Dan moet ik onderzoek gaan doen. Het staat je vrij het geschatte salaris van de gemiddelde linksmens aan te passen.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Kom nou eens met concrete feiten en cijfers.
concreet?quote:Op zondag 22 mei 2011 19:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan moet ik onderzoek gaan doen. Het staat je vrij het geschatte salaris van de gemiddelde linksmens aan te passen.
Mijn inkomsten?
- Investingen qua aandelen en onroerend goed in opkomende markten.
- Bedrijven in de gezondheidszorg, IT en kredietwezen.
Ik zie eigenlijk geen andere optiequote:Op zondag 22 mei 2011 19:13 schreef Reya het volgende:
[..]
Tot falsificatie is gepleegd, veronderstel ik causaliteit.
Niet afschrijven maar investeren in hen is gewoon veel minder aantrekkelijk. Slechte opbrengst van je investeringen dus.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Meeste wel ja. Maar dat doet er niet toe. Talent zit overal. Dat jij bij voorbaat het VMBO-marktaandeel af zou strepen, zeg wel wat.
Ja het roeptoeteren gaat je goed af.quote:[..]
Zie vorige post. Geen onderbouwing, maar een schatting.
De meeste libertariërs hier op FOK! waren al zo vroeg zo eigenwijs dat ze niet eens de middelbare school hebben afgemaakt...quote:Op zondag 22 mei 2011 19:15 schreef dotCommunism het volgende:
Haha, de arrogantie dat ZIenswijze wel even onontdekte markten gaat ontginnen. kom toch op hè, mensen die dat werkelijk doen hebben wel wat beters te doen dan op Fok een beetje libertarische nonsens spuien.
Ja het is echt hilarisch vandaagquote:Op zondag 22 mei 2011 19:18 schreef KoosVogels het volgende:
Doet ZW nou uitspraken over het gemiddelde salaris van een links persoon? Wat is daarmee? Die is lager dan gemiddeld ofzo?
Dus wat wil je exact weten?quote:
Nee, hoger. En daar heeft de PvdA voor gezorgd!quote:Op zondag 22 mei 2011 19:18 schreef KoosVogels het volgende:
Doet ZW nou uitspraken over het gemiddelde salaris van een links persoon? Wat is daarmee? Die is lager dan gemiddeld ofzo?
En hij stelt dat hij later meer af gaat dragen dan 10 linksen.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:18 schreef KoosVogels het volgende:
Bedankt PvdAquote:Op zondag 22 mei 2011 19:19 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nee, hoger. En daar heeft de PvdA voor gezorgd!
.. toch?! Ja toch?!
Volgens mij hoger. 40K zegt-ie. Modaal is 33K, gemiddelde ligt er iets boven. Dit betekent dat het gros van rechts dus ongeveer 26/7K verdient?quote:Op zondag 22 mei 2011 19:18 schreef KoosVogels het volgende:
Wat ik wil weten is hoe je een dergelijke bewering onderbouwd. Dat kan je best zonder je plannen prijs te geven. Dus: wat is het gemiddelde inkomen van een linkse, wat draagt hij af, en wat is jouw inkomensplaatje en wat denk jij af te dragen.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dus wat wil je exact weten?
Cijfers van de inkomsten kan ik niet direct geven, aangezien ik nog bezig met mijn businessplannen. Ik kan wel een schatting uiteenzetten, maar dan geef ik mijn plannen deels prijs en dat heb ik liever niet gezien wij geen zakelijke patners zijn.
Dus wat wil je weten?
quote:
Knap dat hij dat nu al weet.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
En hij stelt dat hij later meer af gaat dragen dan 10 linksen.
Nee hoorquote:Op zondag 22 mei 2011 19:20 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dan komt de millenniumbug terug in vorm van phpmystyle.
Met een belabberd fiscalist als eriksd aan zijn zijde? Wellicht!quote:Op zondag 22 mei 2011 19:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
En hij stelt dat hij later meer af gaat dragen dan 10 linksen.
Jezus heeft mij gister ook niet vermoord, dus php zal ook wel wegblijven.quote:
Doordat die verdomde PvdA iedereen arm wilt houden zodat ze op die partij blijven stemmen.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:20 schreef Reya het volgende:
Dat een compleet privaat onderwijssysteem werkbaar zou zijn, is in de huidige situatie niet te weerleggen, omdat het nog nooit uitgeprobeerd is (althans, niet in enigszins vergelijkbare omstandigheden). Strikt gezien zou het dus mogelijk kunnen zijn dat een dergelijk systeem inderdaad een magic bullet is, waarmee we ineens het onderwijs naar ongekende niveaus tillen. Ik zou daar echter met de huidige informatie niet vanuit gaan, omdat veruit de meeste functionerende onderwijssystemen onder de vleugels van een relatief groot overheidsapparaat opereren. Nu kan het zo zijn dat deze systemen nog steeds inefficiënt werken, maar waarom is het libertarische alternatief dan niet al veel eerder geïntroduceerd, als het dergelijke winsten oplevert?
Ik had trouwens zitten loeren naar die afschrijvingen en er een draft van gemaakt maar ik kan hem niet meer vinden.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:21 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Met een belabberd fiscalist als eriksd aan zijn zijde? Wellicht!
Maar je werd wel naast hem wakker vanmorgen?quote:Op zondag 22 mei 2011 19:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jezus heeft mij gister ook niet vermoord, dus php zal ook wel wegblijven.
Daarom zijn wij (die er niet op stemmen) gewoon rijk.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:21 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Doordat die verdomde PvdA iedereen arm wilt houden zodat ze op die partij blijven stemmen.
Je hebt gelijk, dat ik daar niet aan heb gedacht.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:21 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Doordat die verdomde PvdA iedereen arm wilt houden zodat ze op die partij blijven stemmen.
Ik werd alleen wakker helaas, nu al 3 maand op rij, schandalig.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar je werd wel naast hem wakker vanmorgen?
.. naast php?quote:Op zondag 22 mei 2011 19:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar je werd wel naast hem wakker vanmorgen?
Sorry, ik weet even niet waar je het over hebt.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik had trouwens zitten loeren naar die afschrijvingen en er een draft van gemaakt maar ik kan hem niet meer vinden.
Hij is wat vertraagd; hij berichtte me dat hij op een kruisweg is beland, en de twijfel nu is toegeslagen.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jezus heeft mij gister ook niet vermoord, dus php zal ook wel wegblijven.
Effecten, IFRS en GKGquote:Op zondag 22 mei 2011 19:23 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Sorry, ik weet even niet waar je het over hebt.
Voorschrift houdt ook van mooie mensen, daar schort het nogal.quote:
quote:Op zondag 22 mei 2011 19:23 schreef Reya het volgende:
[..]
Hij is wat vertraagd; hij berichtte me dat hij op een kruisweg is beland, en de twijfel nu is toegeslagen.
Ik ben al begonnen met even snel de gordijnen een kiertje open te doen zodat ik vast kan wennen aan het zonlicht.quote:
En daar komt de PvdA dus weer om de hoek kijken.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:20 schreef Reya het volgende: Nu kan het zo zijn dat deze systemen nog steeds inefficiënt werken, maar waarom is het libertarische alternatief dan niet al veel eerder geïntroduceerd, als het dergelijke winsten oplevert?
Oh, dat,quote:
Och ja, bijna vergeten. Ik moet helaas afzeggen wegens familie-omstandigheden. Een familielid is ernstig ziek en die houdt zaterdag een soort van afscheidsdiner.quote:
Ik hoop maar dat dit sarcastisch is jongeman, anders zit ik daar zwaar in de minderheid bij die rechtse ballen.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Och ja, bijna vergeten. Ik moet helaas afzeggen wegens familie-omstandigheden. Een familielid is ernstig ziek en die houdt zaterdag een soort van afscheidsdiner.
Awh, sterkte!quote:Op zondag 22 mei 2011 19:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Och ja, bijna vergeten. Ik moet helaas afzeggen wegens familie-omstandigheden. Een familielid is ernstig ziek en die houdt zaterdag een soort van afscheidsdiner.
quote:Op zondag 22 mei 2011 19:29 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik hoop maar dat dit sarcastisch is jongeman, anders zit ik daar zwaar in de minderheid bij die rechtse ballen.
Wat Friek_ zegt.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:29 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik hoop maar dat dit sarcastisch is jongeman, anders zit ik daar zwaar in de minderheid bij die rechtse ballen.
Heb ik net aangegeven. Ik ga uit van een schatting van 40K per gemiddelde linkse per jaar. Het staat je vrij dit aan te passen.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat ik wil weten is hoe je een dergelijke bewering onderbouwd. Dat kan je best zonder je plannen prijs te geven. Dus: wat is het gemiddelde inkomen van een linkse, wat draagt hij af, en wat is jouw inkomensplaatje en wat denk jij af te dragen.
Ik geef je een hint: dat kan jij niet zeggen.
Was het maar sarcatisch. Vorige week geleerd dat mn oom een hersentumor heeft en minder dan een jaar heeft te leven.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:29 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Was de strekking van mijn antwoord ook, met dien verstande dat beursgenoteerde effecten dermate direct realiseerbaar zijn dat die zowel voor winst als verlies direct via de resultatenrekening lopen. Dat is iets nieuws.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:27 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Oh, dat,. Het kwam nog terug tijdens een tentamenvraag. Mijn antwoord: verlies nemen en winst uitstellen bij GKG, salderen bij IFRS (fair value).
Kut zeg, dat is wel even wat anders dan een POL-meeting. Sterkte.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Was het maar sarcatisch. Vorige week geleerd dat mn oom een hersentumor heeft en minder dan een jaar heeft te leven.
Klote man. Ken je hem goed?quote:Op zondag 22 mei 2011 19:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Was het maar sarcatisch. Vorige week geleerd dat mn oom een hersentumor heeft en minder dan een jaar heeft te leven.
Sterkte!quote:Op zondag 22 mei 2011 19:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
<Position vacant>quote:
Ja, best wel. Maar goed, vind dat altijd wel ongemakkelijk. Geen idee hoe ik op zoiets moet reageen.quote:
Onzin, talent zit overal. Vanuit het VMBO/MBO alswel vanuit de universiteit zijn er studenten die met een eigen bedrijf beginnen en succesvol zijn.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:17 schreef du_ke het volgende:
Niet afschrijven maar investeren in hen is gewoon veel minder aantrekkelijk. Slechte opbrengst van je investeringen dus.
Dat is een groter drama dan Batman: Forever. Heeft hij een second opinion aangevraagd?quote:Op zondag 22 mei 2011 19:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Doet toch ook niemand? De wereld heeft ook putjesscheppers nodig.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Onzin, talent zit overal. Vanuit het VMBO/MBO alswel vanuit de universiteit zijn er studenten die met een eigen bedrijf beginnen en succesvol zijn.
Als jij een gehele sector (60% van de kinderen gaat naar het VMBO) bij voorbaat afschrijft, lijkt mij dat niet verstandig.
Tsja, het lijkt me ook niet echt relaxed om naar een meet te gaan met in je achterhoofd dat er nogal een raar 'feest' je te wachten staat.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:33 schreef KoosVogels het volgende:
Goed, diner begint pas 's avonds, maar ik kan moeilijk half lam aankomen.
Beter van niet nee.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:33 schreef KoosVogels het volgende:
Goed, diner begint pas 's avonds, maar ik kan moeilijk half lam aankomen.
Nee, natuurlijk niet.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:21 schreef eriksd het volgende:
Zienswijze, zijn jouw businessplannen op eenzelfde wijze opgebouwd als je inkomensaannames?
Ik doe dat niet, jij doet dat met je voorstellen. In hen investeren kan gewoon veel minder goed uit.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Onzin, talent zit overal. Vanuit het VMBO/MBO alswel vanuit de universiteit zijn er studenten die met een eigen bedrijf beginnen en succesvol zijn.
Als jij een gehele sector (60% van de kinderen gaat naar het VMBO) bij voorbaat afschrijft, lijkt mij dat niet verstandig.
du_ke wilt bij voorbaat een gehele sector afschrijven, omdat het volgens hem niet loont om wat in de VMBO-sector te beginnen.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Doet toch ook niemand? De wereld heeft ook putjesscheppers nodig.
Ook dat. Maar goed, genoeg hierover. Praat nooit graag over dergelijke zaken.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:36 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Tsja, het lijkt me ook niet echt relaxed om naar een meet te gaan met in je achterhoofd dat er nogal een raar 'feest' je te wachten staat.
Het tegenovergestelde is ook onzinquote:Op zondag 22 mei 2011 19:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
du_ke wilt bij voorbaat een gehele sector afschrijven, omdat het volgens hem niet loont om wat in de VMBO-sector te beginnen.
Pure onzin.
Het loont zeker wel maar dan moet het zoals nu collectief gebeuren zodat uiteindelijk talent en niet de centjes van pa de doorslag geeft.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
du_ke wilt bij voorbaat een gehele sector afschrijven, omdat het volgens hem niet loont om wat in de VMBO-sector te beginnen.
Pure onzin.
Hoezo niet?quote:Op zondag 22 mei 2011 19:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik doe dat niet, jij doet dat met je voorstellen. In hen investeren kan gewoon veel minder goed uit.
Je komt niet verder dan "de centjes van pa en ma" zonder enige argumenten waarom het onderwijs duurder zou moeten..quote:Op zondag 22 mei 2011 19:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het loont zeker wel maar dan moet het zoals nu collectief gebeuren zodat uiteindelijk talent en niet de centjes van pa de doorslag geeft.
Die mensen kunnen toch gewoon doorstromen naar de havo?quote:Op zondag 22 mei 2011 19:39 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoezo niet?
Marktonderzoek (via prijsvraag, quiz weet ik veel wat) om jongeren met kennis en inzicht op te sporen). Garanties waarborgen: als jij faalt, betaal je alles/een deel terug. Talentenklas binnen het VMBO opzetten. Vaardigheden aanleren, creatief denken bevorderen. Doorstrom naar hoger onderwijs na VMBO bevorderen/verplichten. Eigen onderneming laten opstarten danwel in loondienst werken: jij roomt een deel vd winsten af.
Ik zou me niet te veel anders gedragen. Niemand waardeert een overdaad aan medelijden. Maar je moet het ook niet compleet negeren natuurlijk. Sterke in ieder geval.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, best wel. Maar goed, vind dat altijd wel ongemakkelijk. Geen idee hoe ik op zoiets moet reageen.
Sterkte!quote:Op zondag 22 mei 2011 19:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met dezelfde investering haal je bij havisten of vwo'ers een hoger rendement.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:39 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoezo niet?
Marktonderzoek (via prijsvraag, quiz weet ik veel wat) om jongeren met kennis en inzicht op te sporen). Garanties waarborgen: als jij faalt, betaal je alles/een deel terug. Talentenklas binnen het VMBO opzetten. Vaardigheden aanleren, creatief denken bevorderen. Doorstrom naar hoger onderwijs na VMBO bevorderen/verplichten. Eigen onderneming laten opstarten danwel in loondienst werken: jij roomt een deel vd winsten af.
Binnen geheel privaat onderwijs wel ja. Althans, dat is mijn bedoeling: het gehele onderwijs privatiseren.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:40 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Die mensen kunnen toch gewoon doorstromen naar de havo?
VMBO opleidingen en kaderberoepen zijn toch ook goedkoper te leren?quote:Op zondag 22 mei 2011 19:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Met dezelfde investering haal je bij havisten of vwo'ers een hoger rendement.
Hij schrijft die mensen niet af, hij zegt alleen dat bedrijven er niet in gaan investeren volgens jouw systeem omdat de opbrengst teveel risico met zich meebrengt. Maar op zich maakt dat niet uit, omdat meer dan 80% van de beroepen zijn gewone beroepen en daar functioneren die mensen an sich goed in. Overigens hebben we die meer dan 80% gewone mensen in gewone beroepen heel hard nodig, anders zou ons maatschappelijke leven stil komen te liggen. En dat kun je dus niet zeggen van praatjesmakers, zonder hen kan het maatschappelijk leven heel goed af...quote:Op zondag 22 mei 2011 19:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Pure onzin.
Even zonder gekkigheid hoor maar, suggereer je nu dat doorstroom in het huidige systeem niet mogelijk is?quote:Op zondag 22 mei 2011 19:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Binnen geheel privaat onderwijs wel ja. Althans, dat is mijn bedoeling: het gehele onderwijs privatiseren.
Het moet ook niet duurder, dat is wat jij en zw willen. Ik heb liever betaalbaar onderwijs dat selecteert op talent en daarom collectief gefinancierd wordt.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:40 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je komt niet verder dan "de centjes van pa en ma" zonder enige argumenten waarom het onderwijs duurder zou moeten..
Deels wel maar om die jongens en meiden naar een HBO-WO niveau te halen kost veel meer geld.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
VMBO opleidingen en kaderberoepen zijn toch ook goedkoper te leren?
Het onderwijs is nu duur. Denk aan de subsidiepotjes die persé opgemaakt moeten worden voordat nieuwe kunnen worden aangevraagd. Dat kan een stuk efficiënter, plus ik wil wel weten WAAROM een vrije markt resulteert in hogere prijzen.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het moet ook niet duurder, dat is wat jij en zw willen. Ik heb liever betaalbaar onderwijs dat selecteert op talent en daarom collectief gefinancierd wordt.
Per havist/vwo'er uit het totale aanbod wel ja. Maar ik het het niet over het totale aanbod. Ik screen als bij het begin wanneer ze naar het vmbo/havo/vwo gaan.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Met dezelfde investering haal je bij havisten of vwo'ers een hoger rendement.
Dat is dan ook onlogisch, waarom zou iedereen per definitie moeten doorstromen?quote:Op zondag 22 mei 2011 19:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Deels wel maar om die jongens en meiden naar een HBO-WO niveau te halen kost veel meer geld.
Talent krijgt een beurs? Hoe vaak moet ik dat nog vertellen?quote:Op zondag 22 mei 2011 19:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het loont zeker wel maar dan moet het zoals nu collectief gebeuren zodat uiteindelijk talent en niet de centjes van pa de doorslag geeft.
Ja ik zou Voorschrift ook uitlachen als hij een kastje in elkaar tracht te timmeren.quote:
Veel doen dat al(In ieder geval, bij mij wel)quote:
Risico's kan je afdekken danwel doorspelen naar een andere instelling.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij schrijft die mensen niet af, hij zegt alleen dat bedrijven er niet in gaan investeren volgens jouw systeem omdat de opbrengst teveel risico met zich meebrengt. Maar op zich maakt dat niet uit, omdat meer dan 80% van de beroepen zijn gewone beroepen en daar functioneren die mensen an sich goed in. Overigens hebben we die meer dan 80% gewone mensen in gewone beroepen heel hard nodig, anders zou ons maatschappelijke leven stil komen te liggen. En dat kun je dus niet zeggen van praatjesmakers, zonder hen kan het maatschappelijk leven heel goed af...
Vast, maar het is nogal de vraag of privatisering het veel goedkoper maakt. Het is geen brood immers.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het onderwijs is nu duur. Denk aan de subsidiepotjes die persé opgemaakt moeten worden voordat nieuwe kunnen worden aangevraagd. Dat kan een stuk efficiënter,
Dat de prijs voor de consument zal stijgen lijkt me nogal logisch. Je weet dat het nu collectief gefinancierd wordt? In jouw voorbeeld worden de kosten geheel bij de consument neergelegd. Dan moet je dus de totale prijs betalen. En dat is vele malen meer dan wat je nu aan schoolgeld of collegegeld betaalt.quote:plus ik wil wel weten WAAROM een vrije markt resulteert in hogere prijzen.
Ik vind het ook zeer onterecht dat op VMBO-ers wordt neergekeken.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Per havist/vwo'er uit het totale aanbod wel ja. Maar ik het het niet over het totale aanbod. Ik screen als bij het begin wanneer ze naar het vmbo/havo/vwo gaan.
Je bent toch een socialist? Juist socialisten moeten niet neerkijken op VMBO'ers. Ik zie getalenteerde VMBO'ers als een bron vol kennis, ambitie en vooruitgang.
Jazeker. Echter is dat de discussie niet. De discussie is het privatiseren van onderwijs: ja of nee? Ik zeg ja.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:42 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Even zonder gekkigheid hoor maar, suggereer je nu dat doorstroom in het huidige systeem niet mogelijk is?
1 iemand.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vind het ook zeer onterecht dat op VMBO-ers wordt neergekeken.
Ik ken ook zo'n eentje. Iedereen lachte hem vroeger uit. Nu lacht hij iedereen uit.
10x zoveel als de gemiddelde linkschmens.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, die toucheren straks allemaal 400K/j..
Ja, en als een van de motivaties daarvoor gaf jij aan dat doorstroom niet mogelijk is. Wat onwaar is.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jazeker. Echter is dat de discussie niet. De discussie is het privatiseren van onderwijs: ja of nee? Ik zeg ja.
Het ging om die robin die misschien ooit wel wil gaan studeren of een php. Die kunnen als je naar de kosten kijkt gewoon niet uit.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat is dan ook onlogisch, waarom zou iedereen per definitie moeten doorstromen?
Het is niet zo dat iedereen een diploma aankan.
Vroeger bestond het vmbo toch helemaal nog niet?quote:Op zondag 22 mei 2011 19:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vind het ook zeer onterecht dat op VMBO-ers wordt neergekeken.
Ik ken ook zo'n eentje. Iedereen lachte hem vroeger uit. Nu lacht hij iedereen uit.
Ja, dat weet ik. Maar de kosten kunnen door nieuwe innovaties goed binnen de perken worden gehouden. Ook kan het bedrijfsleven investeren, het is immers ook van hun belang dat ze goed opgeleide werknemers hebbenquote:Op zondag 22 mei 2011 19:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vast, maar het is nogal de vraag of privatisering het veel goedkoper maakt. Het is geen brood immers.
[..]
Dat de prijs voor de consument zal stijgen lijkt me nogal logisch. Je weet dat het nu collectief gefinancierd wordt? In jouw voorbeeld worden de kosten geheel bij de consument neergelegd. Dan moet je dus de totale prijs betalen. En dat is vele malen meer dan wat je nu aan schoolgeld of collegegeld betaalt.
Jij hebt ontiegelijk veel mazzel gehad dat je bedrijfsgoddelijk mag zijn. Niet dat het aan je opleiding ligt, want daar heb je niet zo bat veel aan.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja ik zou Voorschrift ook uitlachen als hij een kastje in elkaar tracht te timmeren.
Nee je haalt het uit de context van mijn intentie van die discussie.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:48 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ja, en als een van de motivaties daarvoor gaf jij aan dat doorstroom niet mogelijk is. Wat onwaar is.
Dus de gemiddelde linksmens verdient bovenmodaal?quote:Op zondag 22 mei 2011 19:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
10x zoveel als de gemiddelde linkschmens.
Waar is erik trouwens gebleven?
Nee, daar is dan ook de regering voor.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het ging om die robin die misschien ooit wel wil gaan studeren of een php. Die kunnen als je naar de kosten kijkt gewoon niet uit.
Een betaalbaar product en collectief gefinancieerd gaan niet in 1 zin samen, beste du_ke.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het moet ook niet duurder, dat is wat jij en zw willen. Ik heb liever betaalbaar onderwijs dat selecteert op talent en daarom collectief gefinancierd wordt.
Het is niet of/of, maar en/en.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Jij hebt ontiegelijk veel mazzel gehad dat je bedrijfsgoddelijk mag zijn. Niet dat het aan je opleiding ligt, want daar heb je niet zo bat veel aan.
Alsof je dat als hoger opgeleide binnen handbereik heb. In geen 400 jaar.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, die toucheren straks allemaal 400K/j..
Talentenklas binnen het VMBO opzettenquote:Op zondag 22 mei 2011 19:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee je haalt het uit de context van mijn intentie van die discussie.
Succes met je waanideeënquote:Op zondag 22 mei 2011 19:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Per havist/vwo'er uit het totale aanbod wel ja. Maar ik het het niet over het totale aanbod. Ik screen als bij het begin wanneer ze naar het vmbo/havo/vwo gaan.
Ikquote:Je bent toch een socialist?
Socialisten kijken ook niet op hen neer, ze willen ze juist alle kansen bieden om zich te ontplooien. En mogelijk ook om door te studeren ook al kan dat puur financieel misschien niet uit. Op die manier help je ze vooruit ongeacht of ze een rijke pa hebben of niet.quote:Juist socialisten moeten niet neerkijken op VMBO'ers. Ik zie getalenteerde VMBO'ers als een bron vol kennis, ambitie en vooruitgang.
Net als bij sport eigenlijkquote:Op zondag 22 mei 2011 19:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is niet of/of, maar en/en.
Zonder goede opleiding ben je nergens, en zonder aanleg ook niet.
Hoe vaak moet ik nog vertellen dat dit niet voor iedereen gaat werken? De bulk van het onderwijs moet gewoon door betalende studenten opgebracht worden. En niet iedereen krijgt een lening of een beurs. Je leest echt met je ogen dichtquote:Op zondag 22 mei 2011 19:45 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Talent krijgt een beurs? Hoe vaak moet ik dat nog vertellen?
Pff zou ik niet weten. Het express een ruime schatting genomen om wijzigen voor te zijn.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus de gemiddelde linksmens verdient bovenmodaal?
Precies, zonder training ben je nergens en zonder talent ook niet.quote:
Je kan tegenwoordig veel beter een vak leren. Een loodgieter is straks niet te vinden en kan vragen wat hij wilt.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
1 iemand.
En er word niet op neergekeken, er word gewoon niet bijster veel van verwacht, dat is een subtiel verschil.
Theorie, de praktijk zal wat weerbarstiger zijnquote:Op zondag 22 mei 2011 19:48 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Maar de kosten kunnen door nieuwe innovaties goed binnen de perken worden gehouden. Ook kan het bedrijfsleven investeren, het is immers ook van hun belang dat ze goed opgeleide werknemers hebben
quote:Op zondag 22 mei 2011 19:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je kan tegenwoordig veel beter een vak leren. Een loodgieter is straks niet te vinden en kan vragen wat hij wilt.
Iedereen gaat tegenwoordig naar hbo of uni. Kom je elkaar weer op de arbeidsmarkt tegen. Gezellig toch?
Ochja, daarom krijgt 2/3 van de afgestudeerden van een studie bedrijfseconomie binnen een maand een baan, om maar wat te noemenquote:Op zondag 22 mei 2011 19:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je kan tegenwoordig veel beter een vak leren. Een loodgieter is straks niet te vinden en kan vragen wat hij wilt.
Iedereen gaat tegenwoordig naar hbo of uni. Kom je elkaar weer op de arbeidsmarkt tegen. Gezellig toch?
Ja heel viesquote:Op zondag 22 mei 2011 19:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, daar is dan ook de regering voor.
Of zeg ik iets vies?
Zucht..diepe zucht.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hoe vaak moet ik nog vertellen dat dit niet voor iedereen gaat werken? De bulk van het onderwijs moet gewoon door betalende studenten opgebracht worden. En niet iedereen krijgt een lening of een beurs. Je leest echt met je ogen dicht
Het Nederlandse bedrijfsleven en innovaties?quote:Op zondag 22 mei 2011 19:48 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Maar de kosten kunnen door nieuwe innovaties goed binnen de perken worden gehouden. Ook kan het bedrijfsleven investeren, het is immers ook van hun belang dat ze goed opgeleide werknemers hebben
Dat zeggen jullie altijdquote:Op zondag 22 mei 2011 19:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Theorie, de praktijk zal wat weerbarstiger zijn
Linksmensen schoppen gewoon kont.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Pff zou ik niet weten. Het express een ruime schatting genomen om wijzigen voor te zijn.
Voor de consument is het nu zeer betaalbaar.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een betaalbaar product en collectief gefinancieerd gaan niet in 1 zin samen, beste du_ke.
Het is maar goed dat ik tegen 100% privatisering ben van het onderwijs dan maar.quote:
Dat risico is te groot, dat kun je alleen afdekken met de shredder in dit geval.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Risico's kan je afdekken danwel doorspelen naar een andere instelling.
Ik heb het neit over de gewone VMBO'er. Maar de getalenteerde VMBO'er.
Natuurlijk, er was toch een overvloed aan universitairen of ben ik nou mis?quote:Op zondag 22 mei 2011 19:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het Nederlandse bedrijfsleven en innovaties?
;')
Ik ben jou nog niet tegengekomen.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Iedereen gaat tegenwoordig naar hbo of uni. Kom je elkaar weer op de arbeidsmarkt tegen.
Als je het privatiseert, is het voor de gehele gemeenschap gratis. De consument betaalt voor het product. Wat dacht je daarvan?quote:Op zondag 22 mei 2011 19:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Voor de consument is het nu zeer betaalbaar.
En omdat het een belang is voor de gehele gemeenschap betalen we daar samen aan mee. Dat heeft ons land flink vooruit gebracht.
Tuurlijk, dat is representatief voor het tertiair onderwijs. Binnen een maand een baan op je niveau.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:52 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ochja, daarom krijgt 2/3 van de afgestudeerden van een studie bedrijfseconomie binnen een maand een baan, om maar wat te noemen
jaja je onderwijs via internet, zie op die manier maar eens een groep kleuters of pubers wat bij te brengen.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zucht..diepe zucht.
Laten we bij stapsgewijs bij het begin beginnen: de groep die "het niet kan betalen". Ooit van innovatie gehoord om diensten goedkoper te ontwikkelen? Ja of nee?
Dat is duurder want er is een kleinere groep betalenden, toch?quote:Op zondag 22 mei 2011 19:54 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als je het privatiseert, is het voor de gehele gemeenschap gratis. De consument betaalt voor het product. Wat dacht je daarvan?
Je ziet onderwijs dus niet als een "standaard" en derhalve als een luxe-product?quote:Op zondag 22 mei 2011 19:54 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als je het privatiseert, is het voor de gehele gemeenschap gratis.
Dat suggereer ik dan ook niet. Ik laat alleen iets zien dat jouw bewering onwaar tegenspreekt.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat is representatief voor het tertiair onderwijs. Binnen een maand een baan op je niveau.
Ja, en hoeveel doen die aan innovaties?quote:Op zondag 22 mei 2011 19:53 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Natuurlijk, er was toch een overvloed aan universitairen of ben ik nou mis?
In je beperkte theorie zou het kunnen werken met een goede dosis geluk.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:53 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat zeggen jullie altijdTheoretisch blijkt dus dat dit zou moeten werken.
Zie de post van Reyaquote:Het is alleen (nog) niet geprobeerd in de praktijk, dus stellen jullie dat het in de praktijk niet zou werken
quote:Op zondag 22 mei 2011 19:20 schreef Reya het volgende:
Dat een compleet privaat onderwijssysteem werkbaar zou zijn, is in de huidige situatie niet te weerleggen, omdat het nog nooit uitgeprobeerd is (althans, niet in enigszins vergelijkbare omstandigheden). Strikt gezien zou het dus mogelijk kunnen zijn dat een dergelijk systeem inderdaad een magic bullet is, waarmee we ineens het onderwijs naar ongekende niveaus tillen. Ik zou daar echter met de huidige informatie niet vanuit gaan, omdat veruit de meeste functionerende onderwijssystemen onder de vleugels van een relatief groot overheidsapparaat opereren. Nu kan het zo zijn dat deze systemen nog steeds inefficiënt werken, maar waarom is het libertarische alternatief dan niet al veel eerder geïntroduceerd, als het dergelijke winsten oplevert?
Vraag het aan al die solar race studenten om maar wat te noemen.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, en hoeveel doen die aan innovaties?
Ik zou niet weten wie het anders zou moeten doenquote:Op zondag 22 mei 2011 19:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, en hoeveel doen die aan innovaties?
Slecht idee omdat dan niet meer talent maar het geld van pa bepaalt of je goed onderwijs krijgt.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:54 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als je het privatiseert, is het voor de gehele gemeenschap gratis. De consument betaalt voor het product. Wat dacht je daarvan?
Ja, en daar houdt het ook zo ongeveer mee op.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Vraag het aan al die solar race studenten om maar wat te noemen.
dat is een heel ander verhaal. Als een bepaalde minimumkwaliteit wordt gegarandeerd zie ik daar niet zo'n probleem in.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is maar goed dat ik tegen 100% privatisering ben van het onderwijs dan maar.
Wel vind ik dat er versoepeling moet zijn voor het opstarten van privaat onderwijs, dat word nogal eens tegengewerkt hier in Nederland, of in ieder geval "out of the picture" gehouden, en dat is wel jammer.
Die post van Reya vind ik niet zo sterk hoor.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
In je beperkte theorie zou het kunnen werken met een goede dosis geluk.
[..]
Zie de post van Reya
[..]
Je moet aan de samenleving denken. Bedrijven zoeken naar kennis, en deze kennis is te vinden in de aankomende studenten. We hebben als land niets aan een paar kunstgeschiedenisstudenten die geen baan in het bedrijfsleven kunnen vinden en derhalve kosten ze het land - de samenleving dus - enkel geld.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat risico is te groot, dat kun je alleen afdekken met de shredder in dit geval.
Overigens in jouw systeem zullen - als men al uit die trial and error-fase komt zonder kleerscheuren (wat al niet gebeurt wrs) - twee hoogstens drie grote bedrijven overblijven na verloop van tijd en die gaan de kopjes van al onze kindertjes boetseren als klei (lees: alleen kennis/vaardigheden gekoppeld aan het beroep dat de bedrijven voor die kinderen via tests uitstippelen). Je krijgt een soort hersenloze, onkritische robots, zonder vrije wil. Op zich interessant om er een dystopische roman aan te wijden hoor..
Dat zeg ik, laat de systemen naast elkaar functioneren zonder dat de een de overhand neemt.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
dat is een heel ander verhaal. Als een bepaalde minimumkwaliteit wordt gegarandeerd zie ik daar niet zo'n probleem in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |