Nee, dat wil ik niet en je gaat niet in op mijn vraag.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En dat wil jij in de onderwijssector?
Ik ga niet op je vraag in, omdat ik al aangaf dat zelfs hypothetisch het onzin is, klaar.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:12 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee, dat wil ik niet en je gaat niet in op mijn vraag.
Je beseft dat je weinig van shorten af weet?
Inderdaad. Die groep mensen denkt de markt wel te voorspellen en ik adviseer ze dan om long in goud te gaan, gezien zij zo zeker zijn van hun zaak.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wacht eens even, mensen konden de markt toch niet voorspellen volgens jou?
Oh guttegut, wat zit ik er weer naast zeg, bel maar snel jouw Warren Buffett op en zeg dat hij moet investeren in 2012; want goud.
Niet dat soort onderwijs.quote:
Zoveel contradicties binnen je betogen altijd, zucht.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Inderdaad. Die groep mensen denkt de markt wel te voorspellen en ik adviseer ze dan om long in goud te gaan, gezien zij zo zeker zijn van hun zaak.
Je bent een wereldwonder a la Warren Buffet als je de markt gaan voorspellen. Vraag dat maar na op het Beurs/Economie subforum.
Daar kun je ook op zitten Ali, en neem dat boek dan maar op schoot.quote:
Dat is juist de trick. Als jij 100% zeker zou zijn van je zaak dan zou jij wél shorten, omdat je dan - als rationele investeerder - multimuljonair kon worden. Maar jij werkt niet mee, omdat je de markt niet kan voorspellen. Net zoals elk ander rationeel persoon niet mee zou werken, omdat niemand de markt kan voorspellen.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ga niet op je vraag in, omdat ik al aangaf dat zelfs hypothetisch het onzin is, klaar.
Mooi, op dat punt worden we het sowieso niet eens, zoals je al eerder hebt aangegeven.quote:En die verkrachting van het onderwijs wil ik al helemaal niet aan meewerken.
Waar is Whiskers?quote:
Makkelijk he, stellingen poneren zonder deze te onderbouwen. Ik zou jou in elk geval nooit als financieel consultant inhuren, al dan niet om je geringe financiele kennisquote:Op maandag 23 mei 2011 01:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zoveel contradicties binnen je betogen altijd, zucht.
Sukkel.quote:
Omdat ik aangeef dat het onmogelijk is?quote:Op maandag 23 mei 2011 01:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Makkelijk he, stellingen poneren zonder deze te onderbouwen. Ik zou jou in elk geval nooit als financieel consultant inhuren, al dan niet om je geringe financiele kennis
Hier sluit ik mij bij aan.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:19 schreef fokthesystem het volgende:
whiskers sop...kool...waarde... einde input in dezes
Je snapt wel dat je nooit rijk zal worden he? Als jij zeker weet dat iets onmogelijk is, dan short je dan bedrijf, en ben je multimiljonair.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Omdat ik aangeef dat het onmogelijk is?
Zou kunnen. Investeerders zoeken, 0% risico dragen, en gaan met die bambamquote:Ja, als je eigen gelijk altijd de norm is, dan verzoek ik je ook graag een eigen bedrijf op te zetten en vooral niet te luisteren naar anderen nee. Ik ben wel een aimabel persoon dus ik wens je alle succes met de curatoren.
Nee, de wind staat richting Groenland en de as is grof en daalt snel neer.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:21 schreef fokthesystem het volgende:
Ijsland dus weer, wind draait wel eens, zal mij benieuwen of er weer een minder aantal vluchten aan staan te komen.
Ah, dus als ik morgen een bedrijf opzet met als business plan het koloniseren van Jupiter ben ik binnen de kortste keren multimiljonair? Goed te weten man, dat ik daar nog niet op gekomen was.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je snapt wel dat je nooit rijk zal worden he? Als jij zeker weet dat iets onmogelijk is, dan short je dan bedrijf, en ben je multimiljonair.
[..]
Als jij zeker weet dat dat plan onmogelijk is, dan kan je dat bedrijf shorten (mits dat bestaat), om rijk te worden. Immers, je bent zeker van je eigen gelijk en je denkt dat het onmogelijk is.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ah, dus als ik morgen een bedrijf opzet met als business plan het koloniseren van Jupiter ben ik binnen de kortste keren multimiljonair? Goed te weten man, dat ik daar nog niet op gekomen was.
Shit, even notes tellen.quote:
Niet teveel het neusje in de lucht want echt, wat een hanenreeks is dit.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:19 schreef fokthesystem het volgende:
whiskers sop...kool...waarde... einde input in dezes
Joh, wat zijn we dan allemaal idioten op deze planeet dat we nog geen multimiljonair zijn van het shorten van onmogelijke ideeën.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als jij zeker weet dat dat plan onmogelijk is, dan kan je dat bedrijf shorten (mits dat bestaat), om rijk te worden. Immers, je bent zeker van je eigen gelijk en je denkt dat het onmogelijk is.
Jawel, maar het kan zo verkeren.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:22 schreef remlof het volgende:
Nee, de wind staat richting Groenland en de as is grof en daalt snel neer.
Je snapt dat je 0,0 verstand van investeringen hebt, niet?quote:Op maandag 23 mei 2011 01:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Joh, wat zijn we dan allemaal idioten op deze planeet dat we nog geen multimiljonair zijn van het shorten van onmogelijke ideeën.
Ik hoop het niet, ik vlieg binnenkort naar Portugal om de economie daar te steunen met mijn vakantiegeld.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:26 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Jawel, maar het kan zo verkeren.
bijv.: IJsland heeft de luchthaven van Keflavik, de grootste luchthaven van het land, vandaag tijdelijk gesloten. Ook andere vliegvelden op het eiland gaan hoogstwaarschijnlijk dicht.
Afwachten hoor, kan zo weer een herhaling worden van laatst.
Ja, en waarom doet niemand dat denk je?quote:Op maandag 23 mei 2011 01:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je snapt dat je 0,0 verstand van investeringen hebt, niet?
Als jij zeker bent dat een concept onmogelijk is én een bedrijf wilt dat business model uitvoeren, dan ga je 100% short met al je spaar- en geleend geld. Wellicht begrijp je het op deze manier, alhoewel het niet 1 op 1 is: het is hetzelfde met Poker als je Royal Flush hebt je dan all in gaat.
Wellicht omdat geen enkel bedrijf dat plan als enige business unit heeft?quote:Op maandag 23 mei 2011 01:28 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, en waarom doet niemand dat denk je?
Ik houd niets voor onmogelijk in de zin dat ik de markt niet kan voorspellen. Niemand kan dat, jij niet, ik niet, Remlof niet, Warren Buffet niet. Daarom short ik dergelijke plannen niet.quote:Better yet, waarom doe jij het niet?
Klopt hoor, is een film over gemaakt ook. Over een mexicaan die voor amerika gaat vechten in afghanistan en na 2 jaar amerikaan is.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:30 schreef remlof het volgende:
US citizenship krijgen d.m.v dienen in het Amerikaans leger als.....
Dan vecht je tenminste voor de good guys. Te weten het grootkapitaal.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:30 schreef remlof het volgende:
US citizenship krijgen d.m.v dienen in het Amerikaans leger als.....
Als Mexicaan kan ik me het nog een beetje voorstellen, maar als Nederlander?quote:Op maandag 23 mei 2011 01:31 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Klopt hoor, is een film over gemaakt ook. Over een mexicaan die voor amerika gaat vechten in afghanistan en na 2 jaar amerikaan is.
Ah, dus omdat jij het niet onmogelijk acht dat we met z'n allen binnen mijn levenstijd op Pluto een kolonie hebben wil je dat idee ook niet shorten?quote:Op maandag 23 mei 2011 01:30 schreef Zienswijze het volgende:
Ik houd niets voor onmogelijk in de zin dat ik de markt niet kan voorspellen. Niemand kan dat, jij niet, ik niet, Remlof niet, Warren Buffet niet. Daarom short ik dergelijke plannen niet.
http://usmilitary.about.com/od/theorderlyroom/a/citizenship.htmquote:Op maandag 23 mei 2011 01:32 schreef remlof het volgende:
Als Mexicaan kan ik me het nog een beetje voorstellen, maar als Nederlander?
If you are a member of the U.S. Armed Forces and are interested in becoming a U.S. citizenquote:Op maandag 23 mei 2011 01:32 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
http://usmilitary.about.com/od/theorderlyroom/a/citizenship.htm
Tja, gekke NLers heb je ook he!
Inderdaad niet, alhoewel de kans natuurlijk verwaarloosbaar klein is. Ik doe niet aan: dit zal niet gebeuren, dat zal niet gebeuren. De markt heeft altijd gelijk en valt niet te voorspellen. Les 1 voor je investeringen.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ah, dus omdat jij het niet onmogelijk acht dat we met z'n allen binnen mijn levenstijd op Pluto een kolonie hebben wil je dat idee ook niet shorten?
Tja, vrijwillig, op contract en klaar ben je.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:34 schreef remlof het volgende:
If you are a member of the U.S. Armed Forces and are interested in becoming a U.S. citizen
Wtf? De Amerikanen laten buitenlanders voor hen vechten?
Je bent werkelijk een idioot.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Inderdaad niet, alhoewel de kans natuurlijk verwaarloosbaar klein is. Ik doe niet aan: dit zal niet gebeuren, dat zal niet gebeuren. De markt heeft altijd gelijk en valt niet te voorspellen. Les 1 voor je investeringen.
Dan is de VS één van de weinige landen ter wereld die dat toelaat volgens mij. Ik ken verder alleen het Franse Vreemdelingenlegioen en het Engelse leger tijdens WO2.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:34 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Tja, vrijwillig, op contract en klaar ben je.
Kolonialisten he...?quote:Op maandag 23 mei 2011 01:36 schreef remlof het volgende:
Dan is de VS één van de weinige landen ter wereld die dat toelaat volgens mij. Ik ken verder alleen het Franse Vreemdelingenlegioen en het Engelse leger tijdens WO2.
De Duitse SS recruteerde ook in Afrika. Maar alle SSers kregen per decreet van Hitler in 1943 het Duitse staatsburgerschap, begreep ik uit de zaak tegen die Nederlandse SSer.quote:
Dat waren andere tijden, net als WO2.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:38 schreef fokthesystem het volgende:
En ja hoor, de romeinen idem indertijd. Wordt legionair, overleef, -> romein...
Ik zou je adviseren om een grondige cursus financiele basisbegrippen- en vaardigheden te nemen (wellicht dat je bedrijf het kan betalen?) alvorens de carriere als financieel consultant verder uit te bouwen.quote:
Zegt degene die contra-rationeel beweert dat de markt dom is door niet te investeren in goud e.d.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:39 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Denk je het beter te weten dan de markt, dan kom je bedrogen uit.
Geloof ik wel, beroepsleger, manschappen nodig, elite dus zware eisen e.d. en tja dan wil deze of gene wel kiezen voor de kant waarvan die denkt dat ze gaan winnen.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:38 schreef remlof het volgende:
De Duitse SS recruteerde ook in Afrika. Maar alle SSers kregen per decreet van Hitler in 1943 het Duitse staatsburgerschap, begreep ik uit de zaak tegen die Nederlandse SSer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |