Misschien dat e.e.a. vertekent, maar bij dit soort isolatieglas is dit gewoon de maximale grootte!quote:Op maandag 23 mei 2011 14:20 schreef Revolution-NL het volgende:
Wow erg mooi! Ik had persoonlijk alleen voor grotere individuele ramen gekozen. Dat had de glasgevel wat strakker gemaakt.
Laminaat is niet voor iedereen weggelegd.quote:ps. jammer van het graniet op de vloer
Ruimtelijk gezien is het niet logisch dat er nog wat achter komt, maar 100% uitsluiten kan je het nooit.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:23 schreef vosss het volgende:
Het uitzicht achter blijft dat zo? Of gaat daar, net als in jou geval, het bestemmingsplan ook nog van wijzigen in de nabije toekomst? Aan de voorkant zie ik namelijk nog wat meer huizen om je heen staan zegmaar, dus het lijkt erop alsof je aan de rand van een dorp zit met genoeg plek om uit te breiden.
De bladen die Bulthaup B3 zelf levert zijn vaak 1cm dik inderdaad. Maar 2 cm dik lijkt me niet storend, is het een greeploze keuken? 1 cm dik star galaxy lijkt mij trouwens ook echt extreem breekbaar, dat zal de meerprijs wellicht verklaren.quote:Op maandag 23 mei 2011 16:48 schreef DS4 het volgende:
Eiland, hoge kastenwand en nog een lage kastenwand met aanrechtblad.
Bladen zijn van graniet, maar dan star galaxy. Gepolijst uiteraard (star galaxy ziet er alleen mooi uit als het gepolijst is). 2 cm dik (we hadden liever nog dunner maar meerprijs voor 1 cm dik was duizelingwekkend, iets van 8K meer...), hetgeen bij de uitstraling van de B3 past.
Als jij daar zoiets in leest kan ik dat niet helpen. Ik heb gewoon wat meer aandacht besteed aan de inhoud van het bericht dan de titel, sorry daarvoor.quote:Op maandag 23 mei 2011 16:54 schreef ooge het volgende:
Is het niet een beetje arrogant om een huis van dit formaat "huisje" te noemen ?
Klopt. De verstevigingen maken de prijs. Sowieso is het al lastig om ruim 3 meter overspanning te krijgen met 1 steen... Eerste idee was overigens glas met ingebouwde kookplaten. Dat was pas echt prijzig!quote:Op maandag 23 mei 2011 16:56 schreef Gulo het volgende:
De bladen die Bulthaup B3 zelf levert zijn vaak 1cm dik inderdaad. Maar 2 cm dik lijkt me niet storend, is het een greeploze keuken? 1 cm dik star galaxy lijkt mij trouwens ook echt extreem breekbaar, dat zal de meerprijs wellicht verklaren.
Wat bedoel je met een ingebouwde kookplaat? Wat heb je nu voor kookplaat dan? Pitt-cooking ofzo?quote:Op maandag 23 mei 2011 17:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Klopt. De verstevigingen maken de prijs. Sowieso is het al lastig om ruim 3 meter overspanning te krijgen met 1 steen... Eerste idee was overigens glas met ingebouwde kookplaten. Dat was pas echt prijzig!Vonden we het niet waard.
2 cm tov 1 cm maakt weinig uit in de uitstraling inderdaad.
Keuken is met grepen. Alleen de achterzijde van het eiland (die ook in eiken is uitgevoerd) is greeploos gemaakt.
Nee, verzonken.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:04 schreef Gulo het volgende:
Wat bedoel je met een ingebouwde kookplaat? Wat heb je nu voor kookplaat dan? Pitt-cooking ofzo?
De week voor de oplevering.quote:Ik ben benieuwd naar de foto's tzt. Voor wanneer staat de oplevering van de keuken gepland?
Er komt nog genoeg aan. Zeker nu is het interessant aan het worden. De eerste maanden gebeurde er voor het gevoel steeds niet zoveel, of het veranderde in enkele dagen heel erg. Nu is het iedere week weer anders.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:40 schreef Mirandaa het volgende:
Superrrr!
Ik ben heel benieuwd naar de afwerking.. ik neem aan dat ook daar foto's van gaan komen toch?
Ik blijf je zeker volgen!
Zonder meer. De inhoud van de kelder is meer dan de inhoud van de gemiddelde koopwoning in NL, laat staan de gemiddelde woning...quote:Op maandag 23 mei 2011 18:54 schreef Vonkenboer het volgende:
Alleen in de kelder zitten volgens mij al meer m² dan in een "gewoon" huis,
Excl. afwerking is het maar 50K meerprijs als ik mij niet vergis, dus het zijn goedkope kuubs. En nergens leg je een betere bioscoop aan dan in de kelder (want lekker donker!).quote:maar goed als je het geld er voor hebt, waarom zou je dan niet zo'n grote kelder laten aanleggen![]()
quote:Over die glasgevel heb ik zelf wel wat gemengde gevoelens, maar het brengt ongetwijfeld heel veel daglicht naar binnen en geeft ook zeker wel een bepaalde uitstraling; hoe ziet de woning er eigenlijk aan de voorkant uit ? Ben benieuwd hoe dat er uitziet in combinatie met die rieten kap.
Wat is klein? Het had van mij groter gemogen en als de kans zich voordoet wordt het perceel ook nog groter, maar in NL mag je blij zijn met ieder kavel wat boven de 1000 m2 uit komt. Deze zit op zo'n 1600 m2.quote:Hoort er ook nog veel grond bij de woning ? Of staat er straks een kast van een huis op een heel klein perceeltje ?![]()
Ytong, kingspan isolatie en daar direct tegenaan bakstenen. Bakstenen isoleren overigens niet of nauwelijks heb ik begrepen, dus daar een halve meter van wegzetten heeft weinig zin.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:28 schreef sigme het volgende:
Die muren van een halve meter dik ben ik ook wel benieuwd naar, kan je daar iets meer over vertellen? De muren zijn massief .. baksteen?
Ytong ook niet. Voordeel van steenachtige materialen is het vermogen om warmte vast te houden en langzaam af te geven. Als je dus overdag het zonnetje er flink op laat schijnen is het s avonds vaak nog warm.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ytong, kingspan isolatie en daar direct tegenaan bakstenen. Bakstenen isoleren overigens niet of nauwelijks heb ik begrepen, dus daar een halve meter van wegzetten heeft weinig zin.
Wel een beetje heb ik begrepen, maar het komt inderdaad voor een groot deel uit de isolatie. Dat is op zich niet zo vreemd natuurlijk...quote:
Ah, op zo'n fiets. Geen luchtspouw, maar wel meerdere lagen en een isolatielaag in het midden.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ytong, kingspan isolatie en daar direct tegenaan bakstenen. Bakstenen isoleren overigens niet of nauwelijks heb ik begrepen, dus daar een halve meter van wegzetten heeft weinig zin.
Ik bedoel daarmee dat ik de tekst wat heb zitten wijzigen en daarbij heb zitten slapen...quote:Op maandag 23 mei 2011 23:25 schreef densmee het volgende:
maar wat bedoel je met:
Brabantse land van ongeveer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |