Ik vond uhm ook leuk. Beter dan de film iig.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:50 schreef robin007bond het volgende:
Die South Park aflevering was juist super leuk
Wat is allemaal gebeurd dan?quote:
Ik sprak laatst een gast die de Human Centepide (of hoe dan ook) de hemel in prees.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:52 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik vond uhm ook leuk. Beter dan de film iig.
Ik vroeg mij wel af of MLG dotC had aangegeven. Ik vond het onbestaanbaar dat "ineens "Netsplitter daar was...quote:
Nee, het was niet MLG.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vroeg mij wel af of MLG dotC had aangegeven. Ik vond het onbestaanbaar dat "ineens "Netsplitter daar was...
Ik zit diep in het rare wereldje van crappy horrors, heb jarenlang een eigen recensiesite gehad, ga nog naar screenings enzo en die film wordt het wereldje toch wel uitgekotst.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik sprak laatst een gast die de Human Centepide (of hoe dan ook) de hemel in prees.
beetje onterechte ban ivm met een DM posten. FA keek niet goed naar de context, kan gebeuren natuurlijkt. Maar is snel verholpen, so no probsquote:
Ow. Nou ja, ze is er weer.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:54 schreef eriksd het volgende:
Miscommunicatie enzo. Ik laat mij er verder niet over uit, maar niemand had de bedoeling iemand erbij te lappen.
Lijkt mij eerlijk gezegd gewoon een rete-ranzige film.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik zit diep in het rare wereldje van crappy horrors, heb jarenlang een eigen recensiesite gehad, ga nog naar screenings enzo en die film wordt het wereldje toch wel uitgekotst.
Het idee is grappig, maar het is gewoon slecht uitgevoerd.
Z'n eerdere werk is beter inderdaad. I Love Dries is past echt horror.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik zit diep in het rare wereldje van crappy horrors, heb jarenlang een eigen recensiesite gehad, ga nog naar screenings enzo en die film wordt het wereldje toch wel uitgekotst.
Het idee is grappig, maar het is gewoon slecht uitgevoerd.
Wilders gaat de boel laten klappen vanwege Griekenland.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:56 schreef EchtGaaf het volgende:
PVV loopt maar liefst 5 zetels in op VVD.
Hun stnadpunt over Griekenland helpt daar geweldig bij.
Daar was toch ook de enige mastertape van gestolenquote:Op zondag 22 mei 2011 13:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Z'n eerdere werk is beter inderdaad. I Love Dries is past echt horror.
Ik denk het eerlijk gezegd van niet.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wilders gaat de boel laten klappen vanwege Griekenland.
Ik zie het niet gebeuren, maar als hij een of ander meesterplan heeft is dit natuurlijk een perfecte aangelegenheid. Lekker populistisch voor henk en ingrid die toch minder willuh betaluh!!quote:Op zondag 22 mei 2011 13:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Huh? Bij Synovate dalen ze juist: http://www.synovate.nl/content.asp?targetid=621quote:Op zondag 22 mei 2011 13:56 schreef EchtGaaf het volgende:
PVV loopt maar liefst 5 zetels in op VVD.
Hun stnadpunt over Griekenland helpt daar geweldig bij.
Tja. De peiling is van nu en van Maurice de Hond.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Huh? Bij Synovate dalen ze juist: http://www.synovate.nl/content.asp?targetid=621
Neuh denk het niet, allemaal tactiek (good cop bad cop). Maar het is wel handig voor hem om dit achter de hand te hebben.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb wat analyses voorbij zien komen waarin wordt gesuggereerd dat Wilders bewust zo'n punt maakt van Griekenland, zodat wanneer de EK-verkiezingen verkeerd uitpakken, hij een excuus heeft om de stekker eruit te trekken.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik zie het niet gebeuren, maar als hij een of ander meesterplan heeft is dit natuurlijk een perfecte aangelegenheid. Lekker populistisch voor henk en ingrid die toch minder willuh betaluh!!
Er zijn vergelijkbare films, maar die hebben het reclamebudget nooit gehad wat deze wel heeft. En ranzig, tsja, je hebt een paar scenes waar de een moet kakken en het dus bij de ander naar binnengaat via de mond.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lijkt mij eerlijk gezegd gewoon een rete-ranzige film.
Die is van Will Ferrell in Ron Burgundy (anchorman)quote:Op zondag 22 mei 2011 14:00 schreef eriksd het volgende:
Die youtube-insults
Thundercunt!
Why don't you go back to your home on whore island!
Griekenland nu laten vallen is het einde van de Euro en dat gaan Henk en Ingrid ook keihard in hun portemonnee voelen.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:00 schreef EchtGaaf het volgende:
Wilders heeft gewoon gelijk hoor. Dat land is niet meer te redden, meerdere economen zijn daar volstrekt helder in. En de gevolgen voor Nederland - bij niet helpen - worden volgens mij schromelijk overdreven.
Het hangt ook een beetje van het moment af. Als we nu aan het einde van de kabinetsperiode zaten, dan had hij - denk ik- de motie van wantrouwen wel ingediend.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:59 schreef Tem het volgende:
[..]
Neuh denk het niet, allemaal tactiek (good cop bad cop). Maar het is wel handig voor hem om dit achter de hand te hebben.
Ron Burgundyquote:Op zondag 22 mei 2011 14:00 schreef eriksd het volgende:
Die youtube-insults
Thundercunt!
Why don't you go back to your home on whore island!
Een beetje horror houd ik wel van, maar naar mijn idee slaat dat gewoon nergens op.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Er zijn vergelijkbare films, maar die hebben het reclamebudget nooit gehad wat deze wel heeft. En ranzig, tsja, je hebt een paar scenes waar de een moet kakken en het dus bij de ander naar binnengaat via de mond.
Ebert heeft er best een leuke review over: http://rogerebert.suntime(...)05/REVIEWS/100509982 Het is de enige film waar hij geen sterrenwaardering aan geeft.
Ja! Dat is een film die ik vandaag weer ga kijken. Geniaal.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:01 schreef Tem het volgende:
[..]
Die is van Will Ferrell in Ron Burgundy (anchorman)
Ik gun Henk en Ingrid echt het allerslechtste. Dom tuig.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Griekenland nu laten vallen is het einde van de Euro en dat gaan Henk en Ingrid ook keihard in hun portemonnee voelen.
De euro ZAL gaan vallen. Of we Griekenland nu wel of niet helpen. Was het maar alleen Griekenland . De ellende is veel groter dan dat. En dan zeg ik: nu kappen en terug naar de eigen munt.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Griekenland nu laten vallen is het einde van de Euro en dat gaan Henk en Ingrid ook keihard in hun portemonnee voelen.
Die jaquote:Op zondag 22 mei 2011 14:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ron Burgundy![]()
You are a smelly pirate-hooker!
Mijn favoriet:quote:Op zondag 22 mei 2011 14:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ron Burgundy![]()
You are a smelly pirate-hooker!
Loud noises!quote:Op zondag 22 mei 2011 14:03 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja! Dat is een film die ik vandaag weer ga kijken. Geniaal.
Eerder zag ik dat scenario als louter denkbeeldig, maar op tweede gezicht is het wellicht minder vergezocht dan ik dacht. In 2009 kondigde hij al eens expliciet aan minister-president te willen worden; zijn huidige strategie zou mogelijk kunnen duiden op indekken tegen impopulaire besluiten, om Rutte op een zwak moment (bijvoorbeeld na een serie van impopulaire momenten) uit te dagen. Maar nog steeds acht ik een dergelijk scenario niet heel waarschijnlijk.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook prachtig:quote:
Wat nobelprijswinnaar Paul Krugman zegt:quote:Op zondag 22 mei 2011 14:00 schreef EchtGaaf het volgende:
Wilders heeft gewoon gelijk hoor. Dat land is niet meer te redden, meerdere economen zijn daar volstrekt helder in. En de gevolgen voor Nederland - bij niet helpen - worden volgens mij schromelijk overdreven.
quote:What remains seems unthinkable: Greece leaving the euro. But when you’ve ruled out everything else, that’s what’s left.
If it happens, it will play something like Argentina in 2001, which had a supposedly permanent, unbreakable peg to the dollar. Ending that peg was considered unthinkable for the same reasons leaving the euro seems impossible: even suggesting the possibility would risk crippling bank runs. But the bank runs happened anyway, and the Argentine government imposed emergency restrictions on withdrawals. This left the door open for devaluation, and Argentina eventually walked through that door.
If something like that happens in Greece, it will send shock waves through Europe, possibly triggering crises in other countries. But unless European leaders are able and willing to act far more boldly than anything we’ve seen so far, that’s where this is heading.
Dat zou sowieso een bijzonder slecht idee zijn; als je al zou willen denken aan een exit-strategie, dan toch tenminste in coördinatie met Noord-Europese partners.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De euro ZAL gaan vallen. Of we Griekenland nu wel of niet helpen. Was het maar alleen Griekenland . De ellende is veel groter dan dat. En dan zeg ik: nu kappen en terug naar de eigen munt.
Eerst zal de dollar imploderen en dat zal de aandacht behoorlijk van Europa afleiden.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De euro ZAL gaan vallen. Of we Griekenland nu wel of niet helpen. Was het maar alleen Griekenland . De ellende is veel groter dan dat. En dan zeg ik: nu kappen en terug naar de eigen munt.
Ligt denk ik inderdaad aan het moment dat hij deze kaart zal spelen maar nu nog niet.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het hangt ook een beetje van het moment af. Als we nu aan het einde van de kabinetsperiode zaten, dan had hij - denk ik- de motie van wantrouwen wel ingediend.
Tenslotte, de VS staan bekend om hun solide fiscale beleid!quote:Op zondag 22 mei 2011 14:06 schreef robin007bond het volgende:
Nederland, Duitsland en de Scandinavische landen de dollar laten gebruiken
Ja, terug naar een situatie als in het interbellum met grote failliete staten aan onze grenzenquote:Op zondag 22 mei 2011 14:06 schreef robin007bond het volgende:
Het kan alle kanten op. Ik denk echter dat Wilders al een paar stappen vooruit kijkt. Hij vreest dat zijn immigratiepunten niet worden uitgevoerd. En wat heeft hij dan? Helemaal niks. Een kabinet dat pijnlijke besluiten neemt en dat hij gedoogt. Hij dekt zich in met Griekenland zodat hij eruit kan stappen als hij wil.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:04 schreef Reya het volgende:
[..]
Eerder zag ik dat scenario als louter denkbeeldig, maar op tweede gezicht is het wellicht minder vergezocht dan ik dacht. In 2009 kondigde hij al eens expliciet aan minister-president te willen worden; zijn huidige strategie zou mogelijk kunnen duiden op indekken tegen impopulaire besluiten, om Rutte op een zwak moment (bijvoorbeeld na een serie van impopulaire momenten) uit te dagen. Maar nog steeds acht ik een dergelijk scenario niet heel waarschijnlijk.
quote:
Jammer dat Henk en Ingrid zo dom zijn dat ze niks doorhebben. Kut volk.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het kan alle kanten op. Ik denk echter dat Wilders al een paar stappen vooruit kijkt. Hij vreest dat zijn immigratiepunten niet worden uitgevoerd. En wat heeft hij dan? Helemaal niks. Een kabinet dat pijnlijke besluiten neemt en dat hij gedoogt. Hij dekt zich in met Griekenland zodat hij eruit kan stappen als hij wil.
Met je eerste opmerking ben ik het eens. De tweede logischerwijs nietquote:Op zondag 22 mei 2011 14:10 schreef mlg het volgende:
[..]
Jammer dat Henk en Ingrid zo dom zijn dat ze niks doorhebben. Kut volk.
Alleen al een reden om de hele linkse politiek te schappen om dat kut volk weer eens te laten gehoorzamen in plaats van te bepalen wat er in een land gebeurt.
Ik heb een review-DVD liggen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik daar nog nooit voor ben gaan zitten. Het is dus wel wat?quote:Op zondag 22 mei 2011 13:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Z'n eerdere werk is beter inderdaad. I Love Dries is past echt horror.
Hm, een elementaire vraag lijkt me sowieso of de PVV wel echt baat heeft bij nieuwe verkiezingen. Een bescheiden zetelwinst weegt wellicht niet op tegen het trauma van de coalitiebreuk, en er bestaat een inherente onzekerheid over de zetelverdeling na dergelijke verkiezingen. Hoe dan ook zit de PVV daarna weer met dezelfde partners als nu, en ik kan me voorstellen dat een eerdere breuk de samenwerking niet makkelijker maakt.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het kan alle kanten op. Ik denk echter dat Wilders al een paar stappen vooruit kijkt. Hij vreest dat zijn immigratiepunten niet worden uitgevoerd. En wat heeft hij dan? Helemaal niks. Een kabinet dat pijnlijke besluiten neemt en dat hij gedoogt. Hij dekt zich in met Griekenland zodat hij eruit kan stappen als hij wil.
Het feit dat ze 'steun' nodig hebben van een gare molukker zegt toch al genoeg over hun natuurlijke positie die hen het onvermogen heeft gegeven.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met je eerste opmerking ben ik het eens. De tweede logischerwijs niet
Zie dan nog eerder een terugkomst van de Duitse mark, met andere noord-Europese munten daaraan gekoppeld, dan dat we ons aan de dollar gaan binden.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:06 schreef robin007bond het volgende:
quote:Op zondag 22 mei 2011 14:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik heb een review-DVD liggen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik daar nog nooit voor ben gaan zitten. Het is dus wel wat?
Gezien de waarde van de dollar is dat ook dom. Wat zal de olieprijs de economie verlammen.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:13 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Zie dan nog eerder een terugkomst van de Duitse mark, met andere noord-Europese munten daaraan gekoppeld, dan dat we ons aan de dollar gaan binden.
Maar stel dat de coalitie geen meerderheid haalt in de EK. Dan kan Wilders fluiten naar zn anti-immigratiemaatregelen. Heeft Wilders dan zin om te blijven zitten?quote:Op zondag 22 mei 2011 14:12 schreef Reya het volgende:
[..]
Hm, een elementaire vraag lijkt me sowieso of de PVV wel echt baat heeft bij nieuwe verkiezingen. Een bescheiden zetelwinst weegt wellicht niet op tegen het trauma van de coalitiebreuk, en er bestaat een inherente onzekerheid over de zetelverdeling na dergelijke verkiezingen. Hoe dan ook zit de PVV daarna weer met dezelfde partners als nu, en ik kan me voorstellen dat een eerdere breuk de samenwerking niet makkelijker maakt.
Die belemmeringen komen vanuit de EU, en hij zal nooit de macht hebben om uit de EU te treden. Dat weet hij ook.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar stel dat de coalitie geen meerderheid haalt in de EK. Dan kan Wilders fluiten naar zn anti-immigratiemaatregelen. Heeft Wilders dan zin om te blijven zitten?
Mooi gezegd allemaal. Wat je ook doet: het lijkt wel de keuze tussen het kiezen van 2 enge ziektes.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:05 schreef mlg het volgende:
[..]
Wat nobelprijswinnaar Paul Krugman zegt:
[..]
Deels. Hij heeft natuurlijk wel wat mogelijkheden. Maar die worden niet uitgevoerd met een onwelwillende EK. Maar goed, de PVV zit dus in een positie waar zij helemaal niet wil zijn.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:15 schreef mlg het volgende:
[..]
Die belemmeringen komen vanuit de EU, en hij zal nooit de macht hebben om uit de EU te treden. Dat weet hij ook.
Het was om te beginnen al een zeer slecht idee om landen tot de euro toe te laten die zo verschillen van elkaar. Het is natuurlijk de idiotie ten top dat een land niet eens uit de euro kan worden gezet, althans tegen de zin van het land ..quote:Op zondag 22 mei 2011 14:05 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat zou sowieso een bijzonder slecht idee zijn; als je al zou willen denken aan een exit-strategie, dan toch tenminste in coördinatie met Noord-Europese partners.
Moeten we eerst een Henk zien te vinden.quote:
Dat is niet zo moeilijk.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moeten we eerst een Henk zien te vinden.
Wilders strategie: timing!quote:Op zondag 22 mei 2011 14:12 schreef Reya het volgende:
[..]
Hm, een elementaire vraag lijkt me sowieso of de PVV wel echt baat heeft bij nieuwe verkiezingen. Een bescheiden zetelwinst weegt wellicht niet op tegen het trauma van de coalitiebreuk, en er bestaat een inherente onzekerheid over de zetelverdeling na dergelijke verkiezingen. Hoe dan ook zit de PVV daarna weer met dezelfde partners als nu, en ik kan me voorstellen dat een eerdere breuk de samenwerking niet makkelijker maakt.
Precies.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:08 schreef Tem het volgende:
[..]
Ligt denk ik inderdaad aan het moment dat hij deze kaart zal spelen maar nu nog niet.
Ze zouden wel gek zijn aangezien ze nu in een riante positie verkeren. En je kan veel van Wilders zeggen maar hij is wel iets te geslepen om zo'n zet nu te doen.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:12 schreef Reya het volgende:
[..]
Ehm...nee.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:06 schreef robin007bond het volgende:
Stop maar met zoeken, Henk bestaat niet.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moeten we eerst een Henk zien te vinden.
Ik houd er niet zo van dat mensen hem zo overschatten. Het stelt allemaal geen zak voor wat er in zo'n hoofd omgaat. Pim Fortuyn heeft een podium opgericht, en Wilders betrad die op het goede moment.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:20 schreef Tem het volgende:
[..]
Ze zouden wel gek zijn aangezien ze nu in een riante positie verkeren. En je kan veel van Wilders zeggen maar hij is wel iets te geslepen om zo'n zet nu te doen.
Er is maar een politicus die heer en meester is in het voeren van een strategie en dat is Wilders.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:22 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik houd er niet zo van dat mensen hem zo overschatten. Het stelt allemaal geen zak voor wat er in zo'n hoofd omgaat. Pim Fortuyn heeft een podium opgericht, en Wilders betrad die op het goede moment.
Ga toch weg. Dat zal altijd Bosma zijn, maar ook dat is zo'n Haagse plankenkop waar we niks mee kunnen.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er is maar een politicus die heer en meester is in het voeren van een strategie en dat is Wilders.
Te domme post om hier inhoudelijk op te reageren.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:24 schreef mlg het volgende:
[..]
Ga toch weg. Dat zal altijd Bosma zijn, maar ook dat is zo'n Haagse plankenkop waar we niks mee kunnen.
Oh, en EG. Het feit dat jij dat vindt bevestigd mijn gelijk. Je bent manipuleerbaar, dat zie ik aan je ziekelijk obsessie voor god en Wilders.
Tja. Rare mensen voelen zich altijd normaal, daarom zijn ze ook zo raar.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Te domme post om hier inhoudelijk op te reageren.
Klopt maar Fortuyn heeft dat weer van Bolkestein maar die zat al bij een partij en had niet de ambitie zelf verder te gaan. De PVV speelt goed in op het ongenoegen van mensen en dat is niet echt een overschatting denk ik.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:22 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik houd er niet zo van dat mensen hem zo overschatten. Het stelt allemaal geen zak voor wat er in zo'n hoofd omgaat. Pim Fortuyn heeft een podium opgericht, en Wilders betrad die op het goede moment.
Je kan je af vragen wie hier "raar" doet of nog er "is" met dit soort ziekelijke reacties.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:29 schreef mlg het volgende:
Je obsessie voor je religie is gewoon een psychologische aandoening. Je 'gelooft' in het meest onwaarschijnlijke van ons bestaan. Dat zegt gewoon wat over je gevoeligheid van manipulatie. Je bent nog erger dan een 16 jarige tiener die het slachtoffer wordt van een loverboy.
Sjonge jonge. Volgens mij ben je homo die tegen zichzelf gekeerd is.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je kan je af vragen wie hier "raar" doet of nog er "is" met dit soort ziekelijke reacties.
quote:Op zondag 22 mei 2011 14:33 schreef mlg het volgende:
[..]
Sjonge jonge. Volgens mij ben je homo die tegen zichzelf gekeerd is.
De onderklasse heeft vaak niet voldoende kennis om problemen te analyseren en er oplossingen voor te verzinnen. Henk en Ingrid denken enkel aan hun eigen baantje (of uitkering) en zijn bang als ze 100 euro p/m minder krijgen. Dit is niet enkel de PVV-achterban, maar ook de SP- en de PvdA-achterban.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met je eerste opmerking ben ik het eens. De tweede logischerwijs niet
quote:Op zondag 22 mei 2011 14:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De onderklasse heeft vaak niet voldoende kennis om problemen te analyseren en er oplossingen voor te verzinnen. Henk en Ingrid denken enkel aan hun eigen baantje (of uitkering) en zijn bang als ze 100 euro p/m minder krijgen. Dit is niet enkel de PVV-achterban, maar ook de SP- en de PvdA-achterban.
> 50% van het volk heeft geen kennis van politiek en financien. Partijen als de PVV, SP en deels ook de PvdA weerspiegelen dit deel van het volk.
Als Wilders het kabinet laat vallen, zal geen enkele partij meer vertrouwen in hem hebben en kan hij zijn Wilders I kabinet wel voorgoed vergeten.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:20 schreef Tem het volgende:
[..]
Ze zouden wel gek zijn aangezien ze nu in een riante positie verkeren. En je kan veel van Wilders zeggen maar hij is wel iets te geslepen om zo'n zet nu te doen.
We hebben wel gezien wat de hoger opgeleiden met de gulden hebben te gedaan. Nu zitten we met een draak van een euro die straks niks meer waard blijkt.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tja, het zijn vooral laagopgeleide kiezers die op dergelijke partijen stemmen.
Onzin. De Euro heeft ons juist welvaart opgeleverd. Bovendien verbetert het de handel tussen landen waar ondernemers (degenen die banen voor Henk en Ingrid creeeren) baat bij hebben.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
We hebben wel gezien wat de hoger opgeleiden met de gulden hebben te gedaan. Nu zitten we met een draak van een euro die straks niks meer waard blijkt.
Gelezen. Goed stuk inderdaad.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:09 schreef mlg het volgende:
Ook wel interessant artikel:
http://www.nytimes.com/20(...)urope-t.html?_r=2&hp
Die welvaart zijn we straks nog veel sneller kwijt. We weten wat de bankencrisis ons heeft aangedaan, maar de eurocrisis zal uiteindelijk veel meer desastreus zijn.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Onzin. De Euro heeft ons juist welvaart opgeleverd. Bovendien verbetert het de handel tussen landen waar ondernemers (degenen die banen voor Henk en Ingrid creeeren) baat bij hebben.
Lees eerst dat artikel van Paul Krugman in de New York Times evenquote:Op zondag 22 mei 2011 14:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die welvaart zijn we straks nog veel sneller kwijt. We weten wat de bankencrisis ons heeft aangedaan, maar de eurocrisis zal uiteindelijk veel meer desastreus zijn.
Het financieel armageddon is a.s.
En als land hebben we geen DONDER meer te zeggen en veel meer er naar kijken kunnen we niet eens. Dat krijg je als de "heren" politici ons groot goed , een compleet land, gewoon te grabbel gooien een monster dat EU heeft. ik heb nog nooit 1 seconde daarin geloofd.
Dank meneer Zalm en consorten.
Onzin, welvaart raak je niet kwijt.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die welvaart zijn we straks nog veel sneller kwijt. We weten wat de bankencrisis ons heeft aangedaan, maar de eurocrisis zal uiteindelijk veel meer desastreus zijn.
Doemdenkenquote:Het financieel armageddon is a.s.
Samenwerking tussen landen is juist goed. Het enige punt dat de hoge heren uit Europa over het hoofd hebben gezien is dat als je een gezamenlijke munt invoert, het beleid dan ook centraal (dus vanuit de EU) geregeld moet worden. Maar op zich zijn deze problemen op te lossen voor de lange termijn. Elk samenwerkingsverband heeft heeft pieken en dalen. Nu zitten we in een dal, en als we verantwoord beleid blijven voeren, dus niet Griekenland laten vallen, komen we er alleen maar sterker uit.quote:En als land hebben we geen DONDER meer te zeggen en veel meer er naar kijken kunnen we niet eens. Dat krijg je als de "heren" politici ons groot goed , een compleet land, gewoon te grabbel gooien een monster dat EU heeft. ik heb nog nooit 1 seconde daarin geloofd.
Technisch gezien heb je gelijk ja.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:55 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Heliumbalonnen vliegen uit zichtzelf. Balonnen zonder helium vallen.
Deels gelezen, ja ook waar, maar ik constateer dat we nu in de grote shit zitten.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Lees eerst dat artikel van Paul Krugman in de New York Times even
Link in de post boven de jouwe.
We hebben Griekenland ook in de tang. Zij zijn afhankelijk van ons. Zonder onze steun gaan ze failliet, waardoor geen enkele investesteerder vertrouwen meer in hen heeft. Willen ze hun land vervolgens opnieuw opbouwen, zullen investesteerders pas tegen hoge rentetarieven bereid zijn om geld aan dat land te lenen. Op deze manier zou Griekenland zichzelf in de vingers snijden en glijdt het af naar (Noord-)Afrikaanse toestanden.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Deels gelezen, ja ook waar, maar ik constateer dat we nu in de grote shit zitten.
Het europroject is niet goed geïnitieerd. Daar is het al fout gegaan. Toch bespottelijk dat een land als Griekenland, die andere landen zo heeft geflest, ons nu in de tang heeft. Niet?
Leedvermaak.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:00 schreef Cerbie het volgende:
liegen tegen het riag etc ( een masker dragen )
dandybleu![]()
Wat een typetje is het ook
Hoiquote:
Conclusie: SP'ers hebben de minste zelfkennis.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:18 schreef remlof het volgende:
Wel een leuke column op de Synovate site: ‘Links’ en ‘rechts’ maakt politiek begrijpelijk
Vaak doen politici en commentatoren net alsof de begrippen links en rechts hun betekenis hebben verloren in het Nederlandse politieke bestel. Maar niets is minder waar. Uit onderzoek van Synovate blijkt dat links en rechts nog steeds belangrijke begrippen zijn waarmee Nederlandse kiezers het politieke landschap ordenen, en dat deze termen betekenis geven aan partijpolitieke verschillen in de hoofden van Nederlandse kiezers.
[ afbeelding ]
En die van de PvdD het meestquote:Op zondag 22 mei 2011 15:25 schreef waht het volgende:
[..]
Conclusie: SP'ers hebben de minste zelfkennis.
Wat staat er op het menu?quote:
Wit of bruin?quote:
http://weblog.sinteur.com/index.php/2005/04/29/fuckstudie/quote:Ha die Stampert!!
Alles lekker, sluwe advocaat? Hier alles best. Ik heb net eindelijk een
punt gezet achter die fuckstudie, dus helaas is het moment aangebroken om
iemand te vinden die gek genoeg is om mij elke maand een koffer geld in
mijn schoot te werpen. Hoewel ik mij na het mislukken van Plan Stam/Eekhof
advocaten gedesillusioneerd heb afgewend van de juridische praktijk, is
het tijdens mijn scriptie auteursrecht toch weer gaan kriebelen. Bovendien
had ik een 9 voor het werkje, wat mij natuurlijk ook de indruk gaf niet
geheel van talent gespeend te zijn. Nu zag ik bij jullie mooie bazen een
vacature Intellectueel Eigendom. Is die er nog, dat jij weet? ik vind nl.
eigenlijk geen enkel ander rechtsgebied echt interessant, dus als ik de
steven tot de advocatuur wend, moet het wel iets met IE zijn.
Mochten jullie nog op zoek zijn, dan moet ik misschien één dezer dagen
eens een brief in elkaar vlammen!
Met vriendelijke groet,
Reinder Eekstra
quote:Op zondag 22 mei 2011 15:31 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
http://weblog.sinteur.com/index.php/2005/04/29/fuckstudie/![]()
![]()
Neequote:Op zondag 22 mei 2011 15:35 schreef EchtGaaf het volgende:
Trouwens, DN, wist je dat bruin brood niet anders is dan bruingekleurd witbrood?
Dat suggereert een beetje dat de man van de vrouw is afgeleid...quote:Op zondag 22 mei 2011 15:35 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Nee
Wist je dat een man een vrouw is met andere geslachtsdelen en een zwaardere stem?
Tsjaquote:Op zondag 22 mei 2011 15:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat suggereert een beetje dat de man van de vrouw is afgeleid...
Edit: Adam was de eerste hoor.![]()
topmunt die Euroquote:Op zondag 22 mei 2011 14:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
We hebben wel gezien wat de hoger opgeleiden met de gulden hebben te gedaan. Nu zitten we met een draak van een euro die straks niks meer waard blijkt.
Ik hoop dat je dit over een jaar of wat nog vindtquote:
Ach, volgens mij stoort niemand zich aan wit of bruinbroodquote:Op zondag 22 mei 2011 15:44 schreef EchtGaaf het volgende:
Overigens, DN,
Met mijn opmerking dat bruin brood in feite bruingekleurd witbrood is, wilde ik niet suggereren dat bruin brood superieur is. Ik zeg dat om dat discriminatie best gevoelig ligt.
daar ga ik wel van uit. De EU en de Euro brengen ons heel veel welvaart.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik hoop dat je dit over een jaar of wat nog vindt![]()
Ik vrees dat de mint dan redelijk waardeloos is geworden.
Hoezo?quote:Op zondag 22 mei 2011 15:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik hoop dat je dit over een jaar of wat nog vindt![]()
Ik hoop ook dat de mint goedkoper wordt. Erg lekker spulquote:Ik vrees dat de mint dan redelijk waardeloos is geworden.
Ik maakte een foutje, ik wilde juist voorkomen dat wit brood superieur zou zijn.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:45 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ach, volgens mij stoort niemand zich aan wit of bruinbrood
Preciesquote:Op zondag 22 mei 2011 15:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik maakte een foutje, ik wilde juist voorkomen dat wit brood superieur zou zijn.
Maar gelukkig is het allemaal brood en brood is verdraait lekker. Wat hebben we het hier goed wat betreft.
Dankzij vrouwen leven we niet langer in het Hof van Eden!quote:Op zondag 22 mei 2011 15:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat suggereert een beetje dat de man van de vrouw is afgeleid...
Edit: Adam was de eerste hoor.![]()
Tot nu toe wel. Maar het gaat natuurlijk wel over de langere termijn. Er is wel wat fout gegaan met de introductie van de Euro, of niet?quote:Op zondag 22 mei 2011 15:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
daar ga ik wel van uit. De EU en de Euro brengen ons heel veel welvaart.
Sad enough heb je gelijkquote:Op zondag 22 mei 2011 15:48 schreef robin007bond het volgende:
Ik lust alleen witbrood.
Wel stil houden he, voor je het weet heb je een ban
Ach, zeur niet. Binnen enkele jaren vormen wij de Verenigde Staten van Europa en leven we voor altijd in vrede, precies zoals jouw vrienden god en jezus het hebben gewild.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tot nu toe wel. Maar het gaat natuurlijk wel over de langere termijn. Er is wel wat fout gegaan met de introductie van de Euro, of niet?
Wij werden in 1 klap 10% armer, omdat de koers van de gulden (tov de Mark) te laag was vastgesteld. En 10% haal je niet zomaar even in.
Als Fok!advocaat zeg ik altijd om je post 3 x te lezen voordat je op de postknop drukt.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:48 schreef robin007bond het volgende:
Ik lust alleen witbrood.
Ik eet alleen volkoren. Want volkoren.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:48 schreef robin007bond het volgende:
Ik lust alleen witbrood.
Deed je dat zelf ook maar.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als Fok!advocaat zeg ik altijd om je post 3 x te lezen voordat je op de postknop drukt.
Ik wil 1 Kudos per post die ik controleerquote:Op zondag 22 mei 2011 15:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als Fok!advocaat zeg ik altijd om je post 3 x te lezen voordat je op de postknop drukt.
Ik ben ook voor vrije meningsuiting. Met dien verstande dat het Nederlanders recht natuurlijk van toepassing is.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:50 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Sad enough heb je gelijk
Aan de andere kant, een democratisch POL zou ook niks zijn.
Logisch.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ben ook voor vrije meningsuiting. Met dien verstande dat het Nederlanders recht natuurlijk van toepassing is.
Vrije meningsuiting is een van de peilers waar een democratie op leunt. Het is natuurlijk wel handig om van te voren even bedenken dat een vrijheid ook weer geen verplichting is om een ander te kwetsen.
Als dat haalbaar zou zijn, wie kan daar op tegen zijn? Maar ik stel dat dit niet haalbaar is. De verschillen tussen de landen, qua volkeren en qua cultuur, liggen te ver uit een.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, zeur niet. Binnen enkele jaren vormen wij de Verenigde Staten van Europa en leven we voor altijd in vrede, precies zoals jouw vrienden god en jezus het hebben gewild.
Die verdomde toren van babel.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als dat haalbaar zou zijn, wie kan daar op tegen zijn? Maar ik stel dat dit niet haalbaar is. De verschillen tussen de landen, qua volkeren en qua cultuur, liggen te ver uit een.
Ik zou wel een voorstander zijn dat je positieve en negatieve kudos per post kan geven.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:51 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ik wil 1 Kudos per post die ik controleer
Ja, ze is het nog steeds.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:54 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Logisch.
Weet iemand trouwens of Gerdi Verbeet nog voorzitster is van de TK? Ik heb al een tijdje geen Plenair Debat meer gezien
Waar is dat dan voor nodig?quote:Op zondag 22 mei 2011 15:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik zou wel een voorstander zijn dat je positieve en negatieve kudos per post kan geven.
Oké, dank.quote:
Ik ben blij dat je Babel erkent. En ja, dat verhaal was niet voor niets. Laat staan abject of pervers.quote:
Interne vrede en externe machtspolitiek. Uiteindelijk doel is om terug te winnen wat ons rechtmatig toebehoort. Ik heb het uiteraard over de Amerikaanse oostkust. Ik wil Europese tanks over Broadway zien rollen.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, zeur niet. Binnen enkele jaren vormen wij de Verenigde Staten van Europa en leven we voor altijd in vrede, precies zoals jouw vrienden god en jezus het hebben gewild.
Maar ze moeten wel op hun eigen gebiedje blijven, zodat je alleen op tv hoeft te zien dat ze bestaan. Toch?!quote:Op zondag 22 mei 2011 15:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je Babel erkent. En ja, dat verhaal was niet voor niets. Laat staan abject of pervers.
En trouwens, leuk toch dat verschillende volkeren en culturen mogen bestaan? Het zou toch maar saai zijn als alle volkeren hetzelfde zouden zijn. Toch?!
Iemand een schouderklop geven is wat anders dan de post checken of die binnen de regels van het forum valt. (wat de modjes doen). Zo heeft de crew een eigen rol maar het publiek ook.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:56 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Waar is dat dan voor nodig?
De Mods en FA's en andere hoge pieten controleren alles toch?
Subject: Holadiooquote:Op zondag 22 mei 2011 15:31 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
http://weblog.sinteur.com/index.php/2005/04/29/fuckstudie/![]()
![]()
Hm, is een optiequote:Op zondag 22 mei 2011 15:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Iemand een schouderklop geven is wat anders dan de post checken of die binnen de regels van het forum valt. (wat de modjes doen). Zo heeft de crew een eigen rol maar het publiek ook.
Ik deel jouw liefde voor diversiteit. Dat is ook de reden dat ik de EU en haar open grenzen van harte ondersteun. Bij voorkeur haal ik mensen van alle rassen naar Nederlandquote:Op zondag 22 mei 2011 15:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je Babel erkent. En ja, dat verhaal was niet voor niets. Laat staan abject of pervers.
En trouwens, leuk toch dat verschillende volkeren en culturen mogen bestaan? Het zou toch maar saai zijn als alle volkeren hetzelfde zouden zijn. Toch?!
Wat is daar nou eigenlijk mis mee?quote:Op zondag 22 mei 2011 15:59 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Maar ze moeten wel op hun eigen gebiedje blijven, zodat je alleen op tv hoeft te zien dat ze bestaan. Toch?!
Wij Europeanen zijn inderdaad de rechtmatige eigenaar van de VS.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:58 schreef waht het volgende:
[..]
Interne vrede en externe machtspolitiek. Uiteindelijk doel is om terug te winnen wat ons rechtmatig toebehoort. Ik heb het uiteraard over de Amerikaanse oostkust. Ik wil Europese tanks over Broadway zien rollen.
Dat zijn de Indianen toch? Voor een groot deel danquote:Op zondag 22 mei 2011 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wij Europeanen zijn inderdaad de rechtmatige eigenaar van de VS.
Dat is mooi.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik deel jouw liefde voor diversiteit.
Een nobele gedachte,daar niet van..... Maar even praktisch?quote:Dat is ook de reden dat ik de EU en haar open grenzen van harte ondersteun. Bij voorkeur haal ik mensen van alle rassen naar Nederland![]()
Nee hoor.quote:Maar goed, stoort het jou niet dat al die culturen naar een andere god bidden?
Natuurlijk niet. Wij hebben het eerlijk gestolen van de roodhuiden.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:02 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dat zijn de Indianen toch? Voor een groot deel dan
Nee. Die hebben eerlijk verloren.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:02 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dat zijn de Indianen toch? Voor een groot deel dan
A, eerlijk gestolenquote:Op zondag 22 mei 2011 16:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Wij hebben het eerlijk gestolen van de roodhuiden.
Loyaliteit en solidariteit zijn niet onbegrensd en niet onvoorwaardelijk. Een interessante sociologische discussie, daar niet van.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:59 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Maar ze moeten wel op hun eigen gebiedje blijven, zodat je alleen op tv hoeft te zien dat ze bestaan. Toch?!
Wellicht alleen met het oog op de hoeveelheid mensen die ons land kan huisvesten. Het feit dat mensen van elkaar verschillen hoeft wat mij betreft geen probleem te vormen.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is mooi.
[..]
Een nobele gedachte,daar niet van..... Maar even praktisch?
Vraagje: kunnen culturen zodanig verschillen dat ze kunnen botsen?quote:Op zondag 22 mei 2011 16:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht alleen met het oog op de hoeveelheid mensen die ons land kan huisvesten. Het feit dat mensen van elkaar verschillen hoeft wat mij betreft geen probleem te vormen.
Uiteraard. Maar botsingen zijn inherent aan een samenleving. Ik kom ook in botsing met neo-nazi's, ondanks dat wij uit dezelfde cultuur zijn ontsprongen.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vraagje: kunnen culturen zodanig verschillen dat ze kunnen botsen?
Intolerantie.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vraagje: kunnen culturen zodanig verschillen dat ze kunnen botsen?
Hier kan het niet. Ben aan het werk, maar heb wel de boel dichtgegooid zodat niemand mij kan zien. Anders word ik straks met fakkels de stad uitgejaagd.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:25 schreef remlof het volgende:
Ik ga even naar de supermarkt. Omdat het kan.
SGP![]()
VVD
Dan moet je wel een leger hebben he anders kan je je belangen niet verdedigen.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die jou willen weerhouden van je werk. Ook al is het zondag en ook al willen sommige Christenen op zondag niet werken. Alle deugden maken deze ene zonde meer dan goed.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hier kan het niet. Ben aan het werk, maar heb wel de boel dichtgegooid zodat niemand mij kan zien. Anders word ik straks met fakkels de stad uitgejaagd.
Dat klopt.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan moet je wel een leger hebben he anders kan je je belangen niet verdedigen.
Op dit moment bezuinigen vrijwel alle Europese lidstaten op defensie, waar jij voorstander van bent toch?
Pardon?quote:Op zondag 22 mei 2011 16:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hier kan het niet. Ben aan het werk, maar heb wel de boel dichtgegooid zodat niemand mij kan zien. Anders word ik straks met fakkels de stad uitgejaagd.
Dus hoe wil jij een Verenigde Staten van Europa vormen wanneer de legers van de grote Europese landen steeds minder gewicht op het wereldtoneel herbergen?quote:
Dat zal je nog verbazen. In mijn woonplaats hebben de christenen er inderdaad geen problemen mee. Ze wonen in een toeristische trekpleister dus ze hebben leren leven met het feit de kroegen en andere winkels op zondag zijn geopend. Maar uit de omgeving ken ik wel degelijk verhalen van mensen die het aan de stok krijgen met buurtgenomen omdat zij op zondag de tuin aanharken of de auto wassen.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:35 schreef waht het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die jou willen weerhouden van je werk. Ook al is het zondag en ook al willen sommige Christenen op zondag niet werken. Alle deugden maken deze ene zonde meer dan goed.
'quote:Op zondag 22 mei 2011 16:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dus hoe wil jij een Verenigde Staten van Europa vormen wanneer de legers van de grote Europese landen steeds minder gewicht op het wereldtoneel herbergen?
Politiek gezien is het leuk, maar wil je in de wereld serieus genomen worden, moet je je belangen kunnen veiligstellen.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
'
Wat heeft de omvang van de krijgsmacht te maken met het wel al dan niet slagen van de VSE?
Ben ik ff blij dat ik in Amsterdam woonachtig ben.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:38 schreef KoosVogels het volgende:
Maar uit de omgeving ken ik wel degelijk verhalen van mensen die het aan de stok krijgen met buurtgenomen omdat zij op zondag de tuin aanharken of de auto wassen.
Als je alles bij elkaar optelt, hebben de Europese landen nog steeds de beschikking over een aardig leger. Maar goed, jij wilt dat we ons voorbereiden op een oorlog met China?quote:Op zondag 22 mei 2011 16:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Politiek gezien is het leuk, maar wil je in de wereld serieus genomen worden, moet je je belangen kunnen veiligstellen.
Of zijn je bedoelingen van de VSE enkel economische transacties tussen de lidstaten en dus geen wereldmacht?
Maar dat zijn dan wel van die streng-christelijke dorpen neem ik aan? Afgezien van de sporadische Jehova's getuigen (die altijd uiterst beleefd en respectvol zijn) kom ik echt nooit van die gekke gevallen tegen...quote:Op zondag 22 mei 2011 16:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zal je nog verbazen. In mijn woonplaats hebben de christenen er inderdaad geen problemen mee. Ze wonen in een toeristische trekpleister dus ze hebben leren leven met het feit de kroegen en andere winkels op zondag zijn geopend. Maar uit de omgeving ken ik wel degelijk verhalen van mensen die het aan de stok krijgen met buurtgenomen omdat zij op zondag de tuin aanharken of de auto wassen.
Voor invallen in Libie wel ja, maar op het wereldtoneel hebben Europese landen steeds minder gewicht op het totaal.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je alles bij elkaar optelt, hebben de Europese landen nog steeds de beschikking over een aardig leger.
Nee, veilig stellen van belangen is wat anders dan oorlog voeren. Het gaat om de potentiele kracht van je krijgsmacht als afschrikkend effect en in onderhandelingen om je posities te waarborgen.quote:Maar goed, jij wilt dat we ons voorbereiden op een oorlog met China?
Zeker, zeker, als ik er een tegenkom, zeg ik altijd dat wij al zeer gelovig zijnquote:Op zondag 22 mei 2011 16:44 schreef waht het volgende:
[..]
Maar dat zijn dan wel van die streng-christelijke dorpen neem ik aan? Afgezien van de sporadische Jehova's getuigen (die altijd uiterst beleefd en respectvol zijn) kom ik echt nooit van die gekke gevallen tegen...
In die achterlijke biblebelt dorpen hier in de buurt is dat vrij gebruikelijk.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:44 schreef waht het volgende:
[..]
Maar dat zijn dan wel van die streng-christelijke dorpen neem ik aan? Afgezien van de sporadische Jehova's getuigen (die altijd uiterst beleefd en respectvol zijn) kom ik echt nooit van die gekke gevallen tegen...
't is toch niet waerquote:Op zondag 22 mei 2011 16:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
In die achterlijke biblebelt dorpen hier in de buurt is dat vrij gebruikelijk.
Hier in de omgeving liggen inderdaad enkele streng-christelijke enclaves. Uddel, Doornspijk, Nunspeet. Enge enge dorpjes.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:44 schreef waht het volgende:
[..]
Ja oke, prima. Weet verder niet wat je hiermee wilt zeggen. Bezuinigen was noodzakelijk.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Voor invallen in Libie wel ja, maar op het wereldtoneel hebben Europese landen steeds minder gewicht op het totaal.
[..]
Nee, veilig stellen van belangen is wat anders dan oorlog voeren. Het gaat om de potentiele kracht van je krijgsmacht als afschrikkend effect en in onderhandelingen om je posities te waarborgen.
Vonpreussen is net terug, slechte timingquote:Op zondag 22 mei 2011 16:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja oke, prima. Weet verder niet wat je hiermee wilt zeggen. Ik geef simpelweg geen ene hol om het leger en van mijn part bezuinigen ze de hele krijgsmacht weg.
Eikel. Zie editquote:Op zondag 22 mei 2011 16:48 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Vonpreussen is net terug, slechte timing
Nee, wil je een rol op het wereldtoneel blijven spelen, dien je steeds te blijven investeren in defensie. Het defensiebudget van China bijv neemt in rap tempo toe; die van Europese landen achteruit. Je snapt dat op een gegeven moment China qua defensiebudget de Europese lidstaten bij elkaar inhaalt?quote:Op zondag 22 mei 2011 16:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja oke, prima. Weet verder niet wat je hiermee wilt zeggen. Bezuinigen was noodzakelijk.
Kan me er nog steeds weinig bij voorstellen. Dan sta je je auto te wassen en komt de buurman langs die zegt, "He jij, hou eens op."?quote:Op zondag 22 mei 2011 16:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
In die achterlijke biblebelt dorpen hier in de buurt is dat vrij gebruikelijk.
Daar komt het dan wel op neer ja.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:51 schreef waht het volgende:
[..]
Kan me er nog steeds weinig bij voorstellen. Dan sta je je auto te wassen en komt de buurman langs die zegt, "He jij, hou eens op."?
Tsja, ik zie dat anders. Ik denk eerlijk gezegd niet dat een reusachtige krijgsmacht noodzakelijk is. En sorry, we moeten de broekriem aanhalen en dat geen ook ten koste van een deel van onze krijgsmacht. Het is niet anders.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee, wil je een rol op het wereldtoneel blijven spelen, dien je steeds te blijven investeren in defensie. Het defensiebudget van China bijv neemt in rap tempo toe; die van Europese landen achteruit. Je snapt dat op een gegeven moment China qua defensiebudget de Europese lidstaten bij elkaar inhaalt?
Zo VSE in de toekomst is leuk, maar als je op defensiegebied relatief weinig voorstelt, heb je weinig invloed.
Je krijgt een eerder een boze blik toegeworpen en wordt enige tijd niet gegroet.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:51 schreef waht het volgende:
[..]
Kan me er nog steeds weinig bij voorstellen. Dan sta je je auto te wassen en komt de buurman langs die zegt, "He jij, hou eens op."?
Je reinste buurtterrorisme.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je krijgt een eerder een boze blik toegeworpen en wordt enige tijd niet gegroet.
Pestgedrag in principequote:Op zondag 22 mei 2011 16:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je krijgt een eerder een boze blik toegeworpen en wordt enige tijd niet gegroet.
Idd, daarom zou je die hele waardeloze cultuursector als eerste moeten wegbezuinigen, aangezien die echt geen enkel belang dient, behalve dan om op de arbeidsmarkt kansloze participanten een baan te geven.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja oke, prima. Weet verder niet wat je hiermee wilt zeggen. Bezuinigen was noodzakelijk.
Reusachtige krijgsmacht, ga je mond spoelen, we hebben al een mini-krijgsmacht.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ik zie dat anders. Ik denk eerlijk gezegd niet dat een reusachtige krijgsmacht noodzakelijk is. En sorry, we moeten de broekriem aanhalen en dat geen ook ten koste van een deel van onze krijgsmacht. Het is niet anders.
Mee eens. De echte kunstenaars met talent die het niet zo breed hebben, kunnen altijd via particulier initiatief hoger opklimmenquote:Op zondag 22 mei 2011 16:54 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Idd, daarom zou je die hele waardeloze cultuursector als eerste moeten wegbezuinigen, aangezien die echt geen enkel belang dient, behalve dan om op de arbeidsmarkt kansloze participanten een baan te geven.
Maatschappelijk belang is echt nul, niemand schiet er iets mee op.
Jij wilt met een kleine krijgsmacht opboksen tegen een steeds sterker wordende China? Wat stelt je VSE dan voor?quote:Op zondag 22 mei 2011 16:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ik zie dat anders. Ik denk eerlijk gezegd niet dat een reusachtige krijgsmacht noodzakelijk is.
Er moet zeker bezuinigd worden. Ik bezuinig dan liever op de uitgebreide sociale verzorgingsstaat en de luxe gevangenissen dan op defensie. Typisch rechtse standpunten dusquote:En sorry, we moeten de broekriem aanhalen en dat geen ook ten koste van een deel van onze krijgsmacht. Het is niet anders.
Zoals Japan b.v.?quote:Op zondag 22 mei 2011 16:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jij wilt met een kleine krijgsmacht opboksen tegen een steeds sterker wordende China? Wat stelt je VSE dan voor?
De Gandhi-versie van Eric Lucassen zeg maar. Geweldloze terreur.quote:
Gevangenissen privatiserenquote:Op zondag 22 mei 2011 16:55 schreef Zienswijze het volgende:
Er moet zeker bezuinigd worden. Ik bezuinig dan liever op de uitgebreide sociale verzorgingsstaat en de luxe gevangenissen dan op defensie. Typisch rechtse standpunten dusRechtser dan de VVD.
Heb het over Europa als geheelquote:Op zondag 22 mei 2011 16:55 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Reusachtige krijgsmacht, ga je mond spoelen, we hebben al een mini-krijgsmacht.
Voor de gemiddelde stadsbewoner zal dat geen probleem zijn dan. Boze blikken krijg je vaak puur omdat je ergens langs loopt. Van streng-gelovigen weet je tenminste dat ze bang zijn voor God en zich wellicht twee keer bedenken voordat ze daad bij woord boze blik voegen, van straatjeugd weet je dat niet.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien heb ik een minder zwartgallig toekomstbeeld.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jij wilt met een kleine krijgsmacht opboksen tegen een steeds sterker wordende China? Wat stelt je VSE dan voor?
Oke. Ja, ik dus niet.quote:Er moet zeker bezuinigd worden. Ik bezuinig dan liever op de uitgebreide sociale verzorgingsstaat en de luxe gevangenissen dan op defensie. Typisch rechtse standpunten dusRechtser dan de VVD.
Valt er niet heel moeilijk winst te maken op een gevangenis?quote:
Uitstekend idee, waar ik zeker voorstander van ben. Wat mij betreft wordt ook de rehabilitatie geprivatiseerd. Bedrijven nemen de intrede van ex-gevangenissen op hun bord. Ze mogen deze mensen opleiden, vaardigheden aanleren, geldmanagement, zoektocht bij een baan of starten van eigen onderneming. Bedrijven krijgen dan een x percentage van de opbrengsten als ze aan het werk gaan.quote:
Nee.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:58 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Valt er niet heel moeilijk winst te maken op een gevangenis?
Geldt dat ook niet voor een hoop militairen?quote:Op zondag 22 mei 2011 16:54 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Idd, daarom zou je die hele waardeloze cultuursector als eerste moeten wegbezuinigen, aangezien die echt geen enkel belang dient, behalve dan om op de arbeidsmarkt kansloze participanten een baan te geven.
Maatschappelijk belang is echt nul, niemand schiet er iets mee op.
En dan maken de bazen winst op de gevangenen?quote:Op zondag 22 mei 2011 17:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee.
Gewoon nummerborden laten drukken en zwaar arbeidsintensief werk doen, dat normaal niemand zou willen.
Sowieso is het veel te veel daderknuffelen in dit land. Op naar het USA modelquote:Op zondag 22 mei 2011 16:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Uitstekend idee, waar ik zeker voorstander van ben. Wat mij betreft wordt ook de rehabilitatie geprivatiseerd. Bedrijven nemen de intrede van ex-gevangenissen op hun bord. Ze mogen deze mensen opleiden, vaardigheden aanleren, geldmanagement, zoektocht bij een baan of starten van eigen onderneming. Bedrijven krijgen dan een x percentage van de opbrengsten als ze aan het werk gaan.
Kost de samenleving niet. En bedrijven hebben dan baat bij dat ex-gevangenen volwaardig in de maatschappij meedoen, i.t.t. de gesubsidieerde sector die wij nu hebben.
quote:Op zondag 22 mei 2011 17:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Geldt dat ook niet voor een hoop militairen?
Mwah, moet criminaliteit niet gestraft worden? Ik vind dat belangrijker dan eventuele kwesties of het wel ethisch verantwoord is.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:01 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
En dan maken de bazen winst op de gevangenen?
Is dat geen vorm van slavernij?
Sowieso. Het is van de zotte dat wij belastingbetalers op moeten draaien om mensen die de maatschappij schade toebrengen te moeten bekostigen.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:01 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Sowieso is het veel te veel daderknuffelen in dit land. Op naar het USA model
In aantal soldaten zeker, qua totale uitgaven en per capita zitten we bij de bovenbazen (top 20). Maar weer niet als percentage van BNP.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:55 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Reusachtige krijgsmacht, ga je mond spoelen, we hebben al een mini-krijgsmacht.
Natuurlijk moet criminaliteit bestraft wordenquote:Op zondag 22 mei 2011 17:02 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mwah, moet criminaliteit niet gestraft worden? Ik vind dat belangrijker dan eventuele kwesties of het wel ethisch verantwoord is.
Jij hebt dan wellicht wat minder interesse voor geopolitiek op het wereldtoneelquote:Op zondag 22 mei 2011 16:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien heb ik een minder zwartgallig toekomstbeeld.
Nee, dat denk ik niet, eerlijk gezegd.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jij hebt dan wellicht wat minder interesse voor geopolitiek op het wereldtoneel
Het verdienmodel van private gevangenissen is gebaseerd op het bedrag dat de overheid betaalt per gevangene, per dag, niet uit de opbrengst van de werkplaats. Wasknijpers maken of zakjes plakken is lastig winstgevend te maken.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:58 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Valt er niet heel moeilijk winst te maken op een gevangenis?
De USA hebben ook een hoge staatsschuld, is daar zoveel verzorgingsstaat?quote:Op zondag 22 mei 2011 17:04 schreef robin007bond het volgende:
http://www.economist.com/content/global_debt_clock
Kijk heel Europa toch met die staatsschuld.
Hiep hiep hoera voor de uitgebreide verzorgingsstaat!
Slavernij is een groot woord. Maar het moet van 2 kanten komen. De gevangenen moeten niet verwachten dat ze op kosten van Nederland B.V. een paar jaar gratis in de gevangenis mogen vertoeven.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:03 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Natuurlijk moet criminaliteit bestraft worden
Maar dat betekent imho niet dat je slavernij maar moet gaan toestaan
Ze mogen het wel verdubbelen om enigzins in de buurt te komen van China wat betreft % van het BNP. Laat staan in absolute bedragen.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:01 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Japan besteedt sinds kort weer meer aan defensie.
In 2007 viel het mee. Je ziet dus dat sinds Obama is gekomen... ik hou m'n mond alquote:Op zondag 22 mei 2011 17:04 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
De USA hebben ook een hoge staatsschuld, is daar zoveel verzorgingsstaat?
Wie gaat dan betalen voor de gevangen in private gevangenissen? Klinkt allemaal erg stoer dit, maar linksom of rechtsom blijft het belastinggeld kosten.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Sowieso. Het is van de zotte dat wij belastingbetalers op moeten draaien om mensen die de maatschappij schade toebrengen te moeten bekostigen.
Wat mij betreft gaan dit soort linkse hoogstandjes direct de prullenbak in.
Oké, dank.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:04 schreef freako het volgende:
[..]
Het verdienmodel van private gevangenissen is gebaseerd op het bedrag dat de overheid betaalt per gevangene, per dag, niet uit de opbrengst van de werkplaats. Wasknijpers maken of zakjes plakken is lastig winstgevend te maken.
Die investeren in andere secotren. Bovendien heeft de gemiddelde inwoner daar meer koopkracht dan een gemiddelde Europeaan.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:04 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
De USA hebben ook een hoge staatsschuld, is daar zoveel verzorgingsstaat?
Duurt altijd een tijdje voor beleid zich manifesteert.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
In 2007 viel het mee. Je ziet dus dat sinds Obama is gekomen... ik hou m'n mond al
Ja? Had Bush niet het grootste begrotingstekort ooit daar achtergelaten?quote:Op zondag 22 mei 2011 17:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
In 2007 viel het mee. Je ziet dus dat sinds Obama is gekomen... ik hou m'n mond al
Kijk ze in Afrika eens financieel gezond zijn!quote:Op zondag 22 mei 2011 17:04 schreef robin007bond het volgende:
http://www.economist.com/content/global_debt_clock
Kijk heel Europa toch met die staatsschuld.
Hiep hiep hoera voor de uitgebreide verzorgingsstaat!
Nee, kijk naar bijvoorbeeld de marine die de koopvaardij beschermt of de luchtmacht die helicopters inzet om bosbranden te bestrijden.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Geldt dat ook niet voor een hoop militairen?
Bedrijven richten zelf gevangenissen op. Jantje moet bijv. 5 jaar zitten. Bedrijven moeten winst uit Jantje halen. De enige manier op winst te behalen is om Jantje na vrijlating aan het werk te krijgen of een eigen onderneming op te richten. Dwz dat bedrijven Jantje drillen en prikkelen (opleiding in de gevangenis aanbieden, vaardigheden aanleren, geldmanagement etc.) om ervoor te zorgen dat Jantje na vrijlating zo veel mogelijk gaat verdienen. Het bedrijf heeft dan een X percentage belang in Jantje waarmee het de kosten van de gevangene in de gevangenis kan betalen/terugkrijgen.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wie gaat dan betalen voor de gevangen in private gevangenissen? Klinkt allemaal erg stoer dit, maar linksom of rechtsom blijft het belastinggeld kosten.
quote:Op zondag 22 mei 2011 17:08 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een oorlog tegen Japan impliceert een oorlog tegen de Verenigde Staten, als je 't mij vraagt.
Och, wat mij betreft is het en-en. En die onzinsubsidies afschaffen en bezuinigen op defensie. Let wel: onzinsubsidies. Het rijksmuseum mag bijv. best subsidie hebben. Net als het concertgebouw. Om zo voor de hand weg maar wat te noemen.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:08 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, kijk naar bijvoorbeeld de marine die de koopvaardij beschermt of de luchtmacht die helicopters inzet om bosbranden te bestrijden.
Dus defensie heeft zeker wel een nuttige maatschappelijke rol, over de omvang en samenstelling daarvan kan je twisten.
Kunst en cultuur draagt in geen enkele wijze positief bij aan de maatschappij, aangezien men schijnbaar op geen enkele manier de sector rendabel kan krijgen (wacht, in het buitenland lukt dat wel). En daarom maar geld blijven pompen in die bodemloze en onrelevante put?
Het leger moet wel krimpen en zoveel mogelijk taken samenvoegen, maar elke kleine provincieplaats moet zijn eigen cultureel centrum hebben?
Hete brij?quote:Op zondag 22 mei 2011 17:10 schreef robin007bond het volgende:
Sowieso heb je bij ons in de buurt al gesubsidieerde brijlessen![]()
Kan het nog erger?
breilessen of rijlessen? Als ze het combineren is het helemaal ergquote:Op zondag 22 mei 2011 17:10 schreef robin007bond het volgende:
Sowieso heb je bij ons in de buurt al gesubsidieerde brijlessen![]()
Kan het nog erger?
Ik zou dat echt niet trekken hoor, zo'n fundamentelistendorp. Waarom verhuis je niet gewoon naar Sodom of Gomorra?quote:Op zondag 22 mei 2011 16:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je lijkt wel een socialist met je maakbaarheidsideaalquote:Op zondag 22 mei 2011 17:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Bedrijven richten zelf gevangenissen op. Jantje moet bijv. 5 jaar zitten. Bedrijven moeten winst uit Jantje halen. De enige manier op winst te behalen is om Jantje na vrijlating aan het werk te krijgen of een eigen onderneming op te richten. Dwz dat bedrijven Jantje drillen en prikkelen (opleiding in de gevangenis aanbieden, vaardigheden aanleren, geldmanagement etc.) om ervoor te zorgen dat Jantje na vrijlating zo veel mogelijk gaat verdienen. Het bedrijf heeft dan een X percentage belang in Jantje waarmee het de kosten van de gevangene in de gevangenis kan betalen/terugkrijgen.
Geopolitiek gezien behoren de VS en Japan idd tot dezelfde groep. Wat dat betreft heeft Japan "geluk" dat de VS zich na WO2 om Japan is gaan bekommeren. Op eigen houtje kan Japan nooit tegen China opboksen, waar China ook nog "wraak" op Japan heeft door de vele massaslachtingen van Japan in China tijdens WO2.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:08 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een oorlog tegen Japan impliceert een oorlog tegen de Verenigde Staten, als je 't mij vraagt.
Breilessen. Blame the dutch education..quote:Op zondag 22 mei 2011 17:10 schreef JoaC het volgende:
[..]
breilessen of rijlessen? Als ze het combineren is het helemaal erg
Dat komt omdat de Amerikanen de Japanse Grondwet geschreven hebben. Denk ik.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:09 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Japan heeft officieel ook geen leger geloof ik, alleen een self-defence force
Daar mag in iig nooit op bezuinigd wordenquote:Op zondag 22 mei 2011 17:11 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Breilessen. Blame the dutch education..
Oei, tegen het kabinet?quote:Op zondag 22 mei 2011 17:11 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Breilessen. Blame the dutch education..
Iets in die richting jaquote:Op zondag 22 mei 2011 17:12 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Dat komt omdat de Amerikanen de Japanse Grondwet geschreven hebben. Denk ik.
Vooralsnog heeft Japan qua technologie nog een grote voorsprong, omdat het nauw met de VS samenwerkt. Dus voorlopig zit Japan nog safe, ondanks dat ze een lager % van het BNP aan defensie besteden. Maar de vraag is voor hoe lang... China is natuurlijk ook niet dom en zij zijn in een rap tempo bezig om hun achterstand in technologie in te halen.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ze mogen het wel verdubbelen om enigzins in de buurt te komen van China wat betreft % van het BNP. Laat staan in absolute bedragen.
Dat is trouwens vragen om problemen. Ik denk dat de kosten nog veel hoger kunnen uitvallen dankzij dit systeem.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:04 schreef freako het volgende:
[..]
Het verdienmodel van private gevangenissen is gebaseerd op het bedrag dat de overheid betaalt per gevangene, per dag, niet uit de opbrengst van de werkplaats. Wasknijpers maken of zakjes plakken is lastig winstgevend te maken.
quote:Op zondag 22 mei 2011 17:12 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Daar mag in iig nooit op bezuinigd worden
We moeten onderwijs laten privatiseren!quote:
En jij denkt dat op het moment dat China deze achterstand heeft ingehaald ze Japan gaan binnenvallen? Vooralsnog heeft overigens China wel kernwapens en Japan niet.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:12 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Vooralsnog heeft Japan qua technologie nog een grote voorsprong, omdat het nauw met de VS samenwerkt. Dus voorlopig zit Japan nog safe, ondanks dat ze een lager % van het BNP aan defensie besteden. Maar de vraag is voor hoe lang... China is natuurlijk ook niet dom en zij zijn in een rap tempo bezig om hun achterstand in technologie in te halen.
Als er een maatschappelijke vraag naar is dan kunnen die musea zich zelf bedruipen, als er voor hun verdienmodel geen basis is dan heeft het ook geen recht om te bestaan.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Och, wat mij betreft is het en-en. En die onzinsubsidies afschaffen en bezuinigen op defensie. Let wel: onzinsubsidies. Het rijksmuseum mag bijv. best subsidie hebben. Net als het concertgebouw. Om zo voor de hand weg maar wat te noemen.
Basisschool in Bloemendaal vraagt dan per jaar 20.000 van de ouders per leerling, trekt de beste docenten aan voor de toch niet per definitie slimste mensen. Dan krijg je concentraties van topdocenten met gewone leerlingen i.p.v. algehele spreiding van kennis. Nee, juist in het onderwijs ben ik tegen privatiseren.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:13 schreef robin007bond het volgende:
[..]
[..]
We moeten onderwijs laten privatiseren!
Wat heeft China te winnen bij een inval in Japan?quote:Op zondag 22 mei 2011 17:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
En jij denkt dat op het moment dat China deze achterstand heeft ingehaald ze Japan gaan binnenvallen? Vooralsnog heeft overigens China wel kernwapens en Japan niet.
Bijna wel ja.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:12 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Dat komt omdat de Amerikanen de Japanse Grondwet geschreven hebben. Denk ik.
Vraag en aanbod. Bedrijven gaan toch ook failliet zonder klandizie? Kan prima in de kunst-sectorquote:Op zondag 22 mei 2011 17:14 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als er een maatschappelijke vraag naar is dan kunnen die musea zich zelf bedruipen, als er voor hun verdienmodel geen basis is dan heeft het ook geen recht om te bestaan.
Denk het ook. Sowieso zijn gevangenissen er niet om geld te verdienen, ze zijn er primair om de samenleving te beschermen tegen het vullis. Hoe dat wordt ingevuld is een tweede.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is trouwens vragen om problemen. Ik denk dat de kosten nog veel hoger kunnen uitvallen dankzij dit systeem.
Oke, dat worden dus geen musea om te beginnen in Nederland.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:14 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als er een maatschappelijke vraag naar is dan kunnen die musea zich zelf bedruipen, als er voor hun verdienmodel geen basis is dan heeft het ook geen recht om te bestaan.
Goed punt. Maar persoonlijk krijg ik een gevoel bij de gedachte dat een particuliere instelling ervan profiteert dat mensen worden opgesloten.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:13 schreef eriksd het volgende:
Hoe verhoudt een en ander zich eigenlijk met het geweldsmonopolie?
En dan?quote:Op zondag 22 mei 2011 17:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat heeft China te winnen bij een inval in Japan?
Een land dat rijk is aan grondstoffen?
Nee, als China landen gaat binnenvallen dan eerder hun afvallige provincie.
Niet dat Taiwan ook maar enige grondstoffen heeft trouwensquote:Op zondag 22 mei 2011 17:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat heeft China te winnen bij een inval in Japan?
Een land dat rijk is aan grondstoffen?
Nee, als China landen gaat binnenvallen dan eerder hun afvallige provincie.
Een zekere prikkeling kan geen kwaad maar je doet alsnog niets aan gevallen die niet de helpen zijn / recidiven en je moet dan ook onderscheid gaan maken naar strafbare feiten.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed punt. Maar persoonlijk krijg ik een gevoel bij de gedachte dat een particuliere instelling ervan profiteert dat mensen worden opgesloten.
quote:Op zondag 22 mei 2011 17:13 schreef robin007bond het volgende:
[..]
[..]
Idd, als de Nederlander niet om kunst geeft zie ik niet in waarom de overheid dat zou moeten financieren.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oke, dat worden dus geen musea om te beginnen in Nederland.
Reintegratie vormt inderdaad een probleem. Een particuliere instelling gaat immers geen bakken geld steken in het aantrekken van de beste specialisten. Verschraling ligt op de loer.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Een zekere prikkeling kan geen kwaad maar je doet alsnog niets aan gevallen die niet de helpen zijn / recidiven en je moet dan ook onderscheid gaan maken naar strafbare feiten.
Je hebt hier ook geen concurrentie voor privé onderwijs, daarom kunnen ze het veroorloven de prijzen zo ontzettend hoog te maken. Onderwijs privatiseren=meer concurrentie, marktwerking, goedkoper en vooral BETER onderwijs. Het bedrag dat het aan belasting scheelt kan je ook nog gebruiken voor de "duurdere" scholen.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:15 schreef eriksd het volgende:
[..]
Basisschool in Bloemendaal vraagt dan per jaar 20.000 van de ouders per leerling, trekt de beste docenten aan voor de toch niet per definitie slimste mensen. Dan krijg je concentraties van topdocenten met gewone leerlingen i.p.v. algehele spreiding van kennis. Nee, juist in het onderwijs ben ik tegen privatiseren.
Als Jantje niet wil dan mogen de desbetreffende bedrijven met Jantje doen wat ze willen, als ik je begrijpt wat ik bedoelquote:Op zondag 22 mei 2011 17:11 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je lijkt wel een socialist met je maakbaarheidsideaal
Als Jantje nou niet wil? Of Jantje gaat gewoon door met zijn oude leventje?
En dit verdienmodel geldt altijd?
Nee, maar op Taiwan bestaat een historische aanspraak die als reden kan dienen voor een inval, bij Japan kan ik mij bij de beste wil geen reden verzinnen voor een Chinese inval.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Niet dat Taiwan ook maar enige grondstoffen heeft trouwens
Ik lach Amerikanen niet uit, maar ik vind dat mijn belastinggeld best gebruikt mag worden voor het in stand houden van musea.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Idd, als de Nederlander niet om kunst geeft zie ik niet in waarom de overheid dat zou moeten financieren.
Toch raar dat die cultuurbarbaren in de VS het wél lukt om musea privaat de financieren, en dan de Nederlanders maar altijd over die "domme" en "oppervlakkige" Amerikanen lachen.
Was het maar zo in Nederland. Wat een ideaal systeem zou dit zijnquote:Op zondag 22 mei 2011 17:18 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als Jantje niet wil dan mogen de desbetreffende bedrijven met Jantje doen wat ze willen, als ik je begrijpt wat ik bedoelJantje is in het bezit van het desbetreffende bedrijf.
Het verdienmodel is gebasseerd op tienduizenden gevangenen. Als het Jantje mislukt, is het niet erg, want met de winst op de overige gevangenen wordt het verlies van Jantje goedgemaakt.
Zie jij weinig toekomst in Jantje, dan zorg je ervoor dat je zo weinig mogelijk kosten aan Jantje in de gevangenis maakt. Dus kale cel, water en brood om de kosten zo laag mogelijk te houden. Ziet men wel toekomst in Jantje, dan kan Jantje een "meer luxe" leven in de gevangenis te verkrijgen, omdat volgens de verwachtingen men ervan uitgaat dat men na vrijlating forse winst op Jantje kan maken. Jantje krijgt dan de prikkels om zijn best te doen, want hoe meer hij zijn best doet, hoe minder "armzalig" zijn positie in de gevangenis is.
Precies, we betalen niet voor niks veel meer belasting dan in de VS.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik lach Amerikanen niet uit, maar ik vind dat mijn belastinggeld best gebruikt mag worden voor het in stand houden van musea.
Ach, doe niet zo naief zeg. Alsof een school iets is waar je naartoe verhuist. Oh, in hogeveen is het goedkoop, snel daarnaartoe!quote:Op zondag 22 mei 2011 17:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je hebt hier ook geen concurrentie voor privé onderwijs, daarom kunnen ze het veroorloven de prijzen zo ontzettend hoog te maken. Onderwijs privatiseren=meer concurrentie, marktwerking, goedkoper en vooral BETER onderwijs. Het bedrag dat het aan belasting scheelt kan je ook nog gebruiken voor de "duurdere" scholen.
Fijn, en ik vind dat mijn belastinggeld best gebruikt mag worden voor het in stand houden van een slagvaardige krijgsmacht.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik lach Amerikanen niet uit, maar ik vind dat mijn belastinggeld best gebruikt mag worden voor het in stand houden van musea.
Heel het onderwijs privatiserenquote:Op zondag 22 mei 2011 17:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ach, doe niet zo naief zeg. Alsof een school iets is waar je naartoe verhuist. Oh, in hogeveen is het goedkoop, snel daarnaartoe!
En dat van beter onderwijs is natuurlijk lulkoek, zie mijn eerdere post.
Trouwens, als je zo begaan bent met die kliek werklozen dan kan je ze ook zelf d.m.v. giften financieren, dat hoeft de samenleving dan niet als geheel te doen.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is niet zozeer dat de Nederlander niet om kunst geeft (zoek de bezoekersaantallen maar eens op), het is meer een feit dat bijv. het bestieren van het Rijksmuseum enorm veel geld kost. Dat is ook je marktwerking: vraag en aanbod op de kunstmarkt.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Idd, als de Nederlander niet om kunst geeft zie ik niet in waarom de overheid dat zou moeten financieren.
Toch raar dat die cultuurbarbaren in de VS het wél lukt om musea privaat de financieren, en dan de Nederlanders maar altijd over die "domme" en "oppervlakkige" Amerikanen lachen.
Nou nee. Doe naar nietquote:Op zondag 22 mei 2011 17:13 schreef robin007bond het volgende:
[..]
[..]
Het belangrijkste argument is natuurlijk het belang van het in stand houden van ons cultureel erfgoed. Daar mag wat mij betreft best wat geld in worden gestoken. Ik juich het behoud van musea toe zodat schoolklassen deze kunnen bezoeken en kunnen leren over onze geschiedenis.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:19 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Fijn, en ik vind dat mijn belastinggeld best gebruikt mag worden voor het in stand houden van een slagvaardige krijgsmacht.
Wat ik overigens een dom argument vind om een bepaalde bekostiging te rechtvaardigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |