abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 mei 2011 @ 12:31:11 #151
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_97069890
We zijn als gezin ook altijd erg goed met elkaar opgeschoten, dat vind ik nog altijd erg prettig. Ondanks dat mijn vader er niet meer is denk ik met veel plezier terug aan de kampeervakanties en alle andere dingen die we samen deden. en dan ging het er niet eens zozeer om wat we deden (stuk fietsen, wandelen, kamperen, naar het strand noem maar op) maar meer om het feit dát we als gezin dat soort dingen deden. Mijn herinneringen aan vroeger zijn dan ook erg positief te noemen.

Mijn werkgever is iemand die ook in armoede is opgegroeid maar die is echt compleet de andere kant op gegaan. Heeft nu geld genoeg en geeft ook héél veel (zo niet alles) wat ie heeft weer uit. Zijn kinderen worden ook verwend tot en met dus je zou zeggen prima. Maar hij is erg vaak op de zaak, gaat bijna nooit op vakantie en koopt zijn liefde voor zijn kinderen blijkbaar af met dure televisies, spelcomputers en andere nutteloze troep. Zouden die kinderen daar nou erg blij van worden? Die zijn compleet alle waarde van dingen uit het oog verloren, zien hun vader bijna niet, doen nauwelijks dingen als gezinnetje en als ze op vakantie gaan doet hij dat het liefst dichtbij zodat ie tussendoor nog naar huis kan 8)7 sorry hoor.

Als ik dan moest kiezen dan kies ik zonder ook maar 1 seconde na te denk voor mijn eigen situatie. geld is ook niet alles.
Mijn ouders deden namelijk echt alles om het ons naar de zin te maken, ondanks dat er geen enorme hoeveelheid geld was. Dure spullen voor zichzelf kopen deden mijn ouders echt nauwelijks maar als er geld was voor een gezinsuitje dan deden we dat.

Een goed gezinsleven is véél belangrijker en ik denk dat TS dat vooral heeft gemist.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 20 mei 2011 @ 12:33:39 #152
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_97069983
Helemaal mee eens!
an urge to help mankind overcomes me
  vrijdag 20 mei 2011 @ 12:34:54 #153
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_97070031
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 11:45 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Ik weet uit eerste hand (iemand die bij jeugdzorg werkt) dat kinderen eerst bijna dood moeten zijn voordat er wordt ingegrepen.
Nou ik heb andere ervaringen. Een kennis van mijn ouders is slechthorend (bijna doof) dus als die wel eens tegen haar kinderen praat of misschien vermanend toespreekt kan dat best hard klinken.

Hoe vaak daar al niet klachten over kindermishandeling door buren zijn ingediend en er politie / jeugdzorg op de stoep heeft gestaan....
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_97070310
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:31 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Een goed gezinsleven is véél belangrijker en ik denk dat TS dat vooral heeft gemist.
Ja. Dat wist ik al, maar door alles wat ik hier lees wordt ik extra met mijn neus op de feiten gedrukt. }:|

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:34 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Nou ik heb andere ervaringen. Een kennis van mijn ouders is slechthorend (bijna doof) dus als die wel eens tegen haar kinderen praat of misschien vermanend toespreekt kan dat best hard klinken.

Hoe vaak daar al niet klachten over kindermishandeling door buren zijn ingediend en er politie / jeugdzorg op de stoep heeft gestaan....
Dat ligt vooral aan de buren en de maatschappij waarin wij leven. Jeugdzorg is wat dat betreft hartstikke krom af en toe. :')
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 13:25:55 #155
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97072008
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:42 schreef Pipo1234 het volgende:
Ja. Dat wist ik al, maar door alles wat ik hier lees wordt ik extra met mijn neus op de feiten gedrukt. }:|
Ja, en het kloterige is dat je dat deel van je leven niet ff over kunt doen. Kan me best voorstellen dat je daar kwaad over bent. Maar pas op dat je dat niet af gaat reageren op de verkeerde mensen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_97078432
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 09:51 schreef Patrickovik het volgende:

[..]

Mijn ouders hadden het ook moeilijk, maar om nu te zeggen dat we echte armoede hadden....
Het verschil is dat jij door je ouders werd verzorgd en dat ik op zestienjarige leeftijd financieel voor mijn moeder en broer moest zorgen. Ik heb geen honger gehad. Maar het was wel elk uurtje werken en hele vakanties werken om het huishouden draaiend te houden. Hierin heb ik vanwege loyaliteits gevoelens de juiste keuzes of keuzes die in mijn belang waren niet kunnen maken.

Ik denk dat hierin ook de angel zit voor TS. Het is vooral emotionele armoede wat TS heeft meegemaakt. Niet gesteund door ouders of wie dan ook. TS is aan zijn / haar lot overgelaten en moest roeien met die riemen die hij / zij had zonder dat TS geleerd werd hoe het wel moest.
pi_97078819
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 11:23 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Sorry hoor maar dit vind ik dus echt weer zo'n typische ondoordachte kutreactie. Misschien dat je niet de tijd heb genomen om het hele topic te lezen, maar ik woon niet thuis meer dus moet alles zelf betalen. Dat maakt het allemaal wat lastiger en duurder. En het is gewoon oneerlijk dat ik nu (eind 20) een studie moet oppakken omdat mijn ouders hun uiterste best hebben gedaan om mijn leven te vergallen. Ik heb al problemen op school sinds de scheiding van mijn ouders. Mijn moeder interesseerde het allemaal niks en mijn vader deed er ook niet echt moeite voor. Het is dus in feite hun schuld dat ik me nu in de schulden moet steken. Ik heb er wel eens over zitten denken om mijn ouders voor de rechter te slepen om er een schadevergoeding uit te slepen. Helaas leven we niet in de VS en is dat vrijwel kansloos.
TS doe wat met die woede! Geschiedenis kan je niet veranderen maar jouw ouders hebben nog steeds invloed op jou! Het zit er gewoon ingekankerd.
pi_97080176
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 16:08 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

TS doe wat met die woede! Geschiedenis kan je niet veranderen maar jouw ouders hebben nog steeds invloed op jou! Het zit er gewoon ingekankerd.
?
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_97081333
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 16:36 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

?
Denk er maar over na! Je bent nog steeds met je ouders bezig maar je bent nu volwassen. Eigen keuzes maken en verantwoording over jezelf nemen!
pi_97083807
quote:
19s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:57 schreef BrandX het volgende:

[..]

ach, als je alleen maar anderhalve liter (3 gedeeld door 2) frisdrank in de week krijgt, en verder alleen maar brood met kaas/pindakaas of ham eet, wordt het best een triest verhaal vind ik zelf.
mijn kinderen krijgen nooit frisdrank. Alleen als na een verjaardag wat over is. Verder alleen ranja en water en een glas sinasappelsap per dag. Niks mis mee.

quote:
.........................................., en daarbij legden mijn ouders de prio bij hun drank :P
Dat is wel erg triest.
uit een aspergernest
  zaterdag 21 mei 2011 @ 01:23:36 #161
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_97106382
Geestelijk is TS in mijn ogen in ieder geval een verwend nest.

Kom op zeg, ga lekker je eigen knaken verdienen en het beter doen i.p.v. van neuzelen over de tekortkomingen van je moeke.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 01:45:59 #162
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_97106883
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 17:00 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Denk er maar over na! Je bent nog steeds met je ouders bezig maar je bent nu volwassen. Eigen keuzes maken en verantwoording over jezelf nemen!
Dat doet ie ook. Zijn eigen weg inslaan komt daarna.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_97109011
quote:
13s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 01:23 schreef Staal het volgende:
Geestelijk is TS in mijn ogen in ieder geval een verwend nest.

Kom op zeg, ga lekker je eigen knaken verdienen en het beter doen i.p.v. van neuzelen over de tekortkomingen van je moeke.
Dit is niet zo..!!! TS heeft zijn hele jeugd in de rotzooi van zijn ouders gezeten. Zijn hele jeugd in de zorgen / spanning gezeten. En emotioneel verwaarloost door zijn ouders. Het gaat hier niet om een paar klote centen.
pi_97109824
Ik ben zelf ook opgegroeid met weinig/niets. Ouders uit elkaar (omdat mn moeder zo nodig vreemd moest gaan) Daarna is mijn moeder vreselijk in de schulden geraakt, aan de drank en uiteindelijk ook aan de drugs. De 50 gulden die ze per week kreeg voor mijn twee broertjes en mij ging direct op aan haar shotje. Geen eten in huis was normaal en hoewel ik het vreselijk vind om toe te geven heb ik wel bij AH gepikt omdat ik gewoonweg honger had. Uiteindelijk ben ik heel jong uit huis gegaan, keihard gewerkt en ondertussen heb ik het op zich best voor elkaar, beter mag natuurlijk altijd. Heb het haar vroeger ook wel kwalijk genomen, maar ja als je wat ouder bent, ben je uiteindelijk toch echt verantwoordelijk voor je eigen geluk. Je kan je vreselijk ongelukkig blijven voelen door alle ellende, maar daar wordt het allemaal niet beter van.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 10:17:10 #165
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_97110205
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:42 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Waarom blijf je dan doorzeiken over dat geld en dat je zo zielig bent omdat je laat kan studeren en een studieschuld krijgt?
Je bent de enige niet hoor die volledig zelf verantwoordelijk is om er wat van te maken (én dat zelf te bekostigen) omdat hun ouders die verantwoordelijkheid niet namen of aankonden! Ik heb ook een kutjeugd gehad en velen anderen, ook grote studieschuld en het helemaal zelf moeten doen en woonde al noodgedwongen op kamers op de middelbare school. Niet omdat het zo leuk was. Maar ik had wel een paard en we woonden in een villawijk....
Als we leed gaan vergelijken dan kunnen we nog wel even en dan kom jij ook echt niet in de top 3 hoor!

Je bent GVD eind 20 en pakt een studie op! Good for you! Maak er wat van, deal met je jeugd of ga in therapie maar grow the fuck up!
Dat gezeik over geld wekt echt een ongelovige antipathie op en zal je gaan belemmeren in het leven. Als jij denkt dat iedereen die met geld is opgegroeid beter af is dan jij en jij oh zo zielig slachtoffer bent dan zal je weinig vrienden maken in de categorie mensen die met geld zijn opgegroeid en dan blijf je dus door je eigen gedrag in je oude milieu hangen en wordt je nooit beter dan je ouders! Met jouw houding wordt je namelijk overal anders uitgekotst. Slachtoffergedrag :r
pi_97114421
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 10:17 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Waarom blijf je dan doorzeiken over dat geld en dat je zo zielig bent omdat je laat kan studeren en een studieschuld krijgt?
Je bent de enige niet hoor die volledig zelf verantwoordelijk is om er wat van te maken (én dat zelf te bekostigen) omdat hun ouders die verantwoordelijkheid niet namen of aankonden! Ik heb ook een kutjeugd gehad en velen anderen, ook grote studieschuld en het helemaal zelf moeten doen en woonde al noodgedwongen op kamers op de middelbare school. Niet omdat het zo leuk was. Maar ik had wel een paard en we woonden in een villawijk....
Als we leed gaan vergelijken dan kunnen we nog wel even en dan kom jij ook echt niet in de top 3 hoor!

Je bent GVD eind 20 en pakt een studie op! Good for you! Maak er wat van, deal met je jeugd of ga in therapie maar grow the fuck up!
Dat gezeik over geld wekt echt een ongelovige antipathie op en zal je gaan belemmeren in het leven. Als jij denkt dat iedereen die met geld is opgegroeid beter af is dan jij en jij oh zo zielig slachtoffer bent dan zal je weinig vrienden maken in de categorie mensen die met geld zijn opgegroeid en dan blijf je dus door je eigen gedrag in je oude milieu hangen en wordt je nooit beter dan je ouders! Met jouw houding wordt je namelijk overal anders uitgekotst. Slachtoffergedrag :r
Voel je je tekort gedaan? Sjongejonge ik wist niet dat rijke mensen zo ongelukkig konden zijn. :')
  zaterdag 21 mei 2011 @ 13:42:10 #167
262 Re
Kiss & Swallow
pi_97115517
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 10:17 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

doe ff normaal, lijkt wel of je jezelf projecteert, niet iedereen reageert hetzelfde op een kut jeugd, dat is niet voor iedereen met een knip met de vingers weg, de verbittering in je post lijkt me hier niet gepast.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_97128383
Armoede? Armoede is in Afrika, ik vind wat jij beschrijft geen armoede. Overigens had je vanaf je veertiende ook zelf je geld kunnen verdienen d.m.v. bijbaantjes (winkels, kratnenwijkje). Ik vind dat je overdrijft aangezien een uitkering altijd gebaseerd is op de hoeveelheid gezinsleden, de omstandigheden (en dit weet ik en kan ik met zekerheid zeggen vanwege m'n opleiding) - het moet dus echt wel genoeg zijn geweest, dat kan niet anders. Voor de kinderen worden allerlei dingen betaald (buiten de uitkering om!) zoals zwemles, nieuwe computers voor school en al die praktische dingen. Soms komen mensen met een uitkering juist beter uit dan een gezin met ouders die wel gewoon werken.

[ Bericht 68% gewijzigd door iwannabehigh op 21-05-2011 19:57:52 ]
pi_97131274
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 11:23 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Sorry hoor maar dit vind ik dus echt weer zo'n typische ondoordachte kutreactie. Misschien dat je niet de tijd heb genomen om het hele topic te lezen, maar ik woon niet thuis meer dus moet alles zelf betalen. Dat maakt het allemaal wat lastiger en duurder. En het is gewoon oneerlijk dat ik nu (eind 20) een studie moet oppakken omdat mijn ouders hun uiterste best hebben gedaan om mijn leven te vergallen. Ik heb al problemen op school sinds de scheiding van mijn ouders. Mijn moeder interesseerde het allemaal niks en mijn vader deed er ook niet echt moeite voor. Het is dus in feite hun schuld dat ik me nu in de schulden moet steken. Ik heb er wel eens over zitten denken om mijn ouders voor de rechter te slepen om er een schadevergoeding uit te slepen. Helaas leven we niet in de VS en is dat vrijwel kansloos.
De prijs die je betaalt voor niet kunnen vervolgen van je ouders is het zonder problemen voor een lage prijs kunnen volgen van een studie, ik denk dat we met zekerheid kunnen zeggen dat je een stuk slechter was afgeweest in de VS.
Beneath the gold, bitter steel
  Boks-Chick zaterdag 21 mei 2011 @ 21:16:45 #170
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_97131501
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 19:52 schreef iwannabehigh het volgende:
Armoede? Armoede is in Afrika, ik vind wat jij beschrijft geen armoede. Overigens had je vanaf je veertiende ook zelf je geld kunnen verdienen d.m.v. bijbaantjes (winkels, kratnenwijkje). Ik vind dat je overdrijft aangezien een uitkering altijd gebaseerd is op de hoeveelheid gezinsleden, de omstandigheden (en dit weet ik en kan ik met zekerheid zeggen vanwege m'n opleiding) - het moet dus echt wel genoeg zijn geweest, dat kan niet anders. Voor de kinderen worden allerlei dingen betaald (buiten de uitkering om!) zoals zwemles, nieuwe computers voor school en al die praktische dingen. Soms komen mensen met een uitkering juist beter uit dan een gezin met ouders die wel gewoon werken.
armoede is relatief natuurlijk. HIer wordt bedoeld in vergelijk met de standaard van het land Nederland ;).
daarbij: a) dan moeten je ouders wel moeite willen doen om achter al die extra zaken aan te willen gaan;
b) in de jaren '70 waren veel van die dingen niet mogelijk. Nederland zat zwaar in de recessie. Daar is die van nu een lachertje bij :).
c) in die tijd bijbaantjes als 14-jarige? Nah nee. Die kreeg je niet omdat die er simpelweg niet waren. Hell, er was werkeloosheid van +800.000 mensen. Dat was er wel.
d) en zoals je in het topic hebt kunnen lezen wordt vooral ook bedoelt de combi geen cent te makken - ouders die verkeerde prio's stellen.
lolwut
pi_97134612
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 21:16 schreef BrandX het volgende:
d) en zoals je in het topic hebt kunnen lezen wordt vooral ook bedoelt de combi geen cent te makken - ouders die verkeerde prio's stellen.
Van een uitkering kan je op zich goed rondkomen als je de juiste keuzes maakt. Maar ouders met schulden en die dan veel drank en/of sigaretten kopen en toch graag ook nog een auto houden? Dan wordt het wel erg karig voor de kinderen. Helaas :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_97135308
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 22:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Van een uitkering kan je op zich goed rondkomen als je de juiste keuzes maakt. Maar ouders met schulden en die dan veel drank en/of sigaretten kopen en toch graag ook nog een auto houden? Dan wordt het wel erg karig voor de kinderen. Helaas :{
Blijft nog steeds verantwoordelijkheid van de ouders. Wil jedaarwat aan doen, dan moet je echt g
Het geboorterechte recht ter discussie stellen, anders is elke discussie nutteloos.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_97139193
Voor sommige users in dit topic was/is er sprake van emotionele + financiële armoede. Een verschrikkelijke combinatie.
  zondag 22 mei 2011 @ 00:56:39 #174
19242 yavanna
Results may vary.
pi_97141237
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 22:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

'Goed' is wat overdreven. Ook toen, in mijn jeugd, mijn moeder niet al haar geld opmaakte aan alcohol en weet ik veel wat, was er amper geld over om 'normaal ' eten en drinken te kunnen kopen, om 'normaal' te leven.

Als je al niet 'depri' bent, wordt je het waarschijnlijk wel wanneer je niet in staat bent te werken door ziekte en een levenslang uitzicht op een uitkering hebt. :{

Persoonlijk denk ik dat opgroeien in armoede op zich niet heel slecht hoeft te zijn als het verder goed zit in het gezin qua hechte banden, emotie's enz. Helaas valt dergelijke armoede vaak samen met allerlei andere ellende.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_97145162
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 19:52 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik zou maar wat beter je best doen op die school van jouw, want wat je nu zegt is toch echt wel lomp. Het is wel zo dat een alleenstaande met kinderen iets meer krijgt, dan een alleenstaande. Maar om nou te zeggen dat die ruim 1000 euro per maand een vetpot is. En voor mij werd er toevallig niks betaald. Ik weet niet sinds wanneer dat is, maar zo simpel was het niet. Ik weet toevallig dat je vroeger kon aankloppen voor bijzondere bijstand als je wasmachine kapot was en dat je dan bij Gods gratie een paar honderd gulden kreeg. School moesten we helemaal zelf betalen en een computer ook. Tegenwoordig is dat (gelukkig) iets beter geregeld, want om nou te zeggen dat het goed is om een schoolkeuze te maken puur op financiële gronden. Je moet niet denken dat het sociale stelsel er is om mensen werkschuw of lui te maken, het is alleen bedoelt om mensen te behoeden van echte armoede.

Wat betreft die bijbaantjes. Ik heb mijn hele leven bijbaantjes gehad. Ik moest wel als ik iets leuks wilde kopen voor mezelf. En dan bedoel ik geen scooter of zoiets, maar gewoon simpele dingen zoals fatsoenlijke kleding of een diskman (toen iedereen in mijn klas er allang eentje had). En weet je wat juist daar zou lullig aan was? Toen ik achttien werd verdiende ik met borden wassen 100 euro in de maand en kon vervolgens 50 euro in de maand inleveren bij de zorgverzekering. Maar hier mag ik niet over klagen geloof ik.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 22:46 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Blijft nog steeds verantwoordelijkheid van de ouders. Wil jedaarwat aan doen, dan moet je echt g
Het geboorterechte recht ter discussie stellen, anders is elke discussie nutteloos.
Ik ben voor het invoeren van een strenge psychologische keuring van aanstaande ouders. Indien ongeschikt dan abortus of doodstraf. :') Helaas is geboortebeperking totaal niet te handhaven, dus we kunnen er beter niet aan beginnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')