abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98737095
en vochttransport van buiten naar binnen voorkom je door een goede steenkeuze en door een luchtdicht binnenblad te hebben. Vertinnen dus, iets wat niet vaak meer gedaan wordt.
pi_98804894
Mooi klaslokaal! Waar komt het schoolbord eigenlijk te hangen?

:+
  woensdag 29 juni 2011 @ 02:12:43 #253
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98805071
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2011 02:04 schreef -R34 het volgende:

Foto van de juf in sm pakje mag ook :9
pi_98807704
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2011 02:04 schreef -R34 het volgende:

Er komt een tv, maat schoolbord (ook wel maat vogelaarwijk) in de inbouwkast, dus rechts van de inkom. Meer kan ik niet voor je betekenen.

SM doen we natuurlijk alleen maar in de kelder. Je hebt zo'n ding niet voor niets.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 29 juni 2011 @ 10:21:22 #255
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_98809236
Geen stormschade opgelopen gisteravond?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_98809744
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 10:21 schreef StateOfMind het volgende:
Geen stormschade opgelopen gisteravond?
Ik was er toevallig... hekken omgewaaid, materialen over de weg (leuk, in de storm opruimen!)... maar de woning stond als een huis. ;)
  woensdag 29 juni 2011 @ 10:41:01 #257
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_98809783
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 10:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik was er toevallig... hekken omgewaaid, materialen over de weg (leuk, in de storm opruimen!)... maar de woning stond als een huis. ;)
Da's het voornaamste, dat het huis heel is gebleven ^O^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_98810786
Over 3,5 weken wordt het opgeleverd, dus het zou wat zijn als het niet tegen een beetje harde woei kon... ;)
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:10:18 #259
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_98815215
Ah zo hard was de woei niet, het was meer bliksem.. en wat mooi die bliksem! :D
Maar mooi dat je huisje nog goed staat!
Ben benieuwd naar een update! :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_98815710
Onweer was inderdaad mooi.

Maar woei was best hard daar. Scheelde ook per regio en de woei kwam over de akkers, dus vol aan. Je blaast niet met een zuchtje een compleet hekwerk weg natuurlijk...
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:36:10 #261
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_98816330
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:22 schreef DS4 het volgende:
Onweer was inderdaad mooi.

Maar woei was best hard daar. Scheelde ook per regio en de woei kwam over de akkers, dus vol aan. Je blaast niet met een zuchtje een compleet hekwerk weg natuurlijk...
Nee oke, natuurlijk geen bebouwing ervoor! Wij wonen ook in de nieuwbouw en toen er hier nog geen huizen voor stonden is met een storm het halve dak eraf gewaaid met lekkage en alles tot gevolg
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_98817244
Nee, ik moet zeggen dat het huis zich kranig heeft geweerd. Maar goed, dat moet ook... er komen geen huizen meer op die akker, dus het huis zal het helemaal zelf op moeten vangen. Goed om te weten dat dat ook lukt.
pi_98831306
Vandaag een lekkere werkdag gehad... De hele dag gezeik op moeten lossen mbt de woning. Gelukkig niet zonder resultaat, er is eindelijk besloten hoe het gezeur met de voordeur wordt opgelost... nadeel... dat is pas twee weken na oplevering gereed (...).

Keuken gaat eind komende week erin. Als we bij NSJ zitten zal daaraan de laatste hand worden gelegd. Beetje jammer dat we dus tot maandagochtend (en bepaald niet vroeg, want we gaan ook naar Prince en tukken in Rotjeknor) moeten wachten om het resultaat te aanschouwen. Nou ja, het is niet anders, NSJ wilde niet een paar weken verzet worden...

O well.

Momenteel veel denkwerk over de tuin en bestrating. En natuurlijk het bijgebouw. Ik wil natuurlijk met het bijgebouw weer iets wat niet past in het bestemmingsplan, dus komende week even om de tafel met de wethouder.

Idee is in ieder geval om in de voortuin over de volle breedte van de woning een waterpartij te maken. Erfgrens met beukenhaag. Uiteraard hekwerk om het geheel, behalve de achterzijde, om onbevoegden buiten te houden. Dat houdt ook meteen in dat het oud-Brabantse "kom maar achterom" niet bij ons gaat werken, je kan dan alleen op het pad tussen de sloot en de waterpartij naar de voordeur lopen (en uiteraard brug over het water thv de voordeur).

We hebben iig al een paar bij de woning passende stoelen voor het terras achter de woning: garden egg chairs. Die liggen niet in het zicht als je er niet op zit. Je kijkt er dan overheen, aangezien je de leuning naar beneden kan klappen. Dichtgeklapt is het een ornament die het terras dan weer "breekt". Komen ter hoogte van de serre te staan (twee stuks). Je zou het niet zeggen, maar die krengen zitten verrassend goed!

Overigens, top design... het ontwerp is 43 jaar oud en dat zie je er bepaald niet aan af.

pi_98832282
:o De garden egg chair van Peter Ghyczy
pi_98832350
Heel bijzonder de egg chairs. zoals trouwens meerdere keuzen in jullie huis.
Ik ben errug benieuwd naar het totaal beeld en eindresultaat, zoals meerdere mensen.

/ lurkert meldt...
pi_98832382
Wow, super mooi die egg chairs. Zijn die dingen eigenlijk onbetaalbaar of valt dat nog wel mee? :)
pi_98832621
Als ze onbetaalbaar waren hadden we ze niet... ;)

Maar ze zijn wel vrij prijzig. 2.100 euro in de standaarduitvoering. RAL kleur kost nog wat extra, andere stof nog wat extra...

Zoals wel vaker denk ik "mijn god, wat idioot duur", maar het is voor die plek gewoon de ideale stoel. Mijn vrouw wilde per sé op die plek in de zomer tuinstoelen daar hebben zodat ze daar kon zitten als de zon scheen, zonder dat ze iedere keer uit de garage stoelen moet halen. Ik wilde daarentegen geen stoel voor mijn uitzicht (we krijgen al de kleinere teak tafel permanent in de zomer ter hoogte van de keuken... ook al een compromis).

Maar toen deze oplossing in beeld kwam waren we meteen verkocht.
pi_98832640
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:26 schreef Freddeh het volgende:
:o De garden egg chair van Peter Ghyczy
Kenner! ^O^
pi_98833148
mjah, voor leuke en bijzondere dingen moet je gewoon betalen.

Zo hebben mijn ouders een keer voor een Boley haard met afzuiging door de grond gekozen om in hun nieuwe huis te zetten. Daar had je ook een leuke auto voor als je kijkt wat dat ding heeft gekost (denk een 15k). Maarja dan heb je ook wel wat ;)

Ben benieuwd naar het resultaat!
pi_98833724
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:46 schreef _VoiD_ het volgende:
mjah, voor leuke en bijzondere dingen moet je gewoon betalen.

Dat is wel zo, maar het blijft een hoop geld. Het is ook niet alleen die stoelen, het is ook twee teak tafels (2.40m + 3.00m) + 16 stoelen + loungeset (nog niet beslist, maar die komt er nog achteraan) + bestrating + tuininrichting + beregening + verlichting buiten + maairobot + hekwerk + electrische toegangspoort + camera/bel...

En dat allemaal nadat je eerst de hele inrichting hebt moeten doen.

Eigenlijk verwachten wij van de Minister van Economische Zaken binnenkort een bedankbriefje... ;)

Luxeproblemen zijn ook problemen! :P

(we zijn gewoon een klein beetje over het budget heen geschoten, ook al omdat we wat zaken vergeten waren...)
pi_98833937
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is wel zo, maar het blijft een hoop geld. Het is ook niet alleen die stoelen, het is ook twee teak tafels (2.40m + 3.00m) + 16 stoelen + loungeset (nog niet beslist, maar die komt er nog achteraan) + bestrating + tuininrichting + beregening + verlichting buiten + maairobot + hekwerk + electrische toegangspoort + camera/bel...

En dat allemaal nadat je eerst de hele inrichting hebt moeten doen.

Eigenlijk verwachten wij van de Minister van Economische Zaken binnenkort een bedankbriefje... ;)

Luxeproblemen zijn ook problemen! :P

(we zijn gewoon een klein beetje over het budget heen geschoten, ook al omdat we wat zaken vergeten waren...)
Kan zien wie de huidige economie nog op gang houdt ;)
pi_98834023
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:03 schreef Freddeh het volgende:

Kan zien wie de huidige economie nog op gang houdt ;)
Ja, pas maar op. We zijn bijna klaar met uitgeven. Double dip komt eraan!
  Moderator woensdag 29 juni 2011 @ 20:59:10 #273
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_98836842
* uit lurk stand komt*

Bijzondere keuzes voor een wel zeer bijzonder huis ! Ben heel erg nieuwsgierig hoe het allemaal lijkt als het af is ! _O_

Het zijn in ieder geval keuzes die anderen op FOK! denk ik niet eens zouden kunnen maken omdat het simpelweg voor 80 % van de FOK!'ers niet te betalen is
pi_98837088
Wij zijn bevoorrecht, dat realiseren wij ons terdege.
pi_98837737
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:02 schreef DS4 het volgende:
We hebben iig al een paar bij de woning passende stoelen voor het terras achter de woning: garden egg chairs.
[ afbeelding ]
Jezus. :X

Het was mij al duidelijk dat wij totaal verschillende smaken hebben, dit illustreert dat eens te meer.

Godskolere wat een lelijke dingen. Het roept bij mij associaties op met een porta potti. (seriously) :o

Goed, er zal wel een markt voor zijn.

Wat ik me dan oprecht afvraag. Vinden mensen dit mooi omdat ze het esthetisch gezien serieus mooi vinden, of enkel omdat het "apart" is. (het eerste kan ik me moeilijk voorstellen).

Overigens zie ik de opgesomde praktische voordelen wel hoor, dus in dat opzicht kan ik me de keuze enigszins voorstellen als je ze zelf wel aan te zien vindt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gulo op 29-06-2011 21:21:33 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')