abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98598901
De vloer op de begane grond wordt inmiddels gelegd. Foto is genomen vanaf de eerste verdieping en zo dat precies erop staat wat gisteren al gelegd was... ;)

Vloer is nu nog heel dof vanwege het leggen, straks, als de vloer is gepoetst en voorzien van impregneermiddel komt er meer "leven" in.

Na vandaag nog 4 weken te gaan tot oplevering... Althans... geplande oplevering. Badkamers en wc's worden nu ook getegeld en sanitair komt komende week, alsmede alarm, nutsvoorzieningen... Het wordt druk de komende weken!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_98601396
Dat ruimte.. dat sfeer.. ben je niet bang dat je dan een ruimtelijke sfeer krijgt van een hogeschool, publieke ruimte van een overheidsorganisatie of wat? Ik mis beetje een huiselijke sfeer hierin.
pi_98606137
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:55 schreef -R34 het volgende:
Dat ruimte.. dat sfeer.. ben je niet bang dat je dan een ruimtelijke sfeer krijgt van een hogeschool, publieke ruimte van een overheidsorganisatie of wat? Ik mis beetje een huiselijke sfeer hierin.
Wacht maar tot het is ingericht... Tijdens de bouw heeft sowieso geen enkele woning sfeer natuurlijk.

Ik denk overigens dat er kamervragen komen als onze woning kenmerkend is voor een overheidsgebouw of hogeschool... ;)
  vrijdag 24 juni 2011 @ 15:04:48 #229
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98607927
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:35 schreef DS4 het volgende:....
Ik denk overigens dat er kamervragen komen als onze woning kenmerkend is voor een overheidsgebouw of hogeschool... ;)
Gewoon bordje van In Holland er op schroeven :+
En binnen een kleurencopier met diploma's _O-
pi_98608676
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:04 schreef ikweethetookniet het volgende:

Gewoon bordje van In Holland er op schroeven :+
En binnen een kleurencopier met diploma's _O-
Is verleidelijk. Ga ik nog meer verdienen met nog minder hard werken! ;)

(en de kleurencopier heb ik al, dus het vergt ook nog geen investering)
pi_98674515

Een willekeurige school in je buurt, ik bedoel maar. :P

Maargoed, we wachten met je inrichting af of het nog huiselijk wordt. Dan kijken we of we kamervragen indienen :P

[ Bericht 18% gewijzigd door -R34 op 26-06-2011 13:17:01 ]
  Moderator zondag 26 juni 2011 @ 13:08:02 #232
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_98674968
Auwwwwww!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_98677877
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2011 12:51 schreef -R34 het volgende:

Ofwel mijn monitor is stuk, of die van jou, want als jij dit hetzelfde vindt...
pi_98679448
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 14:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ofwel mijn monitor is stuk, of die van jou, want als jij dit hetzelfde vindt...
Niets negatiefs tegen jou of je smaak verder, maar ik vind dat je niet zo goed met kritiek omgaat met een dergelijke reactie. Uiteraard is het niet hetzelfde, niemand op fok! is blind, maar de zwarte tegels in combinatie met de rechthoekige entree van glas, met de kozijnen tot op de grond vertoont overeenkomsten met je toekomstige woning.
  zondag 26 juni 2011 @ 15:30:04 #235
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_98679799
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 15:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Niets negatiefs tegen jou of je smaak verder, maar ik vind dat je niet zo goed met kritiek omgaat met een dergelijke reactie. Uiteraard is het niet hetzelfde, niemand op fok! is blind, maar de zwarte tegels in combinatie met de rechthoekige entree van glas, met de kozijnen tot op de grond vertoont overeenkomsten met je toekomstige woning.
Ik denk dat je beter kunt wachten tot alles echt helemaal af is en ingericht is. Dan pas kun je het echt beoordelen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_98680577
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 15:30 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik denk dat je beter kunt wachten tot alles echt helemaal af is en ingericht is. Dan pas kun je het echt beoordelen.
Uiteraard, maar tot die tijd mag toch gezegd worden dat de foto die TS liet zien enorm op het voorportaal in de foto van -R34 lijkt.

ot: wat een prachtig huis, TS! Echt heel erg vet. Hulde voor je oog voor detail en het niveau van de afwerking en inrichting.
pi_98680600
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 15:20 schreef Tchock het volgende:

De entree van mijn woning is van gestoomd eiken... Sorry hoor, maar je bewijst toch aardig dat mijn opmerking dat ik vermoed dat iemand een kapotte monitor heeft als hij dit hetzelfde vindt aardig de spijker op zijn kop slaat.

De overeenkomst is een donkere vloer (nou, dat lijkt mij niet zo bijzonder, nog afgezien van het feit dat onze tegels wezenlijk anders zijn dan zwart, het is antraciet met koperkleurige "vlekken", want iedere woning met Belgisch hardsteen, leisteen, enz. heeft ook een donkere vloer...) en hoge plafonds (waarbij aangetekend dat het bij onze woning slecht om 7m bij 4m gaat, wat toch heel anders is dan een lange gang).

Sowieso is het een beetje vreemd om te denken dat een oud schoolgebouw niet huiselijk kan zijn, want ik ken iemand die in een oud schoolgebouw woont, in een peperduur appartement, waar mensen goud geld betaald hebben voor juist die uitstraling van die enorm hoge plafonds en raampartijen. En heeft het nog de uitstraling van een schoolgebouw? Natuurlijk niet, want de inrichting is compleet anders. Als je een oude kerk om bouwt tot een woning krijg je dat ook huiselijk.

Van mij mag je best kritiek hebben, maar als ik vind dat iemand onzin uit kraamt, dan zeg ik dat ook. De vergelijking met kassenbouw die eerder gemaakt is kan ik plaatsen... en daar hoor je mij dan niet over. Deze vergelijking vind ik dus een kwestie van iets willen zien wat er niet is.
pi_98680648
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 15:50 schreef Tchock het volgende:

Uiteraard, maar tot die tijd mag toch gezegd worden dat de foto die TS liet zien enorm op het voorportaal in de foto van -R34 lijkt.

Dat mag. Ik ben het er alleen helemaal niet mee eens. ;)
pi_98680683
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 15:50 schreef Tchock het volgende:

ot: wat een prachtig huis, TS! Echt heel erg vet. Hulde voor je oog voor detail en het niveau van de afwerking en inrichting.
Dank!
pi_98696726
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2011 12:51 schreef -R34 het volgende:

Maargoed, we wachten met je inrichting af of het nog huiselijk wordt. Dan kijken we of we kamervragen indienen :P
Nederlanders willen blijkbaar allemaal in een eenvoudig kamertje met een deur en een raam wonen ofzo met net genoeg plaats voor een bank en een flatscreen, dat vinden ze al gek genoeg .... Ik bedoel maar ... :P
pi_98696845
Even een ander vraagje: heb je geen schrik van oververhitting ? Of heb je zonwering voorzien ?
pi_98697888
We hebben het schuine deel van de ramen voorzien van zonwerend glas. Daarnaast komen er nog lamellen over het het schuine deel wat over de gehele lengte loopt.

Voorts hebben we vloerkoeling.

E.e.a. is zo doorgerekend dat de hoeveelheid warmte die binnenkomt zodanig is dat de koellast net wat hoger is dan de warmtelast. Dit om de warmtebronnen zo efficient mogelijk te laten opereren.

Verder is de woning zwaar geïsoleerd en het glas zit ook niet op het zuiden, maar op het zuidwesten. Daardoor krijg je de zon pas vol binnen als deze de meeste kracht heeft verloren.

Er is dus goed over nagedacht. Maar natuurlijk ben ik wel benieuwd hoe e.e.a. zich houdt bij aanhoudend warm en zonnig. Zorgen maken doe ik mij echter niet, want we hebben een volledige onderkeldering en dat helpt ook vrij aardig om de woning koel te houden.
  zondag 26 juni 2011 @ 23:10:30 #243
182073 invine
blablabla etc.
pi_98699079
Wow ds4, wat een huis! Net even je topic doorgekeken, ondanks dat ik niet voor deze baksteen had gekozen vind ik het echt een pracht huis! Mooi doordacht en een prachtige keuze qua interieur.

Vraagje alleen, hoe isoleer je je huis nu precies? Aangezien je gekozen hebt voor totaal (?) geen spouw.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_98699904
Geen spouw is de norm. In NL hebben we heel lang daarvan afgeweken, maar ook in NL zal de spouw verdwijnen.

Kortom: geen spouw is een goed teken als het om isolatie gaat! ;)

De muur bestaat uit metselwerk, daarachter kingspan isolatie (twee lagen, want zo dik als wij het hebben wordt het niet gemaakt...) en dan nog ytong blokken. De muur is daarmee bijna een halve meter dik.
pi_98731178
Het tegelen schiet op. Inmiddels is men klaar met ons klaslokaal... errr... onze woonkamer. Ook de inpandige serre is geheel betegeld en de keuken schiet ook op. Als het goed is, is eind deze week het tegelwerk b.g. gedaan.

Foto's!

maandag 27 juni 2011 @ 19:31:14 #246
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_98731707
Ziet er goed uit, die vloer :Y Ben echt benieuwd naar het eindresultaat.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 27 juni 2011 @ 20:38:42 #247
182073 invine
blablabla etc.
pi_98734887
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 23:27 schreef DS4 het volgende:
Geen spouw is de norm. In NL hebben we heel lang daarvan afgeweken, maar ook in NL zal de spouw verdwijnen.

Kortom: geen spouw is een goed teken als het om isolatie gaat! ;)

De muur bestaat uit metselwerk, daarachter kingspan isolatie (twee lagen, want zo dik als wij het hebben wordt het niet gemaakt...) en dan nog ytong blokken. De muur is daarmee bijna een halve meter dik.
Wow geen dunne muur nee, normaal zit je rond de 300-350mm qua dikte. Maar waarom zou in Nederland de spouw verwijden dan volgens jou?
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_98735851
Omdat het geen meerwaarde heeft en meer nadelen dan voordelen. Niet dat je met dat antwoord heel veel kan, maar het is wat te lang geleden dat wij sessies bijwoonden op dit vlak om te komen tot keuzes.

Aannemers in de zaal waren overigens niet overtuigd. De rest wel!
pi_98737038
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:00 schreef DS4 het volgende:

Aannemers in de zaal waren overigens niet overtuigd. De rest wel!
Aannemers zijn nooit happig om veranderingen.
Echter, in een vochtig klimaat heeft een spouw volgens mij wel degelijk nut. Wij hebben in ieder geval nog een (dunne) luchtspouw (2~3cm).
pi_98737045
De functie van een spouw is inderdaad niet meer dat wat het vroeger had. Vroeger had je een binnen en een buitenblad zonder isolatie met een luchtspouw. Doordat de luchtspouw opwarmde ontstond er een convectiestroom en kon zo het buitenblad gedroogd worden.

Dit drogen gebeurt heden ten dage niet meer, omdat de spouw vol is met isolatie. Het nut om dan nog een luchtspouw van 4 cm aan te houden is nihil. Alleen handiger met metselen van het buitenblad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')