Als ik een fok housewarming zou houden zou ik je zeker uitnodigen. Maar ik acht de kans niet zo groot (we moeten sowieso al meerdere housewarmings houden... ik kijk uit naar rust...), om de hoop niet meteen de bodem in te slaan.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:28 schreef sigme het volgende:
Oeh, denk erom hoor! Het mag best voor genodigden zijn en dan stel ik een uitnodiging op prijs.
Precies. Ik heb het de afgelopen dagen ook in een draadje proberen uit te leggen, maar dat ging wat minder soepel...quote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:58 schreef Gulo het volgende:
De inrichting is ook totaal niet mijn smaak (ik houd ook niet van hele strakke inrichtingen), maar ik vind het wel smaakvol ingericht. (dat is een verschil. Als iets niet je stijl is, kan je het nog wel smaakvol vinden).
Zijn ze ook.quote:Die werken van Peter Lik vind ik overigens wel erg mooi!
Kunst is sowieso heel persoonlijk...quote:Die Corneille daarentegen.Dat illustreert maar weer eens hoe erg smaken verschillen. En dat is ook prima natuurlijk.
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten, omdat Sonos ook alleen een receiver kan zijn aan je high end systeem. Je hebt uiteraard ook versies met ingebouwde versterker en zelfs speaker, maar kan begrijpen dat je voor je zelf samengestelde systeem gaat. Persoonlijk lijkt het me wel prettig om mijn hele muziekcollectie in alle ruimtes aan te kunnen en bijvoorbeeld bij feestjes synchroon geluid te hebben door het hele huis en buiten. Of ken je toevallig systemen die iets soortgelijks kunnen bij een betere kwaliteit?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 08:22 schreef DS4 het volgende:
Ik ken het systeem, maar de gedachte is juist geweest om te komen tot high end in de woonkamer. In de badkamer wordt er gewerkt met een iPal. En er is ook nog een Zeppelin Air beschikbaar.
Er zullen wel wat planten komen, maar ik ga voor de optie "zo min mogelijk". Maar ik heb een vrouw, dus daar zal wel iets van een compromis komen...quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:53 schreef sigme het volgende:
Komt er ook nog veel levend interieur? Die serre bijvoorbeeld, komen daar planten?
Ik doe eigenlijk heel weinig met MP3's en aanverwante artikelen, ook al heb ik tientallen Gb's aan mp3's op de pc. Ik ben gewoon van het ouderwets kopen van een CD. Ja... kopen... En zelfs van vinyl (voor de goede orde: de 12"/LP, niet de vloerbedekking).quote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:43 schreef Coelho het volgende:
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten, omdat Sonos ook alleen een receiver kan zijn aan je high end systeem. Je hebt uiteraard ook versies met ingebouwde versterker en zelfs speaker, maar kan begrijpen dat je voor je zelf samengestelde systeem gaat. Persoonlijk lijkt het me wel prettig om mijn hele muziekcollectie in alle ruimtes aan te kunnen en bijvoorbeeld bij feestjes synchroon geluid te hebben door het hele huis en buiten. Of ken je toevallig systemen die iets soortgelijks kunnen bij een betere kwaliteit?
Ik koop ook nog regelmatig CDs, voorwaarde is wel dat een artiest meer dan 1 mooi nummer heeft. MP3s zoek ik alleen bij one day flies om te luisteren of er meer op staat dat de moeite is.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:46 schreef DS4 het volgende:
Ik doe eigenlijk heel weinig met MP3's en aanverwante artikelen, ook al heb ik tientallen Gb's aan mp3's op de pc. Ik ben gewoon van het ouderwets kopen van een CD. Ja... kopen... En zelfs van vinyl (voor de goede orde: de 12"/LP, niet de vloerbedekking).
Ik denk dat daarom mijn denkrichting heel anders is. Mijn vrouw is meer van de iPod. Ik heb niet eens een iPod...
Galerie.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:53 schreef Coelho het volgende:
Waar heb je trouwens die Peter Lik's gekocht, in een galerie of via internet?
Twee bureau's tegen de glaswand. Daarachter over de volle breedte schuifwanden, met daarachter deels ruimte voor boeken en hangmappen, etc en deels ruimte voor kleding... aangezien ik nogal veel kleding heb...quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:21 schreef Gulo het volgende:
DS4, hoe komt je studeer/werkkamer er uit te zien trouwens?
Bij de juiste woning kan het prachtig zijn, maar bij mijn woning is het potsierlijk als je het mij vraagt...quote:Ik vind 2 ruimtes in huizen interessant: de keuken, en de studeerkamer. Met name boekenkasten.
Ik houd zelf enorm van de stijl van Clive Christian, maar dat staat een beetje haaks op jouw smaak denk. (past ook helemaal niet bij je huis natuurlijk)
Een mes... recht in mijn hart! Waarom?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:54 schreef Lottekoekkie het volgende:
DS4, jij kent me wel een beetje na de gezellige pb's... Vind het allemaal prachtig maar het is, vergeef me, zo standaard qua inrichting.
Of en wat er op de vloer komt te liggen in de serre is nog niet beslist. Hoekbank is gewoon ideaal als je de hoekbank kwijt kan. Dus niet zo vreemd dat die keuze vaak wordt gemaakt. Ik vind een chaise longue veel meer de typische keuze van vandaag... maar ik wil de bal wel terugkaatsen: wat zou jij daar dan plaatsen?quote:Een hoekbank, die heeft iedereen (en dan hebben we het niet over merkspul) die booglamp heeft ook iedereen, kortom, het is zo standaard strak, hier in de buurt staan een zooitje villa's te koop, door een interieurarchitect ingericht als voorbeeld omdat ze die villa's aan de straat nog niet kwijt kunnen en die zijn in de voorbeeldvilla precies zo ingericht, kookeiland, hoekbank, die lamp en nog zowat kopie van jouw inrichting. En dan, een koeienhuid is een big vette no-no, liever een keidik kleed dan een dooie koe, dat ga jij toch niet doen hè![]()
Ik denk dat als je het ziet als het allemaal in de ruimte staat dat er weinig standaard aan is. Met uitzondering van de eethoek wellicht.quote:Is een smaakkwestie natuurlijk maar jammer dat jij met dat uitzonderlijke huis niet wat expressiever bent qua inrichting. Had jou meer gezien als een doorbreker op dat gebied.
Het huis vind ik prachtig, dat weet jij maar qua inrichting wordt het 13 in een dozijn als ik dat zie bij te koop staande dure villa's hier alleen al in dit kleine dorp en te koop staande peperdure appartementen in Rotterdam, eenheidsworst en geen eigen toutch.(hoewel de stijl me aanspreekt, dat zeker wel)
Zonde van het huis er de standaard draai aan te geven (zegt het) Ik denk dat jij anders kunt.
Maar.... mooi vind ik het absoluut , dat wel maar toch![]()
Nou, veel omzet is niet vervelend, toch?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:30 schreef Ml-etje het volgende:
Wow wat een serre!
Erg gaaf maar heb medelijden met de glaszetter
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, veel omzet is niet vervelend, toch?
Jammer, het spookhuis is minder engquote:
Doe nou eens 1 linkje... Kom op...quote:Op maandag 20 juni 2011 21:48 schreef Lottekoekkie het volgende:
Oh, en jij kunt dus écht niet goed Funda-en maar ga jou ook lekker niet vertellen waar die villa's staan (in elk geval niet pal naast mijn deur![]()
)
Wacht maar tot het is ingericht... Tijdens de bouw heeft sowieso geen enkele woning sfeer natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:55 schreef -R34 het volgende:
Dat ruimte.. dat sfeer.. ben je niet bang dat je dan een ruimtelijke sfeer krijgt van een hogeschool, publieke ruimte van een overheidsorganisatie of wat? Ik mis beetje een huiselijke sfeer hierin.
Gewoon bordje van In Holland er op schroevenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:35 schreef DS4 het volgende:....
Ik denk overigens dat er kamervragen komen als onze woning kenmerkend is voor een overheidsgebouw of hogeschool...
Is verleidelijk. Ga ik nog meer verdienen met nog minder hard werken!quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
Gewoon bordje van In Holland er op schroeven
En binnen een kleurencopier met diploma's
Ofwel mijn monitor is stuk, of die van jou, want als jij dit hetzelfde vindt...quote:Op zondag 26 juni 2011 12:51 schreef -R34 het volgende:
Een willekeurige school in je buurt, ik bedoel maar.
Niets negatiefs tegen jou of je smaak verder, maar ik vind dat je niet zo goed met kritiek omgaat met een dergelijke reactie. Uiteraard is het niet hetzelfde, niemand op fok! is blind, maar de zwarte tegels in combinatie met de rechthoekige entree van glas, met de kozijnen tot op de grond vertoont overeenkomsten met je toekomstige woning.quote:Op zondag 26 juni 2011 14:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ofwel mijn monitor is stuk, of die van jou, want als jij dit hetzelfde vindt...
Ik denk dat je beter kunt wachten tot alles echt helemaal af is en ingericht is. Dan pas kun je het echt beoordelen.quote:Op zondag 26 juni 2011 15:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niets negatiefs tegen jou of je smaak verder, maar ik vind dat je niet zo goed met kritiek omgaat met een dergelijke reactie. Uiteraard is het niet hetzelfde, niemand op fok! is blind, maar de zwarte tegels in combinatie met de rechthoekige entree van glas, met de kozijnen tot op de grond vertoont overeenkomsten met je toekomstige woning.
Uiteraard, maar tot die tijd mag toch gezegd worden dat de foto die TS liet zien enorm op het voorportaal in de foto van -R34 lijkt.quote:Op zondag 26 juni 2011 15:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter kunt wachten tot alles echt helemaal af is en ingericht is. Dan pas kun je het echt beoordelen.
De entree van mijn woning is van gestoomd eiken... Sorry hoor, maar je bewijst toch aardig dat mijn opmerking dat ik vermoed dat iemand een kapotte monitor heeft als hij dit hetzelfde vindt aardig de spijker op zijn kop slaat.quote:Op zondag 26 juni 2011 15:20 schreef Tchock het volgende:
Niets negatiefs tegen jou of je smaak verder, maar ik vind dat je niet zo goed met kritiek omgaat met een dergelijke reactie. Uiteraard is het niet hetzelfde, niemand op fok! is blind, maar de zwarte tegels in combinatie met de rechthoekige entree van glas, met de kozijnen tot op de grond vertoont overeenkomsten met je toekomstige woning.
Dat mag. Ik ben het er alleen helemaal niet mee eens.quote:Op zondag 26 juni 2011 15:50 schreef Tchock het volgende:
Uiteraard, maar tot die tijd mag toch gezegd worden dat de foto die TS liet zien enorm op het voorportaal in de foto van -R34 lijkt.
Dank!quote:Op zondag 26 juni 2011 15:50 schreef Tchock het volgende:
ot: wat een prachtig huis, TS! Echt heel erg vet. Hulde voor je oog voor detail en het niveau van de afwerking en inrichting.
Nederlanders willen blijkbaar allemaal in een eenvoudig kamertje met een deur en een raam wonen ofzo met net genoeg plaats voor een bank en een flatscreen, dat vinden ze al gek genoeg .... Ik bedoel maar ...quote:Op zondag 26 juni 2011 12:51 schreef -R34 het volgende:
Een willekeurige school in je buurt, ik bedoel maar.
Maargoed, we wachten met je inrichting af of het nog huiselijk wordt. Dan kijken we of we kamervragen indienen
Wow geen dunne muur nee, normaal zit je rond de 300-350mm qua dikte. Maar waarom zou in Nederland de spouw verwijden dan volgens jou?quote:Op zondag 26 juni 2011 23:27 schreef DS4 het volgende:
Geen spouw is de norm. In NL hebben we heel lang daarvan afgeweken, maar ook in NL zal de spouw verdwijnen.
Kortom: geen spouw is een goed teken als het om isolatie gaat!
De muur bestaat uit metselwerk, daarachter kingspan isolatie (twee lagen, want zo dik als wij het hebben wordt het niet gemaakt...) en dan nog ytong blokken. De muur is daarmee bijna een halve meter dik.
Aannemers zijn nooit happig om veranderingen.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:00 schreef DS4 het volgende:
Aannemers in de zaal waren overigens niet overtuigd. De rest wel!
Foto van de juf in sm pakje mag ookquote:Op woensdag 29 juni 2011 02:04 schreef -R34 het volgende:
Mooi klaslokaal! Waar komt het schoolbord eigenlijk te hangen?
Er komt een tv, maat schoolbord (ook wel maat vogelaarwijk) in de inbouwkast, dus rechts van de inkom. Meer kan ik niet voor je betekenen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 02:04 schreef -R34 het volgende:
Mooi klaslokaal! Waar komt het schoolbord eigenlijk te hangen?
Ik was er toevallig... hekken omgewaaid, materialen over de weg (leuk, in de storm opruimen!)... maar de woning stond als een huis.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:21 schreef StateOfMind het volgende:
Geen stormschade opgelopen gisteravond?
Da's het voornaamste, dat het huis heel is geblevenquote:Op woensdag 29 juni 2011 10:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik was er toevallig... hekken omgewaaid, materialen over de weg (leuk, in de storm opruimen!)... maar de woning stond als een huis.
Nee oke, natuurlijk geen bebouwing ervoor! Wij wonen ook in de nieuwbouw en toen er hier nog geen huizen voor stonden is met een storm het halve dak eraf gewaaid met lekkage en alles tot gevolgquote:Op woensdag 29 juni 2011 13:22 schreef DS4 het volgende:
Onweer was inderdaad mooi.
Maar woei was best hard daar. Scheelde ook per regio en de woei kwam over de akkers, dus vol aan. Je blaast niet met een zuchtje een compleet hekwerk weg natuurlijk...
Kenner!quote:
Dat is wel zo, maar het blijft een hoop geld. Het is ook niet alleen die stoelen, het is ook twee teak tafels (2.40m + 3.00m) + 16 stoelen + loungeset (nog niet beslist, maar die komt er nog achteraan) + bestrating + tuininrichting + beregening + verlichting buiten + maairobot + hekwerk + electrische toegangspoort + camera/bel...quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:46 schreef _VoiD_ het volgende:
mjah, voor leuke en bijzondere dingen moet je gewoon betalen.
Kan zien wie de huidige economie nog op gang houdtquote:Op woensdag 29 juni 2011 19:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is wel zo, maar het blijft een hoop geld. Het is ook niet alleen die stoelen, het is ook twee teak tafels (2.40m + 3.00m) + 16 stoelen + loungeset (nog niet beslist, maar die komt er nog achteraan) + bestrating + tuininrichting + beregening + verlichting buiten + maairobot + hekwerk + electrische toegangspoort + camera/bel...
En dat allemaal nadat je eerst de hele inrichting hebt moeten doen.
Eigenlijk verwachten wij van de Minister van Economische Zaken binnenkort een bedankbriefje...
Luxeproblemen zijn ook problemen!![]()
(we zijn gewoon een klein beetje over het budget heen geschoten, ook al omdat we wat zaken vergeten waren...)
Ja, pas maar op. We zijn bijna klaar met uitgeven. Double dip komt eraan!quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:03 schreef Freddeh het volgende:
Kan zien wie de huidige economie nog op gang houdt
Jezus.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:02 schreef DS4 het volgende:
We hebben iig al een paar bij de woning passende stoelen voor het terras achter de woning: garden egg chairs.
[ afbeelding ]
Buitenkeuken is wel over gesproken, maar niet concreet. Moet even alles voor staan denk ik.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:32 schreef Mylene het volgende:
Ik vind die garden egg chairs helemaal top. Wat wordt de barbecue?
Er is een auronde voor het bezoek. Wij slapen echter op de Pullman Boxspring. Die hebben we al anderhalf jaar ofzo... dus die gaat gewoon mee, geen nieuwe. Is ook niet nodig.quote:En waar gaan jullie op slapen? Tréca de Paris? Vi-Spring? Of gewoon Auping?
Ga ik eens doen. Broodrooster hebben we al... Zo'n Porsche Design van Siemens.quote:Ik heb ook nog een interessant linkje: http://www.manufactum.de. Een Duits warenhuis met bijzondere producten. Niet goedkoop, maar wel degelijk. Ik heb er ook een mooie broodrooster gezien, alleen die kost tegen de 400 euro. Ik hou het daarom maar bij die van de Blokker.
Je kan er ook gewoon een papieren catalogus aanvragen, wordt verzonden naar Nederland, en erg leuk om in te neuzen.
Niks mis mee, hij verdient zonder twijfel bijzonder goed, dus waarom zou die het laten als hij het allemaal leuk vindt die dure merkenquote:Op donderdag 30 juni 2011 00:37 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ik begrijp tot nu toe niet enkel de positieve commentaren want: mooi project. Maar een project maakt geen huis, het is nog in wording. De vergelijkingen van de gang met de scholen snap ik echt.Maar, het is nog geen huis, dat moet het nog worden. Er moeten nog meubels in, en zo en dan kunnen wij als lurkers pas oordelen of het huis ook een thuis is (heb mijn philosofische trui aan geloof ik)
Maar, lieve DS, ik mag het vast zeggen, waarom nou altijd strooien met die merken, smijt dat huis vol met meubels die jullie mooi en leuk vinden en maak het een gezellig huis maar echt, ik, met een prachthuisje formaat jouw slaapkamer wordt echt niet opgewonden van al die merken. Ik snap ook de opmerkingen van sommigen hier, je lijkt, en ik zeg het even bot, te geilen op merknamen. En gezellige bank hoeft geen naam te hebben, een hoektafeltje ook niet en wat je aan de muur wilt hangen is bepaald mijn smaak niet dus of het van een kunstenaar of een vergeelde geitenbreier is zal mij worst wezen, de rest dus echt wel gaaf,qua meubels dus, maar ik zie al een label aan elk meubelstuk hangen en dat vind ik dus geen wonen maar meer soort kijkkast. Tjonge, het moest er ff uit, en jij weet precies hoe ik het bedoel en dat is absoluut enkel lief bedoeld.
Ik zie in mijn geest al zuilen met een beeld erop, dat soort iets dus, en als ik kom huiswarmen kiep ik in mijn klunzigheid juist dat soort dingen om en geef ik mijn hond de schuld.
Onzin, en DS weet precies wat ik bedoel, die kent me wel een beetje.quote:Op donderdag 30 juni 2011 00:43 schreef Seven. het volgende:
Het valt mij op dat de grotere luxere projecten altijd mogen rekenen op de 'goede raad' van Lottekoekie.
Wat is volgens jou dan het idee van dit topic? Volgens mij zal niemand van ons in dat huis gaan wonen, behalve DS4 zelf.quote:Op donderdag 30 juni 2011 00:59 schreef wonderer het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom mensen moeten laten weten waarom ze iets niet mooi vinden... Zij hoeven er toch niet te wonen?
Ik hoop dat de prijs niet je enige motivatie is.quote:Op donderdag 30 juni 2011 00:46 schreef LeNick het volgende:
[..]
Niks mis mee, hij verdient zonder twijfel bijzonder goed, dus waarom zou die het laten als hij het allemaal leuk vindt die dure merkenIk zou ook niet meer naar de Ikea gaan als ik ook de dure merken kon betalen.
Neuh, meer het publiek in de winkels. Niet te vergeten dat je bij de Ikea zelf je dozen moet sjouwenquote:Op donderdag 30 juni 2011 01:02 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik hoop dat de prijs niet je enige motivatie is.
Tips n tricks, ideeen uitwisselen, beetje pochen natuurlijk, informatie vragen en informatie geven, laten zien hoe het ook kan en mensen op ideeen brengen, dat soort dingen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 01:01 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat is volgens jou dan het idee van dit topic? Volgens mij zal niemand van ons in dat huis gaan wonen, behalve DS4 zelf.
Eensquote:
Eens.quote:Maar, lieve DS, ik mag het vast zeggen, waarom nou altijd strooien met die merken
Nou vind ik op zich dat de basis van een interieur ingetogen dient te zijn en dat je met accenten moet werken. Dus dat het nu misschien wat te ingetogen (saai klinkt zo negatief...) voor jou is zegt niet zoveel. Sowieso kun je m.i. de details pas beslissen als de basisstukken staan. Het kan dus zo enkele maanden duren voordat ik tevreden ben.quote:Op donderdag 30 juni 2011 00:07 schreef k_man het volgende:
Natuurlijk. Het is de indruk tot nu toe, dat spreekt voor zich.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |