abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97199364
Het uitzicht achter blijft dat zo? Of gaat daar, net als in jou geval, het bestemmingsplan ook nog van wijzigen in de nabije toekomst? Aan de voorkant zie ik namelijk nog wat meer huizen om je heen staan zegmaar, dus het lijkt erop alsof je aan de rand van een dorp zit met genoeg plek om uit te breiden.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_97199368
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 14:20 schreef Revolution-NL het volgende:
Wow erg mooi! Ik had persoonlijk alleen voor grotere individuele ramen gekozen. Dat had de glasgevel wat strakker gemaakt.
Misschien dat e.e.a. vertekent, maar bij dit soort isolatieglas is dit gewoon de maximale grootte! :D Althans, zo is ons verteld.

quote:
ps. jammer van het graniet op de vloer
Laminaat is niet voor iedereen weggelegd. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_97199465
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2011 14:23 schreef vosss het volgende:
Het uitzicht achter blijft dat zo? Of gaat daar, net als in jou geval, het bestemmingsplan ook nog van wijzigen in de nabije toekomst? Aan de voorkant zie ik namelijk nog wat meer huizen om je heen staan zegmaar, dus het lijkt erop alsof je aan de rand van een dorp zit met genoeg plek om uit te breiden.

:)
Ruimtelijk gezien is het niet logisch dat er nog wat achter komt, maar 100% uitsluiten kan je het nooit.

Dit plan is ook bedoeld als afronding van het dorp aan die zijde en verdere uitbreiding staat aan de andere kant gepland. Daar zit b.v. geen EHS in de weg...
pi_97199506
OK nou mooi toch? Lekker uitzicht zo van achter in de tuin zou ik zeggen.

Zonnetje, BBQ, pilsje erbij. Wat kan een mens zich nog meer wensen ;)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_97204167
Prachtig uitzicht heb je!

Huis is qua stijl niet mijn smaak, maar het ziet er wel erg origineel uit met dat rietendak in combinatie met die enorme glaspartijen.

(verkapte tvp voor de keuken. :) )

Je hebt het over een eiken tafel in je keuken, wat voor werkblad ligt er op de keuken zelf? (ik neem aan dat je een eiland hebt en eens hoge-kastenwand?)

[ Bericht 10% gewijzigd door Gulo op 23-05-2011 16:32:51 ]
pi_97206137
Eiland, hoge kastenwand en nog een lage kastenwand met aanrechtblad.

Bladen zijn van graniet, maar dan star galaxy. Gepolijst uiteraard (star galaxy ziet er alleen mooi uit als het gepolijst is). 2 cm dik (we hadden liever nog dunner maar meerprijs voor 1 cm dik was duizelingwekkend, iets van 8K meer...), hetgeen bij de uitstraling van de B3 past.
pi_97206405
Is het niet een beetje arrogant om een huis van dit formaat "huisje" te noemen ?
* To make your prayers come true, you have to get off your knees.
* only dead fish go with the flow.
pi_97206554
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 16:48 schreef DS4 het volgende:
Eiland, hoge kastenwand en nog een lage kastenwand met aanrechtblad.

Bladen zijn van graniet, maar dan star galaxy. Gepolijst uiteraard (star galaxy ziet er alleen mooi uit als het gepolijst is). 2 cm dik (we hadden liever nog dunner maar meerprijs voor 1 cm dik was duizelingwekkend, iets van 8K meer...), hetgeen bij de uitstraling van de B3 past.
De bladen die Bulthaup B3 zelf levert zijn vaak 1cm dik inderdaad. Maar 2 cm dik lijkt me niet storend, is het een greeploze keuken? 1 cm dik star galaxy lijkt mij trouwens ook echt extreem breekbaar, dat zal de meerprijs wellicht verklaren.
pi_97206705
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 16:54 schreef ooge het volgende:
Is het niet een beetje arrogant om een huis van dit formaat "huisje" te noemen ?
Als jij daar zoiets in leest kan ik dat niet helpen. Ik heb gewoon wat meer aandacht besteed aan de inhoud van het bericht dan de titel, sorry daarvoor.
pi_97206872
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 16:56 schreef Gulo het volgende:

De bladen die Bulthaup B3 zelf levert zijn vaak 1cm dik inderdaad. Maar 2 cm dik lijkt me niet storend, is het een greeploze keuken? 1 cm dik star galaxy lijkt mij trouwens ook echt extreem breekbaar, dat zal de meerprijs wellicht verklaren.
Klopt. De verstevigingen maken de prijs. Sowieso is het al lastig om ruim 3 meter overspanning te krijgen met 1 steen... Eerste idee was overigens glas met ingebouwde kookplaten. Dat was pas echt prijzig! :D Vonden we het niet waard.

2 cm tov 1 cm maakt weinig uit in de uitstraling inderdaad.

Keuken is met grepen. Alleen de achterzijde van het eiland (die ook in eiken is uitgevoerd) is greeploos gemaakt (touch systeem).
pi_97206980
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 17:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Klopt. De verstevigingen maken de prijs. Sowieso is het al lastig om ruim 3 meter overspanning te krijgen met 1 steen... Eerste idee was overigens glas met ingebouwde kookplaten. Dat was pas echt prijzig! :D Vonden we het niet waard.

2 cm tov 1 cm maakt weinig uit in de uitstraling inderdaad.

Keuken is met grepen. Alleen de achterzijde van het eiland (die ook in eiken is uitgevoerd) is greeploos gemaakt.
Wat bedoel je met een ingebouwde kookplaat? Wat heb je nu voor kookplaat dan? Pitt-cooking ofzo?

Ik ben benieuwd naar de foto's tzt. Voor wanneer staat de oplevering van de keuken gepland?
pi_97207197
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 17:04 schreef Gulo het volgende:

Wat bedoel je met een ingebouwde kookplaat? Wat heb je nu voor kookplaat dan? Pitt-cooking ofzo?
Nee, verzonken.

Ingebouwde kookplaat is dat je in het glas heel miniem ziet waar de je pannen moet zetten en het kooktoestel zit dan gewoon onder de glasplaat. Als er niets op staat lijkt het dus alsof je geen kookplaat hebt (met verzonken zie je natuurlijk gewoon de plaat zitten, want het is gewoon een gat in het blad met daarin gemonteerd een kookplaat).

quote:
Ik ben benieuwd naar de foto's tzt. Voor wanneer staat de oplevering van de keuken gepland?
De week voor de oplevering.

Ergens hebben we wel digitaal een 3D tekening van de keuken. Ga ik eens opsnorren. Weliswaar met kersen ipv eiken, maar dat is weer een lang verhaal...
pi_97208579
Superrrr!

Ik ben heel benieuwd naar de afwerking.. ik neem aan dat ook daar foto's van gaan komen toch? ;)
Ik blijf je zeker volgen!
  Moderator maandag 23 mei 2011 @ 18:54:18 #39
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_97212052
Poeh, dat is nog eens compleet wat anders; dan anders ! :D

Alleen in de kelder zitten volgens mij al meer m² dan in een "gewoon" huis, maar goed als je het geld er voor hebt, waarom zou je dan niet zo'n grote kelder laten aanleggen :)

Over die glasgevel heb ik zelf wel wat gemengde gevoelens, maar het brengt ongetwijfeld heel veel daglicht naar binnen en geeft ook zeker wel een bepaalde uitstraling; hoe ziet de woning er eigenlijk aan de voorkant uit ? Ben benieuwd hoe dat er uitziet in combinatie met die rieten kap.

Hoort er ook nog veel grond bij de woning ? Of staat er straks een kast van een huis op een heel klein perceeltje ? ;)

Zeker een mooi huisje ! Ook een huis wat denk ik voor velen van ons een droom zal blijven ...
pi_97217537
Interessant project :Y.

Ik ben ook niet zo van de lappen glas, maar zeker van binnenuit naar buiten zal het er prachtig uitzien! Hoe ziet de (traditionere ogende?) voorkant er uit? Ben ook heel benieuwd naar foto's van de voortgang, en hoe de gekozen tegels, deuren, keuken etc. gaan tonen als ze er ook echt in zitten.

Die muren van een halve meter dik ben ik ook wel benieuwd naar, kan je daar iets meer over vertellen? De muren zijn massief .. baksteen?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_97225021
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2011 17:40 schreef Mirandaa het volgende:
Superrrr!

Ik ben heel benieuwd naar de afwerking.. ik neem aan dat ook daar foto's van gaan komen toch? ;)
Ik blijf je zeker volgen!
Er komt nog genoeg aan. Zeker nu is het interessant aan het worden. De eerste maanden gebeurde er voor het gevoel steeds niet zoveel, of het veranderde in enkele dagen heel erg. Nu is het iedere week weer anders.

Ook de projecten die ik zelf ga oppakken zal ik uitgebreid bespreken: de bioscoop en het bijgebouw.

Ook inrichting zal besproken worden. Alles hangt nl. met elkaar samen...
pi_97225892
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 18:54 schreef Vonkenboer het volgende:

Alleen in de kelder zitten volgens mij al meer m² dan in een "gewoon" huis,
Zonder meer. De inhoud van de kelder is meer dan de inhoud van de gemiddelde koopwoning in NL, laat staan de gemiddelde woning...

quote:
maar goed als je het geld er voor hebt, waarom zou je dan niet zo'n grote kelder laten aanleggen :)
Excl. afwerking is het maar 50K meerprijs als ik mij niet vergis, dus het zijn goedkope kuubs. En nergens leg je een betere bioscoop aan dan in de kelder (want lekker donker!).

quote:
Over die glasgevel heb ik zelf wel wat gemengde gevoelens, maar het brengt ongetwijfeld heel veel daglicht naar binnen en geeft ook zeker wel een bepaalde uitstraling; hoe ziet de woning er eigenlijk aan de voorkant uit ? Ben benieuwd hoe dat er uitziet in combinatie met die rieten kap.

Niet de beste foto... ik zal een betere gaan maken.

Maar de uitstraling van de voorkant gaat nog wezenlijk veranderen met de voordeur straks... en nog een leuk detail!

quote:
Hoort er ook nog veel grond bij de woning ? Of staat er straks een kast van een huis op een heel klein perceeltje ? ;)
Wat is klein? Het had van mij groter gemogen en als de kans zich voordoet wordt het perceel ook nog groter, maar in NL mag je blij zijn met ieder kavel wat boven de 1000 m2 uit komt. Deze zit op zo'n 1600 m2.

[ Bericht 0% gewijzigd door DS4 op 23-05-2011 22:53:20 ]
pi_97226026
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2011 20:28 schreef sigme het volgende:

Die muren van een halve meter dik ben ik ook wel benieuwd naar, kan je daar iets meer over vertellen? De muren zijn massief .. baksteen?
Ytong, kingspan isolatie en daar direct tegenaan bakstenen. Bakstenen isoleren overigens niet of nauwelijks heb ik begrepen, dus daar een halve meter van wegzetten heeft weinig zin. ;)
  maandag 23 mei 2011 @ 22:29:16 #44
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_97226160
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 22:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ytong, kingspan isolatie en daar direct tegenaan bakstenen. Bakstenen isoleren overigens niet of nauwelijks heb ik begrepen, dus daar een halve meter van wegzetten heeft weinig zin. ;)
Ytong ook niet. Voordeel van steenachtige materialen is het vermogen om warmte vast te houden en langzaam af te geven. Als je dus overdag het zonnetje er flink op laat schijnen is het s avonds vaak nog warm.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  maandag 23 mei 2011 @ 22:39:09 #45
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_97226976
Dikke respect!
^O^

Niet mijn smaak, is ook niet belangrijk, maar je pakt het goed aan.
Piet boon doe je goed, die levert echt mooi werk, heeft ook wel z'n prijskaartje. Op m'n werk staat een schitterende walnoten tafel van hem.

Scharnieren weggewerkt en kozijn opsluiten in stucstop, jij weet hoe het moet! ^O^
Nu nog zonder plint(jes) en afwerklatjes...
pi_97227975
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 22:29 schreef lipje het volgende:

Ytong ook niet.
Wel een beetje heb ik begrepen, maar het komt inderdaad voor een groot deel uit de isolatie. Dat is op zich niet zo vreemd natuurlijk... ;)
  PR/Manusje van alles maandag 23 mei 2011 @ 23:16:21 #47
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_97229365
Dat ziet er leuk uit! _O_

Overigens is het niet zo vreemd dat de gemeente informatie over een nieuw bestemmingsplan naar buiten brengt. (Al dan niet via vreemde kanalen). Hier in Assen zijn er zo een aantal locaties te noemen waarvan het bestemmingsplan gaat veranderen. Landbouw / industrie / detailhandel naar woongebied.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_97229938
Erg mooi huis en past ook goed in de omgeving maar wat bedoel je met:
Brabantse land van ongeveer
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_97235134
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 22:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ah, op zo'n fiets. Geen luchtspouw, maar wel meerdere lagen en een isolatielaag in het midden.
Veel stenen massa is inderdaad prettig voor de warmtehuishouding :).

Ik meen dat jij (nu?) ergens een veel groter stuk grond hebt, verlaat je je rust & ruimte voor dit eigenontworpen mooie huis?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_97236561
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 23:25 schreef densmee het volgende:
maar wat bedoel je met:
Brabantse land van ongeveer
Ik bedoel daarmee dat ik de tekst wat heb zitten wijzigen en daarbij heb zitten slapen... ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')