Robin007 heeft natuurlijk wel een punt. Als in Rotterdam een zeer goede school tegen lage kosten onderwijs aanbiedt, en in A'dam geen goede scholen zijn, dan zal een deel naar Rdam gaan, en een ander deel (omdat men geen zin heeft om te reizen) zal in Adam blijven. De vrije markt doet derest van het werk:quote:Op zondag 22 mei 2011 17:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ach, doe niet zo naief zeg. Alsof een school iets is waar je naartoe verhuist. Oh, in hogeveen is het goedkoop, snel daarnaartoe!
En dat van beter onderwijs is natuurlijk lulkoek, zie mijn eerdere post.
TS had niet de lapo en faalde ook nog eens met de nummering.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:26 schreef KoosVogels het volgende:
Geen idee waarom remlof het andere topic sloot, maar goed.
Dat blijkt inderdaad hard nodig.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het belangrijkste argument is natuurlijk het belang van het in stand houden van ons cultureel erfgoed. Daar mag wat mij betreft best wat geld in worden gestoken. Ik juich het behoud van musea toe zodat schoolklassen deze kunnen bezoeken en kunnen leren over onze geschiedenis.
Hoezo? Brood/Eten is volledig geprivatiseerd. Eerste levensbehoefte ook, niemand die geen brood kan veroorlovenquote:Op zondag 22 mei 2011 17:28 schreef eriksd het volgende:
Robin, ik zie geen enkel steekhoudend argument langskomen in dat topic voor privatisering van het onderwijs. Men vergelijkt het continu met een totaal open markt van broodbakkers terwijl dat natuurlijk appels met peren vergelijken is.
En rekent daar lekker forse prijzen want er is een niet ontgonnen markt. Anderen schieten uit de grond, gaan er weer onder zitten, leerlingen met een kleine beurs moeten weer naar een andere school.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Robin007 heeft natuurlijk wel een punt. Als in Rotterdam een zeer goede school tegen lage kosten onderwijs aanbiedt, en in A'dam geen goede scholen zijn, dan zal een deel naar Rdam gaan, en een ander deel (omdat men geen zin heeft om te reizen) zal in Adam blijven. De vrije markt doet derest van het werk:
- Doelgroep in A'dam die geen zin heeft om te reizen. De vestiging in R'dam opent er ééntje in A'dam om het Amsterdamse segment af te romen. Voila, opgelost.
Ja tuurlijk.. laat het onderwijs volledig van de staat zijn. Flinke politieke indoctrinatie er tussen en je hebt volk dat niet meer vrij is.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:29 schreef dotCommunism het volgende:
Oh god, zijn de wannabe-libertariers weer bezig met bizarre plannen die op papier maar weer eens totaal de realiteit negeren?
quote:Op zondag 22 mei 2011 17:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hoezo? Brood/Eten is volledig geprivatiseerd. Eerste levensbehoefte ook, niemand die geen brood kan veroorloven
Particulieren bieden onderwijs aan. De klanten kunnen zelf bepalen waar zij onderwijs volgen tegen welke kwaliteit en tegen welk prijskaartje. De banken doen derest om (studenten)leningen aan te bieden (of de school in kwestie zet zijn eigen financieringsprogramma opquote:Op zondag 22 mei 2011 17:28 schreef eriksd het volgende:
Robin, ik zie geen enkel steekhoudend argument langskomen in dat topic voor privatisering van het onderwijs. Men vergelijkt het continu met een totaal open markt van broodbakkers terwijl dat natuurlijk appels met peren vergelijken is.
Zucht. Dat ontken ik toch ook niet, ik geef juist aan dat onderwijs aan een kind niet hetzelfde is als een brood.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hoezo? Brood/Eten is volledig geprivatiseerd. Eerste levensbehoefte ook, niemand die geen brood kan veroorloven
Hahahaha, oh kom toch op zeg, je bent nu simpelweg shit aan het posten omdat je vind dat je iets moet verdedigen, niet omdat het zinnig is of ergens op slaat.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:30 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja tuurlijk.. laat het onderwijs volledig van de staat zijn. Flinke politieke indoctrinatie er tussen en je hebt volk dat niet meer vrij is.
Prima plan
En dat van de wannabe-libertariers was geen shit?quote:Op zondag 22 mei 2011 17:31 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Hahahaha, oh kom toch op zeg, je bent nu simpelweg shit aan het posten omdat je vind dat je iets moet verdedigen, niet omdat het zinnig is of ergens op slaat.
Dat is toch geen zinnige vergelijking? Het is ook in het belang van ons allen dat alle lagen van de bevolking de mogelijkheid krijgen om hoogwaardig onderwijs te volgen. Tot op zekere hoogte kan ik er mij nog in vinden wanneer universiteiten worden geprivatiseerd. Maar wetende dat de kosten voor studenten enorm zullen stijgen, vind ik dat ook geen geweldig plan.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee, financiering door het bedrijfsleven om mensen in een bepaalde richting te kneden die verrassend goed uitpakt voor, juist, die bedrijven.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:30 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja tuurlijk.. laat het onderwijs volledig van de staat zijn. Flinke politieke indoctrinatie er tussen en je hebt volk dat niet meer vrij is.
Prima plan
En daarom moet je het maar privatiseren?quote:Op zondag 22 mei 2011 17:30 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Prima plan
De vrije markt doet het werk.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
En rekent daar lekker forse prijzen want er is een niet ontgonnen markt. Anderen schieten uit de grond, gaan er weer onder zitten, leerlingen met een kleine beurs moeten weer naar een andere school.
Ik wist het, gij vuige profiteur.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:32 schreef von_Preussen het volgende:
Ik ga even uit eten, maar ben strakjes weer terug.
Oja Koos, ik maak zelf regelmatig gebruik van kunstsubsidie's indien ik (klassieke) concerten hier in de regio bezoek.
Klassieke Muziekquote:Op zondag 22 mei 2011 17:32 schreef von_Preussen het volgende:
Ik ga even uit eten, maar ben strakjes weer terug.
Oja Koos, ik maak zelf regelmatig gebruik van kunstsubsidie's indien ik (klassieke) concerten hier in de regio bezoek.
Je bent toch een klein wannabe-libertariertje?quote:Op zondag 22 mei 2011 17:32 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En dat van de wannabe-libertariers was geen shit?
Hun werkgevers en de algehele reputatie. Kijk nu naar InHolland, geen ouder die z'n kind daar nog naar toe stuurt.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:32 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
En daarom moet je het maar privatiseren?
Overigens, hoe gaan ouders meten welke school het 'beste' is?
Hey, zijn denkcapaciteit is nog niet eens volledig ontwikkeldquote:Op zondag 22 mei 2011 17:33 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Je bent toch een klein wannabe-libertariertje?
Daar komen toch private onderzoeksinstituten voor waar je voor kan betalen om de resultaten te krijgen, en die zouden volledig onafhankelijk en steekpenningvrij zijn omdat consumenten dat niet zouden accepteren en naar de concurrent zullen stappen.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:32 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
En daarom moet je het maar privatiseren?
Overigens, hoe gaan ouders meten welke school het 'beste' is?
Inderdaad. Ik moet me nog oriënteren in het grote politieke slagveld. Voor hetzelfde geld ben ik volgend jaar communist, al lijkt me dat (gelukkig) niet waarschijnlijkquote:Op zondag 22 mei 2011 17:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Hey, zijn denkcapaciteit is nog niet eens volledig ontwikkeld
Ja, kan allemaal best, totdat er weer gedoe over kwaliteit ontstaat en de markt weer gaat "reageren". Zie je dat in jij in een poging argumenten voor te leveren, in een post er al in slaagt een totale chaos te creeren?quote:Op zondag 22 mei 2011 17:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De vrije markt doet het werk.
Als leerlingen constant van plaats naar plaats moeten schuiven om het goedkoopste onderwijs te verkrijgen, dan doet de vrije markt derest van het werk.
Immers, gat in de markt (klanten die behoefte hebben aan een vaste vestigingsplaats). Een voorbeeld van een dienst kan zijn dat de instelling het meeste onderwijs via internet aanbiedt, zodat de student grotendeels thuis kan leren.
Kosten: 0,0 voor de maatschappij.
Er is nog hoopquote:Op zondag 22 mei 2011 17:34 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik moet me nog oriënteren in het grote politieke slagveld. Voor hetzelfde geld ben ik volgend jaar communist, al lijkt me dat (gelukkig) niet waarschijnlijk
Werkgever?quote:Op zondag 22 mei 2011 17:33 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hun werkgevers en de algehele reputatie. Kijk nu naar InHolland, geen ouder die z'n kind daar nog naar toe stuurt.
En wie zijn de verliezers naast InHolland? Want in je hele sprookje lijk je ook totaal niet de belangen van leerlingen te verdisconteren.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:33 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hun werkgevers en de algehele reputatie. Kijk nu naar InHolland, geen ouder die z'n kind daar nog naar toe stuurt.
Inderdaad, robin007bond kan nog massamoordenaars aan gaan hangenquote:
Hoger Onderwijs vind ik een ander verhaal inderdaad. Alhoewel ik Harvard nou ook weer niet een lichtend voorbeeld vind.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:35 schreef Nautilus. het volgende:
Het basisonderwijs lijkt mij in ieder geval een overheidstaak. Maar ik vraag me wel af waardoor problemen bij een school als InHolland ontstaan. Volgens mij komt dat doordat die onderwijsinstelling zowel van de vrije markt als van overheidssubsidies afhankelijk is.
Je hebt ook echt de mentaliteit van een linksmens hequote:Op zondag 22 mei 2011 17:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is toch geen zinnige vergelijking? Het is ook in het belang van ons allen dat alle lagen van de bevolking de mogelijkheid krijgen om hoogwaardig onderwijs te volgen. Tot op zekere hoogte kan ik er mij nog in vinden wanneer universiteiten worden geprivatiseerd. Maar wetende dat de kosten voor studenten enorm zullen stijgen, vind ik dat ook geen geweldig plan.
De werkgevers weten prima de waarde van een diploma. Die kunnen echt wel kijken welke school goed is of welk niet, het is in hun belang de beste werknemers aan te nemen. Sowieso ken je (hopelijk) meer werkenden dan je oudersquote:Op zondag 22 mei 2011 17:35 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Werkgever?
Dus omdat mijn ouders medici zijn, moeten zij mij naar een mini-medisch schooltje sturen waar ik elke dag biologie krijg?
Ach, mijn brein is ook niet vol ontwikkeld. En juist door dit soort fora te bezoeken ontwikkel je dat brein en zal je er op latere leeftijd van profiterenquote:Op zondag 22 mei 2011 17:36 schreef JoaC het volgende:
[..]
Inderdaad, robin007bond kan nog massamoordenaars aan gaan hangen
Inderdaadquote:Op zondag 22 mei 2011 17:37 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ach, mijn brein is ook niet vol ontwikkeld. En juist door dit soort fora te bezoeken ontwikkel je dat brein en zal je er op latere leeftijd van profiteren
Ah, en dat onderwijs wordt gegeven door idealistische docenten? Het moet immers zo goedkoop mogelijk.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je hebt ook echt de mentaliteit van een linksmens he![]()
Als betekent dat de kosten voor een student te hoog zijn, dan doet de vrije markt derest. Immers, het loont om diensten te ontwikkelen om de kosten om laag te bregen (immers, de student vraagt om een lager kostenplaatje). Op deze manier komt innovatie tot stand. Bedrijven hebben baat bij het zoeken naar innovatie oplossingen voor studenten, want op die manier kunnen ze meer winst maken. Een voorbeeld kan het aanbieden van onderwijs via internet zijn.
Je komt echt nooit buiten hè?quote:Op zondag 22 mei 2011 17:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als betekent dat de kosten voor een student te hoog zijn, dan doet de vrije markt derest. Immers, het loont om diensten te ontwikkelen om de kosten om laag te bregen (immers, de student vraagt om een lager kostenplaatje). Op deze manier komt innovatie tot stand. Bedrijven hebben baat bij het zoeken naar innovatie oplossingen voor studenten, want op die manier kunnen ze meer winst maken. Een voorbeeld kan het aanbieden van onderwijs via internet zijn. Gestandadiseerde hoorcolleges via internet --> minder docenten nodig + geen hoorcollegezaal nodig --> minder kosten.
Kijk naar de VS, daar rijzen de kosten voor studenten de pan uit. Klinkt allemaal leuk en aardig, maar als vrijwel elke afgestudeerde zijn carriere begint met een schuld van om en nabij de 100.000 dollar, dan gaat er toch iets fout.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als betekent dat de kosten voor een student te hoog zijn, dan doet de vrije markt derest. Immers, het loont om diensten te ontwikkelen om de kosten om laag te bregen (immers, de student vraagt om een lager kostenplaatje). Op deze manier komt innovatie tot stand. Bedrijven hebben baat bij het zoeken naar innovatie oplossingen voor studenten, want op die manier kunnen ze meer winst maken. Een voorbeeld kan het aanbieden van onderwijs via internet zijn. Gestandadiseerde hoorcolleges via internet --> minder docenten nodig + geen hoorcollegezaal nodig --> minder kosten.
Dat weten ze nu toch ook wel?quote:Op zondag 22 mei 2011 17:37 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De werkgevers weten prima de waarde van een diploma
Kunnen ze nu ookquote:. Die kunnen echt wel kijken welke school goed is of welk niet, het is in hun belang de beste werknemers aan te nemen.
Natuurlijk, maar ik gaf het slechts als voorbeeldquote:Sowieso ken je (hopelijk) meer werkenden dan je ouders
De overheid moet voor kwaliteit staat en wetten maken. Zo ook goede, kwalitatieve docenten. Inspectie die toezicht houdt. De vrije markt doet derest.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ah, en dat onderwijs wordt gegeven door idealistische docenten? Het moet immers zo goedkoop mogelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |