die ramen op de bovenverdieping kun je mooi wassen, daar hoef je niet zo groot voor te zijn rent weer hard terug naar PTAquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:40 schreef Anne het volgende:
Potdomme DS4, dat ziet er al lekker uit.
Ik vertik het om op die volgknop te drukken; Ik ga meelurken.
Mocht je inderdaad nog medewerkers zoeken!
binnenzijde bedoelde ik, de ramen die recht op staanquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:50 schreef DS4 het volgende:
Zelfreinigend, dat snap je hoop ik wel.
(dat werkt overigens voor geen meter tijdens de bouw + geen regen)
als dat alles was een note, anne is wel iets strenger hoorquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:55 schreef DS4 het volgende:
Die zijn inderdaad niet zelfreinigend. Maar wel nog redelijk schoon. Dat dan weer wel.
Verder moet je Anne niet plagen natuurlijk. Die neemt gewoon wraak met een note!
Gelukkig, want het lijnenspel zoals de tekening was niet echt mooi, snap sowieso niet dat iemand dat zo zou willen hebben.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:37 schreef DS4 het volgende:
Dat is gewijzigd inmiddels... Het is ook maar een impression...
Ja en ja, want dat laatste is inmiddels het geval.
Jammer. Waarom heb je hem niet zwevend gedaan? Dat is toch juist een van de kenmerken van Bulthaup? Niet dat de keuken hierdoor niet mooi zou zijn, maar vraag me af waarom je hier niet voor zou kiezen als je het wel overwogen hebt.quote:Nee, uiteindelijk niet. Optisch zal het wel snel zo overkomen wegens terugliggende plint, maar feitelijk is het niet zwevend. Is wel een tijdje een optie geweest, maar niet gedaan.
quote:Kraan is niet van Bulthaup (wij wilden een uitloop) en uiteraard hebben we een quooker.
Zonder grepen is ook mooier in deze situatie denk ik. Ik hoop dan wel dat je gekozen hebt die lade's zonder greep te doen, maar wel zoals de rest. (dus niet echt greeploos, met zo'n lijst waarmee je ze open kunt maken)quote:Geen greepjes. De artist impression is gemaakt om te beslissen of we een deel in kersen zouden nemen, of alles in aluminium grijs. En is derhalve nog van het begin van de beslissingsboog.
Het zou dan een heel ander formaat kastje worden (wij hebben de 88 variant ipv de 80 variant) en dat zou onrustig ogen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:56 schreef Gulo het volgende:
Jammer. Waarom heb je hem niet zwevend gedaan? Dat is toch juist een van de kenmerken van Bulthaup? Niet dat de keuken hierdoor niet mooi zou zijn, maar vraag me af waarom je hier niet voor zou kiezen als je het wel overwogen hebt.
Ieder zijn eigen keuze, maar een quooker overslaan als je niet op een tight budget zit vind ik ook vreemd. Het is gewoon retehandig, ook als je bijna nooit thee drinkt (zoals ik).quote:Ik kwam toevallig gisteren bij een vriend van me. Daar was de nieuwe keuken net opgeleverd. Best een duur geval ook. Maar geen kokend water kraan.
Ik ben een echte theedrinker, dus kan zoiets niet begrijpen.
Het is touch, dus geen greep aan de bovenzijde... Dat zou juist een andere uitstraling geven en het is ook veel minder strak. Je krijgt dan een beetje wat de B1 heeft.quote:Zonder grepen is ook mooier in deze situatie denk ik. Ik hoop dan wel dat je gekozen hebt die lade's zonder greep te doen, maar wel zoals de rest. (dus niet echt greeploos, met zo'n lijst waarmee je ze open kunt maken)
Spots in het plafond, omdat we niets in het zicht wilde hebben.quote:Wat voor lamp komt er trouwens boven de eettafel? Lijkt me ook wel bepalend voor het beeld van de keuken.
Ruwe plannen. Maar je hebt wel meer niet gelezen... Tuin komt pas begin volgend jaar, want eerder planten lukt niet goed. Het idee is in ieder geval een groot grasveld en dan borders met daarin planten/bomen/enz. Automatische beregening. Gras door een robotmaaier bij laten houden. Gras afgewerkt met verlichting.quote:Ik zie in dit topic overigens nog niets over de tuin staan. Of heb ik daar over heen gelezen? Heb je daar nog geen plannen voor?
<0,6. Waarbij aangetekend dat die berekeningen heel theoretisch schijnen te zijn. Er zijn maatregelen die in de praktijk kennelijk weinig effect hebben, maar de EPC wel aardig beinvloeden. Wij hebben uiteraard gekozen voor hetgeen in de praktijk het beste resultaat geeft.quote:Op woensdag 25 mei 2011 07:44 schreef Ender_W het volgende:
@DS4 ik neem aan dat er ook wel een EPC/EPN berekening is gemaakt. Mag ik vragen wat daar de uitkomsten van zijn geweest?
Even uit mijn hoofd 6 voor de wanden en 4,5 bij het dak.quote:Ik zie dat je een een behoorlijke Rc-waarde van wanden/daken moet hebben. Wat is je uitgangspunt geweest?
0,9 staat mij bij.quote:En heb je toevallig ook nog tripple beglazing toegepast (toe latne passen) of dat nog net niet. (Heb je toevallig een idee van de U-waarde van het kozijn?)
Dat is zeker waar dat deze berekeningen zeer theoretisch zijn. Maar ze geven in ieder geval een beeld. Wat geeft volgens jullie (adviseur) in de praktijk het beste resultaat?quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
<0,6. Waarbij aangetekend dat die berekeningen heel theoretisch schijnen te zijn. Er zijn maatregelen die in de praktijk kennelijk weinig effect hebben, maar de EPC wel aardig beinvloeden. Wij hebben uiteraard gekozen voor hetgeen in de praktijk het beste resultaat geeft.
We hoeven alleen nog maar PV cellen toe te passen om naar 0 energieverbruik te gaan.
Was andersom niet logischer geweest? Aangezien warmte omhoog gaat. Dan zou je denken dat anders beter is.quote:[..]
Even uit mijn hoofd 6 voor de wanden en 4,5 bij het dak.
Dat is netjes, zeker niet hoog. Maar is dat dan ook met tripple beglazing? En pas je ook nog buitenzonwering toe?quote:[..]
0,9 staat mij bij.
Goed isoleren was belangrijk (met name voor het wooncomfort) en de warmtebron levert een fikse bijdrage. Maar het is al weer even geleden dat we helemaal zijn bijgespijkerd op dit punt.quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:45 schreef Ender_W het volgende:
Dat is zeker waar dat deze berekeningen zeer theoretisch zijn. Maar ze geven in ieder geval een beeld. Wat geeft volgens jullie (adviseur) in de praktijk het beste resultaat?
Van meerdere kanten is ons bevestigd dat dit prima is. Staat mij ook nog bij dat alles boven de 4 voor energieverbruik nauwelijks nog uitmaakt, maar dat het alleen nog om comfort gaat als je hoger gaat en dan is het juist de wanden die jou een kil gevoel gaan geven (let ook maar eens op: warmte op je hoofd is minder fijn dan op jouw benen).quote:Was andersom niet logischer geweest? Aangezien warmte omhoog gaat. Dan zou je denken dat anders beter is.
Dubbel, want triple was veel duurder en ging niet heel veel verschil maken in energieverbuik.quote:Dat is netjes, zeker niet hoog. Maar is dat dan ook met tripple beglazing?
Er komen nog lamellen op het schuine glazen deel (het "korte deel", niet in het deel tot de nok) en het glas is zonwerend.quote:En pas je ook nog buitenzonwering toe?
Ik heb het idee dat het heel vervelend is om steeds te moeten bukken om die ramen open te maken.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat is er onpraktisch aan volgens jou? Je gebruikt zo'n raam in de praktijk alleen om tijdens het slapen wat natuurlijke ventilatie af te kunnen dwingen. En het is gewoon verplicht conform bouwbesluit...
Ik zou verder niet weten wat ik met ramen daar moet...
[..]
Dat staat het bestemmingsplan alleen niet toe...
Volgens mij moet je dat al (per 01-01-2011) en moeten we vanaf 2015 (ongeveer) naar 0.4 gaan rekenen. Dus dat duurt nog even en daar zijn zeker wel mogelijkheden voor.quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:25 schreef Fender75 het volgende:
EPC is zeker een heel theoretisch verhaal. Ik hou m'n hart vast als we straks alles uit moeten rekenen op 0.6 en minder....ontopic: top huis, erg mooi!
Maar als je zo min mogelijk energie wil verbruiken (als dat van toepassing is), dat idee krijg ik een beetje, dan werkt de zonwerende beglazing toch een beetje tegen. Ik weet dat zonwerend niet per definitie warmtewerend is. Maar het houdt natuurlijk wel meer warmte tegen. Die je had kunnen gebruiken voor de opwarming van het geheel. Want wat je op die manier opwarmt hoeft niet uit de warmtebron te komen. Maar zoals over alles in dit project, zal daar ook wel over nagedacht zijnquote:Op woensdag 25 mei 2011 10:07 schreef DS4 het volgende:
Er komen nog lamellen op het schuine glazen deel (het "korte deel", niet in het deel tot de nok) en het glas is zonwerend.
Houd je wel rekening met het feit dat je, naast die spelende kinderen, af en toe landbouwmachines achter je huis hebt en een paar keer per jaar de lucht van mest?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ook de nieuwe locatie biedt veel rust. De weg ontsluit enkel dit gebied, dus je hebt alleen maar bestemmingsverkeer. Het enige verschil wat ik mij nu voor kan stellen naast geluid van bouwwerkzaamheden in de beginperiode is dat ik nu spelende kinderen ga horen... Maar ja, ook dat is wel een reden dat we deze kant op zijn gegaan; het ligt nu dicht bij een school in plaats van ver verwijderd van alles...
Heb over dat systeem (toegepast in veel VINEX wijken) hier veel klachten gehoord. Er is zelfs onderzoek naar gedaan en het bleek zelfs dat de systemen - mits niet helemaal perfect afgesteld - echt mensen ziek maakt. Maar goed, misschien zijn er ook wel (duurdere) systemen op de markt die beter werken.quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het heel vervelend is om steeds te moeten bukken om die ramen open te maken.
Er zijn toch ook tegenwoordig huizen die compleet met een mechanisch ventilatiesysteem zijn uitgerust, met geen open gaande ramen meer hoe zit het daar dan mee in het bouwbesluit?
Altijd vervelend die bestemmingsplannen.
Dat klopt dat er veel klachten over zijn geweest. Maar volgens mij waren de oorzaken in beginsel niet alleen de installatie zelf, maar meer de afstelling daarvan en het onderhoud ervan. Maar het is waar het is verre van ideaal. Maar dat wordt natuurlijk ook steeds beter, alleen onderhoud blijft van vitaal belang (nee, ik heb geen aandelen en ik werk ook niet bij een installateur).quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:51 schreef Candaasje het volgende:
Heb over dat systeem (toegepast in veel VINEX wijken) hier veel klachten gehoord. Er is zelfs onderzoek naar gedaan en het bleek zelfs dat de systemen - mits niet helemaal perfect afgesteld - echt mensen ziek maakt. Maar goed, misschien zijn er ook wel (duurdere) systemen op de markt die beter werken.
Ik zelf zou altijd gewoon lekker een raam open willen kunnen gooien.
Klopt als een bus. Er zijn mogelijkheden voor, en ook goed dat er naar gekeken wordt. Maar het hele EPC verhaal is erg theoretisch. Je moet al zo veel fratsen uithalen om het kloppend te krijgen, waardoor bouwen alleen maar duurder wordt. Verder is er véél meer rendement te halen bij bestaande woningen. Daar zit de winst, niet in die paar nieuwbouwwoningen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:35 schreef Ender_W het volgende:
[..]
Volgens mij moet je dat al (per 01-01-2011) en moeten we vanaf 2015 (ongeveer) naar 0.4 gaan rekenen. Dus dat duurt nog even en daar zijn zeker wel mogelijkheden voor.
Het kost wel wat tijd als je er zo bovenop wil zitten zoals wij dat doen. Met name in de afwerkingsfase.quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:51 schreef eleusis het volgende:
Zelf bouwen, daar moet je wel een beetje zin in hebben. Ik weet daar denk ik te weinig van, dat is wel een groot risico. Of heb jij dat ook 'on the job' bijgeleerd? Hoeveel tijd ben je er aan kwijt om het te managen?
Zuidoost-Brabant. Grote kavels koop je momenteel vrij makkelijk. Ik weet een paar leuke bij Breda (goudkust), maar dan hebben we het over grote kavels die zonder twijfel wat geld zullen kosten.quote:Welke regio is dit? Volgens mij is het redelijk zeldzaam om op tijd er bij te kunnen zijn voor zo'n project, of niet? Is het lokale krantjes bijhouden?
Yep.quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:07 schreef Freddeh het volgende:
Die Porsche op een van de eerste foto's is zeker ook van jou
Als ik er een hekel aan krijg laten we het electrisch maken. In de praktijk denk ik dat ik er geen probleem mee ga hebben. Maar ik snap je punt.quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:02 schreef Basp1 het volgende:
Ik heb het idee dat het heel vervelend is om steeds te moeten bukken om die ramen open te maken.
Dat mag dus niet meer.quote:Er zijn toch ook tegenwoordig huizen die compleet met een mechanisch ventilatiesysteem zijn uitgerust, met geen open gaande ramen meer hoe zit het daar dan mee in het bouwbesluit?
Daar is zeker goed over nagedacht. Koellast ligt net boven de warmtelast en de bron warmt dus langzaam een beetje op, terwijl er wel een goede balans is.quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:35 schreef Ender_W het volgende:
Maar als je zo min mogelijk energie wil verbruiken (als dat van toepassing is), dat idee krijg ik een beetje, dan werkt de zonwerende beglazing toch een beetje tegen. Ik weet dat zonwerend niet per definitie warmtewerend is. Maar het houdt natuurlijk wel meer warmte tegen. Die je had kunnen gebruiken voor de opwarming van het geheel. Want wat je op die manier opwarmt hoeft niet uit de warmtebron te komen. Maar zoals over alles in dit project, zal daar ook wel over nagedacht zijn
Ik woon nu ook in het buitengebied. Die machines overdag valt best mee. Mest... het zal wel (meevallen op die plek)... Ik hoor vaker de koeien midden in de nacht dan dat ik anderszins weet dat ik in het buitengebied woon...quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:50 schreef Kentekenplaat het volgende:
Houd je wel rekening met het feit dat je, naast die spelende kinderen, af en toe landbouwmachines achter je huis hebt en een paar keer per jaar de lucht van mest?Dat willen veel mensen die op het platteland gaan wonen nog wel eens vergeten. (al weet ik natuurlijk niet waar je vandaan komt oorspronkelijk)
In de praktijk valt het erg mee. Er is ook een mooie poedercoating gebruikt (met aardige meerprijs) waarvan je niets ziet op de foto, maar in het echt geeft het een heel mooi effect (mensen die het irl zien maken er heel vaak een positieve opmerking over).quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:06 schreef DarkElf het volgende:
Nee dat zeg ik verkeerd, t glas is mooi maar het is jammer (vind ik) dat het steeds doorbroken wordt waardoor je tegen stijlen aan zit te kijken..
Nou, we vinden waar we voor gekozen hebben (DB 703) gewoon mooier. Heeft een structuur en metallic effect.quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:58 schreef _VoiD_ het volgende:
waarom heb je niet gekozen voor een geanodiseerd profiel dan? Als je toch aluminium hebt. Maarja, kan me voorstellen dat het dan misschien net iets te modern wordt.
Misschien gaan we er nooit meer weg. Maar ik acht het waarschijnlijker dat we wel een keer zullen vertrekken. Iets zegt mij dat het dan voor ons ook klaar is met Nederland, maar dat terzijde...quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:21 schreef junkiexp het volgende:
Geweldig project, wel een hoop geld.
Maar ik neem aan dat je hier nooit meer weggaat ?
Ach, autobladen verkopen beter met een Ferrari voorop dan met de nieuwste corsa, ook al kan vrijwel niemand het betalen...quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:39 schreef Lottekoekkie het volgende:
Nogal een intrigerend projekt, over smaak valt bepaald te twisten.
Ergens vind ik (maar wie ben ik dan wel helemaal) het niet op FOK passen daar de meeste FOK!kers budgetair gezien ietsjes bescheidener zijn
.
Merkensmijterij? Ik ben nog niet begonnen over de inrichting (ik zou die posts overslaan als ik jou was, want vrijwel alles is topdesign...) en volgens mij heb ik tot op heden alleen Bulthaup genoemd...quote:ik ben dol op strak maar niet dol op merkensmijterij (al heb ik zelf ook merkzooi , soort van (Musa, KFF, Bree's New World )dus ts gaat googlelen![]()
Ik ben best gastvrij, maar dat vind ik een tikje overdreven...quote:Maar oh-oh, wat een huis, kunnen we met z'n allen in wonen![]()
Moooi!quote:.ik volg
vandaar dezequote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:16 schreef Vonkenboer het volgende:
Dit topic is net zo welkom als menig ander topic hoor ! Daarin maken we gelukkig geen onderscheid![]()
Schuine delen wel. Rest niet. Er moet ook warmte binnenkomen om de bron goed te houden. Er is gezocht naar een balans tussen warmtelast en koellast. De laatste is nu net iets hoger, wat ideaal schijnt te zijn.quote:Op woensdag 8 juni 2011 08:37 schreef Lottekoekkie het volgende:
wellicht heb ik eroverheen gelezen maar al dat glas, is vast behalve zelfreinigend ook warmtewerend?
Hoe kun je dat zien?quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:09 schreef AnneX het volgende:
Goed bezig TS.
Leuk om te volgen en te zien wat jullie ervan maken.
Dit topic heeft 39 volgers die niet gereageerd hebben.
Za'k het maar verklappen?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar ben ik er 1 van, ik heb niks toe te voegen aan dit topic maar ik vind het wel leuk om mee te lezenquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:09 schreef AnneX het volgende:
Dit topic heeft 39 volgers die niet gereageerd hebben.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
Wat niet is kan nog komen...quote:
quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:21 schreef DS4 het volgende:
Ons bad in de badkamer:
[ afbeelding ]
2 persoons, maar met drie mooie vrouwen pas ik er ook makkelijk in.
Omdat het een beetje groot is moest het al naar binnen voordat het dak dicht was, dus het bad staat al een tijdje in de badkamer...![]()
[ afbeelding ]
Zou je wat foto's van jullie huidige woning willen plaatsen? Daar ben ik ook benieuwd naar?quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:10 schreef DS4 het volgende:
Er komt geen zwembad. Bij de huidige woning hoort ook een zwembad. Ik heb er denk ik drie keer ingelegen in alle jaren. Misschien zelfs maar 2x.
Ik kan voor het geld dat een zwembad kost per keer dat ik er in lig mijzelf laten vervoeren met first class naar de caribbean en daar een week duiken in een lekker warme zee terwijl ik heerlijk vertoef in een 5 sterren hotel.
Kortom: een zwembad is niets voor mij.
Het is 2.000 kuub en (grofweg) 20x10m.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 01:41 schreef StateOfMind het volgende:
DS4, wat zijn eigenlijk de afmetingen van dit 'stulpje' in meters? Puur voor de beeldvorming.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |