abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98883934
Eindresultaat:
  † In Memoriam † vrijdag 1 juli 2011 @ 17:48:42 #227
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_98917646
Wat een lief Thomas taartje O+

Mijn moeder is zondag jarig. Ik denk eraan om morgen 3 soorten muffins te maken, van ieder 6 ofzo. Ik denk aan de frambozen/witte chocolade muffins, citroen muffins en ik weet nog niet of ik de appel met kaneel kruimellaag doe of de bosbessen met kaneel kruimellaag :P. Ik neig naar het laatste, vooral omdat ik dan bij de bosbessen een blauw/paarse topping kan maken :D

[ Bericht 10% gewijzigd door Skaai op 01-07-2011 17:59:04 ]
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 22:29:06 #228
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_98929669
Die bovenkantjes zijn zo leuk versierd dat niemand op die papiertjes let, Lovelylady. Goed gedaan hoor! ^O^

Ik heb vandaag een taart gemaakt voor morgen, voor het gezamenlijke verjaardagsfeest van m'n dochter Sterre en haar beste vriendin. :) (Ze waren al jarig in februari en april, maar ze wilden een survivalfeest geven, dus nu is het er lekker weer voor. En zo is het het tegelijkertijd een beetje een afscheidsfeestje, want ze zitten in groep acht.)

† In Memoriam † zaterdag 2 juli 2011 @ 05:16:52 #229
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_98940507
Oh wat een prachtige taart O+.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_98943351
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 15:41 schreef pessie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Een klein proeftaartje gemaakt zodat ik een beetje weet hoe het straks moet. Ik vond het minder lastig/tijdrovend dan een appeltaart. Ik moet alleen wel meer botercreme gebruiken (als in veel meer). Maar de smaak was goed! Voor de verjaardag van onze zoon gebruik ik uiteraard blauwe muisjes en blauwe fondant. En zal ik em leuk decoreren. Die muisjes bovenop waren om te kijken of dat wat is, ik vind van niet.
Dat ziet er erg lekker uit, zoiets wil ik binnenkort proberen maar dan met een vruchtenvulling.
Ik ga maar eens een lijstje maken met boodschappen en vanmiddag oefenen, vriendlief is toch de rest van de dag weg en dan kan ik zonder schaamte mislukte baksels ongezien weg gaan gooien ;)

Ik ben echt een superbeginner dus ik ga eerst even bijlezen in deze reeks voor tips en trucs :)
pi_98949569
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:20 schreef Skaai het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik heb 'm van Dr. Oetker :D
De Hema verkoopt ze ook. Ik was daar net en heb meteen eentje gekocht, kon ik voor 1,50 niet laten liggen :D

M'n eerste biscuitdeegje is aan het afkoelen. Ben benieuwd!

Wachten jullie allemaal tot de volgende dag om het baksel verder af te maken? Kan/wil eigenlijk niet wachten :')
pi_98952221
quote:
5s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 15:09 schreef Serinde het volgende:
De Hema verkoopt ze ook. Ik was daar net en heb meteen eentje gekocht, kon ik voor 1,50 niet laten liggen :D

M'n eerste biscuitdeegje is aan het afkoelen. Ben benieuwd!

Wachten jullie allemaal tot de volgende dag om het baksel verder af te maken? Kan/wil eigenlijk niet wachten :')
Als 'ie helemaal is afgekoeld kan je gewoon doorgaan. Ik wacht wel altijd tot 'ie echt afgekoeld is voordat ik hem doorsnijd.
pi_98956178
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 16:37 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Als 'ie helemaal is afgekoeld kan je gewoon doorgaan. Ik wacht wel altijd tot 'ie echt afgekoeld is voordat ik hem doorsnijd.
Dat is goed bericht ;)

Cupcakes met het recept uit de OP staan nu in de oven. Het zag er best ranzig uit vond ik, stond bijna op het punt om opnieuw te beginnen. Maar omdat alleen het meel er nog bij moest, ben ik maar doorgegaan. En het werd zowaar een beslag :o

Ben benieuwd hoe ze er straks uitkomen. Las op deleukstetaarten.nl ook een aantal recepten en daarbij gaan de cupcakes eigenlijk altijd 15 of 20 min. de oven in. Ik hou het dus maar even in de gaten :)

Als het een succes is ga ik na de vakantie wat spulletjes kopen zoals een bakblik voor de cakejes (mits geld over ;) )
pi_98960408
Ik heb cupcakes gemaakt vanmiddag met van die mix van funcakes. Volgens mij zijn ze wel lekker, althans, de stukjes die ik eruit heb geboord om te vullen waren lekker ;)
Ze waren alleen iets "hard" aan de bovenkant. Hebben ze er dan te lang ingestaan of op te hoge temperatuur? Iemand een idee?
Fake it till you make it...
  woensdag 6 juli 2011 @ 09:16:54 #235
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_99100745

De taart van afgelopen zaterdag! Ik vond em leuk gelukt!
pi_99100822
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 20:37 schreef Nijna het volgende:
Ik heb cupcakes gemaakt vanmiddag met van die mix van funcakes. Volgens mij zijn ze wel lekker, althans, de stukjes die ik eruit heb geboord om te vullen waren lekker ;)
Ze waren alleen iets "hard" aan de bovenkant. Hebben ze er dan te lang ingestaan of op te hoge temperatuur? Iemand een idee?
misschien de oven iets lager zetten en langer er in?
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 09:16 schreef pessie het volgende:
[ afbeelding ]

De taart van afgelopen zaterdag! Ik vond em leuk gelukt!
Dat ziet er goed uit _O_
Mooi hoor...

Ik zou deze week ook nog een taart gaan maken voor mijn oudste zoon... het gaat alleen een beetje lastig met een verstuikte enkel :D
Vriendlief heeft een stoel in de keuken gezet en alles klaar gezet dus ik ga straks een poging wagen om alvast een begin te maken
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 7 juli 2011 @ 07:51:23 #237
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_99141034
Deze kwam ik tegen op internet en ik vond hem zo leuk dat ik hem met jullie wilde delen, :+ .

[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  donderdag 7 juli 2011 @ 09:13:13 #238
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_99141959
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:09 schreef -Trinity- het volgende:
[ afbeelding ]
Vanillacake!
:9~

Echt heel goed gelukt!
pi_99141980
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 07:51 schreef ChipsZak. het volgende:
Deze kwam ik tegen op internet en ik vond hem zo leuk dat ik hem met jullie wilde delen, :+ .

[ afbeelding ]
die is léuk! Ga ik onthouden :D
Lijkt me ook wel leuk om een vierkant plateau vol te maken dat de zee en het strand groter zijn, met nog hangmatjes erbij enzo :)
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 7 juli 2011 @ 09:18:32 #240
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_99142049
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 09:14 schreef _Loki het volgende:

[..]

die is léuk! Ga ik onthouden :D
Lijkt me ook wel leuk om een vierkant plateau vol te maken dat de zee en het strand groter zijn, met nog hangmatjes erbij enzo :)
Als je zoiets gaat maken wel foto's he! ;)
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_99142092
Uiteraard :D in de zomervakantie heb ik zat tijd dus misschien binnenkort :)
pi_99148865
ChipsZak, die is echt leuk inderdaad :D

Mijn biscuitdeeg was niet luchtig genoeg. Het was meer een cake. Wel lekker, daar niet van.

Het door mij gebruikte recept:
quote:
1 ei (M): 30g suiker : 30g bloem : snufje zout
Voor een springvorm van 24cm heb je ruim voldoende aan 5 eieren.

Leg de eieren (kan ook vanuit de koelkast) in een kom met heet water. Ga ondertussen alle andere spullen klaarzetten. Controleer tussendoor of het water nog goed warm is, als het heel erg is afgekoeld doe je opnieuw heet water in de kom met eieren.

Doe de eieren, zout en suiker in een beslagkom en flink mixen. Het ligt aan de (hoogste)snelheid van je mixer hoe lang je moet mixen. De eiermix moet er uiteindelijk heel licht geel uit komen te zien en als lobbige slagroom aanvoelen. Zorg er tijdens het mixen voor dat de gardes niet helemaal onder het ei staan, want dan komt er geen lucht in je beslag. Dus bij grote hoeveelheden kun je dan beter in 2 delen mixen.

Na het mixen voeg je de gezeefde bloem met kleine beetjes tegelijk toe. Gebruik hiervoor GEEN mixer, maar schep het met bv. een spatel door je beslag.

Schep je beslag in de vorm (ik gebruik altijd bakpapier voor een mooi strak resultaat) en zet het meteen in de voorverwarmde oven. Ik heb een heteluchtoven en bak op 180gC.

2/3 eieren: 30min.
3-6 eieren: 40min.
7-10 eieren: 50 min.

Variaties:
0,5 eetlepel speculaaskruiden op 2 eieren toevoegen
1/3 deel van de bloem vervangen door cacao

Ik heb 4 eieren gebruik en een cakeblik (wegens niet meewerkende springvorm :') )
Tijdens het bakken kwam hij heel erg omhoog, aan het eind van de baktijd was hij weer net zo hoog als het blik ongeveer. Het gedeelte met de gardes niet onder het beslag heb ik netjes opgevolgd, is een vereiste om het luchtig te krijgen dacht ik :) Waar kan het misgegaan zijn?

Ik heb met het recept uit de OP cupcakes gebakken die supermooi plat geworden zijn :s)
Ik heb ze later bewaard in een afsluitbare plastic bak, twee dagen later waren ze erg lekker maar ook ontzettend plakkerig aan de bovenkant! (Niet versierd). Hoe is dat tegen te gaan of is dat normaal?
pi_99155438
Niet zo mooi als de thomas de trein taart, maarja rechte plaat, ronde taart -O-
  donderdag 7 juli 2011 @ 15:28:56 #244
55829 Mayadevi
Illusie/desillusie*
pi_99155482
Sjonge, wat jullie maken is een vorm van kunst, echt mooi _O_ Goed dat 't allemaal zo lekker klinkt, anders zou 't zonde zijn om op te eten :@
*Doorhalen wat niet van toepassing is
Are we part of the solution or we part of the pollution
  zaterdag 9 juli 2011 @ 16:36:34 #245
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_99246070
Mijn neefje Marek wilde heel graag een Legotaart. En omdat ik wat minder tijd had dan normaal, heb ik in de winkel een Legobootje gekocht voor op de taart. Da's meteen een extra cadeautje. :)

Fotootje van bovenaf:

pi_99315571
Wat een supertoffe taart Spuuglokje O+
  maandag 11 juli 2011 @ 13:25:11 #247
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_99317375
Dank je wel LovelyLady! :D
  woensdag 13 juli 2011 @ 11:17:08 #248
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_99404991
heel cool inderdaad! O+

al was 't ook wel mooi geweest als z'n naam in van die echte 'Lego' letters geschreven was, bedenk ik me nu.
in de haak.
pi_99430275
Mijn mama is vandaag jarig en mijn vader heeft een taart laten maken:

Ik vind 'm echt geweldig. O+
pi_99430386
wow, Isegrim! Daar is iemand heel lang zoet mee geweest _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')