Nee, dat wil ik niet en je gaat niet in op mijn vraag.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En dat wil jij in de onderwijssector?
Ik ga niet op je vraag in, omdat ik al aangaf dat zelfs hypothetisch het onzin is, klaar.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:12 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee, dat wil ik niet en je gaat niet in op mijn vraag.
Je beseft dat je weinig van shorten af weet?
Inderdaad. Die groep mensen denkt de markt wel te voorspellen en ik adviseer ze dan om long in goud te gaan, gezien zij zo zeker zijn van hun zaak.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wacht eens even, mensen konden de markt toch niet voorspellen volgens jou?
Oh guttegut, wat zit ik er weer naast zeg, bel maar snel jouw Warren Buffett op en zeg dat hij moet investeren in 2012; want goud.
Niet dat soort onderwijs.quote:
Zoveel contradicties binnen je betogen altijd, zucht.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Inderdaad. Die groep mensen denkt de markt wel te voorspellen en ik adviseer ze dan om long in goud te gaan, gezien zij zo zeker zijn van hun zaak.
Je bent een wereldwonder a la Warren Buffet als je de markt gaan voorspellen. Vraag dat maar na op het Beurs/Economie subforum.
Daar kun je ook op zitten Ali, en neem dat boek dan maar op schoot.quote:
Dat is juist de trick. Als jij 100% zeker zou zijn van je zaak dan zou jij wél shorten, omdat je dan - als rationele investeerder - multimuljonair kon worden. Maar jij werkt niet mee, omdat je de markt niet kan voorspellen. Net zoals elk ander rationeel persoon niet mee zou werken, omdat niemand de markt kan voorspellen.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ga niet op je vraag in, omdat ik al aangaf dat zelfs hypothetisch het onzin is, klaar.
Mooi, op dat punt worden we het sowieso niet eens, zoals je al eerder hebt aangegeven.quote:En die verkrachting van het onderwijs wil ik al helemaal niet aan meewerken.
Waar is Whiskers?quote:
Makkelijk he, stellingen poneren zonder deze te onderbouwen. Ik zou jou in elk geval nooit als financieel consultant inhuren, al dan niet om je geringe financiele kennisquote:Op maandag 23 mei 2011 01:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zoveel contradicties binnen je betogen altijd, zucht.
Sukkel.quote:
Omdat ik aangeef dat het onmogelijk is?quote:Op maandag 23 mei 2011 01:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Makkelijk he, stellingen poneren zonder deze te onderbouwen. Ik zou jou in elk geval nooit als financieel consultant inhuren, al dan niet om je geringe financiele kennis
Hier sluit ik mij bij aan.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:19 schreef fokthesystem het volgende:
whiskers sop...kool...waarde... einde input in dezes
Je snapt wel dat je nooit rijk zal worden he? Als jij zeker weet dat iets onmogelijk is, dan short je dan bedrijf, en ben je multimiljonair.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Omdat ik aangeef dat het onmogelijk is?
Zou kunnen. Investeerders zoeken, 0% risico dragen, en gaan met die bambamquote:Ja, als je eigen gelijk altijd de norm is, dan verzoek ik je ook graag een eigen bedrijf op te zetten en vooral niet te luisteren naar anderen nee. Ik ben wel een aimabel persoon dus ik wens je alle succes met de curatoren.
Nee, de wind staat richting Groenland en de as is grof en daalt snel neer.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:21 schreef fokthesystem het volgende:
Ijsland dus weer, wind draait wel eens, zal mij benieuwen of er weer een minder aantal vluchten aan staan te komen.
Ah, dus als ik morgen een bedrijf opzet met als business plan het koloniseren van Jupiter ben ik binnen de kortste keren multimiljonair? Goed te weten man, dat ik daar nog niet op gekomen was.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je snapt wel dat je nooit rijk zal worden he? Als jij zeker weet dat iets onmogelijk is, dan short je dan bedrijf, en ben je multimiljonair.
[..]
Als jij zeker weet dat dat plan onmogelijk is, dan kan je dat bedrijf shorten (mits dat bestaat), om rijk te worden. Immers, je bent zeker van je eigen gelijk en je denkt dat het onmogelijk is.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ah, dus als ik morgen een bedrijf opzet met als business plan het koloniseren van Jupiter ben ik binnen de kortste keren multimiljonair? Goed te weten man, dat ik daar nog niet op gekomen was.
Shit, even notes tellen.quote:
Niet teveel het neusje in de lucht want echt, wat een hanenreeks is dit.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:19 schreef fokthesystem het volgende:
whiskers sop...kool...waarde... einde input in dezes
Joh, wat zijn we dan allemaal idioten op deze planeet dat we nog geen multimiljonair zijn van het shorten van onmogelijke ideeën.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als jij zeker weet dat dat plan onmogelijk is, dan kan je dat bedrijf shorten (mits dat bestaat), om rijk te worden. Immers, je bent zeker van je eigen gelijk en je denkt dat het onmogelijk is.
Jawel, maar het kan zo verkeren.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:22 schreef remlof het volgende:
Nee, de wind staat richting Groenland en de as is grof en daalt snel neer.
Je snapt dat je 0,0 verstand van investeringen hebt, niet?quote:Op maandag 23 mei 2011 01:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Joh, wat zijn we dan allemaal idioten op deze planeet dat we nog geen multimiljonair zijn van het shorten van onmogelijke ideeën.
Ik hoop het niet, ik vlieg binnenkort naar Portugal om de economie daar te steunen met mijn vakantiegeld.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:26 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Jawel, maar het kan zo verkeren.
bijv.: IJsland heeft de luchthaven van Keflavik, de grootste luchthaven van het land, vandaag tijdelijk gesloten. Ook andere vliegvelden op het eiland gaan hoogstwaarschijnlijk dicht.
Afwachten hoor, kan zo weer een herhaling worden van laatst.
Ja, en waarom doet niemand dat denk je?quote:Op maandag 23 mei 2011 01:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je snapt dat je 0,0 verstand van investeringen hebt, niet?
Als jij zeker bent dat een concept onmogelijk is én een bedrijf wilt dat business model uitvoeren, dan ga je 100% short met al je spaar- en geleend geld. Wellicht begrijp je het op deze manier, alhoewel het niet 1 op 1 is: het is hetzelfde met Poker als je Royal Flush hebt je dan all in gaat.
Wellicht omdat geen enkel bedrijf dat plan als enige business unit heeft?quote:Op maandag 23 mei 2011 01:28 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, en waarom doet niemand dat denk je?
Ik houd niets voor onmogelijk in de zin dat ik de markt niet kan voorspellen. Niemand kan dat, jij niet, ik niet, Remlof niet, Warren Buffet niet. Daarom short ik dergelijke plannen niet.quote:Better yet, waarom doe jij het niet?
Klopt hoor, is een film over gemaakt ook. Over een mexicaan die voor amerika gaat vechten in afghanistan en na 2 jaar amerikaan is.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:30 schreef remlof het volgende:
US citizenship krijgen d.m.v dienen in het Amerikaans leger als.....
Dan vecht je tenminste voor de good guys. Te weten het grootkapitaal.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:30 schreef remlof het volgende:
US citizenship krijgen d.m.v dienen in het Amerikaans leger als.....
Als Mexicaan kan ik me het nog een beetje voorstellen, maar als Nederlander?quote:Op maandag 23 mei 2011 01:31 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Klopt hoor, is een film over gemaakt ook. Over een mexicaan die voor amerika gaat vechten in afghanistan en na 2 jaar amerikaan is.
Ah, dus omdat jij het niet onmogelijk acht dat we met z'n allen binnen mijn levenstijd op Pluto een kolonie hebben wil je dat idee ook niet shorten?quote:Op maandag 23 mei 2011 01:30 schreef Zienswijze het volgende:
Ik houd niets voor onmogelijk in de zin dat ik de markt niet kan voorspellen. Niemand kan dat, jij niet, ik niet, Remlof niet, Warren Buffet niet. Daarom short ik dergelijke plannen niet.
http://usmilitary.about.com/od/theorderlyroom/a/citizenship.htmquote:Op maandag 23 mei 2011 01:32 schreef remlof het volgende:
Als Mexicaan kan ik me het nog een beetje voorstellen, maar als Nederlander?
If you are a member of the U.S. Armed Forces and are interested in becoming a U.S. citizenquote:Op maandag 23 mei 2011 01:32 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
http://usmilitary.about.com/od/theorderlyroom/a/citizenship.htm
Tja, gekke NLers heb je ook he!
Inderdaad niet, alhoewel de kans natuurlijk verwaarloosbaar klein is. Ik doe niet aan: dit zal niet gebeuren, dat zal niet gebeuren. De markt heeft altijd gelijk en valt niet te voorspellen. Les 1 voor je investeringen.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ah, dus omdat jij het niet onmogelijk acht dat we met z'n allen binnen mijn levenstijd op Pluto een kolonie hebben wil je dat idee ook niet shorten?
Tja, vrijwillig, op contract en klaar ben je.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:34 schreef remlof het volgende:
If you are a member of the U.S. Armed Forces and are interested in becoming a U.S. citizen
Wtf? De Amerikanen laten buitenlanders voor hen vechten?
Je bent werkelijk een idioot.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Inderdaad niet, alhoewel de kans natuurlijk verwaarloosbaar klein is. Ik doe niet aan: dit zal niet gebeuren, dat zal niet gebeuren. De markt heeft altijd gelijk en valt niet te voorspellen. Les 1 voor je investeringen.
Dan is de VS één van de weinige landen ter wereld die dat toelaat volgens mij. Ik ken verder alleen het Franse Vreemdelingenlegioen en het Engelse leger tijdens WO2.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:34 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Tja, vrijwillig, op contract en klaar ben je.
Kolonialisten he...?quote:Op maandag 23 mei 2011 01:36 schreef remlof het volgende:
Dan is de VS één van de weinige landen ter wereld die dat toelaat volgens mij. Ik ken verder alleen het Franse Vreemdelingenlegioen en het Engelse leger tijdens WO2.
De Duitse SS recruteerde ook in Afrika. Maar alle SSers kregen per decreet van Hitler in 1943 het Duitse staatsburgerschap, begreep ik uit de zaak tegen die Nederlandse SSer.quote:
Dat waren andere tijden, net als WO2.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:38 schreef fokthesystem het volgende:
En ja hoor, de romeinen idem indertijd. Wordt legionair, overleef, -> romein...
Ik zou je adviseren om een grondige cursus financiele basisbegrippen- en vaardigheden te nemen (wellicht dat je bedrijf het kan betalen?) alvorens de carriere als financieel consultant verder uit te bouwen.quote:
Zegt degene die contra-rationeel beweert dat de markt dom is door niet te investeren in goud e.d.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:39 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Denk je het beter te weten dan de markt, dan kom je bedrogen uit.
Geloof ik wel, beroepsleger, manschappen nodig, elite dus zware eisen e.d. en tja dan wil deze of gene wel kiezen voor de kant waarvan die denkt dat ze gaan winnen.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:38 schreef remlof het volgende:
De Duitse SS recruteerde ook in Afrika. Maar alle SSers kregen per decreet van Hitler in 1943 het Duitse staatsburgerschap, begreep ik uit de zaak tegen die Nederlandse SSer.
Lezen schijnt moeilijk te zijn he?quote:Op maandag 23 mei 2011 01:40 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zegt degene die contra-rationeel beweert dat de markt dom is door niet te investeren in goud e.d.
Ajoh, echt?_!
Nee, enkel jou dus.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Lezen schijnt moeilijk te zijn he?
Ik zei: mensen die zeker weten dat de wereld in 2012 vergaat, doen er goed aan om long in goud te gaan.
Representeert de totale markt die groep domme mensen of wat?
Over dom gesproken: je mag je wel gauw een cursus financiele basiskennis opdoen in je vakgebied als financieel consultant. Verkooptechnieken blijken ook niet je sterkste kant te zijn, maar goed, aangezien je niet (?) in dat vakgebied zit, is dat geen ramp.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, enkel jou dus.
Maar finit, morgen vroeg dag, houdoe.
Toch vreemd dat ik er m'n geld mee verdien, goede rapporten produceer en intercontinentaal op dergelijke zaken gezeten heb, en jij denkt goud geld te kunnen verdienen met het speculeren op kolonies op Pluto.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Over dom gesproken: je mag je wel gauw een cursus financiele basiskennis opdoen in je vakgebied als financieel consultant.
Het ga je goed
Tja, geld verdienen is niet zo moeiilijk he. Zelfs de grootste klapmongool kan intercontinentaal aan de slag. Netwerken is je asset die je moet koesteren.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Toch vreemd dat ik er m'n geld mee verdien, goede rapporten produceer en intercontinentaal op dergelijke zaken gezeten heb,
quote:en jij denkt goud geld te kunnen verdienen met het speculeren op kolonies op Pluto.
De markt bepaalt uiteindelijk wie gelijk heeft. Les 2 voor je investeringen. Nog een paar lessen en je kan je eerste investeringen doen. Groeit je vermogen ook wat harder dan enkel elke week 40 uur (consultants werken langer?) per week in loondienst te moeten zwoegen, niet?quote:Maar goed, denk maar dat je gelijk hebt, zal je goed doen jochie.
Huurlingen 2.0.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:34 schreef remlof het volgende:
[..]
If you are a member of the U.S. Armed Forces and are interested in becoming a U.S. citizen
Wtf? De Amerikanen laten buitenlanders voor hen vechten in hun eigen leger?
Naar een half snurkende vriendin en muziek luisteren.quote:Op maandag 23 mei 2011 02:25 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Zeg het eens Xa1pt, wat doe jij zoal op deze avonden?
Qua koffie? ik lust het niet eens op een andere manierquote:
Niets beters.quote:Op maandag 23 mei 2011 08:43 schreef du_ke het volgende:
De combi vroeg en goed gaat er bij mij nog niet zo goed in
Pure intimidatie.quote:Op maandag 23 mei 2011 08:45 schreef KoosVogels het volgende:
Ik liep niet van huis naar mn auto en zag toen dat iemand 'PHP' op een elektriciteitskastje had gekalkt. Zou het......
quote:Grootverdiener
Nu heeft de VVD nooit uitgeblonken door intellectuele diepgang - anders hadden Wiegel en Verdonk er niet furore kunnen maken - maar met dit materialisme heeft zij zelfs zichzelf overtroffen. Nu het CDA in de touwen hangt en de PVV aan de touwtjes trekt, komt haar ware aard naar boven: die van de grootverdiener met de geestelijke horizon van De Telegraaf.
Geweldig geschreven. En hij slaat daarmee ook nog eens de spijker op de kopquote:
Heel onliberaal natuurlijk, om te eisen dat iedereen precies dezelfde omstandigheden krijgt.quote:Op maandag 23 mei 2011 08:57 schreef eriksd het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)frastering_stop.html
Daar hoor ik onze vrijdenker dan weer niet over. Past niet in het straatje gok ik zo.
Waarom zou Thomas dat moeten verwerken in zijn stuk? Ik lees ook niet over Griekenland. Past dat in zijn straatje?quote:Op maandag 23 mei 2011 08:57 schreef eriksd het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)frastering_stop.html
Daar hoor ik onze vrijdenker dan weer niet over. Past niet in het straatje gok ik zo.
Indien het waar is, is het natuurlijk wel wat overdreven.quote:Op maandag 23 mei 2011 09:00 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Heel onliberaal natuurlijk, om te eisen dat iedereen precies dezelfde omstandigheden krijgt.
Gaan we weer met die verknipte relnicht, ook hier boycot ik z'n stukje.quote:Op maandag 23 mei 2011 08:50 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe ver gaat het biefstukliberalisme van de VVD?
Mannen weren uit zwembaden omdat er vrouwen zwemmen. Hoe heeft het zo ver kunnen komenquote:Op maandag 23 mei 2011 09:00 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Heel onliberaal natuurlijk, om te eisen dat iedereen precies dezelfde omstandigheden krijgt.
*tromgeroffel*quote:Op maandag 23 mei 2011 09:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mannen weren uit zwembaden omdat er vrouwen zwemmen. Hoe heeft het zo ver kunnen komen
Ja duh! Iedereen preekt tot op zekere hoogte voor eigen parochie. Ik hoor jou toch ook niet over het eventuele falen van de VVD?quote:Op maandag 23 mei 2011 09:02 schreef eriksd het volgende:
Ik heb het niet over dit specifieke stuk Koos, ik heb het over het feit dat de demagogische bijdragen van Von der Dunk lekker makkelijk een kant opwerken welke bij links (en bij jou) bijzonder goed vallen. Over de gevoeligere onderwerpen die je niet doormiddel van wat retorische truukjes belachelijk kan maken hoor ik hem eigenlijk niet.
Bij Von der Dunk is het echter erger, bij hem is het een kruistocht van idioterie aan het worden.quote:Op maandag 23 mei 2011 09:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja duh! Iedereen preekt tot op zekere hoogte voor eigen parochie. Ik hoor jou toch ook niet over het eventuele falen van de VVD?
Er valt nou eenmaal een hoop af te dingen op de huidige koers van de VVD. Jij mag verkapte samenwerking met de SGP dan bedekken met de mantel der liefde, maar voor politieke tegenstanders betekent dat simpelweg prijsschieten.quote:Op maandag 23 mei 2011 09:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Bij Von der Dunk is het echter erger, bij hem is het een kruistocht van idioterie aan het worden.
Heh? Gisteren bijv. over dat SGP debacle? Die faalministers? Afschaffen EHS?quote:Op maandag 23 mei 2011 09:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja duh! Iedereen preekt tot op zekere hoogte voor eigen parochie. Ik hoor jou toch ook niet over het eventuele falen van de VVD?
Ja, maar schrijvers en columnisten die zichzelf verwennen met hun eigen grollen en getroll en dat neerzetten als een serieuze kritische blik kan ik niet serieus nemen, sorry.quote:Op maandag 23 mei 2011 09:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er valt nou eenmaal een hoop af te dingen op de huidige koers van de VVD. Jij mag verkapte samenwerking met de SGP dan bedekken met de mantel der liefde, maar voor politieke tegenstanders betekent dat simpelweg prijsschieten.
Oke, maar jij vormt een uitzondering.quote:Op maandag 23 mei 2011 09:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Heh? Gisteren bijv. over dat SGP debacle? Die faalministers? Afschaffen EHS?
Klopt, hij strijdt tegen de idioterie van dit kabinet.quote:Op maandag 23 mei 2011 09:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Bij Von der Dunk is het echter erger, bij hem is het een kruistocht van idioterie aan het worden.
Door zelf als een nog grotere idioot over te komen?quote:Op maandag 23 mei 2011 09:08 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Klopt, hij strijdt tegen de idioterie van dit kabinet.
Mij heb je daar niet mee. Maar besef goed dat dat de taak is van een columnist. Bovendien zijn er evenzo stukken te vinden waarin de PvdA ervan langs krijgt. Dus jank niet.quote:Op maandag 23 mei 2011 09:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, maar schrijvers en columnisten die zichzelf verwennen met hun eigen grollen en getroll en dat neerzetten als een serieuze kritische blik kan ik niet serieus nemen, sorry.
Ja ik zeg ook nergens dat kritische noten niet mogen, maar Von der Dunk geilt op zichzelf en drijft daarin veel te ver door, een mannelijke nichterige aandachtshoer is het, en dat soort mensen hou ik niet van. Iedere column moet het net weer een stapje extremer en vulgairder en dat wegzetten als "kritische noot", smakeloze kwal is het, niet meer en niet minder.quote:Op maandag 23 mei 2011 09:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mij heb je daar niet mee. Maar besef goed dat dat de taak is van een columnist. Bovendien zijn er evenzo stukken te vinden waarin de PvdA ervan langs krijgt. Dus jank niet.
Ach, ik vind het geweldig leesvoer. Het gaat inderdaad veel verder dan slechts enkele kritische kanttekeningen plaatsen, maar daar heb ik geen problemen mee. Ik ben het niet altijd met Von der Dunk eens, maar als hij, zoals nu, de VVD er terecht van langs geeft dan kan ik alleen maar lachen en instemmend knikken.quote:Op maandag 23 mei 2011 09:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja ik zeg ook nergens dat kritische noten niet mogen, maar Von der Dunk geilt op zichzelf en drijft daarin veel te ver door, een mannelijke nichterige aandachtshoer is het, en dat soort mensen hou ik niet van. Iedere column moet het net weer een stapje extremer en vulgairder en dat wegzetten als "kritische noot", smakeloze kwal is het, niet meer en niet minder.
Ja, daar heeft hij dan ook een punt, maar dat kan je ook fatsoenlijk trachten over te brengen.quote:Op maandag 23 mei 2011 09:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want laten we eerlijk wezen, het is werkelijk droevenis troef. De SGP paaien om zo de meerderheid te behouden. Dat is toch serieus om te janken?
Ja, ach. Dat is nou eenmaal Von der Dunkquote:Op maandag 23 mei 2011 09:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, daar heeft hij dan ook een punt, maar dat kan je ook fatsoenlijk trachten over te brengen.
Maar thats just my two cents.
Dat mag hij, maar ik sta ook vrij hem een misbaksel te vinden en weiger nog enige column van zijn hand te lezen.quote:Op maandag 23 mei 2011 09:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, ach. Dat is nou eenmaal Von der Dunk
Uiteraard. Dat is het mooie van de vrijheid van meningsuiting (waar een SGP overigens niets mee heeft).quote:Op maandag 23 mei 2011 09:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat mag hij, maar ik sta ook vrij hem een misbaksel te vinden en weiger nog enige column van zijn hand te lezen.
Ah, beetje als een stel kleuters dat het woordje "plassertje" hoort en dan maar dubbel ligt?quote:Op maandag 23 mei 2011 09:17 schreef dotCommunism het volgende:
Von Der dunk is dan ook vooral voor ons Linkschmenschen bedoeld, zodat we beetje instemmend kunnen knikken en gniffelen.
Hihihihi, je zei plassertje.quote:Op maandag 23 mei 2011 09:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ah, beetje als een stel kleuters dat het woordje "plassertje" hoort en dan maar dubbel ligt?
Ja, meer niveau dan dat heeft het ook niet inderdaad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 23 mei 2011 09:23 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hihihihi, je zei plassertje.Ja ach, proletenhumor, beetje Dolf Janssen niveau.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mensen die daar om kunnen lachen moeten het gesticht in.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
beetje zoals de rechtse circlejerk hier geregeld ja, die zichzelf hilarisch vinden als ze weer eens iets "grappigs" over de pvda zeggen, klopt.quote:Op maandag 23 mei 2011 09:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ah, beetje als een stel kleuters dat het woordje "plassertje" hoort en dan maar dubbel ligt?
Ja, meer niveau dan dat heeft het ook niet inderdaad.
Doe nu niet alsof jij zoveel beter bent, dat is volledig misplaatst gezien je postgedrag op Fok.quote:Op maandag 23 mei 2011 09:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja ach, proletenhumor, beetje Dolf Janssen niveau.
Mensen die daar om kunnen lachen moeten het gesticht in.
Ik lach niet om Dolf Janssen, dus ben gevrijwaard van enig kritiek op mijn gevoel van humor.quote:Op maandag 23 mei 2011 09:28 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Doe nu niet alsof jij zoveel beter bent, dat is volledig misplaatst gezien je postgedrag op Fok.
Hihihi je zei PvdA.quote:Op maandag 23 mei 2011 09:28 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
beetje zoals de rechtse circlejerk hier geregeld ja, die zichzelf hilarisch vinden als ze weer eens iets "grappigs" over de pvda zeggen, klopt.
Wat mij betreft gaat zo'n zwembad lekker haar gang. Een zwembad zou zelf moeten kunnen bepalen of en wie er in haar baden zwemt, evenals een bedrijf zelf zou moeten kunnen bepalen of zij al dan niet vrouwelijke topbestuurders aanstelt.quote:Op maandag 23 mei 2011 09:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mannen weren uit zwembaden omdat er vrouwen zwemmen. Hoe heeft het zo ver kunnen komen
Veel zwembaden komen voort (of althans gedeeltelijk) uit publieksgeld, moeten ze het dan nog steeds zo kunnen bepalen?quote:Op maandag 23 mei 2011 09:33 schreef Reya het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaat zo'n zwembad lekker haar gang. Een zwembad zou zelf moeten kunnen bepalen of en wie er in haar baden zwemt, evenals een bedrijf zelf zou moeten kunnen bepalen of zij al dan niet vrouwelijke topbestuurders aanstelt.
Of een rechtse circlejerk omdat er wordt gesproken over bolides en horlogesquote:Op maandag 23 mei 2011 09:28 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
beetje zoals de rechtse circlejerk hier geregeld ja, die zichzelf hilarisch vinden als ze weer eens iets "grappigs" over de pvda zeggen, klopt.
Ook dan zou ik geen micromanagement plegen, maar enkel de vereiste dat het zwembad voldoende publiek toegankelijk is handhaven.quote:Op maandag 23 mei 2011 09:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Veel zwembaden komen voort (of althans gedeeltelijk) uit publieksgeld, moeten ze het dan nog steeds zo kunnen bepalen?
En als ze daaraan niet voldoen het publieksgeldgedeelte weghalen zodat ze lekker zelf mogen bepalen wanneer en voor wie ze open willen zijn?quote:Op maandag 23 mei 2011 09:43 schreef Reya het volgende:
[..]
Ook dan zou ik geen micromanagement plegen, maar enkel de vereiste dat het zwembad voldoende publiek toegankelijk is handhaven.
Juist omdat de gemeente zwembaden financieel ondersteunt, heeft heeft het college van b en w een zekere mate van zeggenschap over het bad. Zo ken ik gemeentebesturen die een zwembad verbieden de deuren op zondag te openen. Een gemeente kan dus ingrijpen, maar wat mij betreft gebeurt dat alleen wanneer dat strikt noodzakelijk is en krijgt een zwembad in principe de vrijheid te handelen zoals het wil.quote:Op maandag 23 mei 2011 09:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En als ze daaraan niet voldoen het publieksgeldgedeelte weghalen zodat ze lekker zelf mogen bepalen wanneer en voor wie ze open willen zijn?
Exact. Zwembaden zijn in beginsel privaat, en als ze dat niet zijn, zouden ze dat moeten worden. In ruil voor subsidie leveren ze bepaalde diensten; wat ze daarbuiten doen, mogen ze zelf helemaal weten.quote:Op maandag 23 mei 2011 09:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En als ze daaraan niet voldoen het publieksgeldgedeelte weghalen zodat ze lekker zelf mogen bepalen wanneer en voor wie ze open willen zijn?
Ja, dat is je lot nu je "Jan Modaal" bent ontstegen.quote:Op maandag 23 mei 2011 09:51 schreef KoosVogels het volgende:
Loon + vakantiegeld binnen![]()
Schrok wel van het bedrag dat vadertje staat afpakt
Ja, je vakantiegeld wordt zwaarder belast dan je maandloon, dat viel mij ook al op.quote:Op maandag 23 mei 2011 09:51 schreef KoosVogels het volgende:
Later is onder druk van diverse fracties de boel alsnog op zondag geopend. Het jaarlijkse exploitatie-tekort liep een beetje uit de klauwenquote:Op maandag 23 mei 2011 09:52 schreef remlof het volgende:
Zwemmen op zondag zou een grondrecht moeten zijn!
Ach ja, je bent links of je bent het nietquote:Op maandag 23 mei 2011 09:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, je vakantiegeld wordt zwaarder belast dan je maandloon, dat viel mij ook al op.
quote:Op maandag 23 mei 2011 10:00 schreef KoosVogels het volgende:
De wereld verging toch niet: 'ik ben geschokt'
GeweldigHij stond zaterdag ook in de VK. Mooi dat ze hem weer hebben opgezocht.
Goh, das bij reguliere gelovigen en mensen met een achterhaalde politieke ideologie ook zo.quote:We leven nog.
'Ik ben geschokt. Ik dacht werkelijk dat het zou gebeuren. Voor alle duidelijkheid, dit is geen reden om aan mijn geloof te twijfelen.'
Had ook niet anders verwachtquote:Op maandag 23 mei 2011 10:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
[..]
Goh, das bij reguliere gelovigen en mensen met een achterhaalde politieke ideologie ook zo.
quote:Wel goed dat u geen ontslag had genomen, achteraf gezien.
'Ik verdien uw hoon.'
Net als banken dus?quote:Op maandag 23 mei 2011 09:50 schreef Reya het volgende:
[..]
Exact. Zwembaden zijn in beginsel privaat, en als ze dat niet zijn, zouden ze dat moeten worden. In ruil voor subsidie leveren ze bepaalde diensten; wat ze daarbuiten doen, mogen ze zelf helemaal weten.
Dat heeft vadertje staat verdient voor haar harde werk.quote:Op maandag 23 mei 2011 09:51 schreef KoosVogels het volgende:
Onzin.quote:Op maandag 23 mei 2011 09:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, je vakantiegeld wordt zwaarder belast dan je maandloon, dat viel mij ook al op.
Goedemorgen Pater.quote:
Tweemaal zo hard niets doen.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:11 schreef dotCommunism het volgende:
Zo, net mijn werkplek uitgebreid met een tweede pc en monitor.
Jij snapt het.quote:
Ah, dus bij je aangifte staat als je 30.000 verdient je vakantiegeld aangeslagen tegen 52%?quote:Op maandag 23 mei 2011 11:11 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Vakantiegeld valt onder de hoogste schijf.
Twee monitors, okay, maar waarom een tweede pc?quote:Op maandag 23 mei 2011 11:11 schreef dotCommunism het volgende:
Er was een ontslag golf en nu moet je in minder uren hetzelfde werk plus meer doen?quote:Op maandag 23 mei 2011 11:11 schreef dotCommunism het volgende:
Omdat mijn normale werkpc geen twee monitors ondersteunt.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Twee monitors, okay, maar waarom een tweede pc?
Pc videokaarten gaat dat om, wat een domme ict afdeling daar dus! dure grap zo, onnodig, verbruik....quote:Op maandag 23 mei 2011 11:13 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Omdat mijn normale werkpc geen twee monitors ondersteunt.
Waarom zou een pc waar je niet meer Office en SQl server op draait een aparte videokaart nodig hebben, in plaats van de geintegreerde te gebruiken? Dat is veel duurder dan drie mensen op de IT-afdeling een tweede pc te laten gebruiken.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:14 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Pc videokaarten gaat dat om, wat een domme ict afdeling daar dus! dure grap zo, onnodig, verbruik....
Kaartje kost 2 tientjes.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:16 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Waarom zou een pc waar je niet meer Office en SQl server op draait een aparte videokaart nodig hebben, in plaats van de geintegreerde te gebruiken? Dat is veel duurder dan drie mensen op de IT-afdeling een tweede pc te laten gebruiken.
Uhm, waarom draai je een SQL-server op PC-hardware?quote:Op maandag 23 mei 2011 11:16 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Waarom zou een pc waar je niet meer Office en SQl server op draait een aparte videokaart nodig hebben, in plaats van de geintegreerde te gebruiken? Dat is veel duurder dan drie mensen op de IT-afdeling een tweede pc te laten gebruiken.
Nee, dat net niet gelukkig.quote:
Geen idee beste vriend. Ik heb altijd begrepen dat vakantiegeld onder de hoogste schaal viel.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ah, dus bij je aangifte staat als je 30.000 verdient je vakantiegeld aangeslagen tegen 52%?
Dat doe ik niet gelukkig inderdaad, foutje.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Uhm, waarom draai je een SQL-server op PC-hardware?
Hip.quote:
wazig...quote:Op maandag 23 mei 2011 11:16 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Waarom zou een pc waar je niet meer Office en SQl server op draait een aparte videokaart nodig hebben, in plaats van de geïntegreerde te gebruiken? Dat is veel duurder dan drie mensen op de IT-afdeling een tweede pc te laten gebruiken.
Dat is dus gewoon onzin, allemaal box 1 tegen normaal tarief. Dat je werkgever nu meer inhoudt betekent dat je gewoon meer terugkrijgt bij je aangifte.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:18 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Geen idee beste vriend. Ik heb altijd begrepen dat vakantiegeld onder de hoogste schaal viel.
Nee, er zijn 3 mensen die allemaal 2 eigen pc's gebruiken.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:19 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
wazig...
dus niet jij hebt nu 2 pc's vanwege 2 schermen gebruik, maar deelt die met 2 anderen?
die 2 software paketten staan er niet meer op, dus een 2e pc/monitor?
weird allemaal...
Ik laat om dit soort redenen mijn belasting ook doen.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is dus gewoon onzin, allemaal box 1 tegen normaal tarief. Dat je werkgever nu meer inhoudt betekent dat je gewoon meer terugkrijgt bij je aangifte.
Dat is toch zonde van het geld? Aangifte invullen is 5 minuten werk.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:20 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik laat om dit soort redenen mijn belasting ook doen.
En dat omdat er geen software meer op staat die er eerder wel was... wat is dat voor geld over de balk keil instantie/bedrijf?quote:Op maandag 23 mei 2011 11:19 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Nee, er zijn 3 mensen die allemaal 2 eigen pc's gebruiken.
Och ik doe het zelf ook hoor, neem gewoon m'n eigen laptop ook mee en sluit die aan op het netwerk en ik werk met 2 computers, rete handig.quote:
Waar de fuck heb je het over?quote:Op maandag 23 mei 2011 11:20 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
En dat omdat er geen software meer op staat die er eerder wel was... wat is dat voor geld over de balk keil instantie/bedrijf?
Ja, dat is dus wat anders dan iedereen 2 pc's geven omdat de computers te traag zijn om 2 schermen aan te kunnenquote:Op maandag 23 mei 2011 11:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och ik doe het zelf ook hoor, neem gewoon m'n eigen laptop ook mee en sluit die aan op het netwerk en ik werk met 2 computers, rete handig.
Geld? Een van mijn beste vrienden doet het voor zijn werk en ik kom dan tegen de tijd dat het maart is even bij hem langs en hij zegt dit en dit moet je meenemen. Werkt prima.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is toch zonde van het geld? Aangifte invullen is 5 minuten werk.
Dat vroeg ik jou eerder, je info is gefragmenteerd en onduidelijk weergegeven, als een slechte queryquote:
Ah op die manier, nee dat is redelijk karig inderdaad.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, dat is dus wat anders dan iedereen 2 pc's geven omdat de computers te traag zijn om 2 schermen aan te kunnen
Ik doe ook veel met windows, echter op een groot scherm aan de muur met 3 vensters momenteel, zou geen 2e scherm nodig hebben.. Je kan ook maar 1 a 3 dingen tegelijk doen sowieso.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:24 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik heb dat hele bergen schermen nooit zo gesnapt, maargoed, ik ben een linuxnerdje met virtual desktops.
Laptopdocks zijn handig, klik je ze meteen in en uit.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och ik doe het zelf ook hoor, neem gewoon m'n eigen laptop ook mee en sluit die aan op het netwerk en ik werk met 2 computers, rete handig.
Yep, uitvindingen van de eeuw.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Laptopdocks zijn handig, klik je ze meteen in en uit.
Oei, zoiets moet ik binnen nu en een aantal weken ook krijgen.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Laptopdocks zijn handig, klik je ze meteen in en uit.
Nog beter!quote:
Werkloosheid is een keuze.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:30 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nog beter!
Mijn contract loopt ook ten einde, straks is VS werkeloos.
En wel een beetje WW opstrijken zeker?!quote:Op maandag 23 mei 2011 11:30 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nog beter!
Men pakt wel uit daar hé? Gezien de gitzwarte vooruitzichten in die sector ziet het er een beetje uit als een paulianeuze gedragingquote:Op maandag 23 mei 2011 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oei, zoiets moet ik binnen nu en een aantal weken ook krijgen.
Nee nee, ik wil weer aan de studie.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En wel een beetje WW opstrijken zeker?!
Is het ook, kies er zelf voor m'n contract niet te verlengen.quote:
Eerste rang dus.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Is het ook, kies er zelf voor m'n contract niet te verlengen.
Heb ik ook overwogen, maar dat wordt financieel een lastig verhaal. Ik heb ook nog een appartement dat geld kost.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee nee, ik wil weer aan de studie.
?quote:
Onze uitgeverij heeft vorig jaar 80 miljoen euro winst gemaakt.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Men pakt wel uit daar hé? Gezien de gitzwarte vooruitzichten in die sector ziet het er een beetje uit als een paulianeuze gedraging
Wordt SP-lidquote:Op maandag 23 mei 2011 11:30 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nog beter!
Ja precies, kosten zijn niet zo hoog, misgelopen inkomsten des te extremer helaas.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb ik ook overwogen, maar dat wordt financieel een lastig verhaal. Ik heb ook nog een appartement dat geld kost.
Daalt je omzet?quote:Op maandag 23 mei 2011 11:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Onze uitgeverij heeft vorig jaar 80 miljoen euro winst gemaakt.
Wat wil je gaan studeren trouwens?quote:Op maandag 23 mei 2011 11:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja precies, kosten zijn niet zo hoog, misgelopen inkomsten des te extremer helaas.
Zat er aan te denken maar ergens parttime te werken nog aangezien mijn vakkenpakket toch niet veel zal beslaan, vangt nog enigszins de klappen op. Maar goed, ben nog niet begonnen aan het oriënteren want weet mijn God niet wat de roosters of werkdagen kunnen zijn.
Niet of nauwelijks.quote:
Materialist, dan verhuis je toch naar een studentenkamerquote:Op maandag 23 mei 2011 11:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb ik ook overwogen, maar dat wordt financieel een lastig verhaal. Ik heb ook nog een appartement dat geld kost.
Maar hij stijgt ook niet. Je zit dus in een consoliderende fase van een sector zonder toekomstperspectief.quote:
Ik wil verder met waar ik mee gestopt ben toen ik met m'n propedeuse in 't buitenland aan de gang ging, dus dat zal supply chain, accountancy en internationaal handelsrecht zijn.quote:
'logistiek'quote:Op maandag 23 mei 2011 11:38 schreef Voorschrift het volgende:
Ik wil verder met waar ik mee gestopt ben toen ik met m'n propedeuse in 't buitenland aan de gang ging, dus dat zal supply chain, accountancy en internationaal handelsrecht zijn.
Zeker, vandaar mijn falen het te halen en ik er nu weer achteraan moet vangen wil ik m'n diploma krijgen.quote:
Zonder toekomstperspectief? Onze activiteiten verschuiven maar richting het wereldwijde web. De behoefte aan nieuws en achtergronden blijft toch bestaan. Je moet het publiek enkel op een andere manier zien te bereiken.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Maar hij stijgt ook niet. Je zit dus in een consoliderende fase van een sector zonder toekomstperspectief.
Ik heb vrij weinig met logistiek, dat is meer een "moetje" dan wat anders.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:39 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
'logistiek'kan je commandeur van een voorraadschip bij de marine worden
.... en zo gek krijgen er voor te betalen.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zonder toekomstperspectief? Onze activiteiten verschuiven maar richting het wereldwijde web. De behoefte aan nieuws en achtergronden blijft toch bestaan. Je moet het publiek enkel op een andere manier zien te bereiken.
En dan begint het echte levenquote:Op maandag 23 mei 2011 11:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik wil verder met waar ik mee gestopt ben toen ik met m'n propedeuse in 't buitenland aan de gang ging, dus dat zal supply chain, accountancy en internationaal handelsrecht zijn.
Heb nog maar iets van 5 vakken liggen die gedaan moeten worden, dus maar even in een jaartje dat gedaan krijgen en ben ik daar ook vanaf en heb ik hier ook een erkend Nederlands diploma.
Als je zelf een arbeidscontract opzegt, dan zegt dat toch iets over je marktpositie?quote:
En men gaat betalen want?quote:Op maandag 23 mei 2011 11:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zonder toekomstperspectief? Onze activiteiten verschuiven maar richting het wereldwijde web. De behoefte aan nieuws en achtergronden blijft toch bestaan. Je moet het publiek enkel op een andere manier zien te bereiken.
Onderneem jij nog pogingen in die richting?quote:Op maandag 23 mei 2011 11:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als je zelf een arbeidscontract opzegt, dan zegt dat toch iets over je marktpositie?
De meesten moeten aub spelen "mag ik hier aub werken? "
Metaan nadat fora, usenet en twitter zijn opgeblazen moeten we welquote:
Alweer inderdaad, ik moet eens stoppen rare trajecten te volgen, het werkt een beetje op m'n zenuwen. Zeker nu ik weer terug moet in de schoolbankjes en netjes moet gaan knikken met m'n hoofdje en luisteren naar theorieën die je al lang in de praktijk gebracht hebt of al op je conto hebt staan in het buitenland, zucht.quote:
Oh nee hoor, ik investeer gewoon in mezelf, ik kan prima blijven werken als ik dat wil en dat zal m'n levensstijl ook alleen maar ten goede komen, maar dan hink ik over een aantal jaar tegen een glazen plafond aan, en daar zit ik niet op te wachten. Doe het liever "vroeg" in m'n carrière dan dat ik er later spijt van krijg geen Nederlandse diploma te hebben afgerond.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als je zelf een arbeidscontract opzegt, dan zegt dat toch iets over je marktpositie?
Oke, dan betaalt men niet. En dan verdwijnt de nieuwsvoorziening op den duur in zn geheel. Word een beetje moe van het denigrerende toontje waarmee mensen altijd over de media lullen.quote:
2011, L en R boontjes komen om hun loontjes. Nu is iedereen de media.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke, dan betaalt men niet. En dan verdwijnt de nieuwsvoorziening op den duur in zn geheel. Word een beetje moe van het denigrerende toontje waarmee mensen altijd over de media lullen.
Er zit nogal een verschil tussen de online scheten van Henk en Ingrid op Twitter of een medium als een krant of nieuwssite. Ik zie het dan ook liever niet verdwijnen, moet er niet aan denken dat alles straks te zoeken moet zijn op een stel amateuristische blogjes.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:47 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
2011, L en R boontjes komen om hun loontjes. Nu is iedereen de media.
L en R boontjes? Maar goed, Twitter heeft inderdaad de illusie gewekt dat iedereen nieuws kan produceren, maar de realiteit is toch anders.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:47 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
2011, L en R boontjes komen om hun loontjes. Nu is iedereen de media.
TV voor de duiding in een interactieve vorm, vrije nieuwsgaring met een paar gerenommeerde sites.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke, dan betaalt men niet. En dan verdwijnt de nieuwsvoorziening op den duur in zn geheel. Word een beetje moe van het denigrerende toontje waarmee mensen altijd over de media lullen.
Je bent electrotechnicus toch?quote:Op maandag 23 mei 2011 11:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je woont in Amsterdam, een vreettent is nooit verder dan 200m van je af.quote:
Klopt, maar geen zin om te lopen.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je woont in Amsterdam, een vreettent is nooit verder dan 200m van je af.
quote:
Ja en nee. Gekleurde meningen sucken ook, neutraal nieuws is geschiedenis.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:48 schreef Voorschrift het volgende:
Er zit nogal een verschil tussen de online scheten van Henk en Ingrid op Twitter of een medium als een krant of nieuwssite.
Dat denigrerende toontje is er altijd en in elke sector waar men te weinig vanaf weet.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk je het zelf? TV voor duiding, kom op zeg. Ik had jou wel wat intelligenter ingeschat. Een nieuwsuur of 1vandaag is geinig, maar als duidend nieuwsorgaan schieten zij echt tekort. Verder leven websites voornamelijk van persberichten. De ondergang van kranten betekent verschraling van het nieuwsaanbod.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
TV voor de duiding in een interactieve vorm, vrije nieuwsgaring met een paar gerenommeerde sites.
Die is gejatquote:
Ah, lang leve Amsterdam.quote:
Waarom niet? Een hoop nieuwsvergaring uit het buitenland komt van Twitter en dat is vrijwillig.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daarnaast; wie moet het regionale en lokale nieuws dan gaan verslaan? Vrijwilligers?
quote:Op maandag 23 mei 2011 11:54 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ja en nee. Gekleurde meningen sucken ook, neutraal nieuws is geschiedenis.
Daarbij wat is nieuws... men twittert gewoon hier is dit of dat aan de hand, burgers weten dat de politie laat komt als er ergens een gek schiet in een winkelcentrums, fuckishima leugens en meteen bij de eerste beving al lekkage e.d.... media lijken wel spreekbuizen verworden van de groot-bazen / politiek. Indianen hadden de tamtam, wij nu ook weer, en wie fout nieuws brengt heeft vlot geen volgers meer.
Nee, dan de kranten van tegenwoordig. Okee, Trouw heeft nog wel een goede diepgang, maar het gros van de kranten presenteert verouderde feiten met een air van "kijk ons eens intelligent zijn", vaak nog met spelfouten ookquote:Op maandag 23 mei 2011 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk je het zelf? TV voor duiding, kom op zeg. Ik had jou wel wat intelligenter ingeschat. Een nieuwsuur of 1vandaag is geinig, maar als duidend nieuwsorgaan schieten zij echt tekort. Verder leven websites voornamelijk van persberichten. De ondergang van kranten betekent verschraling van het nieuwsaanbod.
Daarnaast; wie moet het regionale en lokale nieuws dan gaan verslaan? Vrijwilligers?
Indeed good sir, indeed.quote:
Dat kan het gros van de journalisten ook niet. Het tegendeel heb ik dan ook nooit beweerd. Maar duiding geschied ook vooral door expert aan het woord te laten die dat vermogen wel bezitten. Of ga je met je Twitter-account effe een uur aan de telefoon hangen met een econoom om de situatie in Griekenland te bespreken?quote:Op maandag 23 mei 2011 11:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee, dan de kranten van tegenwoordig. Okee, Trouw heeft nog wel een goede diepgang, maar het gros van de kranten presenteert verouderde feiten met een air van "kijk ons eens intelligent zijn", vaak nog met spelfouten ook![]()
Trouwens, vanwaar die stelling dat journalisten nieuws kunnen duiden eigenlijk?
Vanwaar trouwens dat hatelijke toontje?quote:Op maandag 23 mei 2011 11:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee, dan de kranten van tegenwoordig. Okee, Trouw heeft nog wel een goede diepgang, maar het gros van de kranten presenteert verouderde feiten met een air van "kijk ons eens intelligent zijn", vaak nog met spelfouten ook![]()
Niets hatelijks aan hoor, ik vraag mij af waarom de schrijvende pers als een heilig huisje moet worden beschouwd.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vanwaar trouwens dat hatelijke toontje?
Ik moet zeggen dat bijv. RTL 7 actuelere nieuwsvoorziening brengt dan de hele schrijvende pers bij elkaar. Nu wordt daar de krant nog vaak aangegrepen om experts aan het woord te laten, dat zal vanzelf verschuiven naar digitalere "hot items".quote:Op maandag 23 mei 2011 11:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat kan het gros van de journalisten ook niet. Het tegendeel heb ik dan ook nooit beweerd. Maar duiding geschied ook vooral door expert aan het woord te laten die dat vermogen wel bezitten. Of ga je met je Twitter-account effe een uur aan de telefoon hangen met een econoom om de situatie in Griekenland te bespreken?
Ik heb alleen nog nrc en die gaat ook weg als het afgelopen is deze periode.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:56 schreef eriksd het volgende:
Trouwens, vanwaar die stelling dat journalisten nieuws kunnen duiden eigenlijk?
Niet zozeer de schrijvende pers, meer de pers in het algemeen. En dat is ergens ook wel begrijpelijk.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:59 schreef eriksd het volgende:
[..]
Niets hatelijks aan hoor, ik vraag mij af waarom de schrijvende pers als een heilig huisje moet worden beschouwd.
Steeds vaker zien we de expert van achter diens webcam. Goede zaak.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat bijv. RTL 7 actuelere nieuwsvoorziening brengt dan de hele schrijvende pers bij elkaar. Nu wordt daar de krant nog vaak aangegrepen om experts aan het woord te laten, dat zal vanzelf verschuiven naar digitalere "hot items".
Want?quote:Op maandag 23 mei 2011 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet zozeer de schrijvende pers, meer de pers in het algemeen. En dat is ergens ook wel begrijpelijk.
Mja kranten hecht ik ook vrij weinig waarde aan, maar nieuws/pers als instituut wel.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet zozeer de schrijvende pers, meer de pers in het algemeen. En dat is ergens ook wel begrijpelijk.
Televisie is actueler? No shit?quote:Op maandag 23 mei 2011 12:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat bijv. RTL 7 actuelere nieuwsvoorziening brengt dan de hele schrijvende pers bij elkaar. Nu wordt daar de krant nog vaak aangegrepen om experts aan het woord te laten, dat zal vanzelf verschuiven naar digitalere "hot items".
JA, luie journalisten tikken de boel zo over, ANP e.d..... persberichten overnemen....quote:Op maandag 23 mei 2011 12:01 schreef eriksd het volgende:
Kan het zijn dat ik in kranten soms exact dezelfde berichten tegenkom?
En die hebben ook een tijd-SLOT dus internet is de meest snelle manier. En beelden zeggen wat ze zeggen, hoe de kijker het ziet, met of zonder commentaar.quote:
Dus je koopt nog een krant want? Het wachten is op een soort hybride programma-aanbod wat je ten alle tijde overal kan bekijken en volgen, al dan niet op een tablet.quote:
Ook op een website moet iets gepubliceerd worden.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:03 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
En die hebben ook een tijd-SLOT dus internet is de meest snelle manier. En beelden zeggen wat ze zeggen, hoe de kijker het ziet, met of zonder commentaar.
Het internet is zowaar nog eenzijdiger dan het journaal, mensen uploaden enkel dat ze willen uploaden willen laten zien. De Arabische lente is hier een goed voorbeeld van.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:03 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
En die hebben ook een tijd-SLOT dus internet is de meest snelle manier. En beelden zeggen wat ze zeggen, hoe de kijker het ziet, met of zonder commentaar.
Er bestaat zoiets als het ANP dat kopij produceert. Een reguliere krant beschikt simpelweg niet over de mankracht om overal verslaggevers heen te sturen. Vandaar persbureaus.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:01 schreef eriksd het volgende:
Kan het zijn dat ik in kranten soms exact dezelfde berichten tegenkom?
Internet is democratischer.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het internet is zowaar nog eenzijdiger dan het journaal, mensen uploaden enkel dat ze willen oploaden willen laten zien.
Maar het letterlijk plaatsen van die berichten heeft toch niets te maken met nieuwsgaring? Dat is gewoon copy-paste.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er bestaat zoiets als het ANP dat kopij produceert. Een reguliere krant beschikt simpelweg niet over de mankracht om overal verslaggevers heen te sturen. Vandaar persbureaus.
Ja logisch, het zijn net redacteurs. Een pvv-tokkie gaat ook niet geerts vreemdgaan met een pvda-ster op youtube zetten.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:04 schreef Voorschrift het volgende:
Het internet is zowaar nog eenzijdiger dan het journaal, mensen uploaden enkel dat ze willen oploaden willen laten zien.
Ja maar het corrumpeert individueel denken, als je 100 filmpjes tegemoet krijgt gesmeten van een Libische soldaat die een dorpsbewoner neerschiet, en 1 filmpje ziet van een Libische soldaat die zelf uiteen wordt gereten in een lynchpartij wil dat nog niet zeggen dat het een vaker voorkomt dan het ander.quote:
Ja maar ik hoef geen salonfähige journalistiek doordrenkt door populisme.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:06 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ja logisch, het zijn net redacteurs. Een pvv-tokkie gaat ook niet geerts vreemdgaan met een pvda-ster op youtube zetten.
Maar, live is live, google alerts, melden als het in het op internet verschijnt, ook op smartphone, dus vlotter kan niet.
En laten we eerlijk zijn , echte journalisten, niet-gekleurd, zijn bijna uitgestorven.
En bij de krant loop je dat risico minder want?quote:Op maandag 23 mei 2011 12:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar het corrumpeert individueel denken, als je 100 filmpjes tegemoet krijgt gesmeten van een Libische soldaat die een dorpsbewoner neerschiet, en 1 filmpje ziet van een Libische soldaat die zelf uiteen wordt gereten in een lynchpartij wil dat nog niet zeggen dat het een vaker voorkomt dan het ander.
Vandaar dat ik m'n bedenkingen heb bij social media vaak. Als 1000 mensen iets "liken" is het nog niet meer of minder waar dan wanneer 1 iemand het "liked".
En dubieus. Niet voor niets nemen complottheorieen een vlucht als gevolg van internet.quote:
Ik heb vaak BNR aanstaan op de weg naar het werk. Humberto Tan die jaar- of kwartaalcijfers voorleest 's ochtends. Ik zou er bijna homo van worden.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:04 schreef eriksd het volgende:
Het mooiste vind ik altijd de krantenberichten over jaarcijfers. Soms gewoon letterlijk een spreekbuis van het jaarverslag.
Die zijn wat objectiever me dunkt dan een inwoner van Libië met een iPhone paraat.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
En bij de krant loop je dat risico minder want?
Democratie is populistisch.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar het corrumpeert individueel denken, als je 100 filmpjes tegemoet krijgt gesmeten van een Libische soldaat die een dorpsbewoner neerschiet, en 1 filmpje ziet van een Libische soldaat die zelf uiteen wordt gereten in een lynchpartij wil dat nog niet zeggen dat het een vaker voorkomt dan het ander.
Vandaar dat ik m'n bedenkingen heb bij social media vaak. Als 1000 mensen iets "liken" is het nog niet meer of minder waar dan wanneer 1 iemand het "liked".
Wat is dat?quote:Op maandag 23 mei 2011 12:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Democratie is populistisch.
En:
[ afbeelding ]
Democratie is ook niet altijd geweldig, maar dat laten we wel voor ene andere keer open staan.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En:
[ afbeelding ]
Een leuk zwembad.quote:
En die kranten hebben een soort almachtig oog waardoor ze ook echt alles kunnen zien? Nog even los van de subjectiviteit van de auteur?quote:Op maandag 23 mei 2011 12:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die zijn wat objectiever me dunkt dan een inwoner van Libië met een iPhone paraat.
Opheffen die kranten, laat de mensen weer zelf leren onderzoeken en wegen en denken.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:07 schreef Voorschrift het volgende:
Die zijn wat objectiever me dunkt dan een inwoner van Libië met een iPhone paraat.
Persoonlijk vind ik dat een krant meer diepgang kent. Ik lees bijvoorbeeld liever een uitgebreid artikel over het verantwoordingsdebat dan dat ik een kort item op het journaal of in nieuwsuur bekijk. Maar he, dat ben ik. Ik vraag je ook niet om kranten te waarderen, het is wat mij betreft ieder voor zich. Wat ik wel hekel is jouw toontje.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dus je koopt nog een krant want? Het wachten is op een soort hybride programma-aanbod wat je ten alle tijde overal kan bekijken en volgen, al dan niet op een tablet.
Dat is toch die villa van Kooistra in Spanje?quote:Op maandag 23 mei 2011 12:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En:
[ afbeelding ]
Zeker niet, ik zeg ook nergens dat het een te prefereren positie kent per definitie, ik zeg enkel dat ik het meer waardeer dan social media, want ik neem persoonlijk berichten van een krant en op het journaal wat serieuzer dan geblaat van een of andere bloggende Afghaan.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
En die kranten hebben een soort almachtig oog waardoor ze ook echt alles kunnen zien? Nog even los van de subjectiviteit van de auteur?
Nee, huisje op Bali.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is toch die villa van Kooistra in Spanje?
Ah, ga je daar heen dit jaar?quote:Op maandag 23 mei 2011 12:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, huisje op Bali.
Een van de beste vakantieplaatsen die ik ken.
En die kijkt weer boos naar de redacteur als zijn stuk niet in print komt....quote:Op maandag 23 mei 2011 12:08 schreef eriksd het volgende:
Nog even los van de subjectiviteit van de [b]auteur[/b]?
Het spijt mij dat ik kritische naar het functioneren van het persapparaat kijk. Ik zal voortaan alle kranten beschouwen als onmisbaar met enorme duiding en mooie stukken over bijv. debatten. Moet alleen de eerste nog tegenkomen.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat een krant meer diepgang kent. Ik lees bijvoorbeeld liever een uitgebreid artikel over het verantwoordingsdebat dan dat ik een kort item op het journaal of in nieuwsuur bekijk. Maar he, dat ben ik. Ik vraag je ook niet om kranten te waarderen, het is wat mij betreft ieder voor zich. Wat ik wel hekel is jouw toontje.
Nee, maar journalisten nemen de tijd om reacties te vergaren om de lezer een zo compleet mogelijk beeld van gebeurtenissen voor te schotelen.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
En die kranten hebben een soort almachtig oog waardoor ze ook echt alles kunnen zien? Nog even los van de subjectiviteit van de auteur?
Nee, jammer genoeg nietquote:
Ah jammer, ziet er goed uit moet ik zeggen.quote:
Je bent niet kritisch, je loopt vooral te raaskallen. Je denkt het allemaal beter te weten en zet journalisten weg als onwetende nitwits die hun best doen om jou te bedonderen en wier stukken geen enkele toegevoegde waarde hebben.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:11 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het spijt mij dat ik kritische naar het functioneren van het persapparaat kijk. Ik zal voortaan alle kranten beschouwen als onmisbaar met enorme duiding en mooie stukken over bijv. debatten. Moet alleen de eerste nog tegenkomen.
Goh, er zijn hier ook users die de wijsheid in pacht denken te hebben als het gaat om het functioneren van het geldapparaat en de toestand in de woningmarkt. Je bent nogal belerend als het op de pers aankomt, Koosje.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bent niet kritisch, je loopt vooral te raaskallen. Je denkt het allemaal beter te weten en zet journalisten weg als onwetende nitwits die hun best doen om jou te bedonderen en wier stukken geen enkele toegevoegde waarde hebben.
Even zoeken of ik het woord onwetend of bedonderen heb gebruikt. Moment.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bent niet kritisch, je loopt vooral te raaskallen. Je denkt het allemaal beter te weten en zet journalisten weg als onwetende nitwits die hun best doen om jou te bedonderen en wier stukken geen enkele toegevoegde waarde hebben.
Mwah, wat is goed? De bonus + rente krijg ik.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:13 schreef Boze_Appel het volgende:
Hee rechtsjes, julllie hebben geld. Hebben jullie goede ervaringen met de Bank of Scotland?
Ja hoor, goede bank.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:13 schreef Boze_Appel het volgende:
Hee rechtsjes, julllie hebben geld. Hebben jullie goede ervaringen met de Bank of Scotland?
Er is niets mis met een kritische blik, ik stel alleen dat jullie de waarde van de geschreven pers onderschatten. Dat is alles. Ook ik ben van mening dat de industrie met de tijd mee moet gaan. Dat betekent op den duur een verkleining van het aanbod en een mogelijke verschuiving van een dagelijkse uitgave naar enkel een weekendversie. Maar het is wel degelijk van groot belang dat een pluriforme nieuwsindustrie blijft bestaan.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Goh, er zijn hier ook users die de wijsheid in pacht denken te hebben als het gaat om het functioneren van het geldapparaat en de toestand in de woningmarkt. Je bent nogal belerend als het op de pers aankomt, Koosje.
Ik Rabo en Triodos. Maar heb nog even wat extra geld wat voor langere tijd ergens moet.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja hoor, goede bank.
Maar prefereer ING.
ABN, ING, BoS en Argenta.quote:
Die laatste kende ik niet eens, ga ik eens kijken.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
ABN, ING, BoS en Argenta.
Die laatste is nog iets "betrouwbaarder" dan BoS, imho.
Rente bij elke bank is sowieso om te janken, daar zit ik er niet voor.quote:
Vroegah kreeg je nog gewoon 5% op je betaalrekening.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Rente is sowieso om te janken, daar zit ik er niet voor.
Rente, spreiding van risico.quote:
En we hebben het over dermate grote bedragen dat de losse garanties bij Nederlandse banken niet afdoende waren?quote:Op maandag 23 mei 2011 12:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Rente, spreiding van risico.
Argenta (Belgisch) en Bank of Scotland vallen onder ander depositogarantiestelsel.
En heb ook een verenigingsrekening bij ING.
Nederlandse garantie houdt op bij een ton.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
En we hebben het over dermate grote bedragen dat de losse garanties bij Nederlandse banken niet afdoende waren?
Per bank.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:25 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nederlandse garantie houdt op bij een ton.
Good old times inderdaad, nu kies ik bank gewoon op persoonlijke voorkeur, service en opties.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:23 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Vroegah kreeg je nog gewoon 5% op je betaalrekening.
Aparte opzet heeft die bank inderdaad.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja uiteraard en zelfs nog per regiobank, als je bv. bij de Rabo bankt.
Voor 2008 was dit nog maar ¤ 38.000,-quote:Op maandag 23 mei 2011 12:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
En we hebben het over dermate grote bedragen dat de losse garanties bij Nederlandse banken niet afdoende waren?
Kost wel behoorlijk wat successiebelasting, een dergelijke schenking aan je kind doenquote:Op maandag 23 mei 2011 12:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Voor 2008 was dit nog maar ¤ 38.000,-
Inmiddels zou één bank voldoen.
Mijn vriendin is, voor zover ik weet, niet zwangerquote:Op maandag 23 mei 2011 12:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Kost wel behoorlijk wat successiebelasting, een dergelijke schenking aan je kind doen
Heb het meer over aan jou door jouw oudersquote:Op maandag 23 mei 2011 12:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mijn vriendin is, voor zover ik weet, niet zwanger
Noem je me nu een verwend rijkeluisjochiequote:Op maandag 23 mei 2011 12:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Heb het meer over aan jou door jouw ouders
Neuh, maakt mij verder niet uit. Ik constateer dat het in de papieren looptquote:Op maandag 23 mei 2011 12:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Noem je me nu een verwend rijkeluisjochie?
Och, Alle meerdere wegen leiden naar Romequote:Op maandag 23 mei 2011 12:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Neuh, maakt mij verder niet uit. Ik constateer dat het in de papieren loopt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |