Nou ik heb andere ervaringen. Een kennis van mijn ouders is slechthorend (bijna doof) dus als die wel eens tegen haar kinderen praat of misschien vermanend toespreekt kan dat best hard klinken.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:45 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Ik weet uit eerste hand (iemand die bij jeugdzorg werkt) dat kinderen eerst bijna dood moeten zijn voordat er wordt ingegrepen.
Ja. Dat wist ik al, maar door alles wat ik hier lees wordt ik extra met mijn neus op de feiten gedrukt.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:31 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Een goed gezinsleven is véél belangrijker en ik denk dat TS dat vooral heeft gemist.
Dat ligt vooral aan de buren en de maatschappij waarin wij leven. Jeugdzorg is wat dat betreft hartstikke krom af en toe.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:34 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nou ik heb andere ervaringen. Een kennis van mijn ouders is slechthorend (bijna doof) dus als die wel eens tegen haar kinderen praat of misschien vermanend toespreekt kan dat best hard klinken.
Hoe vaak daar al niet klachten over kindermishandeling door buren zijn ingediend en er politie / jeugdzorg op de stoep heeft gestaan....
Ja, en het kloterige is dat je dat deel van je leven niet ff over kunt doen. Kan me best voorstellen dat je daar kwaad over bent. Maar pas op dat je dat niet af gaat reageren op de verkeerde mensen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:42 schreef Pipo1234 het volgende:
Ja. Dat wist ik al, maar door alles wat ik hier lees wordt ik extra met mijn neus op de feiten gedrukt.
Het verschil is dat jij door je ouders werd verzorgd en dat ik op zestienjarige leeftijd financieel voor mijn moeder en broer moest zorgen. Ik heb geen honger gehad. Maar het was wel elk uurtje werken en hele vakanties werken om het huishouden draaiend te houden. Hierin heb ik vanwege loyaliteits gevoelens de juiste keuzes of keuzes die in mijn belang waren niet kunnen maken.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 09:51 schreef Patrickovik het volgende:
[..]
Mijn ouders hadden het ook moeilijk, maar om nu te zeggen dat we echte armoede hadden....
TS doe wat met die woede! Geschiedenis kan je niet veranderen maar jouw ouders hebben nog steeds invloed op jou! Het zit er gewoon ingekankerd.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:23 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dit vind ik dus echt weer zo'n typische ondoordachte kutreactie. Misschien dat je niet de tijd heb genomen om het hele topic te lezen, maar ik woon niet thuis meer dus moet alles zelf betalen. Dat maakt het allemaal wat lastiger en duurder. En het is gewoon oneerlijk dat ik nu (eind 20) een studie moet oppakken omdat mijn ouders hun uiterste best hebben gedaan om mijn leven te vergallen. Ik heb al problemen op school sinds de scheiding van mijn ouders. Mijn moeder interesseerde het allemaal niks en mijn vader deed er ook niet echt moeite voor. Het is dus in feite hun schuld dat ik me nu in de schulden moet steken. Ik heb er wel eens over zitten denken om mijn ouders voor de rechter te slepen om er een schadevergoeding uit te slepen. Helaas leven we niet in de VS en is dat vrijwel kansloos.
?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:08 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
TS doe wat met die woede! Geschiedenis kan je niet veranderen maar jouw ouders hebben nog steeds invloed op jou! Het zit er gewoon ingekankerd.
Denk er maar over na! Je bent nog steeds met je ouders bezig maar je bent nu volwassen. Eigen keuzes maken en verantwoording over jezelf nemen!quote:
mijn kinderen krijgen nooit frisdrank. Alleen als na een verjaardag wat over is. Verder alleen ranja en water en een glas sinasappelsap per dag. Niks mis mee.quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:57 schreef BrandX het volgende:
[..]
ach, als je alleen maar anderhalve liter (3 gedeeld door 2) frisdrank in de week krijgt, en verder alleen maar brood met kaas/pindakaas of ham eet, wordt het best een triest verhaal vind ik zelf.
Dat is wel erg triest.quote:.........................................., en daarbij legden mijn ouders de prio bij hun drank
Dat doet ie ook. Zijn eigen weg inslaan komt daarna.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:00 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Denk er maar over na! Je bent nog steeds met je ouders bezig maar je bent nu volwassen. Eigen keuzes maken en verantwoording over jezelf nemen!
Dit is niet zo..!!! TS heeft zijn hele jeugd in de rotzooi van zijn ouders gezeten. Zijn hele jeugd in de zorgen / spanning gezeten. En emotioneel verwaarloost door zijn ouders. Het gaat hier niet om een paar klote centen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 01:23 schreef Staal het volgende:
Geestelijk is TS in mijn ogen in ieder geval een verwend nest.
Kom op zeg, ga lekker je eigen knaken verdienen en het beter doen i.p.v. van neuzelen over de tekortkomingen van je moeke.
Waarom blijf je dan doorzeiken over dat geld en dat je zo zielig bent omdat je laat kan studeren en een studieschuld krijgt?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:42 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Ja. Dat wist ik al, maar door alles wat ik hier lees wordt ik extra met mijn neus op de feiten gedrukt.
Voel je je tekort gedaan? Sjongejonge ik wist niet dat rijke mensen zo ongelukkig konden zijn.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 10:17 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Waarom blijf je dan doorzeiken over dat geld en dat je zo zielig bent omdat je laat kan studeren en een studieschuld krijgt?
Je bent de enige niet hoor die volledig zelf verantwoordelijk is om er wat van te maken (én dat zelf te bekostigen) omdat hun ouders die verantwoordelijkheid niet namen of aankonden! Ik heb ook een kutjeugd gehad en velen anderen, ook grote studieschuld en het helemaal zelf moeten doen en woonde al noodgedwongen op kamers op de middelbare school. Niet omdat het zo leuk was. Maar ik had wel een paard en we woonden in een villawijk....
Als we leed gaan vergelijken dan kunnen we nog wel even en dan kom jij ook echt niet in de top 3 hoor!
Je bent GVD eind 20 en pakt een studie op! Good for you! Maak er wat van, deal met je jeugd of ga in therapie maar grow the fuck up!
Dat gezeik over geld wekt echt een ongelovige antipathie op en zal je gaan belemmeren in het leven. Als jij denkt dat iedereen die met geld is opgegroeid beter af is dan jij en jij oh zo zielig slachtoffer bent dan zal je weinig vrienden maken in de categorie mensen die met geld zijn opgegroeid en dan blijf je dus door je eigen gedrag in je oude milieu hangen en wordt je nooit beter dan je ouders! Met jouw houding wordt je namelijk overal anders uitgekotst. Slachtoffergedrag
doe ff normaal, lijkt wel of je jezelf projecteert, niet iedereen reageert hetzelfde op een kut jeugd, dat is niet voor iedereen met een knip met de vingers weg, de verbittering in je post lijkt me hier niet gepast.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 10:17 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Waarom blijf je dan doorzeiken over dat geld en dat je zo zielig bent omdat je laat kan studeren en een studieschuld krijgt?
Je bent de enige niet hoor die volledig zelf verantwoordelijk is om er wat van te maken (én dat zelf te bekostigen) omdat hun ouders die verantwoordelijkheid niet namen of aankonden! Ik heb ook een kutjeugd gehad en velen anderen, ook grote studieschuld en het helemaal zelf moeten doen en woonde al noodgedwongen op kamers op de middelbare school. Niet omdat het zo leuk was. Maar ik had wel een paard en we woonden in een villawijk....
Als we leed gaan vergelijken dan kunnen we nog wel even en dan kom jij ook echt niet in de top 3 hoor!
Je bent GVD eind 20 en pakt een studie op! Good for you! Maak er wat van, deal met je jeugd of ga in therapie maar grow the fuck up!
Dat gezeik over geld wekt echt een ongelovige antipathie op en zal je gaan belemmeren in het leven. Als jij denkt dat iedereen die met geld is opgegroeid beter af is dan jij en jij oh zo zielig slachtoffer bent dan zal je weinig vrienden maken in de categorie mensen die met geld zijn opgegroeid en dan blijf je dus door je eigen gedrag in je oude milieu hangen en wordt je nooit beter dan je ouders! Met jouw houding wordt je namelijk overal anders uitgekotst. Slachtoffergedrag
De prijs die je betaalt voor niet kunnen vervolgen van je ouders is het zonder problemen voor een lage prijs kunnen volgen van een studie, ik denk dat we met zekerheid kunnen zeggen dat je een stuk slechter was afgeweest in de VS.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:23 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dit vind ik dus echt weer zo'n typische ondoordachte kutreactie. Misschien dat je niet de tijd heb genomen om het hele topic te lezen, maar ik woon niet thuis meer dus moet alles zelf betalen. Dat maakt het allemaal wat lastiger en duurder. En het is gewoon oneerlijk dat ik nu (eind 20) een studie moet oppakken omdat mijn ouders hun uiterste best hebben gedaan om mijn leven te vergallen. Ik heb al problemen op school sinds de scheiding van mijn ouders. Mijn moeder interesseerde het allemaal niks en mijn vader deed er ook niet echt moeite voor. Het is dus in feite hun schuld dat ik me nu in de schulden moet steken. Ik heb er wel eens over zitten denken om mijn ouders voor de rechter te slepen om er een schadevergoeding uit te slepen. Helaas leven we niet in de VS en is dat vrijwel kansloos.
armoede is relatief natuurlijk. HIer wordt bedoeld in vergelijk met de standaard van het land Nederlandquote:Op zaterdag 21 mei 2011 19:52 schreef iwannabehigh het volgende:
Armoede? Armoede is in Afrika, ik vind wat jij beschrijft geen armoede. Overigens had je vanaf je veertiende ook zelf je geld kunnen verdienen d.m.v. bijbaantjes (winkels, kratnenwijkje). Ik vind dat je overdrijft aangezien een uitkering altijd gebaseerd is op de hoeveelheid gezinsleden, de omstandigheden (en dit weet ik en kan ik met zekerheid zeggen vanwege m'n opleiding) - het moet dus echt wel genoeg zijn geweest, dat kan niet anders. Voor de kinderen worden allerlei dingen betaald (buiten de uitkering om!) zoals zwemles, nieuwe computers voor school en al die praktische dingen. Soms komen mensen met een uitkering juist beter uit dan een gezin met ouders die wel gewoon werken.
Van een uitkering kan je op zich goed rondkomen als je de juiste keuzes maakt. Maar ouders met schulden en die dan veel drank en/of sigaretten kopen en toch graag ook nog een auto houden? Dan wordt het wel erg karig voor de kinderen. Helaasquote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:16 schreef BrandX het volgende:
d) en zoals je in het topic hebt kunnen lezen wordt vooral ook bedoelt de combi geen cent te makken - ouders die verkeerde prio's stellen.
Blijft nog steeds verantwoordelijkheid van de ouders. Wil jedaarwat aan doen, dan moet je echt gquote:Op zaterdag 21 mei 2011 22:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Van een uitkering kan je op zich goed rondkomen als je de juiste keuzes maakt. Maar ouders met schulden en die dan veel drank en/of sigaretten kopen en toch graag ook nog een auto houden? Dan wordt het wel erg karig voor de kinderen. Helaas
'Goed' is wat overdreven. Ook toen, in mijn jeugd, mijn moeder niet al haar geld opmaakte aan alcohol en weet ik veel wat, was er amper geld over om 'normaal ' eten en drinken te kunnen kopen, om 'normaal' te leven.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 22:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Van een uitkering kan je op zich goed rondkomen als je de juiste keuzes maakt. Maar ouders met schulden en die dan veel drank en/of sigaretten kopen en toch graag ook nog een auto houden? Dan wordt het wel erg karig voor de kinderen. Helaas
Ik zou maar wat beter je best doen op die school van jouw, want wat je nu zegt is toch echt wel lomp. Het is wel zo dat een alleenstaande met kinderen iets meer krijgt, dan een alleenstaande. Maar om nou te zeggen dat die ruim 1000 euro per maand een vetpot is. En voor mij werd er toevallig niks betaald. Ik weet niet sinds wanneer dat is, maar zo simpel was het niet. Ik weet toevallig dat je vroeger kon aankloppen voor bijzondere bijstand als je wasmachine kapot was en dat je dan bij Gods gratie een paar honderd gulden kreeg. School moesten we helemaal zelf betalen en een computer ook. Tegenwoordig is dat (gelukkig) iets beter geregeld, want om nou te zeggen dat het goed is om een schoolkeuze te maken puur op financiële gronden. Je moet niet denken dat het sociale stelsel er is om mensen werkschuw of lui te maken, het is alleen bedoelt om mensen te behoeden van echte armoede.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 19:52 schreef iwannabehigh het volgende:
Armoede? Armoede is in Afrika, ik vind wat jij beschrijft geen armoede. Overigens had je vanaf je veertiende ook zelf je geld kunnen verdienen d.m.v. bijbaantjes (winkels, kratnenwijkje). Ik vind dat je overdrijft aangezien een uitkering altijd gebaseerd is op de hoeveelheid gezinsleden, de omstandigheden (en dit weet ik en kan ik met zekerheid zeggen vanwege m'n opleiding) - het moet dus echt wel genoeg zijn geweest, dat kan niet anders. Voor de kinderen worden allerlei dingen betaald (buiten de uitkering om!) zoals zwemles, nieuwe computers voor school en al die praktische dingen. Soms komen mensen met een uitkering juist beter uit dan een gezin met ouders die wel gewoon werken.
Ik ben voor het invoeren van een strenge psychologische keuring van aanstaande ouders. Indien ongeschikt dan abortus of doodstraf.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 22:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Blijft nog steeds verantwoordelijkheid van de ouders. Wil jedaarwat aan doen, dan moet je echt g
Het geboorterechte recht ter discussie stellen, anders is elke discussie nutteloos.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |