur.
Meestal is het dan een blaasontsteking oid.

Als ik écht ziek ben, krijg ik temperaturen ver onder de 36. Raar.

Maar ik geef Florian geen paracetamol vlak voor 's avonds bedtijd. Dan wordt hij namelijk een uurtje later héél vrolijk wakker :')
pi_97332326
Zeg. Waarom temperatuur jij elke ochtend? :o O-)

En ik heb ook geen idee wat Rienk zn basis temp is. Hij is wel eens wat heter dan normaal, maar een pcm dus alleen bij piepen en eamelen :Y
  donderdag 26 mei 2011 @ 12:12:59 #172
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_97332408
Een thermometer in mijn bips hoort niet bij het dagelijkse ritueel... :N
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_97332644
Ik temp mezelf eigenlijk nooit.
Dus Free, elke dag :? :D

En Mart alleen als ik hem verdenk van koorts en een pcm als hij het nodig lijkt te hebben. Zo weken/maanden niets en zo een paar dagen achter elkaar. Ligt er gewoon echt aan.
  donderdag 26 mei 2011 @ 12:20:03 #174
100412 mefke79
komt goed!
pi_97332651
ik kreeg gelukkig de kraam de vorige keer al heel snel zo ver dat ze de oorthermometer voor mij gebruikte (zo'n prof ding dat zij bij had). Ik zit laag als basis (36,2-36,5), Driekus ook zijn we van de winter achter gekomen.
pi_97332676
Poppejans, wat leuk zeg! Ziet er leuk en gezellig uit!

Ik zit er over te denken om met Mart naar de peutergym te gaan in het dorp hier.
Iemand hier ervaring met peutergym?
pi_97332722
Ik weet alleen zeker dat Rienk zn snelle hartslag van mij heeft geerft :D
Manlief zit megalaag en ik zit heel hoog :') We heffen elkaar op :P
pi_97332856
Das toch gewoon natural family planning? Normaal weet je dan wanneer je vruchtbare dagen zijn zodat je weet wanneer je moet batsen, nu weet je dat je dan juist niet moet enzo :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97332858
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:20 schreef ymme het volgende:
Poppejans, wat leuk zeg! Ziet er leuk en gezellig uit!

Ik zit er over te denken om met Mart naar de peutergym te gaan in het dorp hier.
Iemand hier ervaring met peutergym?
Peutergym lijkt me leuk!!
pi_97332882
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:24 schreef huuphuup het volgende:
Das toch gewoon natural family planning? Normaal weet je dan wanneer je vruchtbare dagen zijn zodat je weet wanneer je moet batsen, nu weet je dat je dan juist niet moet enzo :P
Óf juist om te kijken wanneer je dat wél moet huup! 8-)
pi_97333126
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:24 schreef huuphuup het volgende:
Dat :P
En nee, we zouden nog graag even wachten tot we er in ieder geval één op school hebben :D
Maargoed, kinderen plan/neem je niet, die krijg je ;)
Dus wondertjes zijn welkom, maar we proberen ze nog wel te voorkomen ;)
pi_97333427
elke dag tempen?? Dat is een neurotisch trekje hoor!

Ik temp Tess alleen als ze echt heel warm aanvoelt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_97333604
Free :D

Kind is wakker en weer fit! Dus we gaan er vantussen. Fijne dag! :W
pi_97333738
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:38 schreef Vicky het volgende:
elke dag tempen?? Dat is een neurotisch trekje hoor!

Ik temp Tess alleen als ze echt heel warm aanvoelt.
Mezelf, de kinderen niet :D
pi_97333991
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:45 schreef freecell het volgende:

[..]

Mezelf, de kinderen niet :D
dan nog.... dan is het nog neurotisch :P
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_97334084
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:50 schreef Vicky het volgende:

[..]

dan nog.... dan is het nog neurotisch :P
beter nu wat neurotisch dan elk jaar zwanger ;)
pi_97334210
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:53 schreef simmu het volgende:

[..]

beter nu wat neurotisch dan elk jaar zwanger ;)
Amen :+
Met NFP moet je nu eenmaal elke dag temperaturen, haha :D Het is niet dat ik het voor de lol doe :P
pi_97334292
Oh zo, nu snap ik het Free!
Logisch ook dus.
  donderdag 26 mei 2011 @ 12:58:31 #188
35189 Troel
scherp en bot
pi_97334320
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:55 schreef freecell het volgende:

[..]

Amen :+
Met NFP moet je nu eenmaal elke dag temperaturen, haha :D Het is niet dat ik het voor de lol doe :P
Nouja, je doet het omdat je lol wilt hebben toch :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_97334782
Dat ziet er inderdaad heel gezellig uit, Poppejans! ^O^
Volgens mij vind Wolf het super.
Voor de kresj ben ik nu ook op zoek naar leuke spelletjes voor binnen en buiten. Geweldig leuk om zoiets met een groepje kinderen te doen. O+

quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:05 schreef Memmel het volgende:
Ik weet ook niet wat de basistemperatuur van Morris is. Rond de 37 denk ik. >:O
Haha, hier ook rond de 37. Denk ik. :P
Met pcm ben ik volgens mij best terughoudend. Of laat ik het anders zeggen, pcm is wel een noodgreep bij ons. Dat komt omdat Ko weinig ziek is, en daardoor vergeet ik die optie gewoon gauw. Tot ik hem echt niet meer kan troosten dan schiet het me te binnen.
En voor het slapen gaan liever een zetpil dan die vloeibare, want van die vloeibare gaat hij stuiteren. :D

Poeh, het is hier best even heftig. ;(
Ko en ik moeten elkaar echt weer even vinden. We kunnen wel lekker knuffelen maar voor veel dingen als eten, aankleden en naar bed brengen, wil hij zijn papa.
Ik merk dat ik zelf ook weer even moet intunen op het zorgen. Ben blij dat ik weer wat rust heb zodat we echt de tijd kunnen nemen voor elkaar.
Wat ik heel leuk vind is dat Ko zo aan het tellen is! Echt knap!
Maar volgens mij is het gewoon een liedje voor hem. Net als Poesje Mauw. Dat zingt hij ook graag mee. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_97337768
lastig oeke :*
maar klinkt ook als dat het elkaar weer vinden prima lukt!

ravi deed zonet een los stapje :) ik bedotte hem weer, dus hij heeft het zelf helemaal niet in de gaten ;) ik dwing hem niet, maar ben hier en daar wel best sneaky in de stimulans zeg maar! dus als ik hem uit de box pak, dan ga ik naast de box staan en steek mijn handen uit naar hem en dan wacht ik gewoon tot hij zelf komt. zo doen we dat al een tijdje, waarbij ik hem ook opvang als hij 1 handje loslaat en in mijn armen stapt. wat hij nu niet in de gaten heeft is dat ik hem steeds later vang :) dus zonet liet hij helemaal los en zette een stapje zo richting in mijn armen O+

ik verwacht geen echte bewuste losse stapjes op korte termijn hoor ;)
  donderdag 26 mei 2011 @ 18:32:52 #191
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_97348401
Ik lees later vanavond weer bij.

We mogen af gaan bouwen met medicatie *O* 1 gaat er af over 2 weken is die eraf en blijft er nog 1 over waar we mee verder gaan tot zowiezo 21 november.
De mri gaf aan dat het vocht afgenomen was, maar ook dat er iets veranderd is kamer is groter dan de andere, wat aangeeft dat er iets afgestorven is, maar wat precies dat kunnen ze niet zeggen.
Dat moet de tijd uitwijzen.
Vandaar dat we onder behandeling blijven.
Zo gaan we ook een nieuw traject in een centrum voor ontwikkelingsstoornissen, hierin word hij ook helemaal begeleid.
Daarmee starten we tussen 2 en 2,5 jaar.

Roy heeft vanmorgen nog een eeg gehad en die gaf geen epileptische activiteit aan, en dat is rede om toch al iets af te gaan bouwen.

We zijn blij, en nemen het volgende gewoon zoals het komt.
  donderdag 26 mei 2011 @ 20:11:47 #192
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97352616
ooh, ik wou net vragen hoe het was gegaan vandaag Bar! :D
Maar wat een fijn nieuws dat jullie mogen gaan afbouwen! Fijn ook dat jullie speciale begeleiding krijgen.
Wat betreft dat stukje hersenen: misschien is of wordt dat gecompenseerd door omliggende gebieden. Bovendien blijkt uit recente onderzoeken dat in tegenstelling wat we eerder dachten er toch nieuwe hersencellen worden aangemaakt! *O*
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:13:10 #193
95408 Incantrix
pi_97355941
Whaha, sorry, dit is voor het eerst dat ik zie dat als je een smiley in de sub-tekst meeneemt, deze ook héél klein wordt, wat cool :D :D (Of eigenlijk: wat cool! :D :D ) [edit]Maar bij deze is het veel grappiger: *O* [/edit]

Ehm, maar anyway, Bar, wat fijn dat jullie mogen gaan afbouwen! En nog wel even spannend dus qua wat er afgestorven is, of maken ze zich daar niet heel druk om? Ik weet niet zogoed hoe ik dat moet zien dan, ik schrok er eigenlijk van, maar nu ik Asy's comment lees denk ik 'ohja, dat heb ik ook wel eens gelezen, dat een ander deel van de hersenen die functie kan overnemen dan' dus ja, dan is het misschien een kwestie van tijd voordat je kleine vent er een modus in gevonden heeft?

Oeke, dat lijkt me ook een behoorlijke omschakeling voor jullie beiden zeg, ik merk dat soms al na twee dagen werken :P :* voor jullie!

Poppejans, hoe cúte!! O+ O+ Oh, het lijkt me echt de bom zeg! Ik ga ook eens zoeken voor zoiets hier in de buurt, maar gezien het feit dat er hier in Den Haag al geen fatsoenlijke peutergym te vinden is schat ik mijn kansen niet zo heel hoog in..

(Ohja,en Asy, dat is dus goed nieuws voor mijn ex-megaveel-blowende neef? :D )

Vlindur, hoe is Rienk nu?

Ik was vanmiddag toch wel een soort van geschrokken, Stef had eerst al een aardig tijdje liggen pitten in de auto en was vervolgens heel hangerig en rode wangerig tegen mij aangekropen op de bank (de ipad heeft echt een magische aantrekkingskracht en hij weet al precíes hoe hij 'm moet gebruiken, zoals een vriendinnetje me al voorspelde ;)). Ik was dus meteen bang dat het de afgelopen nachten beter was gegaan omdat hij eigenlijk stiekum iets onder de leden heeft. Even een beetje afwachten dus, maar later was hij gewoon weer blij aan het dansen bij het Zandkasteel en heeft hij bij het naar bed gaan als een gek de schone was in-en-uit de wasmand lopen gooien, dus ik gok erop dat het wel losloopt..
En joh, ik ben zó blij! We hadden een Maxi Cosi autostoeltje (Priori geloof ik) en Stef had een paar weken geleden ontdekt hoe hij zijn armen uit de riempjes moest wurmen. En dat deed hij dus ook. Cóntinue. We voelden ons er enorm ongemakkelijk bij, dus we hebben uiteindelijk een andere autostoel gekocht (de oude gaat naar mijn moeder). Die was gisteren binnen en vandaagheb ik Stef erin gehad, en wát een verschil! :o Stef vind het ineens wél leuk om in de autostoel gestopt te worden en werkt niet meer tegen, gaat niet meer huilen en doet geen banaan-act meer als hij na een paar korte ritjes wéér in het stoeltje moet. In deze zit een soort van blok voor het kind en dat schuif je tussen een inkeping in de stoel en dan fixeer je het met de gordel. Stef gaat gewoon helpen dat blok/beugel-geval in de inkeping te sjorren en hij zat gewoon te glunderen toen we wegreden O+ Ik ben heel blij dat we deze keuze hebben gemaakt, ik vind de maxi cosi spontaan een onding :P
En ik wilde nog iets vertellen, maar dat weet ik niet meer -O-
3!
pi_97356241
Lente wurmt hier ook regelmatig dr armen er tussen vandaan. Reteirritant, want ik moet elke keer stoppen. Ook de MC.
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:23:24 #195
95408 Incantrix
pi_97356546
Dat had ik dus ook. Maar op de grote weg gaat dat soms zo moeilijk, echt rete-irritant ja. En soms heb je het gewoon net even niet door ofzo, ik vond het gewoon doodeng. Ben dus blij dat ik dat nu niet meer heb.. En dit stoeltje is gelijk van 9 tot 36 kg. geschikt, dus we zijn meteen klaar ook *O* Wel grappig, ik had nog nooit van dit merk gehoord, maar de stoeltjes van dit merk komen allemaal érg goed uit tests.. Degene die ik nu heb was de beste van -ik meen- 2010.
3!
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:38:41 #196
100412 mefke79
komt goed!
pi_97357567
We hadden het hier vorige week voor het eerst dat ie zich eruit wurmde. Hij zat ook alleen in broek + romper, dus te los. Mijn man reed, dus ik heb mijn stoel zo ver mogelijk naar achteren gegooid, em weer terug in de gordels gedaan en die onder luid mopperen en straffen zo strak mogelijk aangetrokken. Ik ben benieuwd, het leek redelijk wat indruk te maken. Hij had het ook al bij de fiets geprobeerd, toen zijn we meteen gestopt, hebben alles vast gezet en ook heeeeeel duidelijk gezegd dat het mag.

Trix hoe heet dat merk?
pi_97357772
Incantrix, even een vraagje tussendoor. Gaan jullie de fles helemaal afbouwen, of ga je hem steeds verder verdunnen?

Het klonk in elk geval goed, jullie afgelopen nacht.

R was vanochtend om 5.45uur wakker en riep mij. Ik ging erheen, legde hem neer, zei 'nog even liggen tot het lampje aan gaat' (6.15uur) en klokslag 6.15uur riep hij me weer. :o Volgens mij is het kwartje aan het vallen *O* .
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:43:53 #198
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_97357867
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:13 schreef Incantrix het volgende:

Ehm, maar anyway, Bar, wat fijn dat jullie mogen gaan afbouwen! En nog wel even spannend dus qua wat er afgestorven is, of maken ze zich daar niet heel druk om? Ik weet niet zogoed hoe ik dat moet zien dan, ik schrok er eigenlijk van, maar nu ik Asy's comment lees denk ik 'ohja, dat heb ik ook wel eens gelezen, dat een ander deel van de hersenen die functie kan overnemen dan' dus ja, dan is het misschien een kwestie van tijd voordat je kleine vent er een modus in gevonden heeft?

Wij hadden niet het idee dat men zich heel druk maakte, het is gewoon heel moeilijk te zeggen wat er "afgestorven"is en wat dat zou doen zeg maar.
Maar van wat ze zagen (ze doen testen met Roy al spelenderwijs) zag het er positief uit.
We zullen het allemaal wel zien, we zijn al lang blij dat we iets mogen afbouwen en dat er gewoon verder gekeken word en dat Roy onder behandeling is.
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:46:21 #199
95408 Incantrix
pi_97358003
Het merk heet Kiddy (of Kiddy Pro, maar volgens mij is de Pro één van de modellen). Het is duits geloof ik..

Groofs, het plan is wel om het helemaal af te bouwen, of eventueel t.z.t. te vervangen door een fles water in het bedje, zodat hij eventueel wel nog iets kan drinken :) En woah, wat goed zeg, R. heeft het gewoon door :o Ik zou nooit bedacht hebben dat zoiets op deze leeftijd al aan te leren is! Hoe doe je dat precies? Nachtlampje in een tijdklok ofzo?

Bar, dat lijkt me ook het allerbelangrijkste :* Sorry, ik wilde dit ook niet op een negatieve manier aanhalen, ik kon alleen niet goed plaatsen hoe dit nieuws nu te lezen viel. Ben blij dat de tests er tot nu toe positief bij zijn en we hebben allemaal gezien hoe sterk je jochie is, dus dat zegt al heel veel denk ik :)
3!
pi_97358535
Ja, zo'n orientatielampje op een tijdschakelaar.

Het is een pavlovwerking. Je moet proberen de link te gaan leggen (onbewust of bewust) tussen lampje aan en opstaan. Maar ik wil dat zonder tranen enzo bereiken, dus moet ik heel langzaam opbouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')