abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98838386
_O-

Ja, smaken verschillen. Wij vinden het dus echt mooi. En niet alleen wij overigens, het is een veelgezochte designklassieker. Daarom is er tegenwoordig ook een re-make, die overigens in Nederland (Swalmen) wordt gemaakt door de BV van de ontwerper (origineel werd gemaakt in de DDR).

(ik moest overigens porta potti opzoeken... maar ik vind ze er niet op lijken)

Maar goed, jij wordt volgende week op je wenken bediend. Na het weekend, want zoals gezegd: we zitten dat weekend bij North Sea Jazz.

Komend weekend gaan we overigens de productie van onze DS-7 bekijken. Ook leuk!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_98839562
Tering zeg, ¤2100 per stoel _O- Hoop dat ik later net zo rijk ('bevoorrecht') als jou ben :+ :P
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:32:59 #278
16715 Mylene
*schatje*
pi_98843224
Ik vind die garden egg chairs helemaal top. Wat wordt de barbecue?

En waar gaan jullie op slapen? Tréca de Paris? Vi-Spring? Of gewoon Auping?

Ik heb ook nog een interessant linkje: http://www.manufactum.de. Een Duits warenhuis met bijzondere producten. Niet goedkoop, maar wel degelijk. Ik heb er ook een mooie broodrooster gezien, alleen die kost tegen de 400 euro. Ik hou het daarom maar bij die van de Blokker.
Je kan er ook gewoon een papieren catalogus aanvragen, wordt verzonden naar Nederland, en erg leuk om in te neuzen.
pi_98843965
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:32 schreef Mylene het volgende:
Ik vind die garden egg chairs helemaal top. Wat wordt de barbecue?
Buitenkeuken is wel over gesproken, maar niet concreet. Moet even alles voor staan denk ik.

quote:
En waar gaan jullie op slapen? Tréca de Paris? Vi-Spring? Of gewoon Auping?
Er is een auronde voor het bezoek. Wij slapen echter op de Pullman Boxspring. Die hebben we al anderhalf jaar ofzo... dus die gaat gewoon mee, geen nieuwe. Is ook niet nodig.

quote:
Ik heb ook nog een interessant linkje: http://www.manufactum.de. Een Duits warenhuis met bijzondere producten. Niet goedkoop, maar wel degelijk. Ik heb er ook een mooie broodrooster gezien, alleen die kost tegen de 400 euro. Ik hou het daarom maar bij die van de Blokker.
Je kan er ook gewoon een papieren catalogus aanvragen, wordt verzonden naar Nederland, en erg leuk om in te neuzen.
Ga ik eens doen. Broodrooster hebben we al... Zo'n Porsche Design van Siemens. :@
pi_98844822
Ik ga even mee met de offtopic over broodroosters :-)

Kitchenaid heeft ook mooie broodroosters. De keukenmixer van Kitchenaid is ook echt een aanrader.

Leuke site trouwens Mylene.
pi_98848573
Ah, de Egg Chair, godzijdank. Eindelijk iets leuks. :)

Nou hou ik zelf juist wel van hele strakke interieurs, maar ik ben het helemaal eens met Lottekoekie: hier zit weinig lef in. Je zegt dat je vrouw en jij na hevige discussies uitkomen op een compromis, dus wellicht ligt het daaraan. Het ziet er inderdaad echt uit als een compromis. Het is kwalitatief allemaal heel hoogwaardig, maar esthetish? Saaaai. Geldt met name voor de meubels en de kunst. Het huis zelf heeft wel echt iets eigens.

Die Egg Chairs zijn dus een verademing. Iets met kleur (hoop ik althans), frivool, creatief, iets dat een beetje gek is. Kortom, alles wat de rest van de inrichting juist niet is. Ik weet niet hoe je precies bij de Egg Chair ben uitgekomen, maar hou die gedachte vast! :P

Overigens wel een erg leuk topic, boeiend om te volgen. Het is jullie huis, dus mijn smaak is niet relevant en bovendien weet je vast wel dat het geen persoonlijke aanval is of zo. :)
pi_98848758
Er zitten nog wel wat geinige dingen in het interieur, maar die hou ik gewoon nog even voor me.

Definitief oordeel is nog een beetje vroeg vind ik.
pi_98848930
Natuurlijk. Het is de indruk tot nu toe, dat spreekt voor zich.
pi_98850397
Ik begrijp tot nu toe niet enkel de positieve commentaren want: mooi project. Maar een project maakt geen huis, het is nog in wording. De vergelijkingen van de gang met de scholen snap ik echt.Maar, het is nog geen huis, dat moet het nog worden. Er moeten nog meubels in, en zo en dan kunnen wij als lurkers pas oordelen of het huis ook een thuis is (heb mijn philosofische trui aan geloof ik :+ )
Maar, lieve DS, ik mag het vast zeggen, waarom nou altijd strooien met die merken, smijt dat huis vol met meubels die jullie mooi en leuk vinden en maak het een gezellig huis maar echt, ik, met een prachthuisje formaat jouw slaapkamer wordt echt niet opgewonden van al die merken. Ik snap ook de opmerkingen van sommigen hier, je lijkt, en ik zeg het even bot, te geilen op merknamen. En gezellige bank hoeft geen naam te hebben, een hoektafeltje ook niet en wat je aan de muur wilt hangen is bepaald mijn smaak niet dus of het van een kunstenaar of een vergeelde geitenbreier is zal mij worst wezen, de rest dus echt wel gaaf,qua meubels dus, maar ik zie al een label aan elk meubelstuk hangen en dat vind ik dus geen wonen maar meer soort kijkkast. Tjonge, het moest er ff uit, en jij weet precies hoe ik het bedoel en dat is absoluut enkel lief bedoeld.
Ik zie in mijn geest al zuilen met een beeld erop, dat soort iets dus, en als ik kom huiswarmen kiep ik in mijn klunzigheid juist dat soort dingen om en geef ik mijn hond de schuld. _O_
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  donderdag 30 juni 2011 @ 00:43:05 #285
277627 Seven.
We are Borg.
pi_98850614
Het valt mij op dat de grotere luxere projecten altijd mogen rekenen op de 'goede raad' van Lottekoekie.
Resistance is futile.
pi_98850722
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 00:37 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ik begrijp tot nu toe niet enkel de positieve commentaren want: mooi project. Maar een project maakt geen huis, het is nog in wording. De vergelijkingen van de gang met de scholen snap ik echt.Maar, het is nog geen huis, dat moet het nog worden. Er moeten nog meubels in, en zo en dan kunnen wij als lurkers pas oordelen of het huis ook een thuis is (heb mijn philosofische trui aan geloof ik :+ )
Maar, lieve DS, ik mag het vast zeggen, waarom nou altijd strooien met die merken, smijt dat huis vol met meubels die jullie mooi en leuk vinden en maak het een gezellig huis maar echt, ik, met een prachthuisje formaat jouw slaapkamer wordt echt niet opgewonden van al die merken. Ik snap ook de opmerkingen van sommigen hier, je lijkt, en ik zeg het even bot, te geilen op merknamen. En gezellige bank hoeft geen naam te hebben, een hoektafeltje ook niet en wat je aan de muur wilt hangen is bepaald mijn smaak niet dus of het van een kunstenaar of een vergeelde geitenbreier is zal mij worst wezen, de rest dus echt wel gaaf,qua meubels dus, maar ik zie al een label aan elk meubelstuk hangen en dat vind ik dus geen wonen maar meer soort kijkkast. Tjonge, het moest er ff uit, en jij weet precies hoe ik het bedoel en dat is absoluut enkel lief bedoeld.
Ik zie in mijn geest al zuilen met een beeld erop, dat soort iets dus, en als ik kom huiswarmen kiep ik in mijn klunzigheid juist dat soort dingen om en geef ik mijn hond de schuld. _O_
Niks mis mee, hij verdient zonder twijfel bijzonder goed, dus waarom zou die het laten als hij het allemaal leuk vindt die dure merken ;) Ik zou ook niet meer naar de Ikea gaan als ik ook de dure merken kon betalen.
pi_98851306
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2011 00:43 schreef Seven. het volgende:
Het valt mij op dat de grotere luxere projecten altijd mogen rekenen op de 'goede raad' van Lottekoekie.
Onzin, en DS weet precies wat ik bedoel, die kent me wel een beetje.
Ik heb de ballen verstand van merken, en dat hij ze koopt is prima, maar merkmeubels gevengeen garantie voor lekker wonen, Gezelligheid koop je niet. die maak je zelf. Tuurlijk gun ik het Ds, absoluut, kan me het zelf ook permitteren maar ben nogal veranderlijk qua inrichting dus daarom geloof ik er zelf niet in omdat dan een bank ook, in mijn ogen heeeel lang moet blijven staan als die zo poeppieduur is, that's all.
En een splinternieuw huis moet je nog even leren kennen en voelen en of daar nu merkmeubels in staan of gewoon merkloze mooie meubels maakt niet uit. Dat bedoel ik en niets meer of minder. Het is geen kritiek, zeker niet, dat weet DS ook, enkel een constatering.
  donderdag 30 juni 2011 @ 00:59:09 #288
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_98851353
Ik snap niet zo goed waarom mensen moeten laten weten waarom ze iets niet mooi vinden... Zij hoeven er toch niet te wonen? :?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_98851447
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 00:59 schreef wonderer het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom mensen moeten laten weten waarom ze iets niet mooi vinden... Zij hoeven er toch niet te wonen? :?
Wat is volgens jou dan het idee van dit topic? Volgens mij zal niemand van ons in dat huis gaan wonen, behalve DS4 zelf.
pi_98851492
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 00:46 schreef LeNick het volgende:

[..]

Niks mis mee, hij verdient zonder twijfel bijzonder goed, dus waarom zou die het laten als hij het allemaal leuk vindt die dure merken ;) Ik zou ook niet meer naar de Ikea gaan als ik ook de dure merken kon betalen.
Ik hoop dat de prijs niet je enige motivatie is.
pi_98851762
Da is idd juist zo leuk, het huis is imo prachtig, anderen vinden het wellicht niks. Dat heeft niets te maken met groot, duur en luxe maar meer met "smaak" op zich.
Niemand misgund DS dit huis, in tegendeel, het is gaaf zo,n project te mogen volgen maar over smaak valt te twisten en daarom is dit juist een top=topic. Iedereen zijn/haar mening
Ik vind ook de meubes die de revue passeren prachtig maar snap enkel niet waarom het per sé van een "designer"moet zijn, dat is alles. Een labeltje op een bank kost al net zoveel als die hele bank omdat die dan een naam heeft en niet beter zit dan een vergelijkbare bank zonder naam. Zo zie ik het gewoon, als gewone burgertrut :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Lottekoekkie op 30-06-2011 01:21:59 ]
pi_98851768
quote:
11s.gif Op donderdag 30 juni 2011 01:02 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik hoop dat de prijs niet je enige motivatie is.
Neuh, meer het publiek in de winkels. Niet te vergeten dat je bij de Ikea zelf je dozen moet sjouwen :')
pi_98852080
Zelfs in de dikste villa's ligt hang of staat wel iets van Ikea :P
Al is het maar op zolder of zo ;)
  donderdag 30 juni 2011 @ 02:19:29 #294
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_98853571
quote:
5s.gif Op donderdag 30 juni 2011 01:01 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat is volgens jou dan het idee van dit topic? Volgens mij zal niemand van ons in dat huis gaan wonen, behalve DS4 zelf.
Tips n tricks, ideeen uitwisselen, beetje pochen natuurlijk, informatie vragen en informatie geven, laten zien hoe het ook kan en mensen op ideeen brengen, dat soort dingen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_98854541
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 00:37 schreef Lottekoekkie het volgende:
[betoog]
Eens :)

quote:
Maar, lieve DS, ik mag het vast zeggen, waarom nou altijd strooien met die merken
Eens.
De mensen die er verstand van hebben zien heus wel dat het goed spul is, en de rest overtuig je toch niet.
Die eggchairs vind ik zelf spuuglelijk, ook al kosten ze 2100 euro. 2100 euro te veel w.m.b.
Maar als jij (DS4) ze wel heel mooi vindt, dan vind ik het heerlijk voor je dat je ze in je tuin kunt zetten :)

[ Bericht 0% gewijzigd door lezzer op 30-06-2011 06:30:31 ]
pi_98854570
Ik vind het wel leuk om te lezen waar zo'n rare tuinstoel vandaan komt, hoe lang het ontwerp al bestaat en dergelijke. Omdat DS4 zo weg loopt met die DS-banken van 'm heb ik eens even een site met alle DS-banken bekeken.

Het is allemaal niet mijn smaak, misschien wel juist daarom vind ik het aardig om er iets van achtergrond bij te krijgen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_98855014
Over de Manufactum, die in Waltrop is vanwege de gebouwen een bezoekje waard.

De winkel zelf vind ik toch altijd wat tegenvallen en ik ben ook niet altijd even tevreden over hun spullen. Maar ze hebben ook prachtige dingen, en de catalogus is erg mooi.
Hun Brot & Butter is buitengewoon lekker, ook een ritje waard.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 30-06-2011 08:49:45 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_98855089
Oeh, dat ziet er fijn uit ^O^
* lezzer gaat daar eens een keer heen
pi_98856313
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juni 2011 00:07 schreef k_man het volgende:
Natuurlijk. Het is de indruk tot nu toe, dat spreekt voor zich.
Nou vind ik op zich dat de basis van een interieur ingetogen dient te zijn en dat je met accenten moet werken. Dus dat het nu misschien wat te ingetogen (saai klinkt zo negatief...) voor jou is zegt niet zoveel. Sowieso kun je m.i. de details pas beslissen als de basisstukken staan. Het kan dus zo enkele maanden duren voordat ik tevreden ben.

(sowieso zal het enkele maanden duren, want er zijn wat zaken die pas in oktober komen)
pi_98856562
Verder in deel 2...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')