abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97236906
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 06:25 schreef sigme het volgende:

Ik meen dat jij (nu?) ergens een veel groter stuk grond hebt, verlaat je je rust & ruimte voor dit eigenontworpen mooie huis?
Voor de goede orde: dat huis hebben wij ook gewoon nog. Maar dat is wel een veel kleiner huis en er mag daar niets groter weggezet worden (dat is in het buitengebied altijd wel een probleem, meestal ligt de grens provinciaal op 600 m3, dus kan hoe dan ook niets groters weggezet worden).

Nog afgezien van nog een aantal zaken zoals het feit dat de nieuwe locatie 100 km verderop ligt en het de reistijd van mijn vrouw in de ochtend met een uur bekort.

Ook de nieuwe locatie biedt veel rust. De weg ontsluit enkel dit gebied, dus je hebt alleen maar bestemmingsverkeer. Het enige verschil wat ik mij nu voor kan stellen naast geluid van bouwwerkzaamheden in de beginperiode is dat ik nu spelende kinderen ga horen... Maar ja, ook dat is wel een reden dat we deze kant op zijn gegaan; het ligt nu dicht bij een school in plaats van ver verwijderd van alles...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_97242218
Ik weet niet of ik het al eens gevraagd heb DS4, maar wat voor werk doe je eigenlijk?

En of jullie nog collega's zoeken :P
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 12:19:43 #53
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_97242507
Eens leuk om zo'n huis in K&W te zien :) Indrukwekkend van omvang en naar ik vermoed ook indrukwekkend van afwerking. Ik ben benieuwd. Is het niet mogelijk om wat betere foto's te plaatsen, ze zien eruit als ze genomen zijn met een gsm ofzo, iets wat het huis volgens mij geen eer aan doet :P
pi_97242606
Ik ben benieuwd naar de bioscoop in de kelder.

Ga je daar ook echt een rij van die bioscoopstoelen neerzetten? Ik bedoel het is groot zat zou je zeggen.

Misschien kan je nog wat bijbeunen door een knaak te vragen per persoon die film komt kijken :P
vosss is de naam,
  dinsdag 24 mei 2011 @ 12:30:29 #55
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_97242811
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:23 schreef vosss het volgende:

Ga je daar ook echt een rij van die bioscoopstoelen neerzetten? Ik bedoel het is groot zat zou je zeggen.

Misschien kan je nog wat bijbeunen door een knaak te vragen per persoon die film komt kijken :P
Als je zo'n huis gaat bouwen en dan een knaak aan je gasten gaat vragen, dan ben je wel een enorme clown hoor _O-
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_97242889
Het was ook maar een grapje he. Ik denk niet dat je dat nodig hebt als je zo een huis neer kan zetten wel? ;)

DS4, al enige kijk op wat voor apparatuur er in je bios komt staan qua boxen en versterker(s) en dergelijke? :9
vosss is de naam,
pi_97245478
Wat een prachtig huis! Dit ga ik even volgen :)
pi_97251277
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:10 schreef vosss het volgende:
Ik weet niet of ik het al eens gevraagd heb DS4, maar wat voor werk doe je eigenlijk?
Ondernemer, core business is juridische dienstverlening.

quote:
En of jullie nog collega's zoeken :P
Binnenkort verwacht ik wel een administratieve functie vrijkomend, maar ik denk dat je dan weer enige teleurstelling zal ervaren als het om het salaris gaat gelet op het moment van vraagstelling... ;)
pi_97251391
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:19 schreef MMach het volgende:
Eens leuk om zo'n huis in K&W te zien :) Indrukwekkend van omvang en naar ik vermoed ook indrukwekkend van afwerking.
Er is niet bezuinigd op de afwerking, wel zijn er hier en daar rationele keuzes gemaakt. Dat is vooral het werk van mijn vrouw, ik ben wat makkelijker met geld uitgeven... :@

quote:
Is het niet mogelijk om wat betere foto's te plaatsen, ze zien eruit als ze genomen zijn met een gsm ofzo, iets wat het huis volgens mij geen eer aan doet :P
Inderdaad genomen met de Xperia... Mijn vrouw heeft de digitale camera continu bij zich. Maar ik denk dat in deze fase de foto's met de Xperia juist wel passen. Straks als alles klaar is moet het pas echt knallen.
pi_97251573
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:23 schreef vosss het volgende:

Er komen meerdere rijen en getrapt naar boven. Gewoon echt de uitstraling van een bioscoop. Met bioscoopstoelen, maar waarschijnlijk ook dit geintje...

Maar dan natuurlijk met zwart leer. Gewoon een VIP sectie. ;)

quote:
Ik nodig gewoon alleen maar mooie vrouwen uit, dat vind ik veel leuker dan een paar extra knaken... ;)
pi_97251733
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:33 schreef vosss het volgende:

DS4, al enige kijk op wat voor apparatuur er in je bios komt staan qua boxen en versterker(s) en dergelijke? :9
Die beslissing is nog niet genomen. Eerst maar eens zorgen voor een goede akoestiek. Daar heb je meer aan dan veel geld uitgeven aan apparatuur (dat zal ook wel gebeuren, maar als de basis rot is, dan wordt het nooit wat).

Iig een vast scherm, 5 meter breed. 1080p beamer (voor zo'n scherm wel nodig). Hoe en wat ga ik nog uitzoeken. We hebben de inrichting voor de woonkamer nog niet eens definitief en die moet er zijn als we intrekken... De bioscoop komt wat later.
pi_97252357
Leuk en mooi huis heb je daar gebouwd (wel wat groot) . Maar de raampjes in de slaapkamers die zo laag zitten vind ik erg onpractisch dan zou ik toch de rechte glaswand wat verder omhoog hebben laten lopen
pi_97252896
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 16:42 schreef Basp1 het volgende:
Maar de raampjes in de slaapkamers die zo laag zitten vind ik erg onpractisch
Wat is er onpraktisch aan volgens jou? Je gebruikt zo'n raam in de praktijk alleen om tijdens het slapen wat natuurlijke ventilatie af te kunnen dwingen. En het is gewoon verplicht conform bouwbesluit...

Ik zou verder niet weten wat ik met ramen daar moet...

quote:
dan zou ik toch de rechte glaswand wat verder omhoog hebben laten lopen
Dat staat het bestemmingsplan alleen niet toe... ;)
pi_97257147
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 17:09 schreef DS4 het volgende:
Ingebouwde kookplaat is dat je in het glas heel miniem ziet waar de je pannen moet zetten en het kooktoestel zit dan gewoon onder de glasplaat. Als er niets op staat lijkt het dus alsof je geen kookplaat hebt (met verzonken zie je natuurlijk gewoon de plaat zitten, want het is gewoon een gat in het blad met daarin gemonteerd een kookplaat).
Het kooktoestel onder de glasplaat? Dan zit je zeker vast aan een keramische kookplaat, dat is toch erg uit de de tijd?

Ik ga er althans vanuit dat inductie niet werkt omdat de glasplaat de magnetische verbinding verstoort.

Of kan je ook op gas koken onder zo'n glasplaat?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:35:14 #65
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_97257298
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:32 schreef Gulo het volgende:

[..]

Het kooktoestel onder de glasplaat? Dan zit je zeker vast aan een keramische kookplaat, dat is toch erg uit de de tijd?

Ik ga er althans vanuit dat inductie niet werkt omdat de glasplaat de magnetische verbinding verstoort.

Of kan je ook op gas koken onder zo'n glasplaat?
Gas onder glas kookplaat
Vindt u het vooral nadelig dat de traditionele gaskookplaat niet erg onderhoudsvriendelijk is? Dan biedt het gas-op-glassysteem of het gas-onder-glas systeem wellicht de oplossing. Beide systemen hebben namelijk een glaskeramische kookplaat, die veel makkelijker schoon te maken is dan een gewone gaskookplaat.

Hoe werkt de gas onder glas kookplaat
Bij het gas-op-glassyteem bevinden de branders zich op een glaskeramische ondergond. Sommige uitvoeringen van dit systeem bieden u bovendien de mogelijkheid om de warmte van de pitten bij andere kookzones terug te winnen.

Het gas-onder-glassysteem is weer net even iets moderner. Hierbij zit de gasbrander onzichtbaar onder de keramische kookplaat en verwarmt de voorste twee pitten. Ook bij dit systeem wordt de warmte hergebruikt: de rest van de hitte van de voorste twee pitten wordt namelijk naar de achterste pitten geleid. Op deze pitten kunt het eten dan eventueel warmhouden of nog even laten koken.

Er zitten overigens ook nadelen aan deze nieuwe technologie verbonden: u kunt de gaspitten niet onafhankelijk van elkaar opwarmen en het systeem is niet goedkoop in aanschaf.

Een gaskookplaat kan worden ingeschakeld door middel van vonkontsteking en u kunt deze kookplaat bedienen met uitwendige draaiknoppen.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_97257492
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:32 schreef Gulo het volgende:
Het kooktoestel onder de glasplaat? Dan zit je zeker vast aan een keramische kookplaat, dat is toch erg uit de de tijd? Ik ga er althans vanuit dat inductie niet werkt omdat de glasplaat de magnetische verbinding verstoort. Of kan je ook op gas koken onder zo'n glasplaat?
Het was inductie.

En extreem prijzig. Alleen al bij het eiland een meerprijs van 15K na korting als ik mij niet vergis. Voor dat bedrag kun je ook wel een technisch hoogstandje leveren...
pi_97260986
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:35 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Gas onder glas kookplaat

Er zitten overigens ook nadelen aan deze nieuwe technologie verbonden: u kunt de gaspitten niet onafhankelijk van elkaar opwarmen en het systeem is niet goedkoop in aanschaf.

Een gaskookplaat kan worden ingeschakeld door middel van vonkontsteking en u kunt deze kookplaat bedienen met uitwendige draaiknoppen.
Dat klinkt echt als een zeer slecht systeem. Je kan de gaspitten niet onafhankelijk van elkaar opwarmen? M'kay.

En de kookplaat bedienen met uitwendige draaiknoppen lijkt me ook geen succes. Past sowieso niet bij het erg strakke design van een Bulthaup. Ok kost het je ruimte, omdat je dan geen lades onder de kookplaat kan, daar moeten die knoppen dan immers.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het was inductie.

En extreem prijzig. Alleen al bij het eiland een meerprijs van 15K na korting als ik mij niet vergis. Voor dat bedrag kun je ook wel een technisch hoogstandje leveren...
Dat is een forse meerprijs inderdaad (ongeacht het totaalbedrag van de keuken). Wat voor merk apparatuur heb je. Gaggenau? En wat voor afzuigkap trouwens? Zit de keukenruimte ook onder die glaspartij?
pi_97261646
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 19:42 schreef Gulo het volgende:

Dat is een forse meerprijs inderdaad (ongeacht het totaalbedrag van de keuken).
Yep. En om je heel eerlijk te zeggen... ik had het gedaan, ware het niet dat mijn vrouw het niet zo geweldig vond. Die neigt wat minder naar het strakke dan ik...

quote:
Wat voor merk apparatuur heb je. Gaggenau?
Ik zou bijna willen zeggen "uiteraard". Past toch het beste bij Bulthaup.

quote:
En wat voor afzuigkap trouwens?
Itho. Gemonteerd in een koof, dus zo min mogelijk in het zicht.

quote:
Zit de keukenruimte ook onder die glaspartij?
Yep. Ter linkerzijde als je de glaswand voor je hebt. In het midden zit de inpandige serre en rechts de woonkamer. Deze segmenten zijn gescheiden door, wederom, glazen (schuif-)wanden. De ruimtes zijn dus zowel af te sluiten als aaneen te koppelen en dat laatste zal het meeste voorkomen. Alleen op warme dagen zullen de tussenwanden dicht gaan en de 4 meter hoge deuren aan de kant geschoven worden.
pi_97262541
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 19:53 schreef DS4 het volgende:
Itho. Gemonteerd in een koof, dus zo min mogelijk in het zicht.
Hmm, hier kan ik me even geen voorstelling bij maken. Het "plafond" is daar van glas toch? Of nee, als ik de foto's beter bekijk zit er nog een verdieping tussen. Met een koof bedoel je toch gewoon een gestuct iets? Waarom dan niet een verlaagd plafond?

Tja, een afzuigkap blijft een noodzakelijk kwaad. Tegenwoordig zie je nog wel eens van die downdrafts (van die verschrikkelijke dingen die uit uit het blad om hoog komen, en weer teruggaan, ziet er niet uit vind ik).

Een kennis van me heeft overigens een superoplossing van Bora.

Kost ook wat, maar dan heb je ook wat.

In tegenstelling tot een plafondunit gaat de lucht dan dus helemaal niet meer omhoog (zie filmpje). Echt ideaal. (vergt wel wat planning voor de afvoer natuurlijk. Dat gaat via een plafondunit/koof veel makkelijker natuurlijk.
pi_97270160
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:08 schreef Gulo het volgende:

Hmm, hier kan ik me even geen voorstelling bij maken. Het "plafond" is daar van glas toch? Of nee, als ik de foto's beter bekijk zit er nog een verdieping tussen. Met een koof bedoel je toch gewoon een gestuct iets? Waarom dan niet een verlaagd plafond?
Het is een deels verlaagd plafond ter grootte van het kookeiland.

quote:
Een kennis van me heeft overigens een superoplossing van Bora.

Kost ook wat, maar dan heb je ook wat.

In tegenstelling tot een plafondunit gaat de lucht dan dus helemaal niet meer omhoog (zie filmpje). Echt ideaal. (vergt wel wat planning voor de afvoer natuurlijk. Dat gaat via een plafondunit/koof veel makkelijker natuurlijk.
Hebben we ook naar gekeken, maar uiteindelijk niet genomen omdat al hetgeen "lekt" richting plafond gaat (want warme lucht) en niet meer afgezogen wordt. De verhalen waren wisselend, maar uiteindelijk gekozen voor de oplossing waar we voor gekozen hebben.

Overigens: een artist impression van de keuken (ipv kersen wel eiken geworden, maar het beeld blijft verder hetzelfde).

dinsdag 24 mei 2011 @ 22:19:03 #71
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_97270844
ik mis de wasemkap op je plaatje :(

Is het zo'n Itho kap die een luchtgordijntje om je kookplaat heen legt?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_97271177
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:09 schreef DS4 het volgende:

Overigens: een artist impression van de keuken (ipv kersen wel eiken geworden, maar het beeld blijft verder hetzelfde).

[ afbeelding ]
Nice. Ik moet wel eerlijk zeggen dat de belijning in de hoge kasten wand nogal onrustig over vind komen. Valt een beetje uit toom bij de verder strakke keuken. Kon dat niet strakker? Zit de vaatwasser in de hoge kastenwand ofzo? Maar dan nog hadden de onderste lade's gelijk kunnen zijn toch?

Is de lage kastenwand trouwens zwevend (vind ik erg mooi)?

Aan de vorm van de kraan te zien is het een kraan van Bulthaup zelf? Dan mis ik een quoocker... Zit die niet in de keuken?

Nou ja, ik ben wel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. (ik denk dat eiken mooier is dan kersen, overigens zijn er hier wel greepjes getekend op de achterzijde van het eiland, die zaten er niet op toch?)
pi_97271453
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:19 schreef lipje het volgende:
ik mis de wasemkap op je plaatje :(

Is het zo'n Itho kap die een luchtgordijntje om je kookplaat heen legt?
Nee, hij zei toch al dat deze in het plafond komt?

edit:

Zoiets dus.
pi_97272184
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:23 schreef Gulo het volgende:

Nice. Ik moet wel eerlijk zeggen dat de belijning in de hoge kasten wand nogal onrustig over vind komen. Valt een beetje uit toom bij de verder strakke keuken. Kon dat niet strakker?
Dat is gewijzigd inmiddels... Het is ook maar een impression... ;)

quote:
Zit de vaatwasser in de hoge kastenwand ofzo? Maar dan nog hadden de onderste lade's gelijk kunnen zijn toch?
Ja en ja, want dat laatste is inmiddels het geval.

quote:
Is de lage kastenwand trouwens zwevend (vind ik erg mooi)?
Nee, uiteindelijk niet. Optisch zal het wel snel zo overkomen wegens terugliggende plint, maar feitelijk is het niet zwevend. Is wel een tijdje een optie geweest, maar niet gedaan.

quote:
Aan de vorm van de kraan te zien is het een kraan van Bulthaup zelf? Dan mis ik een quoocker... Zit die niet in de keuken?
Kraan is niet van Bulthaup (wij wilden een uitloop) en uiteraard hebben we een quooker. ;)

En een mooie RVS side-by-side van Liebherr die ik ook niet op de artist impression zie, maar die staat in de nis thv de schuifdeur die op de impression ook geen schuifdeur is, laat staan een Piet Boon Amsterdam drie vlaks (melk-)glas die weer mooi diffuus licht aan die zijde binnen dient te laten die wordt verzorgd door tl-licht in de bijkeuken.

quote:
Nou ja, ik ben wel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. (ik denk dat eiken mooier is dan kersen, overigens zijn er hier wel greepjes getekend op de achterzijde van het eiland, die zaten er niet op toch?)
Geen greepjes. De artist impression is gemaakt om te beslissen of we een deel in kersen zouden nemen, of alles in aluminium grijs. En is derhalve nog van het begin van de beslissingsboog.
pi_97272211
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:26 schreef Gulo het volgende:

Nee, hij zei toch al dat deze in het plafond komt?

Zoiets dus.
Exact!
pi_97272413
Potdomme DS4, dat ziet er al lekker uit :9.
Ik vertik het om op die volgknop te drukken; Ik ga meelurken :9.

Mocht je inderdaad nog medewerkers zoeken O-) !
pi_97272570
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:40 schreef Anne het volgende:
Potdomme DS4, dat ziet er al lekker uit :9.
Ik vertik het om op die volgknop te drukken; Ik ga meelurken :9.

Mocht je inderdaad nog medewerkers zoeken O-) !
die ramen op de bovenverdieping kun je mooi wassen, daar hoef je niet zo groot voor te zijn rent weer hard terug naar PTA
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_97273068
Zelfreinigend, dat snap je hoop ik wel.

(dat werkt overigens voor geen meter tijdens de bouw + geen regen)
pi_97273194
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:50 schreef DS4 het volgende:
Zelfreinigend, dat snap je hoop ik wel.

(dat werkt overigens voor geen meter tijdens de bouw + geen regen)
binnenzijde bedoelde ik, de ramen die recht op staan

pi_97273447
Die zijn inderdaad niet zelfreinigend. Maar wel nog redelijk schoon. Dat dan weer wel.

Verder moet je Anne niet plagen natuurlijk. Die neemt gewoon wraak met een note! o|O
pi_97273499
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:55 schreef DS4 het volgende:
Die zijn inderdaad niet zelfreinigend. Maar wel nog redelijk schoon. Dat dan weer wel.

Verder moet je Anne niet plagen natuurlijk. Die neemt gewoon wraak met een note! o|O
als dat alles was een note, anne is wel iets strenger hoor :{
pi_97273503
*). Maarre, deal. Ik kom wel elke dag even die ramen poetsen.
pi_97273521
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:37 schreef DS4 het volgende:
Dat is gewijzigd inmiddels... Het is ook maar een impression... ;)
Ja en ja, want dat laatste is inmiddels het geval.
Gelukkig, want het lijnenspel zoals de tekening was niet echt mooi, snap sowieso niet dat iemand dat zo zou willen hebben.

quote:
Nee, uiteindelijk niet. Optisch zal het wel snel zo overkomen wegens terugliggende plint, maar feitelijk is het niet zwevend. Is wel een tijdje een optie geweest, maar niet gedaan.
Jammer. Waarom heb je hem niet zwevend gedaan? Dat is toch juist een van de kenmerken van Bulthaup? Niet dat de keuken hierdoor niet mooi zou zijn, maar vraag me af waarom je hier niet voor zou kiezen als je het wel overwogen hebt.

quote:
Kraan is niet van Bulthaup (wij wilden een uitloop) en uiteraard hebben we een quooker. ;)
^O^ Ik kwam toevallig gisteren bij een vriend van me. Daar was de nieuwe keuken net opgeleverd. Best een duur geval ook. Maar geen kokend water kraan. :{ Ik ben een echte theedrinker, dus kan zoiets niet begrijpen.

quote:
Geen greepjes. De artist impression is gemaakt om te beslissen of we een deel in kersen zouden nemen, of alles in aluminium grijs. En is derhalve nog van het begin van de beslissingsboog.
Zonder grepen is ook mooier in deze situatie denk ik. Ik hoop dan wel dat je gekozen hebt die lade's zonder greep te doen, maar wel zoals de rest. (dus niet echt greeploos, met zo'n lijst waarmee je ze open kunt maken)

Wat voor lamp komt er trouwens boven de eettafel? Lijkt me ook wel bepalend voor het beeld van de keuken.

Ik zie in dit topic overigens nog niets over de tuin staan. Of heb ik daar over heen gelezen? Heb je daar nog geen plannen voor?
pi_97276534
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:56 schreef Gulo het volgende:

Jammer. Waarom heb je hem niet zwevend gedaan? Dat is toch juist een van de kenmerken van Bulthaup? Niet dat de keuken hierdoor niet mooi zou zijn, maar vraag me af waarom je hier niet voor zou kiezen als je het wel overwogen hebt.
Het zou dan een heel ander formaat kastje worden (wij hebben de 88 variant ipv de 80 variant) en dat zou onrustig ogen.

quote:
^O^ Ik kwam toevallig gisteren bij een vriend van me. Daar was de nieuwe keuken net opgeleverd. Best een duur geval ook. Maar geen kokend water kraan. :{ Ik ben een echte theedrinker, dus kan zoiets niet begrijpen.
Ieder zijn eigen keuze, maar een quooker overslaan als je niet op een tight budget zit vind ik ook vreemd. Het is gewoon retehandig, ook als je bijna nooit thee drinkt (zoals ik).

quote:
Zonder grepen is ook mooier in deze situatie denk ik. Ik hoop dan wel dat je gekozen hebt die lade's zonder greep te doen, maar wel zoals de rest. (dus niet echt greeploos, met zo'n lijst waarmee je ze open kunt maken)
Het is touch, dus geen greep aan de bovenzijde... Dat zou juist een andere uitstraling geven en het is ook veel minder strak. Je krijgt dan een beetje wat de B1 heeft.

quote:
Wat voor lamp komt er trouwens boven de eettafel? Lijkt me ook wel bepalend voor het beeld van de keuken.
Spots in het plafond, omdat we niets in het zicht wilde hebben.

quote:
Ik zie in dit topic overigens nog niets over de tuin staan. Of heb ik daar over heen gelezen? Heb je daar nog geen plannen voor?
Ruwe plannen. Maar je hebt wel meer niet gelezen... Tuin komt pas begin volgend jaar, want eerder planten lukt niet goed. Het idee is in ieder geval een groot grasveld en dan borders met daarin planten/bomen/enz. Automatische beregening. Gras door een robotmaaier bij laten houden. Gras afgewerkt met verlichting.

Maar eerst komt de inrichting. Zijn we al redelijk ver mee. Een schets van de interieurarchitect...

woensdag 25 mei 2011 @ 01:20:24 #85
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_97279799
Super vet huis! echt heeeel gaaf! Vooral ook met al dat licht in huis, die mooie keuken, die kelder wauwwauw! Ga dit zeker volgen! :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 25 mei 2011 @ 07:44:50 #86
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_97282098
@DS4 ik neem aan dat er ook wel een EPC/EPN berekening is gemaakt. Mag ik vragen wat daar de uitkomsten van zijn geweest? Ik zie dat je een een behoorlijke Rc-waarde van wanden/daken moet hebben. Wat is je uitgangspunt geweest? En heb je toevallig ook nog tripple beglazing toegepast (toe latne passen) of dat nog net niet. (Heb je toevallig een idee van de U-waarde van het kozijn?)
Live life to the Ender :D
pi_97283791
quote:
5s.gif Op woensdag 25 mei 2011 07:44 schreef Ender_W het volgende:
@DS4 ik neem aan dat er ook wel een EPC/EPN berekening is gemaakt. Mag ik vragen wat daar de uitkomsten van zijn geweest?
<0,6. Waarbij aangetekend dat die berekeningen heel theoretisch schijnen te zijn. Er zijn maatregelen die in de praktijk kennelijk weinig effect hebben, maar de EPC wel aardig beinvloeden. Wij hebben uiteraard gekozen voor hetgeen in de praktijk het beste resultaat geeft.

We hoeven alleen nog maar PV cellen toe te passen om naar 0 energieverbruik te gaan.

quote:
Ik zie dat je een een behoorlijke Rc-waarde van wanden/daken moet hebben. Wat is je uitgangspunt geweest?
Even uit mijn hoofd 6 voor de wanden en 4,5 bij het dak.

quote:
En heb je toevallig ook nog tripple beglazing toegepast (toe latne passen) of dat nog net niet. (Heb je toevallig een idee van de U-waarde van het kozijn?)
0,9 staat mij bij.
  woensdag 25 mei 2011 @ 09:45:20 #88
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_97284125
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 09:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

<0,6. Waarbij aangetekend dat die berekeningen heel theoretisch schijnen te zijn. Er zijn maatregelen die in de praktijk kennelijk weinig effect hebben, maar de EPC wel aardig beinvloeden. Wij hebben uiteraard gekozen voor hetgeen in de praktijk het beste resultaat geeft.

We hoeven alleen nog maar PV cellen toe te passen om naar 0 energieverbruik te gaan.
Dat is zeker waar dat deze berekeningen zeer theoretisch zijn. Maar ze geven in ieder geval een beeld. Wat geeft volgens jullie (adviseur) in de praktijk het beste resultaat?
quote:
[..]

Even uit mijn hoofd 6 voor de wanden en 4,5 bij het dak.
Was andersom niet logischer geweest? Aangezien warmte omhoog gaat. Dan zou je denken dat anders beter is.
quote:
[..]

0,9 staat mij bij.
Dat is netjes, zeker niet hoog. Maar is dat dan ook met tripple beglazing? En pas je ook nog buitenzonwering toe?
pi_97284634
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 09:45 schreef Ender_W het volgende:

Dat is zeker waar dat deze berekeningen zeer theoretisch zijn. Maar ze geven in ieder geval een beeld. Wat geeft volgens jullie (adviseur) in de praktijk het beste resultaat?
Goed isoleren was belangrijk (met name voor het wooncomfort) en de warmtebron levert een fikse bijdrage. Maar het is al weer even geleden dat we helemaal zijn bijgespijkerd op dit punt.

quote:
Was andersom niet logischer geweest? Aangezien warmte omhoog gaat. Dan zou je denken dat anders beter is.
Van meerdere kanten is ons bevestigd dat dit prima is. Staat mij ook nog bij dat alles boven de 4 voor energieverbruik nauwelijks nog uitmaakt, maar dat het alleen nog om comfort gaat als je hoger gaat en dan is het juist de wanden die jou een kil gevoel gaan geven (let ook maar eens op: warmte op je hoofd is minder fijn dan op jouw benen).

quote:
Dat is netjes, zeker niet hoog. Maar is dat dan ook met tripple beglazing?
Dubbel, want triple was veel duurder en ging niet heel veel verschil maken in energieverbuik.

quote:
En pas je ook nog buitenzonwering toe?
Er komen nog lamellen op het schuine glazen deel (het "korte deel", niet in het deel tot de nok) en het glas is zonwerend.
pi_97285165
EPC is zeker een heel theoretisch verhaal. Ik hou m'n hart vast als we straks alles uit moeten rekenen op 0.6 en minder....ontopic: top huis, erg mooi!
  woensdag 25 mei 2011 @ 10:51:39 #91
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_97285852
Heel erg leuk _O_ Ik had al eerder een pic gezien, maar niet zo uitgebreid. Ziet er goed uit qua energie!

Zeker een inspiratie dit topic! Zelf heb ik me lang afgevraagd of het nog zin heeft om te "investeren" in de Randstad. Privacy, kwaliteit en rust zijn gewoon te duur voor wat je ervoor terugkrijgt. Het Brabantse platteland ligt voor de hand; zeker omdat R'dam goed bereikbaar is. En mijn roots liggen er ook, al kan ik dat (boeren)deel van de familie zelf niet verstaan :D

Zelf bouwen, daar moet je wel een beetje zin in hebben. Ik weet daar denk ik te weinig van, dat is wel een groot risico. Of heb jij dat ook 'on the job' bijgeleerd? Hoeveel tijd ben je er aan kwijt om het te managen?

Welke regio is dit? Volgens mij is het redelijk zeldzaam om op tijd er bij te kunnen zijn voor zo'n project, of niet? Is het lokale krantjes bijhouden?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_97286188
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 16:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat is er onpraktisch aan volgens jou? Je gebruikt zo'n raam in de praktijk alleen om tijdens het slapen wat natuurlijke ventilatie af te kunnen dwingen. En het is gewoon verplicht conform bouwbesluit...

Ik zou verder niet weten wat ik met ramen daar moet...

[..]

Dat staat het bestemmingsplan alleen niet toe... ;)
Ik heb het idee dat het heel vervelend is om steeds te moeten bukken om die ramen open te maken.

Er zijn toch ook tegenwoordig huizen die compleet met een mechanisch ventilatiesysteem zijn uitgerust, met geen open gaande ramen meer hoe zit het daar dan mee in het bouwbesluit?

Altijd vervelend die bestemmingsplannen. :P
pi_97286347
Wauw, fantastisch huis! Die glazen wand is niet mijn ding, maar vind het geheel wel gaaf hoor, ook met dat rieten dak.
Die Porsche op een van de eerste foto's is zeker ook van jou ;)

Tevens tvp
  woensdag 25 mei 2011 @ 11:35:51 #94
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_97287278
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 10:25 schreef Fender75 het volgende:
EPC is zeker een heel theoretisch verhaal. Ik hou m'n hart vast als we straks alles uit moeten rekenen op 0.6 en minder....ontopic: top huis, erg mooi!
Volgens mij moet je dat al (per 01-01-2011) en moeten we vanaf 2015 (ongeveer) naar 0.4 gaan rekenen. Dus dat duurt nog even en daar zijn zeker wel mogelijkheden voor.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 10:07 schreef DS4 het volgende:

Er komen nog lamellen op het schuine glazen deel (het "korte deel", niet in het deel tot de nok) en het glas is zonwerend.
Maar als je zo min mogelijk energie wil verbruiken (als dat van toepassing is), dat idee krijg ik een beetje, dan werkt de zonwerende beglazing toch een beetje tegen. Ik weet dat zonwerend niet per definitie warmtewerend is. Maar het houdt natuurlijk wel meer warmte tegen. Die je had kunnen gebruiken voor de opwarming van het geheel. Want wat je op die manier opwarmt hoeft niet uit de warmtebron te komen. Maar zoals over alles in dit project, zal daar ook wel over nagedacht zijn :P

[ Bericht 27% gewijzigd door Ender_W op 25-05-2011 11:53:55 ]
  woensdag 25 mei 2011 @ 11:50:04 #95
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97287744
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ook de nieuwe locatie biedt veel rust. De weg ontsluit enkel dit gebied, dus je hebt alleen maar bestemmingsverkeer. Het enige verschil wat ik mij nu voor kan stellen naast geluid van bouwwerkzaamheden in de beginperiode is dat ik nu spelende kinderen ga horen... Maar ja, ook dat is wel een reden dat we deze kant op zijn gegaan; het ligt nu dicht bij een school in plaats van ver verwijderd van alles...
Houd je wel rekening met het feit dat je, naast die spelende kinderen, af en toe landbouwmachines achter je huis hebt en een paar keer per jaar de lucht van mest? :s) Dat willen veel mensen die op het platteland gaan wonen nog wel eens vergeten. (al weet ik natuurlijk niet waar je vandaan komt oorspronkelijk)

Verder , tof huis, al is het niet helemaal mijn smaak, ik ben qua bouwstijl meer van de echt klassieke boerderijen. Voorts slaap ik graag in het donker en dat lijkt me in jullie slaapkamer wat lastig. Daar staat tegenover dat je wel vanuit je bed naar de sterren kunt kijken.

En die kelder :9 Met bar en bioscoop :9~ En het voordeel van een kelder, het is er altijd koel.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_97287792
Ik verwachtte na het lezen van de TT de bouw van een lief klein huisje zoals ik laats hier heb zien gebeuren.... niet een villa van bijna Hollywood proporties :D
(Ik mis alleen dat 3D IMAX scherm in de kelder-bios nog ;) )

Ik vind het mooi gedaan TS :) Ik ben zelf wel meer van het kleine en kneuterige zullen we maar zeggen, en minder van het moderne en strakke, maar hier zit wel een balans in.
(Ik kijk ook wel eens Grand Designs op Discovery en daar is dat helaas nog wel eens anders....)

quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat het heel vervelend is om steeds te moeten bukken om die ramen open te maken.

Er zijn toch ook tegenwoordig huizen die compleet met een mechanisch ventilatiesysteem zijn uitgerust, met geen open gaande ramen meer hoe zit het daar dan mee in het bouwbesluit?

Altijd vervelend die bestemmingsplannen. :P
Heb over dat systeem (toegepast in veel VINEX wijken) hier veel klachten gehoord. Er is zelfs onderzoek naar gedaan en het bleek zelfs dat de systemen - mits niet helemaal perfect afgesteld - echt mensen ziek maakt. Maar goed, misschien zijn er ook wel (duurdere) systemen op de markt die beter werken.
Ik zelf zou altijd gewoon lekker een raam open willen kunnen gooien. :)
  woensdag 25 mei 2011 @ 11:59:23 #97
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_97288123
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:51 schreef Candaasje het volgende:
Heb over dat systeem (toegepast in veel VINEX wijken) hier veel klachten gehoord. Er is zelfs onderzoek naar gedaan en het bleek zelfs dat de systemen - mits niet helemaal perfect afgesteld - echt mensen ziek maakt. Maar goed, misschien zijn er ook wel (duurdere) systemen op de markt die beter werken.
Ik zelf zou altijd gewoon lekker een raam open willen kunnen gooien. :)
Dat klopt dat er veel klachten over zijn geweest. Maar volgens mij waren de oorzaken in beginsel niet alleen de installatie zelf, maar meer de afstelling daarvan en het onderhoud ervan. Maar het is waar het is verre van ideaal. Maar dat wordt natuurlijk ook steeds beter, alleen onderhoud blijft van vitaal belang (nee, ik heb geen aandelen en ik werk ook niet bij een installateur).
Het raam open kunnen doen heeft vaak ook psychologisch effect. Men wil het idee hebben er iets aan te kunnen beïnvloeden, terwijl het misschien niet eens nodig is als het comfort-niveau goed is. (naar mijn weten zijn daar verschillende onderzoeken naar gedaan, o.m. door het toenmalige VROM.(Bron: docent van mijn opleiding) Het comfortniveau ging omhoog als de kozijnen te openen waren, zelfs als alle andere variabelen als temperatuur, luchtvochtigheid etc. hetzelfde waren)
pi_97288387
Mooie locatie en erg mooi huis, behalve het glas.
Nee dat zeg ik verkeerd, t glas is mooi maar het is jammer (vind ik) dat het steeds doorbroken wordt waardoor je tegen stijlen aan zit te kijken..

Maar goed dat is gewoon persoonlijk natuurlijk.
Verder ziet het er prachtig uit en ben benieuwd naar de rest :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_97291935
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:35 schreef Ender_W het volgende:

[..]

Volgens mij moet je dat al (per 01-01-2011) en moeten we vanaf 2015 (ongeveer) naar 0.4 gaan rekenen. Dus dat duurt nog even en daar zijn zeker wel mogelijkheden voor.

Klopt als een bus. Er zijn mogelijkheden voor, en ook goed dat er naar gekeken wordt. Maar het hele EPC verhaal is erg theoretisch. Je moet al zo veel fratsen uithalen om het kloppend te krijgen, waardoor bouwen alleen maar duurder wordt. Verder is er véél meer rendement te halen bij bestaande woningen. Daar zit de winst, niet in die paar nieuwbouwwoningen.

Ik ben erg benieuwd naar de bioscoop, en de keuken. Schitterend afwerkingsniveau!
pi_97295421
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2011 10:51 schreef eleusis het volgende:

Zelf bouwen, daar moet je wel een beetje zin in hebben. Ik weet daar denk ik te weinig van, dat is wel een groot risico. Of heb jij dat ook 'on the job' bijgeleerd? Hoeveel tijd ben je er aan kwijt om het te managen?
Het kost wel wat tijd als je er zo bovenop wil zitten zoals wij dat doen. Met name in de afwerkingsfase.

Wat ik niet weet leer ik mijzelf bij. Of ik laat mijzelf bijpraten. Ik hoef niet alles te weten, maar wel voldoende om een beslissing te kunnen nemen. Gelukkig heb ik veel bestuurservaring, dus dan weet je hoe je dat moet doen zonder te verzanden in details.

quote:
Welke regio is dit? Volgens mij is het redelijk zeldzaam om op tijd er bij te kunnen zijn voor zo'n project, of niet? Is het lokale krantjes bijhouden?
Zuidoost-Brabant. Grote kavels koop je momenteel vrij makkelijk. Ik weet een paar leuke bij Breda (goudkust), maar dan hebben we het over grote kavels die zonder twijfel wat geld zullen kosten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')