Ja, ik kijk ook altijd langer dan mijn onderneus lang is. Is best lastig met die lengte.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:07 schreef wyccie het volgende:
Er is nog wel een heel verschil tussen mijn neus en jouw onderneus.
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:08 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Ja, ik kijk ook altijd langer dan mijn onderneus lang is. Is best lastig met die lengte.
Nee, we houden het hier dus een béétje netjes.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:09 schreef DragonFodder het volgende:
Ben ik weer es verdwaald en in KPD beland?
Ah, ok. Houdoe!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:10 schreef wyccie het volgende:
[..]
Nee, we houden het hier dus een béétje netjes.
Ok, ik ben terug. Waarover wil je het hebben?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:20 schreef wyccie het volgende:
Goed, dan kunnen we het nu over belangrijke zaken hebben.
Nergens over. Ik moet gaan slapen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:21 schreef DragonFodder het volgende:
Ok, ik ben terug. Waarover wil je het hebben?
Mijn inspiratie raakt op...quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:15 schreef hornage het volgende:
tis een uur later dus toe maar een opstarter
En mijn antwoord ook, die vergeet ik nooit meerquote:Op woensdag 18 mei 2011 10:20 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Mijn inspiratie raakt op...
Maar de vraag staat er.
En terecht.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:45 schreef Dopekoe het volgende:
[..]
En mijn antwoord ook, die vergeet ik nooit meer
Is ook niet ontzettend sterk. De overige films van Paul Thomas Anderson zijn stuk voor stuk beter. Die raad ik je eerder aan.quote:
Trouwens toevallig familie van Paul W.S. Anderson ?quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:58 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Is ook niet ontzettend sterk. De overige films van Paul Thomas Anderson zijn stuk voor stuk beter. Die raad ik je eerder aan.
Nee. En ook niet van Wes Anderson.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:09 schreef Dopekoe het volgende:
[..]
Trouwens toevallig familie van Paul W.S. Anderson ?
Ik ben eigenlijk nooit met regisseurs bezig...quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:15 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Nee. En ook niet van Wes Anderson.
Paul W.S. Anderson is Brits en de andere twee Andersons zijn Amerikaanse en (in mijn mening, ik denk niet dat jij het daar mee eens bent) een stuk getalenteerder.
Consistent goede films maken is voor mij ook veruit de belangrijkste voorwaarde hoor. Goede regie is ook moeilijker te herkennen dan goed acteerwerk, goed camerawerk of een goed script, denk ik. Maar toch valt er wel iets over te zeggen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:31 schreef Dopekoe het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk nooit met regisseurs bezig...
Ik noem een regisseur goed of leuk als hij leuke films maakt, maar ik zou niet weten waarop ik moet letten of een regisseur echt goed is...
Ik heb niet veel van Kubrick gezien eigenlijkquote:Op woensdag 18 mei 2011 11:40 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Consistent goede films maken is voor mij ook veruit de belangrijkste voorwaarde hoor. Goede regie is ook moeilijker te herkennen dan goed acteerwerk, goed camerawerk of een goed script, denk ik. Maar toch valt er wel iets over te zeggen.
Kubrick
Dat verrast me inderdaad niet.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:46 schreef Dopekoe het volgende:
[..]
Ik heb niet veel van Kubrick gezien eigenlijk![]()
Het zal je niet verrassen dat Spielberg bij mijn favoriete regisseurs staat
Die ken ik (sinds gisteravond) eigenlijk alleen van Serenity....quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:50 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dat verrast me inderdaad niet.
Ik kan een hoop films van Spielberg wel waarderen, maar hij is zeker niet één van mijn favoriete regisseurs.
Joss Whedon ook waarschijnlijk?
Hoe vond je Serenity? Ik vind de openingsscene wel leuk gedaan, eerst flashback in flashback in flashback, en dan een scene waarin alle karakters in één shot geïntroduceerd worden. Belooft wel wat voor het regietalent wat mij betreft, ik vond het goed gedaan.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:54 schreef Dopekoe het volgende:
[..]
Die ken ik (sinds gisteravond) eigenlijk alleen van Serenity....
Maar uiteraard staat James Cameron er ook tussen
Die flashback in flashback vond ik wel leuk, had hem uiteraard al eerder gezien en die scene in hun schip dat ze denken dat ze neer gaan storten is eigenlijk hilarischquote:Op woensdag 18 mei 2011 11:56 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Hoe vond je Serenity? Ik vind de openingsscene wel leuk gedaan, eerst flashback in flashback in flashback, en dan een scene waarin alle karakters in één shot geïntroduceerd worden. Belooft wel wat voor het regietalent wat mij betreft, ik vond het goed gedaan.
Die hele film is quotable, geldt voor de tv serie eigenlijk ook. Wat ik mooi vind is hoe vaak met genreconventies en cliché's gegoocheld wordt.quote:Wash: ..otherwise this landing could get pretty interesting!
Mal: Define interesting.
Wash: "Oh my god, oh my god, we're all gonna die?"
De serie (FireFly) heb ik eigenlijk nooit gezien....quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:13 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Die hele film is quotable, geldt voor de tv serie eigenlijk ook. Wat ik mooi vind is hoe vaak met genreconventies en cliché's gegoocheld wordt.
Als je Serenity leuk vind, dan vind je Firefly vast ook leuk. Er zit zeker dezelfde humor en schrijfstijl in.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:16 schreef Dopekoe het volgende:
[..]
De serie (FireFly) heb ik eigenlijk nooit gezien....
Maar die quote werkte goed op mijn lachspieren idd
Hmm.. misschien maar eens aan beginnenquote:Op woensdag 18 mei 2011 12:18 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Als je Serenity leuk vind, dan vind je Firefly vast ook leuk. Er zit zeker dezelfde humor en schrijfstijl in.
Ik persoonlijk vind Firefly leuker, het is niet zo goed te vergelijken met elkaar. Maar wat Firefly in 13 episodes voor elkaar krijgt in termen van de karakters leren kennen, mythology opzetten en pure fun heb ik nog in maar weinig series gezien. Echt een genrejuweeltje wat mij betreft. (ja, ik ben een beetje fanboy) Het is een echte Whedonserie, maar vergeleken met Buffy en Angel wel een stuk volwassener.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:22 schreef Dopekoe het volgende:
[..]
Hmm.. misschien maar eens aan beginnen
Ook beetje vergelijkbaar met Stargate ? ()
Nee, die heb ik nog niet zien langskomen....quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:50 schreef Gillingham het volgende:
Krijgen jullie bij IMDb ook constant van die aanbiedingen voor een Free-Trial voor IMDbPro in jullie beeld?
Irritant.
Wat ik bijvoorbeeld aan Stargate zo mooi vind is hoe soepel deze eigenlijk van de film naar de serie overloopt....quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:26 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Ik persoonlijk vind Firefly leuker, het is niet zo goed te vergelijken met elkaar. Maar wat Firefly in 13 episodes voor elkaar krijgt in termen van de karakters leren kennen, mythology opzetten en pure fun heb ik nog in maar weinig series gezien. Echt een genrejuweeltje wat mij betreft. (ja, ik ben een beetje fanboy) Het is een echte Whedonserie, maar vergeleken met Buffy en Angel wel een stuk volwassener.
Nee, dat niet. Wel dat er dus Nederlandse titels in een lijst staan. Als ik titels wil onthouden voor FMT, sta ik daar mooi voor lul met zo'n gek antwoord.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:50 schreef Gillingham het volgende:
Krijgen jullie bij IMDb ook constant van die aanbiedingen voor een Free-Trial voor IMDbPro in jullie beeld?
Irritant.
Je kunt je account zo instellen dat de originele titels gewoon zichtbaar zijn. Vroeg was dat standaard, nu gaan ze ervan uit dat je liever titels in eigen taal hebt (gelukkig hebben we in Nederland geen nasynchronisatie)quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:33 schreef wyccie het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Wel dat er dus Nederlandse titels in een lijst staan. Als ik titels wil onthouden voor FMT, sta ik daar mooi voor lul met zo'n gek antwoord.
Kubrick is ook mijn favoriete regisseur. Die man kan alles, hij vindt precies de juiste balans.
Ik moet alleen wel Dr. Strangelove nog eens een keer kijken, dat vond ik niet zo geweldig terwijl die toch erg hoog aangeschreven staat. Of het ligt eraan dat ik ontzettend moe was toen ik het keek, of comedy en oorlog zijn niet mijn ding.
Dat kan Ridley Scott ook wel volgens mijquote:Op woensdag 18 mei 2011 13:45 schreef Gillingham het volgende:
Er zijn weinig regisseurs die zowel een geslaagde komedie als een bijna perfecte, pretentieuze, abstracte SF kunnen maken.
quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:48 schreef SamuelofSEK het volgende:
Ridley en komedie... heb ik iets gemist?
Matchstick Manquote:Op woensdag 18 mei 2011 13:48 schreef SamuelofSEK het volgende:
Ridley en komedie... heb ik iets gemist?
quote:
Hmm... Macedonië.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:51 schreef Gillingham het volgende:
![]()
Dan houdt het op. Of je moet naar een ander land verhuizen.
Duitse titels zijn pijnlijk, dan weet je dat alvast.
Vond het ook niet de moeite waard...quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:56 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Hmm ok, kan me niet herinneren dat ik die heb gezien
Lijkt me wel iets om een keer te kijken, maar om te wonen? Dan liever een meer zonnigs ietsquote:
Volgens mij is Macedonië aardig zonnig. En zeker ook warm op de juiste plekken.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:14 schreef Asap het volgende:
[..]
Lijkt me wel iets om een keer te kijken, maar om te wonen? Dan liever een meer zonnigs iets
En je bent vlak bij Griekenlandquote:Op woensdag 18 mei 2011 14:19 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Volgens mij is Macedonië aardig zonnig. En zeker ook warm op de juiste plekken.
Ik bedoelde meer tropisch met strand en palmbomenquote:Op woensdag 18 mei 2011 14:19 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Volgens mij is Macedonië aardig zonnig. En zeker ook warm op de juiste plekken.
Mijn voorsprong op hem is op zich al raar.quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:21 schreef DragonFodder het volgende:
Nou, ik heb even mogen genieten van mijn voorsprong op Sands
Je gaat me wel weer voorbij of nietquote:Op woensdag 18 mei 2011 18:21 schreef DragonFodder het volgende:
Nou, ik heb even mogen genieten van mijn voorsprong op Sands
Hoezo is dat raar?quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:23 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Mijn voorsprong op hem is op zich al raar.
Maar Fok is zo nu en dan down. Net zelfs voor een wat langere tijd.
Omdat jij meestal belachelijk veel punten hebt.quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:31 schreef Sands het volgende:
[..]
Je gaat me wel weer voorbij of niet
[..]
Hoezo is dat raar?
Oh dat, ik kreeg idd een uurtje geleden een melding van onderhoud, maar dat was maar 1 keer. Rest van de dag ook niet op fok gezeten, scheelt ook.quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:23 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Mijn voorsprong op hem is op zich al raar.
Maar Fok is zo nu en dan down. Net zelfs voor een wat langere tijd.
Vorige maand had Samuel nog veel meer punten dan ikquote:Op woensdag 18 mei 2011 18:33 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Omdat jij meestal belachelijk veel punten hebt.
Ik deze keer dus ook...
Uhuquote:
Maar die heeft tevens vaak belachelijk veel punten.quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:35 schreef Sands het volgende:
[..]
Vorige maand had Samuel nog veel meer punten dan ik
Wat dacht je vanquote:Op woensdag 18 mei 2011 18:37 schreef DragonFodder het volgende:
Waar de hel staat zo'nsmiley eigenlijk voor
Die lijkt me duidelijk: so shoot me dear.quote:
Ah, dat wist ik niet.quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:43 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Die lijkt me duidelijk: so shoot me dear.
Nog Drop Dead Gorgeous, How To Alienate People en dan uhm, nog zo'n tienerfilm van eind jaren 90 ofzo volgens mij...quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:43 schreef SamuelofSEK het volgende:
Volgens mij kan hornage er zo nog tien noemen
Best een leuke meid, maar ben niet zo'n fan van haar glimlach en haar kleine oogjes.quote:
Hele dunne bovenlip en vampiertantjes. Maar ik ben nu aan't mierenneuken.quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:11 schreef SamuelofSEK het volgende:
Wat is er nou weer mis met haar glimlach?
quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:15 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Maar ik ben nu aan't mierenneuken.
Nieuw plaatje erbij gezet die je misschien wel weet, een Melvillequote:Op donderdag 19 mei 2011 15:01 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Eerst de lopende vraag tacklen. Dat gaat mij niet lukken.
He geen hints in het verkeerde topicquote:Op donderdag 19 mei 2011 15:02 schreef Asap het volgende:
[..]
Nieuw plaatje erbij gezet die je misschien wel weet, een Melville
Ik wou eerst nog 3 films doen, maar ik dacht laat ik maar makkelijk doen voor het 2 punten topicquote:Op donderdag 19 mei 2011 15:04 schreef Gillingham het volgende:
Hmmm... die film had ik ook best mogen noemen...
Dom.
Over een dag of tien staat de volgende klaar.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:07 schreef picodealion het volgende:
Ja jongens, ik heb vandaag heel veel werk te doen. Kan dat dubbele punten topic niet ff morgen?
Kun je de huidige vraag niet even beantwoorden? Hoewel ik zijn hoofd vaag herken, heb ik geen idee.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:25 schreef picodealion het volgende:
Nouja ik zit nog op m'n gemiddelde van 1 punt per 2 dagen, dus wat dat betreft loop ik nog niet achter.
Hehe tenminste al een voorsprongquote:Op donderdag 19 mei 2011 16:42 schreef picodealion het volgende:
Altijd klote als je er eentje niet kent, dan moet je dus hopen dat iemand eerst dat deel alvast post.
Wat een nadenkvraagquote:
Ik ken bijvoorbeeld Chris alleen maar uit Thor, dus dat scheelt al nadenkenquote:Op donderdag 19 mei 2011 17:14 schreef SamuelofSEK het volgende:
Je hebt hem toch nog aardig snel opgelost
Daarom ook de 6 films max. Ik ging er in ieder geval vanuit dat niemand The Perfect Getaway ging gebruikenquote:Op donderdag 19 mei 2011 17:14 schreef Asap het volgende:
[..]
Ik ken bijvoorbeeld Chris alleen maar uit Thor, dus dat scheelt al nadenken
Vertigoquote:Op donderdag 19 mei 2011 18:55 schreef picodealion het volgende:
Annie Hall, Good Will Hunting, Dog Day Afternoon of Vertigo?
quote:
Ik heb een andere box.quote:Op donderdag 19 mei 2011 23:08 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Ik had de vraag niet echt bekeken, ik nam gewoon aan dat je alle films uit de criterion box hebt gebruikt
wist me alleen te herinneren dat dat op een pier eindigt, vandaar.quote:daar loopt hij toch niet met een shotgun rond?
Ik begreep de linkquote:Op donderdag 19 mei 2011 23:44 schreef DragonFodder het volgende:
wist me alleen te herinneren dat dat op een pier eindigt, vandaar.
Ik wacht de volgende keer toch een keertje tot de laatste titelquote:Op vrijdag 20 mei 2011 09:46 schreef SamuelofSEK het volgende:
Ik wist dat Patch H uiteindelijk zou noemen
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 09:47 schreef Patch het volgende:
[..]
Ik wacht de volgende keer toch een keertje tot de laatste titel
Die had ik al gegokt, maar niet direct juist.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 09:47 schreef Patch het volgende:
[..]
Ik wacht de volgende keer toch een keertje tot de laatste titel
Dank!quote:Op vrijdag 20 mei 2011 09:49 schreef SamuelofSEK het volgende:
Oh en om Gills vraag nog te beantwoorden: filmwise.com heeft altijd van dit soort quizzen.
Precies.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:34 schreef SamuelofSEK het volgende:
en dan heeft hij nog 2 pogingen nodig
Hehe had de vraag net pas gezien en niet echt gelezen...quote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:34 schreef SamuelofSEK het volgende:
en dan heeft hij nog 2 pogingen nodig
Tja als ik aan Kubrick denk dan schiet een film als dat of niet of als laatste binnen. Weinig echt typisch Kubrick als je het mij vraagtquote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:44 schreef Gillingham het volgende:
Het is ook niet écht een Kubrick, maar ik vond het wel opvallend dat uigerekend die vergeten werd (naast Fear and Desire).
Kan de trailer niet zien, maar Kubrick zelf heeft 'm al vele keren 'surpassed'.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:45 schreef Doff het volgende:
http://www.filmschoolreje(...)y-spartacus-1960.php
Trailer van Spartacus. "Unlikely ever to be surpassed"
Klopt zeker. Maar bekend is de film wel.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:47 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Tja als ik aan Kubrick denk dan schiet een film als dat of niet of als laatste binnen. Weinig echt typisch Kubrick als je het mij vraagt
Flink aan't knutselen?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:43 schreef Asap het volgende:
Spartacus was overigens 1 van mijn 1e videobanden![]()
Die nieuwe serie Spartacus (Gods of the Arena en Blood & Sand) is ook wel melig, maar meer in de stijl van Xena / Hercules maar dan met meer Gore, Sex / bloot en actie.
Ik hoop voor je dat je nog een troef achter de hand hebt.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:36 schreef Doff het volgende:
Ik heb ondertussen ook wat geknutseld.
Moet ik alleen nog deze vraag op een één of andere manier intikken
En verdiend ook. Ik had geen idee waar ik het over hadquote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:53 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
En dat was geen gok op een willekeurige letter
Maar jij had een leuke vraag klaar staan.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:54 schreef Doff het volgende:
[..]
En verdiend ook. Ik had geen idee waar ik het over had.
Ik had je bijna de punten gegeven, ik dacht dat toch niemand de naam goed ging raden..quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:54 schreef Doff het volgende:
[..]
En verdiend ook. Ik had geen idee waar ik het over had.
Uiteraard. Kom maar op!quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:57 schreef SamuelofSEK het volgende:
He mijn breinbrekers zijn ook leuk hoor
Aangezien de vragen van Doff denk ik eerder naar klassiek of Europees gaan, liever Sam zijn vraagquote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:55 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Maar jij had een leuke vraag klaar staan.
Sam, doe eens wat Europees of klassiek.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:58 schreef Asap het volgende:
[..]
Aangezien de vragen van Doff denk ik eerder naar klassiek of Europees gaan, liever Sam zijn vraag
Deze was Amerikaans en tot redelijk recent.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:58 schreef Asap het volgende:
[..]
Aangezien de vragen van Doff denk ik eerder naar klassiek of Europees gaan, liever Sam zijn vraag
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:59 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Sam, doe eens wat Europees of klassiek.
Ah dat klinkt beterquote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:59 schreef Doff het volgende:
[..]
Deze was Amerikaans en tot redelijk recent.
Hier kan ik me wel in vinden.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:08 schreef Doff het volgende:
Trouwens, ik stel niet per definitie zo graag vragen over Europese of oudere films. Ik probeer eigenlijk vooral een beetje afwisseling in mijn vragen te houden. Relatief valt het allemaal wel mee.
Ik vind eigenlijk dat sommigen hier wel een beetje meer afwisseling in hun vragen kunnen aanbrengen.
Mijn beaming stond in ieder geval helemaal lost van jouw vraag. Ik neem aan dat dat ook voor Doff geldt.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:09 schreef SamuelofSEK het volgende:
Typte je dat voor of nadat je mijn vraag zag?
Inderdaadquote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:13 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Mijn beaming stond in ieder geval helemaal lost van jouw vraag. Ik neem aan dat dat ook voor Doff geldt.
Doel je op meer variatie op de manier van vragen of de genres / tijdperken die gebruikt worden?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:08 schreef Doff het volgende:
Trouwens, ik stel niet per definitie zo graag vragen over Europese of oudere films. Ik probeer eigenlijk vooral een beetje afwisseling in mijn vragen te houden. Relatief valt het allemaal wel mee.
Ik vind eigenlijk dat sommigen hier wel een beetje meer afwisseling in hun vragen kunnen aanbrengen.
Genres, jaartallen, plaats van herkomst, zulke dingenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:31 schreef Asap het volgende:
[..]
Doel je op meer variatie op de manier van vragen of de genres die gebruikt worden?
Kan me zo helemaal niks bij hem bedenken. Naam zegt me wel iets, maar zie zijn gezicht niet voor me helaas.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:23 schreef Doff het volgende:
Bij Remick komt sowieso op het moment maar één film bij me op.
Ik weet dat ze ook nog in bekende recentere film/films speelde, maar ben vergeten welke.
Ah ok, maar blijft toch moeilijk als je veel uit bepaalde periodes, genres weinig gezien hebt. Als ik bijvoorbeeld een vraag uit de jaren 20, 30 zou stellen, blijft het bij Metropolis, Battleship Pottemkin etc (oftewel de erg bekende) en die worden meestal meteen geraden.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:31 schreef Doff het volgende:
[..]
Genres, jaartallen, plaats van herkomst, zulke dingen.
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:32 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Kan me zo helemaal niks bij hem bedenken. Naam zegt me wel iets, maar zie zijn gezicht niet voor me helaas.
Dat snap ik uiteraard. Dat geldt voor mij ook.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:42 schreef Asap het volgende:
[..]
Ah ok, maar blijft toch moeilijk als je veel uit bepaalde periodes, genres weinig gezien hebt. Als ik bijvoorbeeld een vraag uit de jaren 20, 30 zou stellen, blijft het bij Metropolis, Battleship Pottemkin etc (oftewel de erg bekende) en die worden meestal meteen geraden.
Daarnaast denk ik dat bij veel mensen maar kennis is van bepaalde genres. Wel algemene kennis, maar beperkt specifiek.
Maar wel mee eens dat er meer variatie mag zijn
Als ik toevallig zeker weet dat er één of meerdere personen online zijn die een obscure vraag zouden kunnen beantwoorden, vind ik het wel leuk om af en toe zo'n vraag er tussendoor te gooien.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:12 schreef SamuelofSEK het volgende:
Ik sla vaak ook hele groepen films over omdat ik het idee heb dat dan alleen een enkeling antwoord kan geven. En dat lijkt me ook niet de bedoeling
Precies, zo probeer ik het ook. Iedereen moet een kans hebben een punt te scoren, en de obscure vragen zijn natuurlijk ook met name interessant voor de enkeling. Al vind ik wel dat die variatie gewoon moet kunnen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:12 schreef SamuelofSEK het volgende:
Ik sla vaak ook hele groepen films over omdat ik het idee heb dat dan alleen een enkeling antwoord kan geven. En dat lijkt me ook niet de bedoeling
Moet af en toe kunnen natuurlijk, alhoewel ik zelf dan meestal wel de mogelijkheid geef om de vraag op 2 manieren te beantwoorden.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:17 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Als ik toevallig zeker weet dat er één of meerdere personen online zijn die een obscure vraag zouden kunnen beantwoorden, vind ik het wel leuk om af en toe zo'n vraag er tussendoor te gooien.
Dat gevoel krijg ik ook steeds meer. Zowel wat betreft vragen stellen als vragen beantwoorden.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:22 schreef Robby87 het volgende:
Dubbele punten topic kan mij niet snel genoeg gaan
Ik kan ook weinig met de gemiddelde vraag in het dubbele puntentopicquote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:22 schreef Robby87 het volgende:
Dubbele punten topic kan mij niet snel genoeg gaan
Dubbele punten staat min of meer voor een hogere moeilijkheidsgraad én meer antwoorden moeten geven. Als je niet vanaf een pc meespeelt is het gewoon ook moeilijker doenbaar door de hoeveelheid typwerk alleen al, laat staan dat ik bij de meeste ook gewoon geen idee hebquote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:26 schreef SamuelofSEK het volgende:
Ik snap het gevoel wel, er zijn dubbele punten topics bij waar ik ook helemaal niks mee kan...
Ligt (wat mij betreft) zeker niet aan jouw huidige vraag, ik had het meer over de vragen in Dubbele puntentopics in het algemeen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:27 schreef Doff het volgende:
Het is niet mijn bedoeling de drempel te hoog te maken.
Het zijn allemaal bekende titels in elk geval (van dik 11.000 tot meer dan 43.000 votes op IMDb).
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:22 schreef Doff het volgende:
Nu nog de film met Banderas en R.R. en alles in één post en ik ben van de vraag...
verlost!Waar heb jij leren rijmen Doff?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What's it going to be then, eh?
Geen flauw ideequote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:22 schreef SamuelofSEK het volgende:
Van welke scène is dat blow out plaatje doff?
Fok brengt het beste van me naar boven.quote:
Ah.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:22 schreef SamuelofSEK het volgende:
Van welke scène is dat blow out plaatje doff?
In principe hebben meerderen aan het antwoorden bijgedragen natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:56 schreef Gillingham het volgende:
Shaolin, maak het a.u.b. even af voordat iemand anders het doet...
Klopt. Maar toch...quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:58 schreef Doff het volgende:
[..]
In principe hebben meerderen aan het antwoorden bijgedragen natuurlijk.
Hmm, misschien is het wat lang geleden dat ik de film heb gezien... Ik herken erg weinig als ik zo snel even door dat clipje heen gaquote:
Ik kan heel weinig met de meeste De Palma's. Houd juist niet van dat 'foute'.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 15:24 schreef Doff het volgende:
Ik vind veel van die foute De Palma's gewoon heel tof trouwens.
Ik vind Snake Eyes, Blow Out (pastische!) en Murder à la Mod best fout. En dat geldt eigenlijk ook een beetje voor Carrie en Scarface. Voor mij genoeg reden om zijn andere 'fout aandoende' films te vermijden.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 15:35 schreef SamuelofSEK het volgende:
Zo fout zijn de meeste De Palma's toch niet? Buiten Phantom of the Paradise kan ik me zo snel niet veel bedenken
Ik vind De Palma in topvorm eigenlijk wel heel erg fijn
Doe maar weer die andere vragen!quote:Amerikaans, jaren '90, iedereen een kans om met het noemen van de titel twee punten te verdienen.
Dan noem je ook wel wat inferieur werk (minus Carrie dan)quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:01 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik vind Snake Eyes, Blow Out (pastische!) en Murder à la Mod best fout. En dat geldt eigenlijk ook een beetje voor Carrie en Scarface. Voor mij genoeg reden om zijn andere 'fout aandoende' films te vermijden.
Jaquote:
Murder á la Mod is inderdaad weinig bijzonder. Dat was ook maar zijn debuut toch?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:08 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Dan noem je ook wel wat inferieur werk (minus Carrie dan)
Heb je aanraders? De top vijf met meeste votes op IMDb heb ik al gezien en ik was niet heel erg onder de indruk.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:08 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Dan noem je ook wel wat inferieur werk (minus Carrie dan)
Klopt.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:09 schreef Doff het volgende:
[..]
Murder á la Mod is inderdaad weinig bijzonder. Dat was ook maar zijn debuut toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What's it going to be then, eh?
Ik ben ook niet zo'n dePalma fan.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:10 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Heb je aanraders? De top vijf met meeste votes op IMDb heb ik al gezien en ik was niet heel erg onder de indruk.
Body Double, Sisters en Dressed to Kill vind ik verreweg de beste De Palma films samen met Untouchables en Carrie.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:10 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Heb je aanraders? De top vijf met meeste votes op IMDb heb ik al gezien en ik was niet heel erg onder de indruk.
Untouchables vond ik wel goed, de rest heeft mij niet zoveel gedaan. Sisters heb ik trouwens nooit gezien.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:13 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Body Double, Sisters en Dressed to Kill vind ik verreweg de beste De Palma films samen met Untouchables en Carrie.
Ik houd me aangeraden. Heb sowieso te weinig 80s films gezien en Sisters lijkt me zo op het eerste gezicht het interessantste.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:13 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Body Double, Sisters en Dressed to Kill vind ik verreweg de beste De Palma films samen met Untouchables en Carrie.
En mijn (wellicht te) kritische blik ten opzichte van dat soort films.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:14 schreef SamuelofSEK het volgende:
Maar goed je kent mijn voorkeur voor de thriller/horror films
Jajaja...quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:25 schreef DragonFodder het volgende:
Star Wars is uit 77, Gil, raiders is van later
Godzijdank dat hij het niet geworden is.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:27 schreef HilarityEnsues het volgende:
CC = Chevy Chase (Fletch, Fletch Lives en Caddyshack)?
Dan had Star Wars waarschijnlijk meer op de Family guy versie gelekenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:29 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Godzijdank dat hij het niet geworden is.
Exact. Maar dan minder grappig, want geen parodie.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:30 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Dan had Star Wars waarschijnlijk meer op de Family guy versie geleken
Ik vond de FG versie ook niet zo grappig. De twee vervolgen waren echter echt tenenkrommend!quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:30 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Exact. Maar dan minder grappig, want geen parodie.
Njos.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:34 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Ik vond de FG versie ook niet zo grappig. De twee vervolgen waren echter echt tenenkrommend!
Wie o wie verlost mij van de vraag?!
Sorry, dat was inderdaad niet zo handig van mequote:
Ik wist het al zonder de hintquote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:58 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Sorry, dat was inderdaad niet zo handig van me
Pas de problème.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:58 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Sorry, dat was inderdaad niet zo handig van me
Oh okeequote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:05 schreef Sands het volgende:
[..]
Ik wist het al zonder de hintik was aan het wachten of 3 goed was
quote:
Je zet de boel weer eens vast jongen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:28 schreef Sands het volgende:
[..]
Ja ik had iets in gedachte alleen dat gaat te lang duren...dus dan maar even wat anders
Vaak eten ze zelfs niet hun bord leeg.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 23:53 schreef Robby87 het volgende:
Waarom drinken mensen nooit hun drankje op in films?
Misschien is de aarde wel de hel?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 23:41 schreef Baszh het volgende:
Ik leef nog, misschien zijn alleen de goede christenen naar de hemel opgestegen en blijven wij tot hel op aarde losbarst
Dan vind ik al dat gezeik erover erg overdrevenquote:
We weten niet hoe de hemel eruit zietquote:Op zaterdag 21 mei 2011 23:43 schreef Baszh het volgende:
[..]
Dan vind ik al dat gezeik erover erg overdreven
Losbarst?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 23:41 schreef Baszh het volgende:
Ik leef nog, misschien zijn alleen de goede christenen naar de hemel opgestegen en blijven wij tot hel op aarde losbarst
Jij zou in ieder geval opgenomen moeten worden voor die tijd.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 23:57 schreef wyccie het volgende:
Nou, wie kopt de laatste 2 punten in, voordat de wereld vergaat?
We hebben in principe nog 3 minuten.
Ik weet niet of ik het eeuwige leven wel wil.quote:Op zondag 22 mei 2011 00:00 schreef Gillingham het volgende:
Jij zou in ieder geval opgenomen moeten worden voor die tijd.
Geen probleem.quote:Op zondag 22 mei 2011 00:04 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik het eeuwige leven wel wil.
Oh ja, 2 punten. Sorry, oeps.
Ervaring mee?quote:Op zondag 22 mei 2011 00:05 schreef Gillingham het volgende:
Ik pas er in ieder geval voor, zonder twijfel (over het dubbele leven).
Grapjas.quote:
Dat is natuurlijk gebaseerd op ervaring met een aards leven. Wat nou als alles perfect zou zijn en je eeuwig gelukkig zou zijn? Dan wil je niet dat het eindigt.quote:Op zondag 22 mei 2011 00:07 schreef Gillingham het volgende:
Genoeg ratio en verbeeldingskracht doet genoeg.
Dat heb ik ook met mensen die zeuren dat ze bang voor de dood zijn. Stel je nu toch eens voor dat de dood iets geweldigs is. Ik heb het dan niet over de periode van het dood gaan zelf natuurlijk, maar daarna. Dat al je stoutste dromen werkelijkheid wordenquote:Op zondag 22 mei 2011 00:12 schreef wyccie het volgende:
Dat is natuurlijk gebaseerd op ervaring met een aards leven. Wat nou als alles perfect zou zijn en je eeuwig gelukkig zou zijn?
Maar er is niks wat me eeuwig gelukkig zou kunnen maken, niks. Tenzij de aardse wetten inderdaad drastisch veranderen en ik een ander mens wordt/een andere samenstelling krijg.quote:Op zondag 22 mei 2011 00:12 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk gebaseerd op ervaring met een aards leven. Wat nou als alles perfect zou zijn en je eeuwig gelukkig zou zijn? Dan wil je niet dat het eindigt.
Maar het lijkt me wel wat saai.
quote:Op zondag 22 mei 2011 00:16 schreef Gillingham het volgende:
Volgens mij zit The Tree of Life er aan te komen.
Misschien is het omdat ik er niet genoeg ervaring mee heb, maar ik snap niet zo goed waarom mensen er bang voor zijn. Ik zie het als iets onvermijdelijks. En ik denk dat het ook een boel heisa om niks is. Klaar is klaar.quote:Op zondag 22 mei 2011 00:14 schreef Robby87 het volgende:
Dat heb ik ook met mensen die zeuren dat ze bang voor de dood zijn.
Ik ging er vanuit dat dat een beetje het idee is van het paradijs/het eeuwige leven. Anders wordt het meer een tantaluskwelling.quote:Op zondag 22 mei 2011 00:16 schreef Gillingham het volgende:
Tenzij de aardse wetten inderdaad drastisch veranderen en ik een ander mens wordt/een andere samenstelling krijg.
De persoon zélf verandert toch niet, enkel zijn omgeving?quote:Op zondag 22 mei 2011 00:23 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik ging er vanuit dat dat een beetje het idee is van het paradijs/het eeuwige leven. Anders wordt het meer een tantaluskwelling.
Ik weet het ook niet. Het blijft een fictief concept voor mij.quote:Op zondag 22 mei 2011 00:24 schreef Gillingham het volgende:
De persoon zélf verandert toch niet, enkel zijn omgeving?
Het is ook ondoenbaar om zoiets theoretisch in de praktijk voor te stellen. Blijkbaar was (en is) het overtuigend genoeg voor veel mensen (alhoewel, vaak gaat het meer om hypocrisie, zie bv. het misbruik bij de katholieke kerk, zoiets doorziet God uiteraard).quote:Op zondag 22 mei 2011 00:27 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet. Het blijft een fictief concept voor mij.
Zoals ik het me inbeeldt wordt het ook wel een beetje eng, zoiets als The Stepford Wives. Alles lijkt perfect, maar elk individu is hetzelfde en heeft geen eigen wil.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tantaluskwellingquote:Op zondag 22 mei 2011 00:26 schreef Robby87 het volgende:
Is dat iets van de libellenbeurs, een of ander speeltje?
Die zit dan wel weer in Jerry Maguire, toevalligerwijs.quote:Op zondag 22 mei 2011 00:28 schreef wyccie het volgende:
Ik had steeds Kelly Preston in mijn hoofd, maar wist dat die fout was.
Als ie inderdaad maar niet aankomt met een dubbele punten vraag...quote:
Ja ik weet hetquote:Op zondag 22 mei 2011 00:31 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik had ook niks anders verwacht van die zondaar.
Jaja rustig maarquote:
Ok als je dat wilquote:Op zondag 22 mei 2011 00:41 schreef Robby87 het volgende:
Een musical zou leuk zijn. Die hebben we nog niet veel gehad.
quote:Op zondag 22 mei 2011 00:50 schreef Robby87 het volgende:
Maar Sands, hoe komt het dat je musicals zo leuk vindt, of heb ik dat al eens gevraagd?
Kan niet wachten.quote:Op zondag 22 mei 2011 00:51 schreef wyccie het volgende:.
Als ik morgen de kans krijg stel ik een vraag over die film.
Trustenquote:
quote:Op zondag 22 mei 2011 12:20 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Het zal vast een cryptische hint zijn
Haha, ik herkende het schaatsende meisje meteenquote:Op zondag 22 mei 2011 12:42 schreef FireFox1 het volgende:
Hoe in F*** name kan je dat zo weten?Ik was er van overtuigd dat het niet snel geraden zou worden
Ook stiekem van de NZT-48 gesnoept?quote:Op zondag 22 mei 2011 12:44 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Haha, ik herkende het schaatsende meisje meteenEn ik heb de film ook niet zo lang geleden gezien.
Hoewel het open einde bijdraagt aan de titel en de plot van de film vind ik het toch allemaal wat magertjes uitgevoerd. Had zo veel meer mee gekund.quote:
Acteerwerk van Bradley Cooper maakte een hoop goedquote:Op zondag 22 mei 2011 12:47 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Hoewel het open einde bijdraagt aan de titel en de plot van de film vind ik het toch allemaal wat magertjes uitgevoerd. Had zo veel meer mee gekund.
In de films uit Hollywood zijn de Amerikanen altijd superieur.quote:Op zondag 22 mei 2011 12:51 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik vond het ook wel een goede filmEn fijne acteurs inderdaad.
Maar de mensen met wie ik was vonden het een 'te Amerikaanse film'.
quote:
quote:Op zondag 22 mei 2011 18:42 schreef SamuelofSEK het volgende:
Ook geen idee overigens welk film de huidige vraag is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |